-
ΠΑΙΔΙΑ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ IΝΤERCOOLER. EAN ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ Α Η Β ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΨΥΧΕΙ ΕΠΑΡΚΩΣ ΤΟ ΑΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ, ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΠΕΦΤΟΥΝ? ΔΕΝ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΠΙΕΣΗ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ? ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΖΗΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ Η ΑΛΛΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ?
-
ΠΑΙΔΙΑ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ IΝΤERCOOLER. EAN ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ Α Η Β ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΨΥΧΕΙ ΕΠΑΡΚΩΣ ΤΟ ΑΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ, ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΠΕΦΤΟΥΝ? ΔΕΝ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΠΙΕΣΗ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ? ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΖΗΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ Η ΑΛΛΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ?
-
ΠΑΙΔΙΑ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ IΝΤERCOOLER. EAN ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ Α Η Β ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΨΥΧΕΙ ΕΠΑΡΚΩΣ ΤΟ ΑΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ, ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΠΕΦΤΟΥΝ? ΔΕΝ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΠΙΕΣΗ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ? ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΖΗΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ Η ΑΛΛΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ?
-
Ναι, οι επιδοσεις πεφτουν. Το ιδιο αν λογω μεγεθους-κατασκευης ριχνει την πιεση πολυ στην εξοδο του. Η ψυξη του αερα δεν γινεται για την τουρμπινα αλλα για την εισαγωγη της μηχανης. Ζημια στην τουρμπινα δεν θα κανει (αλλωστε αυτη ζεσταινει τον αερα).
Γενικα ενας κακοσχεδιαμενος intercooler μπορει να μην μας δωσει την αυξηση ισχυος που αναμενουμε αν δεν ψυχει τον αερα ικανοποιητικα (και υποτιθεται εχουν προβλεφθει στο προγραμμα της μηχανης αντιμετρα λογω της αυξησης της θερμοκρασιας). -
Παλαιότερα αυτοκίνητα turbo χωρίς intercooler βαρούσαν πυράκια του σκοτωμού.
Φαντάσου τώρα το ίδιο σε κάποιο βαθμό (να πάει να βαρέσει πυράκια) αλλά επειδή τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν το λεγόμενο knock sensor οι μονάδες ελέγχου καταλαβαίνουν τα πυράκια και κόβουν το αβάνς. Κόβοντας όμως την γωνία προπορείας του σπινθήρα (αβάνς στα Ελληνικά) κόβεις και το τράβηγμα του μοτέρ. Επιπλέον λόγος είναι ότι αφού ο κρύος αέρας είναι και πιο πυκνός άρα έχει και περισσότερο οξυγόνο άρα μπορεί να κάψει περισσότερη βενζίνη σε κάθε κύκλο, άρα καλύτερη απόδοση.
Αυτό για τις ψυκτικές ικανότητες του intercooler γιατί αν βουλώνει την ροή ή σπάσει έχουμε άλλα. Υποθέτω όμως ότι σε ενδιαφέρουν οι ψυκτικές ικανότητες του.
Στα πετρέλαια turbo είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα αλλά δεν νομίζω να σε ενδιαφέρει(ακόμα...) μιας και δεν επιτρέπονται στο Μπουρδελιστάν (Ελλαδα).
Φιλικά -
κατι που μου ηρθε τωρα , γιατι δε βαζουν βεντιλατερ στα ιντερκουλερ?
-
Ο χρήστης jimded έγραψε:
κατι που μου ηρθε τωρα , γιατι δε βαζουν βεντιλατερ στα ιντερκουλερ?Τις περισσότερες φορές ο εναλλάκτης (intercooler) είναι σε τέτοια θέση σε σχέση με το ψυγείο νερού, που επωφελείται από την ύπαρξη του ανεμιστήρα του ψυγείου και δεν χρειάζεται δικό του ανεμιστήρα.
Επίσης ένα άλλο τρικ που χρησιμοποιείται είναι ο ψεκασμός νερού (water injection) πάνω στον εναλλάκτη σε περιόδους υψηλού φορτίου του κινητήρα.
-
ολα οσα γραφτηκαν ειναι σωστα
ο κινητηρας θελει μεγιστη πιεση σε ελαχιστη θερμοκρασια για πετυχει σε σταθερο ογκο μεγιστη μαζα
αρα αν καταφερουμε με οποιοδηποτε τροπο να ριξουμε την θερμοκρασια διατηρωντας την πιεση σταθερη υπαρχει κερδος
ο λογος που δεν ειναι αναγκαιο να υπαρχει βεντιλατερ ειναι διοτι η θερμοχωρητικοτητα του αερα ειναι πολυ μικροτερη αυτης του νερου
αρα στο ψυγειο για να κατεβασω την θερμοκρασια 1 lt νερου ψυξης 1 βαθμο πρεπει να ανεβασω την θερμοκρασια παρα πολλων lt αερα κατα 1 βαθμο οποτε πρεπει η ταχυτητα διελευσης του αερα να ειναι μεγαλη
οταν ομως ψυχουμε αερα με αερα αυτο δεν ισχυει και η 'φυσικη ροη' ειναι αρκετη για την ψυξη
αν μαλιστα (σε extreme κατασκευες) ξεκασουμε νερο τοτε λειτουργει αντιστροφα το φαινομενο και ενισχυεται μαλιστα απο την εξατμιση του νερου η οποια προσθετει στο ισοζυγιο και την λανθανουσα θερμοτητα... -
Άσχετο και σχετικό... τα intercooler πρέπει να έχει το σωστό μέγεθος για να επιτύχουμε όσα ειπώθηκαν παραπάνω. Δηλάδή... τουρμπίσματα από τον κυρ Μπάμπη με intercooler από EVO (για να ψύχει καλύτερα ρε παιδί μου...όσο μεγαλύτερο τόσο καλύτερα...) είναι λύσεις του ποδαριού καοι έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα. Το intercooler πρέπει να είναι ανάλογο της τουρμπίνας και της πίεσης που αυτή παίζει.
intercooler