-
Όλα αυτά που αναφέρεις είναι πολύ καλά λιπαντικά και σίγουρα καλύτερα από της Οpel. Πιθανότατα να μην καταλάβεις διαφορές μεταξύ τους. Αν έπρεπε να διαλέξω θα έβγαζα απ'έξω το 8100, όχι επειδή δεν είναι καλό -το αντίθετο- αλλά επειδή είναι ένα κλικ πιο κάτω από τα άλλα τρία. Τα υπόλοιπα έχουν τα δικά τους προτερήματα. Το RED LINE 5W30 έχει πολύ ενδιαφέρον λόγω των εξαιρετικών τεχνικών χαρακτηριστικών του συμπεριλαμβανομένης και της ισχυρότητας στο φιλμ του (HTHS) που ισοδυναμεί με των AFL 5W40 και M1 0W40 (για να μην πω ότι τα ξεπερνάει ελαφρά). Από την άλλη το M1 είναι καθιερωμένο αδιαμφισβήτητης ποιότητας χωρίς αδύναμα σημεία αρκεί να αφήσουμε στην άκρη το ότι έχει πολύ ανοιχτό ιξώδες οπότε θεωρητικά θα πέφτει νωρίτερα από τα άλλα δύο κορυφαία (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα σε εκθέσει αν το επιλέξεις για μακρινές αλλαγές). Και τέλος το AFL 5W40 πωλείται σε τιμή-πρόκληση από τον Λαμπριανίδη και δεδομένης της εξίσου κορυφαίας-ποιοτικής και κατάλληλης-μελετημένης ευρωπαϊκού προσανατολισμού σύνθεσής του, δε νομίζω ότι σου δίνει λογικά περιθώρια διαφορετικής επιλογής.
-
Ο χρήστης lazarefa έγραψε:
Γενικά πόσο είναι το αναμενόμενο διάστημα (πχ 80.000 χλμ?) για αλλαγή βαλβολίνης κιβωτίου σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο μέσης ιπποδύναμης με νορμάλ προς σπορ χρήση και σχετικά συχνή χρήση του σασμάν;Υπολόγισε αλλαγή ανά 2 χρόνια με σωστή και καλή βαλβολίνη για να είσαι πάντα μέσα. Τα 80000χλμ τα θεωρώ πάρα πολλά εάν θέλουμε να έχουμε απαιτήσεις από το σασμάν μας.
-
Ο χρήστης SirGus έγραψε:
ποια κατανάλωση λαδιού θα επιτρέπατε στο αυτοκίνητο μου?1975, 170.000 kms (με μία επισκεύη μηχανής πριν περίπου 70.000 kms)
από πόσα ml/kms λαδιού και πάνω να αρχίσω να τρομάζω?
Δεν είναι θέμα χιλιομέτρων το ζήτημα που θέτεις. Ένα πραγματικά καλοσυντηρημένο-καλοδουλεμένο μοτέρ με 300000χλμ μπορεί να παρουσιάζει πολύ καλύτερη συμπεριφορά από ένα κακοσυντηρημένο-κακοδουλεμένο με 50000χλμ (να μην πω και με λιγότερα).
Μέχρι 300ml/1000χλμ μπορείς να ανεχτείς αφού πρώτα ψάξεις να βρεις λιπαντικό που μπορεί να παρουσιάζει μειωμένη κατανάλωση. Καταναλώσεις άνω των 300ml υποδηλώνουν ή υπερβολικά παχύ λιπαντικό ή κάποια μηχανική φθορά με την οποία θα αναγκαστείς σίγουρα να ασχοληθείς όταν κινείσαι κοντά στο 800-1000ml/1000χλμ (αρκετά αγχωτική κατανάλωση για να ζεις με αυτήν για καιρό). Απλά να θυμάσαι ότι όταν δεις καταναλώσεις που ξεπερνούν τα 300ml ξεκινάς το ψάξιμο. Άσε τί λένε οι κατασκευαστές (500ml-600ml-1000ml!!!) για να αποφύγουν να μας καλύπτουν μηχανικές βλάβες εντός εγγύησης.
Πάντως μου έχουν τύχει μοτέρ -κυρίως της ALFA ROMEO- με κατανάλωση άνω των 500ml/1000χλμ που καταφέραμε να την ρίξουμε κάτω του ορίου των 300ml πλησιάζοντας σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και τα 100ml/1000χλμ, απλά επιλέγοντας διαφορετικό-καταλληλότερο λιπαντικό. Το κοινό των κινητήρων αυτών που μειώσαν ραγδαία την κατανάλωση λιπαντικού μόνο με αλλαγή του ιξώδους, ήταν ότι χρησιμοποιούσαν 10W60 ενώ ο κινητήρας τους είχε μικρότερες ανοχές, άρα χρειαζόταν λεπτότερο λιπαντικό. -
μάλιστα...
κάτι δεν πάει καλά εδώ...Σβηστή μηχανή και μετά από 1 ώρα βλέπω μικρή κηλίδα λαδιού από κάτω.
Άρα δεν μιλάμε για κατανάλωση λαδιού αλλά διαρροή λαδιού.
Άρα και με το Mobil που είχα πριν το Castrol hi mileage, η κατανάλωση που νόμιζα ότι είχα, ήταν τελικά θέμα διαρροής που -νομίζω- ότι έχω.ερώτηση για να μην φεύγουμε εκτός θέματος.
Μπορεί αυτό το 20w50 της Castrol (Hi mileage) να έχει τόση διαφορά σε σχέση με το TOTAL 20w50 ώστε να έχω αυτό το νέο πρόβλημα?
-
Μίλτο σε υπερευχαριστώ για τις συμβουλές. Κάτι τελευταίο (προς το παρόν.. ). Υπάρχει περίπτωση ο κινητήρας μου να μη δεχτεί εξίσου καλά το Mobil 1 0W40 λόγω κατασκευαστικών ανοχών πχ (δηλαδή το λάδι είναι πιο λεπτό από τα υπόλοιπα με συνέπεια να καίει ελαφρά). Βέβαια στις προδιαγραφές του βλέπω πως τόσο στους 40C όσο και στους 100C έχει μεγαλύτερο ιξώδες από το Redline 5W30 πχ (80 έναντι 62 και 14.3 έναντι 10.6), ενώ από την άλλη πλευρά έχει χαμηλότερο σημείο ροής (-54C έναντι -45C)..
-
Lazarefa, σωστά τα βλέπεις. Δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα με το M1 0W40 ειδικά σε σύγχρονο κινητήρα της Opel.
-
Ο χρήστης SirGus έγραψε:
μάλιστα...
κάτι δεν πάει καλά εδώ...Σβηστή μηχανή και μετά από 1 ώρα βλέπω μικρή κηλίδα λαδιού από κάτω.
Άρα δεν μιλάμε για κατανάλωση λαδιού αλλά διαρροή λαδιού.
Άρα και με το Mobil που είχα πριν το Castrol hi mileage, η κατανάλωση που νόμιζα ότι είχα, ήταν τελικά θέμα διαρροής που -νομίζω- ότι έχω.ερώτηση για να μην φεύγουμε εκτός θέματος.
Μπορεί αυτό το 20w50 της Castrol (Hi mileage) να έχει τόση διαφορά σε σχέση με το TOTAL 20w50 ώστε να έχω αυτό το νέο πρόβλημα?
Τώρα θυμάμει αυτό που είχε γράψει ο Λεωνίδας (leonp) για τα HighMileage και τα παρόμοια που φουσκώνουν τις φλάντζες για να σφραγίζουν διαρροές αλλά ενδέχεται να έχουν και αντίθετα αποτελέσματα. Δεν έχω διαβάσει κάπου για αντίθετα αποτελέσματα, αλλά αν υπάρχουν θα συμβαίνουν σε μοτέρ που δεν έχουν ανάγκη διόγκωσης των φλατζών τους.
Μπορεί όμως και να είχες διαρροή από πριν και να μην το πρόσεξες. Με το TOTAL δεν είχες, οπότε εάν είναι θέμα λιπαντικού μπορείς να ξαναβάλεις το TOTAL για να δεις τί θα συμβεί. Πάντως η διαρροή είναι διαρρροή και υποδηλώνει πρόβλημα προς αντιμετώπιση, φυσιολογικά από τον μηχανικό σου και όχι από κάποιο ειδικό λιπαντικό. -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
μάλιστα...
κάτι δεν πάει καλά εδώ...Σβηστή μηχανή και μετά από 1 ώρα βλέπω μικρή κηλίδα λαδιού από κάτω.
Άρα δεν μιλάμε για κατανάλωση λαδιού αλλά διαρροή λαδιού.
Άρα και με το Mobil που είχα πριν το Castrol hi mileage, η κατανάλωση που νόμιζα ότι είχα, ήταν τελικά θέμα διαρροής που -νομίζω- ότι έχω.ερώτηση για να μην φεύγουμε εκτός θέματος.
Μπορεί αυτό το 20w50 της Castrol (Hi mileage) να έχει τόση διαφορά σε σχέση με το TOTAL 20w50 ώστε να έχω αυτό το νέο πρόβλημα?
Τώρα θυμάμει αυτό που είχε γράψει ο Λεωνίδας (leonp) για τα HighMileage και τα παρόμοια που φουσκώνουν τις φλάντζες για να σφραγίζουν διαρροές αλλά ενδέχεται να έχουν και αντίθετα αποτελέσματα. Δεν έχω διαβάσει κάπου για αντίθετα αποτελέσματα, αλλά αν υπάρχουν θα συμβαίνουν σε μοτέρ που δεν έχουν ανάγκη διόγκωσης των φλατζών τους.
Μπορεί όμως και να είχες διαρροή από πριν και να μην το πρόσεξες. Με το TOTAL δεν είχες, οπότε εάν είναι θέμα λιπαντικού μπορείς να ξαναβάλεις το TOTAL για να δεις τί θα συμβεί. Πάντως η διαρροή είναι διαρρροή και υποδηλώνει πρόβλημα προς αντιμετώπιση, φυσιολογικά από τον μηχανικό σου και όχι από κάποιο ειδικό λιπαντικό.σωστά αλλά όπως είπες άντε με την διόγκωση να έχεις κατανάλωση όχι τέτοια διαρροή.
Όλα άρχισαν από το καλοκαιρινό ταξίδι 700 kms. Τότε ήρθαν τα προβλήματα με το λαμπάκι πίεσης λαδιού (και πριν το hi mileage).από το http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/howto.html
έχουμε :
*Oil leaks
A-types shouldn't leak any oil, but they tend to do so. Check oil leaks with the engine at working temperature, the oil is thinner then and leaks show up more easily. Here is a list of the common places for oil leaks to start, and what to do about them:
1* Oil cooler Sometimes damaged, this can be seen when starting the engine while hot, you'll see oil dripping off the cooler. Usually the mounting tubes leak, new rubbers come with a gasket set but be carefull, aluminium rust can make te tube snap while undoing the nut on the tube. Nuts can be hard to get at (special tool required) 2* Front crankshaft seal The seal hardens when the car has been standing for a long time. When damaged, oil trace going from the bottom of the seal downward. With the engine running sit in front of the seal and you can feel the pulsing air from the crankshaft breathing coming through the seal. This seal is not included in a gasket set. 3* Front camshaft seal When the points box is filled with oil, the camshaft seal is the cause. Big problem, the seal is a labyrinth seal, so machined into the camshaft. New camshaft needed (and engine has to be taken apart completely). 4* Oil filler neck Very rare leak, means somebody removed the filler and put it back without a new gasket. Gasket is included in the gasket set. 5* Oil pressure sender When there is more oil leaking on the left side of the engine. Take off the left wing. Start the engine, rev it and you'll see oil droplets forming at the tip of the sender. Usually the oil pressure warning light coming on in corners or when cold is a good indication the sender is dying and will start leaking soon. 6* Oil lines to the heads They can be quite rusty and start leaking after touching them or steam washing the car (rust particles are removed, creating thin spots or holes). Sometime leak at the connection plug on the head, new copper gaskets included in a gasket set. 7* Oil filter Much more common then thought. Caused by fitting the wrong filter (wrong thread) or not putting the right filter on properly. 8* Rear crankshaft seal Shows up by the front of the flywheel being covered in oil, traces usually start/sun shaped starting from the middle. When the flywheel is off, on oil trace is visible from the bottom of the seal downward. The seal is not included in the gasket set. 9* Drain plug Very common leak, usually caused by reusing the copper washer to many times. *
και κρατάω το 5 για αρχή συνδιάζοντας το και με τα άλλα δείγματα του σένσορα.
Καλή μου αρχή και sorry που βγαίνουμε λίγο εκτός θέματος...
-
Χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν όλα τα αυτοκίνητα. Μπράβο! Δεν βλέπω να βγαίνεις εκτός θέματος.
Τα 2 και 8 μπορούν να συμβούν και όταν βάλεις πολύ παραπάνω λάδι από max. Από μισό λίτρο παραγέμισμα και πάνω μπαίνεις στην επικίνδυνη ζώνη. Και άλλα ακόμη πιο επικίνδυνα μπορεί να συμβούν αν φτάσει να ακουμπάει ο στρόφαλος στην στάθμη του λαδιού στο κάρτερ... -
Κώστα καταρχήν καθάρισε καλά τον κινητήρα κάνε το αμάξι μια βόλτα και μετά άσε το για κάμποση ώρα σταματημένο για να εντοπίσει από πού είναι η διαρροή. Μπορεί να είναι από το ποιο ανώδυνο (δείκτη στάθμης) έως πολύ σοβαρό. Μην αγχώνεσαι πριν δούμε με τι έχουμε να κάνουμε. Μην αλλάξεις το λάδι πριν δεις τι είναι πραγματικά.
-
Πρόβλημα εντοπίσθηκε!
Διακόπτης πίεσης λαδιού, τόσο χαλασμένος που όχι μόνο δείχνει τα δικά του αλλά δακρύζει!!!!
Ε, μετά από 170.000 χμ ας αλλάξω κάτι που άλλοι το έχουν αλλάξει πολύ πιο πριν σε 2cv.
Κόστος? 10 ευρώ.Χρόνος αλλαγής υπολογίζω 3ωρο αύριο αφού πρέπει να βγει το αριστερό φτερό!
Άρα μάλλον τα hi mileage δεν έχουν σχέση και ήταν τρομερή σύμπτωση που αυτό έγινε μετά την αλλαγή λαδιών με τα Mobil και τα κατηγόρησα άδικα!
Όχι τίποτα άλλο αλλά δεν χάρηκα τα hi mileage γιατί έχω προσθέσει λίγο Total τώρα
-
Είδες καμιά φορά οι συμπτώσεις τι κάνουν!!!! Να μην προτρέχεις φίλε μου, είδες που δεν ήταν τίποτα!
Καλά όσο για το φτερό άστα δεν είναι εδώ το θάψτε του Γάλλους!!!!!! -
Βασικά τα Mobil τα έβαλα πριν πάω στο Αίγιο...και το πρόβλημα παρουσιάστηκε στην επιστροφή στην Αθήνα...περίπου 800 χμ. μετά, άρα θα είχα πρόβλημα και στο Αίγιο.
Τέλος καλό όλα καλά.
Αύριο θα σας ενημερώσω με το θέμα τις επισκεύης
ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΓΑΛΛΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ :lol: (τελικά από το 70κάτι έπρεπε να βγάλεις φτερό για να αλλάξεις κάτι μικροσκοπικό των 10 ευρώ!)
-
Να ρωτησω και εγω τον Miltella kati:
τι προτεινεις για mazda 6, '06 (10k χλμ εχει)? Εννοω συνθετικο που θα λλαζεται καθε 10κ χλμ.
Η αντιπροσωπεια προτεινει 0-30 (divinol βαζει)
-
Το συγκεκριμένο DIVINOL Syntholight 02/0W30 είναι Group III με λεπτό και όχι αρκετά ισχυρό λιπαντικό φιλμ γι αυτό και είναι ACEA A1. Παρότι είναι Longlife για μακρές αλλαγές υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, δεν είναι κατάλληλο για παρατεταμένη σκληρή χρήση σε καμία περίπτωση. Θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον Α5 (δεν λέω Α3 γιατί αυτό συναντάται μόνο σε ελάχιστα κορυφαία 30άρια-εξαιρέσεις) για να ζητήσεις κάτι παραπάνω στην σκληρή χρήση. Σαν αντιστάθμισμα έχει αρκετά πρόσθετα μείωσης τριβών, πράγμα που επιφέρει χαμηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας, μεγαλύτερη ευστροφία-απόδοση και μικρότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους. Αν δεν το σκίζεις το αμάξι σου και οδηγάς κανονικά με σύντομες εξάρσεις σκληρής οδήγησης, τότε δεν θα έχεις πρόβλημα να συνεχίσεις με το DIVINOL 0W30.
Αν θέλεις να αναβαθμίσεις για σκληρή χρήση παραμένοντας στο 0W30 μπορείς να πας στα:
AMSOIL Series 2000 0W30 (TSO) ACEA A3
ELF EXCELLIUM LDX 0W30 (όπως ακριβώς το γράφω) - ACEA A3
TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 0W30 (όπως ακριβώς το γράφω) - ACEA A3
FUCHS TITAN SUPERSYN SL 0W30 (όπως ακριβώς το γράφω) - ACEA A3
CASTROL EDGE 0W30 - ACEA A3Αν θέλεις για ακόμη πιο σκληρή χρήση 30άρια πηγαίνεις στα ανθεκτικότερα όλων:
AMSOIL Series 3000 5W30 (HDD) - ACEA A3
RED LINE 5W30 Motor Oil (ACEA δεν λέει αλλά την A3 την έχει για πλάκα, στο λέω εγώ)
MOTUL 300V 5W30 (ACEA γιοκ αλλά no problem - το μόνο που δεν εγγυώμαι εδώ είναι το αν θα βγάλει πάνω από 5-6000χλμ)Αν θέλεις να το σκίζεις κάπως συχνά το μοτόρι, ίσως χρειαστεί να αλλάζεις λιπαντικό ανά 7500χλμ ή 6 μήνες για περισσότερη ασφάλεια, αλλά αυτό θα το δεις κι εσύ στην πράξη παρατηρώντας την συμπεριφορά του λιπαντικού και του κινητήρα σου. Το καλύτερο φυσικά είναι να κάνεις χημική ανάλυση λιπαντικού στα 7500χλμ και στα 10000χλμ για να μην πετάς λεφτά σε πρόωρες αλλαγές. Αυτό είναι χρήσιμο για όλους μας (και οικονομικά από λίγο έως πολύ συμφέρον - μακροπρόθεσμα κυρίως).
Σύμφωνα με την MAZDA μπορείς να βάλεις από 30άρι τον Χειμώνα έως και 50άρι το καλοκαίρι, εναλλακτικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις ακόμη και 20άρι (σιγά-σιγά το 50άρι θα φτάσει θεωρείται υπερβολικά χοντρό ή και ακατάλληλο για τους περισσότερους σύγχρονους κινητήρες όπως σήμερα το 60άρι), οπότε δεν είναι άσχημη ιδέα να σκέφτεσαι και τα καλά 40άρια, αν τα καλά 30άρια σου φανούν ακριβά (εγώ θα σκεφτόμουν σοβαρά να έμενα στα καλά 30άρια πάντως, αν όλα έδειχναν ότι δουλεύουν σωστά - και η χημική ανάλυση θα έμπαινε οπωσδήποτε στο πρόγραμμα για τον φόβο και μόνο). Για να παραχθούν τα κορυφαία 30άρια χρησιμοποιείται τεχνολογία αιχμής και αυτό αναγκαστικά πληρώνεται.
-
Μια ερώτηση σχετικά με το τί λάδι πρέπει να χρησιμοποιώ στα αυτοκίνητα με τα οποία κινούμαι καθημερινά... όποιος έχει χρόνο και διάθεση ας απαντήσει - κάθε άποψη δεκτή .
Toyota corolla 1.3 μοντέλο 93 με 305000 χλμ
χρησιμοποιώ λάδια 15-50W και το αμάξι κινείται συνήθως μέσα στην πόλη αλλά κάνει και μικρά ταξιδάκια ~ 150 χλμ μία φορά κάθε ΣΚ.
αλλαγή κάθε 8-10000 χλμ
Renault clioΙΙ 1.2 μοντέλο 98 με 150000 χλμ
χρησιμοποιώ λάδια 10-40W ( αυτά τα elf που βάζει η αντιπροσωπία ) το αμάξι κάνει καθημερινά περίπου 50 χλμ στην Εθνική οδό
αλλαγή κάθε 15000 χλμ
Suzuki GV 1.6 μοντέλο 2005 ( το προηγούμενο μοντέλο) με 15000 χλμ
χρησιμοποιώ λάδια 10-40W ( της αντιπροσωπίας)
το αμάξι χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγω σε ταξίδι ετός και εκτός δρόμουΔε με έχουν απασχολήσει ιδιαίτερα οι προδιαγραφές των λιπαντικών που χρησιμοποιώ ως τώρα - αλλά θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με τον τύπό και τις προδιαγραφές για το κάθε αυτοκίνητο καθώς και τα διαστήματα στα οποία πρέπει να γίνονται οι αλλαγές
Ευχαριστώ για το χρόνο σας .
Για το Corolla 1.3 συνέχισε όπως πας (αν αλλάζεις λάδια σε διάστημα μεγαλύτερο από 7500χλμ κατέβασέ το). Ποιό 15W50 βάζεις, για να σου προτείνω αν θέλεις κάτι καλύτερο -αν υπάρχει- σε παρόμοια χρήματα.
Για το Clio II συνέχισε με τα ίδια λιπαντικά αλλά άλλαζέ τα ανά 7500χλμ.
Για το Suzuki συνέχισε με της αντιπροσωπείας ή για ακόμη καλύτερα μπορείς να βάζεις κι εδώ τα ELF του Clio αλλά άλλαζέ τα και αυτά ανά 7500χλμ.
Αν σου βγαίνουν ακριβά πήγαινε ψώνισε από τον Λαμπριανίδη όπως και οι άλλοι. Τα ELF COMPETITION ST 10W40 τα έχει με 5.5Ε/1λτ.Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις μην κρατάς τα λάδια πάνω από 6μηνο μέσα στον κινητήρα όσο λίγα χιλιόμετρα κι αν έχεις κάνει.
Συνήθως χρησιμοποιώ ένα delphi !!! 15-50 ή ΒΠ3000 σχετικά φθηνά λάδια...
Σχετικά με το suzuki έχω την εντύπωση πως η αντιπροσωπία χρησιμοποιεί elf - δεν είμαι σίγουρος θα το τσεκάρω...
Ευχαριστώ για το χρονο σας ... -
Βρηκα αυτη την σελιδα της Aral, τωρα ανετα μπορει ο καθενας να μαθει 5 πραγματακια περι λιπαντικων
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Miltellas επειδή σύντομα πάω για τοποθέτηση μπλοκέ στο Saxo N2 που έχω και
για βαλβολίνες έχω βάλει στο μάτι τις SYNTHETIC GEAR OIL 75W90 946ML
Red Line. Το σασμάν έχει τα κομπλέρ της Peugeot Sport (μπρούτζινα δηλαδή)
και το μπλοκέ είναι δισκάτο. Θα κάνει δουλειά η βαλβολίνη αυτή ή θα έχω
προβλήματα? Έχεις να προτείνεις κάτι διαφορετικό?Ευχαριστώ εκ των προτέρων
ΓιώργοςΦίλε Γιώργο, επειδή το θέμα ειδικά με τα γαλλικά σασμάν το είχα ψάξει παλιότερα μαζί με τον f1pilot του 106sportclub, και επικοινωνούσαμε ταυτόχρονα με AMSOIL και RED LINE, θα σου πω τί μας είπαν εν ολίγοις για να μην σε μπερδεύουν άλλοι 'ειδικοί'.
AMSOIL MTG 75W90 GL4
RED LINE MTL 70W80 GL4
Δουλεύουν καταπληκτικά στα κοινά γαλλικά σασμάν (η AMSOIL MTG και σε λοιπά ευρωπαϊκά και γιαπωνέζικα γιατί είναι παχύτερη), αντέχουν πάρα πολύ στις υψηλές πιέσεις (εδώ η AMSOIL θεωρητικά υπερέχει) και θερμοκρασίες (παραδόξως εδώ υπερέχει η RED LINE με σημείο ανάφλεξης τους 232C αν και η AMSOIL με 210C είναι ήδη υπερ του δέοντος ανθεκτική στις υψηλές θερμοκρασίες που σε σασμάν πολύ δύσκολα φτάνουν στους 150C γι αυτό και δεν παρατηρούνται συχνά φαινόμενα άκαιρης εξάτμισης στα σασμάν παραγωγής όσο κακή χρήση και να γίνεται ακόμη και με μέτρια βαλβολίνη) ενώ ταυτόχρονα εκκινούν σε πολύ χαμηλές θερμορκασίες (εδώ η RED LINE με σημείο ροής τους -50C είναι ασυναγώνιστη ακόμη και σε σχέση με την AMSOIL με -44C).
Την AMSOIL την βρίσκεις μόνο στον Αγγελόπουλο.
Την RED LINE μόνο στον Λαμπριανίδη.Επειδή θα βάλεις μπλοκέ, το πιθανότερο είναι ότι θα ακούσεις τον γνωστό θόρυβο από τα δισκάκια (εκτός κι αν βάλεις γραναζωτό μπλοκέ που δεν το νομίζω), οπότε θα χρειαστείς Friction Modifier (Διαμορφωτής Τριβής) καί στις δύο περιπτώσεις. Της AMSOIL λέγεται ADA - Slip-Lock Differential Additive και της REDLINE λέγεται Limited Slip Friction Modifier.
Ο Αγγελόπουλος έχει ADA από ό,τι θυμάμαι, αλλά στο site του Λαμπριανίδη δεν βρήκα το αντίστοιχο της RED LINE. Πάντως κι αν ακόμη χρησιμοποιήσεις FM άλλης εταιρίας δεν πειράζει, αν και προτιμότερο είναι να ρίξεις της ίδιας. Θεωρώ ότι της AMSOIL και RED LINE θα είναι εφάμιλλα (σε περίπτωση που θέλεις την MTL και βρίσκεις μόνο το FM της AMSOIL).Η αναλογία χρήσης του Friction Modifier συνήθως είναι από 1% έως 3% FM σε σχέση με την ποσότητα της βαλβολίνης. Ξεκινάς προσθέτοντας 1% και ανεβάζεις 0,5% τη φορά για να βρεις πόσο χρειάζεσαι. Το σασμάν σου παίρνει 1.9λτ βαλβολίνη, άρα (υπολογίζοντας χοντρικά για 2λτ βαλβολίνης) το 1% είναι 20ml, το 1.5% είναι 30ml, το 2% είναι 40ml, το 2.5% είναι 50ml και το 3% είναι 60ml.
Αν βάλεις από την αρχή 1.9λτ στο σασμάν σου δεν θα μείνει χώρος για FM οπότε αφού προσθέσεις το πρώτο μισό μπουκάλι βαλβολίνη ρίχνεις στο υπόλοιπο μισό ανακατεύοντας ας πούμε 20ml (1%) FM και προσθέτεις το υπόλοιπο μπουκάλι στο σασμάν. Το 2ο μπουκάλι δεν το ρίχνεις ολόκληρο αλλά αφήνεις χώρο στο σασμάν για τουλάχιστον άλλα 20ml FM μήπως και χρειαστεί να προσθέσεις. Αυτό σημαίνει ότι για την υποθετική ανάγκη προσθήκης μάξιμουμ 60ml FM πρέπει να αφήσεις να μείνει για 100% σιγουριά περίπου 200ml βαλβολίνη στο μπουκάλι (η AMSOIL και η RED LINE συσκευάζονται σε μπουκάλια των 946ml). Άρα θα βάλεις 1,7λτ βαλβολίνη το πολύ για να μπορείς να προσθέσεις 60ml FM χωρίς πρόβλημα. Όταν ολοκληρώσεις τότε μπορείς να συμπληρώσεις τα λοιπά 100-150ml βαλβολίνης που χρειάζεσαι.
Το συμπέρασμα κάθε φορά θα το βγάζεις μετά από τουλάχιστον 1-2 ημέρες οδήγησης ώστε να προλάβει να δράσει το FM πλήρως. Την 1η φορά μάλιστα θα δώσεις χρόνο 2-3 μέρες για να στρώσει φιλμ και η νέα βαλβολίνη στο σασμάν σου. Μην ξεκινήσεις με το μάξιμουμ 3% που μας έδωσε η RED LINE αλλά με το 1% άντε 1.5%. Η AMSOIL δεν μου έδωσε μάξιμουμ αλλά 'όσο χρειαστεί', κρίνοντας όμως από το μπουκαλάκι της των 118ml που σημαίνει βία 6% για μας συμπεραίνω ότι δεν απέχει καθόλου από την πρόταση της RED LINE αφού υπάρχουν και σασμάν-διαφορικά (κυρίως αμερικάνικα αλλά όχι μόνο) που απαιτούν ακόμη και 4λίτρα βαλβολίνης.
Αν βάλεις παραπάνω FM από όσο χρειάζεται θα μειωθεί η ροή της βαλβολίνης αισθητά κάτι που θα το αντιληφθείς στο σφίξιμο στις αλλαγές και αυτό σίγουρα δεν θα σου αρέσει. Για να έχει καλό shifting συχνά απαιτείται και κάποια ανοχή μας σε τυχόν επιμένων ελάχιστο θόρυβο από τα δισκάκια. Η RED LINE MTL θεωρητικά θα έχει μεγαλύτερο περιθώριο προσθήκης FM λόγω του ότι είναι εξαρχής ρευστότερη της AMSOIL MTG.Προσοχή, την 1η ημέρα εφαρμογής της βαλβολίνης ΜΗΝ το σκίζεις στις γρήγορες αλλαγές το σασμάν σου γιατί θα την ακούσει. Προσωπικά διαπιστωμένο και εξακριβωμένο. Έχει άμεση σχέση με τον χρόνο δράσης που χρειάζεται η καινούρια βαλβολίνη να 'ακυρώσει' το φιλμ της παλιάς βαλβολίνης και να στρώσει το καινούριο.
Σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες που μου έδωσες και από ότι
φαίνεται θα προβώ σε αγορά των AMSOIL για να τελειώνω με το θέμα
μετάδοση. (Το μπλοκέ θα είναι δισκάτο by Gouletsos ) -
Πολύ καλή επιλογή του συγκεκριμένου μπλοκέ!!Πολύ σωστός!
-
Λιπαντικό κιβωτιου - διαφορικών (μαμα: 75W-90, ημισυνθετικο) σε τουρμπο τετρακίνητο Σκοντα (5άρι κιβώτιο).
Να αλλάξω στις 30.000 χλμ, η μόνον 'ελεγχο και συμπληρωση', συμφωνα με το εγχειριδιο;
Υπαρχει κάτι που να αξιζει τον κοπο σε αφτερμάρκετ;
Περι λιπαντικών γενικώς