-
λοιπόν.. το πρόβλημα έχει ως εξής.. σκέφτομαι να αγοράσω το golf 4Motion.. και μελετώντας λίγο τον συμπλέκτη που διαθέτει (τον Haldex) κατάλαβα πως κεντρικός υπολογιστής ανιχνεύει την διαφορά κίνησης μεταξύ των μπρός και πίσω τροχών και ανάλογα κατανέμει την κίνηση. Εύκολο να καταλάβεις τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάνουν πρόσφυση σε μια ανηφόρα. Αλλά δύσκολο να καταλάβω τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάσουν πρόσφυση σε μια κατηφόρα.. Τότε οι εμπρός επιβραδύνουν σε σχέση με τους πίσω -αφού γλιστρούν- και τελικά τι κάνει ο συμπλέκτης... δεν ξέρω.. απλά δεν λειτουργεί και αφήνει το ABS και το ESP να κάνουν τη δουλειά... αυτή είναι και η απορία μου.. γιατί το επικίνδυνο στην οδήγηση στο χιόνι είναι στην κατηφόρα... και εκεί αν δεν βοηθά ο συνεκτικός συμπλέκτης τότε απλά δεν χρειάζεται.. και είναι τσάμπα λεφτα..
Αξίζει λοιπόν ο haldex;;; -
λοιπόν.. το πρόβλημα έχει ως εξής.. σκέφτομαι να αγοράσω το golf 4Motion.. και μελετώντας λίγο τον συμπλέκτη που διαθέτει (τον Haldex) κατάλαβα πως κεντρικός υπολογιστής ανιχνεύει την διαφορά κίνησης μεταξύ των μπρός και πίσω τροχών και ανάλογα κατανέμει την κίνηση. Εύκολο να καταλάβεις τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάνουν πρόσφυση σε μια ανηφόρα. Αλλά δύσκολο να καταλάβω τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάσουν πρόσφυση σε μια κατηφόρα.. Τότε οι εμπρός επιβραδύνουν σε σχέση με τους πίσω -αφού γλιστρούν- και τελικά τι κάνει ο συμπλέκτης... δεν ξέρω.. απλά δεν λειτουργεί και αφήνει το ABS και το ESP να κάνουν τη δουλειά... αυτή είναι και η απορία μου.. γιατί το επικίνδυνο στην οδήγηση στο χιόνι είναι στην κατηφόρα... και εκεί αν δεν βοηθά ο συνεκτικός συμπλέκτης τότε απλά δεν χρειάζεται.. και είναι τσάμπα λεφτα..
Αξίζει λοιπόν ο haldex;;; -
λοιπόν.. το πρόβλημα έχει ως εξής.. σκέφτομαι να αγοράσω το golf 4Motion.. και μελετώντας λίγο τον συμπλέκτη που διαθέτει (τον Haldex) κατάλαβα πως κεντρικός υπολογιστής ανιχνεύει την διαφορά κίνησης μεταξύ των μπρός και πίσω τροχών και ανάλογα κατανέμει την κίνηση. Εύκολο να καταλάβεις τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάνουν πρόσφυση σε μια ανηφόρα. Αλλά δύσκολο να καταλάβω τι γίνεται όταν οι εμπρος τροχοί χάσουν πρόσφυση σε μια κατηφόρα.. Τότε οι εμπρός επιβραδύνουν σε σχέση με τους πίσω -αφού γλιστρούν- και τελικά τι κάνει ο συμπλέκτης... δεν ξέρω.. απλά δεν λειτουργεί και αφήνει το ABS και το ESP να κάνουν τη δουλειά... αυτή είναι και η απορία μου.. γιατί το επικίνδυνο στην οδήγηση στο χιόνι είναι στην κατηφόρα... και εκεί αν δεν βοηθά ο συνεκτικός συμπλέκτης τότε απλά δεν χρειάζεται.. και είναι τσάμπα λεφτα..
Αξίζει λοιπόν ο haldex;;; -
Μια φορά αρκεί, όταν ανοίγεις ένα θέμα δεν είναι ανάγκη να το βάζεις σε πολλά υποφόρουμ.
-
έχεις δίκιο.. αλλά είναι μια μικρή τεχνική λεπτομέρεια που είμαι σίγουρος ότι λίγοι γνωρίζουν.. οπότε διαφημίζοντας την περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες να το δουν κάποιοι και να μου λύσουν τηνα απορία μου..
-
άνοιξες 3 θέματα σε 3 διαφορετικά υποφόρουμ για το ίδιο πράγμα. Επειδή η ερώτησή σου είναι τεχνική (μάλλον...) ας συνεχίσει η κουβέντα εδώ..
-
.
Ο χρήστης alnikas έγραψε:
έχεις δίκιο.. αλλά είναι μια μικρή τεχνική λεπτομέρεια που είμαι σίγουρος ότι λίγοι γνωρίζουν.. οπότε διαφημίζοντας την περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες να το δουν κάποιοι και να μου λύσουν τηνα απορία μου..Δε συμμετέχεις και σε πολλά φόρα ε;
Το να ανοίγεις ένα θέμα πολλές φορές είναι κουραστικό..
-
Δεν ξέρω να σου απαντήσω αν μπαίνει σε λειτουργία στην επιβράδυνση, είναι πολύ πιθανό.
Να πω όμως οτι έτσι ή αλλιώς είναι επικύνδινη η κατηφόρα και δεν ξέρω πόσο παραπάνω περιθώριο σου δίνει η τετρακίνηση (σίγουρα είναι καλύτερα να φρενάρουν όλοι οι τροχοί). Εγώ όπως πήγαινα με το δικίνητο, έτσι πάω και με το 4κίνητο στις κατηφόρες (δηλαδή πολύ σιγά).
Πάντως αν μπλοκάρουν οι μπροστινοί τροχοί, στο Octavia μπαίνει το MSR, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών λόγω μειωμένης πρόσφυσης και ταχύτητας στο κιβώτιο, το οποίο δουλεύει πολύ καλά, ίσως και πιό αποτελεσματικά από το ABS (από δική μου αρκετή εμπειρία αυτό).
Οπότε πως θα μπεί η τετρακίνηση αφού μπαίνει μόνο με διαφορά στην ταχύτητα των τρoχών (έστω και ανάποδη), και όταν αυτή υπάρχει μπαίνει το MSR...Το ESP θα μπεί μόνο σε παρεκτροπή από την επιθυμητή πορεία, πχ υποστροφή.
-
ευχαριστώ georgex.. νομίζω πάντως ότι χρειάζομαι λίγο από την εμπειρία σου, μιας και έχεις skoda octavia 4x4. Δεν ξέρω ποιο μοντέλο έχεις αλλά νομίζω ότι το καινούριο έχει haldex... έτσι δεν έιναι;Νομίζω ότι είσαι ο πιο κατάλληλος να μου πεις αν είσαι πραγματικά ευχαριστημένος και αν πραγματικά αξίζει αυτού του τύπου η τετρακίνηση. Στο περιοδικό διάβασα πριν κάποιους μήνες ότι πήγαν και δοκίμασαν τα Octavia στην Φιλανδία ή καπόυ στον Αρκτικό κύκλο τελοσπάντων... και ήταν όλοι πολλοί ευχαριστημένοι. Αλλά με ενδιαφέρει η οδήγηση στο χιόνι και μάλιστα με κανονικά λάστιχα... γιατί αν είναι να αγοράσω χειμερινά τότε ... τι να την κάνω την τετρακίνηση. Οπότε να μπορείς απάντησε μου.. σε έχει βοηθήσει η τερτρακίνηση σε ασφάλεια, ευκολία και ταχύτητα σε οδήγηση σε ολισθηρά οδοστρώματα; Εμπνέει η όχι σιγουριά; και γενικά πιστεύεις ότι έκανες καλά που την επέλεξες ή την επόμενη φορά θα πάρεις δικινητο συμβατικό...
Ο χρήστης georgex έγραψε:
Δεν ξέρω να σου απαντήσω αν μπαίνει σε λειτουργία στην επιβράδυνση, είναι πολύ πιθανό.Να πω όμως οτι έτσι ή αλλιώς είναι επικύνδινη η κατηφόρα και δεν ξέρω πόσο παραπάνω περιθώριο σου δίνει η τετρακίνηση (σίγουρα είναι καλύτερα να φρενάρουν όλοι οι τροχοί). Εγώ όπως πήγαινα με το δικίνητο, έτσι πάω και με το 4κίνητο στις κατηφόρες (δηλαδή πολύ σιγά).
Πάντως αν μπλοκάρουν οι μπροστινοί τροχοί, στο Octavia μπαίνει το MSR, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών λόγω μειωμένης πρόσφυσης και ταχύτητας στο κιβώτιο, το οποίο δουλεύει πολύ καλά, ίσως και πιό αποτελεσματικά από το ABS (από δική μου αρκετή εμπειρία αυτό).
Οπότε πως θα μπεί η τετρακίνηση αφού μπαίνει μόνο με διαφορά στην ταχύτητα των τρoχών (έστω και ανάποδη), και όταν αυτή υπάρχει μπαίνει το MSR...Το ESP θα μπεί μόνο σε παρεκτροπή από την επιθυμητή πορεία, πχ υποστροφή.
-
Δικίνητο συμβατικό αποκλείεται, λόγω δραστηριοτήτων χρειάζομαι το 4Χ4.
Έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος από το αυτοκίνητο και το 4Χ4 που έχει. Το καινούργιο έχει haldex όπως το δικό μου, αλλά είναι πιό καινούργια έκδοση.
Η τετρακίνηση αξίζει από την άποψη οτι ...δουλεύει κανονικά. Έχεις 4Χ4. Τώρα θες 3 διαφορικά? Για να έχεις αυτό που λένε 'κανονική' τετρακίνηση? Παίζουν και άλλα ρόλο. Εγώ αρχικά έψαχνα για 'κανονικό' 4Χ4, πχ Impreza, αλλά το 1.6 ήταν πολύ αργό (και πιό φτηνό βέβαια). Σε αυτά τα χρήματα δεν υπήρχε κάτι άλλο, επίσης δεν ήθελα SUV επειδή δεν υπήρχε κάτι γρήγορο, στα ίδια χρήματα πάλι (γύρω στα 27.000).Με ρωτάς για 'ολισθηρά' οδοστρώματα. Αν εννοείς απλώς γλιστερή άσφαλτο, βρεγμένο δρόμο, όχι δεν βοηθάει, γιατί τότε δεν είναι ενεργοποιημένο. Πολλοί λένε οτι ενεργοποιείται και σε άλλες περιπτώσεις εκτός από σπινάρισμα μπροστινών τροχών, μπορεί να είναι και έτσι αλλά για εμένα αυτό είναι λίγο θεωρία. Πάντως το αυτοκίνητο 'κρατάει' καλά και έχεις και το ESP. Επίσης έχεις οικονομία καυσίμου, αφού δεν είσαι μόνιμα 4Χ4.
Για χιόνια/λάσπες όλα μια χαρά. Πρακτικά να σου πω μόνο μια περίπτωση που πέρασα από ανηφορικό σημείο με σχεδόν πάγο, που ήταν σταματημένα Βιτάρα και Φόρεστερ (δεν είχα χιονολάστιχα). Δεν σου λέω ότι είναι καλύτερο 4Χ4, αλλά μόνο για να καταλάβεις οτι μπορείς να περάσεις από πολύ δύσκολα σημεία.
Τα χιονολάστιχα είναι μια έξτρα ασφάλεια. Αν βρεθείς σε δρόμο που ούτε με τα πόδια δεν μπορείς να σταθείς όρθιος, τα χιονολάστιχα βοηθάνε. Το πρόβλημα σε τέτοιο δρόμο δεν είναι οτι θα κολλήσεις (βάζεις τις αλυσίδες, που πάντα σε όλα τα 4Χ4 πρέπει να έχεις μαζί), αλλά οτι θα φύγει το αυτοκίνητο και θα γίνει ζημιά.
2 χρονιές στο βουνό δεν είχα βάλει, αλλά τουλάχιστον φρόντισα να έχω καινούργια λάστιχα επάνω στην αρχή του χειμώνα. Για φέτος που αυτά που έχω τώρα είναι λίγο φαγωμένα, σκέφτομαι να βάλω χιονολάστιχα, και να τα βγάλω τον Μάρτιο, να τα έχω πάλι σχετικά καινούργια για του χρόνου. -
Ο χρήστης alnikas έγραψε:
Αλλά με ενδιαφέρει η οδήγηση στο χιόνι και μάλιστα με κανονικά λάστιχα... γιατί αν είναι να αγοράσω χειμερινά τότε ... τι να την κάνω την τετρακίνηση.Αφού αγοράζεις 4κίνητο μάλλον θα κινείσαι πολύ σε χιονισμένους δρόμους. Βάλε οπωσδήποτε χειμερινά ελαστικά.
Δεν πρόκειται να κολλήσεις αν δεν πας σε δύσκολα μέρη και μείνεις στους κύριους δρόμους, αλλά πρέπει να κινείσαι με πολύ χαμηλές ταχύτητες. Φίλος μου με HRV τα ίδια έλεγε πέρσι, το αυτοκίνητο έπεσε στο χαντάκι σε αστείες συνθήκες και φέτος κάνει έρευνα αγοράς για χιονολάστιχα. Ευτυχώς δεν έτρεχε 30-40χαω, δεν υπήρχε στροφή αλλά ο δρόμος έγερνε και το αυτοκίνητο σιγά σιγά άρχισε να περιστρέφεται και έφυγε στο πλαϊνό χαντάκι.
-
leonp και georgex ευχαριστώ πολύ... νομίζω πως η απάντηση είναι μάλλον ότι είναι καλός και αποτελεσματικός ο haldex αλλά για χιονισμένες κατηφόρες και ανηφόρες καλύτερα να έχεις και χιονολάστιχα... επειδή τα χιονολάστιχα αποτελούν ένα ακόμα παραπάνω κόστος που πρέπει να υπολογίσει κανείς ( πρέπει να είναι περίπου στα 500-600ευρώ) δεν ξέρω ακόμα αλλά δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να μείνω με τα κανονικά και να έχω μαζί μου αλυσίδες.. οπότε όποτε τα βρώ σκούρα ... και αυτό μάλλον θα είναι σε μια παγωμένη κατηφόρα... τότε τις βάζω και έχω ήσυχο το κέφάλι μου... μέχρι τότε θα έχω το μυαλό μου να εκμεταλευτώ κάθε γνώση που έχω λάβει από τα μαθήματα στο safetrack πριν από μερικά χρόνια... ε... να παινέψουμε και λίγο και το 'σπίτι' που φιλοξενεί και την κουβέντα μας..
Πάντως georgex... νομίζω πως η επιλογή του skoda octavia 4x4 είναι εξαιρετική.. και καταλαβαίνω πως περίπου ψάχνουμε το ίδιο πράγμα... χαμηλό-κανονικό 4χ4.. για άνετο ταξίδι και ασφάλεια και ευκολία σε λίγο δύσκολες συνθήκες... αυτό σκεφτόμουνα να πάρω και εγώ.. απλά επειδή δεν έχω οικογένεια ..εργένης γάρ.. μου πέφτει λίγο μεγάλο.. και σκέφτομαι το golf ..που είναι λίγο πιο compact.. και λίγο πιο σβέλτο και ευέλικτο... άντε κάποτε πρέπει να αποφασίσω κιόλας.. -
Ο χρήστης alnikas έγραψε:
... δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να μείνω με τα κανονικά και να έχω μαζί μου αλυσίδες.. οπότε όποτε τα βρώ σκούρα ... και αυτό μάλλον θα είναι σε μια παγωμένη κατηφόρα... τότε τις βάζω και έχω ήσυχο το κέφάλι μου...Μόνο που πρέπει να έχεις βάλει τις αλυσίδες πριν τα βρεις σκούρα ειδικά αν μιλάμε για την παγωμένη κατηφόρα.... Γιατί όταν βρεθείς στην κατηφόρα πώς θα σταματήσεις για να βάλεις τις αλυσίδες???
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
... δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να μείνω με τα κανονικά και να έχω μαζί μου αλυσίδες.. οπότε όποτε τα βρώ σκούρα ... και αυτό μάλλον θα είναι σε μια παγωμένη κατηφόρα... τότε τις βάζω και έχω ήσυχο το κέφάλι μου...
Μόνο που πρέπει να έχεις βάλει τις αλυσίδες πριν τα βρεις σκούρα ειδικά αν μιλάμε για την παγωμένη κατηφόρα.... Γιατί όταν βρεθείς στην κατηφόρα πώς θα σταματήσεις για να βάλεις τις αλυσίδες???
Προσέχεις από πριν την κατάσταση του δρόμου. Αν έχεις δει οτι παντού είναι παγωμένα και δεν μπορείς να σταθείς ούτε στο ίσιωμα, μόλις δεις κατηφόρα μπροστά σταματάς και τσεκάρεις.
Τι θα κάνεις εξαρτάται και από άλλα, όπως αν έχει κίνηση, αν υπάρχει χιόνι στις άκρες, αν υπάρχει γκρεμός χωρίς μπαριέρες... κλπ. -
Ο Haldex δεν ειναι απλα συνεκτικος(παθητικος)συμπλεκτης αλλα ενεργητικος βασιζομενος στους αισθητηρες του ABS.
Οταν οι κυριοι τροχοι πανε να ολισθησουν τοτε ακαριαια επεμβαινει ο Haldex.
Το πλεονεκτημα του Haldex σε σχεση με το απλο viscous ειναι οτι δεν περιμενει να ολισθησουν οι τροχοι για να σφιξει το υγρο.Το συστημα περιλαμβανει μια αντλια που κανει την δουλεια.
Αλλο πλεονεκτημα ειναι οτι αν για παραδειγμα ξεφουσκωσει η σκασει καποιο λαστιχο 'η το αμαξι ρυμουλκηθει με τους πισω τροχους στο εδαφος ο Haldex δεν εμπλεκεται!
Επισης απομπλεκεται στο φραναρισμα με ABS και δουλευει σε αρμονια με το ESP.
Δες ΕΔΩ
Τελευταια η Haldex εβγαλε τον PreX ο οποιος ειναι ακομα πιο γρηγορος σε αποκριση και ειναι ικανος να μεταφερει την ροπη σχεδο ακαριαια.
Τον φοραει το volvo XC90
Ειναι πολυ ικανος στη τετρακινηση και στην διαχειρηση της βεβαια μετα τον TORSEN
Εντελως προσωπικα θα εριχνα μια ματια το Audi A4 quattro πριν παρω το Golf
Ελπιζω να σε καλυψα...
-
Kasper...με κάλυψες απολύτως ... σχεδόν με 'έθαψες'... .. πάντως θα το χρησιμοποιήσω αυτό για να ενημερώσω και την τοπική μου αντιπροσωπεία που δεν ξέρει την τύφλα της..
Ευχαριστώ.. -
Ο χρήστης alnikas έγραψε:
Kasper...με κάλυψες απολύτως ... σχεδόν με 'έθαψες'... .. πάντως θα το χρησιμοποιήσω αυτό για να ενημερώσω και την τοπική μου αντιπροσωπεία που δεν ξέρει την τύφλα της..
Ευχαριστώ..Τι να ξερουν!!!
Λαθος ατομα σε λαθος ποστο...οπως παντα
Εδω εμενα οταν πηρα το Golf V τους ρωτησα για το ASR και μου ειπαν οτι εχει και EDL.Πατατα βεβαια γιατι δεν το ειχε!Και τους ρωταω εγω,γιατι ρε παιδια δεν βαζετε και το EDL (τσαμπα εχει) που χρειαζεται?
Απαντηση:Το εχει το GTi γιατι εχει πολλα αλογα!!!
Βρε ουφο και το ASR τι να το κανω σε ενα αμαξι 1.4 με 90 HP?Μονο στον παγο ενεργοποιειται!
Τελος παντων!Οπως σου ειπα δες και το Audi (δεν θα το μετανιωσεις ) -
Αλλά με ενδιαφέρει η οδήγηση στο χιόνι και μάλιστα με κανονικά λάστιχα... γιατί αν είναι να αγοράσω χειμερινά τότε ... τι να την κάνω την τετρακίνηση
Καμιά τετρακίνηση δεν υποκαθιστά την πρόσφυση καλή ή κακή αντίστοιχα των τροχών, μην γελιέσαι!
Αν κάποιος δεν έχει οδηγήσει και μάλιστα διάφορα τετρακίνητα σε χιόνι - για πάγο δεν το συζητάμε - απλά μιλά από αυτά που διάβασε και δεν έχει ιδέα.
Κι εγώ πέρασα τη γνωστή διαδρομή της Καστανιάς με 20 πόντους χιόνι και 215/45/17 Brodgestone RE050 αλλά ήταν φρέσκο και μαλακό, χώρια που στην κατηφόρα εκτός του ότι πολλές φορές δεν είχα καθόλου τιμόνι-φρένα ήμουν κινητός κίνδυνος για τους άλλους οδηγούς αφου πήγενα αναγκαστικά γρήγορα χωρίς να ακουμπώ φρένο κι έχασα δυο κιλά ιδρώτα μέχρι να φτάσω Βέροια!
Όσο για αυτόν που είπε πως ανέβηκε σε παγωμένη ανηφόρα όπου ήταν σταματημένα Vitara-Forester με το κατά τα άλλα καταπληκτικό για μένα Octavia μάλλον ήταν θέμα οδηγών κι όχι αυτοκινήτου ειδικά για δυο αυτοκίνητα με τρία διαφορικά, bloquet, 'αργά', και μικτής χρήσης ελαστικά, εκτός φυσικά και είναι μια ακόμη περίπτωση εικονικών εμπειριών γιατί διαβάζω πολλές τέτοιες σε αυτό το forum τελευταία (καμιά ειρωνία προς αυτόν που το έγραψε, προς θεού ).
JIM -
Και κάτι άλλο που θυμήθηκα τώρα, σε περσινό τεύχος τους το Γερμανικό Auto Moto und Sport έκανε συγκριτικό τέστ μεταξύ πολλών και διάφορων τετρακίνητων αυτοκινήτων μεταξύ αυτών και Cayenne, Audi S4, STI κλπ σε ανηφορική διαδρομή για να δουν ποιό θα ανέβει πιο πάνω.
Αναζητήστε στο internet παρακαλώ ποιό βγήκε πρώτο μεταξύ μάλιστα κάποιων 'τεράτων' και φορτωμένων με χιλιάδες ηλεκρονικά παραφερνάλια και συστήματα ελέγχου για να μην με θεωρήσετε μεροληπτικό!
Προσοχή κι αυτό το έγραψε το AMS που όλοι μας ξέρουμε πόσο αντικειμενικό είναι ειδικά όταν συμμετέχουν Γερμανικά αυτοκίνητα σε δοκιμή τους!
JIM -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Και κάτι άλλο που θυμήθηκα τώρα, σε περσινό τεύχος τους το Γερμανικό Auto Moto und Sport έκανε συγκριτικό τέστ μεταξύ πολλών και διάφορων τετρακίνητων αυτοκινήτων μεταξύ αυτών και Cherokee, Cayenne, Allroad, STI κλπ σε ανηφορική διαδρομή για να δουν ποιό θα ανέβει πιο πάνω.
Αναζητήστε στο internet παρακαλώ ποιό βγήκε πρώτο μεταξύ μάλιστα κάποιων 'τεράτων' και φορτωμένων με χιλιάδες ηλεκρονικά παραφερνάλια και συστήματα ελέγχου για να μην με θεωρήσετε μεροληπτικό!
Προσοχή κι αυτό το έγραψε το AMS που όλοι μας ξέρουμε πόσο αντικειμενικό είναι ειδικά όταν συμμετέχουν Γερμανικά αυτοκίνητα σε δοκιμή τους!
JIMALLROAD φυσικα!
Εχω και το videaki
Golf 4Motion ... αξίζει ο Haldex;