-
Τα σωληνωτά πλαίσια έχουν φοβερή ακαμψία και πολύ μικρό βάρος. Γιατί όμως τα βλέπουμε μόνο σε αγωνιστικά και όχι σε αυτοκίνητα παραγωγής? Έχουν κάποιο μειονέκτημα?
-
Τα σωληνωτά πλαίσια έχουν φοβερή ακαμψία και πολύ μικρό βάρος. Γιατί όμως τα βλέπουμε μόνο σε αγωνιστικά και όχι σε αυτοκίνητα παραγωγής? Έχουν κάποιο μειονέκτημα?
-
Τα σωληνωτά πλαίσια έχουν φοβερή ακαμψία και πολύ μικρό βάρος. Γιατί όμως τα βλέπουμε μόνο σε αγωνιστικά και όχι σε αυτοκίνητα παραγωγής? Έχουν κάποιο μειονέκτημα?
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Τα σωληνωτά πλαίσια έχουν φοβερή ακαμψία και πολύ μικρό βάρος. Γιατί όμως τα βλέπουμε μόνο σε αγωνιστικά και όχι σε αυτοκίνητα παραγωγής? Έχουν κάποιο μειονέκτημα?Είναι πολύ δύσκολη και ακριβή η κατασκευή τους με αυτοματοποιημένες μεθόδους. Γι'αυτό και συνήθως είναι σε μεγάλο βαθμό χειροποίητα.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Τα σωληνωτά πλαίσια έχουν φοβερή ακαμψία και πολύ μικρό βάρος. Γιατί όμως τα βλέπουμε μόνο σε αγωνιστικά και όχι σε αυτοκίνητα παραγωγής? Έχουν κάποιο μειονέκτημα?Κόστος
-
Υπάρχουν και σε μερικά αυτοκίνητα 'παραγωγής'. Νομίζω ότι σε αυτά περιλαμβάνονται οι Caterham, McLaren F1, BMW Z8...
-
Όλα τα Ferrari μέχρι και το 328 χρησιμοποιούν σωληνωτά πλαίσια (Space frame). Τα μεταγενέστερα χρησιμοποιούν monocoque για λόγους οικονομικούς και λόγω της αυξημένης παραγωγής.
Τα σωληνωτά πλαίσια δύσκολα επισκευάζονται, είναι πολύπλοκα στην κατασκευή και χρειάζονται ιδιαίτερες τεχνολογίες για να επενδυθούν.
Για το ανέκδοτο πολλά αγωνιστικά με σωληνωτά πλαίσια περιείχαν αργό (το αέριο) στους σωλήνες του πλαισίου και, μέσω βαλβίδων από τις οποίες έλεγχαν την πίεση του αεριού, οι μηχανικοί μπορούσαν να διαπιστώσουν αν το πλαίσιο είχε διαρροές, ως αποτέλεσμα ατυχήματος, και να το διορθώσουν. -
Σωληνωτο πλαισιο οι McLaren F1 και ΒΜW Ζ8 ?
-
Το κοστος κατασκευης ειναι ο κυριοτερος λογος.
Σωληνωτά πλαίσια