-
Σύστημα αγωγού υπό πίεση είναι, είτε με ανοιχτό, είτε με κλειστό θερμοστάτη, οπότε υπακούει στις αρχές της υδραυλικής. Ο νόμος του Pascal είναι ο βασικότερος. Έτσι δουλεύει και το κύκλωμα των φρένων.
Η αντλία νερού δεν προσφέρει έργο στο κύκλωμα γιατί, γιατί βρίσκεται ΕΝΤΟΣ του κυκλώματος, είναι εσωτερική δύναμη και δεν αλλάζει την πίεση του υγρού. Η τρόμπα των φρένων όταν την πατάμε με το πόδι, ΕΙΝΑΙ εξωτερική δύναμη και προκαλεί αύξηση της πίεσης στο υγρό.
-
Όταν ανοίξεις τη τάπα του ψυγείου βλέπεις το νερό να κυκλοφορεί. Για να κυκλοφορεί, μπροστά από την αντλία έχει μεγαλύτερη πίεση και πίσω από την αντλία μικρότερη.
Επειδή η ροή δεν είναι μεγάλη, οι διαφορές στη πίεση είναι μικρές αλλά όταν έχεις ψηλές θερμοκρασίες (κοντά στα όρια βρασμού) κάνουν τη διαφορά - το νερό βράζει σε μερικά σημεία λόγω πτώσης πίεσης από τη ροή - CAVITATION - ιδίως στα πτερύγια της αντλίας.
-
Ο χρήστης asteris έγραψε:
Σύστημα αγωγού υπό πίεση είναι, είτε με ανοιχτό, είτε με κλειστό θερμοστάτη, οπότε υπακούει στις αρχές της υδραυλικής. Ο νόμος του Pascal είναι ο βασικότερος. Έτσι δουλεύει και το κύκλωμα των φρένων..Καμία σχέση δεν έχει το κύκλωμα των φρένων. Εκεί υπάρχει υδραυλικός κύλινδρος ( η γνωστή τρόμπα) ο οποίος παράγει υδραυλική πίεση και αυτή μεταδίδεται στο κύκλωμα.
Εδώ πως παράγεται η πίεση στην οποία αναφέρεσαι;Η αντλία νερού δεν προσφέρει έργο στο κύκλωμα γιατί, γιατί βρίσκεται ΕΝΤΟΣ του κυκλώματος, είναι εσωτερική δύναμη και δεν αλλάζει την πίεση του υγρού. Η τρόμπα των φρένων όταν την πατάμε με το πόδι, ΕΙΝΑΙ εξωτερική δύναμη και προκαλεί αύξηση της πίεσης στο υγρό.
Ισχύει η ίδια ερώτηση:Πως αλλάζει δηλαδή η πίεση του υγρού αν όχι με την αντλία; Ποια είναι εδώ η εξωτερική δύναμη;
Κατά δεύτερον αυτό που λες περί έργου από φυσικής άποψης είναι παντελώς λάθος!!!!
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όταν ανοίξεις τη τάπα του ψυγείου βλέπεις το νερό να κυκλοφορεί.
.
Για να κυκλοφορεί, μπροστά από την αντλία έχει μεγαλύτερη πίεση και πίσω από την αντλία μικρότερη.Το νερό κυκλοφορεί μέσα στο ψυγείο μόνο όταν ο θερμοστάτης είναι ανοιχτός.
Φυσικά ισχύει αυτό που λες για την αντλία. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης κάθε αντλίας. Αναρροφούν κάποιο υγρό και το καταθλίπτουν σε ένα κύκλωμα με συγκεκριμένη παροχή ενώ φροντίζουν και για τη διατήρηση της απαιτούμενης πίεσης.Επειδή η ροή δεν είναι μεγάλη, οι διαφορές στη πίεση είναι μικρές αλλά όταν έχεις ψηλές θερμοκρασίες (κοντά στα όρια βρασμού) κάνουν τη διαφορά - το νερό βράζει σε μερικά σημεία λόγω πτώσης πίεσης από τη ροή - CAVITATION - ιδίως στα πτερύγια της αντλίας.
Γνωρίζεις έστω στο περίπου για τη πίεση και παροχή μιλάμε πριν πεις οτι 'δεν είναι μεγάλες';
Η -μάθε να τη λες- σπηλαίωση δεν καταλαβαίνω τη σχέση έχει με ότι συζητάμε. -
Σίγουρα πρέπει να υπάρχει μια διαφορά πίεσης στο κύκλωμα, για να υπάρχει και ροή. Αλλιώς σε ένα κλειστό κύκλωμα (η 'αρχή' ταυτίζεται με το 'τέλος' ή αλλιώς δεν υπάρχουν 'αρχή' και 'τέλος') πώς αλλιώς μπορεί να προκληθεί ροή;
-
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Επειδή η ροή δεν είναι μεγάλη, οι διαφορές στη πίεση είναι μικρές αλλά όταν έχεις ψηλές θερμοκρασίες (κοντά στα όρια βρασμού) κάνουν τη διαφορά - το νερό βράζει σε μερικά σημεία λόγω πτώσης πίεσης από τη ροή - CAVITATION - ιδίως στα πτερύγια της αντλίας.
Γνωρίζεις έστω στο περίπου για τη πίεση και παροχή μιλάμε πριν πεις οτι 'δεν είναι μεγάλες';
Η -μάθε να τη λες- σπηλαίωση δεν καταλαβαίνω τη σχέση έχει με ότι συζητάμε.Ναι, ξέρω για τι πιέσεις και παροχές μιλάμε και δεν είναι μεγάλες ώστε να βράζει το νερό σε χαμηλές θερμοκρασίες. Βράζει μόνο όταν είναι η θερμοκρασία ψηλή και πέφτει λίγο η πίεση.
Cavitation είναι το φαινόμενο για το οποίο συζητάμε - ξέρεις να το λες αλλά δεν ξέρεις τι είναι. Όταν βράζει ένα υγρό σε μια σωλήνα λόγω πτώσης πίεσης από τη ροή, έτσι λέγεται. Αν δεν έχεις ροή δεν βράζει λόγω θερμοκρασίας, μόνο όταν έχεις ΚΑΙ ροή βράζει - τότε έχεις σπηλαίωση. Οι ζημιές που φαίνονται σα βαθιά διάβρωση στο σύστημα ψύξης (αντλία, ανάμεσα από χιτώνια ή αλλού) το πιθανότερο είναι ότι προέρχονται από το σκάσιμο των φυσαλίδων και όχι από διάβρωση.
-
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Σύστημα αγωγού υπό πίεση είναι, είτε με ανοιχτό, είτε με κλειστό θερμοστάτη, οπότε υπακούει στις αρχές της υδραυλικής. Ο νόμος του Pascal είναι ο βασικότερος. Έτσι δουλεύει και το κύκλωμα των φρένων..
Καμία σχέση δεν έχει το κύκλωμα των φρένων. Εκεί υπάρχει υδραυλικός κύλινδρος ( η γνωστή τρόμπα) ο οποίος παράγει υδραυλική πίεση και αυτή μεταδίδεται στο κύκλωμα.
Εδώ πως παράγεται η πίεση στην οποία αναφέρεσαι;Με την θέρμανση το υγρό αυξάνει τον όγκο του και επειδή ο όγκος αγωγού στον οποίο βρίσκονται είναι σταθερός, αυξάνεται η πίεση.
Η αντλία νερού δεν προσφέρει έργο στο κύκλωμα γιατί, γιατί βρίσκεται ΕΝΤΟΣ του κυκλώματος, είναι εσωτερική δύναμη και δεν αλλάζει την πίεση του υγρού. Η τρόμπα των φρένων όταν την πατάμε με το πόδι, ΕΙΝΑΙ εξωτερική δύναμη και προκαλεί αύξηση της πίεσης στο υγρό.
Ισχύει η ίδια ερώτηση:Πως αλλάζει δηλαδή η πίεση του υγρού αν όχι με την αντλία; Ποια είναι εδώ η εξωτερική δύναμη;
Κατά δεύτερον αυτό που λες περί έργου από φυσικής άποψης είναι παντελώς λάθος!!!!
Δεν υπάρχει εξωτερική δύναμη στο κύκλωμα ψύξης, η πίεση διατηρείται σταθερή από την τάπα του ψυγείου που ανοίγει όταν ξεπεραστεί το όριο, ξεφεύγει λίγο νερό προς το δοχείο υπερχύλισης, μειώνεται ο όγκος του υγρού στο κύκλωμα και έτσι η πίεση ξαναπέφτει κάτω από το όριο.
-
Βρε συ asteri σοβαρά τώρα.. ήμαρτον...
Για να επιτύχουμε μετάδοση κίνησης σε ένα υγρό το οποίο βρίσκεται σε έναν αγωγό πρέπει να ασκήσουμε δύναμη ή πίεση όπως θέλεις πές το στη μία του άκρη για να το κινήσουμε προς την άλλη.
Πίεση -----> Υγρό------->κίνηση
Για να το κάνουμε αυτό πρέπει να χρησιμοποιήσουμε είτε μια αντλία είτε έναν υδρ. κύλινδρο. Αυτό που εσύ λες όχι κίνηση δεν θα δώσει στο υγρό, αλλά πολύ πολύ να διογκώσει τους σωλήνες.
Λοιπόν αν έχεις όρεξη, άνοιξε πρώτα κανένα βιβλίο και τα ξαναλέμε.
Οσα γράφεις είναι δικές σου εμπνεύσεις και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Αν πιστεύεις διαφορετικά, ανέφερέ μας έστω και ένα βιβλίο , τεχνικό εγχειρίδιο που να λέει οτι το σύστημα ψύξης λειτουργεί όπως γράφεις. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Cavitation είναι το φαινόμενο για το οποίο συζητάμε - ξέρεις να το λες αλλά δεν ξέρεις τι είναι. Όταν βράζει ένα υγρό σε μια σωλήνα λόγω πτώσης πίεσης από τη ροή, έτσι λέγεται. Αν δεν έχεις ροή δεν βράζει λόγω θερμοκρασίας, μόνο όταν έχεις ΚΑΙ ροή βράζει - τότε έχεις σπηλαίωση. Οι ζημιές που φαίνονται σα βαθιά διάβρωση στο σύστημα ψύξης (αντλία, ανάμεσα από χιτώνια ή αλλού) το πιθανότερο είναι ότι προέρχονται από το σκάσιμο των φυσαλίδων και όχι από διάβρωση.
- Δεν έχεις ιδέα αν ξέρω κάτι.
- Τι σχέση έχουν τα παραπάνω με το θέμα μας; Υπάρχει κάποιος που πιστεύει πως δεν υπάρχει ροή στο σύστημα ψύξης;
- Στην ερώτηση που σου έκανα δεν απάντησες.
Τι πίεση και παροχή εξασφαλίζει στο περίπου η αντλία του νερού στο σύστημα της ψύξης;
-
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Βρε συ asteri σοβαρά τώρα.. ήμαρτον...
Για να επιτύχουμε μετάδοση κίνησης σε ένα υγρό το οποίο βρίσκεται σε έναν αγωγό πρέπει να ασκήσουμε δύναμη ή πίεση όπως θέλεις πές το στη μία του άκρη για να το κινήσουμε προς την άλλη.
Πίεση -----> Υγρό------->κίνηση
Για να το κάνουμε αυτό πρέπει να χρησιμοποιήσουμε είτε μια αντλία είτε έναν υδρ. κύλινδρο. Αυτό που εσύ λες όχι κίνηση δεν θα δώσει στο υγρό, αλλά πολύ πολύ να διογκώσει τους σωλήνες.
Λοιπόν αν έχεις όρεξη, άνοιξε πρώτα κανένα βιβλίο και τα ξαναλέμε.
Οσα γράφεις είναι δικές σου εμπνεύσεις και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Αν πιστεύεις διαφορετικά, ανέφερέ μας έστω και ένα βιβλίο , τεχνικό εγχειρίδιο που να λέει οτι το σύστημα ψύξης λειτουργεί όπως γράφεις.Και εσύ αδυνατείς να συνηδειτοποιήσεις τι εστί κλειστό κύκλωμα δυνάμεων. Η αρχή και το τέλος του αγωγού σου είναι στο ίδιο σημείο, κίνηση θα έχεις, διαφορά πίεσης μέσα στο κύκλωμα όχι.
-
Αστέρη, η κίνηση πώς προκαλείται;
-
Η κίνηση προκαλείται από την διαφορά θερμοκρασιών του ψυκτικού υγρού στα διάφορα σημεία του κινητήρα αλλά φυσικά κυρίως από την αντλία νερού.
-
Ελπίζω τα ακόλουθα να λύσουν μερικές απορίες.
-
Άρα από τα παραπάνω συμπεραίνω ότι σωστα απάντησα:
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Η κίνηση προκαλείται από την διαφορά θερμοκρασιών του ψυκτικού υγρού στα διάφορα σημεία του κινητήρα αλλά φυσικά κυρίως από την αντλία νερού....και πλέον μπορούμε να προσθεσουμε ότι η διαφορά θερμοκρασιών συνεπάγεται και διαφορά πίεσης στα διάφορα σημεία του κινητήρα. Υποθέτω ότι το ζεστό υγρό έχει μεγαλύτερη πίεση από το ψυχρό, σωστά;
-
ε μα, δεν θα τρελαθούμε και τελείως. Αρκούν οι γυναίκες που ζέστανε ο καιρός..
-
Ο χρήστης Demetriades έγραψε:
Ελπίζω τα ακόλουθα να λύσουν μερικές απορίες.
....Είναι πιο περίπλοκα στο αμάξι Οι ταχύτητες (έξοδος ψυγείου) είναι παρόμοιες με της οικιακής θέρμανσης αλλά οι παροχές παίζουν πολύ και κανένας δεν μετράει έτσι. Επίσης, το να μετράς τη θερμοκρασία νερού εξόδου από το κινητήρα δεν έχει μεγάλη σημασία καθώς όλη σχεδόν η θερμότητα βγαίνει από μερικά τετραγωνικά εκατοστά της κεφαλής (κοντά στην εξαγωγή) και λίγη στα χιτώνια.
Έχει σημασία να έχεις το σωστό αντιπηκτικό και τη σωστή πίεση για να μη βράζει τοπικά το νερό. Εξωτερικά όλα μπορεί να φαίνονται καλά ενώ ραγίζει η κεφαλή από τοπική υπερθέρμανση Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες (π.χ. στους ντίζελ το νερό μπορεί να βράζει στα χιτώνια από τους κραδασμούς - liner cavitation errosion).
@Miltellas οι διαφορές θερμοκρασίες δεν δημιουργούν διαφορές στη πίεση (τουλάχιστον όταν μετράς σε bar )
-
Το θέμα είναι πως σε ένα αυτοκίνητο δεν υπάρχουν υψομετρικές διαφορές, ενώ η θερμοκρασία δεν παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις.
Σε ένα σύστημα λέβητα ή θερμοσίφωνα έχουμε αφενός υψομετρικές διαφορές της τάξης των μέτρων (ίσως και δεκάδων) και αφετέρου θερμοκρασιακές διαφορές πολλών βαθμών κελσίου.
Τέλος σε τέτοια συστήματα δεν έχουμε απαίτηση 'γρήγορης' μεταφοράς θερμότητας.Σε ένα αυτοκίνητο έχουμε την απαίτηση της υψηλής ταχύτητας του υγρού και άρα μεγάλης παροχής. Συνεπώς υπάρχει αντλία η οποία μάλιστα εξασφαλίζει την κατάθλιψη του νερού σε συγκεκριμένη πίεση διότι το σύστημα των αγωγών ενός κινητήρα είναι αρκετά πολύπλοκο και αυξάνει πολύ τις απώλειες.
Σημ: Άλλο πράγμα η στατική πίεση, άλλο πράγμα η δυναμική και άλλο η υδροστατική στην οποία αναφέρεται το παραπάνω άρθρο. Η υδροστατική λαβάνεται ελάχιστα υπόψη στον υποθλογισμό ενός κυκλώματος ψύξης ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
-
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Σε ένα αυτοκίνητο έχουμε την απαίτηση της υψηλής ταχύτητας του υγρού και άρα μεγάλης παροχής.Οι ταχύτητες είναι μεγαλύτερες (έξοδος ψυγείου) από την οικιακή θέρμανση; 1-2 μ/δευτ είναι.
Οι παροχές είναι 5-50 λτρ/λεπτό αν και δεν μετράει κανένας γιατί αλλάζουν πολύ με τις συνθήκες. Στην εθνική με σταθερή ταχύτητα μπορεί να είναι 15-35 λτρ/λεπτό.
Αλλάζουν πολύ ανάλογα με τις συνθήκες.
-
... Και για να λήγει αυτό το θέμα περί ανοιχτού και κλειστού κυκλώματος.
Όταν ο θερμοστάτης είναι κλειστός η αντλία αναρροφά νερό από το ψυγείο και το διοχετεύει στον κινητήρα. Το νερό αυτό όσο ο θερμοστάτης είναι κλειστός δεν επιστρέφει στο ψυγείο, αλλά στην αντλία για να κάνει πάλι την ίδια διαδρομή μέσα από τον κινητήρα.
Όταν το νερό φτάσει σε μια θερμοκρασία Χ, τότε ο θερμοστάτης ανοίγει και το μεγαλύτερο μέρος του νερού καταλήγει στο ψυγείο, όπου ψύχεται και έτσι μια καινούργια ποσότητα νερού αναρροφάται από την αντλία για να ψύξει τον κινητήρα. Και σε αυτή την περίπτωση όμως δεν καταλήγει όλο το νερό στο ψυγείο αλλά ένα μεγάλο μέρος του. Το υπόλοιπο κάνει την ίδια ανακυκλοφορία μέσα από τον κινητήρα.Λοιπόν όποιο βιβλίο υδραυλικών συστημάτων και αν ανοίξετε θα διαπιστώσετε πως η πρώτη είναι περίπτωση κλειστού κυκλώματος μιας και το ίδιο υγρό ανακυκλοφορεί συνεχώς, ενώ η δεύτερη είναι περίπτωση ανοιχτού κυκλώματος, μιας και το υγρό (έστω η μεγαλύτερη ποσότητά του), μόλις κάνει τη δουλειά του επιστρέφει στη δεξαμενή του μέχρι να έρθει η στιγμή να αναρροφηθεί και πάλι.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αλλάζουν πολύ ανάλογα με τις συνθήκες.
Η μοναδική συνθήκη που αλλάζει την παροχή του νερού είναι οι στροφές του κινητήρα και τίποτε άλλο.
Ταπα ψυγειου...!