-
Ο χρήστης iceman_n έγραψε:
Πέρασα σήμερα από συνεργείο να ρωτήσω αν έχει γράφτη. Μου απάντησε πως δεν έχει και με ρώτησε τι τον θέλω. Του είπα πως κατασκευαστής δισκόφρενων στις οδηγίες εγκατάστασης λέει ρητά πως στην τοποθέτηση πρέπει να γίνει μέτρηση και μου απάντησε να πάω στον κατασκευαστή να τα μετρήσει... Τα συμπεράσματα δικά σας.
επειδη καπου εχω μπερδευτει ή κατι δεν διαβαζω σωστα με τα αγγλικα κειμενα που εβαλες...για ποιο λογο θελεις να μετρησεις με dial gauge μια ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ δισκοπλακα ? αφου ειναι καινουρια...
Διάβασε τις οδηγίες εγκατάστασης από EBC: http://www.ebcbrakes.com/automotive/ins ... tors.shtml
Δες εδώ οδηγίες εγκατάστασης από την DBA (είναι σε 3 μέρη):
http://www.youtube.com/watch?v=R1kSj0ePp3c
http://www.youtube.com/watch?v=3ZjoBaCfeNg
Youtube Videoκαι γενικά διάβασε οδηγίες από όποιον κατασκευαστή θες. Όλοι λένε ότι πρέπει να γίνει μέτρηση κατά την τοποθέτηση.
Ο λόγος:
GEOMETRY ISSUES - One in seven cars suffers geometry problems during its life that can affect steering and cause brake vibration. These are NOT a product quality issue!!!!!!.These can happen by simply nudging a kerb or by driving over a pothole. EBC is not alone in recognising this problem but is the only brake supplier on the planet prepared to offer diagnosis and a SOLUTION, see here for example what a quality motor distributor has to say about geometry issues and the winter pothole effect.
INSTALLATION OR HUB RUN-OUT ISSUES - These cause what is known as DTV. This video shows how to correct for brake vibration caused by DTV (Disc thickness variation). DTV develops in a car after 3000-4000 miles caused by runout built in to the car or due to incorrect alignment of the rotors at install. This is quite a common fault on modern cars and many cars require this at every rotor change. Drivers also confuse hub distortion with a rotor quality issue but in 99% of cases the DTV is a car problem, not a rotor quality problem. You can replace the rotors as many times as you like trying to solve vibration and the problem will only go away for a few thousand miles and then return. This means you have purchased new rotors in good faith but the problem IS NOT SOLVED AND WILL NOT GO AWAY PERMANENTLY until you perform this procedure. After this skimming of the rotor surface you will have smooth brakes , more effective brakes and ZERO vibration. It is even a very worthwhile practice when fitting new rotors to have all four rotors skimmed into perfect alignment on your car with this inexpensive procedure.
Rotor distortion due to DTV is very common, in fact ONE IN SEVEN CARS has a steering geometry problem either when it is built NEW or after nudging a kerb or hitting a large pothole (very common after road surface damage after winter snowy periods). Uneducated people still say 'My rotors are warped'. Well the engineering facts are ROTORS DO NOT WARP, they are made of cast iron, they are very tough and can be run to red heat and cooled time after time and they will not distort, we do this day in day out on our dynos in the EBC lab. Thats why the whole world still uses cast iron as a vehicle brake rotor material, there has never been anything to beat it and probably never will be.
Πηγή: http://www.ebcbrakes.com/automotive/pro_cut_lathe.shtml
Αν δεν κατάλαβες το κείμενο λέει (και ένα από τα προηγούμενα που παρέθεσα) ότι μια δισκόπλακα μπορεί να προκαλέσει κραδασμούς από προβλήματα γεωμετρίας του αυτοκινήτου ή του μουαγιέ, επειδή έρχεται σε επαφή με το τακάκι και φθείρεται ανομιόμορφα. Οπότε και οι νέες δισκόπλακες που είναι μια χαρά χωρίς κατασκευαστικό πρόβλημα μπορεί να αποκτήσουν εκ των υστέρων από την κακή τοποθέτηση.
Εγώ δεν είμαι μηχανολόγος μηχανικός, έχω τελειώσει όμως μηχανικός Η/Υ και πάντα όταν ασχολούμαι με κυκλώματα δουλέυω σύμφωνα με τις προδιαγραφές που υπάρχουν στο datasheet. Και στον τομέα της μηχανολογίας δεν νομίζω πως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αν στραβώσουν νέες δισκόπλακες θα με αποζημιώσει αυτός που της τοποθέτησε; Φαντάζομαι ότι θα ρίξει την ευθύνη στον κατασκευαστή! Αλλά αφού δεν έχει κάνει τη μέτρηση πως ξέρει με σιγουριά ότι δεν φταίει η δική του τοποθέτηση και είναι σίγουρος ότι είναι προβληματική η δισκόπλακα;
Ο χρήστης iceman_n έγραψε:
Πέρασα σήμερα από συνεργείο να ρωτήσω αν έχει γράφτη. Μου απάντησε πως δεν έχει και με ρώτησε τι τον θέλω. Του είπα πως κατασκευαστής δισκόφρενων στις οδηγίες εγκατάστασης λέει ρητά πως στην τοποθέτηση πρέπει να γίνει μέτρηση και μου απάντησε να πάω στον κατασκευαστή να τα μετρήσει... Τα συμπεράσματα δικά σας.
επειδη καπου εχω μπερδευτει ή κατι δεν διαβαζω σωστα με τα αγγλικα κειμενα που εβαλες...για ποιο λογο θελεις να μετρησεις με dial gauge μια ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ δισκοπλακα ? αφου ειναι καινουρια...
Δεν είναι κακό. Έτσι ελεγχείς την δουλειά σου, την πιθανή αστοχία κατασκευής πράγμα σπάνιο, και το πιθανό πρόβλημα στην πλάκα εφαρμογής του μουαγιέ. Έτσι έχεις κάνει μια ολοκληρωμένη εργασία. Ο συνάδελφος που δεν έχει ‘γραφτή’, είναι «συνάδελφος» και σίγουρα δεν μπορεί να κάνει και 10+ άλλες δουλειές που κάνει το συγκεκριμένο εργαλείο.
Α.Δίκιο έχεις! Και το πρόβλημα φυσικά δεν είναι μόνο στα συνεργεία. Γενικά 1 στους 100 κάνει τη δουλειά του στην εντέλεια... οι υπόλοιποι περιορίζονται σε μετριότες. Δεν ξέρω βέβαια αν είναι θέμα έλλειψης γνώσεων ή απλά αδιαφορίας. Αφού η τοποθέτηση μπορεί να γίνει χωρίς γράφτη γιατί να μπαίνει στον κόπο; Ότι πρόβλημα προκύψει θα το πληρώσει φυσικά ο πελάτης, φταίει δε φταίει... Βέβαια για τον πελάτη είτε το πρόβλημα προκύπτει από την αδιαφορία του τεχνικού, είτε από την ημιμάθια του, το ίδιο κάνει...
-
Το είπα πρίν δυό-τρείς σελίδες,οτι δεν βάζω καινούργιες δισκόπλακες αν δεν τις μετρήσω.
-
Ο χρήστης Tzakos έγραψε:
Το είπα πρίν δυό-τρείς σελίδες,οτι δεν βάζω καινούργιες δισκόπλακες αν δεν τις μετρήσω.Και πολύ καλά κάνεις. Αλλά μάλλον θέλει γερά νεύρα μέχρι να βρεις τεχνικό που να δεχτεί να το κάνει... Οι περισσότεροι το θεωρούν περιττή διαδικασία μιας και στα πολλά πειράματα που διεξάγουν με φρένα έχουν αποδείξει πως όλοι οι κατασκευαστές λένε ασυναρτησίες...
-
Έχεις απόλυτο δίκιο,αλλά κάνοντας εδώ και 19 χρόνια,80 με 90.000 χλμ το χρόνο,δεν είμαι για να κάθομαι δεξιά.
Εκεί που πάω(εκτός του οτι βοηθάω προσωπικά),έχω ξεκαθαρίσει τη θέση μου απο την αρχή,οπότε κανένα πρόβλημα. -
Ο χρήστης Tzakos έγραψε:
Έχεις απόλυτο δίκιο,αλλά κάνοντας εδώ και 19 χρόνια,80 με 90.000 χλμ το χρόνο,δεν είμαι για να κάθομαι δεξιά.
Εκεί που πάω(εκτός του οτι βοηθάω προσωπικά),έχω ξεκαθαρίσει τη θέση μου απο την αρχή,οπότε κανένα πρόβλημα.Εγώ πάντως έχω βάλει καινούριες δισκόπλακες που αποδείχθηκαν στραβές. Με πλανάρισμα ήρθαν στα ίσια τους.
-
Πλανάρισμα εκτός,ή σε ταμπουρότορνο?
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Έχεις απόλυτο δίκιο,αλλά κάνοντας εδώ και 19 χρόνια,80 με 90.000 χλμ το χρόνο,δεν είμαι για να κάθομαι δεξιά.
Εκεί που πάω(εκτός του οτι βοηθάω προσωπικά),έχω ξεκαθαρίσει τη θέση μου απο την αρχή,οπότε κανένα πρόβλημα.Εγώ πάντως έχω βάλει καινούριες δισκόπλακες που αποδείχθηκαν στραβές. Με πλανάρισμα ήρθαν στα ίσια τους.
Ήταν στραβές εξ' αρχής; Δηλαδή είχες κραδασμούς από τη στιγμή της τοποθέτησης; Γιατί η EBC λέει πως αν οι κραδασμοί ξεκινούν μετά από 3.000 - 4.000 μίλια τότε αυτό είναι χαρακτηριστική περίπτωση DTV (Disc thickness variation) που προκύπτει επειδή δεν έχει ελεχθεί το run-out κατά την τοποθέτηση.
Φυσικά υπάρχει περίπτωση να ήταν ελαττωματικές οι δισκόπλακες. Άλλος ένας λόγος για να χρησιμοποιηθεί λοιπόν ο γράφτης.
Ποιας εταιρίας ήταν οι δίσκοι;
-
Αν θυμάμαι καλά βγήκαν από το αυτοκίνητο.
Το κοσκίνισμα ήταν από την πρώτη στιγμή. Με το που πήρα το αυτοκίνητο από το συνεργείο το κατάλαβα στο πρώτο φανάρι. Μαμά δίσκοι Ford (Motorcraft).
-
Κατασκευαστικό πρόβλημα.
Αν στο ξανακάνει,βάλτο στον ταμπουρότορνο και θα λύσεις το θέμα κατευθείαν.
Μην βγάλεις ημιαξόνια και βαλβολίνες(αν είναι προσθιοκίνητο),γυρίζει πολύ αργά,μην το φοβηθείς. -
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
-
hyundai tucson 90.000 σε καταβαση οταν ζεσταθουν καλα τα φρενα στα βαθια πατηματα το τιμονι κοσκινιζει. Τι λυσεις προτεινετε; Οι δισκοι εχουν ελαχιστο δοντι.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.Τίποτα,να είσαι καλά.
-
@Costas Athan
Σε αυτο το λινκ http://www.ebcbrakes.com/automotive/bra ... tion.shtml λέει οτι αν οι κραδασμοί υπάρχουν αμέσως μετά την τοποθέτηση τότε είναι λόγω προβλήματος γεωμετρίας ή σκουριών, ενώ αν οι κραδασμοί αρχίσουν κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα μετά είναι θέμα εναπόθεσης υλικού.
Αυτό ακούγεται λογικό, όμως ένα πολύ σημαντικό ερώτημα μένει αναπάντητο: πού οφείλεται η εναπόθεση υλικού τριβής και τί μπορεί να κάνει ο οδηγός για να το αποφύγει?
Αντίθετα σε αυτό το λίνκ http://www.ebcbrakes.com/automotive/pro_cut_lathe.shtml το πρόβλημα είναι η γεωμετρία ακόμα και αν οι κραδασμοί δέν γίνουν αμεσα εμφανείς. Η λύση σύμφωνα με το συγγραφέα του άρθρου είναι το τόρνισμα πάνω στο αυτοκίνητο.
Εδώ το ερώτημα που γενάται είναι οτι αν στην αρχή δέν υπάρχουν κραδασμοί τότε λογικά δεν θα υπάρχει και runout οπότε η μέτρηση με το γράφτη δέν θα βρεί τίποτα.
Αυτό που πιστέυω εγώ είναι οτι τα EBC ποιοτικά είναι γτπ (και μία βόλτα σε φορουμ για Impreza πχ το επιβεβαιώνει) και προσπαθουν να καλύψουν την ανεπάρκεια τους ρίχνοντας το φταίξιμο στο αυτοκίνητο.
Πολύ απλά τα μέταλλα των δίσκων τους δέν είναι ψημένα σωστά με αποτέλεσμα να έχουν εσωτερικές τάσεις. Μόλις μπούν στο αυτοκίνητο και ζεσταθούν τις πρώτες φορες, αρχίζουν οι τοπικές υπερθερμάνσεις, τα στραβώματα και οι τοπικές εναποθέσεις υλικού. Μετά το πρώτο τόρνισμα το πρόβλημα δέν επανέρχεται γιατι πλέον το μέταλλο έχει ψηθεί πάνω στο αυτοκίνητο. Βέβαια θα μπορούσε απλά ο δίσκος να είναι σωστός εξαρχής και να μή θέλει τόρνισμα.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
@Costas AthanΣε αυτο το λινκ http://www.ebcbrakes.com/automotive/bra ... tion.shtml λέει οτι αν οι κραδασμοί υπάρχουν αμέσως μετά την τοποθέτηση τότε είναι λόγω προβλήματος γεωμετρίας ή σκουριών, ενώ αν οι κραδασμοί αρχίσουν κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα μετά είναι θέμα εναπόθεσης υλικού.
Αυτό ακούγεται λογικό, όμως ένα πολύ σημαντικό ερώτημα μένει αναπάντητο: πού οφείλεται η εναπόθεση υλικού τριβής και τί μπορεί να κάνει ο οδηγός για να το αποφύγει?
Αντίθετα σε αυτό το λίνκ http://www.ebcbrakes.com/automotive/pro_cut_lathe.shtml το πρόβλημα είναι η γεωμετρία ακόμα και αν οι κραδασμοί δέν γίνουν αμεσα εμφανείς. Η λύση σύμφωνα με το συγγραφέα του άρθρου είναι το τόρνισμα πάνω στο αυτοκίνητο.
Εδώ το ερώτημα που γενάται είναι οτι αν στην αρχή δέν υπάρχουν κραδασμοί τότε λογικά δεν θα υπάρχει και runout οπότε η μέτρηση με το γράφτη δέν θα βρεί τίποτα.
Αυτό που πιστέυω εγώ είναι οτι τα EBC ποιοτικά είναι γτπ (και μία βόλτα σε φορουμ για Impreza πχ το επιβεβαιώνει) και προσπαθουν να καλύψουν την ανεπάρκεια τους ρίχνοντας το φταίξιμο στο αυτοκίνητο.
Πολύ απλά τα μέταλλα των δίσκων τους δέν είναι ψημένα σωστά με αποτέλεσμα να έχουν εσωτερικές τάσεις. Μόλις μπούν στο αυτοκίνητο και ζεσταθούν τις πρώτες φορες, αρχίζουν οι τοπικές υπερθερμάνσεις, τα στραβώματα και οι τοπικές εναποθέσεις υλικού. Μετά το πρώτο τόρνισμα το πρόβλημα δέν επανέρχεται γιατι πλέον το μέταλλο έχει ψηθεί πάνω στο αυτοκίνητο. Βέβαια θα μπορούσε απλά ο δίσκος να είναι σωστός εξαρχής και να μή θέλει τόρνισμα.
Από το πρώτο link:
If the vibration happens after 3-4000 miles, this is a clear indication that DTV has occurred which is not a warranty condition. The only solution for this is to remove the brake rotor, have it turned by a machine shop, or replace it with a new rotor.
Από το δεύτερο:
INSTALLATION OR HUB RUN-OUT ISSUES - These cause what is known as DTV. This video shows how to correct for brake vibration caused by DTV (Disc thickness variation). DTV develops in a car after 3000-4000 miles caused by runout built in to the car or due to incorrect alignment of the rotors at install.
Πού τη βλέπεις τη διαφορά; Το ίδιο βλέπω να λέει. Εν τω μεταξύ για εναπόθεση υλικού που λέει; Δεν το βλέπω... Αν θες κάνε καμιά παράθεση από το αρχικό κείμενο να με διευκολύνεις.
Όσο για τα σχόλια, διαβάζοντας σε forum έχω διαβάσει και πάρα πολλα θετικά. Πάντως για τη μέτρηση με το γράφτη στην τοποθέτηση δεν το λέει μόνο η EBC...
-
Ο χρήστης Tzakos έγραψε:
Το είπα πρίν δυό-τρείς σελίδες,οτι δεν βάζω καινούργιες δισκόπλακες αν δεν τις μετρήσω.******************************88
+1000
A. -
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Έχεις απόλυτο δίκιο,αλλά κάνοντας εδώ και 19 χρόνια,80 με 90.000 χλμ το χρόνο,δεν είμαι για να κάθομαι δεξιά.
Εκεί που πάω(εκτός του οτι βοηθάω προσωπικά),έχω ξεκαθαρίσει τη θέση μου απο την αρχή,οπότε κανένα πρόβλημα.Εγώ πάντως έχω βάλει καινούριες δισκόπλακες που αποδείχθηκαν στραβές. Με πλανάρισμα ήρθαν στα ίσια τους.
Επί του αυτοκινήτου?.
Α -
Γενικά το πρόβλημα των δίσκων είναι κάτι που ο καθένας δίνει τη δική του ερμηνεία.
Σύμφωνα με τη Stoptec δέν υπάρχει στράβωμα αλλά εναπόθεση υλικού απο τα τακάκια που κάνει το δίσκο παχύτερο σε ορισμένα σημεία.
Αντίθετα σύμφωνα με την EBC στο πρώτο λίνκ ο δίσκος γίνεται πιό λεπτός σε ορισμένα σημεία γιατι λόγω του runout το τακάκι ακουμπάει το δίσκο σε αυτά τα σημεία. Πάλι σύμφωνα με την EBC δέν υπάρχει στράβωμα.
Εδώ όμως οπου παρουσιάζεται το άρθρο της Stoptec http://www.examiner.com/article/there-s ... ake-rotors κάτω στα σχόλια λένε κάποιοι οτι έχουν παρατηρήσει πραγματικό στράβωμα σε δίσκους.
-
Γνωστός μου κατοχος fiat bravo sport 155 μου ανεφερε κοσκινισμα στα φρένα μετα την πρωτη αλλαγή δισκων (εργαστασιακων δηλ μετα απο φυσιολογική φθορά)) για τεσσερις φορές η μια μετα την άλλη.
Πήρε στην αρχή απο το εμποριο κατι γαλλικές αν θυμαμαι καλά. Μετα απο 2000χλμ πάλι αρχισε τα ίδια. Ξαναπήρε πάλι τις ιδιες απο το ιδιο καταστημα και πάλι τα ιδια΄. Πηρε μετα αλλη εταιρια απο αλλο καταστημα στο εμπόριο και πάλι τα ίδια.Κατα το φρεναρισμα πάντα.
Στη συνεχεια αγορασε brebo γνησιες με ιδια διαμετρο αεριζομενες πάντα λίγο πιο παχυτερες σε υλικό . Μεχρι πριν δυο μηνες ειχε πάλι το ιδιο πρόβλημα. Μετα δεν το ειδα το παλικάρι να ξερω τι εγινε.
Ο ιδιο ανεφερε ότι απορεί με τη κατασταση αυτή και δεν βγαζει ακρη. Τι παραπάνω να ειχαν οι εργοστασιακές μου είπε?
Τελος πάντων εγω πιστεύω ότι το συγκεκριμενο φαινομενο ωφειλεται ή στην ανομοιομορφη κατανομή πιεσης στους δισκους ή σε μια συμπτωση οπου ο φιλος ''καιει'' τα φρενα ψυχοντάς τα συμπτωματικά απότομα σε νερό. Λιγο τρελό δε λέω αλλά ΄τουλάχιστον παραδεχτηκε οτι ειναι ''καυτης''. -
Έχω γράψει, ότι το να βάλεις έναν λεβιέ, και να σπρώξεις τα τακάκια και να βάλεις τα καινούργια αυτό δεν είναι ολοκληρωμένη δουλειά. όταν μάλιστα υπάρχουν τα μόνα κυλινδράκια, αυτά ολισθαίνουν σε μια γλίστρα. Έτσι και προτού βάλουμε τα καινούργια τακάκια, πλένουμε με ένα πινέλο και σαπουνάδα όλο το σύστημα. Φυσάμε όλο το σύστημα. Λιπαίνουμε της γλίστρες με ιδικό λιπαντικό. Δοκιμάζουμε εάν δουλεύει καλά το γλίστρημα, και μετά βάζουμε τα τακάκια.
Όταν κάνουμε δυνατό παρατεταμένο φρενάρισμα, και σταματήσουμε κάπου, και δεν αφήσουμε το πεντάλ του φρένου, και οι γλίστρες κολλάνε, τότε οντάς πυρωμένοι η δίσκοι, και σπρωχνόμενοι περισσότερο από την μια πλευρά στραβώνουν.
Και του φίλου σου τα φρένα τα πρώτα βρήκαν καθαρές δαγκάνες!. Όταν ο πελάτης είναι τρεχαλιάρης, θέλει περισσότερο προσοχή.
φιλικά
Αντώνης -
Σωστός ο μάστορας.
Γι αυτό και στίς ειδικές που το stop είναι σε κατήφορο,το κρατάμε με χειρόφρενο.
Έτσι δεν είναι μάστορα?
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις