-
Θα ήθελα κάποιος που γνωρίζει αν μπορεί να μου εξηγήσει τι ακριβώς σημαίνει 'φθαρμένο ρουλεμάν' στο συμπλέκτη. Επίσης ποιά είναι τα συμπτώματά που εμφανίζονται στην περίπτωση αυτή.
Ρωτώ διότι έχω εδώ και καιρό ένα θόρυβο (ένα πολύ σιγανό 'κουπ') που ακούγεται μόνο στο ρελαντί κατά το άφημα του συμπλέκτη. Τα μισά συνεργεία μου λένε οτι δεν είναι τίποτα, απλά τα υλικά τριβής που κατά την επαφή τους κάνουν το θόρυβο και τα άλλα μισά οτι παίζει φθαρμένο ρουλεμάν και θα χρειαστεί αργότερα αλλαγή. Απ΄ όσα έχω διαβάσει στο ιντερνετ, σε περίπτωση χαλασμένου throwout bearing ακούγεται θόρυβος και στις αλλαγές ταχυτήτων και με κλειστή μηχανή (ενώ σε μένα με κλειστή μηχανή δεν ακούγεται τίποτα).
-
Θα ήθελα κάποιος που γνωρίζει αν μπορεί να μου εξηγήσει τι ακριβώς σημαίνει 'φθαρμένο ρουλεμάν' στο συμπλέκτη. Επίσης ποιά είναι τα συμπτώματά που εμφανίζονται στην περίπτωση αυτή.
Ρωτώ διότι έχω εδώ και καιρό ένα θόρυβο (ένα πολύ σιγανό 'κουπ') που ακούγεται μόνο στο ρελαντί κατά το άφημα του συμπλέκτη. Τα μισά συνεργεία μου λένε οτι δεν είναι τίποτα, απλά τα υλικά τριβής που κατά την επαφή τους κάνουν το θόρυβο και τα άλλα μισά οτι παίζει φθαρμένο ρουλεμάν και θα χρειαστεί αργότερα αλλαγή. Απ΄ όσα έχω διαβάσει στο ιντερνετ, σε περίπτωση χαλασμένου throwout bearing ακούγεται θόρυβος και στις αλλαγές ταχυτήτων και με κλειστή μηχανή (ενώ σε μένα με κλειστή μηχανή δεν ακούγεται τίποτα).
-
Θα ήθελα κάποιος που γνωρίζει αν μπορεί να μου εξηγήσει τι ακριβώς σημαίνει 'φθαρμένο ρουλεμάν' στο συμπλέκτη. Επίσης ποιά είναι τα συμπτώματά που εμφανίζονται στην περίπτωση αυτή.
Ρωτώ διότι έχω εδώ και καιρό ένα θόρυβο (ένα πολύ σιγανό 'κουπ') που ακούγεται μόνο στο ρελαντί κατά το άφημα του συμπλέκτη. Τα μισά συνεργεία μου λένε οτι δεν είναι τίποτα, απλά τα υλικά τριβής που κατά την επαφή τους κάνουν το θόρυβο και τα άλλα μισά οτι παίζει φθαρμένο ρουλεμάν και θα χρειαστεί αργότερα αλλαγή. Απ΄ όσα έχω διαβάσει στο ιντερνετ, σε περίπτωση χαλασμένου throwout bearing ακούγεται θόρυβος και στις αλλαγές ταχυτήτων και με κλειστή μηχανή (ενώ σε μένα με κλειστή μηχανή δεν ακούγεται τίποτα).
-
Ένα από τα συμπτώματα χαλασμένου ρουλεμάν είναι να σφυράει όταν γυρίζει....
Δηλαδή όταν αλλάζεις ταχύτητες (αν δεν είναι από αυτά που γυρίζουν πάντα όπως στο ΒΧ νομίζω...)
-
Τα πολύ σιγανά 'κουπ' που λες είναι η ανησυχία κάποιου με καινούριο αυτοκίνητο συνήθως.
Χρειάζεται αλλαγή στον τρόπο αντιμετώπισης του αυτοκινήτου και καμία άλλη.Βασική αρχή είναι:
'Περιμένουμε μέχρι το σιγανό 'κούπ' να γίνει δυνατό 'γκουπ''
Αν δεν γίνει είναι φυσιολογικός ο ήχος...
-
Μα αυτό το 'κουπ' δεν ακουγόταν απο την αρχη. Άρχισε στα τελευταία 1500 χιλιόμετρα περίπου. Για να γίνω πιο κατανοητός:
Ο ήχος όπως τον ακούω μου μοιάζει σαν να χτυπάνε ελαφρά δύο επιφάνειες μεταξύ τους. Ταυτόχρονα, μεταφέρεται ενας σχεδόν ανεπαίσθητος κραδασμός στο λεβιέ ταχυτήτων (πρέπει να τον κρατάς σφιχτά για να το νιώσεις). Όσο είναι πατημένος ο συμπλέκτης, δεν ακούγεται τίποτε . Επίσης δεν ακούγεται τίποτα στις αλλαγές ταχυτήτων όπως έγραψα. Η αίσθηση συμπλέκτη/κιβωτίου παραμένει αναλοίωτη. Παρ' όλα αυτά, παρατήρησα το εξής: Αφήνοντας το συμπλέκτη με νεκρά στο ρελαντί, μετά το 'κούπ' (δηλαδή μετά τη σύμπλεξη) ακούγεται μαζί με τον ήχο της μηχανής ενα πολύ σιγανό 'κροτάλισμα' για δυο- τρία δευτερόλεπτα λες και με το άφημα του συμπλέκτη ασκείται φορτίο στη μηχανή. Ίσως βέβαια γίνομαι παρανοικός διοτι το 'κροτάλισμα' αυτό το ακούω μόνο εγώ! Είναι πολύ σιγανό και μπλέκει με τον ήχο της μηχανής...
-
Όταν αφήνεις το συμπλέκτη με ρελαντί και χωρίς ταχύτητα πρακτικά συνδέεις τον κινητήρα με τον έναν άξονα του κιβωτίου πράγμα που απορροφά ενέργεια και μπορεί να νιώσεις έναν στιγμιαίο δισταγμό στον κινητήρα (και για το λόγο αυτό λένε να πατάς συμολέκτη όταν βάζεις μπρος ώστε η μίζα να μην χρειάζεται να γυρίζει και τον άξονα στο κιβώτιο). Τη στιγμή που γίνεται η επαφή μπορεί να ακουστεί ένας μικρός και κανονικά ανεπαίσθητος θόρυβος και μετά ακούγεται το κιβώτιο που γυρίζει και αν το ρελαντί είναι οριακό μπορεί να γίνει εμφανίσει αρρυθμία.
Νομίζω ότι το ρουλεμάν λειτουργεί άρα τρώει ζόρια με πατημένο το συμπλέκτη και τότε αναμένεται να ακούγεται σαν ήχος τριβής ή βουητό και όχι ως μικρό γκούπ. -
Ακριβώς αυτό σκέφτομαι κι εγώ. Μήπως τελικά είναι όντως τα υλικά τριβής που χτυπάνε μεταξύ τους? Ένας τεχνικός μου είπε πως είναι το υλικό του δίσκου και πως όταν φαγωθεί περισσότερο πιθανόν να φύγει και ο θόρυβος...
Μίλησα με αντιπροσωπεία και μου είπανε πως αν είναι να αλλαχτεί κάτι θα αλλαχτεί σετ συμπλέκτη ολόκληρο (ρουλεμάν-δισκος-πλατό), το οποίο θα μάθω σύντομα αν θα καλυφθεί πλήρως απο την εγγύηση. Αν είναι τσάμπα αξίζει να κάνω την αλλαγή? Μήπως να το αφήσω να δώ αν θα βγάλει τίποτε? Ψιλοφοβάμαι την επέμβαση εξουσιοδοτημένου σε τόσο 'ζωτικό' μέρος του αυτοκινήτου...
Πάντως και στο δεύτερό μας αυτοκίνητο, με ανοιχτά παράθυρα, ακούγεται ενα ελαφρό 'τακ' στο άφημα του συμπλέκτη. Απλά νομίζω οτι σ' εμένα είναι λίγο πιο έντονο αφού ακούγεται και με κλειστά παράθυρα στην καμπίνα.
-
Αυτός ο θόρυβος μπορεί να προέρχεται από τα αντικραδασμικά του συμπλέκτη.
Είναι κάτι μικρά ελατήρια πάνω στο συμπλέκτη , τοποθετημένα περιφερειακά και σκοπό έχουν την απόσβεση των κραδασμών κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων για να μην 'σκορτσάρει' το αυτοκίνητο. Δεν είναι ανησυχητικό , παρά μόνον αν παρατηρήσεις μια πιο απότομη συμπεριφορά στις αλλαγές και ειδικά στην εκκίνηση (σκορτσάρισμα)
Ο θόρυβος από φθαρμένο ρουλεμάν είναι εύκολα αναγνωρίσιμος από το συνεχή θόρυβο που αυξάνεται με τις στροφές. -
Είχα αλλάξει κάποια στιγμή ρουλεμάν συμπλέκτη σε ένα Punto (μόνο ρουλεμάν, όχι ολόκληρο το σετ!!! ). Το σύμπτωμα ήταν συνεχόμενο κροτάλισμα με το συμπλέκτη αφημένο το οποίο σταμάταγε όταν πατούσες το συμπλέκτη. Το κροτάλισμα ήταν αρκετά έντονο ώστε να ακούγεται στην καμπίνα ιδιαίτερα με το αυτοκίνητο κρύο.
Το κόστος αλλαγής, με κάθε επιφύλαξη (έχουν περάσει σχεδόν τρία χρόνια) ήταν γύρω στα 80 ευρώ.
Δεν θυμάμαι να μου έκανε κάποιον άλλο θόρυβο, παρά μόνο το κροτάλισμα.
Ελπίζω να βοήθησα. -
Άρα μάλλον δεν είναι πρόβλημα του ρουλεμάν, αλλα ίσως κάποιο απο τα αντικραδασμικά ελατήρια του συμπλέκτη. Αν πάντως καλυφθεί η αλλαγή όλου του συμπλέκτη απο την εγγύηση θα τον αλλάξω.
-
Πάντως εγώ ακούω ένα 'ντουπ' στο δικό μου αλλά και σε άλλα αυτοκίνητα αν αφήσω το συμπλέκτη κάπως απότομα και έχω λίγες στροφές στην μηχανή...
-
όταν αλλαζουμε σετ συμπλεκτη δεν αλλάζουμε και ρουλεμαν?? εχω αλλάξει μια φορα 'σετ' συμπλεκτη.. άρα εχω αλλαξει και ρουλεμαν;;;
-
Ο χρήστης citastak έγραψε:
όταν αλλαζουμε σετ συμπλεκτη δεν αλλάζουμε και ρουλεμαν?? εχω αλλάξει μια φορα 'σετ' συμπλεκτη.. άρα εχω αλλαξει και ρουλεμαν;;;Λογικά ναι....αλλά στην Ελλάδα είμαστε...
Όπως έχω πει και εγώ τόσες φορές...κάποτε νόμιζα ότι ο παλιός μηχανικός μαζί με πλατίνες άλλαζε και πυκνωτή...μέχρι που με κουβάλησε 2η φορά ο γερανός λόγω χαλασμένου πυκνωτή ... -
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
όταν αλλαζουμε σετ συμπλεκτη δεν αλλάζουμε και ρουλεμαν?? εχω αλλάξει μια φορα 'σετ' συμπλεκτη.. άρα εχω αλλαξει και ρουλεμαν;;;
Λογικά ναι....αλλά στην Ελλάδα είμαστε...
Όπως έχω πει και εγώ τόσες φορές...κάποτε νόμιζα ότι ο παλιός μηχανικός μαζί με πλατίνες άλλαζε και πυκνωτή...μέχρι που με κουβάλησε 2η φορά ο γερανός λόγω χαλασμένου πυκνωτή ...Ποτέ δεν ξέρεις σε αυτή τη χώρα.Ακόμα θυμάμαι που είχα πάει γιά servive το 205 στην μεταμόρφωση και παρ'όλο που το αυτοκίνητο έιχε διαρροή στο σωληνάκι βενζίνης πρίν το καρμπυρατέρ,η μαστοράντζα κάπνιζε και φούντωσε για λίγο ο κινητήρας.Ευτυχώς που υπήρχε πυροσβεστήρας δίπλα Ασχετο,αλλα κάπου έπρεπε να το πώ
Τεχνική ερώτηση για ρουλεμάν συμπλέκτη