-
Τις πρώτες δύο-τρεις μέρες με το μαλακό. Την μέγιστη απόδοση θα την δεις εντός μηνός περίπου (προοδευτικά θα βελτιώνεται).
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Τις πρώτες δύο-τρεις μέρες με το μαλακό. Την μέγιστη απόδοση θα την δεις εντός μηνός περίπου (προοδευτικά θα βελτιώνεται).Φανταζόμουν και εγώ πως δεν θα δω άμεσα την διαφορά. Προς το παρόν είναι λίγο αισθητή η διαφορά (ίσως επειδή η προηγούμενη είχε σαπουνιάσει!)
Σχετικά με την συζήτηση περί 20αρι ή 30αρι ιδού η απάντηση του γνωστού πλέον Dave στην ερώτησή μου:
Make : Subaru
Model : Forester
Year : 2006
Engine Type : 2 litre non turbo
Differential Size/Type :
I have 7500 km now and I considering switching to
Reline (from Torco SR1). My manual recommends 0w20 (till 40 degrees
C, non turbo engine) so I am considering your 5w20 (which as far as
I know is the only GroupIV/V). Please comment.Thank you for contacting Red Line Oil, the 5W20 would be a good
choice in your engine where a 0W20 is called for.
It is interesting that a 0W20 is called for in your engine, in this
country Subaru prefers a 5W30.Regards, Dave
Red Line Oil -
Απόλυτα σεβαστός ο δάσκαλος...
Κατά συνέπεια ξαναπροβληματίζομαι... για σένα...:
Εάν στις ΗΠΑ που προτιμούν ένα επίπεδο κάτω στο ιξώδες προτείνουν 5W30 για το αυτοκίνητό σου (το ίδιο και η AMSOIL - σπάνια θα δεις διαφορετικές προτάσες μεταξύ RED LINE και AMSOIL) τότε πώς στην ευχή η Suba προτείνει το 20ρι για συνθήκες Ελλάδος; -
Και η VW στην Αμερική προτείνει 5W40 αντί του 5W30 της ευρώπης. Ο λόγος είναι η βενζίνη με λιγότερα οκτάνια που χρησιμοποιούν στην Αμερική και η μεγάλη περιεκτικότητα σε θείο που επιβαρύνει το λιπαντικό.
Βέβαια αυτό δεν εμποδίζει εταιρείες όπως honda,mazda,ford και toyota να προτείνουν 20άρι ακόμα και στην αμερική, οι γιαπωνέζοι είναι γάτες στη μεταλλουργία κινητήρων .
Συμπέρασμα, όταν ο κατασκευαστής λέει οτι μπορεί να δουλέψει με 20άρι τότε ΝΑΙ μπορεί, όμως επειδή η ποιότητα των ελληνικών καυσίμων είναι αμφίβολη και θέλουμε να είμαστε 100% καλυμμένοι ένα xW30άρι ή 0W40 είναι μια πιο σίγουρη επιλογή. -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Απόλυτα σεβαστός ο δάσκαλος...
Κατά συνέπεια ξαναπροβληματίζομαι... για σένα...:
Εάν στις ΗΠΑ που προτιμούν ένα επίπεδο κάτω στο ιξώδες προτείνουν 5W30 για το αυτοκίνητό σου (το ίδιο και η AMSOIL - σπάνια θα δεις διαφορετικές προτάσες μεταξύ RED LINE και AMSOIL) τότε πώς στην ευχή η Suba προτείνει το 20ρι για συνθήκες Ελλάδος;Η δίκια μου εξήγηση είναι πως η πρόταση για 30αρι αφορά γενικά κινητήρες Subaru, turbo ή όχι (Λογικά δεν παίζει ρόλο πως ο ατμοσφαιρικός στην Ελλάδα είναι 2.0 λίτρα και στην Αμερική 2.5). Επίσης η Subaru είναι συνυφασμένη με turbo και σπορ ως αγωνιστική οδήγηση.
Μεγάλωσα πλέον και αν και κάτοχος 106 Rallye δεν σκίζω τα αυτοκίνητα (το 106, μπορεί αλλά σχετικά σπάνια, τόσο που σκέφτομαι το επόμενο Mobil 1 που θα βάλω να είναι το 0w30 και όχι το 0w40 που έχω τώρα). Αναρωτιέμαι η Honda,Ford & Chrysler που πλέον ζητά 0w20 πόσο διαφορετική είναι σε τεχνολογία από την Subaru (πόσο μικρότερες ανοχές έχει;) Σε συνδυασμό με τα άρθρα του AE Haas http://63.240.161.99/motoroil/ και τα διάφορα που διαβάζω εδώ, αγόρασα χθες τα redline 5w20.
Είμαι πάνω από 51% σίγουρος ότι έκανα την σωστή επιλογή.
Από την άλλη έχω βέβαια υπόψη μου και το άρθρο της Amsoil εναντίων των 20αριων…
Ίσως μια ανάλυση λαδιών έστω και στα torco sr-1 που έχω ακόμα μέσα (6 μήνες, 4500 χλμ) να είναι ένα επιπλέον στοιχείο στο πάζλ. -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Και η VW στην Αμερική προτείνει 5W40 αντί του 5W30 της ευρώπης. Ο λόγος είναι η βενζίνη με λιγότερα οκτάνια που χρησιμοποιούν στην Αμερική και η μεγάλη περιεκτικότητα σε θείο που επιβαρύνει το λιπαντικό.
Βέβαια αυτό δεν εμποδίζει εταιρείες όπως honda,mazda,ford και toyota να προτείνουν 20άρι ακόμα και στην αμερική, οι γιαπωνέζοι είναι γάτες στη μεταλλουργία κινητήρων .
Συμπέρασμα, όταν ο κατασκευαστής λέει οτι μπορεί να δουλέψει με 20άρι τότε ΝΑΙ μπορεί, όμως επειδή η ποιότητα των ελληνικών καυσίμων είναι αμφίβολη και θέλουμε να είμαστε 100% καλυμμένοι ένα xW30άρι ή 0W40 είναι μια πιο σίγουρη επιλογή.νέο θέμα προς έρευνα.
Αν δηλαδή βάζω πάντα shell v-power (απλή) μπορώ να βάζω 20άρι;
Πως βοηθά το παχύτερο όταν η ποιότητα της βενζίνης είναι χειρότερη;
Παχύτερο ή απλά συχνότερες αλλαγές; Πως μπορούμε να ελέγχουμε το fuel dilution (που λέει και το JimTheo)
Χρειάζομαι παραπάνω διάβασμα….
thanks προς όλους -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Η φθορά των ελατηρίων στην εκκίνηση είναι 45 φορές μεγαλύτερη??!!'Wear tests with neutron bombarded compression rings in fired engine tests including a gamma ray spectrometer have shown that the piston ring wear rate during the start-up period was up to 45 times
the steady-state wear rate, and that approximately 84 % of the ring wear occurred during
the first approximately 22 minutes of operation (Perrin et al., 1995).'From here (page 73:
http://virtual.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2002/T2178.pdfToyota did interesting study showing ring wear inversly proportional to temperature of coolant and directly proportional to sulfur in fuel**(η φθορά των ελατηρίων αντιστρόφως ανάλογη της θερμοκρασίας του αντιψυκτικού και ανάλογη της περιεκτικότητας θείου στα καύσιμα)**:
βάλτε παρενθέσεις στη θέση των αγκιλών στο τέλος. έτσι (2ZZ-GE).pdf
http://hosting.dynamis.net/littlerocket ... inderBlock[2ZZ-GE].pdfΔημιουργούνται περισσότερα κατάλοιπα θειϊκού οξέως που διασπούν το φίλμ του λιπαντικού.
Fig.20 shows the results of ring wear measurements by
varying the inlet cooling temperature. The lower the
coolant temperature, the greater the wear. This tendency
become more pronounced when the coolant temperature
is 40 degree celsius and below. Furthermore, even in the
case of high-sulfur fuel, ring wear is small when the water
temperature is 80 degree celsius and above. As can be
seen in Fig.17, change in coolant temperature manifests
the change in wear rather quickly.
This mechanism is as follows:
• Acids in the bore increase when coolant temperature
is low.
• The acids eliminate oil film between the bore and
piston rings.
• Abrasive wear between the bore and piston rings
increase.Japan: regular gasoline (Sulfur concentration: 50 ppm)
USA: regular gasoline (Sulfur concentration: 920 ppm)
USA: premium gasoline (Sulfur concentration: 170ppm)
Europe: average 150ppm , max 1000ppm -
Δεν βλεπω ουτε ενα λογο να μην χρησιμοποιεις τουλαχιστον 30αρι αν και οπως σου ειπα αν ημουν εσυ θα εβαζα 40αρι!
Η Subaru ΔΕΝ λεει 0W/20 αλλα συστηνει αυτο και αρκετα αλλα ιξωδη αναλογα τις εξωτερικες θερμοκρασιες αλλα και την καταπονηση.
Με το ιδιο σκεπτικο στην Ελλαδα η μεγαλη συγκεντρωση πυριτιου στην ατμοσφαιρικη σκονη ειναι λογος για πιο παχυ λαδι ενω το σταματα ξεκινα στα φαναρια ειναι απο μονο του καταπονηση για τον κινητηρα, επισης το οτι ειναι boxer με οριζοντια πιστονια απο μονο του αποτελει λογο να μην βαζεις το πιο λεπτο λαδι που μπορεις και αυτο θα το καταλαβεις αμεσα στο πρωινο ξεκινημα! -
Το καθησυχαστικό είναι ότι το 5W20 της RED LINE είναι παχύ 20ρι με HTHS=3.3 που είναι ισάξιο με πολλά καλά 30ρια, χώρια τα φοβερά τεχνικά χαρακτηριστικά του. Πιστεύω ότι θα είναι ασφαλές ειδικά εάν δεν το σκίζει παρατεταμένα ο οδηγός.
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Δεν βλεπω ουτε ενα λογο να μην χρησιμοποιεις τουλαχιστον 30αρι αν και οπως σου ειπα αν ημουν εσυ θα εβαζα 40αρι!Ο βασικός λόγος είναι ότι ένα 0w40 είναι αρκετά παχύτερο κρύο από ένα 5w20.
Η Subaru ΔΕΝ λεει 0W/20 αλλα συστηνει αυτο και αρκετα αλλα ιξωδη αναλογα τις εξωτερικες θερμοκρασιες αλλα και την καταπονηση.
Σωστά αλλά δίνει μια παραπάνω προτίμηση σε αυτό. Οι εξωτερικές θερμοκρασίες πόσο πλέον (με τα υγρόψυχτα) ρόλο παίζουν. Ο κινητήρας μου θα φτάσει στην ίδια θερμοκρασιά λειτουργίας είτε στην Αίγυπτο είτε στην Ρωσία.
Με το ιδιο σκεπτικο στην Ελλαδα η μεγαλη συγκεντρωση πυριτιου στην ατμοσφαιρικη σκονη ειναι λογος για πιο παχυ λαδι
Άλλο ένα θέμα για εύρενα... ή μήπως για συχνότερη αλλαγή φίλτρου αέρος ή αντικατάσταση με κάποιο τύπου K&N?
ενω το σταματα ξεκινα στα φαναρια ειναι απο μονο του καταπονηση για τον κινητηρα,
Αυτό νομίζω είναι περισσότερο καταπόνηση του συστήματος ψύξης (water weter?)
επισης το οτι ειναι boxer με οριζοντια πιστονια απο μονο του αποτελει λογο να μην βαζεις το πιο λεπτο λαδι που μπορεις και αυτο θα το καταλαβεις αμεσα στο πρωινο ξεκινημα!
Δηλαδή;
Ίσως μια ανάλυση λαδιών (όπως μου είχες προτείνει πρώτος εσύ) έστω και στα torco sr-1 που έχω ακόμα μέσα (6 μήνες, 4500 χλμ) να είναι ένα επιπλέον στοιχείο στο πάζλ
Θυμίζω ότι αυτά είναι τα 5w20. Σκέφτομαι να πάω προς ανάλυση ακόμα και αν δεν τα ξαναβάλω. Για να συγκρίνω με τα redline καθώς για να δω αν θα μου 'πούν' κάτι.
-
Πρώτα διαλέγεις το ιξώδες ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία το πρωί που βάζεις μπρος. Μετά, αν το λάδι δεν ζεσταίνεται αρκετά 80-100C δεν διαλέγεις 15/50, γιατί αν οδηγάς το χειμώνα με το λάδι στους 60C δεν έχεις καλή ροή.
Επίσης κοιτάς τη πίεση λαδιού στο ρελαντί μέσα στη πόλη με το λάδι ζεστό. Αν η αντλία λαδιού δεν μπορεί να σηκώσει αρκετή πίεση διαλέγεις παχύτερο λάδι. Στο δικό σου αφού λέει το εργοστάσιο ότι μπορείς να χρησιμοποιείς 0/20 μάλλον έχει τεράστια αντλία και δεν υπάρχει εδώ πρόβλημα.
Λεπτά λάδια βάζεις αν κάνεις πολλές μικρές διαδρομές (προστατεύει καλύτερα κρύο), αν μένεις σε περιοχή με πολύ κρύο (ξεκίνημα το πρωί στη Φλώρινα), αν θέλεις (πολύ μικρή) οικονομία στο καύσιμο, δεν θέλεις να πηγαίνεις ΠΟΛΥ σιγά τα πρώτα 15 λεπτά το πρωί και ΔΕΝ σκίζεις τακτικά το αμάξι.
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Η Subaru ΔΕΝ λεει 0W/20 αλλα συστηνει αυτο και αρκετα αλλα ιξωδη αναλογα τις εξωτερικες θερμοκρασιες αλλα και την καταπονηση.
Σωστά αλλά δίνει μια παραπάνω προτίμηση σε αυτό. Οι εξωτερικές θερμοκρασίες πόσο πλέον (με τα υγρόψυχτα) ρόλο παίζουν. Ο κινητήρας μου θα φτάσει στην ίδια θερμοκρασιά λειτουργίας είτε στην Αίγυπτο είτε στην Ρωσία.
Αυτή είναι η θερμοκρασία του νερού - το κύλωμα ψύξης έχει θερμοστάτη. Τα λάδια κρυώνουν στο κάρτερ, ροή αέρα και εξωτερική θερμοκρασία και είναι πολύ πιο ζεστά το καλοκαίρι από το χειμώνα.
Εγώ θέλω να βάλω ένα ψυγείο λαδιού/νερού στο σιβικ μου (έβαζε η χόντα πιο παλιά στο κινητήρα μου, τότε που τα λάδια ήταν πιο χοντρά). Αυτό το 'ψυγείο' ίσως το καλοκαίρι να ψύχει λίγο το λάδι αλλά σίγουρα το ζεσταίνει καλά (με το νερό του καλοριφέρ) το χειμώνα.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
JIM THEO ,ο RJHUG1 είναι ο ειδκός στα subaru που σου έλεγα , δες τι έγραφε εδώ:
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... 6801&st=30τα χιλιόμετρα των αλλαγών αναφέρονται σε turbo.
Σωτήριον έτος 2002 (τέλη) . Αποτελέσματα από τεστ στο εργαστήριο και δυναμόμετρο:
So here is what we found to be the best products for a turbo:
- Elf Excellium 0w40
- Mobil 1 0w40
- Agip sint 2000
- Castrol formula r 0w40
- Motul 'somthingorather'
- Mobil 1 5w50
- Shell Helix (xWx)
This whole comparison thing is killing me, so i will state what we found is best OVERALL for a turbo charged vehicle after several months of testing in the lab and on the dyno. But, i also must say that it is no reflection of how much better or worse and what is best for eveyones cars out there. Some might be better for performance, some for anti wear and some for length of life.
http://www.performanceforums.com/forums ... t=67133920Είχε και ένα τεστ με αγωνιστικά λιπαντικά εκείνη την εποχή όπως motul 300V και agip , elf όπου τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά για όλα .
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Η Subaru ΔΕΝ λεει 0W/20 αλλα συστηνει αυτο και αρκετα αλλα ιξωδη αναλογα τις εξωτερικες θερμοκρασιες αλλα και την καταπονηση.
Σωστά αλλά δίνει μια παραπάνω προτίμηση σε αυτό. Οι εξωτερικές θερμοκρασίες πόσο πλέον (με τα υγρόψυχτα) ρόλο παίζουν. Ο κινητήρας μου θα φτάσει στην ίδια θερμοκρασιά λειτουργίας είτε στην Αίγυπτο είτε στην Ρωσία.
Αυτή είναι η θερμοκρασία του νερού - το κύλωμα ψύξης έχει θερμοστάτη. Τα λάδια κρυώνουν στο κάρτερ, ροή αέρα και εξωτερική θερμοκρασία και είναι πολύ πιο ζεστά το καλοκαίρι από το χειμώνα.
Μπορεί να δεις έως και 10C στο σκίσιμο διαφορά εντός κάρτερ. Και 10C δεν είναι λίγοι αν μιλάμε για 130-140C όπου η ροή του 20ριού θα έχει πέσει. Εδώ σε σώζει ένα αξιοπρεπές HTHS που το 5W20 της RED LINE το έχει (αλλά δεν παύει να είναι και 20ρι οπότε τα ρίσκα τα παίρνεις). Το καλό εδώ όμως είναι ότι το 20ρι σε κινητήρα που προβλέπει την χρήση του πιθανότατα θα ανεβάζει και αισθητά λιγότερη θερμοκρασία στα γκάζια από ένα 40ρι οπότε αυτό από μόνο του μετριάζει αρκετά την κατάσταση.
Το έχω δει με το HDD 5W30 σε σχέση με το AMO 10W40 αλλά θα πω περισσότερα το Καλοκαίρι γιατί εκεί θα φανούν τα ζόρια. Το ΑΜΟ το καλοκαίρι δεν καταλαβαίνει τίποτα και αυτό φαίνεται ακόμη κι από το πως δουλεύει ο κινητήρας με τα λάδια κοντά στους 140C σε ρυθμούς πίστας αλλά και στο ρελαντί αμέσως μετά από μερικές γρήγορες γύρες. Καμία σχέση με τα Group III 5W40 που έβαζα και τα 'παίζανε'. Σε αυτό το σημείο ντάλα καλοκαίρι δεν ξέρω ακομη πώς θα συμπεριφερθεί το HDD 5W30. Πάντως για Φθινόπωρο έως Άνοιξη είναι σίγουρα υπέροχο και δεν μασάει στα γκάζια αφού πολύ δύσκολα πιάνει τους 130C στον κινητήρα μου (τα GrIII 5W40 τα έστελνα πάνω από τους 140C και τα αντίστοιχα ορυκτελαϊκά 10W40 πήγαιναν στο κόκκινο 150+C).
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Πρώτα διαλέγεις το ιξώδες ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία το πρωί που βάζεις μπρος.Μου αρέσει αυτό που γράφεις για το πρωί. Και φαντάζομαι πως εννοείς πάντα σύμφωνα με το manual. Εμένα λοιπόν που γράφει 0w20 έως τους 40οC είμαι OK και το καλοκαίρι.
Επίσης κοιτάς τη πίεση λαδιού στο ρελαντί μέσα στη πόλη με το λάδι ζεστό. Αν η αντλία λαδιού δεν μπορεί να σηκώσει αρκετή πίεση διαλέγεις παχύτερο λάδι. Στο δικό σου αφού λέει το εργοστάσιο ότι μπορείς να χρησιμοποιείς 0/20 μάλλον έχει τεράστια αντλία και δεν υπάρχει εδώ πρόβλημα.
Σύμφωνα με τον Dr http://63.240.161.99/motoroil/ σημασία δεν έχει η πίεση αλλά η ροή. Επίσης γιατί στο ρελαντί; Στις 5000 στροφές θα μου φαινόταν λογικότερο. (η ακόμα ποιο σωστά 10 psi/1000 στροφές, για Ferrari τουλάχιστον) Σχετικά με την αντλία, μήπως δεν έχω αρκετά δυνατή και έτσι ζητάει 20άρι ώστε να έχει την απαραίτητη ροή;
Λεπτά λάδια βάζεις αν
a)κάνεις πολλές μικρές διαδρομές (προστατεύει καλύτερα κρύο),
b)αν μένεις σε περιοχή με πολύ κρύο (ξεκίνημα το πρωί στη Φλώρινα),
c)αν θέλεις (πολύ μικρή) οικονομία στο καύσιμο,
d)δεν θέλεις να πηγαίνεις ΠΟΛΥ σιγά τα πρώτα 15 λεπτά το πρωί και
e)ΔΕΝ σκίζεις τακτικά το αμάξι.a) Ναι
b) Όχι (Αθήνα)
c) Ναι (έχει ξαναγραφτεί εδώ αλλά θυμίστε μου πόσο περίπου % είναι η οικονομία, είναι μεγαλύτερη στην πόλη ή στο ταξίδι
d) Ναι (σε 10 λεπτά ή λιγότερα το αυτοκίνητο είναι πάλι σβηστό για … ώρες). Εγώ μπορεί να το προσέχω αλλά η σύζυγος είναι σχεδόν πάντα βιαστική.
e) ΝαιΣύμφωνα με ορισμένους, όχι ότι με ενδιαφέρει εμένα, λεπτότερα λάδια επίσης βάζεις όταν θέλεις την ελάχιστη δυνατή απώλεια ιπποδύναμης (την μεγαλύτερη δυνατόν ισχύ στους τροχούς)
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Μπορεί να δεις έως και 10C στο σκίσιμο διαφορά εντός κάρτερ. Και 10C δεν είναι λίγοι αν μιλάμε για 130-140C όπου η ροή του 20ριού θα έχει πέσει.10 βαθμοί επηρεάζουν πολύ περισσότερο την ρευστότητα του λαδιού σε χαμηλές θερμοκρασίες, όπως φαίνεται και από τις καμπύλες του ισπανού που ανακάλυψε ο mousatos: http://www.widman.biz/Seleccion/Viscosi ... ficos.html
Όσο ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες έχουμε «σύγκλιση» όλων των ρευστοτήτων (για να το πούμε και μαθηματικά)
Γιατί να έχει πέσει η ροή του 20αριού; Ίσα ίσα που μου την ίδια πίεση θα έχει μεγαλύτερη ροή άρα και καλύτερη απαγωγή θερμότητας!
… Που έφτασα, να την «λέω» ακόμα σε εσένα τον δάσκαλο...Το καλό εδώ όμως είναι ότι το 20ρι σε κινητήρα που προβλέπει την χρήση του πιθανότατα θα ανεβάζει και αισθητά λιγότερη θερμοκρασία στα γκάζια από ένα 40ρι οπότε αυτό από μόνο του μετριάζει αρκετά την κατάσταση.
Όπως έγραψα και παραπάνω αυτό έχει να κάνει με το ψιλότερο λάδι και δεν νομίζω ότι έχει να κάνει με το αν ο κινητήρας προβλέπει ή όχι την χρήση του ψιλότερου.
Το έχω δει με το HDD 5W30 σε σχέση με το AMO 10W40 αλλά θα πω περισσότερα το Καλοκαίρι γιατί εκεί θα φανούν τα ζόρια. ... Καμία σχέση με τα Group III 5W40 που έβαζα και τα 'παίζανε'. Σε αυτό το σημείο ντάλα καλοκαίρι δεν ξέρω ακομη πώς θα συμπεριφερθεί το HDD 5W30. Πάντως για Φθινόπωρο έως Άνοιξη είναι σίγουρα υπέροχο και δεν μασάει στα γκάζια αφού πολύ δύσκολα πιάνει τους 130C στον κινητήρα μου (τα GrIII 5W40 τα έστελνα πάνω από τους 140C και τα αντίστοιχα ορυκτελαϊκά 10W40 πήγαιναν στο κόκκινο 150+C).
Μήπως επιβεβαιώνεται πάλι η καλύτερη απαγωγή θερμότητας που προσφέρει το ψιλότερο; Μάλλον φαίνονται επίσης και τα πλεονεκτήματα των GroupIV.
Το καλοκαίρι έρχεται για όλους μας… (γιατί έφυγε ποτέ φέτος; )ΥΓ
Θα ήθελα βέβαια να έχω όργανο μέτρησης της πίεσης καθώς και να γνωρίζω τι πιέσεις προβλέπει η Subaru ανά 1000 στροφές. Γιατί άραγε αυτό το όργανο έχει εκλείψει (το rallye έχει θερμοκρασία λαδιού, το forester τίποτα). Ο Dr όλα στην πίεση τα ανάγει. -
δείτε τι γράφει ο guru Richard Huggins εν έτη 2006 για evo αυτή τη φορά :
Karmic Man wrote:
1st oil change @ 5K with M1 0W-40.
The drained oil was jet black. Only got 3.8l of oil came out so refilled with 3.8l of new oil.
I found now engine warms out quicker, smoother and turbo spools up faster. Would recommend this oil.Too thin. Your engine will have mega piston slap at 40000kms and the bottom end bearings will sound finger nails down a blackboard. By using it at that mileage, your also suseptable to pulling oil pass the rings and then promoting excessive consumption up the track.
Άρα μπορεί να προτείνει 0W40 σε nissan silvia ή subaru ej20 αλλά σε evo το θεωρεί λεπτό: They have relatively bigger clearances compared to something like the sr20 or ej20
Και παρακάτω προτείνει κάτι σε 5W40 και 10W40 ή ακόμη και 15W50 σε EVO.
It depends on the engine and the power or torque output that its producing. For a standard evo engine, then i think something like a 10w40 or 5w40 would be fine. Once you start producing big power then you have to increase both to around 15w50. The more torque you produce, the harder the impact is between bearings and rotating journals and thus the dispersion of the oil fiml is greater. Remembering that the way oil protects against wear is by providing a barrier between two metalic parts either cylinder wall or rings or bearings and rods. The thinner the oil the easier this disperses, therefore creating piston slap and stuffed bottom end. Also, the 4g63 has pretty big clearances and needs thicker oil accordingly. 0w40 is much better suited to ej20 or sr20det or honda engines that have tighter clearances and make less torque. The higher the last number, the more resistant to oxidising or going off it is, but also takes longer to get upto temp. Important factor, because the easist way to root a turbo is to have it on boost with cold oil flowing through it.http://www.evolutionoz.net/forum/phpBB2 ... l&start=30[/b]
Ok, two numbers xWy. x is the kinematic viscosity or thickness of the oil at startup, typically 40degc. Y is the viscosity at operating temperature (100degc). The thinner or lower x is, the better it flows through a given space. This is an advantage because it reaches the site/s of lubrication fast BUT; , on start up, it is more likely to cause wear, because a thicker oil will maintain a better film thickness on the surface, especially in the cold.
-
Σχετικά με την παραπάνω bold γραμμή ... τι να πω;!
Αν είναι έτσι πως έχουν γίνει τόσο δημοφιλή τα 0wy, και πέρα από το film παίζει και ρόλο πόσο καλή ροή έχουμε όταν το λάδι είναι κρύο. Ίσως να έχει δίκιο ο guru αλλά … πρέπει να ζεσταίνουμε ευλαβικά τα λάδια μας, πόσο μάλλον αν είναι turbo. Για αγώνες βάζουμε ακόμα και αυτό http://www.trade-wind.gr/index.php?co=p ... rod_id=403Μια και έχουμε πιάσει τις θερμοκρασίες ...
http://www.redlineoil.com/products_cool ... tegoryID=4Το έχει δοκιμάσει κανείς;
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Μπορεί να δεις έως και 10C στο σκίσιμο διαφορά εντός κάρτερ. Και 10C δεν είναι λίγοι αν μιλάμε για 130-140C όπου η ροή του 20ριού θα έχει πέσει.
10 βαθμοί επηρεάζουν πολύ περισσότερο την ρευστότητα του λαδιού σε χαμηλές θερμοκρασίες, όπως φαίνεται και από τις καμπύλες του ισπανού που ανακάλυψε ο mousatos: http://www.widman.biz/Seleccion/Viscosi ... ficos.html
Όσο ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες έχουμε «σύγκλιση» όλων των ρευστοτήτων (για να το πούμε και μαθηματικά)
Γιατί να έχει πέσει η ροή του 20αριού; Ίσα ίσα που μου την ίδια πίεση θα έχει μεγαλύτερη ροή άρα και καλύτερη απαγωγή θερμότητας!
… Που έφτασα, να την «λέω» ακόμα σε εσένα τον δάσκαλοΕλεύθερα... αλλά νομίζεις ότι έτσι θα τη βγάλεις;
Μιλάω για σκίσιμο (δηλαδή στα τσίτα γκάζια με ζεστό μοτέρ) γιατί εκεί υπάρχει ανησυχία για τα λεπτόρευστα. Όταν λοιπόν στον ίδιο χρόνο, με την ίδια πίεση υπό τις ίδιες συνθήκες ένα λιπαντικό ανεβάζει λιγότερο ψηλά την θερμοκρασία του τότε αυτό είναι προς όφελος του λιπαντικού που εργάζεται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, άρα στην συγκεκριμένη περίπτωση το λεπτόρευστο πλεονεκτεί (και το έχω δει στην πράξη).
Στις χαμηλές θερμοκρασίες δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε ότι το λεπτόρευστο σαφώς πλεονεκτεί και ταυτόχρονα είναι άτοπο να συζητάμε για 10C διαφορά στις χαμηλές θερμοκρασίες στο σκίσιμο (δεν υπαρχει λογική στην διατύπωση του σκεπτικού).
Η σύγκλιση των ρευστοτήτων στις υψηλές δεν σημαίνει ότι είναι ανύπαρκτες και εκείνη την ώρα η διαφορά ακόμη και 0.5cST μπορεί να αποδειχθεί χαώδης. Δεν γίνεται τυχαία η μέτρηση του δείκτη HTHS που γίνεται στους 150C.
Όσο για το αν είναι καλύτερα παχύρευστο ή λεπτόρευστο για την εκκίνηση του κινητήρα σαφώς και το λεπτόρευστο πλεονεκτεί και αυτό είναι αντιληπτό σε όσους το έχουν δοκιμάσει μεταξύ ίδιων ποιοτικώς λιπαντικών διαφορετικού ιξώδους. Εκτός κι αν το λεπτό ιξώδες είναι εκτός προδιαγραφών κινητήρα οπότε το πιο παχύ να είναι καλύτερο ακόμη και στην εκκίνηση.
Και γενικότερα για το όλο ζήτημα έχω να διευκρινίσω τα παρακάτω γιατί σχεδόν αρχίσαμε να χάνουμε τα όρια του 'σωστού' και του 'λάθους'...Για το παρόν θέμα μας γενικά αναφέρομαι για λιπαντικό εντός προδιαγραφών του κατασκευαστή γιατί μόνο τότε έχουμε να συζητάμε για οφέλη αλλιώς καλώς συζητάμε για παρενέργειες. Τα παραδείγματα των άσχημων παρενεργειών που φέρατε από άλλα forums κατά κανόνα ισχύουν για χρήση λιπαντικών εκτός εύρους προδιαγραφών ιξώδους από του κατασκευαστή του κινητήρα, όπου είναι λογικό να πρέπει να προβληματιστούμε σοβαρά για τις επιλογές μας.
Κατά συνέπεια όταν κινούμαστε με τα ενδιάμεσα ιξώδη από αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής είμαστε παντού μέσα και χωρίς παρενέργειες. Όταν κινούμαστε οριακά προς τα έξω τότε φλερτάρουμε με τις παρενέργειες χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι θα τις βρούμε και μπροστά μας εκτός εάν η χρήση του κινητήρα είναι επίσης 'εκτός προδιαγραφών' (οπότε εκεί θα δούμε και θα μάθουμε).Άρα το να λέμε ότι ένα 20ρι είναι κακή επιλογή για κινητήρα που δεν έχει τις κατάλληλες ανοχές και αντλία λαδιού δεν λέμε και τίποτα το παράξενο. Το να λέμε ότι ένα 20ρι είναι σωστή επιλογή όταν κινείται στα όρια επιλογών του κατασκευαστή τότε ρισκάρουμε ελαφρώς και αυτό σημαίνει ταυτόχρονα ότι η επιλογή μπορεί να αποδειχθεί σωστή αλλά και λάθος, οπότε είναι καλό να προσθέσυμε και τους υπόλοιπους παράγοντες (πράγμα που κάνατε). Στο σημείο αυτό να προσθέσω ότι από ό,τι φαίνεται η τεχνολογία ποιοτικής παρασκευής 20ριών υπάρχει μεν αλλά προφανώς είναι ακόμη οικονομικά ασύμφορη γι αυτό και έως τώρα μόνο η RED LINE το επιχείρησε με σύνθεση GrIV/V και αυτό είναι ταυτόχρονα ενθαρρυντικό αλλά και ανησυχητικό. Αυτό το ξαναείπα. Εγώ αν εν δω την AMSOIL και την MOTUL να παράγουν 20ρι GrIV/V δεν θα νιώσω σιγουριά (για να μην πω εάν δεν δω την ELF να βγάζει 20ρι έστω κι αν είναι GrIII - η ELF είναι η πλέον εγγυημένη στις επιλογές της κατά τη γνώμη μου).
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Πρώτα διαλέγεις το ιξώδες ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία το πρωί που βάζεις μπρος.
Μου αρέσει αυτό που γράφεις για το πρωί. Και φαντάζομαι πως εννοείς πάντα σύμφωνα με το manual. Εμένα λοιπόν που γράφει 0w20 έως τους 40οC είμαι OK και το καλοκαίρι.
Διαλέγω το πιο χοντρό λάδι που μου επιτρέπει να ξεκινάει ο κινητήρας το πρωί.
Επίσης κοιτάς τη πίεση λαδιού στο ρελαντί μέσα στη πόλη με το λάδι ζεστό. Αν η αντλία λαδιού δεν μπορεί να σηκώσει αρκετή πίεση διαλέγεις παχύτερο λάδι. Στο δικό σου αφού λέει το εργοστάσιο ότι μπορείς να χρησιμοποιείς 0/20 μάλλον έχει τεράστια αντλία και δεν υπάρχει εδώ πρόβλημα.
Σύμφωνα με τον Dr http://63.240.161.99/motoroil/ σημασία δεν έχει η πίεση αλλά η ροή. Επίσης γιατί στο ρελαντί; Στις 5000 στροφές θα μου φαινόταν λογικότερο. (η ακόμα ποιο σωστά 10 psi/1000 στροφές, για Ferrari τουλάχιστον) Σχετικά με την αντλία, μήπως δεν έχω αρκετά δυνατή και έτσι ζητάει 20άρι ώστε να έχει την απαραίτητη ροή;
Η αντλία λαδιού είναι δύο γρανάζια που καθώς γυρίζουν πρεσσάρουν το λάδι. Η ποσότητα που περνάει είναι σταθερή, είτε είναι μαρμελάδα είτε νερό. Τη πίεση τη καθορίζει πόσο εύκολα περνάει το λάδι από το κινητήρα. Αν είναι πολύ λεπτό περνάει πολύ εύκολα και έχεις χαμηλή πίεση. Αν είναι πολύ χοντρό δεν περνάει εύκολα, ανεβαίνει πολύ η πίεση, ανοίγει μια βαλβίδα ασφαλείας μετά την αντλία για να μη γίνει ζημία και περνάει λίγο λάδι - πολύ χαμηλή ροή.
Οι συνθήκες που χρησιμοποιείς το αμάξι είναι ιδανικές για λεπτό λιπαντικό. Μην ασχολείσαι με xW20, βάλε ένα 5W30 για προστασία. (Αν βάζεις στην Αθήνα xW20, κάποιος που μένει στο Καναδά και βάζει μπρος με -30C τι πρέπει να βάλει; ) Μην αγοράζεις πανάκριβα λάδια, πάρε ένα καλό 5W30 σε καλή τιμή και άλλαζέ το συχνά (μικρές διαδρομές).
Περι λιπαντικών γενικώς