-
Με την ξεκογκαζιά δε θα μείνει άναυστη βενζίνη στους κυλίνδρους;
Μήπως έτσι χειροτερεύεις την κατάσταση; -
Η ξερογαζια νομίζω ότι την κάνα οι παλιοί για να καθαρίζουν τα μπουζί
-
Στο σβήσιμο; Η λογική είναι να κάνει η μηχανή μερικές περιστροφές χωρίς να εισαχθεί φρέσκο μίγμα. Δεν ξέρω, μπορεί να κάνω λάθος.
-
Μα οι προσμιξεις περνανε μεσα στο λαδι κατα την διαρκεια λειτουργιας του κινητηρα οχι οταν τον σβηνουμε, με ποιο τροπο βοηθα η 'ξερογκαζια' στο να μειωθει το φαινομενο;
Αυτο που λεω παιδια ειναι πως τα performance λιπαντικα δεν εχουν και δεν μπορει να εχουν μεγαλο ποσοστο πακεττα προσθετων που βελτιωνουν το ιξωδες, αντοχη στην οξειδωση, ζωη του καταλυτη κλπ απλα γιατι στις δυσκολες συνθηκες με υψηλες πιεσεις, θερμοκρασιες λειτουργιας κλπ αυτα ειναι τα πρωτα που θα καταστραφουν!
Λογικο δεν ειναι να υστερουν στην αντοχη στο χρονο εναντι πιο καθημερινων λιπαντικων; -
Μπορεί να κάνω λάθος, οκ.
-
Επίσης στα τουρμπάτα η ξερογκαζιά είναι καταστροφή. Δεν αποφέρει κανένα όφελος και δεν νομίζω ότι έχει νόημα να το κάνει κανείς.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Επίσης στα τουρμπάτα η ξερογκαζιά είναι καταστροφή. Δεν αποφέρει κανένα όφελος και δεν νομίζω ότι έχει νόημα να το κάνει κανείς.Ετσι.Πρεπει να φυγει το λαδι αλλιως θα καει με που το ξαναβαλεις μπροστα.
-
Για να μην μακρυγορώ, γενικά συμφωνώ με τις τοποθετήσεις του G60POWER αλλά καί με του JIM THEO για τον οποίο θα συμπληρώσω απλώς ότι η επιστήμη της χημείας και ειδικότερα των λιπαντικών εξελίσσεται συνέχεια και πλέον έχουν εμφανιστεί Group III που με προσθήκη εξελιγμένων πακέτων χημικών προσθέτων (συμπεριλαμβανομένων και των διαφόρων εστέρων) συναγωνίζονται επί μέρους χαρακτηριστικά των Group IV/V, όπως επίσης έχουν εμφανιστεί Group IV/V με ακόμη πιο τονισμένα overall χαρακτηριστικά ώστε να συνδυάζουν εξαιρετική αντοχή τόσο στη χρήση όσο και στο χρόνο ταυτόχρονα. Πχ το αγαπημένο μου λιπαντικό ΑΜΟ 10W40 έχει δυνατότητα χρήσης σε μοτοσυκλέττες άξια να σταθεί στον ανταγωνισμό, σε κινητήρες diesel το ίδιο, όπως και σε βενζινοκινητήρες. Χωρίς να χρησιμοποιεί Moly που καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του πακέτου προσθέτων στα άλλα λιπαντικά, χρησιμοποιεί αντ'αυτού εξελιγμένους εστέρες που κάνουν τόσο τη δουλειά του Moly όσο και άλλες δουλειές ταυτόχρονα. Για παρόμοιο λόγο (προφανώς όχι τον ίδιο) τα σημερινά 300V είναι πιο ανθεκτικά στο χρόνο από ότι οι προηγούμενες γενιές ενώ ταυτόχρονα είναι καλύτερα καί σε αγωνιστική-σκληρή χρήση για την οποία προορίζονται.
Η εξέλιξη των λιπαντικών εξελίσσεται και δεν σταματάει. Θυμηθείτε κάτι που ξαναέχω πει και δεν είναι δικό μου αλλά γεγονός: Τα λιπαντικά κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι οι πιο πολύπλοκες χημικές ενώσεις που έχει φτιάξει ο άνθρωπος. Λόγω του ότι εμπλέκεται και το μάρκετινγκ με τις άπειρες και συνεχώς ανανεωμένες προδιαγραφές τα λιπαντικά κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι πλέον πιο εξελιγμένα και πολύπλοκα ακόμη και από τα λιπαντικά κινητήρων jet (και γενικά αεροπορικών κινητήρων).
-
Για παρόμοιο λόγο (προφανώς όχι τον ίδιο) τα σημερινά 300V είναι πιο ανθεκτικά στο χρόνο από ότι οι προηγούμενες γενιές ενώ ταυτόχρονα είναι καλύτερα καί σε αγωνιστική-σκληρή χρήση για την οποία προορίζονται.
Μιλτο τα καινουρια V300 οντως εχουν καποια προσθετα για περισσοτερη αντοχη στο χρονο και ειναι πιο καθημερινα συμφωνα με τον γενικο διευθυντη της Motul Ευρωπης σε προσφατη επισκεψη του εδω, εκεινο που δεν ξερω ειναι κατα ποσο ειναι και πιο ανθεκτικα σε ακραιες συνθηκες.
Απο την αλλη παροτι δεν εχω ασχοληθει ποτε με λιπαντικα γενικως περα απο του τι ειναι καλο να βαζω στο καρουλι μου (οποτε δεν εχω εμβαθυνει οπως σιγουρα εχεις κανει εσυ) οι βασικες γνωσεις χημειας λενε πως τα Group V/IV ειναι καλυτερα απο ολα τα αλλα απλα και μονο λογω της χημικης τους βασης η οποια απο μονη της δινει τα περισσοτερα χαρακτηριστικα και σταθεροτητα στις δυσκολες συνθηκες!
Οποτε δεν χρειαζονται πολλα προσθετα και φυσικα ειναι ευκολοτερο για καποιον παρασκευαστη να κανει καλο λαδι αφου ξεκινα απο καλο αρχικο προιον.
Βεβαια χημεια ειναι αυτη ποτε δεν ξερεις ενω καποιες φορες τα απολυτα νουμερα τεχνικων χαρακτηριστικων και οι προδιαγραφες δεν λενε ολη την αληθεια παροτι ειναι καλος δεικτης της ποιοτητας προιοντος. -
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Αυτο που δεν μπορειτε να καταλαβετε ειναι οτι ειναι αλλο πραγμα πριν απο 20 χρονια που επιλεγαμε το ιξωδες με βαση τις κλιματικες συνθηκες (αφου εκει στηριζομαστα στις προδιαγραφες κατα ΑPI kai ACEA) kai einai allo pragma shmera που οι προδιαγραφες απο μονες τους οριζουν κατασκευαστικα και τη δομη του ιξωδες.Γιατί τα λάδια πλέον δεν λεπταίνουν όταν ζεσταίνονται; Άλλαξαν τους νόμους της φυσικής οι κατασκευαστές; Στην Αλάσκα 5W30 βάζουν;
Αυτο προκυπτει απο την κατασκευαστικη δομη του καθε κινητηρα του εκαστοτε κατασκευαστη ο οποιος και ζητα τα καταλληλα προσθετα για τον δικο του κινητηρα,γι αυτο και δεν μπορουμε να βαλουμε ενα 5/30 vagελολαδο σε ενα φορντ το οποιο κι εκεινο θελει 5/30.
Ξέρεις καμία διαφορά στα μέταλλα ενός κινητήρα από ένα άλλο κινητήρα; Χρειάζονται διαφορετικά λάδια; Όχι φυσικά. Οι προδιαγραφές μπαίνουν για να τονωθεί οικονομικά η εταιρεία που χρεώνει ένα κάρο λεφτά για να δώσει πιστοποίηση σε ένα λάδι ότι πληρεί τις προδιαγραφές της. Οι κατασκευαστές θέλουν όταν αγοράσεις το αυτοκίνητο να πληρώνεις το σέρβις για πάντα σ' αυτούς. Ήδη σε αμερικάνικα αυτοκίνητα για να αλλάξεις κάτι στον υπολογιστή του αυτοκινήτου, πρέπει το μηχάνημά σου να είναι on-line στο internet με τον κατασκευαστή για να σου επιτραπεί η αλλαγή. Αυτό γίνεται για να χρεώσει ο κατασκευαστής το συνεργείο το οποίο με τη σειρά του θα χρεώσει το πελάτη - αυτό είναι το μέλλον.
Για να το καταλαβεις αυτο θα πρεπει να γνωριζεις την φιλοσοφια κατασκευης των μοτερ του καθε κατασκευαστη,οπως χυτευση μπλοκ,κατασκευη και λειανση κυλινδρων,ανοχες ελατηριων κλπ κλπ.
Αν τα γνωριζεις αυτα κι επιμενεις,ε τοτε σηκωνω τα χερια πανω.
Το πιο σημαντικό που ορίζει μια προδιαγραφή είναι πόσα χιλιόμετρα θα αντέξει το λάδι στο κινητήρα. Γι αυτό αν ανακατέψεις λάδια δεν σου εγγυώνται πλέον προδιαγραφή και αριθμό χιλιομέτρων - τίποτα άλλο. Ακόμα, ο κάθε κινητήρας 'ζορίζει' διαφορετικά το λάδι. Έτσι είναι πιο εύκολο ένα λάδι να μπορεί να βγάλει 20.000 χλμ σε ένα κινητήρα αλλά όχι σε ένα άλλο. Αυτή είναι η διαφορά στις μάρκες αυτοκινήτων. Δεν παίζουν ρόλο τα διαφορετικά μέταλλα, ανοχές κλπ. (έτσι κι αλλιώς παρόμοια είναι).
Οι καινούριοι κινητήρες δεν είναι πιο 'στενοί' για να χρειάζονται πιο λεπτά λάδια. Αν δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν με ένα 15W50 δεν θα δούλευαν καθόλου. Είσαι μηχανικός, δείξε μας τι κουζινέτα είχε η VAG πριν 15 χρόνια και τι έχει τώρα, το plastigage που χρησιμοποιείς για να ελέγξεις τα κουζινέτα στην επισκευή δείχνει διαφορετικά κουζινέτα σήμερα; Στο σιβικ μου τα κουζινέτα είναι: 1 and 5 clearance 0.018-0.036 mm, 2,3 and 4 clearance 0.024 to 0.042 mm. Μικροδιαφορές για κινητήρες που θα λειτουργούν με πολύ λεπτά λάδια μπορεί να υπάρχουν (π.χ. στην αντλία λαδιού) αλλά όχι πολλά πράγματα.
Φυσικά και συμφωνώ μαζί σου που ακολουθείς τις οδηγίες των κατασκευαστών. Θα ήταν ΠΑΡΑΛΟΓΟ να μη το κάνεις. Σ' αυτό τη συζήτηση όμως ψάχνουμε λύσεις (λιπαντικά) που βελτιώνουν πολύ τη ζωή του κινητήρα σε συνθήκες που δεν συνιστά ο κατασκευαστής.
**Γιατί οι κατασκευαστές συνιστούν λεπτά λάδια (δική μου άποψη, όποιος θέλει ας διορθώσει):
-
Τα λάδια και τα πρόσθετά τους έχουν γίνει πολύ καλύτερα, ένα σύγχρονο 5W30 προστατεύει περισσότερο από ένα παλιό 20W50.
-
Οι περισσότερες φθορές γίνονται στο διάστημα που ο κινητήρας δουλεύει κρύος και επειδή ο μέσος οδηγός δεν προσέχει το αυτοκίνητο όσο είναι κρύο, οι κατασκευαστές επιλέγουν ένα λιπαντικό που να προστατεύει το κινητήρα την ώρα που είναι πιο ευάλωτος.
-
Οι κινητήρες πλέον αντέχουν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και τα αυτοκίνητα τα πετάει ο κόσμος με καινούριους κινητήρες. Άνετα μπορούμε λοιπόν να αλλάζουμε λάδια κάθε 30.000 χλμ. και να χρησιμοποιούμε λεπτό λάδι. Έτσι κι αλλιώς στις 200-300.000 χλμ το αυτοκίνητο θα πάει για πέταμα. Ποιός ο λόγος να αντέχει ο κινητήρας 500.000 χλμ;
-
Η οικονομία στο καύσιμο και οι εκπεμπόμενοι ρύποι (φορολόγηση με CO2) μειώνονται με χρήση λεπτόρευστων λιπαντικών. Αυτό είναι το πιο σημαντικό (χρήμα).
**
-
-
τολμω να οω οτι το 70% των γνωσεων μου γυρω απο τα λαδια τα εμαθα απο εσας.Μπραβο για την σωστη πληροφορηση που δινετε σε εμας που ψαχνομαστε λιγο γυρω απο τα αναλωσιμα των αυτοκινητων μας.
τωρα χωρις να θελω να κουρασω αν εχετε την καλοσυνη μου απαντατε χονδρικα για ενα top five σε λαδια 5/40 βασει των χαρακτηριστικων τους.δηλαδη ποιο εχει πιο ανθεκτικο σημειο βρασμου,ποιο καλυτερο στις χαμηλες κτλ.
επισης σε 5/30,10/40(αν υπαρχει)και 5/50(αν υπαρχει) ποιο πλησιαζει τα παραπανω χαρακτηστικα των 5/40.
τελος στο μηχανακι μου KLE 500 του 1998 υπαρχει καποιο λαδι αυτοκινητου που μπορω να χρησιμοποιησω σε 10/40 ή 15/50.ας μην ξεχναμε οτι το μοτο λιπαινει σασμαν,δισκους και μοτερ με το ιδιο λαδι.
ευχαριστω και sorry αν κουρασα παιδια.
ps χρησιμοποιω σε τρια αυτοκινητα 8100 5/40 εδω και τρια χρονια περιπου και ειμαι ευχαριστημενος 38€ τα 4 λιτρα για οποιον θελει να του δωσω. -
Πιστεύω οτι οι αμφιβολίες δημιουργούνται από το γεγονός οτι οι κατασκευαστές δεν μας λένε πόσα χιλιόμετρα θα αντέξει ο κινητήρας με το πιστοποιημένο λάδι και τα μεγάλα διαστήματα service.
Με πόσα χιλιόμετρα θεωρούν οτι ένα αυτοκίνητο έχει ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του ή πόσα χιλιόμετρα θα βγάλει εγγυημένα μετά από σκληρή χρήση.
Σε μια συζήτηση διάβασα οτι το ford focus είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της ford που πωλείται στην αμερική έχοντας άτυπη εργοστασιακή εγγύηση 150.000 μιλίων(για τα αμερικάνικα ford είναι ακόμη λιγότερη). Δηλ. τα εξαρτήματά του κατασκευάζονται για να αντέξουν 250.000 χλμ, από εκεί και πάνω όλα μπορούν να χαλάσουν, άρα ο κύκλος ζωής ενός focus από το εργοστάσιο είναι τα 250.000 χλμ. και οι αλλαγές λαδιών καθορίζονται σύμφωνα με αυτό το όριο.
Κάμποσες σελίδες πίσω θα δείτε τον nasos79 να παραπονιέται οτι με τα ημισυνθετικά motorcraft 5w30 της ford ο κινητήρας μετά από κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα έχει πέσει σε απόδοση και έχει πιο τραχιά λειτουργία όταν πλησιάζει το όριο αλλαγής των 10.000 χλμ . Υπ'όψην οτι η ίδια η ford αλλάζει το συγκεκριμένα λάδια κάθε 20.000 χλμ . Δοκιμάστε να του πείτε οτι τα αλλάζει νωρίς...
Τέλος παραθέτω ένα link με χημική ανάλυση δυο διαφορετικών λαδιών σε VW Golf diesel(TDI). Το ένα(mobil 1 delvac 5W40) είναι λάδι γενικής χρήσης που δεν έχει προδιαγραφές της VW και το άλλο elf 0W30 που με τις απαιτούμενες προδιαγραφές χάνει κατα κράτος.
http://theoildrop.server101.com/ubb/ult ... 6;t=000289Και...ο leonp γνωρίζοντας μηχανολογία έχει πιο ολοκληρωμένες γνώσεις από εμένα, όπως και μερικοί άλλοι εδώ μέσα. Ας μην είμαστε απόλυτοι.
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
ps χρησιμοποιω σε τρια αυτοκινητα 8100 5/40 εδω και τρια χρονια περιπου και ειμαι ευχαριστημενος 38€ τα 4 λιτρα για οποιον θελει να του δωσω.
Μπορείς να τα βρείς και με 28€ , έχεις χάσει επεισόδια αγαπητέ, ψάξε στις πιο πίσω σελίδες.
-
Θα ηθελα κριτικη για τα liqui moly gt1 race tech 10/60 σε κινητηρα 20vt vw group
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
τελος στο μηχανακι μου KLE 500 του 1998 υπαρχει καποιο λαδι αυτοκινητου που μπορω να χρησιμοποιησω σε 10/40 ή 15/50.ας μην ξεχναμε οτι το μοτο λιπαινει σασμαν,δισκους και μοτερ με το ιδιο λαδι.
Για να είσαι σίγουρος, θα κοιτάς πάνω στο λιπαντικό να γράφει την προδιαγραφή JASO MA που είναι η γιαπωνέζικη για μοτοσυκλέττες με υγρό συμπλέκτη (κινητήρας-σασμάν λιπαίνονται με το ίδιο λιπαντικό).
Τα μόνα λιπαντικά αυτοκινήτου που γνωρίζω (δηλαδή που δεν αυτοπροσδιορίζονται ως Motorcycle Lubricants) και αναφέρουν ότι καλύπτουν την JASO MA είναι τα AMSOIL 10W40 και 20W50 High Performance (AMO και ARO αντίστοιχα).
Εσύ λογικά χρειάζεσαι 10W40 με JASO MA όπως σχεδόν όλες οι γιαπωνέζικες.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν πάρα πολλά λιπαντικά μοτοσυκλέττας στο εμπόριο από πολλούς παρασκευαστές. -
Ο χρήστης γιαννακοπουλος γιαννης έγραψε:
Θα ηθελα κριτικη για τα liqui moly gt1 race tech 10/60 σε κινητηρα 20vt vw group10W60 και ειδικά στον 20VT του VAG;
Θα σε αφήσω στον G60POWER που κάτι ξέρει που φωνάζει...Κριτική για το λάδι καθεαυτό μπορώ μόνο βασιζόμενος σε τεχνικά χαρακτηριστικά που δεν έχω. Για να βρει κανείς τεχνικά της LIQUI MOLY ιδρώνει... Μουσάτε-Λεωνίδα-Δημήτρη κλπ έχετε βρει πηγή για τεχνικά της LIQUI MOLY;
-
Ναι, αν τους τα ζητήσεις από γερμανία στα δίνουν. Ένα mail υπόθεση είναι,αν και θα προτιμούσα να τα είχαν κάπου στο site έτοιμα για κατέβασμα.
-
Δεν ξέρω για το LIQUI MOLY αλλά γιατί να βάλεις τόσο χοντρό λάδι; Έχεις χαμηλή πίεση λαδιού ή τραβάς τροχόσπιτο (τέρμα γκάζι με χαμηλές στροφές); Σε ψηλές στροφές ένα λεπτό λιπαντικό είναι καλύτερο.
Κάποια συζήτηση για VAG θα είναι σίγουρα πιο κατατοπιστική.
-
Και εγω χρισημοποιω το ιδιο λαδι σε 20vt 206hp εδω και 140000χλ εαν τον ακουσετε να δουλευει θα νομισετε οτι μολις βγηκε απο την αντιπροσωπια.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
ps χρησιμοποιω σε τρια αυτοκινητα 8100 5/40 εδω και τρια χρονια περιπου και ειμαι ευχαριστημενος 38€ τα 4 λιτρα για οποιον θελει να του δωσω.
Μπορείς να τα βρείς και με 28€ , έχεις χάσει επεισόδια αγαπητέ, ψάξε στις πιο πίσω σελίδες.
φιλε 28€ τα 4 λιτρα?διοτι βγαινει σε συσκευασια των 2 λιτρων.
Περι λιπαντικών γενικώς