-
Με αφορμή μία συζήτηση στη θεματική ενότητα των Νέων μοντέλων, αναφορικά με την κριτική των αυτοκινήτων κατά το χρονικό σημείο χ της παρουσίασης τους, και την κριτική των ίδιων αυτοκινήτων στο χρονικό σημείο χ+6 (ή +οτιδήποτε), που συμπίπτει με την αντικατάστασή τους, ανοίγω αυτό το τόπικ για εκτενέστερη ανάλυση της υπόθεσης.
Η κριτική γίνεται από όλες τις εμπλεκομένες πλευρές, με τον ειδικό τύπο να πρωτοστατεί.
Έχουμε πολλές περιπτώσεις, κατά τις οποίες, το αυτοκίνητο, αμά τη εμφανίσει του εκθειάζεται, ελαττώματα δεν εντοπίζονται, και -εδώ δώστε βάση- τονίζεται ότι α-πο-κλεί-ε-ται να βγει κάτι καλύτερο από αυτό.Ένα παράδειγμα: Αudi ΤΤ.
Θα θυμάστε τα εγκώμια που γράφτηκαν όταν πρωτοοδηγήθηκε.
Άλλοι έγραψαν 'για το καλύτερο προσθιοκίνητο...', άλλοι του απένειμαν το πρώτο βραβείο σε δοκιμή κρατήματος κλπ. Όλοι έσταζαν μέλι.
Πλέον, το TT φαίνεται να παίρνει τη θέση του στην ιστορία, σαν ένα απλώς καλό προσθιοκίνητο, με ιδιαίτερο design. Και αγαπητοί μου, εξακολουθεί να είναι στην παραγωγή. Όταν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης του, ίσως υποβιβαστεί σε αδιάφορο αυτοκίνητο, που δεν είχε να δείξει κάτι αλλο πέραν ενός δελεαστικού σχεδιασμού και μιας απτής ποιότητας.Γιατί, όσοι κρίνουν ένα αυτοκίνητο, παρασύρονται τόσο εύκολα και το εγκωμιάζουν, αδυνατώντας να δείξουν μια στοιχειώδη έστω αυστηρότητα;
Αυτά συμβαίνουν βέβαια μόνο στην Ελλάδα, όπου οι εταιρίες δεν 'σηκώνουν πολλά', και το γλείψιμο πάει σύννεφο.Γιατί, οι συντάκτες (στην πλειονότητά τους) αδυνατούν να εμβαθύνουν στο ποιόν του αυτοκινήτου;
Όταν παρουσιάστηκε το 106 rallye, όλοι παραμιλούσαν. Μέσα στον οίστρο τους, άρχισαν να πετάνε όλα τα κλισέ της φαρέτρας τους, ανάμεσα στα οποίο και το ότι το αυτοκίνητο έχει 'άκαμπτο πλαίσιο, βράχος!'.
Το αυτοκίνητο είναι όντως αξιόλογο, αλλά το πλαίσιο του, δεν είναι και ιδιαίτερα άκαμπτο, πόσο μάλλον 'βράχος, γρανίτης (αυτά τα κλισέ πια!) κλπ'.Στην πρώτη παρουσίαση της 360 Modena, διαβάσαμε ότι αποκλείεται να βγει κάτι καλύτερο. Το αυτοκίνητο δεν άφηνε περιθώρια βελτίωσης. Τελικά, η 430 απέδειξε ότι η 360 είχε πολλά περιθώρια βελτίωσης σε κρίσιμους τομείς.
Τελικά, είναι τόσο δύσκολο να προσπαθήσει κανείς να είναι ψύχραιμος, αναλυτικός, και διορατικός;Η περίπτωση GTV.
Και πάλι εγκώμια επί εγκωμίων (πλην Χοιδά, του οποίου οι αναλύσεις βάζουν τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση).
Τώρα,όψιμα, με την Brera, διαπιστώθηκε από μερίδα του ειδικού τύπου, ότι η GTV δεν ήταν οδηγικά και κάτι το σπουδαίο.Άλλο παράδειγμα:
Subaru Impreza STi '02 (στρογγυλοφάναρο).
Εξώφυλλα με το αυτοκίνητο να ίπταται, εξυμνήσεις του οδηγικού του χαρακτήρα, συγκρίσεις με Ferrari κλπ.Subaru Impreza STi '05.
Τώρα καταλάβαμε πόσο υστερούσε τελικά το μοντέλο του 02.
Αυτό είναι το σωστό Impreza. Καλά, πώς ζούσαμε τόσα χρόνια με το ΄02, αυτό το παρωχημένο κατασκεύασμα.Ορισμένοι ίσως αντιτάξουν ότι τα τεχνολογικά δεδομένα αλλάζουν, οπότε η κριτική προσαρμόζεται σε αυτά. Σύμφωνοι, εν μέρει.
Όμως, οι χρονικές αποστάσεις είναι τόσο μικρές, που δεν δικαιολογούν τέτοιες αποκλίσεις αφενός και αφετέρου θεωρώ αναγκαία την ανεπηρέαστη από συναισθηματισμούς κρίση, αυτή που διέπεται και από διορατικότητα, σχετικά με το τι θα μπορούσε να είναι καλύτερο, σε οποιονδήποτε τομέα.[/u]
-
Με αφορμή μία συζήτηση στη θεματική ενότητα των Νέων μοντέλων, αναφορικά με την κριτική των αυτοκινήτων κατά το χρονικό σημείο χ της παρουσίασης τους, και την κριτική των ίδιων αυτοκινήτων στο χρονικό σημείο χ+6 (ή +οτιδήποτε), που συμπίπτει με την αντικατάστασή τους, ανοίγω αυτό το τόπικ για εκτενέστερη ανάλυση της υπόθεσης.
Η κριτική γίνεται από όλες τις εμπλεκομένες πλευρές, με τον ειδικό τύπο να πρωτοστατεί.
Έχουμε πολλές περιπτώσεις, κατά τις οποίες, το αυτοκίνητο, αμά τη εμφανίσει του εκθειάζεται, ελαττώματα δεν εντοπίζονται, και -εδώ δώστε βάση- τονίζεται ότι α-πο-κλεί-ε-ται να βγει κάτι καλύτερο από αυτό.Ένα παράδειγμα: Αudi ΤΤ.
Θα θυμάστε τα εγκώμια που γράφτηκαν όταν πρωτοοδηγήθηκε.
Άλλοι έγραψαν 'για το καλύτερο προσθιοκίνητο...', άλλοι του απένειμαν το πρώτο βραβείο σε δοκιμή κρατήματος κλπ. Όλοι έσταζαν μέλι.
Πλέον, το TT φαίνεται να παίρνει τη θέση του στην ιστορία, σαν ένα απλώς καλό προσθιοκίνητο, με ιδιαίτερο design. Και αγαπητοί μου, εξακολουθεί να είναι στην παραγωγή. Όταν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης του, ίσως υποβιβαστεί σε αδιάφορο αυτοκίνητο, που δεν είχε να δείξει κάτι αλλο πέραν ενός δελεαστικού σχεδιασμού και μιας απτής ποιότητας.Γιατί, όσοι κρίνουν ένα αυτοκίνητο, παρασύρονται τόσο εύκολα και το εγκωμιάζουν, αδυνατώντας να δείξουν μια στοιχειώδη έστω αυστηρότητα;
Αυτά συμβαίνουν βέβαια μόνο στην Ελλάδα, όπου οι εταιρίες δεν 'σηκώνουν πολλά', και το γλείψιμο πάει σύννεφο.Γιατί, οι συντάκτες (στην πλειονότητά τους) αδυνατούν να εμβαθύνουν στο ποιόν του αυτοκινήτου;
Όταν παρουσιάστηκε το 106 rallye, όλοι παραμιλούσαν. Μέσα στον οίστρο τους, άρχισαν να πετάνε όλα τα κλισέ της φαρέτρας τους, ανάμεσα στα οποίο και το ότι το αυτοκίνητο έχει 'άκαμπτο πλαίσιο, βράχος!'.
Το αυτοκίνητο είναι όντως αξιόλογο, αλλά το πλαίσιο του, δεν είναι και ιδιαίτερα άκαμπτο, πόσο μάλλον 'βράχος, γρανίτης (αυτά τα κλισέ πια!) κλπ'.Στην πρώτη παρουσίαση της 360 Modena, διαβάσαμε ότι αποκλείεται να βγει κάτι καλύτερο. Το αυτοκίνητο δεν άφηνε περιθώρια βελτίωσης. Τελικά, η 430 απέδειξε ότι η 360 είχε πολλά περιθώρια βελτίωσης σε κρίσιμους τομείς.
Τελικά, είναι τόσο δύσκολο να προσπαθήσει κανείς να είναι ψύχραιμος, αναλυτικός, και διορατικός;Η περίπτωση GTV.
Και πάλι εγκώμια επί εγκωμίων (πλην Χοιδά, του οποίου οι αναλύσεις βάζουν τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση).
Τώρα,όψιμα, με την Brera, διαπιστώθηκε από μερίδα του ειδικού τύπου, ότι η GTV δεν ήταν οδηγικά και κάτι το σπουδαίο.Άλλο παράδειγμα:
Subaru Impreza STi '02 (στρογγυλοφάναρο).
Εξώφυλλα με το αυτοκίνητο να ίπταται, εξυμνήσεις του οδηγικού του χαρακτήρα, συγκρίσεις με Ferrari κλπ.Subaru Impreza STi '05.
Τώρα καταλάβαμε πόσο υστερούσε τελικά το μοντέλο του 02.
Αυτό είναι το σωστό Impreza. Καλά, πώς ζούσαμε τόσα χρόνια με το ΄02, αυτό το παρωχημένο κατασκεύασμα.Ορισμένοι ίσως αντιτάξουν ότι τα τεχνολογικά δεδομένα αλλάζουν, οπότε η κριτική προσαρμόζεται σε αυτά. Σύμφωνοι, εν μέρει.
Όμως, οι χρονικές αποστάσεις είναι τόσο μικρές, που δεν δικαιολογούν τέτοιες αποκλίσεις αφενός και αφετέρου θεωρώ αναγκαία την ανεπηρέαστη από συναισθηματισμούς κρίση, αυτή που διέπεται και από διορατικότητα, σχετικά με το τι θα μπορούσε να είναι καλύτερο, σε οποιονδήποτε τομέα.[/u]
-
Με αφορμή μία συζήτηση στη θεματική ενότητα των Νέων μοντέλων, αναφορικά με την κριτική των αυτοκινήτων κατά το χρονικό σημείο χ της παρουσίασης τους, και την κριτική των ίδιων αυτοκινήτων στο χρονικό σημείο χ+6 (ή +οτιδήποτε), που συμπίπτει με την αντικατάστασή τους, ανοίγω αυτό το τόπικ για εκτενέστερη ανάλυση της υπόθεσης.
Η κριτική γίνεται από όλες τις εμπλεκομένες πλευρές, με τον ειδικό τύπο να πρωτοστατεί.
Έχουμε πολλές περιπτώσεις, κατά τις οποίες, το αυτοκίνητο, αμά τη εμφανίσει του εκθειάζεται, ελαττώματα δεν εντοπίζονται, και -εδώ δώστε βάση- τονίζεται ότι α-πο-κλεί-ε-ται να βγει κάτι καλύτερο από αυτό.Ένα παράδειγμα: Αudi ΤΤ.
Θα θυμάστε τα εγκώμια που γράφτηκαν όταν πρωτοοδηγήθηκε.
Άλλοι έγραψαν 'για το καλύτερο προσθιοκίνητο...', άλλοι του απένειμαν το πρώτο βραβείο σε δοκιμή κρατήματος κλπ. Όλοι έσταζαν μέλι.
Πλέον, το TT φαίνεται να παίρνει τη θέση του στην ιστορία, σαν ένα απλώς καλό προσθιοκίνητο, με ιδιαίτερο design. Και αγαπητοί μου, εξακολουθεί να είναι στην παραγωγή. Όταν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης του, ίσως υποβιβαστεί σε αδιάφορο αυτοκίνητο, που δεν είχε να δείξει κάτι αλλο πέραν ενός δελεαστικού σχεδιασμού και μιας απτής ποιότητας.Γιατί, όσοι κρίνουν ένα αυτοκίνητο, παρασύρονται τόσο εύκολα και το εγκωμιάζουν, αδυνατώντας να δείξουν μια στοιχειώδη έστω αυστηρότητα;
Αυτά συμβαίνουν βέβαια μόνο στην Ελλάδα, όπου οι εταιρίες δεν 'σηκώνουν πολλά', και το γλείψιμο πάει σύννεφο.Γιατί, οι συντάκτες (στην πλειονότητά τους) αδυνατούν να εμβαθύνουν στο ποιόν του αυτοκινήτου;
Όταν παρουσιάστηκε το 106 rallye, όλοι παραμιλούσαν. Μέσα στον οίστρο τους, άρχισαν να πετάνε όλα τα κλισέ της φαρέτρας τους, ανάμεσα στα οποίο και το ότι το αυτοκίνητο έχει 'άκαμπτο πλαίσιο, βράχος!'.
Το αυτοκίνητο είναι όντως αξιόλογο, αλλά το πλαίσιο του, δεν είναι και ιδιαίτερα άκαμπτο, πόσο μάλλον 'βράχος, γρανίτης (αυτά τα κλισέ πια!) κλπ'.Στην πρώτη παρουσίαση της 360 Modena, διαβάσαμε ότι αποκλείεται να βγει κάτι καλύτερο. Το αυτοκίνητο δεν άφηνε περιθώρια βελτίωσης. Τελικά, η 430 απέδειξε ότι η 360 είχε πολλά περιθώρια βελτίωσης σε κρίσιμους τομείς.
Τελικά, είναι τόσο δύσκολο να προσπαθήσει κανείς να είναι ψύχραιμος, αναλυτικός, και διορατικός;Η περίπτωση GTV.
Και πάλι εγκώμια επί εγκωμίων (πλην Χοιδά, του οποίου οι αναλύσεις βάζουν τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση).
Τώρα,όψιμα, με την Brera, διαπιστώθηκε από μερίδα του ειδικού τύπου, ότι η GTV δεν ήταν οδηγικά και κάτι το σπουδαίο.Άλλο παράδειγμα:
Subaru Impreza STi '02 (στρογγυλοφάναρο).
Εξώφυλλα με το αυτοκίνητο να ίπταται, εξυμνήσεις του οδηγικού του χαρακτήρα, συγκρίσεις με Ferrari κλπ.Subaru Impreza STi '05.
Τώρα καταλάβαμε πόσο υστερούσε τελικά το μοντέλο του 02.
Αυτό είναι το σωστό Impreza. Καλά, πώς ζούσαμε τόσα χρόνια με το ΄02, αυτό το παρωχημένο κατασκεύασμα.Ορισμένοι ίσως αντιτάξουν ότι τα τεχνολογικά δεδομένα αλλάζουν, οπότε η κριτική προσαρμόζεται σε αυτά. Σύμφωνοι, εν μέρει.
Όμως, οι χρονικές αποστάσεις είναι τόσο μικρές, που δεν δικαιολογούν τέτοιες αποκλίσεις αφενός και αφετέρου θεωρώ αναγκαία την ανεπηρέαστη από συναισθηματισμούς κρίση, αυτή που διέπεται και από διορατικότητα, σχετικά με το τι θα μπορούσε να είναι καλύτερο, σε οποιονδήποτε τομέα.[/u]
-
.
Όσοι διαβάζουν περιοδικά αυτοκινήτου για αρκετό καιρό (αρκετά χρόνια δλδ) γνωρίζουν τι κρύβεται πίσω από ένα άρθρο.
Αυτοί, προσπαθούν να βρουν (και συνήθως βρίσκουν) τις 'κρυμμένες αλήθειες' μέσα στα άρθρα (όπου αυτές υπάρχουν).
Οι πομπώδεις εκφράσεις τοποθετούνται για να τραβάνε το βλέμμα των περιστασιακών αναγνωστών, των τυχόν πορωμένων, αλλά και για να συντηρούν τις καλές σχέσεις με την κάθε εταιρεία.
.
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Γιατί, όσοι κρίνουν ένα αυτοκίνητο, παρασύρονται τόσο εύκολα και το εγκωμιάζουν, αδυνατώντας να δείξουν μια στοιχειώδη έστω αυστηρότητα;Αν εννοεις τους συντακτες των αυτοκινητιστικων περιοδικων... θα σε ρωτησω εγω κατι σχετικο:
Αν ειχες ενα περιοδικο αυτοκινητου, και εκλεινες σημερα μια συμφωνια με τη MAZDA, για να καπαρωσει η ELMA την ολοσελιδη διαφημιση του οπισθοφυλου για τους επομενους 6 μηνες... θα ειχες τα @@ να θαψεις το νεο MX5 (σε περιπτωση που αυτο αξιζε θαψιμο?)Οχι μονο ΔΕΝ θα το εθαβες... θα το εγκωμιαζες κιολας και οποιος διαβαζε τον προλογο του Τεστ που θα εγραφε ο συντακτης σου, θα νομιζε οτι αναφερεται σε τεστ καποιου super-car που ειναι οτι τελειοτερο εχει επιδειξει μεχρι τωρα η παγκοσμια αυτοκινητοβιομηχανια.
Ή μηπως δεν ειναι ετσι?
-
Ο χρήστης SPITFIRE έγραψε:
Γιατί, όσοι κρίνουν ένα αυτοκίνητο, παρασύρονται τόσο εύκολα και το εγκωμιάζουν, αδυνατώντας να δείξουν μια στοιχειώδη έστω αυστηρότητα;
Αν εννοεις τους συντακτες των αυτοκινητιστικων περιοδικων... θα σε ρωτησω εγω κατι σχετικο:
Αν ειχες ενα περιοδικο αυτοκινητου, και εκλεινες σημερα μια συμφωνια με τη MAZDA, για να καπαρωσει η ELMA την ολοσελιδη διαφημιση του οπισθοφυλου για τους επομενους 6 μηνες... θα ειχες τα @@ να θαψεις το νεο MX5 (σε περιπτωση που αυτο αξιζε θαψιμο?)Οχι μονο ΔΕΝ θα το εθαβες... θα το εγκωμιαζες κιολας και οποιος διαβαζε τον προλογο του Τεστ που θα εγραφε ο συντακτης σου, θα νομιζε οτι αναφερεται σε τεστ καποιου super-car που ειναι οτι τελειοτερο εχει επιδειξει μεχρι τωρα η παγκοσμια αυτοκινητοβιομηχανια.
Ή μηπως δεν ειναι ετσι?
Μ αρέσει,που ενώ με ρωτάς κάτι, απαντάς εσύ για λογαριασμό μου!
Το ζητούμενο, δεν είναι να θάβεις. Το ζητούμενο είναι να είσαι αυστηρός και δίκαιος. Δικαστής. Όχι νεκροθάφτης.
Εγώ, μιας και με ρώτησες επί προσωπικού, θα ήμουν αυστηρός, έχοντας σε πρώτη προτεραιότητα, τον συνειδητοποιημένο αναγνώστη.
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Το ζητούμενο, δεν είναι να θάβεις. Το ζητούμενο είναι να είσαι αυστηρός και δίκαιος. Δικαστής. Όχι νεκροθάφτης.
Εγώ, μιας και με ρώτησες επί προσωπικού, θα ήμουν αυστηρός, έχοντας σε πρώτη προτεραιότητα, τον συνειδητοποιημένο αναγνώστη.
Τη λεξη 'θαψιμο' τη χρησιμοποιησα για να κανω πιο χαρακτηριστικο και ακραιο το παραδειγμα
-
Το πολυ αυστηρο δε το θελει κανενας....
Εγω διαβαζα με πολυ προσοχη ενα δημοσιογράφο ειδικα... Που ηταν λιγο αποτομος.... στo car (δε θελω να πω το ονομα του)
To γεγονος ότι ήταν αυστηρός και΄λίγο κακός δε νομίζω ότι βοήθησε το περιοδικό του.Παντως σημερα ειναι αδύνατον να γίνει πολυ αυστηρή κριτική σε οποιοδήποτε ΒΑΣΙΚΟ και ΚΥΡΙΟ μοντέλο κάποιας εταιρίας. (δηλαδη αυτό που εξαρτά από τις πωλήσεις της) πχ astra, golf, focus κλπ
Βεβαια υπαρχουν και κάποιοι Δημοσιογράφοι που είναι dangerous,,....
Που κάνουν κακοπροαίρετη ερώτηση ή γράφουν κακοπροαιρετα..... Σαν αυτόν που ρώτησε στην παρουσίαστη του panda πως σας φαίνεται τονεο polski....
Ειναι που ειναι η εταιρία στη χρεωκοπεία, τι πας και ρωτάς? (ετσι είχα ακουσει κάποτε από καποιονφίλο) -
Προσωπικά θεωρώ ως σημαντικότερες τις τεχνολογικές εξελίξεις εκείνες που έλαβαν χώρα σε επόχές προ ηλεκτρονικών συστημάτων και ιδιαιτέρως από τις αρχές της δεκαετίας του '60. Οι σχεδιαστές ουσαιστικά ανακάλυπταν εκ νέου το αυτοκίνητο δίνοντάς του νέα μορφή τεχνολογικά και αισθητικά. Επιπλέον τότε ο σχεδιαστής προσπαθούσε να κατεβάσει ιδέες για το πώς θα σχεδιάσει ένα περισσότερο άκαμπτο σασί και ένα κινητήρα με μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης. Δεν είχε στη διάθεσή του τους υπερσύγχρονους υπολογιστές οι οποίοι θα έκανα αυτόματα τη δουλειά για αυτούς ούτε και την εύκολη λύση των ηλεκτρονικών συστημάτων που βοηθούν στον έλεγχο της σταθερότητας των αυτοκινήτων. Επομένως σε αντίθεση με ό,τι ισχύει σήμερα 'καίγονταν' ώστε να καταφέρουν να σχεδιάσουν μια ανάρτηση με καλύτερη γεωμετρία, ένα πιο άκαμπτο σασί. Συνέπεια όλων αυτών, τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής χαρακτηρίζονταν από το σχεδιαστή τους και όχι από τον υπολογιστή ή από το λογοσμικό που χρησιμοποιεί η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.
-
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
.
Όσοι διαβάζουν περιοδικά αυτοκινήτου για αρκετό καιρό (αρκετά χρόνια δλδ) γνωρίζουν τι κρύβεται πίσω από ένα άρθρο.
Αυτοί, προσπαθούν να βρουν (και συνήθως βρίσκουν) τις 'κρυμμένες αλήθειες' μέσα στα άρθρα (όπου αυτές υπάρχουν).
Οι πομπώδεις εκφράσεις τοποθετούνται για να τραβάνε το βλέμμα των περιστασιακών αναγνωστών, των τυχόν πορωμένων, αλλά και για να συντηρούν τις καλές σχέσεις με την κάθε εταιρεία.Θα συμφωνήσω μιας και απο το κείμενο αλλά και το τρόπο γραφής ενός περιοδικού μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα που δε 'φαίνονται' με τη πρώτη ματιά. Το θέμα όμως που θίγει ο Pai Mei είναι γιατί δεν υπάρχει η ακριβοδίκαιη περιγραφή ενός αυτοκινήτου.
Μην είναι οτι οι Έλληνες δοκιμαστές δεν έχουν τις ανάλογες εμπειρίες με αυτές των Άγγλων,Ιταλών ή Γερμανών συναδέλφων τους και ενθουσιάζονται με το παραμικρό; Παλιότερα ίσως συνέβαινε αλλά τώρα θέλω να πιστεύω πως δεν ισχύει σε τόσο μεγάλο βαθμό τουλάχιστον.
Είναι τα συμφέροντα; Ούτε σε αυτό θα μπορούσα να απαντήσω με ειλικρίνεια.
Δεν εμβαθύνουν όσο πρέπει οι δοικιμαστές για να μπορούν να βγάλουν ένα πιο αντικειμενικό συμπέρασμα αλλά μένουν στην επιφάνεια και στο οτι για να είνα ικαινούριο θα είναι πάντα καλύτερο και δε με νοιάζει που πρέπει να βελτιωθεί;
Μάλλον λίγο απ'όλα τα παραπάνω παίζουν το ρόλο τους ,άλλο λιγότερο και άλλο περισσότερο.Υ.Γ. Αυτό που δε μου αρέσει στα σημερινά περιοδικά είναι οτι ενώ παραπονιούνται οτι ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα που προσφέρουν πλέον πραγματική οδηγική ευχαρίστηση και ακόμη λιγότερα αυτά που είναι και προσιτά έχουν βαλθεί σε έναν αγχώδη αγώνα για το ποιός θα είναι ο συνεχιστής τους. Π.χ. όλο για το νέο Saxorallo διαβάζουμε και είναι τόσο μα τόσο διαφρετικά όλα αυτά που έχουν δοκιμάσει έως τώρα. Το να μην είναι σαν το rallye ένα αυτοκίνητο δεν είναι κακό,το να θέλεις ντε και καλά να το κάνεις να του μοιάσει είναι που δε μου αρέσει να διαβάζω.
-
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Ένα παράδειγμα: Αudi ΤΤ.
Θα θυμάστε τα εγκώμια που γράφτηκαν όταν πρωτοοδηγήθηκε.
Άλλοι έγραψαν 'για το καλύτερο προσθιοκίνητο...', άλλοι του απένειμαν το πρώτο βραβείο σε δοκιμή κρατήματος κλπ. Όλοι έσταζαν μέλι.
Πλέον, το TT φαίνεται να παίρνει τη θέση του στην ιστορία, σαν ένα απλώς καλό προσθιοκίνητο, με ιδιαίτερο design. Και αγαπητοί μου, εξακολουθεί να είναι στην παραγωγή. Όταν παρουσιαστεί ο αντικαταστάτης του, ίσως υποβιβαστεί σε αδιάφορο αυτοκίνητο, που δεν είχε να δείξει κάτι αλλο πέραν ενός δελεαστικού σχεδιασμού και μιας απτής ποιότητας.Το θυμάμαι σαν σήμερα...
...όλοι είχαν να πούν για την φανταστική οδική συμπεριφορά του ΤΤ, ενός μοντέλου 'Piece of art'.
Έπειτα, κατηγορήθηκε ως δολοφόνος της ασφάλτου ,
και τώρα αποτελεί, πιά, ένα πλαίσιο Golf IV.
Γίνεται ;;;
-
Κατ' αρχήν δε νομίζω ότι τα παραπάνω είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο.
Κατα δεύτερο αυτό δεν συμβαίνει μόνο στ' αυτοκίνητα.Έχω να αναφέρω πάμπολλα παραδείγματα από την ευρύτερη ιατρική(μιας και είμαι του συναφιού) που φάρμακα,υλικά,μηχανήματα όταν παρουσιάστηκαν ξεσήκωσαν θύελλα ενθουσιασμού στην επιστημονική κοινότητα και στη συνέχεια υπήρξε προσγείωση με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν ή τελικά δεν λύθηκαν.Νομίζω ότι είναι ανθρώπινο να ενθουσιάζεσαι με οτιδήποτε πιστεύεις ότι αλλάζει τα δεδομένα.Και επίσης ανθρώπινο είναι να ψάχνεις στη συνέχεια για το αμέσως καλύτερο βλέποντας ότι το προηγούμενο δεν ήταν τελικά αυτό που στην αρχή εκτίμησες.
Το πρόβλημα υπάρχει μόνο αν ο αρχικός ενθουσιασμός είναι τεχνητός και γίνεται εκ του πονηρού. -
Ο χρήστης athanasios έγραψε:
Κατ' αρχήν δε νομίζω ότι τα παραπάνω είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο.
Κατα δεύτερο αυτό δεν συμβαίνει μόνο στ' αυτοκίνητα.Έχω να αναφέρω πάμπολλα παραδείγματα από την ευρύτερη ιατρική(μιας και είμαι του συναφιού) που φάρμακα,υλικά,μηχανήματα όταν παρουσιάστηκαν ξεσήκωσαν θύελλα ενθουσιασμού στην επιστημονική κοινότητα και στη συνέχεια υπήρξε προσγείωση με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν ή τελικά δεν λύθηκαν.Νομίζω ότι είναι ανθρώπινο να ενθουσιάζεσαι με οτιδήποτε πιστεύεις ότι αλλάζει τα δεδομένα.Και επίσης ανθρώπινο είναι να ψάχνεις στη συνέχεια για το αμέσως καλύτερο βλέποντας ότι το προηγούμενο δεν ήταν τελικά αυτό που στην αρχή εκτίμησες.
Το πρόβλημα υπάρχει μόνο αν ο αρχικός ενθουσιασμός είναι τεχνητός και γίνεται εκ του πονηρού.Έχεις εν μέρει δίκιο athanasie στην προσέγγισή σου.
Όμως, θα ήθελα να σημειώσω ότι πλέον η επιστημονική κοινότητα είναι πολύ πιο επιφυλακτική στην υποδοχή οποιασδήποτε νέας θεωρίας, ή οποιουδήποτε επιτεύγματος.
Και στην ιατρική, θα γνωρίζεις, ότι οι επιστήμονες ειναι πολύ εγκρατείς στις ανακοινώσεις τους στα πλαίσια των συνεδρίων. Αν υποθέσουμε ότι πρόκειται για ένα εμβόλιο ή μια νέα θεραπεία, πρέπει όπωσδήποτε να παρέλθει ένα διάστημα κλινικών δοκιμών, όπου θα αποδειχθεί η αποτελεσματικότητά του.Έχουν παρέλθει οι μέρες, του εύκολου ενθουσιασμού.
Αυτό, που θα ήθελα να δω, επί του θέματός μας, είναι περισσότερη ψυχραιμία, διεισδυτικότητα, και ανάλυση.
Όταν παρουσιάστηκε η Μ3 Ε36 321, κανείς μα κανείς έλληνας δημ/γραφος δεν φάνηκε να νοσταλγεί την Ε30.
Η Ε36 ήταν για πολλούς ΤΟ υπεραυτοκίνητο, το οποίο ποτέ κανένα αυτοκίνητο με αυτές τις προδιαγραφές δεν θα μπορούσε ποτέ να πλησιάσει. Έχω αποσπάσματα, για όσους αμφιβάλλουν.
Με την άφιξη της Ε46, λίγα μόλις χρόνια μετά, η Ε36 έφαγε το θάψιμο του αιώνα, τι άχρωμη την είπαν, τι βαρετή, ενώ ξαφνικά θυμήθηκαν και την Ε30.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι ένας δημ/γραφος τόλμησε να ασκήσει κριτική στις μονοπίστονες δαγκάνες φρένων της Ε46, και έπεσαν να τον φάνε οι υπόλοιποι των ανταγωνιστικών περιοδικών. Γιατί; Επειδή άσκησε κριτική, καθόλα αιτιολογημένη, γεγονός όμως, που θεωρήθηκε από τους άλλους ανεπίτρεπτο.
Βέβαια, όταν δοκιμάσουν την επόμενη Μ3 Ε90, θα θυμηθούν ότι τα φρένα της Ε46, ήταν απαράδεκτα, μα είναι δυνατόν να είχε μονοπίστονες δαγκάνες;Άλλο:
Μπορείτε να θυμηθείτε ποιά ήταν η υποδοχή του Golf 4 gti;
Ήταν ένα γρήγορο GT, άνετο, κλπ. Δεν θυμάμαι καμία αρνητική κριτική (μπορεί να έχω και ασθενή μνήμη).
Το Α3 turbo σε μια δοκιμή ανακηρύχθηκε καλύτερο του 306 gti.
Αυτοκίνητα που πλέον, τα θάβουν με κάθε ευκαιρία, ήταν τότε ανατρεπτικά είδωλα που αποκαθήλωναν με ευκολία κιόλας αυτοκίνητα σαν το 306.Και άλλα πολλά παραδείγματα...
-
Απο την πλευρα μου θεωρω πολυ λογικο να προσαρμοζονται οι κριτικες στην εκαστοτε εποχη και στις τεχνολογικες καινοτομιες που υιοθετουνται απο τις εταιριες. Ετσι οπως αναπτυσσεται η τεχνολογια δεν ειναι περιεργο που παρουσιαζονται τα νεα μοντελα ως 'αλλα αυτοκινητα' σε σχεση με τους προκατοχους τους. Ποιος φανταζοταν πριν 6-7 χρονια οτι θα ειχαμε σημερα σειριακα κιβωτια τυπου F1 και σε μικρα 'θνητα' αυτοκινητα πολης. Το θεμα ειναι οτι πλεον τα τεχνολογικα αλματα στην κατασκευη των αυτοκινητων πραγματοποιουνται σε πολυ πιο συντομα χρονικα διαστηματα σε σχεση με το παρελθον. Καποτε καναμε 'μαυρα ματια' να δουμε αεροσακο συνοδηγου και τωρα εχουμε μεχρι και αεροσακους για τα ποδια σε μοντελα των 25,000 ευρω. Καποτε ψαχναμε με το κυαλι για 16 βαλβιδες και τωρα μιλαμε με ανεση για 20βαλβιδες κεφαλες, βυθισεις και χρονισμους βαλβιδων κτλ. Πριν 6 χρονια στο Λονδινο εκανα μια εργασια για τα υβριδικα αυτοκινητα (Honda Insight, Prius κτλ) τα οποια θεωρουνταν ουσιαστικα πρωτοτυπα και σημερα εχουμε μεχρι και υβριδικο...SUV πολυτελειας...
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Subaru Impreza STi '02 (στρογγυλοφάναρο).
Εξώφυλλα με το αυτοκίνητο να ίπταται, εξυμνήσεις του οδηγικού του χαρακτήρα, συγκρίσεις με Ferrari κλπ.Subaru Impreza STi '05.
Τώρα καταλάβαμε πόσο υστερούσε τελικά το μοντέλο του 02.
Αυτό είναι το σωστό Impreza. Καλά, πώς ζούσαμε τόσα χρόνια με το ΄02, αυτό το παρωχημένο κατασκεύασμα.Σχετικα με το παραδειγμα του STi, το μοντελο του 2002 δεν ηταν καθολου παρωχημενο τεχνολογικα αφου εκτος απο αλλαγες στα σημεια, το πλαισιο, οι αναρτησεις και η τεχνολογια του κινητηρα παραμενουν ιδια και στο μοντελο του 2005. Η εξελιξη εδω πιο πολυ ειχε να κανει με βελτιωσεις και οχι με ριζικες αλλαγες ωστε να μιλαμε για τελειως διαφορετικο αυτοκινητο. Εξαλλου, σε αυτα τα μοντελα (Impreza/EVO) ξερεις εκ των προτερων οτι μετα απο 2 χρονια θα βγει ενα παρομοιο μοντελο με ορισμενες αλλαγες οι οποιες θα το κανουν ακομα καλυτερο. Αυτο ομως δεν αναιρει την αξια του 'παλιου' μοντελου. Αποδειξη τα ατομα που ζητανε να αγορασουν μεταχειρισμενο Impreza GT και ΕVO VI. Ειδικα στα σπορ αυτοκινητα, τα σχολια των περιοδικων περιεχουν μεγαλες δοσεις υπερβολης (ισως για να 'καθηλωσουν' τον αναγνωστη)..
-
Είναι λίγο από όλα που αναφέρονται. Κατί ο ενθουσιασμος των Ελλήνων, η ανάγκη της υπερβολής για να πουλησουν τευχη, οι σχεσεις με τις αντιπροσωπείες, η ασχετοσύνη των περισσοτερων δημοσιογραφων, αλλα και το ότι το ΤΤ παρουσιαστηκε πριν 7 χρονια και τωρα υπαρχουν πολλα ανταγωνιστικα αυτοκινητα.
Παντως τα αυτοκινητα που κατασκευαστηκαν στο τελος της δεκαετιας του 90 ειναι πολυ ανταγωνιστικα οδηγικα (π.χ το δικο μου ειναι αντιστοιχο του Golf 4 GTi, το μονο μείον που εχει ειναι ισως ο πισω ακαμπτος αξονας για αναρτηση, ο μετριος επιλογεας και οι μικροι δισκοι πισω - ολα αντιμετωπιστικαν στο Γκολφ 5). Κατα τα αλλα ειναι οδηγικα ανταγωνιστικο ακομα και σημερα παροτι παρουσιαστηκε το 1998. Τα σημερινα αυτοκινητα ειναι βελτιωμενα ουσιαστικα μονο σχετικα με τα κρασ τεστς που πραγματι εχει γινει μεγαλη προοδος συν την προσθηκη των συστηματων ευσταθειας.
-
Το focus 1 παντως που παρουσιαστηκε το 1998 ακομα να ξεπεραστει σε οδικη συμπεριφορα και αισθηση τιμονιου. Ακομα και το focus 2 ειναι χειροτερο σε αισθηση.
-
Υπάρχει και η άλλη όψη βέβαια.
Θυμάμαι στην αρχή που γράφανε οι 4Τ για την 147..
συγκριτικό με audi a3 έτσι..
υποστροφή στο όριο, βαριά, το τιμόνι της καμία σχέση με της 156..
το Α3 είναι καλύτερο, αλλά οι 15 ίπποι επιπλέον της 147 χαρίζουν τη νίκη στην Άλφα Ρομέο.. (συμφωνα πάντα με τους 4τ)
Μάλιστα, αν λέει στο συγκριτικό είχανε την Α147 με τους 105 ίππους, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά και θα έβγαζαν νικητή το audi, και ας χαρακτηρίζονταν ιερόσυλοι..
Πώς αργότερα καταστάλαξε να γίνει το καλύτερο στην κατηγορία του..?
και όταν βγήκε το φοκους 2 οι 4τ γράφανε (Οκτ 2004 νομίζω, όχι 1000%) ότι κοιτάει στα μάτια την κορυφή της κατηγορίας σε οδική συμπεριφορά, την Α147; -
Oντως οι δημοσιογραφοι ξεχνανε πολυ ευκολα τι γραφουν. Ολα τα Γκολφ για παραδειγμα τα θεωρουσαν ''αχρωμα'' και αυτοκινητα για τον ''μεσο'' οδηγο ή νοικοκυρα. Με το που βγηκε το νεο Γκολφ GTi , εγινε αυτοματως το σουπερ και ψαγμενο GT που ειναι η μια απο τις ιδανικοτερες σπορ επιλογες!
Μεχρι και με το RX8 το συγκριναν σε ενα περιοδικο, με νικητη φυσικα το Γκολφ!Απο την αλλη για το Αστρα με τα 200 αλογα, ή το OPC με τα 240 (σε τιμη Γκολφ) δεν ειδα ουτε να κουνιεται φυλο, αλλα και ουτε ολα τα Αστρα εγιναν αυτοματως αυτοκινητα fun to drive.......
Γιατι αραγε? Τοσο καλυτερο ειναι το Γκολφ?
-
Ο χρήστης lefos-WRX έγραψε:
Subaru Impreza STi '02 (στρογγυλοφάναρο).
Εξώφυλλα με το αυτοκίνητο να ίπταται, εξυμνήσεις του οδηγικού του χαρακτήρα, συγκρίσεις με Ferrari κλπ.Subaru Impreza STi '05.
Τώρα καταλάβαμε πόσο υστερούσε τελικά το μοντέλο του 02.
Αυτό είναι το σωστό Impreza. Καλά, πώς ζούσαμε τόσα χρόνια με το ΄02, αυτό το παρωχημένο κατασκεύασμα.Σχετικα με το παραδειγμα του STi, το μοντελο του 2002 δεν ηταν καθολου παρωχημενο τεχνολογικα αφου εκτος απο αλλαγες στα σημεια, το πλαισιο, οι αναρτησεις και η τεχνολογια του κινητηρα παραμενουν ιδια και στο μοντελο του 2005. Η εξελιξη εδω πιο πολυ ειχε να κανει με βελτιωσεις και οχι με ριζικες αλλαγες ωστε να μιλαμε για τελειως διαφορετικο αυτοκινητο. Εξαλλου, σε αυτα τα μοντελα (Impreza/EVO) ξερεις εκ των προτερων οτι μετα απο 2 χρονια θα βγει ενα παρομοιο μοντελο με ορισμενες αλλαγες οι οποιες θα το κανουν ακομα καλυτερο. Αυτο ομως δεν αναιρει την αξια του 'παλιου' μοντελου. Αποδειξη τα ατομα που ζητανε να αγορασουν μεταχειρισμενο Impreza GT και ΕVO VI. Ειδικα στα σπορ αυτοκινητα, τα σχολια των περιοδικων περιεχουν μεγαλες δοσεις υπερβολης (ισως για να 'καθηλωσουν' τον αναγνωστη)..
Aυτό, που συνέβη Lefos, (και το οποίο έγραψα), είναι ότι όταν δοκιμάστηκε το 02, τα σχόλια ήταν τόσο εγκωμιαστικά, που υποννοούσαν ότι το ίδιο αυτοκίνητο, δεν επιδέχεται καμίας βελτίωσης.
Και τώρα, που δοκιμάστηκε το 05, διαπιστώθηκε πόσα περιθώρια βελτίωσης υπήρχαν στο 02.Το Evo.
Kάθε γενιά, όταν δοκιμάζεται, αποσπά το εξής σχόλιο: 'δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς θα μπορούσε να γίνει καλύτερο. Δεν γίνεται καλύτερο.'
Κι έρχεται η επόμενη γενιά, και πάλι το ίδιο.Συμφωνώ σε αυτό που έγραψες για την υπερβολή.
Το να χρησιμοποιείς την υπερβολή συνεχώς και με κάθε ευκαιρία δεν είναι δείγμα σοβαρής δημ/γραφίας (γενικώς και ειδικώς). -
Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:
Subaru Impreza STi '02 (στρογγυλοφάναρο).
Εξώφυλλα με το αυτοκίνητο να ίπταται, εξυμνήσεις του οδηγικού του χαρακτήρα, συγκρίσεις με Ferrari κλπ.Subaru Impreza STi '05.
Τώρα καταλάβαμε πόσο υστερούσε τελικά το μοντέλο του 02.
Αυτό είναι το σωστό Impreza. Καλά, πώς ζούσαμε τόσα χρόνια με το ΄02, αυτό το παρωχημένο κατασκεύασμα.Σχετικα με το παραδειγμα του STi, το μοντελο του 2002 δεν ηταν καθολου παρωχημενο τεχνολογικα αφου εκτος απο αλλαγες στα σημεια, το πλαισιο, οι αναρτησεις και η τεχνολογια του κινητηρα παραμενουν ιδια και στο μοντελο του 2005. Η εξελιξη εδω πιο πολυ ειχε να κανει με βελτιωσεις και οχι με ριζικες αλλαγες ωστε να μιλαμε για τελειως διαφορετικο αυτοκινητο. Εξαλλου, σε αυτα τα μοντελα (Impreza/EVO) ξερεις εκ των προτερων οτι μετα απο 2 χρονια θα βγει ενα παρομοιο μοντελο με ορισμενες αλλαγες οι οποιες θα το κανουν ακομα καλυτερο. Αυτο ομως δεν αναιρει την αξια του 'παλιου' μοντελου. Αποδειξη τα ατομα που ζητανε να αγορασουν μεταχειρισμενο Impreza GT και ΕVO VI. Ειδικα στα σπορ αυτοκινητα, τα σχολια των περιοδικων περιεχουν μεγαλες δοσεις υπερβολης (ισως για να 'καθηλωσουν' τον αναγνωστη)..
Aυτό, που συνέβη Lefos, (και το οποίο έγραψα), είναι ότι όταν δοκιμάστηκε το 02, τα σχόλια ήταν τόσο εγκωμιαστικά, που υποννοούσαν ότι το ίδιο αυτοκίνητο, δεν επιδέχεται καμίας βελτίωσης.
Και τώρα, που δοκιμάστηκε το 05, διαπιστώθηκε πόσα περιθώρια βελτίωσης υπήρχαν στο 02.Το Evo.
Kάθε γενιά, όταν δοκιμάζεται, αποσπά το εξής σχόλιο: 'δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς θα μπορούσε να γίνει καλύτερο. Δεν γίνεται καλύτερο.'
Κι έρχεται η επόμενη γενιά, και πάλι το ίδιο.Συμφωνώ σε αυτό που έγραψες για την υπερβολή.
Το να χρησιμοποιείς την υπερβολή συνεχώς και με κάθε ευκαιρία δεν είναι δείγμα σοβαρής δημ/γραφίας (γενικώς και ειδικώς).κανουνε save us το αρχειο ρε παιδια
ειναι προφανες
Κριτική αυτοκινήτων. Το χθες και το σήμερα.