-
Από την εφημερίδα 'Τα Νέα':
Οι νέοι πατάνε γκάζι στο πορτοκαλί, οι μεγαλύτεροι πατάνε φρένο
Με ξένους στην ίδια... άσφαλτο μοιάζουν οι νέοι - σε ηλικία - και οι μεγαλύτεροι Έλληνες οδηγοί. H διαφορά νοοτροπίας, όπως αποδεικνύει έρευνα της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, όχι μόνο είναι υπαρκτή αλλά σε ορισμένα ζητήματα είναι και μεγάλη.
Έτσι, το 71% των Ελλήνων οδηγών ηλικίας 18 έως 28 ετών, που ρωτήθηκαν στα πλαίσια της έρευνας, απάντησαν ότι κάθε φορά που βλέπουν πορτοκαλί φανάρι, αντί να ελαττώσουν ταχύτητα όπως προστάζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας πατάνε γκάζι προκειμένου να μην τους πιάσει κόκκινο. Από τους οδηγούς ηλικίας 50 ετών και πάνω, το 76% δήλωσε πάλι ότι στη θέα του πορτοκαλί φαναριού το πόδι τους πάει αυτόματα στο φρένο.
«Οι μεγαλύτερες ηλικίες έχουν περισσότερο ανεπτυγμένη την αίσθηση του φόβου», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Γιώργος Γιαννής. H έρευνα είναι ενδεικτική.
Αδιαφορούν για τα όρια
Οι νέοι δηλώνουν ότι... αδιαφορούν για τα όρια ταχύτητας (σε ποσοστό 84%), ότι η αριστερή λωρίδα στις εθνικές οδούς είναι αυτή που κυρίως χρησιμοποιούν (64%) και ότι δεν λαμβάνουν σοβαρά υπ' όψιν τους το σήμα «Στοπ» (64%). Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία πάλι δεν κορνάρουν συχνά (66%), μοιάζουν να μη βιάζονται καθόλου (σε ποσοστό 54% κινούνται με ταχύτητα χαμηλότερη από τα όρια), δεν προσπερνούν τα μέσα μεταφοράς (59%) και δεν εγκαταλείπουν τη μεσαία λωρίδα στους αυτοκινητοδρόμους (79%).
«Τα στοιχεία έχουν διπλή ανάγνωση», λέει ωστόσο ο συγκοινωνιολόγος κ. Γιώργος Γιαννής. «Ένας μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός που κινείται στη μεσαία λωρίδα της εθνικής οδού με 50 χιλιόμετρα την ώρα είναι το ίδιο επικίνδυνος με έναν που κινείται στην αριστερή με 140». Όπως εξηγεί ο ιδιοκτήτης Σχολής Οδηγών κ. Γιώργος Μανουσάκης, «οι ηλικιωμένοι έμαθαν να οδηγούν σε τελείως διαφορετικές συνθήκες. Σε εποχές όπου οι λεωφόροι ήταν άδειοι από αυτοκίνητα».
Ρισκάρουν στον δρόμο
Σύμφωνα με την Τροχαία πάντως, οι οδικές συνήθειες των νέων είναι πιθανόν να προκαλέσουν τροχαία ατυχήματα. «Η ριψοκίνδυνη οδήγηση των νεαρών οδηγών είναι βασικός παράγοντας εμπλοκής τους σε συγκρούσεις με άλλα οχήματα», υποστηρίζουν άντρες της Τροχαίας. «Οι οδηγοί νεαρής ηλικίας είναι φυσικό να ρισκάρουν στον δρόμο πιο εύκολα από ό,τι οι οδηγοί μεγαλύτερης ηλικίας. Δεν σημαίνει όμως πως δεν είναι καλοί και ικανοί οδηγοί. Καλός οδηγός είναι αυτός που ανεξαρτήτως ηλικίας τηρεί τον κώδικα», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννής.
-
Από την εφημερίδα 'Τα Νέα':
Οι νέοι πατάνε γκάζι στο πορτοκαλί, οι μεγαλύτεροι πατάνε φρένο
Με ξένους στην ίδια... άσφαλτο μοιάζουν οι νέοι - σε ηλικία - και οι μεγαλύτεροι Έλληνες οδηγοί. H διαφορά νοοτροπίας, όπως αποδεικνύει έρευνα της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, όχι μόνο είναι υπαρκτή αλλά σε ορισμένα ζητήματα είναι και μεγάλη.
Έτσι, το 71% των Ελλήνων οδηγών ηλικίας 18 έως 28 ετών, που ρωτήθηκαν στα πλαίσια της έρευνας, απάντησαν ότι κάθε φορά που βλέπουν πορτοκαλί φανάρι, αντί να ελαττώσουν ταχύτητα όπως προστάζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας πατάνε γκάζι προκειμένου να μην τους πιάσει κόκκινο. Από τους οδηγούς ηλικίας 50 ετών και πάνω, το 76% δήλωσε πάλι ότι στη θέα του πορτοκαλί φαναριού το πόδι τους πάει αυτόματα στο φρένο.
«Οι μεγαλύτερες ηλικίες έχουν περισσότερο ανεπτυγμένη την αίσθηση του φόβου», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Γιώργος Γιαννής. H έρευνα είναι ενδεικτική.
Αδιαφορούν για τα όρια
Οι νέοι δηλώνουν ότι... αδιαφορούν για τα όρια ταχύτητας (σε ποσοστό 84%), ότι η αριστερή λωρίδα στις εθνικές οδούς είναι αυτή που κυρίως χρησιμοποιούν (64%) και ότι δεν λαμβάνουν σοβαρά υπ' όψιν τους το σήμα «Στοπ» (64%). Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία πάλι δεν κορνάρουν συχνά (66%), μοιάζουν να μη βιάζονται καθόλου (σε ποσοστό 54% κινούνται με ταχύτητα χαμηλότερη από τα όρια), δεν προσπερνούν τα μέσα μεταφοράς (59%) και δεν εγκαταλείπουν τη μεσαία λωρίδα στους αυτοκινητοδρόμους (79%).
«Τα στοιχεία έχουν διπλή ανάγνωση», λέει ωστόσο ο συγκοινωνιολόγος κ. Γιώργος Γιαννής. «Ένας μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός που κινείται στη μεσαία λωρίδα της εθνικής οδού με 50 χιλιόμετρα την ώρα είναι το ίδιο επικίνδυνος με έναν που κινείται στην αριστερή με 140». Όπως εξηγεί ο ιδιοκτήτης Σχολής Οδηγών κ. Γιώργος Μανουσάκης, «οι ηλικιωμένοι έμαθαν να οδηγούν σε τελείως διαφορετικές συνθήκες. Σε εποχές όπου οι λεωφόροι ήταν άδειοι από αυτοκίνητα».
Ρισκάρουν στον δρόμο
Σύμφωνα με την Τροχαία πάντως, οι οδικές συνήθειες των νέων είναι πιθανόν να προκαλέσουν τροχαία ατυχήματα. «Η ριψοκίνδυνη οδήγηση των νεαρών οδηγών είναι βασικός παράγοντας εμπλοκής τους σε συγκρούσεις με άλλα οχήματα», υποστηρίζουν άντρες της Τροχαίας. «Οι οδηγοί νεαρής ηλικίας είναι φυσικό να ρισκάρουν στον δρόμο πιο εύκολα από ό,τι οι οδηγοί μεγαλύτερης ηλικίας. Δεν σημαίνει όμως πως δεν είναι καλοί και ικανοί οδηγοί. Καλός οδηγός είναι αυτός που ανεξαρτήτως ηλικίας τηρεί τον κώδικα», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννής.
-
Από την εφημερίδα 'Τα Νέα':
Οι νέοι πατάνε γκάζι στο πορτοκαλί, οι μεγαλύτεροι πατάνε φρένο
Με ξένους στην ίδια... άσφαλτο μοιάζουν οι νέοι - σε ηλικία - και οι μεγαλύτεροι Έλληνες οδηγοί. H διαφορά νοοτροπίας, όπως αποδεικνύει έρευνα της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, όχι μόνο είναι υπαρκτή αλλά σε ορισμένα ζητήματα είναι και μεγάλη.
Έτσι, το 71% των Ελλήνων οδηγών ηλικίας 18 έως 28 ετών, που ρωτήθηκαν στα πλαίσια της έρευνας, απάντησαν ότι κάθε φορά που βλέπουν πορτοκαλί φανάρι, αντί να ελαττώσουν ταχύτητα όπως προστάζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας πατάνε γκάζι προκειμένου να μην τους πιάσει κόκκινο. Από τους οδηγούς ηλικίας 50 ετών και πάνω, το 76% δήλωσε πάλι ότι στη θέα του πορτοκαλί φαναριού το πόδι τους πάει αυτόματα στο φρένο.
«Οι μεγαλύτερες ηλικίες έχουν περισσότερο ανεπτυγμένη την αίσθηση του φόβου», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Γιώργος Γιαννής. H έρευνα είναι ενδεικτική.
Αδιαφορούν για τα όρια
Οι νέοι δηλώνουν ότι... αδιαφορούν για τα όρια ταχύτητας (σε ποσοστό 84%), ότι η αριστερή λωρίδα στις εθνικές οδούς είναι αυτή που κυρίως χρησιμοποιούν (64%) και ότι δεν λαμβάνουν σοβαρά υπ' όψιν τους το σήμα «Στοπ» (64%). Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία πάλι δεν κορνάρουν συχνά (66%), μοιάζουν να μη βιάζονται καθόλου (σε ποσοστό 54% κινούνται με ταχύτητα χαμηλότερη από τα όρια), δεν προσπερνούν τα μέσα μεταφοράς (59%) και δεν εγκαταλείπουν τη μεσαία λωρίδα στους αυτοκινητοδρόμους (79%).
«Τα στοιχεία έχουν διπλή ανάγνωση», λέει ωστόσο ο συγκοινωνιολόγος κ. Γιώργος Γιαννής. «Ένας μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός που κινείται στη μεσαία λωρίδα της εθνικής οδού με 50 χιλιόμετρα την ώρα είναι το ίδιο επικίνδυνος με έναν που κινείται στην αριστερή με 140». Όπως εξηγεί ο ιδιοκτήτης Σχολής Οδηγών κ. Γιώργος Μανουσάκης, «οι ηλικιωμένοι έμαθαν να οδηγούν σε τελείως διαφορετικές συνθήκες. Σε εποχές όπου οι λεωφόροι ήταν άδειοι από αυτοκίνητα».
Ρισκάρουν στον δρόμο
Σύμφωνα με την Τροχαία πάντως, οι οδικές συνήθειες των νέων είναι πιθανόν να προκαλέσουν τροχαία ατυχήματα. «Η ριψοκίνδυνη οδήγηση των νεαρών οδηγών είναι βασικός παράγοντας εμπλοκής τους σε συγκρούσεις με άλλα οχήματα», υποστηρίζουν άντρες της Τροχαίας. «Οι οδηγοί νεαρής ηλικίας είναι φυσικό να ρισκάρουν στον δρόμο πιο εύκολα από ό,τι οι οδηγοί μεγαλύτερης ηλικίας. Δεν σημαίνει όμως πως δεν είναι καλοί και ικανοί οδηγοί. Καλός οδηγός είναι αυτός που ανεξαρτήτως ηλικίας τηρεί τον κώδικα», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννής.
-
Γελαω γιατι εχουν ακουστει τοσες φορες που γινομαστε γραφικοι μερικες φορες...
Η αλη8εια οπως παντα βρισκεται καπου στη μεση..
Κ μια παρατηρηση: Καλός οδηγός ΔΕΝ είναι αυτός που ανεξαρτήτως ηλικίας τηρεί τον κώδικα, αυτος ειναι ο ΣΩΣΤΟΣ οδηγος...
-
Εγώ πάλι μπερδεύτηκα Είμαι νέος ή γέρος;
Κόκκινα και STOP δεν περνάω ποτέ, αλλά με τα όρια ταχύτητας δεν έχω και πολύ καλές σχέσεις
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Εγώ πάλι μπερδεύτηκα Είμαι νέος ή γέρος;Κόκκινα και STOP δεν περνάω ποτέ, αλλά με τα όρια ταχύτητας δεν έχω και πολύ καλές σχέσεις
Είσαι αγέραστος (ageless)!
-
Καλός οδηγός, πάντα κατά την άποψή μου, είναι αυτος που την ώρα που βρίσκεται πίσω από το βολάν θεωρεί όλους τους άλλους γύρω του στραβούς, κουτσούς, κουφούς, μουγκούς!
-
Ο χρήστης kilo έγραψε:
Καλός οδηγός, πάντα κατά την άποψή μου, είναι αυτος που την ώρα που βρίσκεται πίσω από το βολάν θεωρεί όλους τους άλλους γύρω του στραβούς, κουτσούς, κουφούς, μουγκούς!Αυτή ακριβώς ήταν η συμβουλή τού μακαρίτη τού πατέρα μου,όταν ξεκίνησα νά οδηγώ πρίν χρόνια.
-
Οσο περνούν τα χρόνια,ανακαλύπτω ότι δεν μπορώ (λόγω φόβου) να κάνω πράγματα που έκανα πιο παλιά!
Ο φόβος ίσως να είναι και ένας έμμεσος τρόπος προειδοποίησης απο τον οργανισμό μας,ότι ούτε τα αντανακλαστικά μας ούτε η αντίληψή μας είναι αυτή που ήταν κάποτε!!Αυτό που παρατηρώ είναι ότι ψάχνω χώρους με μεγαλύτερη ασφάλεια και χωρίς κόσμο για να επιχειρήσω αυτά που έκανα ακόμα και στην Κηφισιάς!!
Η ηλικία αλλάζει τον άνθρωπο!!Αλοίμονο!!Για αυτό οι νέοι αμφισβητούν και οι παλιότεροι βάζουν φρένο!!Ολα είναι θέμα ισορροπίας!
Σαν οδηγός,κοιτάω πολυ τους καθρέφτες!!Εχω αποφύγει τρακάρισμα στην παλιά Εθνική (λέμε τώρα) στην Λάρισα (προς Τέμπη) όταν είδα Seat να έρχεται να προσπεράσει απο το αντίθετο ενω μπροστά μου στα 300 μέτρα ενα αγροτικό είχε σταματήσει πάνω στην διαχωριστική για να στρίψει!!
-
Λοιπόν έχουμε και λέμε
Σταματώ στα πορτοκαλί αρκεί αυτό να μπορεί να γίνει ομαλά και όχι απότομα μην προκαλέσω και καμιά καραμπόλα. Όμως σήμερα βιαζόμουν και πέρασα 2 πορτοκαλί στο τσακ πριν γίνουν κόκκινα. Το έχω κανει άλλες 5 φορές. Σταματώ στα STOP, σέβομαι τα όρια στα πλαίσια του λογικού ( + 20 - 30 χλμ όταν οι συνθήκες και ο δρόμος το επιτρέπουν ) και φροντίζω να ακολουθώ το ρυθμό της κυκλοφορίας δηλ αμά έχει κίνηση δεν προσπαθώ να τρέξω προσπερνωντας από δεξιά και αριστερά και μετά φρένα και φτου και από την αρχή. Σέβομαι το όριο μέσα στις πόλεις ποτέ πάνω από 50 άντε 60-70 σε μεγάλες λεωφόρους. Αποφεύγω τις ταρζανιές σε δημόσιους δρόμους. Σέβομαι τις διαβάσεις και παραχωρώ προτεραιότητα σε πεζούς και ας ακούω βρισίδια απο πίσω. Γενικά τηρώ τον ΚΟΚ και προσπαθώ να αποφεύγω τους διάφορους κάφρους των Ελληνικών δρόμων. Φυλάω τα ρούχα μου για να έχω τα μισά.
Εγώ σε ποια κατηγορία ανήκω? -
Δεν είναι μόνο η ηλικία αλλά και άλλοι παράγοντες όπως να αποκτάς οικογένεια. Πιάνω συχνά τον εαυτό μου να μην παίρνει ρίσκα που παλιότερα ούτε που τα σκεφτόμουν. Δεν είμαι ποια μόνος έχω πίσω μου γυναίκα και ένα παιδί (σε ένα μήνα περίπου, δυο παιδιά). Η κακή σχέση με τα όρια ταχύτητας παραμένει όμως, ιδίως όταν είμαι μόνος στο αμάξι.
-
kalo tha itan entos polis oloi mas na sebomastan tis kai na tirrousame ton kodika,alla ektos polis einai kalitera pou kai pou na ton paravlepoume giati kati tipoi pou odigoun se dromous ektos polis simfona me ton kodika dimiourgoun ta megalitera distiximata.
-
Το πορτοκαλι ειναι για να σταματας!ΑΝ εισαι πριν την χοντρη γραμμη(συνεχομενη), που αρχιζει απο τα φαναρια προς τα εσενα, (περιπου 8-10 μετρα απο το φαναρι), τοτε ειναι φραινοοο!
Αν εισαι μεσα στην χοντρη γραμμη, δηλαδη εχεις περασει την διακεκομενη και εχεις περιπου 50Κμ ταχυτητα, τοτε περνας!Εξαλλου υπαρχει 5 δευτερολεπτα κενο στην αλλαγη των φαναριων!Ετσι;
Το στοπ ειναι στοπ!!!!Σταματας και ξεκινας με 1η, ανεξαρτητα αν υπαρχουν αυτοκινητα απο τον αλλο δρομο η οχι!
Ο νομος του 'δεξιου' ειναι πολυ χρησιμος και αν ολοι τον τηρουσαν στην Ελλαδα, τοτε τα αυτοκινητα θα κυλουσαν στον δρομο, αντι να ειναι στον φαναρτζη!
Οσο για το οριο, πρεπει να το σεβεται κανεις στην πολη και μπροστα στα σχολεια-οικισμους που εχουν στενους δρομους, παντα ειναι καποιο παιδι που μπορει να πεταχτει πισω απο καποιο παρκαρισμενο αυτοκινητο!
Σπυρος -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Λοιπόν έχουμε και λέμε
Σταματώ στα πορτοκαλί αρκεί αυτό να μπορεί να γίνει ομαλά και όχι απότομα μην προκαλέσω και καμιά καραμπόλα. Όμως σήμερα βιαζόμουν και πέρασα 2 πορτοκαλί στο τσακ πριν γίνουν κόκκινα. Το έχω κανει άλλες 5 φορές. Σταματώ στα STOP, σέβομαι τα όρια στα πλαίσια του λογικού ( + 20 - 30 χλμ όταν οι συνθήκες και ο δρόμος το επιτρέπουν ) και φροντίζω να ακολουθώ το ρυθμό της κυκλοφορίας δηλ αμά έχει κίνηση δεν προσπαθώ να τρέξω προσπερνωντας από δεξιά και αριστερά και μετά φρένα και φτου και από την αρχή. Σέβομαι το όριο μέσα στις πόλεις ποτέ πάνω από 50 άντε 60-70 σε μεγάλες λεωφόρους. Αποφεύγω τις ταρζανιές σε δημόσιους δρόμους. Σέβομαι τις διαβάσεις και παραχωρώ προτεραιότητα σε πεζούς και ας ακούω βρισίδια απο πίσω. Γενικά τηρώ τον ΚΟΚ και προσπαθώ να αποφεύγω τους διάφορους κάφρους των Ελληνικών δρόμων. Φυλάω τα ρούχα μου για να έχω τα μισά.
Εγώ σε ποια κατηγορία ανήκω?Για να σου απαντήσουμε, πρέπει να μας πεις και ποια είναι η ηλικία σου!
-
Ο χρήστης alfasud έγραψε:
Το πορτοκαλι ειναι για να σταματας!ΑΝ εισαι πριν την χοντρη γραμμη(συνεχομενη), που αρχιζει απο τα φαναρια προς τα εσενα, (περιπου 8-10 μετρα απο το φαναρι), τοτε ειναι φραινοοο!
Εξαλλου υπαρχει 5 δευτερολεπτα κενο στην αλλαγη των φαναριων!Ετσι;Mικρή διόρθωση: Η 'χοντρή' γραμμή το επονομαζόμενο stop line απέχει 5 μέτρα από το φανάρι, και η αλλαγή από πορτοκαλί σε κόκκινο διαρκεί 3 sec
-
3 sec + κάποια sec ακόμα για να 'αδείασει' η διασταύρωση στα κρίσιμα για σύγκρουση οχημάτων σημεία.
Για την ηλικία μου υπάρχει και το προφίλ όποιος το δεί θα την καταλάβει αμέσως -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
3 sec + κάποια sec ακόμα για να 'αδείασει' η διασταύρωση στα κρίσιμα για σύγκρουση οχημάτων σημεία.
Για την ηλικία μου υπάρχει και το προφίλ όποιος το δεί θα την καταλάβει αμέσωςΣωστό! Τα επιπλέον sec δεν είναι πορτοκαλί αλλά χρόνος εκκένωσης που θεωρεί ότι αυτός που εκκενώνει τον κόμβο έχει ταχύτητα 7μ/δλ και αυτός που εκκινεί 11μ/δλ
-
Ακριβώς!
Το ίδιο ισχύει και για τα πεζοφάναρα.
Γενικά σε κάθε κόμβο λαμβάνονται υπόψη μια σειρά από καθυστερήσεις για λόγους ασφάλειας οι οποίες μας δίνουν τον συνολικό απολλυμένο χρόνο μια περιόδου σηματοδότησης. -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Για την ηλικία μου υπάρχει και το προφίλ όποιος το δεί θα την καταλάβει αμέσως*Επάγγελμα: Φοιτητής *
Σε αυτό αναφέρεσαι? Κάποιοι συμφοιτητές μου είναι στην ηλικία του πατέρα μου, οπότε άτοπο...
-
Τα φανάρια στη γειτονιά μου έχουν μηδενικό χρόνο επιπλέον καθυστερήσεων. Γίνεται πορτοκαλί, μετά από 3'' κόκκινο και την ίδια στιγμή γίνεται πράσινο για τους άλλους της διασταύρωσης. Πολλές φορές αν ο ουρανός του αυτοκινήτου ή το αλεξήλιο κρύβει το φανάρι χρησιμοποιώ το πράσινο των πεζών των άλλων σαν πράσινο δικό μου γιατί συμπίπτει (στα συγκεκριμένα γνωστά φανάρια).
Αντίθετα ένα άλλο φανάρι λίγο πιο πέρα που πρέπει να επιτρέπει χρόνο εκκένωσης σε ειδική διασταύρωση με μεγάλο κοινόχρηστο χώρο (με γωνία συνάντησης αυτοκινήτων σε περίπτωση ατυχήματος 180 και όχι 90 μοιρών) έχει μια σχετική καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων.
Xάσμα γενεών... στο τιμόνι