-
Σε ταξίδι στην εθνική σήμερα το πρωί, στο Fabia 101Hp που έχω, παρατήρησα ότι μερικές φορές ο δείκτης της θερμοκρασίας, ενώ πάντα είναι σταθερός στην μέση (αφού έχει ζεσταθεί ο κινητήρας), έπεφτε για λίγο (πάχος όσο είναι η βελόνα περίπου) καθόταν εκεί για 3-4λεπτά και μετά επανερχόταν στη μέση.
Αυτό μου το έκανε σχεδόν 4-5 φορές σε ταξίδι διάρκειας 2 ωρών. Ψυκτικό υγρό έχει κανονικά μέσα.
Τι μπορεί να φταίει; Από το τηλ. ο μηχανικός μου είπε οτι ίσως είναι μια βαλβίδα, ή αλλιώς έχει πρόβλημα το όργανο.
Δεν παρουσιάζει πάντως κάποιο άλλο πρόβλημα ή ένδειξη (λαμπάκι στο ταμπλό)...Τι λέτε;
-
Σε ταξίδι στην εθνική σήμερα το πρωί, στο Fabia 101Hp που έχω, παρατήρησα ότι μερικές φορές ο δείκτης της θερμοκρασίας, ενώ πάντα είναι σταθερός στην μέση (αφού έχει ζεσταθεί ο κινητήρας), έπεφτε για λίγο (πάχος όσο είναι η βελόνα περίπου) καθόταν εκεί για 3-4λεπτά και μετά επανερχόταν στη μέση.
Αυτό μου το έκανε σχεδόν 4-5 φορές σε ταξίδι διάρκειας 2 ωρών. Ψυκτικό υγρό έχει κανονικά μέσα.
Τι μπορεί να φταίει; Από το τηλ. ο μηχανικός μου είπε οτι ίσως είναι μια βαλβίδα, ή αλλιώς έχει πρόβλημα το όργανο.
Δεν παρουσιάζει πάντως κάποιο άλλο πρόβλημα ή ένδειξη (λαμπάκι στο ταμπλό)...Τι λέτε;
-
Σε ταξίδι στην εθνική σήμερα το πρωί, στο Fabia 101Hp που έχω, παρατήρησα ότι μερικές φορές ο δείκτης της θερμοκρασίας, ενώ πάντα είναι σταθερός στην μέση (αφού έχει ζεσταθεί ο κινητήρας), έπεφτε για λίγο (πάχος όσο είναι η βελόνα περίπου) καθόταν εκεί για 3-4λεπτά και μετά επανερχόταν στη μέση.
Αυτό μου το έκανε σχεδόν 4-5 φορές σε ταξίδι διάρκειας 2 ωρών. Ψυκτικό υγρό έχει κανονικά μέσα.
Τι μπορεί να φταίει; Από το τηλ. ο μηχανικός μου είπε οτι ίσως είναι μια βαλβίδα, ή αλλιώς έχει πρόβλημα το όργανο.
Δεν παρουσιάζει πάντως κάποιο άλλο πρόβλημα ή ένδειξη (λαμπάκι στο ταμπλό)...Τι λέτε;
-
Δεν έχει τύχει σε κανένα παρόμοιο πρόβλημα;
-
Αν έπεφτε σε κατηφορικά κομμάτια ή γενικά σε σημεία που άφηνες γκάζι, μπορεί να έχει κολλήσει ανοιχτός ή μισάνοιχτος (γίνεται αυτό;) ο θερμοστάτης του συστήματος ψύξης. Βρες ένα κατηφορικό κομμάτι της ΕΟ και άστο να κυλήσει με 5η μέσα και χωρίς καθόλου γκάζι από τα 120 km/h. Αν όντως έχει μείνει ανοιχτός ο θερμοστάτης, στο τέλος της κατηφόρας πρέπει να τον δεις να έχει φτάσει πολύ χαμηλότερα.
Πάντως, για να αποφύγεις τις εικασίες, πήγαινέ το σε έναν μηχανικό. Εγώ πρώτα το θερμοστάτη θα κοιτούσα, αλλά μπορεί να κάνω λάθος.
-
Συγνώμη, δεν είναι φυσικό ο δείκτης θερμοκρασίας να ανεβοκατεβαίνει; Μόνο εγώ το βρίσκω λογικό; Ανεβάζει θερμοκρασία ---> κομπλάρει το βεντιλατέρ ---> κατεβάζει θερμοκρασία ---> σταματάει το βεντιλατέρ ---> κ.ο.κ.
-
Οπως ειπε και ο Hammer κοιτα τον θερμοστατη γι αρχη... και μενα καπως ετσι ξεκινησε και το αγνοουσα για καιρο (δεν του απεδωσα την πρεπουσα σημασια), μεχρι που εκαψα φλαντζα κεφαλης.
-
Βαλβίδα ψυχρής μάλλον, το κόστος μικρό και αλλάζεται πολύ εύκολα.
-
Μπορεί να θέλει και λίγο εξαέρωση το σύστημα. Το αφήνεις να ζεσταθεί, βγάζεις την τάπα για λίγο και μετά την ξανακλείνεις. Μετά βλέπεις και προς θερμοστάτη μεριά. Κανονικά η θερμοκρασία στα VAG είναι μέση 90 και μόνο.
-
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
Συγνώμη, δεν είναι φυσικό ο δείκτης θερμοκρασίας να ανεβοκατεβαίνει; Μόνο εγώ το βρίσκω λογικό; Ανεβάζει θερμοκρασία ---> κομπλάρει το βεντιλατέρ ---> κατεβάζει θερμοκρασία ---> σταματάει το βεντιλατέρ ---> κ.ο.κ.Σε πολλά αυτοκίνητα εποχής 95+ ο δείκτης είναι εντελώς αναίσθητος γύρω από το κέντρο οπότε με τις κανονικές διακυμάνσεις που ανέφερες δεν κουνιέται καθόλου. Είναι ο τρόπος των αυτοκινητοβιομηχανιών να μην ανησυχεί ο άσχετος με το ανεβοκατέβασμα. Έτσι η θερμοκρασία ανεβοκατεβαίνει μεν, αλλά ο οδηγός δεν το βλέπει παρά μόνο αν ξεπεράσει τα όρια αναισθησίας του δείκτη.
-
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
Συγνώμη, δεν είναι φυσικό ο δείκτης θερμοκρασίας να ανεβοκατεβαίνει; Μόνο εγώ το βρίσκω λογικό; Ανεβάζει θερμοκρασία ---> κομπλάρει το βεντιλατέρ ---> κατεβάζει θερμοκρασία ---> σταματάει το βεντιλατέρ ---> κ.ο.κ.Είσαι της παλιάς σχολής εσύ... όπως και εγώ.
Στο Φιατάκι μου ο δείκτης παίζει +/- 5 οC στο χαλαρό αναλόγως των συνθηκών. Έτσι, αν πιέσω πολύ τη μηχανή και ξαφνικά ακινητοποιηθώ θα ανέβει πρώτα η θερμοκρασία περίπου +5 oC και έπειτα θα ανοίξει το βεντιλατέρ και θα επαναφέρει τη θερμοκρασία σε λογικά επίπεδα.
Αν απ' την άλλη κινούμαι σε πολύ ανοιχτό δρόμο χωρίς να πιέζω τη μηχανή και έχει και δροσιά είναι πιθανόν να πέσει η θερμοκρασία -5 οC. Σύντομα δε επανέρχεται στο φυσιολογικό.Σε πολλά αυτοκίνητα εποχής 95+ ο δείκτης είναι εντελώς αναίσθητος γύρω από το κέντρο οπότε με τις κανονικές διακυμάνσεις που ανέφερες δεν κουνιέται καθόλου. Είναι ο τρόπος των αυτοκινητοβιομηχανιών να μην ανησυχεί ο άσχετος με το ανεβοκατέβασμα. Έτσι η θερμοκρασία ανεβοκατεβαίνει μεν, αλλά ο οδηγός δεν το βλέπει παρά μόνο αν ξεπεράσει τα όρια αναισθησίας του δείκτη.
Έχει δίκιο ο Hammer_. Στην Corolla δεν έχω δει ποτέ το δείκτη να κινείται αφού η βελόνα φτάσει στη φυσιολογική θερμοκρασία. Αντίστοιχα, σε VW Golf IV έχω δει μόνο μια φορά να κινείται απειροελάχιστα προς τα πάνω η βελόνα ύστερα από πολύ σκίσιμο του αυτοκινήτου. Άποψή μου είναι ότι η θερμοκρασία είχε ανέβει πολύ περισσότερο απ' ότι έδειχνε ο δείκτης, κάτι που καταλάβαινες άμεσα από το ζεστό αέρα που έμπαινε από τη μηχανή, παρότι ο θερμοστάτης ήταν γυρισμένος στο κρύο
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Οπως ειπε και ο Hammer κοιτα τον θερμοστατη γι αρχη... και μενα καπως ετσι ξεκινησε και το αγνοουσα για καιρο (δεν του απεδωσα την πρεπουσα σημασια), μεχρι που εκαψα φλαντζα κεφαλης.Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας.
Φίλε μου corsair έσενα στο έκανε μόνο στην Εθνική ή και μέσα στην πόλη; Γιατί εγώ μέσα στην πόλη εχτές (σε διαδρομή περίπου 35km) και σήμερα (άλλα 12km) τον είδα τον δείκτη τελείως σταθερό.
Σε τι αμάξι στο έκανε, και για πόσο καιρό το είχες αγνοήσει;
Κάτι τελευταίο, ο μηχανικός μου είπε ότι αν ο θερμοστάτης κολλάει κάποια στιγμή (ανοιχτός) και μετά επανέρχεται, αυτό δεν μπορεί να το διαπιστώσει ο ίδιος.
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
Μπορεί να θέλει και λίγο εξαέρωση το σύστημα. Το αφήνεις να ζεσταθεί, βγάζεις την τάπα για λίγο και μετά την ξανακλείνεις. Μετά βλέπεις και προς θερμοστάτη μεριά. Κανονικά η θερμοκρασία στα VAG είναι μέση 90 και μόνο.Τα bold τα επιβεβαιώνω! Σε άλλα αυτοκίνητα, ο δείκτης είναι κινούμενος ανάλογα με τις συνθήκες (ταξίδι που δεν το πιέζεις, πέφτει πιο κάτω από τη μέση, πόλη σε ρελαντί με Α/C ανεβαίνει λίγο πάνω).Εμένα μου φαίνεται ότι φταίει η νοθευμένη βενζίνη που έβαλες κάπου, συμβαίνει πολύ συχνά και χαλάει μέχρι και το radioCD!
Ο Puntofato αυτή τη στιγμή σίγουρα
-
Ο χρήστης kergaz έγραψε:
Οπως ειπε και ο Hammer κοιτα τον θερμοστατη γι αρχη... και μενα καπως ετσι ξεκινησε και το αγνοουσα για καιρο (δεν του απεδωσα την πρεπουσα σημασια), μεχρι που εκαψα φλαντζα κεφαλης.
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας.
Φίλε μου corsair έσενα στο έκανε μόνο στην Εθνική ή και μέσα στην πόλη; Γιατί εγώ μέσα στην πόλη εχτές (σε διαδρομή περίπου 35km) και σήμερα (άλλα 12km) τον είδα τον δείκτη τελείως σταθερό.
Σε τι αμάξι στο έκανε, και για πόσο καιρό το είχες αγνοήσει;
Κάτι τελευταίο, ο μηχανικός μου είπε ότι αν ο θερμοστάτης κολλάει κάποια στιγμή (ανοιχτός) και μετά επανέρχεται, αυτό δεν μπορεί να το διαπιστώσει ο ίδιος.
Σε ανοιχτες διαδρομες ειχα διακυμανση θερμοκρασιας... αυξανονταν η ταχυτητα και ειχε πτωτικες τασεις ο δεικτης... κατι αφυσικο ομως μιας και βρεξει χιονισει ηταν καρφωμενο στους 90c. Μεσα στην πολη αργουσε λιγο να ανεβει, αλλα διατηρουνταν στους προβλεπομενους 90... οσο δεν αυξανα ταχυτητα.
Μηνες ειχα τις αποκλισεις του δεικτη... 5-6 στα σιγουρα.
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Σε ανοιχτες διαδρομες ειχα διακυμανση θερμοκρασιας... αυξανονταν η ταχυτητα και ειχε πτωτικες τασεις ο δεικτης... κατι αφυσικο ομως μιας και βρεξει χιονισει ηταν καρφωμενο στους 90c. Μεσα στην πολη αργουσε λιγο να ανεβει, αλλα διατηρουνταν στους προβλεπομενους 90... οσο δεν αυξανα ταχυτητα.
Και καλά, έκαψες φλάτζα κεφαλής από... υποθερμία; Να την κάψεις με κολλημένο θερμοστάτη κλειστό το καταλαβαίνω, αλλά με ανοιχτό;
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Σε ανοιχτες διαδρομες ειχα διακυμανση θερμοκρασιας... αυξανονταν η ταχυτητα και ειχε πτωτικες τασεις ο δεικτης... κατι αφυσικο ομως μιας και βρεξει χιονισει ηταν καρφωμενο στους 90c. Μεσα στην πολη αργουσε λιγο να ανεβει, αλλα διατηρουνταν στους προβλεπομενους 90... οσο δεν αυξανα ταχυτητα.
Και καλά, έκαψες φλάτζα κεφαλής από... υποθερμία; Να την κάψεις με κολλημένο θερμοστάτη κλειστό το καταλαβαίνω, αλλά με ανοιχτό;
πιστευεις οτι οντως επεφτε η θερμοκρασια?
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
πιστευεις οτι οντως επεφτε η θερμοκρασια?
???? Εγώ αυτό κατάλαβα από όσα γράφεις!
-
Παιδιά καλησπέρα αντιμετώπισα ένα πρόβλημα σε ένα ford focus 2003. Μου ανέβαζε θερμοκρασία με το που άφην α το γκάζι και μετά μου την έριχνε. Άλλαξα θερμοστάτη και βαλβίδα αλλα συνεχίζει να το κάνει. Έκανα ταξίδι και έπαιζε ο δείκτης όλη την ώρα αλλά ούτε μου έβρασε νερά ούτε τίποτα. μάλλον φταίει ο δείκτης . τι λέτε? και αν ναι θέλει αλλαγη το καντράν ή μπόρει να φτιαχνεται.
Ευχαριστώ.
-
οταν λες να πεφτει εννοεις αρχισε να διχνει χαμηλοτερη θερμοκρασια? στην εθνικη και γενικα στις υψηλες ταχυτητες αυτο μου ακουγεται φυσιολογικο λογο το οτι το βεντιλατερ τραβαει περισσοτερο αερα απο μπροστα και γιαυτο κραταει το κινητηρα πιο ψυχρο (φαινομενο αρκετα συνηθησμενο σε πολλα αυτοκινητα και ειδικα τους ψυχρους μηνες σε νορμαλ η χαμηλες θερμοκρασιες)
εδω ομως υπαρχει και το αλλο που λες οτι οταν εσενα ο κινητηρας σου ζεσταινεται κραταει σταθερα το δειχτη θερμοκρασιας στη μεση. μα καλα ακομα και οταν οδηγας με ψυχρο καιρο παντα μεχρι τι μεση σου παει? τι να πω
το προβλημα σου δε νομιζω να ειναι απαραιτητα ο θερμοστατης η το ψυγειο μπορει να εχει να κανει με το οργανο που μετραει τη θερμοκρασια που κατα πασα πιθανοτητα αυτο πρεπει να ειναι.
Ενδειξη θερμοκρασιας θα αναψει στο κοντερ μονο αν η θερμοκρασια φτασει στα κοκκινα και ενδεχεται να προκλειθει βλαβη στο κινητηρα.
-
H θερμοκρασία φυσιολογικά αυξομειώνεται. Εφόσον δεν ανεβαίνει κοντά στα κόκκινα, ή αδυνατεί να πιάσει θερμοκρασία ακόμη και όταν πατάς γκάζι (δεν κατεβαίνεις δηλαδή μια κατηφόρα που δεν καις καύσιμο) δεν υπάρχει πρόβλημα. Δυστυχώς πολλοί θερμοστάτες αλλάζονται χωρίς λόγο, και τα συνεργεία θα έπρεπε να ξέρουν...
edit: Εφόσον κατεβαίνεις κατηφόρα σε κρύο καιρό και έχεις το καλοριφέρ ανοιχτό, η θερμοκρασία νερού μπορεί να πάει τέρμα κάτω ή να μην ανέβει ποτέ. Είναι φυσιολογικό αυτό.
Πρόβλημα (;) με Δείκτη Θερμοκρασίας