-
Ο χρήστης opc έγραψε:
Εάν από θέμα κατανάλωσης λαδιού με τα 8100 5W40 έμεινες -έστω και σχετικά- ευχαριστημένος θα σου πρότεινα να πάς μία ακόμη ποιοτική κλάση επάνω σε full GrIV/V xW40. Δοκιμασμένες λύσεις σε Alfa Romeo που τις ξέρω καί πρακτικά πλέον από πρώτο χέρι. Τίποτα καλύτερο.
Όπως??? Τα Χ-cess δεν είναι GrIV/V αλλά Gr III? Για GrIV/V τα είχα!
Α! και μια ερώτηση ακόμη. Για το X-lite 0W-30 τη γνώμη έχεις για το γνωστό παλιό 20vt του group VAG. Προς το παρών είμαι με Χ-cess 5w-40 και αρκετά ικανοποιημένος με καταναλώσεις κτλ... Φαντάζομαι πως απότ ο flash point που έχει δεν θα έχουμε προβλήματα με το Ελληνικό καλοκαίρι!
Καλως μας ήρθες και από εμένα!Το X-cess 5W40 είναι GrIII/IV ενδεχομένως πλέον να μην είναι και καθόλου GrIV. Η εξέλιξη της τεχνολογίας επεξεργασίας ορυκτελαίων σε συνδυασμό με την ανάγκη για μείωση κόστους (προς αύξηση κερδών) της παρασκευής των σύγχρονων λιπαντικών ωθεί τους παρασκευαστές σε μείωση της χρήσης PAO και εστέρων (αυτό το κάνουν κυρίως για τα πιο εμπορικά τους λάδια όπου η ποσότητα των πωλήσεων προσδίδει και περισσότερο κέρδος ανά συσκευασία). Έχει επιβεβαιωθεί από αρκετούς γνωστούς μου ότι τα X-cess δεν αντέχουν -ξεκάθαρα- στην σκληρή χρήση όσο τα AFL ή τα M1 0W40 (με τα ΑΜΟ ή HDD δεν τίθεντο ούτως ή άλλως ουδεμία σύγκριση, ειδικά εάν ο κινητήρας παράγει και πλούσιο μίγμα τα χλμ πάνε Χ2).
-
Ο χρήστης mariost έγραψε:
Μίλτο, έχω μερικές απορίες:- Στον 1.4 16V (101ps), λιπαντικό με ποιά προδιαγραφή μπαίνει; Η VW 502.00 (0/5-40) ή η VW 504.00 (5-30);
- To Divinol 10-40 που βάζει η αντιπροσωπεία είναι καλό;
Χρησιμοποιώ το Mobil 1 0-40 χωρίς καταναλώσεις ως τώρα. Είναι όμως το καταλληλότερο λιπαντικό για το μοτέρ μου; Μήπως να στραφώ στο ομόσταβλο ESP 5-30; Με 'φοβίζει' το κινηματικό ιξώδες του στους 100C που είναι λεπτότερο από το 0-40 όπως επίσης από την χαμηλή περιεκτικότητα σε φώσφορο και θείο (lowSAPS). Από την άλλη βέβαια, το 0-40 λόγω του μεγάλου ανοίγματος του ιξώδους του και μετά από κάποιο αριθμό χλμ. τείνει προς 30. Είμαι σωστός ή κάνω λάθος;
- Αμφότερες κάνουν. Η 504 υπερκαλύπτει την 502 αλλά αναφέρεται μόνο σε 5W30, άρα σε ενδιαφέρει μόνο εάν επιλέξεις 5W30.
- Συγκριτικά με αυτό που αναζητάς ΟΧΙ γιατί δεν καλύπτει την 502. Είναι ορυκτέλαιο GrI-II, αμφιβάλλω εάν περιέχει GrIII.
Μείνε άφοβα σε αυτό που χρησιμοποιείς. Το M1 ESP 5W30 είναι κορυφή και δεν υπάρχει λόγος να προβληματίζεσαι. Σε βάθος χρόνου-χρήσης είναι ισχυρότερο του M1 0W40.
Για εσάς του Group VAG έχω αναλύσει εκτεταμένα τις επιλογές σας σε αρκετά forum όπως του 20VT club και VW club (εσύ έχεις μεταφέρει αυτούσιες συγγραφές μου και στο ibizamania άρα ξέρεις πού να κοιτάξεις, χώρια που αν ρωτήσεις τον Τσάκη ξέρει να σου απαντήσει για όσα με ρωτάς). -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Εάν από θέμα κατανάλωσης λαδιού με τα 8100 5W40 έμεινες -έστω και σχετικά- ευχαριστημένος θα σου πρότεινα να πάς μία ακόμη ποιοτική κλάση επάνω σε full GrIV/V xW40. Δοκιμασμένες λύσεις σε Alfa Romeo που τις ξέρω καί πρακτικά πλέον από πρώτο χέρι. Τίποτα καλύτερο.
Όπως??? Τα Χ-cess δεν είναι GrIV/V αλλά Gr III? Για GrIV/V τα είχα!
Α! και μια ερώτηση ακόμη. Για το X-lite 0W-30 τη γνώμη έχεις για το γνωστό παλιό 20vt του group VAG. Προς το παρών είμαι με Χ-cess 5w-40 και αρκετά ικανοποιημένος με καταναλώσεις κτλ... Φαντάζομαι πως απότ ο flash point που έχει δεν θα έχουμε προβλήματα με το Ελληνικό καλοκαίρι!
Καλως μας ήρθες και από εμένα!Το X-cess 5W40 είναι GrIII/IV ενδεχομένως πλέον να μην είναι και καθόλου GrIV. Η εξέλιξη της τεχνολογίας επεξεργασίας ορυκτελαίων σε συνδυασμό με την ανάγκη για μείωση κόστους (προς αύξηση κερδών) της παρασκευής των σύγχρονων λιπαντικών ωθεί τους παρασκευαστές σε μείωση της χρήσης PAO και εστέρων (αυτό το κάνουν κυρίως για τα πιο εμπορικά τους λάδια όπου η ποσότητα των πωλήσεων προσδίδει και περισσότερο κέρδος ανά συσκευασία). Έχει επιβεβαιωθεί από αρκετούς γνωστούς μου ότι τα X-cess δεν αντέχουν -ξεκάθαρα- στην σκληρή χρήση όσο τα AFL ή τα M1 0W40 (με τα ΑΜΟ ή HDD δεν τίθεντο ούτως ή άλλως ουδεμία σύγκριση, ειδικά εάν ο κινητήρας παράγει και πλούσιο μίγμα τα χλμ πάνε Χ2).
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση σου. Για τα X-lite τελικά τι γνώμη έχεις? Μιας και πλησιάζει η επόμενη αλλαγή σκεφτόμουν για αυτά μιας και καλύπτουν και την 503.01. Λες να πάω και εγώ στο κλασικό M1 0w-40???
-
Μου διέφυγε... Ναι τα X-lite έχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά και πιστεύω ότι μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις. Από την άλλη τα πλέον δοκιμασμένα (μακροχρονίως) στον 20VT που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ είναι τα M1 0W40 και AFL 5W40. Στην Θεσσαλονίκη έχουμε χρησιμοποιήσει και ΑΜΟ 10W40 με απόλυτη επιτυχία αφού επέδειξαν και εντυπωσιακή αντοχή στην ακραία σκληρή χρήση (Η AMSOIL δίνει πρώτη επιλογή τα AFL - είναι και ζήτημα μάρκετινγκκ αφού τα ΑΜΟ δεν τα δίνει πουθενά ως πρώτη επιλογή). Όπως και να έχει ο παλαίμαχος 20VT δείχνει να βολεύεται υπέροχα με τα κορυφαία 40ρια, χωρίς όμως να δυσανασχετεί με τα δυνατά 30ρια. Αν επιμένεις σε 30ρι προτείνω ανεπιφύλακτα δύο από τα καλύτερα: Mobil 1 ESP 5W40 (πιστοποιημένο VW504.00) ή AMSOIL HDD 5W30 (σε αυτό μην ψάχνεις για προδιαγραφές VAG - εκτός του ότι η AMSOIL δεν πληρώνει για να αναγράψει πιστοποιημένες προδιαγραφές το συγκεκριμένο προωθείται κυρίως για turbodiesel).
Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα και ειδικότερα περί λιπαντικών και επιλογών για τον κινητήρα σου, έχω κάνει ανάλυση που λογικά θα σε ικανοποιήσει στο forum του 20vt club. -
Μίλτο ευχαριστώ πολύ!
-
Επειδή με έπιασε μια λιγούρα για το mobil , ψάχνοντας βρήκα ένα εδιαφέρον pdf από την Ιρλανδία. Τι προτείνουν για τα εκεί αυτοκίνητα από τη Mobil .
http://www.oil.ie/Passanger_Vehicle_Recommendations.pdf' target='_blankΤα 5W-50 τα είδα σε κάτι χώρες με μεγάλες διαφορές στη θερμοκρασία όπως Αυστραλία, Αργεντινή , Χιλή και φυσικά Ευρώπη. Αν έχει κάποιος όρεξη μπορεί να δει τι κυκλοφορεί σε κάθε χώρα εδώ:
http://www.exxonmobil.com/pdssearch/sea ... ue=Ireland
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Μου διέφυγε... Ναι τα X-lite έχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά και πιστεύω ότι μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις. Από την άλλη τα πλέον δοκιμασμένα (μακροχρονίως) στον 20VT που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ είναι τα M1 0W40 και AFL 5W40. Στην Θεσσαλονίκη έχουμε χρησιμοποιήσει και ΑΜΟ 10W40 με απόλυτη επιτυχία αφού επέδειξαν και εντυπωσιακή αντοχή στην ακραία σκληρή χρήση (Η AMSOIL δίνει πρώτη επιλογή τα AFL - είναι και ζήτημα μάρκετινγκκ αφού τα ΑΜΟ δεν τα δίνει πουθενά ως πρώτη επιλογή). Όπως και να έχει ο παλαίμαχος 20VT δείχνει να βολεύεται υπέροχα με τα κορυφαία 40ρια, χωρίς όμως να δυσανασχετεί με τα δυνατά 30ρια. Αν επιμένεις σε 30ρι προτείνω ανεπιφύλακτα δύο από τα καλύτερα: Mobil 1 ESP 5W40 (πιστοποιημένο VW504.00) ή AMSOIL HDD 5W30 (σε αυτό μην ψάχνεις για προδιαγραφές VAG - εκτός του ότι η AMSOIL δεν πληρώνει για να αναγράψει πιστοποιημένες προδιαγραφές το συγκεκριμένο προωθείται κυρίως για turbodiesel).
Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα και ειδικότερα περί λιπαντικών και επιλογών για τον κινητήρα σου, έχω κάνει ανάλυση που λογικά θα σε ικανοποιήσει στο forum του 20vt club.οταν λες κορυφαια 40αρια? διαβασα και στο αλλο φορουμ αλλα ειδα κατι 0-30 κτλ κτλ που δεν τα χω βαλει ποτε στο λεον 1.8Τ...
ρωταω επειδη επικειται αλλαγη και δε το πολυκατεχω το αντικειμενο...ως τωρα εμπαιναν 5-40...τι βαζουμε για το καλοκαιρακι εκτος απο παντοφλα?
-
Από προσωπική εμπειρία τα Μοτουλ 8100 5W40 δεν είναι για πολλα πολλα και σε υψηλόστροφα μοτέρ (Άλφα Ρομεο 2.0 Twin Spark) σε σκληρή χρήση 'εξανεμίζονται'. Πρόσφατα αγόρασα Torco 10W40 GR V/IV. για να δούμε.
-
Ο χρήστης adis4gr έγραψε:
Μου διέφυγε... Ναι τα X-lite έχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά και πιστεύω ότι μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις. Από την άλλη τα πλέον δοκιμασμένα (μακροχρονίως) στον 20VT που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ είναι τα M1 0W40 και AFL 5W40. Στην Θεσσαλονίκη έχουμε χρησιμοποιήσει και ΑΜΟ 10W40 με απόλυτη επιτυχία αφού επέδειξαν και εντυπωσιακή αντοχή στην ακραία σκληρή χρήση (Η AMSOIL δίνει πρώτη επιλογή τα AFL - είναι και ζήτημα μάρκετινγκκ αφού τα ΑΜΟ δεν τα δίνει πουθενά ως πρώτη επιλογή). Όπως και να έχει ο παλαίμαχος 20VT δείχνει να βολεύεται υπέροχα με τα κορυφαία 40ρια, χωρίς όμως να δυσανασχετεί με τα δυνατά 30ρια. Αν επιμένεις σε 30ρι προτείνω ανεπιφύλακτα δύο από τα καλύτερα: Mobil 1 ESP 5W40 (πιστοποιημένο VW504.00) ή AMSOIL HDD 5W30 (σε αυτό μην ψάχνεις για προδιαγραφές VAG - εκτός του ότι η AMSOIL δεν πληρώνει για να αναγράψει πιστοποιημένες προδιαγραφές το συγκεκριμένο προωθείται κυρίως για turbodiesel).
Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα και ειδικότερα περί λιπαντικών και επιλογών για τον κινητήρα σου, έχω κάνει ανάλυση που λογικά θα σε ικανοποιήσει στο forum του 20vt club.οταν λες κορυφαια 40αρια? διαβασα και στο αλλο φορουμ αλλα ειδα κατι 0-30 κτλ κτλ που δεν τα χω βαλει ποτε στο λεον 1.8Τ...
ρωταω επειδη επικειται αλλαγη και δε το πολυκατεχω το αντικειμενο...ως τωρα εμπαιναν 5-40...τι βαζουμε για το καλοκαιρακι εκτος απο παντοφλα?
Δεν σε καταλαβαίνω. Στην λίστα για τον 20VT αναφέρω σαφέστατα ένα σωρό καλά λιπαντικά σε xW40. Το αυτό έπραξα ο ίδιος σε τουλάχιστον δύο φόρουμ (ίσως και τρία, ακριβώς δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή) χώρια που αρκετοί έχουν μεταφέρει αυτά που λέω αυτούσια και σε άλλα forum προσκείμενα στα VAG και όχι μόνο (δυστυχώς δεν με μνημονεύουν όλοι -μιλάμε για ελάχιστους- όταν ποστάρουν δικές μου συγγραφές -κατά γράμμα και οξεία- πράγμα που δεν τιμά ούτε αυτούς ούτε κι εμένα). Νομίζω ότι κι εδώ μέσα έχω αναφέρει παλιότερα αρκετές φορές προτεινόμενα λιπαντικά για VAG (έστω και χωρίς μακροσκελή ανάπτυξη), όπου συμπεριλαμβάνονται και όσα συζητιούνται πρόσφατα.
Όπως και να έχει, οποιοδήποτε 5W40 της αγοράς είναι καλό και ασφαλές για τον κινητήρα σου οπότε μην αγχώνεσαι και τόσο.
-
Μια και φαίνεται ο Μίλτος να επανήλθε, ας τον προλάβω μην μας φύγει!
(Επαναδιατύπωση απορίας μου από σελ 316)
Έχω την BMW E39 2lt με μονό Vanos (δηλ παλιά) με 90.000χλμ. Τα τελευταία 10.000 χλμ με Amsoil AFL 5-40 από τα οποία είμαι πολύ ικανοποιημένος σε όλα (ομαλότητα, στροφάρισμα, κατανάλωση). Καθώς πλησιάζει η ώρα τους (τα λαμπάκια στο ταμπλώ λιγοστέψαν) σκέφτομαι, να βάλω τα ίδια ή να δοκιμάσω κάτι άλλο. Βασικά αναρωτιέμαι αν έχω λόγο να πάω σε 30άρι (Α3 πάντα) για να βελτιώσω στροφάρισμα, ισχύ, οικονομία?
Υποψήφια (από το γνωστό δικτυακό κατάστημα, δεκτά και άλλα προτεινόμενα)- Amsoil AFL 5W-40 9€/lt (το οποίο αυτή τη στιγμή δεν διατίθεται αλλά υποθέτω θα επανέλθει πιθανόν με προσφορά) αυτό έχει τώρα και όλα μια χαρά.
- Fuchs Titan GT1 5W-30 7,5€/lt (σε συσκευασία 4λτ) τα οποία προδιαγραφών BMW για λόγους μυστήριους (ή μήπως όχι...) κοστίζουν αρκετά φτηνότερα από τα άλλα (και εντυπωσιακά φτηνότερα από ότι τα ίδια στην Αγγλία) οπότε σκέφτομαι μήπως είναι ευκαιρία.
- Motul 8100 X-max 5W-30 9€/lt (σε συσκευασία 5 λτ)
- Mobil 1 σε 0W-40 ή 5W-30. Της Mobil όμως είναι ακριβότερα από τα προηγούμενα.
Τα Fuchs περιλαμβάνονται στην λίστα του miltellas που είναι καλό αλλά είναι πλήρως συνθετικά (GrIV/V) ή όχι και τελικά η αλλαγή σε 30άρι είναι για το καλό του κινητήρα μου ή όχι (άσχετα από λεφτά ή τυχόν αύξηση ισχύος).
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μια και φαίνεται ο Μίλτος να επανήλθε, ας τον προλάβω μην μας φύγει!
(Επαναδιατύπωση απορίας μου από σελ 316)
Έχω την BMW E39 2lt με μονό Vanos (δηλ παλιά) με 90.000χλμ. Τα τελευταία 10.000 χλμ με Amsoil AFL 5-40 από τα οποία είμαι πολύ ικανοποιημένος σε όλα (ομαλότητα, στροφάρισμα, κατανάλωση). Καθώς πλησιάζει η ώρα τους (τα λαμπάκια στο ταμπλώ λιγοστέψαν) σκέφτομαι, να βάλω τα ίδια ή να δοκιμάσω κάτι άλλο. Βασικά αναρωτιέμαι αν έχω λόγο να πάω σε 30άρι (Α3 πάντα) για να βελτιώσω στροφάρισμα, ισχύ, οικονομία?
Υποψήφια (από το γνωστό δικτυακό κατάστημα, δεκτά και άλλα προτεινόμενα)- Amsoil AFL 5W-40 9€/lt (το οποίο αυτή τη στιγμή δεν διατίθεται αλλά υποθέτω θα επανέλθει πιθανόν με προσφορά) αυτό έχει τώρα και όλα μια χαρά.
- Fuchs Titan GT1 5W-30 7,5€/lt (σε συσκευασία 4λτ) τα οποία προδιαγραφών BMW για λόγους μυστήριους (ή μήπως όχι...) κοστίζουν αρκετά φτηνότερα από τα άλλα (και εντυπωσιακά φτηνότερα από ότι τα ίδια στην Αγγλία) οπότε σκέφτομαι μήπως είναι ευκαιρία.
- Motul 8100 X-max 5W-30 9€/lt (σε συσκευασία 5 λτ)
- Mobil 1 σε 0W-40 ή 5W-30. Της Mobil όμως είναι ακριβότερα από τα προηγούμενα.
Τα Fuchs περιλαμβάνονται στην λίστα του miltellas που είναι καλό αλλά είναι πλήρως συνθετικά (GrIV/V) ή όχι και τελικά η αλλαγή σε 30άρι είναι για το καλό του κινητήρα μου ή όχι (άσχετα από λεφτά ή τυχόν αύξηση ισχύος).
Δε νομίζω ότι θα βρεις κάτι που να σε ικανοποιήσει περισσότερο, το AFL 5W40 είναι ένα λεπτόρευστο 40ρι με ιδανικό εύρος ιξώδους Χειμώνα-Καλοκαίρι και καλύπτει τις απαιτήσεις των περισσότερων ευρωπαϊκών κινητήρων. Τώρα θα μου πεις τί σου λέω αφού εγώ ο ίδιος κατέληξα να χρησιμοποιώ 30ρι κατακαλόκαιρο σε κινητήρα που το ελληνικό manual προβλέπει (για Ελλάδα-Ισπανία-Πορτογαλλία) μέχρι και χρήση 15W50. Μόνο που το 30ρι που χρησιμοποιώ το επέλεξα κατόπιν ωρίμου επιλογής αψηφώντας ειδικές προδιαγραφές (καλά, αυτό το έκανα γιατί έχω καταλάβει ότι οι προδιαγραφές υπάρχουν για να θέτουν κατώτατα όρια στα χαμηλής ποιότητας λιπαντικά) ενώ έχω σοβαρούς λόγους να πιστεύω ότι προστατεύει κοιτώντας αφ'υψηλού το φιλμ παχύτερων λιπαντικών ενώ στροφάρει ανελέητα.
Το FUCHS GT1 5W30 που καλύπτει την BMW L04 είναι ένα από τα δυνατά 30ρια και σαφώς κατάλληλο για τον κινητήρα σου που αρκείται και σε προδιαγραφή BMW L01 ή και L98. Μία από τα ίδια και για το X-Max της MOTUL. Ελαφρά καλύτερο (δύσκολο να το εντοπίσουμε σε αυτήν την κατηγορία) αυτών είναι το Mobil 1 ESP Formula 5W30 που είναι δηλωμένα Group IV/V ενώ για τα άλλα δύο το υποθέτουμε καθότι πλέον η σύγχρονη χημική τεχνολογία μπορεί να επεξεργαστεί ορυκτέλαια και εύκολα να μας δώσει ένα 30ρι που να καλύπτει ACEA A3, VW 504-507, BMW L04, MB 229.5. Δυσκολεύομαι να κατανοήσω τα σύγχρονα 5W30 ως full GrIV/V όταν βγάζουν pour point με το ζόρι -40C.
Εάν όμως προσέξεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά των λιπαντικών αυτών θα δεις πόσο έξυπνα καλοφτιαγμένα είναι αυτά τα 30ρια όπως το ίδιο συμβαίνει και με τα Mobil 1 0W40 και AFL 5W40 προκειμένου όλα αυτά να είναι κατάλληλα για χρήση σε κινητήρες με στενές ανοχές αλλά ταυόχρονα να αντέχουν στην σκληρή χρήση.Επιλέγω και παραθέτω τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά των προαναφερθέντων λιπαντικών, όπως τα έχω καταγράψει στον (γνωστό σας πλέον) κατάλογό μου:
FUCHS TITAN GT1 5W30 L04 (ACEA A3) = 6.47cSt - 11.3cSt - 66.3cSt - 430.05cSt
HTHS 3.55cP / PP -39C / FP 220C / VI 165
MOTUL 8100 X-max 5W30 (ACEA A3) = 6.80cSt - 12.0cSt - 73.0cSt - 493.23cSt
HTHS XXcP / PP -42C / FP 232C / VI 161
Mobil 1 ESP Formula 5W30 (ACEA A3 / VW 504.00) = 6.88cSt – 12.1cSt - 72.8cSt - 483.48cSt
HTHS 3.58cP / PP -45C / FP 254C / VI 164Mobil 1 0W40 = 8.05cSt - 14.0cSt - 78.3cSt - 458.59cSt
HTHS 3.7cP / PP -XXC / FP 230C / VI 186
AMSOIL 5W40 European Car Formula (AFL) = 7.81cSt - 13.7cSt - 79.7cSt - 494.39cSt
HTHS 3.7cP / PP -42C / FP 230C / VI 177Τόνισα δύο σημεία σε κάθε λιπαντικό, το κινηματικό ιξώδες στους 4C (που είναι μία ρεαλιστική θερμοκρασία εκκίνησης κινητήρα σε ελληνικό Χειμώνα) και το Pour Point* που είναι η ελάχιστη θερμοκρασία κατά την οποία το λιπαντικό μπορεί να ρέει και να αντληθεί (ενημερωτικά, η ρεαλιστική θερμοκρασία ασφαλούς άντλησης βρίσκεται περίπου 9C ψηλότερα από το PP του όποιου λιπαντικού).
Σε αυτά τα δύο σημεία που χαρακτηρίζουν την ρευστότητα ενός λιπαντικού σε χαμηλές θερμοκρασίες βλέπουμε πόσο κοντά βρίσκονται τα δύο συγκεκριμένα 40ρια με τα δυνατά 30ρια. Βέβαια το 1ο (από τα 4) νούμερο cSt που δείχνει το κινηματικό ιξώδες στους 130C (ρεαλιστική υψηλή θερμοκρασία σε συνθήκες σκληρής χρήσης) φαίνεται και η διαφορά ροής μεταξύ 30ριών και 40ριών.*Στο Μ1 0W40 δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως αλλά πρέπει να βρίσκεται χαμηλότερα από τα άλλα λάδια, κάπου μεταξύ των -46C και -54C, ας πούμε ότι είναι στους -50C
Γι αυτούς τους λόγους και μπορείς να χρησιμοποιήσεις άφοβα τα 30ρια (με το M1 ΕSP να φαντάζει -συγκριτικά και μόνο- η ασφαλέστερη επιλογή) που όμως -συγκρινόμενα με τα συγκεκριμένα 40ρια- αφενός τον Χειμώνα δεν θα σου δώσουν κάτι το παραπάνω ενώ το καλοκαίρι θα προστατεύσουν λίγο λιγότερο. Αν συνυπολογίσουμε την σοβαρή πιθανότητα ο κινητήρας σου να είναι σε αρίστη κατάσταση διατηρώντας τις εργοστασιακές ανοχές του τότε ενδεχομένως η μικρότερη προστασία των 30ριών για το καλοκαίρι να είναι περισσότερο θεωρητική και ελάχιστα πρακτική. Η ταχύτερη ροή στις υψηλές θερμορκασίες ενός 30ριού συχνά υπερκαλύπτει την προστασία ενός 40ριού, όταν χρησιμοποιείται σε κινητήρα με σφιχτές ανοχές (που προβλέπεται ξεκάθαρα δηλωμένα η χρήση 30ριού από τον κατασκευαστή του), αφού η ταχύτερη ανανέωση του λιπαντικού φίλμ αποτρέπει την παρατεταμένη έκθεσή του στις ακραίες θερμοκρασίες και πιέσεις και τελικά να αποδειχθεί πιο αποτελεσματικό από ένα παχύτερο φιλμ που όμως εκτίθεται περισσότερο και κουράζεται περισσότερο. Πρόκειται για την αιώνια μάχη μεταξύ ευελιξίας και δύναμης που αναλόγως των συνθηκών και του πεδίου της μάχης άλλοτε κερδίζει η ευελιξία (πχ σε κλειστό πεδίο μάχης) και άλλοτε η δύναμη (πχ ευθεία αντιπαράθεση σε ανοιχτό πεδίο).
Είναι πολλά αυτά που ΔΕΝ φαίνονται όταν συγκρίνουμε λιπαντικά, είτε χρησιμοποιούμε συγκριτικά τεστς είτε όχι.Τέλος, να λάβεις υπόψιν σου και την χωρητικότητα του κάρτερ που στην E39 2.0 (με τους 150PS σωστά;) είναι 6.5lt λιπαντικό, που σημαίνει ότι δίνεται χρόνος στο λιπαντικό να ψυχθεί πριν επαναντληθεί, ένας επιπλεόν λόγος να μην φοβάσαι την χρήση 30ριού για το καλοκαίρι. Οπότε εάν θέλεις να δοκιμάσεις 30ρι... ναι μπορείς άφοβα!
-
Καταρχήν Μίλτο καλωσήλθες και πάλι, μας είχε λείψει η παρουσία σου εδώ!
Μια και ήρθες, θα ήθελα να σε ρωτήσω τη γνώμη σου για το Amsoil ATM 10W30. Το έχω βάλει εδώ και 1000 περίπου km στο MX5 1.6 μου και δείχνει πολύ καλό. For the record να πω ότι έχω δοκιμάσει και το AMO, το οποίο είναι το καλύτερο λάδι που έχω δοκιμάσει, αλλά δυστυχώς 40άρι, ενώ ήθελα να περάσω σε 30άρια. Το ATM δίνει καλή αίσθηση και στον ήχο, αλλά και στο στροφάρισμα. Ενώ μετά και από ένα μικρό trackday ο ήχος του ATM είναι ο ίδιος, σαν να μην έγινε τίποτα, έχω μια υποψία ότι λέπτυνε, από τους δείκτες θερμοκρασίας και πίεσης λαδιού που έχω στο αυτοκίνητο. Δυστυχώς δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω, γιατί ο ένας δείκτης μου κάνει νερά, οπότε δε θεωρώ αξιόπιστη την ένδειξή του. Έχεις καμιά γνώμη για την αντοχή του ATM και τη συμπεριφορά του σε σκληρή χρήση; Λόγω 'High-performance' στο marketing της Amsoil, κλειστού ιξώδους και σχετικά ικανοποιητικό HTHS (3.2) πιστεύω ότι θα είναι οκ, αλλά από την άλλη είναι (συμβατό με) API SM, οπότε ίσως είναι πιο ήπια τα πρόσθετά του...
Μέχρι τώρα είμαι ικανοποιημένος, αλλά αν αλλάξει κάτι θα πάω στα σίγουρα πιο ανθεκτικά Amsoil HDD ή Redline 5W30.
-
Μεταξύ 2 λαδιών συνθετικών όπου το ένα είναι 5W30 και το άλλο 0W40, ποιο είναι πιο λεπτόρευστο σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος; (γύρω στο 0 πχ). Ειδικότερα τώρα, εδώ και 34 μήνες χρήσης ή 36500 χλμ σε ατμοσφαιρικό astra 1.8 125PS ecotec, χρησιμοποιώ τα μανίσια Opel συνθετικά 5W30. Με τα εν λόγω ο κινητήρας δε φαίνεται να έχει τσιμπήσει καθόλου σε κατανάλωση για όλο αυτό το διάστημα. Έχουν αλλαχθεί 2 φορές μετά την αγορά του αυτοκινήτου, πρώτη στα 12500χλμ ή ένα χρόνο και δεύτερη στα 26000χλμ ή 2 χρόνια. Θα ήταν σκόπιμη η αλλαγή τους με Mobil 1 0W40; Δεν έχω ιδιαίτερο παράπονο από τα Opel, απλά όπως οι περισσότεροι θεωρώ (εκ προοιμίου) πως τα Mobil λογικά καλύπτουν ακόμα περισσότερο τον κινητήρα από άποψη τριβών φθορών κλπ...Η μόνη πρακτικά φοβία μου είναι μήπως, επειδή το μοτέρ λειτουργεί εξ αρχής με τα Opel, αλλαγή με λίγο πιο χονδρό λαδάκι όπως το Mobil, επηρεάσει κάπως τις υπάρχουσες ανοχές (ελατήρια πιστονιών-χιτώνια) στους κυλίνδρους..
-
Αν το manual γράφει ότι το 40άρι είναι οκ, τότε το Mobil θα σε καλύψει.
Όσο για τις χαμηλές θερμοκρασίες, από τη λίστα του Μίλτου (εδώ) βλέπω ότι το M1 0W40 έχει ιξώδες στους 4 βαθμούς κάπου ανάμεσα σε εκείνο του M1 5W30 ESP και του απλού M1 5W30. Οπότε γενικά μπορείς να υποθέσεις ότι γύρω στους 0 βαθμούς θα είναι οκ από ιξώδες σε σχέση με αυτό που έχεις τώρα και δεν θα σε προβληματίσει.
Μια πρόταση: αφού σκέφτεσαι να αλλάξεις λάδι, γιατί δεν πας σε κάποιο δυνατό 30άρι;
-
Ψάχνω κάποιο λάδι κοντά στο υπάρχον σε φυσικοχημικά χαρακτηριστικά (5W30) το οποίο να καλύπτει τις προδιαγραφές της Opel-GM LLA025, LLB025 (αν θυμάμαι σωστά τους κωδικούς). Εκτός από το Μ1 0W40 δεν έχω βρει κάποιο άλλο ποιοτικό λάδι που να μνημονεύει τις ανωτέρω. Αν ξέρεις εσύ ή κάποιος άλλος φίλος κάτι παρακαλώ βοηθήστε
-
Δες και στις σειρές της Motul. Με μια γρήγορη ματιά, το 8100 E-Tech lite 0W30 έχει GM-LL-A-025 και το 8100 X-cess 5W40 έχει LL-B-025, χωρίς να ξέρω τι σημαίνουν όλα αυτά. Το τελευταίο (X-cess) είναι πολύ καλό λάδι για γενική χρήση, το χρησιμοποιώ σε δύο αυτοκίνητα εδώ και αρκετό καιρό, και επίσης είναι και πολύ φτηνό στο σωστό μαγαζί!
Είμαι σίγουρος πάντως ότι κι οι άλλοι μεγάλοι παρασκευαστές (όπως ή Elf/Total) θα έχουν αντίστοιχα λάδια, λίγο surfing θέλει.
-
Η Γαλλική εταιρεία λιπαντικών **Igol **λέει τίποτα; Ρωτάω γιατί πιθανολογώ ότι πρόκειται για την εταιρεία που κατασκευάζει τα λάδια της Opel.
-
Ο χρήστης lazarefa έγραψε:
Η Γαλλική εταιρεία λιπαντικών **Igol **λέει τίποτα; Ρωτάω γιατί πιθανολογώ ότι πρόκειται για την εταιρεία που κατασκευάζει τα λάδια της Opel.πριν απο 5 χρονια ειχα μια πληροφορια οτι τα λαδια της opel φτιαχνονται απο την ELF...
στις αρχες που ειχα παρει καινουριο το opel εβαζα 5/40 συνθετικο που εδινε η opel στην συσκευασια της..
τα τελευταια χρονια η opel κατηργησε απο το 2005 και μετα νομιζω το 5/40 και εφερε στην πιατσα ενα 5/30 που λεει οτι ειναι συνθετικο..
προσωπικα μια φορα το εβαλα και χειμωνα μαλιστα και δεν το ξαναεβαλα...ωστηρια ακουγοταν και οτι δουλευα το αμαξι ψηλα το εκαιγε για πλακα...
εκτοτε δουλευω Motul 8100 5/40 Και ειμαι νορμαλ...στην τελευται αλλαγη και μετα απο 93.000km δοκιμαζω amsoil 5/40...πλεον εχω οργανο λαδιου πιεσης και θερμοκρασιας...πανω απο 120 βαθμους σε συνθηκες δρομου δεν εχω δει...οταν ανεβω στο βουνο θα δουμε...
τωρα τα igol τα εχω δουλεψει στην μηχανη...καλο λαδακι ,γαλλικο 100%με καλο marketing στην γαλλια,σπονσορας σε καποιους οδηγους...σε ραλυ.το σασμαν ηταν γλυκο.
θεωρω οτι ειναι τιμιο λαδι αν και δεν ξερω σε τι τιμες τα πουλαει ο Αντρεας(αντιπροσωπος στην Ν.Σμυρνη),
ετυχε να ειναι σπονσορας σε φιλο αγωνιζομενο σε street μηχανες στο πανελληνιο καποια χρονια πριν και τα επαιρνα με εκπτωση για την μηχανη μου...τα επερνε σιγουρα συσκευασμενα απο Γαλλια αφου τα ειδα στις παλετες στην αποθηκη του...τοτε το 2002-2003..
-
Επανέρχομαι στο θέμα λιπαντικών Opel. Λοιπόν, μάλλον καμιά σχέση με τα Igol, είμαι πεπεισμένος ότι το συνθετικό Opel 5W30 που βάζει η Opel στα συνεργεία της χρεώνοντάς το πάνω από 11 ευρώ/λίτρο ενώ ο Λαμπ το πουλάει στα 6 ευρώ το λίτρο , είναι αυτό της GMC Oil (είναι ίδια ακριβώς και η συσκευασία με άλλο αυτοκόλλητο βέβαια, πέρα από τα χαρακτηριστικά-προδιαγραφές που επίσης είναι ίδια με αυτά που αναγράφονται στα λιπαντικά με το σήμα Opel):
http://www.gmc-solution.com/' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank
(κάντε κλικ στο GMC Oil ALPHA LIFELONG 5W30)τα χαρακτηριστικά όπως αναφέρονται στο site:
Ειδικό Βάρος στους 15C 0,865 (ASTM D1298)
Ιξώδες στους 100C 11,4cSt (ASTM D445)
Initial boiling point >300C (ASTM D1120)
Flashpoint >200C (ASTM D92)
Δυστυχώς δεν αναφέρει ιξώδες σε χαμηλές θερμοκρασίεςΑπό μια πρώτη ανάγνωση μου φαίνονται μέτρια τα χαρακτηριστικά. επίσης μου έκανε εντύπωση ότι με το ίδιο περίπου όνομα υπάρχει και η GML Oil με αυτό το site:
http://www.gmloil.eu/products/mlinac ... sanger.htm' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank
Οι συσκευασίες και τα χαρακτηριστικά των λαδιών φαίνονται όμοια, οπότε μάλλον πρόκειται για την ίδια εταιρεία. Η συγκεκριμένη έχει έδρα στη Σλοβενία . Λογικά αποτελεί το ευρωπαικό παρακλάδι της άλλης.
Τι λέει ο αγαπητός Μίλτος για όλα αυτά;
Προσωπικά πάντως μετά από όλα αυτά, δε με βλέπω να ξαναβάζω τα εν λόγω... -
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Καταρχήν Μίλτο καλωσήλθες και πάλι, μας είχε λείψει η παρουσία σου εδώ!Μια και ήρθες, θα ήθελα να σε ρωτήσω τη γνώμη σου για το Amsoil ATM 10W30. Το έχω βάλει εδώ και 1000 περίπου km στο MX5 1.6 μου και δείχνει πολύ καλό. For the record να πω ότι έχω δοκιμάσει και το AMO, το οποίο είναι το καλύτερο λάδι που έχω δοκιμάσει, αλλά δυστυχώς 40άρι, ενώ ήθελα να περάσω σε 30άρια. Το ATM δίνει καλή αίσθηση και στον ήχο, αλλά και στο στροφάρισμα. Ενώ μετά και από ένα μικρό trackday ο ήχος του ATM είναι ο ίδιος, σαν να μην έγινε τίποτα, έχω μια υποψία ότι λέπτυνε, από τους δείκτες θερμοκρασίας και πίεσης λαδιού που έχω στο αυτοκίνητο. Δυστυχώς δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω, γιατί ο ένας δείκτης μου κάνει νερά, οπότε δε θεωρώ αξιόπιστη την ένδειξή του. Έχεις καμιά γνώμη για την αντοχή του ATM και τη συμπεριφορά του σε σκληρή χρήση; Λόγω 'High-performance' στο marketing της Amsoil, κλειστού ιξώδους και σχετικά ικανοποιητικό HTHS (3.2) πιστεύω ότι θα είναι οκ, αλλά από την άλλη είναι (συμβατό με) API SM, οπότε ίσως είναι πιο ήπια τα πρόσθετά του...
Μέχρι τώρα είμαι ικανοποιημένος, αλλά αν αλλάξει κάτι θα πάω στα σίγουρα πιο ανθεκτικά Amsoil HDD ή Redline 5W30.
Τα λες και μόνος σου. Το ATM όπως και κάθε λιπαντικό αυτού του ποιοτικά περήφανου παρασκευαστή δεν μπορεί παρά να τηρεί πλήρως τις υποσχέσεις του και την ετικέττα του.
Όσον αφορά το API SM... δεν αναφέρεσαι σε λιπαντικό του οποιουδήποτε. Αν παρατηρούσες πώς αναβάθμισε σε SM τα όσα λιπαντικά της το έκανε σε κάθε ένα χωριστά σε διαφορετικό χρόνο και το ανακοίνωνε κάθε φορά στις ιστοσελίδες της. Δηλαδή, εξέλιξε το κάθε ένα και όταν τελείωσε το παρήγαγε και το ανακοίνωσε. Κατά καιρούς βελτιώνει ή προσαρμόζει τροποποιώντας μία-μία τις συνθέσεις της και για μία-μία το ανακοινώνει. Τίποτα στην τύχη, τίποτα χωρίς έρευνα και έλεγχο. Για να μπορούν σήμερα και τα API SM να αναγράφουν AMSOIL τιμώντας το όνομά τους.
Όσον αφορά την αίσθηση ότι 'λέπτυναν', δεν είναι παράλογο αυτήν την εποχή που η δυσκολία αποβολής των υψηλών θερμοκρασιών αναγκάζουν τα λιπαντικά να δουλεύουν θερμότερα και λεπτότερα.
Περι λιπαντικών γενικώς