-
Λοιπόν...
Έχουμε και λέμε...
Η FIA έχει μπερδέψει τους πάντες... Μία λέει ότι το TC θα απαγορευτεί του χρόνου, μετά λέει πως αναβλήθηκε η απαγόρεψη του συστήματος...Ας μου πει κάποιος τελικά τι θα γίνει.
Μακάρι λέω εγώ, να απαγορευτεί. Έτσι θα ξεχωρίσουν οι άντρες από τα αγόρια και οι θεοί από τους θνητούς...
Για πείτε μου λοιπόν, τι θέλετε εσείς?Να καταργηθεί ή όχι το TC? -
Λοιπόν...
Έχουμε και λέμε...
Η FIA έχει μπερδέψει τους πάντες... Μία λέει ότι το TC θα απαγορευτεί του χρόνου, μετά λέει πως αναβλήθηκε η απαγόρεψη του συστήματος...Ας μου πει κάποιος τελικά τι θα γίνει.
Μακάρι λέω εγώ, να απαγορευτεί. Έτσι θα ξεχωρίσουν οι άντρες από τα αγόρια και οι θεοί από τους θνητούς...
Για πείτε μου λοιπόν, τι θέλετε εσείς?Να καταργηθεί ή όχι το TC? -
Λοιπόν...
Έχουμε και λέμε...
Η FIA έχει μπερδέψει τους πάντες... Μία λέει ότι το TC θα απαγορευτεί του χρόνου, μετά λέει πως αναβλήθηκε η απαγόρεψη του συστήματος...Ας μου πει κάποιος τελικά τι θα γίνει.
Μακάρι λέω εγώ, να απαγορευτεί. Έτσι θα ξεχωρίσουν οι άντρες από τα αγόρια και οι θεοί από τους θνητούς...
Για πείτε μου λοιπόν, τι θέλετε εσείς?Να καταργηθεί ή όχι το TC? -
Η F1 ευαγγελίζεται ότι είναι η κορυφή του σπορ και η αιχμή του δόρατος στην τεχνολογία του αυτοκινήτου.
Αντί να περιμένει να ανακαλύπτονται τεχνολογίες από άλλες μορφές αγόνων και κατόπιν να σκεφτόμαστε αν πρέπει να ενσωματωθούν στα μονοθέσια θα έπρεπε να παράγει τεχνολογία που να μεταπηδά στα υπόλοιπα αγωνιστικά και στα καθημερινά μας αμάξια. Δεν είμαι υπέρ καμίας απαγόρευσης.
Αν θέλουμε να προχωρήσει το σπορ πρέπει να ενθαρρύνονται οι νέες προτάσεις και όχι να πνίγονται με απαγορεύσεις και μικρόνους κανονισμούς.
Αν δεν δοκιμαστεί εδώ το TC ώστε να νικηθεί από τους κορυφαίους οδηγούς για να φτάσει να γίνει αρωγός τους και όχι καπέλο τους, πως έχουμε ελπίδες να μην αποστειρωθούν τα ταπεινά αυτοκινητάκια μας στο μέλλον; -
Εχοντας δει ποσο βελτιωσε το racing η απαγορευση του στο CART, η επιλογη μου ειναι προφανης: Αντιο TC!
Ολα αυτα βεβαια σε ενα τελειο κοσμο, γιατι ρεαλιστικα αν δεν επιβληθουν κοινες ECU η απαγορευση ειναι ανεφαρμοστη.
ΥΓ Ενα μικρο παραδειγμα: Ο Junqueira εκανε ενα σωρο λαθη χωρις το TC. Αν το ειχε μπορει και να επαιρνε τιτλο. Ενας τιτλος που συχνα οδηγει στην F1. Τωρα ομως ολοι ειδαν και ο Βραζιλιανος χανει οριστικα το τρενο.
-
Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
Ολα αυτα βεβαια σε ενα τελειο κοσμο, γιατι ρεαλιστικα αν δεν επιβληθουν κοινες ECU η απαγορευση ειναι ανεφαρμοστη.Κωνσταντίνε, συμφωνώ κι εγώ με τη θέση σου για το TC, αλλά θεωρώ πως κοινές ECU δεν πρόκειται να δούμε εις τον αιώνα τον άπαντα
-
Μέχρι στιγμής είναι γνωστό ότι το TC θα συνεχίσει να λειτουργεί το '04.
Εξαρτάται τι εξιτάρει περισσότερο τον καθένα: Εάν θές πάντες, λάθη και συνεχείς ανατροπές στην κατάταξη θες να σβήσει το TC.
Εάν θες απόλυτους χρόνους εάν σε εξιτάρει η ιδέα να βλέπεις το πιο γρήγορο όχημα που κινείται στη γη αλλάζοντας διεύθυνση, εάν θες να δεις τους πιλότους να εξαντλούν τις δυνατότητές τους τότε TC.
Λέει χαρακτηριστικά ο Μπαρικέλο σε μια συζήτηση που είχαμε στο περιθώριο της εκδήλωσης στο Ελληνικό: Σε στροφές που τις φυλάγαμε με 4η περνάμε με 5η!
Πάντως σήμερα δεν σβήνει πια έτσι απλά το TC. Τα μονοθέσια έχουν φτιαχτεί για να λειτουργούν με TC. -
Ο χρήστης takisp έγραψε:
Εξαρτάται τι εξιτάρει περισσότερο τον καθένα: Εάν θές πάντες, λάθη και συνεχείς ανατροπές στην κατάταξη θες να σβήσει το TC.Τάκη, νομίζω εδώ μας βάζεις εμάς που θέλουμε το TC να φύγει σε ένα τσουβάλι που γράφει απ' έξω 'παπάτζες'!
Δεν νομίζω ότι η απομάκρυνση του TC συνεπάγεται πάντες. Η Φ1 δεν είναι (εδώ και χρόνια) τέτοιου είδους μηχανοκίνητο σπορ και το ξέρουμε νομίζω όλοι πολύ καλά. Ούτε θυμάμαι να υπήρχαν συνεχείς ανατροπές χωρίς το TC. Μερικά λάθη πού και πού, κυρίως στη βροχή. Τέλος πάντων, αυτό που θέλω να πω είναι πως δεν θέλω το TC να φύγει για να βλέπω 'θέαμα', αλλά γιατί προτιμώ την ικανότητα του πιλότου να ελέγξει 900+ άλογα με το πόδι του, παρά την ικανότητα να εκμεταλλεύεται το TC στο maximum. Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι και το TC χρειάζεται ικανότητα για να το εκμεταλλευτείς.
Εάν θες απόλυτους χρόνους εάν σε εξιτάρει η ιδέα να βλέπεις το πιο γρήγορο όχημα που κινείται στη γη αλλάζοντας διεύθυνση, εάν θες να δεις τους πιλότους να εξαντλούν τις δυνατότητές τους τότε TC.
Πιστεύω ακράδαντα πως τα μονοθέσια Φ1 θα συνεχίσουν να είναι τα ταχύτερα οχήματα σε μια κλειστή διαδρομή. Η Φ1 πάντα αυτό ήταν και το TC δεν αλλάζει καθόλου το χαρακτήρα της ως προς αυτό. Πέρα από το ότι θα ανέβουν λίγο η χρόνοι, δε βλέπω άλλο μειονέκτημα.
Πάντως σήμερα δεν σβήνει πια έτσι απλά το TC. Τα μονοθέσια έχουν φτιαχτεί για να λειτουργούν με TC.
Σήμερα όχι, αλλά αν ανακοινωθεί κατάργηση για το 2005, τότε μια χαρά σβήνει
-
Ο χρήστης takisp έγραψε:
Μέχρι στιγμής είναι γνωστό ότι το TC θα συνεχίσει να λειτουργεί το '04.
Εξαρτάται τι εξιτάρει περισσότερο τον καθένα: Εάν θές πάντες, λάθη και συνεχείς ανατροπές στην κατάταξη θες να σβήσει το TC.
Εάν θες απόλυτους χρόνους εάν σε εξιτάρει η ιδέα να βλέπεις το πιο γρήγορο όχημα που κινείται στη γη αλλάζοντας διεύθυνση, εάν θες να δεις τους πιλότους να εξαντλούν τις δυνατότητές τους τότε TC.
Λέει χαρακτηριστικά ο Μπαρικέλο σε μια συζήτηση που είχαμε στο περιθώριο της εκδήλωσης στο Ελληνικό: Σε στροφές που τις φυλάγαμε με 4η περνάμε με 5η!
Πάντως σήμερα δεν σβήνει πια έτσι απλά το TC. Τα μονοθέσια έχουν φτιαχτεί για να λειτουργούν με TC.Δεν νομιζω οτι καποιον θεατη θα τον ενοχλησει αν ενας απολυτος γυρος, ας πουμε στο Monte, παει απο 1:15.00 στο 1:17.00 προκειμενου να βλεπουμε τους οδηγους να κουμανταρουν 800 κ 900 αλογα χωρις ηλεκτρονικη βοηθεια. Γιατι εκει πιστευω οτι οι πιλοτοι θα εξαντλησουν τις δυνατοτητες τους κ οχι με την χρηση του TC. K πιστευω οτι θα αυξηθει το θεαμα θα εχουμε περισσοτερες προσπερασεις περισσοτερα λαθακια κ γενικοτερα οι οδηγοι θα ιδρωνουν πολυ περισσοτερο. Κ επισης ισως ειναι καλο να καταργηθουν κ τα carbon φρενα (ισως δεν ξερω...!).
Βλεποντας παλια video ολο κ περισσοτερο μου λειπουν εκεινες τις εποχες. Μεγαλα λαστιχα, μεγαλες αεροτομες, σπιθες συνεχεια κατω απο το μονοθεσιο...!
Παντα υπηρχε θεαμα ακομα κ στην παντοκρατορια της McLaren που πηρε τα 14 απο τα 15 GP νομιζω το 88. Αν κ ηταν μαχη για 2 υπηρχε πολυ θεαμα κ φαγωμα οχι μονο μεταξυ Prost k Senna αλλα κ μεταξυ των υπολοιπων. -
Kι εγώ παρακαλάω να κατγηθεί!
Όπως ειπώθηκε πολύ σωστά, η κατάργηση του ΤC δε συναπάγεται πάντες, μόνο μερικά ψιλογλιστρηματάκια που και που στις εξόδους των στροφών, που ίσως δίνουν την ευκαιρία σε κάποιον να προσπεράσει. Εξάλου αν κάποιος υποπίεση δεν μπορεί να αποφύγει τα γλιστρήματα ωστέ να κρατήσει πίσω του έναν άλλο οδηγό προβλημα του. Στη Φορμουλα1 θέλω να βλέπω να κερδίζει ο καλύτερος οδηγός και το TC κλείνει την ψαλίδα μεταξύ θεών και ημίθεων. Θυμάται κανείς τις νίκες του Σουμάχερ σε Βαρκελώνη 96 και Μονακό 97. Ήταν πρώτος και παρολα αυτά μας καρδιοχτυπούσε γλιστρώντας σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Με TC δε θα είχαμε δει τέτοιο οδηγικό ρεσιτάλ.
-
Σε συζήτηση που είχαμε με τον takisp πέρισυ στα Μέγαρα, νομίζω στα πλαίσια της κλήρωσης του GTi της χρονιάς (να τι χάνετε όσοι δεν έρχεστε! ) είπε πωε πλέον με το TC είναι πλέον δυνατό και ένας χειρότερος οδηγός να κάνει έναν ιδανικό γύρο, αλλά εκεί που θα ξεχωρίσει ο καλός είναι στην επαναληψιμότητα του ιδανικού αυτού γύρου. Επίσης και στο ότι ακούς στον λιγότερο καλό το TC να κάνει υπερωρίες, ενώ στον πιο καλό ακούγεται λιγότερο.
Ναι μεν με το TC έχεις τον απόλυτο γύρο, το ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά το να γίνουν λίγο πιο εμφανείς οι διαφορές μεταξύ των οδηγών δεν είναι κακό, ιδίως στο μάτι τηλεοπτικά, οπότε ψηφίζω κατάργηση.
Να κάνω όμως μια παρατήρηση; Ο λιγότερο καλός οδηγός που 'κουβαλάει' μαζί του ένα δυνατό χορηγό, αν συνεχώς κάνει τραγικά λάθη θα φύγει από το άθλημα, κατά πάσα πιθανότητα με το χορηγό του μαζί. Ενώ αν υπάρχουν μερικά βοηθήματα που θα τον κάνουν 'υποφερτό', τότε χάνει μόνο ο πιλότος που θα έπαιρνε τη θέση του... Οπότε μην περιμένουμε κατάργηση του TC στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε.
-
Εγώ πιστεύω πως μερικούς μας έχει πιάσει μια αιρθμολαγνεία για τις απόλυτες επιδόσεις και τους απόλυτους χρόνους, όπως ο Τάκης. Καλά κάνει, δεν το λέω για κακό. Είναι θέμα...γούστου
Απλά η Φ1 τα τελευταία χρόνια, στην εποχή των 3 πιτ στοπς και των μεγάλων ταχυτήτων, έχει καταλήξει (δε λέω 'καταντήσει', προσέξτε) να είναι ένα σπριντ τριών - τεσσάρων stints και οι οδηγοί να κινούνται 1μιση ώρα σε ρυθμούς σχεδόν δοκιμών. Αυτό εμένα προσωπικά δε μου αρέσει. Θυμάμαι αγώνες που γίνονταν στο παλιό Nurburgring, στο παλιό Spa, στην Pescara, στο Bremgarten και στο όρος Panorama, και λέω ότι αυτό είναι το νόημα του racing. Εννοείται πως δεν γίνεται (καλώς ίσως) να γυρίσουμε σε τέτοιες καταστάσεις, αλλά και το άλλο άκρο που έχουμε τώρα δε μου αρέσει. Η Φ1 νομίζω θα έπρεπε να μην είναι ούτε οι 24 ώρες του Le Mans, αλλά ούτε και σπριντ, που είναι τώρα.
Αυτά όλα βέβαια αποτελούν προσωπικό γούστο και καθένας μας μπορεί να ορίζει διαφορετικά το πώς ακριβώς είναι ο ιδανικός χαρακτήρας ενός αγώνα Grand Prix F1.
-
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Αυτά όλα βέβαια αποτελούν προσωπικό γούστο και καθένας μας μπορεί να ορίζει διαφορετικά το πώς ακριβώς είναι ο ιδανικός χαρακτήρας ενός αγώνα Grand Prix F1.
Γι' αυτό λοιπόν και υπάρχει η FIA, για να αποφασίζει και να γίνονται εν τέλει κάποιας μορφής αγώνες F1...
Πάντως ψήφησα να καταργηθεί το TC. Ποτέ δε μου άρεσε...
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Γι' αυτό λοιπόν και υπάρχει η FIA, για να αποφασίζει και να γίνονται εν τέλει κάποιας μορφής αγώνες F1...Σωστό κι αυτό, αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει να συμφωνούμε με τη FIA
-
Να διευκρινισω κατι για το παραδειγμα απο το CART που ανεφερα. Οσοι μετριοι εκτεθηκαν, το επαθαν σε πιστες εντος πολεων (μηδενικο περιθωριο λαθους), ειτε στη βροχη. Στην F1 θα ισχυει μονο η δευτερη περιπτωση.
Απο οσο καταλαβαινω, οι ομαδες ενδιαφερονται πολυ να μην αποβαινουν μοιραια τα λαθη των εκλεκτων τους. Οι λογοι ειναι ευκολα κατανοητοι αλλα μια τετοια σταση μου προκαλει αηδια. Με αυτο το σκεπτικο θεωρω οτι εχουν μουλαρωσει εναντιον της καταργησης του TC. Τα περι ελλειπης αστυνομευσης δε μου λενε τιποτα. Η τεχνολογια και οι τροποι ειναι αδυνατο να μην υπαρχουν. Αρνουμαι να το πιστεψω.
Εξαλλου υπαρχουν ενα σωρο αλλα εξαρτηματα στα μονοθεσια που οι ομαδες κανουν κουβαρι τους κανονισμους για να κερδισουν πλεονεκτημα, αυτο τους πειραξε?
-
Κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν πρέπει να καταργηθεί το
TC ή κάθε άλλο ηλεκτρονικό βοήθημα. Τα βοηθήματα αυτά
αποτελούν πια αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης αυτοκίνησης
και δεν βλέπω το λόγο να απαγορεύσεις τα συστήματα αυτά.Άλλωστε και να το κάνεις απλά θα κάνεις τα πράγματα πολύ
πιο ακριβά. Η τεχνολογία του σήμερα που μπορεί να
κλείσει μέσα στην ECU 10 γυροσκόπια και πλήρη χαρτογράφηση
του αγώνα και GPS οπότε είναι δυνατόν να έχεις όλα αυτά τα συστήματα
χωρίς τελικά να χρειάζεσαι κάποιο closed loop.Μία λύση θα ήταν η υπέρμετρη αύξηση του φορτίου του οδηγού.
Κοινώς έχε 10 διαφορετικές χαρτογραφίσεις και 20 διαφορετικά
προφίλ TC αλλά ο οδηγός και μόνον να έχει τη δυνατότητα να
τα αλλάξει από το τιμόνι.Αυτό μπορείς να το επιτύχεις με πλήρη κατάργηση των boards
επικοινωνία με τα pits μέσω διάφορων γλόμπων όπως στα πιτς
για λάστιχα κλπ. οπότε ο μηχανικός να μην μπορεί να επεμβεί
στο μονοθέσιο.Άλλες λύσεις θα ήταν
Κατάργηση των ανεφοδιασμών (οπότε το μονοθέσιο
να ξεκινά με τα καύσιμα του αγώνα) περιορισμός της καταναλωσής
καυσίμου από τα 250 λίτρα σήμερα στα 200 λίτρα ώστε να παίζει ρόλο
η στρατηγική και όχι μόνον η οδήγηση χωρίς αύριο και μείωση του
μεγέθους των αεροτομών ώστε να μειωθεί ο επηρεασμός τους σε
θέματα slip-streaming.Όλα αυτά γίνονται και γίνονται και με ασφάλεια. Τα ρεζερβουάρ μπορούν
να γίνουν περισσότερο ασφαλή, η μείωση της κατανάλωσης θα επιφέρει
μείωση της ιπποδύναμης από 100 ως 150 ίππους και οι μικρότερες αερο-
τομές θα επιτρέψουν στον οδηγό να κινείται με ασφάλεια πίσω από
άλλον οδηγό.Βέβαια όλα αυτά εφόσον θέλουμε να αυξήσουμε τον παράγοντα άνθρωπο
κάτι που δεν είναι με σιγουριά και το ζητούμενο της Φ1. -
Συμφωνώ με τις παραπάνω προτάσεις. Αλλά δε βλέπω το λόγο γιατί να μην καταργηθεί και το TC. Τί θα έχει να οφελήσει περισσότερο την καθημερινή αυτοκίνηση αν υπάρχει στη Φ1;
Oι πλατφόμες δοκιμών των αυτροκινητοβιομηχανιών δεν είναι πιά τα αυτοκίνητα Φ1...
Traction control system...