-
Σε εξέλιξη βρίσκεται ένα project για τους πίσω δίσκους του Clio 3 RS που επειδή έχει και την πλύμνη με το ρουλεμάν ενσωματωμένα είναι θεόβαρος. 9.4 kg.
To Project είναι για αυτοκίνητο στην Αγγλία, από εκεί είναι η παραγγελία, για να ελαφρώσει κατά το δυνατόν.
Mέχρι τώρα είμαστε κάτω 3 kg, νομίζω ότι είναι καλά μέχρι εκεί, παρακάτω θα είναι ρίσκο.Μερικές πρόχειρες φωτό, όταν τελειώσω στις 3/8 θα ανεβάσω όλο το project
-
Εξαιρετική δουλειά, ως συνήθως.
Μια άλλη τεχνικής φύσεως απορία:
Στην ΑP που τους είχα ρωτήσει σε κάποιο email μου είχαν πει ότι η τοποθέτηση των δίσκων τους στις αλουμινένιες καμπάνες γίνεται χωρίς να ανοιχτεί σπείρωμα στους δίσκους ['we prefer to bolt rigid (just a bolt and nut) or use a bobbin system (bolt and nut to secure the bobbin). In both cases we would not thread, these holes would be plain through holes.'].
(σχετικό σχεδιάκι κλπ έχουν εδώ: http://www.apracing.com/Info.aspx?InfoI ... ductID=976 )Αντίστοιχα και στη HiSpec απ' όπου πήρα τους δίσκους [αναφέρουν στο site τους 'The bolts go through the bell with the head of the bolts sitting in the recess on the bell face and then through the lug on the rotor , the nuts will be on the inner face of the lug. Bells should always be attached to the rotor with the M6 bolts and nuts provided with the conversion. The torque setting for M6 bolts is 11Nm, never exceed this as over-tightening can stretch and weaken the bolt.']
Προφανώς για να το λένε θα δουλεύει σωστά, αν και το βασικό πλεονέκτημα δε βλέπω να είναι άλλο πέραν του ότι δε χρειάζεται ν' ανοίγεις σπειρώματα στο μαντέμι κάθε φορά που αλλάζεις δίσκους...
Στις καμπάνες ανοίγεις ποτέ σπείρωμα? Αξίζει?...
-
Ο ένας λόγος είναι αυτός της παραγωγικότητας και του κόστους από την πλευρά τους.
Ο άλλος λόγος είναι ότι είναι οι δίσκοι διαμορφωμενοι για να δεχτούν την καμπάνα, οπότε μπορούν εύκολα να το προτείνουν, και όποτε έχω δίσκο διαμορφωμένο από το εργοστάσιο για καμπάνα ακολουθώ τις συμβουλές τους.Στις περιπτώσεις όμως που ο δίσκος κόβεται για να διαμορφωθεί η βάση του που θα δεχθεί την καμπάνα και η πίσω πλευρά που πρέπει να μπεί το παξιμάδι είτε είναι φάλτσα και δεν μπορεί να πατήσει αυτό, είτει η πατούρα του δίσκου είναι σε εσοχή χαμηλότερα από την επιφάνεια του τακακιού, σε πολλά αυτοκίνητα δεν υπάρχει χώρος να υπάρχει παξιμάδι γιατί βρίσκει σε εξοχές του άκρου, τότε αναγκαστικά γίνεται σπείρωμα, δίνοντας στην τρύπα του σπειρώματος ελαφρύ φρεζάρισμα όπως γίνεται στις τρύπες των τρυπητών δίσκων για να φύγουν οι τάσεις από της ακμή της τρύπας και σφίγγεται με το δυναμόκλειδο με την πρέπουσα ροπή.
Μετά από 200+ σέτ δίσκων με σπειρώματα διαφόρων μεγεθών σύμφωνα με το αρχείο μου, και σε αυτοκίνητα από 100 - 550 ΗΡ δεν έχω feedback αστοχίας ούτε εκεί, ούτε σε άλλο σημείο, όλο το feedback που έχω γιατί τους παρακολουθώ τους δίσκους μου στην πορεία τους με τηλ'εφωνα κατά καιρούς, έχει μόνο θετικό πρόσημο σε όλα τα επίπεδα ( μείωση φθοράς δίσκου / τακακιού, αύξηση της αντοχής σε επαναλαμβανόμενα φρεναρίσματα, αντοχή σε ραγίσματα, χαμηλότερες θερμοκρασίες των ρουλεμών των άκρων με αύξηση της ζωής τους, όπως και των εξωτερικών άκρων των μπιλιοφόρων ).
Οι καμπάνες δεν δυναμώνουν τα φρένα, αυτό είναι δουλειά της δαγκάνας / servo / master cylinder, με τις καμπάνες διαχειριζόμαστε την αναπτυσόμενη θερμοκρασία που είναι και υπεύθυνη για τις φθορές για την αντοχή των φρένων στην πίεση.
Όσον αφορά το σπείρωμα στις καμπάνες επειδή θα πρέπει η βίδα να το ποθετηθεί από το εωτερικό του δίσκου προς τα έξω, αντίθετα δηλαδή, θα πρέπει η διαμόρφωση της πατούρας του δίσκου από την εσωτερική πλευρά του να επιτρέπει στη βίδα να πατάει απόλυτα ευθύγραμμα, και από την πλευρά της καμπάνας να υπάρχει ένα πάχος 10mm για το σπείρωμα, μέχρι σήμερα δεν έχω βρεθεί σε περίπτωση που θα πρέπει να ακολουθήσω αυτή τη λύση.
Το διαφορετικό που κάνω είναι αντί να χρησιμοποιήσω βίδες 10.9 grade που χρησιμοποιούν οι εταιρίες προτίνοντας τα 11Nm ροπή σφιξίματος, χρησιμοποιώ βίδες 12.9 grade ανεβάζοντας τη ροπή σφιξίματος για καλύτερη επαφή του δίσκου με την καμπάνα στις περιπτώσεις που έχω παξιμάδι απο πίσω το οποίο συνεπικουρεί στην αντοχή του σπειρώματος του δίσκου βελτιώνοντας τη μεταφορά της θερμοκρασίας από τον δίσκο στην καμπάνα, το αεροπορικό αλουμίνιο δε που χρησιμοποιώ είναι κράμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε χαλκό για ακόμα ευκολότερη μεταφορά της θερμοκρασίας από τον δίσκο, σε αντίθεση με τα άλλα αεροπορικά κράματα που περιέχουν μαγνήσιο που τους προσδίδει μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα και δεν αποβάλλουν τόσο εύκολα τη θερμοκρασία τους.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
...αλήθεια Νίκο; τόσο στενά εκεί κάτω;;; λόγω μεγέθους ζάντας φαντάζομαι, ε;
θες επειγόντως λάστιχαααα!
-
Την πολύτιμη βοήθειά σας κύριοι
Τα καινούργια τακάκια τα Brembo που έβαλα στο Mazda σφυρίζουν μόλις ζεσταθούν και αυτό είναι πολύ ενοχλητικό.
Τί μπορώ να κάνω για να τα κάνω να 'ησυχάσουν' λίγο ; -
Μετά από 3-4 δυνατά & σταθερά φρεναρίσματα από 140-150 ως τα 15-20 (μη σταματήσεις τελείως) συνεχίζουν να σφυρίζουν?
-
οι δισκοπλακες εχουν πατουρα?
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Μετά από 3-4 δυνατά & σταθερά φρεναρίσματα από 140-150 ως τα 15-20 (μη σταματήσεις τελείως) συνεχίζουν να σφυρίζουν?Μετά από 2-3 φρεναρίσματα από τα 50-60 χλμ αρχίζουν το 'τραγούδι'
οι δισκοπλακες εχουν πατουρα?
Αν σκεφτείς πως έχουν 91.000 χλμ οπωσδήποτε έχουν πατούρα αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να τσιρίζουν τόσο τα καινούργια τακάκια. Θα τις αλλάξω σε περίπου 8.000 χλμ (έχω ήδη πάρει δισκόπλακες brembo απο ένα γνωστό μου)
-
καινούργια τακάκια σε δισκόπλακες με 91.000 στην πλάτη τους, τώρα θα βάλεις τις καινούργιες τις Brembo και αφού θα είναι καινούργια τα τακάκια θα τα αφήσεις επάνω, μια να στρώσουν και να πατήσουν τα καινούργια τακάκια στους παλιούς δίσκους, και μια να ξαναστρώσουν τα πατημένα τακάκια στις απάτητες δισκόπλακες, το είδαμε και αυτό, περιμένω το επόμενο επεισόδιο.
-
Μαζι επρεπε να τις αλλαξεις...τελος παντων ,αλλαξε τις δισκοπλακες οσο συντομοτερα μπορεος και βαλε και παστα στα τακακια!
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Το διαφορετικό που κάνω είναι αντί να χρησιμοποιήσω βίδες 10.9 grade που χρησιμοποιούν οι εταιρίες προτίνοντας τα 11Nm ροπή σφιξίματος, χρησιμοποιώ βίδες 12.9 grade ανεβάζοντας τη ροπή σφιξίματος για καλύτερη επαφή του δίσκου με την καμπάνα στις περιπτώσεις που έχω παξιμάδι από πίσω το οποίο συνεπικουρεί στην αντοχή του σπειρώματος του δίσκου βελτιώνοντας τη μεταφορά της θερμοκρασίας από τον δίσκο στην καμπάνα, το αεροπορικό αλουμίνιο δε που χρησιμοποιώ είναι κράμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε χαλκό για ακόμα ευκολότερη μεταφορά της θερμοκρασίας από τον δίσκο, σε αντίθεση με τα άλλα αεροπορικά κράματα που περιέχουν μαγνήσιο που τους προσδίδει μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα και δεν αποβάλλουν τόσο εύκολα τη θερμοκρασία τους.
Θα ήταν ενδιαφέρον να βλέπαμε πειραματικά πόση διαφορά στη μεταφορά θερμότητας από το δίσκο στην καμπάνα κάνει η ροπή σφιξίματος στις βίδες αυτές. Αντίστοιχο πείραμα μπορεί εύκολα να κάνει κανείς με ψύκτρες επεξεργαστών σε Η/Υ, οι οποίες πιέζονται επάνω στη CPU με ελατήρια. Εκεί βέβαια μιλάμε για πολύ πιο 'τέλειες' επιφάνειες, σχεδόν καθρέφτη, όπου από ένα σημείο πίεσης και μετά δεν υπάρχει καμία διαφορά (υποθέτω το ίδιο και στους δίσκους).
Το αλουμίνιο που προτιμάς για καμπάνες είναι το 2030, σωστά? Και δέχεται και ανοδίωση....
-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
Μετά από 3-4 δυνατά & σταθερά φρεναρίσματα από 140-150 ως τα 15-20 (μη σταματήσεις τελείως) συνεχίζουν να σφυρίζουν?
Μετά από 2-3 φρεναρίσματα από τα 50-60 χλμ αρχίζουν το 'τραγούδι'
οι δισκοπλακες εχουν πατουρα?
Αν σκεφτείς πως έχουν 91.000 χλμ οπωσδήποτε έχουν πατούρα αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να τσιρίζουν τόσο τα καινούργια τακάκια. Θα τις αλλάξω σε περίπου 8.000 χλμ (έχω ήδη πάρει δισκόπλακες brembo απο ένα γνωστό μου)
Μπάμπη τί διαστάσεις έχουν οι δίσκοι brembo;Μεγαλύτερες από'μαμά';Και να τις αλλάξεις ΑΜΕΣΑ!!!!
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Το διαφορετικό που κάνω είναι αντί να χρησιμοποιήσω βίδες 10.9 grade που χρησιμοποιούν οι εταιρίες προτίνοντας τα 11Nm ροπή σφιξίματος, χρησιμοποιώ βίδες 12.9 grade ανεβάζοντας τη ροπή σφιξίματος για καλύτερη επαφή του δίσκου με την καμπάνα στις περιπτώσεις που έχω παξιμάδι από πίσω το οποίο συνεπικουρεί στην αντοχή του σπειρώματος του δίσκου βελτιώνοντας τη μεταφορά της θερμοκρασίας από τον δίσκο στην καμπάνα, το αεροπορικό αλουμίνιο δε που χρησιμοποιώ είναι κράμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε χαλκό για ακόμα ευκολότερη μεταφορά της θερμοκρασίας από τον δίσκο, σε αντίθεση με τα άλλα αεροπορικά κράματα που περιέχουν μαγνήσιο που τους προσδίδει μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα και δεν αποβάλλουν τόσο εύκολα τη θερμοκρασία τους.
Θα ήταν ενδιαφέρον να βλέπαμε πειραματικά πόση διαφορά στη μεταφορά θερμότητας από το δίσκο στην καμπάνα κάνει η ροπή σφιξίματος στις βίδες αυτές. Αντίστοιχο πείραμα μπορεί εύκολα να κάνει κανείς με ψύκτρες επεξεργαστών σε Η/Υ, οι οποίες πιέζονται επάνω στη CPU με ελατήρια. Εκεί βέβαια μιλάμε για πολύ πιο 'τέλειες' επιφάνειες, σχεδόν καθρέφτη, όπου από ένα σημείο πίεσης και μετά δεν υπάρχει καμία διαφορά (υποθέτω το ίδιο και στους δίσκους).
Το αλουμίνιο που προτιμάς για καμπάνες είναι το 2030, σωστά? Και δέχεται και ανοδίωση....
Σωστά, δέχεται ανοδίωση.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
καινούργια τακάκια σε δισκόπλακες με 91.000 στην πλάτη τους, τώρα θα βάλεις τις καινούργιες τις Brembo και αφού θα είναι καινούργια τα τακάκια θα τα αφήσεις επάνω, μια να στρώσουν και να πατήσουν τα καινούργια τακάκια στους παλιούς δίσκους, και μια να ξαναστρώσουν τα πατημένα τακάκια στις απάτητες δισκόπλακες, το είδαμε και αυτό, περιμένω το επόμενο επεισόδιο.Μαζι επρεπε να τις αλλαξεις...τελος παντων ,αλλαξε τις δισκοπλακες οσο συντομοτερα μπορεος και βαλε και παστα στα τακακια!
Ενας-ένας παιδιά μην βαράτε
Το ξέρω πως δεν είναι το καλύτερο αλλά τους δίσκους τους πήρα αργότερα και δεν προλάβαινα, θα αποκαταστήσω το λάθος με την 1η ευκαιρίαΜπάμπη τί διαστάσεις έχουν οι δίσκοι brembo;Μεγαλύτερες από'μαμά';Και να τις αλλάξεις ΑΜΕΣΑ!!!!
Νομίζω πως είναι 273 σαν τις μαμά, ο φίλος τις φορούσε και αυτός σε 6άρι σαν το δικό μου
Αυτές εδώ είναι :
http://bremboaftermarket.com/En/Car_Dis ... ter=278488 -
Γιατί ορισμένα τακάκια έχουν την επιφάνεια της πάστας κομμένη υπό γωνία στις δύο άκρες αντί να είναι τελείως επίπεδη;
-
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Γιατί ορισμένα τακάκια έχουν την επιφάνεια της πάστας κομμένη υπό γωνία στις δύο άκρες αντί να είναι τελείως επίπεδη;Για να μην κανουν 'σκουίιιιιτ' οταν φρεναρεις
Μπορεις να το κανεις και μονος σου με λιμα λεει εδω
-
Ακριβώς,για να μήν σφυρίζουν!!
-
Οκ παίδες, ευχαριστώ!
-
Ψιλοαπογοήτευση τελικά το πακέτο Brembo-Pagid στο Audi. Πήγα-ήρθα μόνος Αθήνα-Πόρτο Χέλι και το κυνήγησα το αμάξι όσο μπορούσα μιας και είχαν ήδη γράψει 300-400χλμ εντός Αττικής. Εκτός της μεγάλης διαδρομής και του αρχικού δαγκωματος που φαίνεται να έχω απολέσει, μάλλον τους λείπει και συνολικά η δύναμη σε αποφασιστικά φρεναρίσματα. Γενικά θα καλύψουν αποτελεσματικά το 90% των περιπτώσεων αλλά δεν μου εμπνέουν εμπιστοσύνη για το κάτι παραπάνω.
Το ερώτημα είναι τι θα μπορούσα να κάνω εύκολα και γρήγορα και, κυρίως, με χαμηλό κόστος ώστε να βελτιώσω όσο γίνεται την κατάσταση. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ίσως μία δοκιμή άλλων υγρών φρένων (αν και τα Bosch που έβαλα τώρα δεν φάνηκε να βράζουν εύκολα) και μία καλύτερη εξαέρωση.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Αντίστοιχο πείραμα μπορεί εύκολα να κάνει κανείς με ψύκτρες επεξεργαστών σε Η/Υ, οι οποίες πιέζονται επάνω στη CPU με ελατήρια. Εκεί βέβαια μιλάμε για πολύ πιο 'τέλειες' επιφάνειες, σχεδόν καθρέφτη,
Η επιφάνεια ψύξης των επεξεργαστών ΔΕΝ είναι εντελώς επίπεδη, όσο και να φαίνεται όμορφη!!! Surprise!!
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις