-
Αν και δεν ασχολούμαι στενά με την F1 διάβασα στο rally.gr και στους 4Τ για τα κιβώτια συνεχούς ροπής (seamless).
Πως ακριβώς λειτουργούν αυτά? Είνια κάτι σαν χειροκίνητο DSG ή εντελώς διαφορετικά?
ΥΓ. Ισως πρέπει να πάει στα τεχνικά θέματα το τόπικ, αλλα εδώ μου μοιάζει καταλληλότερο.
-
Αν και δεν ασχολούμαι στενά με την F1 διάβασα στο rally.gr και στους 4Τ για τα κιβώτια συνεχούς ροπής (seamless).
Πως ακριβώς λειτουργούν αυτά? Είνια κάτι σαν χειροκίνητο DSG ή εντελώς διαφορετικά?
ΥΓ. Ισως πρέπει να πάει στα τεχνικά θέματα το τόπικ, αλλα εδώ μου μοιάζει καταλληλότερο.
-
Αν και δεν ασχολούμαι στενά με την F1 διάβασα στο rally.gr και στους 4Τ για τα κιβώτια συνεχούς ροπής (seamless).
Πως ακριβώς λειτουργούν αυτά? Είνια κάτι σαν χειροκίνητο DSG ή εντελώς διαφορετικά?
ΥΓ. Ισως πρέπει να πάει στα τεχνικά θέματα το τόπικ, αλλα εδώ μου μοιάζει καταλληλότερο.
-
Νομίζω το είχαμε αναφέρει πριν λίγο καιρό μιας και από φέτος θα το χρησιμοποιεί (καί) η Williams. Το θέμα είναι ότι δεν βρίσκω που το είχαμε αναφέρει
-
Τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη απαγορεύονται στην F1, όχι άμεσα, αλλά έμμεσα (δηλαδή δε λέει ο κανόνας, 'απαγορεύεται το double clutch', απλά η χρήση τους αντιβαίνει σε κάποιο άλλο κανονισμό).
Στην πράξη απ' όσο γνωρίζω χρησιμοποιείται κάποια παραλλαγή αυτού:
http://www.weismann.net/quickshifts.htmlΤο είχε τεστάρει και η Williams στα μέσα του '90, και η BAR πέρσι παραδέχτηκε ότι το χρησιμοποιούσε(κάποια παραλλαγή τουλάχιστον).
Θα ψάξω περισσότερα και αν βρω τίποτα θα επανέλθω.
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη απαγορεύονται στην F1, όχι άμεσα, αλλά έμμεσα (δηλαδή δε λέει ο κανόνας, 'απαγορεύεται το double clutch', απλά η χρήση τους αντιβαίνει σε κάποιο άλλο κανονισμό).Στην πράξη απ' όσο γνωρίζω χρησιμοποιείται κάποια παραλλαγή αυτού:
http://www.weismann.net/quickshifts.htmlΤο είχε τεστάρει και η Williams στα μέσα του '90, και η BAR πέρσι παραδέχτηκε ότι το χρησιμοποιούσε(κάποια παραλλαγή τουλάχιστον).
Θα ψάξω περισσότερα και αν βρω τίποτα θα επανέλθω.
Δηλαδή αυτό που θα έχει φέτος η Williams είναι αυτή η παραλλαγή που αναφέρεις?
-
Θεωρητικά ναι, αλλά δυστυχώς δε γνωρίζω λεπτομέρειες για τη λειτουργία. Επιφυλάσσομαι όμως.
-
Ο κανονισμος που απαγορευει την χρηση τους ειναι αυτος που προσδιοριζει την ταχυτητα αλλαγης των σχεσεων και ως γνωστο με το συγκεκριμενο κιβωτιο η ταχυτητες αλλαζουν σε μικροτερο απο των κανονισμων χρονικο διαστημα γι'αυτο εχει παρει διαστασεις το θεμα.
Οι ομαδες που το χρησιμοποιουν θα τρεχουν με μια παραλαγη του ωστε να συμμορφωνεται με τους κανονισμους.
-
Ο χρόνος που είχα διαβάσει κάποτε για 150msec για ένα κιβώτιο F1 ισχύει?
-
Ο χρήστης NotiS_UK έγραψε:
Ο κανονισμος που απαγορευει την χρηση τους ειναι αυτος που προσδιοριζει την ταχυτητα αλλαγης των σχεσεων και ως γνωστο με το συγκεκριμενο κιβωτιο η ταχυτητες αλλαζουν σε μικροτερο απο των κανονισμων χρονικο διαστημα γι'αυτο εχει παρει διαστασεις το θεμα.Οι ομαδες που το χρησιμοποιουν θα τρεχουν με μια παραλαγη του ωστε να συμμορφωνεται με τους κανονισμους.
Δεν υπάρχει κανονισμός που προσδιορίζει ταχύτητα αλλαγής σχέσεων, ούτε υπήρξε ποτέ. Έχουμε αναφερθεί ξανά στο ζήτημα αυτό σε παλιότερο θέμα εδώ.
-
Κατι τετοιο ειχα διαβασει σε ενα site. Δεν θυμαμαι που ακριβως αλλα καποιο αρθρο για τα συγκεκριμενα κιβωτια ειχε σαν θεμα.
Ψαξε το και πες μου. -
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Ο κανονισμος που απαγορευει την χρηση τους ειναι αυτος που προσδιοριζει την ταχυτητα αλλαγης των σχεσεων και ως γνωστο με το συγκεκριμενο κιβωτιο η ταχυτητες αλλαζουν σε μικροτερο απο των κανονισμων χρονικο διαστημα γι'αυτο εχει παρει διαστασεις το θεμα.
Οι ομαδες που το χρησιμοποιουν θα τρεχουν με μια παραλαγη του ωστε να συμμορφωνεται με τους κανονισμους.
Δεν υπάρχει κανονισμός που προσδιορίζει ταχύτητα αλλαγής σχέσεων, ούτε υπήρξε ποτέ. Έχουμε αναφερθεί ξανά στο ζήτημα αυτό σε παλιότερο θέμα εδώ.
Κι όμως υπήρχε, είμαι σίγουρος!!! (το είχαμε όντως ξανασυζητήσει). Αυτό που δεν θυμάμαι (και δεν θυμόμουν ούτε τότε) είναι αν ήταν ανεξάρτητος ή αναφορικά με το TC.
-
Ο χρήστης Theofaman έγραψε:
Ο χρόνος που είχα διαβάσει κάποτε για 150msec για ένα κιβώτιο F1 ισχύει?Ο κανονισμός νομίζω λέει max 300ms. Τα σύγχρονα κιβώτια όμως μπορούν να κάνουν μία ολοκληρωμένη αλλαγή πολύ κάτω από τα 100ms.
-
Ανεπίσημες πληροφορίες για το seamless gearbox μπορείτε να βρείτε στο φόρουμ της ανεπίσημης σελίδας της Williams, εδώ!
ΥΓ. Και εκεί υπάρχουν μέλη που θυμούνται το χρονικό όριο για το οποίο μιλάμε, αλλά επίσης δεν θυμούνται ακριβές νούμερο.
-
Μπορείτε να ψάξετε στους τεχνικούς κανονισμούς που δημοσιεύει η FIA, πουθενά όμως δε θα βρείτε τέτοιο κανονισμό. Επίσης, δείτε και αναφορές παλιότερες σε site, όπου πουθενά δεν υπάρχει παραπομπή σε ακριβές άρθρο κανονισμού ή rule clarification. Επίσης, δε θα βρεθεί ούτε κάποια δήλωση από άτομο εντός F1 που θα υπαινίσσεται τέτοιο κανονισμοό.
Στον άλλο σκληρό δίσκο έχω αντίγραφα των τεχνικών κανονισμών από όλες τις χρονιές, και μπορώ να τα ανεβάσω όταν επιδιορθώσω το PC.
Όλο το θέμα ξεκίνησε από ένα ράδιο-αρβύλα δημοσίευμα ενός περιοδικού, το F1 Racing πρέπει να ήταν.
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Μπορείτε να ψάξετε στους τεχνικούς κανονισμούς που δημοσιεύει η FIA, πουθενά όμως δε θα βρείτε τέτοιο κανονισμό. Επίσης, δείτε και αναφορές παλιότερες σε site, όπου πουθενά δεν υπάρχει παραπομπή σε ακριβές άρθρο κανονισμού ή rule clarification. Επίσης, δε θα βρεθεί ούτε κάποια δήλωση από άτομο εντός F1 που θα υπαινίσσεται τέτοιο κανονισμοό.Στον άλλο σκληρό δίσκο έχω αντίγραφα των τεχνικών κανονισμών από όλες τις χρονιές, και μπορώ να τα ανεβάσω όταν επιδιορθώσω το PC.
Όλο το θέμα ξεκίνησε από ένα ράδιο-αρβύλα δημοσίευμα ενός περιοδικού, το F1 Racing πρέπει να ήταν.
Παραδοσιακά οι κανονισμοί της FIA για ότι διοργανώνει βρίσκονται αναρτημένοι σε κοινή θέα στο site τους. Όποιος έχει όρεξη (σορυ, εγω δεν την έχω ) μπορεί να τους ψάξει. Ο συγκεκριμένος κανονισμός δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα.
-
Αν δεν μου διαφεύγει κάτι , τότε ισχύει το Άρθρο 9 των Τεχνικών Κανονισμών της FIA το οποίο φαίνεται να έχει μείνει το ίδιο τελευταία. Το link για τους κανονισμούς είναι εδώ:
http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html -
Οι αλλαγές ταχυτήτων με συμβατικά κιβώτια αυτή τη στιγμή είναι περι τα 30 ms
-
Εχω την εντύπωση πως έχεις ξεχάσει ένα μηδενικό...
Διαισθητικά... -
300ms θα ήταν αιωνιότητα για τα μέτρα της F1!
Όντως, είναί γύρω στα 30-40ms τα ημιαυτόματα της F1. Δείχνει απίστευτο, αλλά είναι αληθινό.
Επίσης, ένα άλλο βασικό πλεονέκτημα των seamless κιβωτίων είναι ότι επιτρέπουν αλλαγές και πάνω σε στροφές χωρίς να διαταράσσεται η δυναμική ισορροπία του οχήματος.
seamless torque κιβώτια