-
λογικο ειναι τη συγχρονη εποχη να εχουν μικροτερες ανοχες και λιγοτερα εως μηδαμινα γρεζια οι νεοι κινητηρες!
Αλλα το στρώσιμο, στρώσιμο μιας και απ'οτι καταλαβαινω πρέπει να 'μαθουν' ολα τα μηχανικα μερη να συνεργαζονται πάνω στο νεο σκάφος!
Εγω στα 5000 πάντως θα πάω για τα 'πρώτα' λαδια -
δηλαδή, σε καινούριο αυτοκίνητο .... μετά από κάποια χλμ πρέπει να σφίξουμε τις βίδες στο καπάκι ?
την δουλειά αυτή, δεν πρέπει να την κάνουμε με ροπόκλειδο ? με όση ροπή λέει ο κατασκευαστής ? -
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
δηλαδή, σε καινούριο αυτοκίνητο .... μετά από κάποια χλμ πρέπει να σφίξουμε τις βίδες στο καπάκι ?
την δουλειά αυτή, δεν πρέπει να την κάνουμε με ροπόκλειδο ? με όση ροπή λέει ο κατασκευαστής ?Σαφώς και μόνο με ροπόκλειδο με τη ροπή αλλά και με τη σειρά που προβλέπει ο κατασκευαστής.
-
αυτο δεν το κανουν σχεδον ποτε,εκτος και αν τους το ζητησεις.......σε κοιτανε και με μισο ματι μετα για την αγγαρεια που τους εβαλες ο ασχετος
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Μα θα αναρoτηθώ, είναι κακό να αλλάξεις στα πρώτα 1500κμ λάδια ΦΛ?
Antonis-team.Κακο δεν ειναι. Υπερβολικο ισως, και δαπανηρο.
Προσωπικα θα αλλαζα λαδια στα 5000-7500χλμ (ή στο μισο διαστημα απο αυτο που προτεινει ο κατασκευαστης σε ιδανικες συνθηκες) οπως αλλωστε συνηθιζω και στις επομενες αλλαγες σε αμαξια που κινουνται εντος πολης. Για καποιους αυτο ειναι εξισου υπερβολικο, με τη διαφορα πως το προτεινει και ο κατασκευαστηςΕγώ πάντως θα προτιμούσα να δώσω τα 50-100 ευρώ και να έχω το κεφάλι μου ήσυχο αν είχα ποτέ καινούριο αυτοκίνητο. Προσοχή όμως γιατί ξέρω αρκετά τσακάλια μάστορες που ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις καβαντζώνουν τα λάδια και το φίλτρο για την πάρτη τους και ο πελάτης έχει ήσυχο το κεφάλι του πως άλλαξε λάδια νωρίς ...
-
Ο χρήστης jean29 έγραψε:
Προσοχή όμως γιατί ξέρω αρκετά τσακάλια μάστορες που ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις καβαντζώνουν τα λάδια και το φίλτρο για την πάρτη τους και ο πελάτης έχει ήσυχο το κεφάλι του πως άλλαξε λάδια νωρίς ...όταν κάθεσαι δίπλα στο αμάξι, δεν μπορεί να μην σου κάνει εργασίες που θα πληρώσεις.
Τώρα...αν το παρατάει κάποιος το αμάξι και απλώς εμπιστεύεται τον μάστορα (οπότε 'λούζεται' και το όποιο αποτέλεσμα) είναι άλλο θέμα. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
δηλαδή, σε καινούριο αυτοκίνητο .... μετά από κάποια χλμ πρέπει να σφίξουμε τις βίδες στο καπάκι ?
την δουλειά αυτή, δεν πρέπει να την κάνουμε με ροπόκλειδο ? με όση ροπή λέει ο κατασκευαστής ?
me to 100%
A.καλά τα λέμε όλα στη θεωρία.δεν μπορείς να μπεις σε αυτό το τρυπάκι συζήτησης γιατί:
- δεν έχουν όλα τα (μη εξουσιοδοτημένα) συνεργεία έστω ένα ροπόκλειδο
2)το ότι έχουν ροπόκλειδο δε σημαίνει ότι θα ξέρουν να το χρησιμοποιήσουν - το ροπόκλειδο θέλει τακτικό έλεγχο ώστε η βαθμονόμηση να αντιστοιχεί πάντα στα πραγματικά νούμερα.
- 'έχω φτιάξει τόσα μοτέρ και κανένα δεν έχει πρόβλημα.ξέρω εγώ πόσο πρέπει να το σφίξω' και προφανώς εκεί δεν μπορείς να πάρεις το αμάξι σου και να φύγεις (όταν έχεις λυμμένο καπάκι μηχανής ) και δεν μπορείς να πεις ότι δε θα ξαναπας γιατί η ζημιά (αν έγινε) έγινε από τη στιγμή που έσφιξε εμπειρικά τις βίδες.
Βέβαια για να μην κινδυνολογούμε, αν ο μάστορας δεν είναι βλάκας (στην κυριολεξία), ξέρει (εμπειρικά) πόσο πρέπει να σφύξει τη βίδα (με το χέρι), αλλά εκεί πάμε στο θέμα εμπιστοσύνης, το οποίο είναι πολύ μεγάλο κομμάτι.
Εσύ φίλε Αντώνη μπορεί να είσαι πέρα για πέρα συζητήσιμος και να μην έχεις ποτέ αυτό το ξυνισμένο κλασσικό ύφος που έχουν οι μηχανικοί όταν ο πελάτης τους λέει κάτι που θέλει (ακόμα κι αν είναι ψιλο-μπαρούφα).Δυστυχώς όμως είσαι η εξαίρεση.
- δεν έχουν όλα τα (μη εξουσιοδοτημένα) συνεργεία έστω ένα ροπόκλειδο
-
Εδώ είναι η ανάλυση από το audi A4 1.6 102ps του προϊσταμένου μου. Με 23.000 χλμ από 0 ( αυτά που είχε από το εργοστάσιο) . Αλλαγή σύμφωνα με την ενδεικτική λυχνία service με μια μικρή καθυστέρηση 800 χιλιομέτρων . Πολύ πράμα παίδες , η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι έπρεπε να αλλαχτούν τουλάχιστον στα 5,000 χλμ αλλά είπαμε να ακολουθήσουμε τις επιταγές του κατασκευαστή. Τα περι turbo μη σας απασχολούν είναι μια μέτρηση δική τους από άλλο audi και δε φαίνεται, είναι τέρμα δεξιά στα universal averages. Η μέτρηση είναι του 2008 το είχα ξαναποστάρει στο περι λιπαντικών.
,
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Καλέ μου φίλε Κάβουρα, από το 1958 έως το 2010, 52 χρονιά ιδιοκτήτης συνεργείου.
Πλέον των 30 αγωνιστικών κατά καιρούς. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΝΑ ΣΦΙΞΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΗΡΑ ΜΟΥ!!!!!.......ΑΡΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ. Και εάν αυτός είναι αρσιβαρίστας η ψοφιστας?!!. Αν τον εξάντλησε η γκόμενα, η έχει να δει κάτι τέτοιο 2 μήνες +?.
Άρα η λέξη «εμπιστοσύνη» είναι ουτοπία!.Και βεβαίως εάν δεν έχει ροποκλειδο, (και όχι τέσσερα διαφορών διαβαθμίσεων που έχω),** να αλλάξει επάγγελμα και να πάει να ξύνει πατσες στην κρεαταγορά.**
Τώρα εάν δεν έδωσε 200ε για να πάρει ελεγτιρα ροποκλειδων, να τα μετράει σε τακτά χρονικά διαστήματα, βάση του βιβλίου συντήρησης μηχανημάτων, εδώ δεν μιλάω.
Το πόσο πρέπει να σφιχτή ένα καπάκι, με τι διαδικασία και σειρά, και τι χρονικό διάστημα πρέπει να μεσολαβεί ο κάθε κύκλος συσφίξεις, αυτό υπάρχουν βιβλία, καθώς και προγράμματα στους υπολογιστές. Εγώ αυτό το πρόγραμμα το έχω φορεμένο και στον υπολογιστή του γραφείου μου, και σε έναν ακόμη από τους 3 εξωτερικούς.ειδικά το bold πρέπει να το αναφέρω σε κανένα επίσημο service.Πραγματικά γαμάτη ατάκα.
Συν του ότι πραγματικά οι περισσότεροι μηχανικοί (με ελάχιστες δυστυχώς εξαιρέσεις) είναι για τα μπάζα.Εδώ κατάφεραν να βάλουν λάθος (τραγικό) τα σινεμπλόκ σε polo.Τι λέμε τώρα.Και ναι...προσωπικά δεν έχω απόλυτη εμπιστοσύνη σε κανέναν μάστορα (μέχρι να μου κερδίσει την εμπιστοσύνη με τον καιρό φυσικά και βλέποντας ότι προσέχει το αμάξι μου και δεν είναι 'άρπα-κόλλα') και γι'αυτό απαιτώ μόνιμα να είμαι μπροστά από το αμάξι όταν γίνονται εργασίες (είτε απλώς γίνεται έλεγχος είτε 'κατεβάζουμε' μηχανή).
Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ, αν είχε δίκιο θα ήξερε, και εάν ήξερε θα το έφτιαχνε μόνος του κερδίζοντας χρήματα!!!.
εδώ μου τα χάλασες.μεταξύ μας αυτό είναι πολύ λαϊκίστικο ως σχόλιο.Προσωπικά μπορεί να ξέρω να φτιάχνω το 70% των πραγμάτων μόνος μου (και όσα δεν ξέρω...ε...υπάρχουν και τα service manual γι'αυτό ).Παρόλα αυτά δεν έχω ούτε το χρόνο αλλά ούτε και το χρήμα να επενδύσω ώστε να αποκτήσω όλα όσα χρειάζεται για να κάνω ό,τι και στο συνεργείο κι ας έχω τη διάθεση να ασχολούμαι με τις ώρες με το αμάξι μου.
Κανένας ερασιτέχνης δεν θα κάνει απόσβεση των χρημάτων του αν φτιάξει 'δικό του ιδιωτικό' συνεργείο (όχι απαραίτητα με τα top μηχανήματα έτσι? ).Οπότε αναγκαστικά οι οικονομικοί (κυρίως) λόγοι στρέφουν τον ιδιοκτήτη αυτοκινήτου στο να πάει σε κάποιο συνεργείο.
ή ακόμα κι αν δεχτώ ότι κάποια στιγμή θα κάνει απόσβεση, πότε θα γίνει αυτό?μετά από 20+ χρόνια?
Φυσικά βέβαια υπάρχουν κι αυτοί που δεν τους ενδιαφέρει να μάθουν και το μόνο που τους νοιάζει είναι να ξέρουν τα εντελώς βασικά.όλα αυτά στα λέω σε καθαρά φιλικό κλίμα.
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Καλέ μου φίλε Κάβουρα, από το 1958 έως το 2010, 52 χρονιά ιδιοκτήτης συνεργείου.
Πλέον των 30 αγωνιστικών κατά καιρούς. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΝΑ ΣΦΙΞΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΗΡΑ ΜΟΥ!!!!!.......ΑΡΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ. .+1000
δεν υπάρχει εμπειρικά σε καπάκια... δεν είναι δύσκολο να σου κλωτσίσει μια βίδα... -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Σκέπτομαι διότι έχω αρκετούς χώρους, ( τρις πλάκες), να φτιάξω έναν χώρο για ιδιώτες. Βεβαίως θα έχω έναν βοηθό, να διαχωρίζετε τα εργαλεία, και να ελέγχει και τα θέματα ασφαλείας, και σίγουρα και ένα ρολόι!!!.....
Πως σου φαίνεται αντί για 27ε την ώρα που έχω, θα ήταν 10ε ?. και οπωσδήποτε τα ανταλλακτικά η δικά του, η με 10% έκπτωση?.
ΑΝΤΩΝΗΣ.Aυτό είναι πράγματι μία πολύ καλή ιδέα.
-
Στο jimny πήραν οι μισές βίδες.
Αντώνη θα μας το πείς όταν σου κάψει φλάτζα από πετσικάρισμα από το παραπάνω σφίξιμο που έκανες του καπακιού λόγως επαγγελματικής διαστροφής ή δεν θα το μάθουμε ποτέ και θα νομίζουμε ότι τα καινούργια μοτέρ θέλουν σφίξιμο καπακιού ?
Θα μείνουμε με την πλάνη ότι τα μηχανήματα του εργοστασίου που σφίγγουν ταυτόχρονα και τις 10 βίδες του καπακιού κάνουν λάθος ?
Για πες !
-
μηπως μιλαει για επισκευασμενα μοτερ;
-
Και μου είναι παράδοξο, πως εσύ γραφείς, ότι θα καλύψω μαλακία μου
Βρε Αντώνη, εγώ δε γράφω έτσι, μη μου βάζεις λόγια στο στόμα.
Αφορφή για συζήτηση πήρα που λες ότι έσφιξες το καπάκι σου, και ότι στις επισκευές ξανασφίξεις στα 1000 χλμ, μα όλοι οι κατασκευαστές σήμερα βάζουν βίδες TTY ( Torque to Yield ) που σφίγγουν με κιλά και μοίρες και δεν χρειάζεται ξανασφίξιμο το καπάκι, πως μου τα λες τώρα ? Αυτή είναι η απορία μου.
Πληροφοριακά επειδή έχω δεί ρομπότ που σφίγγουν ταυτόχρονα, ο έλεγχος τους είναι ψηφιακός και απόλυτος, το ότι πήραν και άλλο σφίξιμο οι βίδες σου δε μου λέει τίποτα, και τα δικά μου άμα τα ξανασφίξω με περισσότερα kg θα πάρουν.
Να μου πεις ότι σε αλουμινένια μοτέρ κάπου εκεί κοντά στις 100.000 χλμ ξανασφίγγεις καπάκι λύνοντας μια-μια τις βίδες με την ανάποδη φορά και σφίγγοντας τις πάλι μια-μια ( μία ξεσφίγγεις, τη βγάζεις την καθαρίζεις, φυσάς το σπείρωμα να φύγουν τα τυχόν λάδια, λιπαίνεις τη βίδα και την σφίγγεις στα kg και στις μοίρες της ) γιατί σίγουρα το καπάκι έχει περπατήσει, να το δεχτώ, αλλά σε καινούργιο μοτέρ μου ακούγεται τελείως κουφό. Όπως κουφό μου φαίνεται να ξανασφίγεις καπάκι στα 1000 χλμ σε μοτέρ που ο κατασκευαστής λέει ΟΧΙ.
Αυτή είναι η γνώμη μου, εσύ είσαι ο ιδιοκτήτης του Suzuki και το αφεντικό στο μαγαζί σου και πράττεις ανάλογα, εγώ απορία εξέφρασα.
-
-
Αν η φλάντζα δεν είναι σφιγμένη ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ, το αμάξι θα κάψει φλάντζα.
(είτε αλλού παρασφιγμένη ή αλλού χαλαρή είναι σχεδόν το ίδιο). -
Αν η φλάντζα με τα χρόνια χαλαρώσει και δεν έχει την πίεση που είχε καινούρια, το αμάξι θα κάψει φλάντζα.
Καλό είναι να τσεκάρεις τις βίδες αλλά σε άλλο αμάξι τις ξεσφίγγεις και μετά τις ελέγχεις, σε άλλο αμάξι απλά βλέπεις αν είναι χαλαρές και σε άλλο αμάξι με ΤΤΥ βίδες αν ελέγχεις ξανά βίδες που έχουν 'τεντώσει' δεν θα δείχνουν σωστή ροπή.
Για το αερόκλειδο
δεν έχει καμία ακρίβεια η ροπή του. -
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
[b]TTY ( Torq to Yeld )torque to yield....
-
Ο χρήστης vellerefontis έγραψε:
[b]TTY ( Torq to Yeld )
torque to yield....
-
Καμία συμβουλή για στρώσιμο tsi? Γιατί με όλα αυτά που διάβασα μπερδεύτικα. Πχ το αμάξι πρέπει να το αφήνεις για κρυώνει στο ρελαντί για 1 λεπτό αλλά από την άλλοι μερικοί λένε οτι στο ρελαντί δεν υπάρχει αρκετή πίεση λαδιού και δεν πάει το λάδι παντού.
Μετά άλλοι λένε το έσκισαν και για αυτό δεν έκαψε λάδι και άλλοι οτι το πήγαιναν στις 3000 στροφές και για αυτό έκαψε λάδι (και το αντίστροφο).
Μήπως το καλύτερο είναι να οδηγάει κανείς κανονικά, αποφεύγοντας απότομες κινήσεις και υπερβολές (πχ είτε ταρίφικες αλλαγές είτε αλλαγές πολύ ψηλά) για τα πρώτα 1500 χμ και μετά να το ανοίξει?
Πειράζει αν στα ~300 χμ χρειαστει να ταξιδεψω σε εθνική? Να βάλω 6ή ή δεν κάνει γιατι θα πέσουν πολύ οι στροφές? Φαντάζομαι οτι δεν πρέπει να με τίποτα να χρησιμοποιησω cruise control και να προσπαθώ ανα 10 λεπτά να αλλάζω την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου (πχ 100->110 -> 120 -> 110 -> 130 -> κτλ )
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Καμία συμβουλή για στρώσιμο tsi?Εύκολο. Άνοιξε το Manual και ακολούθησε κατά γράμμα τις οδηγίες.
Σε 1.8tsi που έκανα ό,τι λέει το manual δεν έχει χρειαστεί συμπλήρωμα λαδιού μέχρι σήμερα στα 23.000 χλμ.1η αλλαγή λαδιών στα 10.000 και 2η στα 21700.
-
Να ρωτήσω κάτι? Έχω αγοράσει ενα Mito Quadrifoglio πρόσφατα και έχω κάνει 2.000 χιλιόμετρα .Μου έχουν πει φίλοι που ασχολούνται να αλλάξω τα πρωτα λάδια τώρα και μετά κάθε 5.000χλμ. Η αντιπροσωπεία είπε ότι δεν χρειάζεται και να αλλάζω κάθε 10.000χλμ. Τι προτείνετε? Μεχρι τα 1500 χλμ το ''ανοιγα' μεχρι 3.5χιλ.στροφες και απο κει και μετα μεχρι 4.5 και καποιες φορες τωρα που συμπλήρωσα τα 2.000χλμ ,έχω φτάσει 5000στροφες κάποιες φορες. Πως τα βλέπετε?
Στρώσιμο Νέου Αυτοκινήτου.....