-
μα το λεμε χρονια ρε μανθο.
οταν αλλαζεις καμπερ απο πιατελο πανω πανε ολα κατα διαολου...στο κορσα που ειχα παρει τετοια πιατελα απο εναν ανθρωπο ο τυπος ηταν ηρωας...
επι 15μερες καθε βραδυ ηταν λιμανακια μεχρι να καταφερει να σεταρει σωστα τις γωνιες του τοπ μαουντ εκει που ηθελε...επισης στο δικο μας δεν υπαρχει κανενας τροπος καμπερωματος. το εχω καραψαξει. ψαλιδια δε στραβωνει κανενας. ακρα δε στραβωνουν στα 206 ειναι πολυ ευαισθητα.
2 λυσεις υπαρχουν.
α. ακρα πεζο σπορτ.
β. η λυση του 206 του road νικου...που ειναι ακομα πιο βαρβαρη(μετατοπιση των θεσεων που πιανει το ψαλιδι στο σασι)για αποστατες.....περιμενω. εγω και ο λευτερης ειδαμε μια μικρη αλλα αξιολογη διαφορα. ο δημητρης ζαμανφου οπως παντα. περιμενω να μου πει σε εξτρα βολτες.επισης ειχε ενα τρεμουλο το αμαξι καθως το 206 θελει ζυγοσταθμιση....στην αρχη χεστηκα νομιζα οτι ηταν οι αποστατες...
μιλτο απο βδομαδα θα σου πω. προβλεπω ομαδικη παραγγελια...........
-
Μα γι αυτό και εγώ παρήγγειλα ακραξόνια PS για το camber. Είχα διαβάσει κάπου (και το ξαναβρήκα ξανά αλλού - στο link που σας έδωσα) για την ακτίνα κύλισης (scrub radius) και ότι πάει κατά διαόλου (μαζί με τον βασιλικό πείρο) όταν αλλάζεις κάμπερ από το top mount.
Η ακτίνα κύλισης αλλάζει και όταν αλλάζουμε βήμα (διάμετρο τροχού). Η τομή των δύο ακτίνων γίνεται θετικότερη (κατεβαίνει πιο χαμηλά σε σχέση με το έδαφος) όταν μικραίνουμε διάμετρο και αρνητικότερη όταν αυξάνουμε διάμετρο. Μαθαίνοντας αυτό ξαναγύρισα στο 195/55/15 όταν αποφάσισα να αλλάξω το κάμπερ, για να μην χάσω τη μπάλλα. Τώρα που είδα τί γίνεται μπορεί να ξανακατεβάσω βήμα για να δω τί αλλάζει.Επίσης, τώρα που συζητάμε για αλλαγή στο offset, τί γίνεται με το scrub radius;
Για όλα αυτά το βασικότερο ερώτημα πλέον είναι: Πού βρίσκεται η ακτίνα κύλισης στο μαμίσιο στήσιμο του 206;
Αλλιώς, βαδίζουμε στα τυφλά ή... ακολουθούμε την Peugeot Sport που τα ξέρει όλα αυτά και έχει και τις λύσεις. -
milto...allo to scrub radius kai αλλο η ακτινα κυλισης ετσι οπως τα εχω εκλαβει εγω...
το σκρουμπ αλλαζει με το καμπερωμα απο το τοπ μαουντ οχι απο ακρο...
δες το διαφορετικα...οσο αλλαξε το καστερ οταν κοιτας απο πλαι ροδα τοσο θα αλλαξει οταν κοιτας απο εμπρος τωρα.το σκρουμπ μιλaει για γωνια γονατου οχι για γωνια καμπερ...το ακρο δε παιζει κανενα ρολο καθως δε μπαινει στο μηκος γονατου...ουτε και στο λαστιχο καθως μετρας αποσταση απο τομη ευθειας γονατου με εδαφος και μεσης ελαστικου...ουτε και η διαμετρος του ελαστικου παιζει κανενα απολυτως ρολο περα απο την αλλαγη στο υψος του αυτοκινητου που θα μεγαλωσει κατα απειροελαχιστα τη γωνια του γονατου...
η διαφορα στο υψος απο 55σε 50 ειναι της ταξεως του ποντου.αυτο δε μπορει να αλλαξει τοσο το σκρουμπ σε καμια περιπτωση...κανε μια γεωμετρικη πραξη με βαση οτι το υψος ειναι 55-60εκατ. και εστω οτι η γωνια του γονατου ειναι 10μοιρες(πααααααρα πολυ) και θα δεις οτι ο ποντος απο την αλλγη υψους απλα δεν υφισταται σα μεγεθος.
καπου με κατι αλλο τα εχεις μπερδεψει.
εδω το δειχνει καθαρα
http://www.miata.net/garage/offset.htmεπισης συμφωνω με φ1 παναγιωτη που με απετρεψε απο το ννα υπολογισω τη γωνια σκρουμπ στο πεζο καθως οντως αν δενεχεις ολη τη γεωμετρια του 206 περασμενη σε κομπιοουτερ για να βγαλεις δυναμικη ισσοροπια και θεση σε καθε σημειο ειναι ατοπα ολα.....
λεω μηπως μιλτο να κανεις το πειραματοζωο ?????????
για δες πιο πανω τι μου εγραψε ο παναγιωτης -
Εντάξει τα υπόλοιπα αλλά δεν έχω καταλάβει πού βλέπεις διαφορά μεταξύ ακτίνας κύλισης και scrub radius πέρα από το νόημα των λέξεων. Την έννοια της ακτίνας κύλισης την έχω διαβάσει στα ελληνικά (γι αυτό και την θυμάμαι έτσι) και το scrub radius στα αγγλικά. Καί τα δύο τα είδα σε σχήμα και δείχνανε το ίδιο ακριβώς. Οπότε καταλαβαίνω ότι είναι το ίδιο πράγμα. Έστω ότι μιλάμε για το scrub radius (ξέχνα την ακτίνα κύλισης για να μην μπερδευόμαστε):
Εξαρτάται από την γωνία κλίσης του βασιλικού πείρου (η ευθεία που ξεκινά από το topmount και περνάει από την βίδα που πιάνει το ακρόμπαρο στο ακραξόνιο) και την κάθετη ευθεία που περνάει από το κατακόρυφο κέντρο του τροχού. Εκεί που τέμνονται ορίζεται το scrub radius, όπου εάν τέμνονται πάνω από το έδαφος είναι αρνητικό και κάτω από το έδαφος είναι θετικό. Και εκεί που μπερδεύομαι είναι αν αλλάζει το μέσον του τροχού με αλλαγή offset ή είναι κάτι το νοητό (δηλαδή θεωρείται το σημείο του τροχού που ασκείται η πίεση ή απλώς το γεωμετρικό του κέντρο; ). H απορία μου αυτή όμως μου λύθηκε με το σχήμα που μου έδωσες, που δείχνει ότι το scrub radius αλλάζει με το offset (δηλαδή είναι πάντα η ευθεία που περνάει από το κατακόρυφο κέντρο του τροχού).Όσον αφορά την διάμετρο του τροχού, αν την μικρύνουμε το σημείο τομής των δύο ευθειών θα είναι πιο μέσα στο έδαφος αν και σε σχέση με το αυτοκίνητο θα είναι στο ίδιο σημείο (θα γίνεται θετικότερο χωρίς όμως να αλλάζει το σημείο της τομής). Αυτό λογικά θα έχει σημαντική επίπτωση στην οδηγική συμπεριφορά. Επίσης δεν ξέρω πόσο διαφοροποιείται το σημείο τομής όταν αλλάζει το κάμπερ. Λογικά όμως, επειδή η ευθεία που τέμνει τον τροχό πλαγιάζει ανάλογα με το κάμπερ, αν το κάμπερ γίνεται αρνητικότερο το scrub radius θα γίνεται θετικότερο και τούμπαλιν.
-
sta εγραψα ουρδα πιο πανω.
το οφσετ αλλαζει διοτι μετρας απο τη κατακορυφο της πραγματικης μεσης του ελαστικου.....οχι ζαντα κλπκλπτο καμπερ απο τοπ μαουντ αλλαζει διοτι σου στριβει ολο το γονατο.για αυτο ολοι το βριζουνσα λυση.
το υψος ελαστικου ειναι τοσο απειροελαχιστο που δεν το συζητω σα μεγεθος.... -
οπα ωπα τωρα καταλαβα...
η ακτινα κυλισης ή γωνια κυλισης σε αλλους ειναι οπως βλεπεις το σχημα η
γωνα που δημιουργειται απο επανω...ή αλλιως Included Angle
το δειχνει εδω
http://www.familycar.com/alignment.htmενω το σκρουμπ ειναι αποσταση και οχι γωνια...
η Included Angle ειναι αυτη που σου δημιουργαι ροπη επαναφορας μαζι με καστερ. και παιζει ρολο τοσο οσο το σκρουμπ...
αυτηη γωνια αλλαζει και σε σενα που εχεις ακρα...καθως η ροδα σου δεν ειναι κατακορυφη....
το ξαναλεω ....ποτε θα πας στο παναγιωτη να αναλυσει το 206 οεο???
-
Όταν κάνεις ευθυγράμμιση κοιτάς να είναι το SAI ίδιο δεξιά-αριστερά. Το κάμπερ μπορεί να είναι λίγο διαφορετικό αν είναι λίγο στραβό το αυτοκίνητο ή τα ψαλίδια. Αν έχεις ίδιο κάμπερ και ίδιο SAI το αμάξι είναι ολόισιο. SAI=IA+camber.
To scrub radius αλλάζει με το offset της ζάντας ΚΑΙ με την αλλαγή της διαμέτρου του τροχού. Οι κατασκευαστές θέλουν μηδενικό (ή λίγο αρνητικό) SR γιατί στο φρενάρισμα με διαφορετικό συντελεστή τριβής δεξιά-αριστερά δεν τραβάει το τιμόνι - οι δημοσιογράφοι δοκιμαστές και οι άσχετοι πελάτες δεν θέλουν αμάξια που τραβάει το τιμόνι, νομίζουν ότι είναι μειονέκτημα γιατί δεν καταλαβαίνουν τη γεωμετρία της ανάρτησης. Στα SUV (κυρίως) επειδή έχουν δυνατότητα να παίρνουν τεράστιους τροχούς, το scrub radius είναι θετικό και για να μη τραβάει το τιμόνι όταν φρενάρει ό ένας τροχός περισσότερο από τον άλλο, το ABS MEIΩΝΕΙ τη δύναμη πέδησης στο τροχό που έχει πρόσφυση (παρόλο που υπάρχει πρόσφυση δε θέλουμε να δυσαρεστηθεί ο πελάτης με το τιμόνι να τραβάει).
-
Τελικά αν μελετήσουμε τις προτάσεις τις PeugeotSport θα δούμε ότι δεν τα προτείνουν τυχαία πράματα.!
-
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
οπα ωπα τωρα καταλαβα...
η ακτινα κυλισης ή γωνια κυλισης σε αλλους ειναι οπως βλεπεις το σχημα η
γωνα που δημιουργειται απο επανω...ή αλλιως Included Angle
το δειχνει εδω
http://www.familycar.com/alignment.htmενω το σκρουμπ ειναι αποσταση και οχι γωνια...
η Included Angle ειναι αυτη που σου δημιουργαι ροπη επαναφορας μαζι με καστερ. και παιζει ρολο τοσο οσο το σκρουμπ...
αυτηη γωνια αλλαζει και σε σενα που εχεις ακρα...καθως η ροδα σου δεν ειναι κατακορυφη....
μα φυσικά και είναι απόσταση και όχι γωνία το σκουμπ...
πάντως όλα αυτά αρχίζουν να γίνοναι άκρως ενδιαφέροντα.
μήπως να βάλουμε τίποτα χειροποίητα ψαλίδια (ο Τολης μου είχε δείξει 1 ζευγάρι τσάμπα πράμα... 1500ευρώ..) -
για να το πω πιο απλοικα...
εχουμε τη ροπη αδρανειας. η οποια απο φυσικη σου βαζει μεσα τη δυναμη που ασκειται και την αποσταση απο την οποια ασκειται.
το σκρουμπ ειναι η αποσταση. η δυναμη ειναι στο σημειο τομης ελαστικου με δρομο.
ομως επειδη το γονατο δεν ειναι καθετο μπαινει μεσα και η ινκλουντιντ γωνια που ειναι αυτο που ελεγα πιο πανω και μαλλον δεν ειναι αυτο που λεει ο μιλτος . οποτε ολα γινονται υπογωνια. ασε που η δυναμη δεν ειναι καθετη αρα αναλυεται σε δυο συνιστωσες...αυτα ολα τα μοντελοποιει το προγραμμα του παναγιωτη μιλτο οποτε αμεσως πειραζοντας μια συνιστωσα βλεπεις τις αλλαγες στα υπολοιπα μεγεθη.
ΡΕ ΒΡΕΣΤΕ ΕΝΑ 206 ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΤΟΥ ΝΑ ΤΟ ΞΕΨΥΡΙΣΕΙ....αποστατες ποτε θα παραγγειλουμε?????????να βλεπω συμμετοχες.ισως τους βρω και λιγο φτηνοτερα απο 50ευρω απο εναν καλοθελητη που προεκυψε
-
ερώτηση... με τα μαμά μπουλόνια βιδώνει καλά?
'επιβεβαιωμένα'
ψήνομαι και γω για 4άδα από δαυτούς...
...να τους έχω καβάτζα για τις ouragan... με τα driftο-λάστιχα...(εεε μήπως γίνομαι λίγο υπερβολικός με 3 ζευγάρια ζάντες????) )
-
KANONIKOTATA....OYTE O PAPAKI DE TO PISTEYE....
το μονο προβλημα ειναι οτι επειδη το χειλακι στο εμπρος μουαγιε ειναι μερικα χιλιοστα πλεον ειναι δυσκολο να τη βαλεις την εμπρος ζαντα...θελιε λιγη εξασκηση.
ενω δε ξερω γιατι οι πιζω μπηκαν με τη μια(δεν τις εβαλα εγω ισως??)δεν υπαρχει θεμα. το χειλακι που περισευει ειναι τουλαχιστον 4χιλιοστα...αρα ισως και 7ρηδες να εμπαιναν...
-
Λοιπόν, ορίστε η κατάλληλη σελίδα και με σχηματάκια: http://www.familycar.com/Alignment.htm#Scrub Radius
Είναι άλλο πράγμα μεν η ακτίνα κύλισης (included angle) και άλλο το scrub radius, αλλά αυτό δεν αλλάζει καθόλου τον προβληματισμό μας δεδομένου ότι το scrub radius παράγεται άμεσα από την included angle.
Άρα το offset επηρεάζει το scrub radius.
To camber επηρεάζει το scrub radius.
H διάμετρος του τροχού επηρεάζει το scrub radius.Αυτό που μας ενδιαφέρει εδώ είναι να καταλάβουμε ότι το offset, το camber και η διάμετρος επηρεάζουν την γεωμετρία είτε από μόνα τους είτε σε συνδυασμό. Έχω λόγο που το επισημαίνω αυτό και εξηγώ παρακάτω...
Δεν γνωρίζουμε πόσο είναι το scrub radius στο 206, όπως δεν γνωρίζουμε γενικότερα τα μυστικά στην γεωμετρία του. Ας κινηθούμε σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε και ας χρησιμοποιήσουμε και την λογική μας.
Το 206 1.6 16V πωλείται με μαμίσιες σιδερένιες ζάντες 6Χ15 ΕΤ27. Επίσης και με αλουμινίου 6.5Χ15 ΕΤ28.
Το 206 1.4 πωλείται με μαμίσιες σιδερένιες 5.5Χ14 ΕΤ34.
Η PS πουλάει για το 206 XS Volant 6.5Χ15 ΕΤ22.
Επίσης πουλάει για το 206 CC και RCC 7Χ17 ΕΤ28. Την ίδια ζάντα δίνει και για το 206 RC.Σε όλες αυτές τις ζάντες παρατήρησα ότι υπάρχει μία προσπάθεια να κρατηθεί το εσωτερικό ίχνος του τροχού σε κάποιο σημείο ώστε να μην απομακρυνθεί περισσότερο από το πλαίσιο.
Ας θεωρήσουμε ως σημείο (0χιλ)ΕΞ το εξωτερικό ίχνος και ως σημείο (0χιλ)ΕΣ το εσωτερικό ίχνος του τροχού (δηλ. που βλέπει προς το αμάξωμα) στην 6άρα ζάντα του 206 με ΕΤ27.
Στην 5.5Χ14 με ΕΤ34 θα δείτε ότι έχει (-13.35χιλ)ΕΞ και (+0.65χιλ)ΕΣ, δηλαδή το εξωτερικό ίχνος μειώνεται (δηλ. πλησιάζει το αμάξωμα) κατά 13.35χιλ και το εσωτερικό αυξάνεται (δηλ. πλησιάζει το αμάξωμα) κατά 0.65χιλ. Εάν η ζάντα είχε offset 33 και όχι 34 το εσωτερικό ίχνος θα μειωνόταν. Θεωρώ ότι η Peugeot έδωσε ΕΤ34 και όχι λιγότερο επειδή δεν ήθελε να μειώσει κι άλλο το εσωτερικό ίχνος. Μάλιστα προτίμησε να μειώσει το εξωτερικό (να πλησίασει προς στο αμάξωμα) παρά να μειώσει το εσωτερικό (και να απομακρυνθεί από το αμάξωμα).
Εννοείται πως στις 6.5Χ15 ΕΤ28 δεν μειώνεται αλλά αντιθέτως αυξάνεται τόσο το εσωτερικό ίχνος όσο και το εξωτερικό.
Η PS προσφέρει για το XS Volant ζάντα 6.5Χ15 με ΕΤ22. Με offset 22 έχουμε (+11.35χιλ)ΕΞ και (+1.35χιλ)ΕΣ δηλαδή άνοιξε (μείωσε) το offset τόσο όσο έπρεπε ώστε να μην μειωθεί και το εσωτερικό ίχνος του τροχού. Το γιατί δεν πήγε στο ΕΤ21 άρα και στο (+0.35χιλ)ΕΣ πρέπει να έχει σχέση με το scrub radius ή και την γενικότερη γεωμετρία. Μάλλον φέρνει κάπως οριακά την κατάσταση αλλά όχι εκτός προδιαγραφών.
Με τις 7Χ17 ΕΤ28 των 206 CC και RC έχουμε (+11.7χιλ)ΕΞ και (+13.7χιλ)ΕΣ.Κρατάμε το γεγονός ότι το 206 με τις 6άρες έχει το πιο απομακρυσμένο εσωτερικό ίχνος και η Peugeot μοιάζει πραγματικά να αποφεύγει να το ξεπεράσει χωρίς όμως να φοβάται να το πλησιάσει.
Επίσης σημειώστε ότι το XS Volant με τις ΕΤ22 δεν φοράει τα ακραξόνια με το αρνητικό κατά 2μοίρες camber. Αυτό είναι ένα ακόμη αξιοσημείωτο. Οι 2μοίρες αρνητικό απομακρύνουν το κάτω μέρος του τροχού από το αμάξωμα κατά 6.5χιλ κατά μέσο όρο (στο σύνηθες βήμα του 206 αλλά και στο 195/50/15 που προτιμάνε πολλοί). Δηλαδή, αν στο Volant με τις ΕΤ22 φορέσουμε καί τα PS ακραξόνια το εσωτερικό ίχνος πάει περίπατο δηλαδή γίνεται αρνητικότερο και περίπου (-5χιλ)ΕΣ. Αντιθέτως το CC που φοράει κανονικά τα ακραξόνια δεν έχει πρόβλημα ούτε με τις τωρινές 7Χ17 ΕΤ28 ούτε και με τις παλιότερες 6.5Χ16 ή 7Χ16 ή και 6.5Χ15 με ΕΤ28 όπου το εσωτερικό ίχνος παραμένει με άνεση θετικό.Με την παραπάνω λογική εγώ που έχω 6άρες φορώντας τα PS ακραξόνια ξεφεύγω κατά -6.5χιλ στο εσωτερικό ίχνος, άρα κατά τα φαινόμενα είμαι εκτός προδιαγραφών. Αν όμως φορούσα τις 6.5X15 ET28 δεν θα είχα τέτοιο πρόβλημα. Δεν θα είχα πρόβλημα ως προς το εσωτερικό ίχνος ούτε και με 7άρα έως το λιγότερο ΕΤ21 (και δεν υπάρχει λόγος να το τραβήξω τόσο έξω με 7άρα). Η PS το CC το δίνει με ΕΤ28 σε 7άρα, και το κρατάμε κι αυτό.
Άρα ούτε και αποστάτες ενδείκνυνται για τις 6άρες αφού το εσωτερικό ίχνος ξεφεύγει και πάλι. Πόσο μάλλον για μένα που ήδη έχω και 2μοίρες αρνητικό camber.
Τουτέστιν, πάω για ζάντες επειγόντως...
ΥΓ Θυμίζω ότι δεδομένου ανεπαρκούς γνώσης γύρω από την γεωμετρία των αναρτήσεων αλλά και λόγω έλλειψης χρήσιμων γεωμετρικών στοιχείων (που καθιστά με την σειρά της την γνώση άχρηστη), μελέτησα απλώς τις επιλογές της μαμάς Peugeot όπως και της Peugeot Sport όσον αφορά τις ζάντες αναλόγως των περιστάσεων και κατέληξα στα παραπάνω συμπεράσματα.
-
Σε αυτή τη σελίδα έχει κι άλλα ενδιαφέροντα...
http://www.whiteline.com.au/default.asp ... susp01.htmWheel offset, who cares?
Whiteline do and so should you. This is THE least known and understood concept in wheel sizing and selection. It refers to the distance from the wheel mounting face to the outside of the wheel and is critical when purchasing wider wheels. It can also be viewed as a ratio between the inner and outer distances.
A lot of Selbys Swaybars have been sold to Hyundai Excel owners that experienced rear tyre rub problems after fitting mags. That's because most of the middle priced wider mags sold have the wrong offset for the car. That is, the increased width has been added to the outside of the wheel causing it to rub on the inner guard. This also radically changes the suspension characteristics resulting in excessive tyre wear, premature wheel bearing failure, heavier steering and poor turn-in.
Ideally, any increased width should be proportionately split between the inner and outer mount face dimensions keeping the offset in approximately the same position relative to the wheels overall width. Doing otherwise will change the 'track' or distance between the wheels which is optimised by the designer for best performance. This may not always be possible but try to avoid excessive changes in this ratio.
-
Αυτά τα θέματα είναι πολύ πιο κατανοητά και πρόσφορα αν συνοδεύονται από σχήματα. Στα Links που έχουμε δώσει υπάρχουν πάντως αρκετά βοηθητικά σχήματα.
Έχω την εντύπωση πως εκτός από καλός στο γράψιμο πρέπει να γίνω επειγόντως και καλός στην ζωγραφική... Να σας το ζωγραφίσω;
-
Μιλτο δεν ειναι ετσι ακριβως...ποτε κανεις δεν ασχοληθηκε τοσο με το εσωτερικο ιχνος της ζαντας οσο με το κεντρο της
θα στο εξηγησω αλλη ωρα γιατι πνιγομαι...επισης η μαμα ζαντα αλουμινιου ειναι 6Χ15 με 27οφσετ
-
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
Μιλτο δεν ειναι ετσι ακριβως...ποτε κανεις δεν ασχοληθηκε τοσο με το εσωτερικο ιχνος της ζαντας οσο με το κεντρο της
θα στο εξηγησω αλλη ωρα γιατι πνιγομαι...επισης η μαμα ζαντα αλουμινιου ειναι 6Χ15 με 27οφσετ
Η μαμά αλουμινίου τι έχει?
Είναι 6Χ15 αλλά με τι offset? -
Ναι η 6άρα είναι με ΕΤ27 είτε αλουμινίου είτε σιδερένια.
Παναγιώτη, έστω ότι μιλάμε για την ΕΤ22 τη PS. Το κέντρο του τροχού -και κατά συνέπεια το περίφημο scrub radius- προς τα πού πάει αν προσθέσουμε και τα ακραξόνια με το αρνητικό camber; Οι 2 μοίρες σημαίνουν: ΕΤ22 - 6.5χιλ = ΕΤ15.5. Εκεί πατάει το πέλμα πλέον. Και γιατί διακρίνω μία εμμονή της Peugeot να κρατηθεί το εσωτερικό ίχνος του τροχού μέχρι ένα όριο; Το πιο ακραίο σημείο του έρχεται με τις 6Χ15, σε όλες τις άλλες προτάσεις βρίσκεται προς τα πιο μέσα (είτε με camber είτε χωρίς).
- Γιατί η PS δεν δίνει την 6.5Χ15 ΕΤ22 παρά μόνο στο Volant και στα άλλα 206άρια δίνει 7Χ17 ΕΤ28; Παλιότερα γιατί έδινε για όλα 6.5Χ15 με ΕΤ28; Τί διαπίστωσε τώρα;
- Γιατί η Peugeot βγάζει την 5.5Χ14 με ΕΤ34 μετατοπίζοντας το κέντρο του τροχού κατά 7χιλ πιο μέσα;
Υποερωτήσεις: Γιατί τις 6άρες τις δίνει με ΕΤ27 και τις 6.5άρες και 7άρες με ΕΤ28; Φταίει το καλούπι ή η Peugeot δίνει τόση σημασία στα χιλιοστά;
Η μόνη εξήγηση που βρήκα για τα παραπάνω είναι ο παραπάνω συλλογισμός μου. Τουτέστιν δυσκολεύομαι να δω επιπόλαια τις συνταγές της Peugeot και Peugeot Sport. Ειδικά εφόσον οι γνώσεις μου για την γεωμετρία των αναρτήσεων (και κατά δεύτερο λόγο και τα διαθέσιμα στοιχεία για το 206) είναι κοντά στο μηδέν. Πχ μιλάμε για scrub radius και δεν ξέρουμε πού βρίσκεται στο δικό μας αυτοκίνητο. Αλλά και άντε και το μάθαμε. Προς τα πού θα μας βοηθήσει να το μετακινήσουμε; Συνεχίζουμε υποχρεωτικά είτε με την πειραματική μέθοδο αλα Copperfield είτε με την ασφαλή μέθοδο της Peugeot-Peugeot Sport και ίσως συνδυάζοντας με όσα λίγα έχουμε μάθει-ξεμάθει έως τώρα...
-
Miltellas....η αρχή και το τέλος των λιπαντικών....
Miltellas....η αρχή και το τέλος των αναρτήσεων....προσεχώς.... -
Μπα Γιάννη... Πού να βρω το κουράγιο να ξαναπλακωθώ στο διάβασμα τόσο πολύ...
...αν και ποτέ δεν ξέρεις με μένα!
Τα πάντα για το Peugeot 206