-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Η Qatar ζητάει να πάρει την ΟΑ 'καθαρή' από χρέη. Όσο, λοιπόν, δεν ξεκαθαρίζει το θέμα των 'κρατικών ενισχύσεων', δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει συμφωνία.
το κράτος ρε Νίκο δεν έχει δώσει τα χρωστούμενα στη ΟΑ......
Αυτό δεν το 'ξέρει' κανείς.
Σκέψου ότι αν το Κράτος παραδεχθεί κάτι τέτοιο, δεν θα υπάρξουν επιπτώσεις μόνο στο παρελθόν (υπολογισμός ποσών) αλλά και στο μέλλον αφού θα πρέπει να πληρώνει για όλες τις υπηρεσίες που παίρνει δωρεάν από την ΟΑ. Το ίδιο και οι Εκδότες που μεταφέρουν την εφημερίδες τους παντού χωρίς -ουσιαστικά- κόστος.
Φαύλος κύκλος.
Και είμαι περίεργος να δω πως η 'Νέα Ολυμπιακή' θα πηγαίνει Κύθηρα, και θα βγάζει και κέρδος. Όπως επίσης να δω πόσο θα κοστίζει το ταξίδι στην Καβάλα. Και αν θα καθυστερεί για να πάρει τις εφημερίδες!
Αλλά, σε μερικά χρόνια, θα έχουμε, μάλλον, τα στοιχεία για να μουτζωθούμε ακόμα μια φορά. Αφού στο μεταξύ κάποιοι έχουν κάνει, ακόμα μια φορά, μια γερή μπάζα παίζοντας Monopoly!!!
έχεις δίκαιο Νίκο σε αυτά που λές, αλλά άν ήταν το κράτος σωστό δεν θα έσπρωχνε την ΟΑ για κλείσιμο........
-
Θόδωρε, δεν έσπρωξε το Κράτος την ΟΑ στο κλείσιμο. Ούτε το Κράτος το συμφέρει να μην έχει μια αεροπορική εταιρεία.
Όπως σε όλα τα πράγματα, κάποια στιγμή τις μαλακίες τις πληρώνεις! Και τώρα έφτασε η στιγμή να πληρώσουμε (εμείς είμαστε το Κράτος) για αυτά που 'τρώγαμε' όλα αυτά τα χρόνια. Και να υποστούμε τις συνέπειες.
Αν αγοράσουν και τον ΟΤΕ οι Άραβες του Βγενόπουλου, εκεί να δεις γλέντια! Όταν να 'υποχρεώσουν' την εταιρεία να πάρει δάνειο, θα πάρουν πίσω τα λεφτά τους σαν μέτοχοι, και θα την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια.
Και άσε εμάς να τραγουδάμε για εναλλακτικούς και μαλακίες!
-
Από κάτι άλλους μνηστήρες πάντως, τους Άραβες πιο σοβαρούς τους κόβω.
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Αν αγοράσουν και τον ΟΤΕ οι Άραβες του Βγενόπουλου, εκεί να δεις γλέντια! Όταν να 'υποχρεώσουν' την εταιρεία να πάρει δάνειο, θα πάρουν πίσω τα λεφτά τους σαν μέτοχοι, και θα την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια.
Και άσε εμάς να τραγουδάμε για εναλλακτικούς και μαλακίες!
ότι έκαναν τα funds που είχαν τον τελευταίο καιρό την ΤΙΜ... ...με την διαφορά ότι το χρέος που πίστωσαν (~3+ δις τα περισσότερα τα πήραν ως θαλασσοδάνειο) το φορτώθηκε ο αιγύπτιος Sawiris που την αγόρασε. (έχει επίσης την Wind Italia και την Orascom)
-
Ο χρήστης Spike έγραψε:
Αν αγοράσουν και τον ΟΤΕ οι Άραβες του Βγενόπουλου, εκεί να δεις γλέντια! Όταν να 'υποχρεώσουν' την εταιρεία να πάρει δάνειο, θα πάρουν πίσω τα λεφτά τους σαν μέτοχοι, και θα την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια.
Και άσε εμάς να τραγουδάμε για εναλλακτικούς και μαλακίες!
ότι έκαναν τα funds που είχαν τον τελευταίο καιρό την ΤΙΜ... ...με την διαφορά ότι το χρέος που πίστωσαν (~3+ δις τα περισσότερα τα πήραν ως θαλασσοδάνειο) το φορτώθηκε ο αιγύπτιος Sawiris που την αγόρασε. (έχει επίσης την Wind Italia και την Orascom)
Ο Sawiris και ο κάθε Sawiris δεν είναι βλάκας. Ήξερε καλά τι δάνεια είχε πάρει η TIM και παρόλα αυτά θεώρησε ότι αποτελούσε καλή επενδυτική επιλογή. Φαίνεται δε να δικαιώνεται...
Αντίστοιχα και στον ΟΤΕ ακόμα και να πάρουν δάνειο και να το επιστρέψουν στον εαυτό τους ως μέρισμα (σενάριο μη ρεαλιστικό κατά τη γνώμη μου) ή δε ξέρω και γω τι για να βγουν κερδισμένοι θα πρέπει να βρουν μετά αγοραστή και σε τιμή που θα βγάλουν κέρδος. Αν βρουν σημαίνει ότι θα θεωρεί καλή επένδυση τον ΟΤΕ ό,τι δάνεια και αν έχει πάρει.Μην τα βλέπουμε όλα όπως βολεύει λοιπόν για να έχουμε να κατηγορήσουμε κάποιον.
-
Δεν είναι το κράτος αυτό το οποίο εξάντλησε την Ο.Α.
Είναι αυτό που τρώει χρόνια την Ελλάδα και μάλιστα την κυβερνάει κιόλας... Ο Συνδικαλισμός, οι εργατοπατέρες κτλπ
Περαστικά μας
-
Την ΟΑ την έχουν εξαντλήσει σε μεγάλο βαθμό οι υπεράριθμοι υπάλληλοι που κάθονται και απολαμβάνουν τους μισθούς τους, οι απεργίες, κτλ. Με λίγα λόγια η δημισιοϋπαλληλική νοοτροπία που δύσκολα επιτρέπει σε μια επιχείρηση να είναι ανταγωνιστική και υγιής.
Κατ' εμέ ΠΡΕΠΕΙ να κλείσει και να ανοίξει μια νέα εταιρία απ' το μηδέν που να προσλάβει ένα σεβαστό αριθμό των παλιών υπαλλήλων, ΟΧΙ όμως όλους και να αρχίσει να λειτουργεί καθαρά με νοοτροπία ιδιωτικής επιχείρησης, έχοντας ακόμα και μεγαλομέτοχο το κράτος.
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Την ΟΑ την έχουν εξαντλήσει σε μεγάλο βαθμό οι υπεράριθμοι υπάλληλοι που κάθονται και απολαμβάνουν τους μισθούς τους, οι απεργίες, κτλ. Με λίγα λόγια η δημισιοϋπαλληλική νοοτροπία που δύσκολα επιτρέπει σε μια επιχείρηση να είναι ανταγωνιστική και υγιής.Κατ' εμέ ΠΡΕΠΕΙ να κλείσει και να ανοίξει μια νέα εταιρία απ' το μηδέν που να προσλάβει ένα σεβαστό αριθμό των παλιών υπαλλήλων, ΟΧΙ όμως όλους και να αρχίσει να λειτουργεί καθαρά με νοοτροπία ιδιωτικής επιχείρησης, έχοντας ακόμα και μεγαλομέτοχο το κράτος.
εντάξει....και με ποιό κριτήριο θα προσλάβεις μερικούς απο τους παλιούς υπαλλήλους.....?
μήπως το κριτήριο θα είναι κομματικό ?
γιατί άν είναι έτσι, τότε γυρίζεις πίσω σε αυτούς που μπήκαν τότε κομματικά..... -
Γι' αυτό ανέφερα το 'να λειτουργεί καθαρά με νοοτροπία ιδιωτικής επιχείρησης', ήτοι να έχει ένα ΔΣ που θα ορίζουν οι μέτοχοι, ένας από τους οποίους μπορεί να είναι το κράτος και από κει και πέρα η διοίκηση να ορίζεται από το ΔΣ.
Το κριτήριο επιλογής δε μπορώ να το ορίσω εγώ μιας και δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις. Όπως φαντάζομαι ότι καταλαβαίνεις όμως υπάρχουν πολλά κριτήρια πάνω στα οποία μπορεί να πατήσει κάποιος και να μην είναι πολιτικά.
Δυστυχώς όπως και να το κάνουμε οι ΟΑ είναι ΜΗ βιώσιμη επιχείρηση υπό την παρούσα μορφή της. Άρα κάτι πρέπει να γίνει. Αποκλείεται όμως κάποιος επιχειρηματίας να επενδύσει υποχρεωμένος να 'φορτωθεί' το σύνολο των υπαρχόντων υπαλλήλων. Καλώς ή κακώς λοιπόν θα πρέπει να γίνουν περικοπές.
Οι ΟΑ δεν είναι μια φανταστική επιχείρηση... είναι μια ζημιογόνος επιχείρηση που ζούσε χρόνια από τα λεφτά του απλού κοσμάκη. Ε ναι λοιπόν δε θέλω να πληρώνω υπαλλήλους που κάθονται γιατί πολύ απλά είναι τόσοι πολλοί που δεν έχουν δουλειά.
-
Συμφωνώ σε αυτά που λες aserf, εκτός από τον αριθμό των σημερινών υπαλλήλων.
Δεν είναι πια η Oλυμπιακή των 12.000 υπαλλήλων ... ~ 3.500 έχουν μείνει
(Αλλωστε και τους υπαλλήλους ο εκάστοτε υπουργός τους διόριζε ... όλοι ζήταγαν ρουσφέτι να βολέψουν το παιδάκι τους )
Αν δεν υπήρχαν χρέη* (που ουσιαστικά είναι αυτά που λέει η ΕΕ ότι χρωστά στο κράτος) η κερδοφορία θα μπορούσε να ήταν καλή ακόμα και χωρίς δραστικές αλλαγές.*χρεη: Οταν το κράτος δεν αποδίδει στην ΟΑ το μετοχικό κεφάλαιο (που περιλαμβάνεται και στον προυπολογισμό) .... την υποχρεώνει να πάρει δάνεια για την εξόφληση των τρεχουσών αναγκών ... και μετά 'επιδοτεί' την ΟΑ για τα χρέη της .... φαντάσου ποιοί, πόσοι και με ποιούς τρόπους έβγαζαν λεφτά !!!
Ταυτόχρονα 'λάδωναν' τους συνδικαλιστές και τους υπαλλήλους είτε με παράλογες προσλήψεις είτε με μισθολογικά κερασάκια, ώστε να μην διαμαρτύρονται για αυτά που συνέβαιναν.
Να θυμίσω ότι το 1993 -επί Μητσοτάκη- η τότε κυβέρνηση ανέθεσε στον καθηγητή κ. Λαίνο να υπολογίσει τα χρέη της ΟΑ. Ο άνθρωπος υπολόγισε ότι το κράτος χρώσταγε στην ΟΑ 1.4 δις (ενώ μετά από πιέσεις έγραψε ~800 όπως ο ίδιος προς τιμήν του παραδέχτηκε -για τα νούμερα δεν θυμάμαι ακριβώς αλλά μπορώ να βρω τα πραγματικά) ... ενώ όλοι πίστευαν το αντίθετο. Αυτά τα χρήματα -και εκ των υστέρων- προσπαθεί να διεκδικίσει τώρα η ΟΑ, με τέτοιον τρόπο βέβαια ώστε να μη θίγονται οι πολιτικοί
μας
Φαντάσου αυτά τα χρήματα να υπήρχαν στα ταμεία της ΟΑ πόσο διαφορετική θα ήταν η κατάσταση τώρα ... δεν θα υπήρχαν υπέρογκα δάνεια και τόκοι, δεν θα υπήρχαν πρόστιμα κλπ. -
Αλήθειες και ψέματα για την ΟΑ
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Αλήθειες και ψέματα για την ΟΑΌπως φαίνεται κάποιοι σκεπάζουν και κρύβουν διάφορες οφειλές προς την Ολυμπιακή.
-
Σε γενικές γραμμές ποιά είναι η άποψή σας για τις ΟΑ? Είναι ασφαλείς???
-
Τα πράγματα μπορεί να είναι τώρα όπως τα λες... μου λύνεις μια απορία όμως;
Δέχομαι ότι οι ΟΑ φέρονται να χρωστάνε λεφτά στο δημόσιο, αν ως δια μαγείας το χρέος αυτό διαγραφόταν οι ΟΑ θα μπορούσαν να είναι ανταγωνιστικές-βιώσιμες;
Οποιονδήποτε και αν ρωτήσεις εμπιστεύεται τις ΟΑ και προτιμάει να πετάει μ' αυτές, κάτι που μεταφράζεται σε μια σχετική πληρότητα στις πτήσεις.
Γιατί λοιπόν ως επιχείρηση είναι ζημιογόνος; Πού πάνε τα έσοδα που έχουν; Έχουν πολύ προσωπικό; Νοικιάζουν ακριβά τα αεροσκάφη τους; Έχουν μεγάλες αποσβέσεις από κάποιου είδους επενδύσεις; Με λίγα λόγια στην υπάρχουσα μορφή που έχει η επιχείρηση θα μπορούσε να λειτουργεί ως υγιής επιχείρηση αν διαγράφονταν τα χρέη της;
Νοιώθω ότι όχι, μιας και τα προβλήματά των ΟΑ έχουν φτάσει στο κόκκαλο, οπότε μόνο με ολικό ανασχεδιασμό θα μπορούσε να επιβιώσει. Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό πιστεύω ότι είναι να κηρύξει χρεοκοπία και στη θέση της ν' ανοίξει μια νέα επιχείρηση που να αγοράσει όποια κομμάτια των διαλυμένων ΟΑ χρειάζεται, δημιουργώντας μια νέα υγιή επιχείρηση. Εκεί θα μπορούσαν δε να εργαστούν μεγάλη μερίδα του παλιού προσωπικού, υπό καθεστώς όμως πλέον καθαρά ιδιωτικό. Και όταν λέω ιδιωτικό εννοώ λειτουργικά, μέτοχος ας είναι και το δημόσιο.
-
H O.A. είναι κλασική περίπτωση κακοδιαχείρισης. Ναι το Ελληνικό Δημόσιο χρωστά χρήματα στην επιχείρηση αλλά η Ο.Α. έχει πάρει πολλαπλάσια χρήματα από αυτό σε μορφή χορηγήσεων και ενισχύσεων και ανοχής ....
Ερώτημα 1.
Αν το Ελληνικό Δημόσιο δεν χρησιμοποιούσε την ΟΑ για κάθε μετακινησή του υποχρεωτικά με εισιτήρια κανονικής θέσης (όχι οικονομικά) και όπως κάθε εταιρεία έκανε έναν απλό μειοδοτικό διαγωνισμό θα κέρδισε η ΟΑ την συγκεκριμένη σύμβαση? Χωρίς τα εισιτήρια των Δ.Υ. η ΟΑ σε τι κατάσταση θα ήταν σήμερα???
Ερώτημα 2.
Αν η Αegean χρωστούσε στο ΙΚΑ δεν θα έπεφταν όλοι οι καλοθελητές Δημοσιογράφοι να στυλιτεύσουν την αεριτζίδικη εταιρεία που κλέβει από το μόχθο των εργαζομένων της??? Όμως η ΟΑ χρωστά στο ΙΚΑ ένα μεγάλο ποσό και για το ποσό αυτό δεν γίνεται κανένας λόγος!!!
Ερώτημα 3.
Πόσο ορθολογικό είναι για μία εταιρεία για πτήσεις αποστάσεων κάτω των 200 ν.μ. να χρησιμοποιεί Jet?? Η ΟΑ το κάνει υπό τη πίεση του κράτους βεβαίως και των τοπικών παραγόντων του κάθε Νησιού που θεωρούν ιερό τους καθήκον να ακούγεται ο θόρυβος μίας τουρμπίνας δις την ημέρα πάνω από τα κεφάλια τους, ακόμα και αν το συγκεκριμένο σκάφος είναι άδειο..... Πόσο cost effective είναι αυτό (βαρβαριστί οικονομικώς αποδοτικό) και το κυριότερο πόσο πράσινο είναι????? (σικ)
Ερώτημα 4.
Πόσα χρωστάνε τα κόμματα στην ΟΑ?? Πως είναι δυνατόν για τις ανάγκες των κομματόσκυλων ανα τη χώρα μία εταιρεία να προβαίνει σε πρακτική παύση των εμπορικών της δραστηριοτήτων στη μέση της υψηλής σαιζόν? Και μάλιστα γνωρίζοντας ότι ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ???
Έρώτημα 5.
Πως είναι δυνατόν μία εταιρεία που ανταγωνίζεται ανοικτά Ιδιωτικές Επιχειρήσεις να πρέπει να το κάνει με τις αγκυλώσεις του Δημοσίου όσον αφορά το προσωπικό και τις εργασιακές σχέσεις ???? Πως είναι δυνατόν να αποφασίζουν για το καλό της εταιρείας οι εργαζόμενοι που εξ ορισμού θα ήθελαν να κάθονται και όχι να δουλεύουν???? Έπρεπε ή δεν έπρεπε η ΟΑ να προβεί σε εξυγίανση με χιλιάδες απολύσεις για να επιζήσει (όταν υπήρχε ελπίδα) ??? Πως θα ήταν δυνατό να γίνει αυτό με τόσο μεγάλη αγκύλωση στα εργασιακά...????
Ερώτημα 6.
Μία εταιρεία που δεν σέβεται τον πολίτη είναι καταδικασμένη στην αποτυχία και στο θάνατο. Είναι τυχαίο που το 50%+ των Ελληνών προτιμούν την Aegean στις εσωτερικές πτήσεις???
Ερώτημα 7.
Γιατί πρέπει να παραμείνει ανοιχτή η ΟΑ?? Η Αγγλία έχει Εθνικό Αερομεταφορέα??? Το Βέλγιο??? Η Ελβετία??? Η ΗΠΑ??? Η Ιταλία πχ. που ακολουθεί τον ίδιο υπερήφανο δρόμο των 'Εθνικών Πρωταθλητών' δεν έχει τα ίδια προβλήματα με την Ελλάδα ???
Καλώς ή κακώς την εποχή που μέσω διαδυκτίου επιλέγουμε την φθηνότερη εταιρεία για τη μετακίνηση μας από το Α στο Β είναι λίγο υποκριτικό να χύνουμε κροκοδείλια δάκρυα για μία εταιρεία με παλαιολιθική νοοτροπία που και οι ίδιοι τελικά δεν χρησιμοποιούμε τις υπηρεσίες της.
Υ.Σ. Η τελευταία μου Πτήση με ΟΑ ήταν φέτος από Αθήνα στη Κωνσταντινούπολη. Δεν μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση τόσο η πτήση με την Αρχηγό Πτήσης ντυμένη με τα χρώματα της Hola (τέτοια διάλυση) ή το κακό φαγητό της ή το υψηλότερο κόστος σε σχέση με την ΤΗΥ (και λίγο εθνικοί οι λόγοι της μη επιλογής του Ξένου αερομεταφορέα). Αλγεινή εντύπωση μου έκανε όμως το γεγονός ότι στην επιστροφή η ΟΑ δεν είχε ενημερώσει το προσωπικό εδάφους στο Ελευθ. Βενιζέλος ότι μεταφέρει άτομο με κινητικά προβλήματα. Αποτέλεσμα ήταν να ταλαιπωρηθεί άδικα μία επιβάτης που αναγκάστηκε να κατεβεί με τις πατερίτσες (καθώς το αεροσκάφος για άγνωστο λόγο δεν πάρκαρε σε φυσούνα...). Η ίδια επιβάτης είχε φτάσει με τη φυσούνα στην είσοδο του αεροπλάνου στο Κεμάλ Αττατούρκ με δύο άτομα να την βοηθούν να μπει μέσα στο σκάφος (από το προσωπικό εδάφους των Τούρκων). Και η επιβάτης αυτή είναι Ελληνίδα της Πόλης.... Το λιγότερο ΝΤΡΟΠΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Νοιώθω ότι όχι, μιας και τα προβλήματά των ΟΑ έχουν φτάσει στο κόκκαλο, οπότε μόνο με ολικό ανασχεδιασμό θα μπορούσε να επιβιώσει. Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό πιστεύω ότι είναι να κηρύξει χρεοκοπία και στη θέση της ν' ανοίξει μια νέα επιχείρηση που να αγοράσει όποια κομμάτια των διαλυμένων ΟΑ χρειάζεται, δημιουργώντας μια νέα υγιή επιχείρηση. Εκεί θα μπορούσαν δε να εργαστούν μεγάλη μερίδα του παλιού προσωπικού, υπό καθεστώς όμως πλέον καθαρά ιδιωτικό. Και όταν λέω ιδιωτικό εννοώ λειτουργικά, μέτοχος ας είναι και το δημόσιο.Ετσι ακριβώς.
Και μη ξεχναμε πως τα τωρινα χρεη προεκυψαν στα λίγα χρόνια που λειτουργει ως Ολυμπιακες Αερογραμμες και οχι Αεροπορία.
Αν και κανείς μας δεν εχει τα στοιχεία για να καταληξει στο τι ακριβως φταίει για τη σημερινη κατασταση, εγω το βλεπω ως εξης:
Υπερβολικα πολυ προσωπικο για το μεγεθος της εταιριας, κακιστος προγραμματισμος στις πτήσεις, στον διαμερισμο των αεροσκαφων και των πτήσεων (πχ ενοικιασεις για να καλυψει κακο σχεδιασμο, ή τα Α340 που πετάνε μονιμως εντος Ευρωπης), τζαμπα σερβις σε κάθε πτυχη του κρατικού μηχανισμού και φυσικα τα σπασμενα που πληρωνει σε καθε απεργία/καθυστέρηση, τόσο σε κόστος οσο και σε φημη. Όσο για την πληροτητα, αυτή μπορεί να είναι δεδομενη σε κάποιες πτήσεις όπως το Αθηνα-Θεσσαλονικη, αλλα σε πολλές περισσότερες δεν είναι, οχι λογω του ότι ο κόσμος προτιμάει τις ανταγωνιστικες εταιρίες (και καλά κανει εδω που τα λεμε) αλλα γιατί απο μονες τους αυτες οι πτήσεις ειναι ασυμφορες, αλλά ειναι θεμα της εξυπηρετησης του κοινωνικού συνολου το γεγονος πως διατηρούνται. -
αυτη η κουβεντα επρεπε να γινει 20 χρονια πριν..
φυσικα δεν ειναι ο μονος βραχνας μας αλλα αρκετα με αυτη την ιστορια..
-
Είναι τουλάχιστον ασφαλή εταιρία να πετάμε??? Αυτό με ενδιαφέρει εμένα!!
Το Γενάρη πάω Λονδίνο με την εταιρία...και έχω ένα άγχος να σας πω την αλήθεια μου...
-
Μη στεναχωριέσαι η ΟΑ είναι από τις ασφαλέστερες εταιρείες στον κόσμο.
-
Nikos120i, ναι, είμαι ασφαλέστατη εταιρεία να πετάει κανείς.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜMΕΣ