-
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Μπορείς να βάλεις τον φορτιστή και στον χώρο της μηχανής (όλα έχουν σημείο με πολικότητα + και πολικότητα - και να κλείσεις κανονικά το αυτοκίνητο (αφού τακτοποιήσεις καλώδια και φορτιστή να μην ενοχλούν)https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0
Πολυ καλη παρατηρηση. Το ειχα δει το ειχα ξεχασει. Βεβαια το προβλημα ειναι οτι κατεβαινει ολη η κουλουρα κατω και μετα δεν χωρά μεσα στη μηχανη. Εχω αγοράσει ακριβως αυτη εδω με 25 μετρα καλωδιο:
https://www.praktiker.gr/p/mpalanteza-k ... 5mm2-42025
-
Ο χρήστης Ηνίοχος έγραψε:
antonn συνεχίζεις να φορτίζεις όπως λέει ο dimau μέχρι να φθάσει (ιδανικά) στο 100%
Δεν έπρεπε να αφήσεις την μπαταρία να πέσει στο 8% . Ευτυχώς δεν φαίνεται να έπαθε ζημιά (θειίκωση) γιατί η τιμή της εσωτερικής αντίστασης (Internal R) είναι πολύ καλή.
Επειδή ο φορτιστής σου φορτίζει με 3,8 A, στις 5 ώρες που την φόρτισες την 'γέμισες' με 5*3,8=19Ah.
Αν η μπαταρία σου είναι 90Ah θα χρειασθεί συνολικά περίπου 24 ώρες φόρτισης.Σε ποια τιμη Internal R ανησυχω; Στοχος μου ειναι να καταλαβαινω ποτε θα χαλασει η μπαταρια μου, ωστε να την αλλαξω πριν με αφησει. Οταν παω να τεσταρω μπαταρια σε ηλεκτρολογο, μου λενε θελει αλλαγμα για να παρουν λεφτα. Και στον δικο μου που μετα θα μου κανει και μουτρα που δεν την αλλαξα σε αυτον και με τσεκουρωνει κιολας! Αλλα ειναι ταλεντο να βρισκει τριγμους, ειναι καλος και ειναι διπλα μου.
Μαλιστα οταν θα αλλαξω μπαταρια, θα πω να βαλουν τα υγρα μπροστα μου. Μετα θα παρω την μπαταρια αφορτιστη φυσικα και θα περιμενω να κρυωσει απο τη θερμοτητα των καινουργιων υγρων. Αφου κρυωσει θα γινει αργη και πληρης φορτιση με το δικο μου φορτιστη στο σπιτι μου και οχι με τους ταχυφορτιστες του μαγαζιου που καταστρεφουν τη θερμη ηδη μπαταρια. Μετα θα κρυωσει και παλι η μπαταρια και μετα θα τοποθετηθει πανω στο οχημα. Ετσι θα κρατησει πολλα χρονια. Αυτα για το RAV4 για την BMW μαλλον δεν εχει υγρα η μπαταρια AGM και εχει GEL; Οποτε μονο θα την παρω για να κανω αργη φορτιση εγω και κρυωσει πρωτα και μετα να τοποθετηθει.
http://www.ribandsea.com/campers/texnik ... matikotita -
επισης μεχρι ποσο ειναι καλο να αφηνω να ξεφορτιζει η μπαταρια; Ξερω το καλυτερο ειναι να ειναι συνεχως φορτισμενη, αλλα δεν μπορω να κατεβαζω καλωδια συνεχεια. Μεχρι 35% ειναι καλα;
-
antonn έγραψε:
Σε ποια τιμη Internal R ανησυχω; Στοχος μου ειναι να καταλαβαινω ποτε θα χαλασει η μπαταρια μου, ωστε να την αλλαξω πριν με αφησει.Στην προηγούμενη σελιδα σου έγραψα ότι για να υπολογίσεις πόσα Amperes εκκίνησης χρειάζεται ο κινητήρας σου για να πάρει εμπρός πολλαπλασιάζεις την ιπποδύναμή του επί 3.85 ,πχ ένας κινητήρας 100 ίππων χρειάζεται 385 Α για να ξεκινήσει.
Αν εστιάσουμε στην μπαταρία του RAV4, με 545 CCA που μέτρησες μπορείς να ξεκινήσεις κινητήρα μέχρι 545/3.85=141 ίππους, σε θερμοκρασία –18°C (Τα CCA αναφέρονται πάντα στους –18°C) . Αν η θερμοκρασία είναι 0°C τότε ξεκινάς κινητήρα μέχρι 1411.25=176 ίππους και αν η θερμοκρασία είναι 27°C ξεκινάς κινητήρα 1411.5=211 ίππους. 'Αρα αλλάζεις μπαταρία όταν τα CCA δεν επαρκούν για την εκκίνηση του κινητήρα στην επιθυμητή θερμοκρασία. Για ενδιάμεσες θερμοκρασίες το υπολογίζεις αναλογικά. Αν και η τιμή της Internal R δεν φαίνεται να παίζει ρόλο, συμμετέχει στον υπολογισμό των CCA.
Πηγή: http://batteriesnmore.com.au/smart_faq/ ... a-and-hca/antonn έγραψε:
επισης μεχρι ποσο ειναι καλο να αφηνω να ξεφορτιζει η μπαταρια; Ξερω το καλυτερο ειναι να ειναι συνεχως φορτισμενη, αλλα δεν μπορω να κατεβαζω καλωδια συνεχεια. Μεχρι 35% ειναι καλα;Δεν πρέπει να εκφορτίζεται κάτω του 75% και να παραμένει σε αυτή την κατάσταση για διάστημα μεγαλύτερο των 70 ωρών.
Διευκρίνιση: Οι παραπάνω υπολογισμοί στηρίζονται σε στοιχεία που έχουν αντληθεί μέσω διαδικτύου και είναι στη φάση της πρακτικής τους επαλήθευσης. Οποιαδήποτε παρατήρηση ή συμπλήρωση είναι καλοδεχούμενη.
-
σε ευχαριστω για ολες τις καταπληκτικες πληροφοριες. Εισαι θησαυρος γνωσεων για τον συγκεκριμενο τομεα
-
-
αφου κανω 25 χλμ με το rav4 Boch 70Amph φορτιζεται στα 98%
την αλλη μερα η Boch το πρωι, πεφτει στα 66%
και την αλλη μερα σε 20 ωρες η BMW banner στα 66%
Αρα το μηχανημα φορτισης πρεπει να το εχει συνεχεια πανω στην μπαταρια και πραγματι οταν το αφησα η φορτιση κυμαινονταν προς τα κατω και μεχρι 75% παρολο που ειχε τη φορτιση πανω και ηταν στο ρευμα. Μου ειπε κολπο ο Ηνιοχος και βγαζω το καλωδιο απο το πορτ μπαγκαζ κοντα στην κλειδαρια οποτε κλεινει πληρως και κλειδωνει το αυτοκινητο πια. Αλλα και η πολυκατοικια να εχει ενα καλωδιο στην προσοψη απο τον 4ο στην πυλωτη θα παραπονεθουν. Θα βαζω φορτιση τωρα πια για 28 ωρες συνεχομενες μια φορα την εβδομαδα και μονο για την BMW -
Άς ξεκινήσουμε με την μπαταρία του RAV4, Bosch S4.
Η μπαταρία αυτή χρησιμοποιεί ασβέστιο στην κατασκευή των πλακών της, όπως σχεδόν όλες οι σύγχρονες
μπαταρίες κλειστού τύπου, προκειμένου να εξασφαλίσει αντοχή στον χρόνο. Η πλήρης φόρτιση των μπαταριών
αυτού του τύπου προϋποθέτει ο εναλλάκτης να παρέχει τάση 14,4 Volts και στα σύγχρονα αυτοκίνητα αυτό
είναι ο κανόνας. Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, όπως το RAV4 ή η δική μου W202, η τάση του εναλλάκτη φτάνει
τα 14,1 Volts και δεν επαρκεί για την 100% φόρτιση. Αν δεις (σε προηγούμενη σελίδα) το Charging Test που
έκανες στο RAV4, σου δίνει τάση Unloaded 14,11 Volts που επιβεβαιώνει αυτό που έγραψα. Η παραμονή της
μπαταρίας σε κατάσταση φόρτισης μικρότερης του 75% για διάστημα μεγαλύτερο των 70 ωρών έχει σαν
αποτέλεσμα την δημιουργία θειικών αλάτων επί των πλακών (θειίκωση), που μειώνουν την χωρητικότητά της
και τον αριθμό των CCA που μπορεί να δώσει.
Το θέμα αυτό έχει απασχολήσει πολλούς ιδιοκτήτες παλαιών σχετικά αυτοκινήτων, σε ξένα φόρουμ και οι
λύσεις που προτείνονται ξεκινούν από το 'δεν κάνω τίποτα και όσο αντέξει η μπαταρία' και φθάνουν μέχρι
την αντικατάσταση του αυτόματου ρυθμιστή τάσης του εναλλάκτη ώστε να τους βγάζει 14,4 Volts. Η λύση που
έχω επιλέξει είναι να αφαιρώ την μπαταρία από το αυτοκίνητο ανά μήνα και να την φορτίζω με απλό φορτιστή
στα 14,4 Volts. Η μπαταρία είναι οκτώ ετών, από τα αρχικά 680 CCA μετρήθηκε σήμερα στα 445CCA, με
Internal R= 6.18mOhms και ξεκινά κανονικά την W202. Βέβαια όταν προκύψει θέμα αντικατάστασής της θα
επιδιώξω να προμηθευτώ κάποια που να φορτίζει με 14,1 Volts, χωρίς όμως να γνωρίζω αν θα το καταφέρω...
Πάμε στην Βanner 90 της Bmw.
Βλέποντας σε προηγούμενη σελίδα το Charging Test που της έκανες παρατηρώ ότι ο εναλλάκτης την φορτίζει
με 14,76(!!!)Volts, τιμή που ταυτίζεται με την προδιαγραφή φόρτισης που δίνει η Βanner, στα 14,8 Volts
(maximum). Νομίζω ότι ο φορτιστής που χρησιμοποίησες, με τάση εξόδου 14,7 Volts, δεν μπορεί να την
φορτίσει στο 100% και γιαυτό θα ήταν καλό να πας το αυτοκίνηταο μια βόλτα, ώστε να φορτισθεί και να
επαναλάβεις την μέτρηση μετά από αυτό.
Κλείνοντας θα ήταν παράλειψή μου να μην σημειώσω την έκπληξη μου για το γεγονός ότι η μπαταρία αυτή μετά
από δύομιση χρόνια χρήσης και αφού έφτασε σε κατάσταση εκφόρτισης 8%, εξακολουθεί να δίνει 1195 CCA!!!
Νομίζω αξίζει να την προσέξεις λίγο παραπάνω...
Off Topic: Υπόψη δεν έχω καμία σχέση με την παραπάνω εταιρεία ή τους αντιπροσώπους της. -
Υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στη μπαταρία που θα έπιλέξει κανείς ή μόνο τα Αμπέρ αρκούν;
Επίσης εάν τοποθετήσει κανείς μπαταρία με λιγότερα ή περισσότερα αμπέρ... να περιμένει να συμβεί κάτι; (π.χ. ας πάρουμε το παράδειγμα πως πρέπει να βάλει 52AH κ τελικά βάζει 45AH) -
Ο χρήστης antonn έγραψε:
Μαλιστα οταν θα αλλαξω μπαταρια, θα πω να βαλουν τα υγρα μπροστα μου.
Στις ασβεστίου και agm γίνεται τέτοιο πράμα;
-
Ο χρήστης BASSstarlet έγραψε:
Μαλιστα οταν θα αλλαξω μπαταρια, θα πω να βαλουν τα υγρα μπροστα μου.
Στις ασβεστίου και agm γίνεται τέτοιο πράμα;
Δικιοωεχεις τωρα πια σε ολες τις μπαταριες κλειστου τυπου διδονται απο το εργοστασιο με τα υγρα μεσα και ειναι 80% φορτισμένες. Μόνο σε κατι μπαταριεε μηχανών ακομα βαζκυν τα υγρα πριν τις τοποθετήσουν
Καλα φιλε Ηνιοχε τρομερες γνωσεις εχεις και εχω ωφεληθει απιστευτα
-
Έχω ένα αουρις 1.4 του 2007 αγορασμένο το 2014 αυτά τα 3 χρόνια δεν έχω αλλάξει μπαταρία. Χτες με άφησε από μπαταρία ενώ το λαμπάκι της μπαταρίας ήταν καταπράσινο. Το αμάξι ήταν ακίνητο 2 βδομάδες. Βάζοντας μπροστά χτες το πρωί πήρε κατευθείαν αλλά είχε χάσει τα δεδομένα από το trip computer (δεν έδωσα την απαιτούμενη σημασία), πήγα έβαλα βενζίνη, μετά να σηκώσω λεφτά και να πάρω καφέ (έφευγα για ταξίδι, φανταστείτε φορτωμένος με μπαγκαζιέρα κλπ), είχα αφήσει το cd player να παίζει με το αμαξι σβηστό, εκανα κανα τέταρτο. Γυρνάω, παω να βαλω μπροστά μια, πάει να πάρει αλλά δεν. Γυρνάω δύο, χειρότερα. Λέω μπαταρία, πάω να βγάλω καλώδια, σκατα (ηλεκτρομαγνητική κλειδαριά). Κοιτάω μπαταρία, το λαμπάκι καταπράσινο. Ήρθε οδική (δεν πέρναγε άνθρωπος) βάζω μπροστά και φεύγω. Οδήγηση 3 ώρες μέχρι Άρτα. Χτες πήρε με τη μία που δοκίμασα, σήμερα που πήγα βόλτα, πάλι 2-3 φορές με τη μία.
Η μπαταρία ψόφησε, δεν κρατάει ρεύμα και θέλει αλλαγή ή υπάρχει πιθανότητα για διαρροή;;;
Ευχαριστώ εκ των προτέρωνSent from my Coolpad 8675-A using Tapatalk
-
Σαν περισσότερο πιθανό φαίνεται να σου άδειασε η μπαταρία λόγω ακινησίας και να έχει φορτισθεί, εν μέρει, κατά την οδήγηση προς Άρτα. Καλό θα είναι να περάσεις από ένα ηλεκτρολόγο που τον εμπιστεύεσαι, να σου μετρήσει και φορτίσει αν απαιτείται την μπαταρία και να ελέγξει αν έχεις κάποια διαρροή.
-
Δεν έχω κάποιον ηλεκτρολόγο, που να εμπιστεύομαι. Έχετε να προτείνετε κάποιον σε Νεα Χαλκηδόνα-Νεα Φιλαδέλφεια ή Ηλιούπολη;;;
Sent from my Coolpad 8675-A using Tapatalk
-
https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q= ... e0qjWlzz6A
προσωπικά δέν εχω πάει ποτέ , αλλά μού εχουν πεί τά καλύτερα 2 φίλοι μου πού ειχαν πρόβλημα
ηλεκτρολογικό μέ τα αμάξια τους (ειδικά ο ενας φίλος μου πού ειναι ψείρας σέ αυτά εμεινε πολύ
ευχαριστημένος κ από εργασία αλλά κ από κόστος επισκευής ) αν πάς γράψε εντυπώσεις ... -
Ευχαριστώ πολύ! Είναι πολύ κοντά στην δουλειά μου, όταν γυρίσω Αθήνα θα πάω και θα γράψω.
Sent from my Coolpad 8675-A using Tapatalk
-
Νικο κατεβαινωντας απο Αρτα αν θελεις κανει σταση σ αυτον στη Πατρα, με πανευκολη προσβαση-αφιξη απο τη γεφυρα-μια ευθεια. :
http://www.vrisko.gr/details/0f33d3da5_ ... c6bcdfa6_i
(παρε τηλ γιατι βγαζει αλλιως τη διευθυνση για καποιο λογο!)και μετα πατε και ενα καφεδακι με τη γυναικα στο ''Θεατρακι'' καφε στη παραλιακη που ειναι ανετα και με παιδικη χαρα και φευγεις γι Αθηνα.
Σου μιλαω αμα δε βρει ο Πανος τι εχει, δε θα το βρει ποτε κανεις.. Εχε το εναλλακτικη αν πανε στραβα τα πραγματα στο ταξιδι.
-
Ο χρήστης nonos έγραψε:
Νικο κατεβαινωντας απο Αρτα αν θελεις κανει σταση σ αυτον στη Πατρα, με πανευκολη προσβαση-αφιξη απο τη γεφυρα-μια ευθεια. :
http://www.vrisko.gr/details/0f33d3da5_ ... c6bcdfa6_i
(παρε τηλ γιατι βγαζει αλλιως τη διευθυνση για καποιο λογο!)και μετα πατε και ενα καφεδακι με τη γυναικα στο ''Θεατρακι'' καφε στη παραλιακη που ειναι ανετα και με παιδικη χαρα και φευγεις γι Αθηνα.
Σου μιλαω αμα δε βρει ο Πανος τι εχει, δε θα το βρει ποτε κανεις.. [emoji38] Εχε το εναλλακτικη αν πανε στραβα τα πραγματα στο ταξιδι.
Πραγματικά ο Παναγιώτης είναι εξαιρετικός στην δουλειά του. Το αρνητικό είναι πως έχει πολύ δουλειά.. Οπότε αν πας ας έχεις μιλήσει μαζί του νωρίτερα...
-
Ευχαριστώ πολύ παιδιά.
Με άφησε πάλι χτες το πρωί. Ευτυχώς είχα βγάλει τα καλώδια από το πορτ μπαγκαζ (δεν άνοιγε λόγω η/μ κλειδαριάς) και με έβαλε μπροστά ένας θείος μου. Καρφί στην Άρτα για καινούργια μπαταρία, την έβαλα και από τότε κομπλέ.
Εννοείται θα παίξει ψάξιμο, μόλις γυρίσω Αθήνα.
Δεν με παίρνει να σταματήσω την Παρασκευή στην Πάτρα, που θα γυρνάω Αθήνα, γιατί θα είμαστε εγώ, η γυναίκα, το παιδί, οι γονείς μου και η ανιψιά μου (θα βογγήξει το άουρις πάλι κανά 11lt/100χλμ το κοβω να καίει).
Αυτός στην Ηλιούπολη είναι 5' με τα πόδια από τη δουλειά μου. Θα του το πάω τη Δευτέρα να δω τι γίνεται.Sent from my Coolpad 8675-A using Tapatalk
-
εγώ πάω σέ αυτόν https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q= ... KfRApnSLZA
,αλλά εχει παρα πολλή δουλειά κ πανε κ παρα πολλά ταξί ,ειναι εγγύηση σάν μάστορας , κ μάλιστα ερχονται αυτοκίνητα κ ταξί σχεδόν απ ολη τήν αθήνα , αυτός ειναι κορυφή (ετσι λένε οι ταξιτζήδες) κ στόν αλλον πού σού πρότεινα πιό πάνω κ αυτός εχει πολλή δουλειά κ ειναι λίγο πιό οικονομικός από τόν πρώτο...
Μπαταρία αυτοκινήτου...