Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Περι λιπαντικών γενικώς
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Περι λιπαντικών γενικώς
    • 1
    • 2
    • 105
    • 106
    • 107
    • 108
    • 109
    • 315
    • 316
    • 107 / 316
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    0
    6302
    74610
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      takinen last edited by

      Ο χρήστης Miltellas έγραψε:

      Αναφέρει και την προδιαγραφή GL-5 αλλά δυστυχώς δεν θα συμφωνήσω με την λογική της. Δεν έχει υποειδές διαφορικό και από την άλλη η SELENIA δεν παράγει GL-4 της προκοπής, είναι λογικό λοιπόν να προτείνει η Alfa την GL-5.

      Τι υπονοείς; Οτι η GL5 είναι μόνο για υποειδή γρανάζια;

      Η GL-5 προτείνεται για υποειδή (hypoid) και η GL-4 για ελικοειδή (helical).
      Επιτρέπεται η χρήση GL-5 σε ελικοειδή εφόσον έχει αναστολείς φθοράς για την προστασία των μπορύτζινων τμημάτων (φουρκέτες, συγχρονιζέ κλπ) αλλά σίγουρα η χρήση υψηλής ποιότητας GL-4 είναι σαφώς πιο ασφαλής, ενδεδειγμένη και αποτελεσματική.
      Δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η χρήση GL-4 σε υποειδή παρά μόνο σαν λύση ανάγκης.

      Κάτι δεν λες καλά.
      Οι υποειδείς τροχοί μπορούν να είναι και ελικοειδείς.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • T
        takinen last edited by

        Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
        Παραφλού ανά 2ετία και άσε να λέει η PSA (που στα 8βάλβιδα το έχουν ξεφτυλίει να καίνε φλάντζες από οξειδωμένο παραφλού...).

        Οξειδωμένο παραφλού δεν υπάρχει περίπτωση να βρεις. Αντιθέτως με την πάροδο του χρόνου μειώνεται η περιεκτικότητα του σε οξυγόνο γιαυτό και το παλιό αλλά καθαρό παραφλού είναι καλύτερο και λιγότερο διαβρωτικό από το καινούργιο. Πάντως δεν κάηκε ποτέ και καμία φλάτζα από παλιό παραφλου...

        Αυτό που μάλλον θέλεις να πεις είναι παραφλού που μεταφέρει σκουριά από οξειδωμένα μεταλλικά μέρη. Έτσι φράζουν ορισμένες ευαίσθητες δίοδοι δεν έχουμε καλή απαγωγή θερμότητας και έτσι ανεβαίνει η θερμοκρασία και άρα καίγεται η φλάτζα.

        Σε γενικές γραμμές πάντως συμφωνώ με την αλλαγή που λες ανά διετία η 40-50000 χλμ..

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • R
          redline last edited by

          Για δειτε αυτο

          Youtube Video

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • L
            leonp last edited by

            Το αντιπηκτικό περιέχει πρόσθετα για να μη σκουριάζουν τα ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ μέταλλα στο κινητήρα και στο σύστημα ψύξης. Αυτά τα πρόσθετα ξοδεύονται και αρχίζει να σκουριάζει ο κινητήρας.

            Μπορεί το αντιπηκτικό να περιέχει silicates (για προστασία τα βάζουν) και αν χρησιμοποιείς νερό βρύσης (που στην Ελλάδα είναι πιθανό να είναι πολύ 'σκληρό' ) τότε βγαίνουν από το διάλυμα και ιζηματοποιούνται (silicates = άμμος) με καταστρεπτικά αποτελέσματα για το υδρολίπαντο κουζινέτο της αντλίας νερού. Το ίδιο γίνεται και αν είναι παλιό το αντιπηκτικό.

            Οι κατασκευαστές συνιστούν να το χρησιμοποιείς σε 50% μίξη με νερό για προστασία του κινητήρα (όχι για να μη παγώνει στους -30C αλλά για διάβρωση). Κάθε 2 χρόνια αλλαγή.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • L
              leonp last edited by

              Ο χρήστης takinen έγραψε:
              Κάτι δεν λες καλά.
              Οι υποειδείς τροχοί μπορούν να είναι και ελικοειδείς.

              Τα υποειδή γρανάζια γλιστράνε μεταξύ τους και θέλουν πρόσθετα υψηλής πίεσης που τα έχουν οι GL5 και όχι οι GL4. Μπορείς να πάρεις μια GL4 βαλβολίνη, απλά να ανακατέψεις θείο και να έχεις μια GL5.

              Ο Μίλτος είναι αυτός που ρωτάς τι βαλβολίνη να βάλεις στο σαζμάν.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • M
                mousatos last edited by

                Υπ'όψην οτι μερικοί στέλνουν και το αντιψυκτικό για έλεγχο σε εργαστήρια.
                Είναι ένας Βολιβιανός στο BITOG ο widman, ο οποίος ασχολείται σχετικά και τα δείγματα που έχει στείλει για έλεγχο δείχνουν οτι τα πρόσθετα κατα της σκουριάς αντέχουν μόλις 12-18 μήνες. Βέβαια ο άνθρωπος μένει Βολιβία αλλά έχει 2 toyota στην κατοχή του και η δουλειά του είναι λιπαντικά και συντήρηση μηχανολογικού εξοπλισμού.
                http://www.widman.biz

                Έγραψε:
                'The additive in the green stuff settle out and mix with minerals and should be dumped every year to 18 mo max.
                I like the extended life products, like Delo Extended life or some of the HOAT hybrids out there. They are good for 4 or 5 years (or first crash).
                Tap water also has chlorine in it. We rinse with tap water, fill with distilled water.'

                Αυτό θα αρέσει στον Μίλτο:
                I have put together a little calculator/graph program (in Spanish, of course) where you can put up to 4 different oils with their viscosities at 40 and 100C, and it will give you the viscosities every 5 degrees and a comparative graph of the 4 oils for a 100 degree temperature range.

                If anyone wants to use it, it is here
                http://www.widman.biz/Seleccion/Viscosi ... ficos.html

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • P
                  pilotos last edited by

                  Η σκουρια το μονο που μπορει να προκαλεσει ειναι δυσλειτουργια στην τρομπα και ενα σαπιο ψυγειο?

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • M
                    miltellas last edited by

                    Ο χρήστης mousatos έγραψε:

                    Αυτό θα αρέσει στον Μίλτο:
                    I have put together a little calculator/graph program (in Spanish, of course) where you can put up to 4 different oils with their viscosities at 40 and 100C, and it will give you the viscosities every 5 degrees and a comparative graph of the 4 oils for a 100 degree temperature range.

                    If anyone wants to use it, it is here
                    http://www.widman.biz/Seleccion/Viscosi ... ficos.html

                    E, ναι! Τώρα με έστειλες!

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • M
                      miltellas last edited by

                      Ο χρήστης takinen έγραψε:

                      Παραφλού ανά 2ετία και άσε να λέει η PSA (που στα 8βάλβιδα το έχουν ξεφτυλίει να καίνε φλάντζες από οξειδωμένο παραφλού...).

                      Οξειδωμένο παραφλού δεν υπάρχει περίπτωση να βρεις. Αντιθέτως με την πάροδο του χρόνου μειώνεται η περιεκτικότητα του σε οξυγόνο γιαυτό και το παλιό αλλά καθαρό παραφλού είναι καλύτερο και λιγότερο διαβρωτικό από το καινούργιο. Πάντως δεν κάηκε ποτέ και καμία φλάτζα από παλιό παραφλου...

                      Αυτό που μάλλον θέλεις να πεις είναι παραφλού που μεταφέρει σκουριά από οξειδωμένα μεταλλικά μέρη. Έτσι φράζουν ορισμένες ευαίσθητες δίοδοι δεν έχουμε καλή απαγωγή θερμότητας και έτσι ανεβαίνει η θερμοκρασία και άρα καίγεται η φλάτζα.

                      Σε γενικές γραμμές πάντως συμφωνώ με την αλλαγή που λες ανά διετία η 40-50000 χλμ..

                      Περί παραφλού δεν το εχω ψάξει όπως με τα λιπαντικά. Αλλά έχω δει φλάτζες διαβρωμένες (που κι αυτές 'καμμένες' τις λένε) λόγω παλαιότητος του παραφλού. Δεν ξέρω αν φταίει το παραφλού καθεαυτό (δηλ. ότι 'οξειδώνεται' όπως είπα ή κάτι άλλο που δεν λέγεται 'οξείδωση') ή αν προκαλεί κάποια άλλη αλυσιδωτή αντίδραση, αλλά το γεγονός είναι ότι οι φλάτζες διαβρώνονται πολύ πιο εύκολα εάν το παραφλού δεν το αλλάζουμε ανά 2-3 χρόνια. Αυτές είναι εμπειρικές πληροφορίες από συγκεκριμένους μηχανικούς αυτοκινήτων που μιλάμε συχνά για τέτοια θέματα. Το 'οξειδωμένο' παραφλού μηχανικός μου το είπε αλλά ίσως να εννοούσε παραφλού με σκουριά όπως είπες.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • mesastou
                        mesastou last edited by

                        Ο χρήστης mesastou έγραψε:

                        Τα υγρά του υδραυλ. τιμονιού κάθε πότε θέλουν; Τα manual συνήθως δεν γράφουν κάτι (π.χ. Peugeot 106).

                        ?

                        Ξέρει κανείς αν οι βαλβολίνες για PSA γκρουπ πρέπει να είναι GL 4 ή GL 5. Το manual γράφει απλά 75w80. Καμιά πρόταση σε κάτι καλό (Amsoil, Redline ... )

                        Ευχαριστώ

                        mouths are for eating, noses for breathing.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • J
                          johnkyr last edited by

                          νομίζω GL4

                          για το 106R πολύ καλή και δοκιμασμένη είναι η elf TRP

                          περίμενε και τον μίλτο να τις κατατάξει σε μια σειρά ....

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • M
                            miltellas last edited by

                            Σε σειρά;
                            Δεν θέλω να προτείνω τις προσωικές μου επιλογές ως τις καλύτερες γιατί μπορεί να κάνω και λάθος.
                            Για σασμάν PSA όμως θα προτείνω 3+2 και χωρίς καμία περίπτωση λάθους καθότι έχω Peugeot 206 1.6 16V και έχω ιδία άποψη για το τί μπορεί να δουλεύει σωστά και τί όχι.
                            Kαταρχήν αυστηρά και μόνο GL-4

                            1. AMSOIL MTG 75W90
                            2. RED LINE MTL (70W80)
                            3. ELF TRANSELF TRP 75W80 (επίσης και η TRZ αν την βρείτε)
                              Ειδικές περιπτώσεις
                            4. Silkolene Pro SRG75 (75W σκέτη) αγωνιστική GL-4 που παραείναι λεπτή μεν αλλά λογικά θα δουλέψει στα σασμάν μας, ίσως και να εντυπωσιάσει.
                            5. ELF TRANSELF HTX732 75W80, καθαρά αγωνιστική με φοβερά χαρακτηριστικά που όμως είναι GL-5 και αυτό ίσως να σημαίνει ότι θα πρέπει να έχουν αλλαχτεί τα εσώτερα με ενισχυμένα της Peugeot Sport. Όπως και να έχει θα είναι και πανάκριβη (όπως ολόκληρη η αγωνιστική σειρά της ELF), αν υποθέσουμε ότι θα την βρούμε τελικά να κυκλοφορεί.

                            Στο forum του http://www.106sprotclub.gr (αλλά και στο http://www.psclubgr) έχουν γραφτεί πολλά περί βαλβολινών αν θέλει κάποιος με PSA να εμβαθύνει περισσότερο (και να μην κουράσουμε με λεπτομέρειες τους μη κατόχους PSA - αν και το θέμα αφορά και τους ξαδέλφους τους Ρενάκηδες που ίσως γι αυτούς να κάνω κάποια εξαίρεση καθότι δεν έχω γράψει ποτέ στα forum τους).

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • mesastou
                              mesastou last edited by

                              Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
                              Σε σειρά;
                              Δεν θέλω να προτείνω τις προσωικές μου επιλογές ως τις καλύτερες γιατί μπορεί να κάνω και λάθος.
                              Για σασμάν PSA όμως θα προτείνω 3+2 και χωρίς καμία περίπτωση λάθους καθότι έχω Peugeot 206 1.6 16V και έχω ιδία άποψη για το τί μπορεί να δουλεύει σωστά και τί όχι.
                              Kαταρχήν αυστηρά και μόνο GL-4

                              1. AMSOIL MTG 75W90
                              2. RED LINE MTL (70W80)
                              3. ELF TRANSELF TRP 75W80 (επίσης και η TRZ αν την βρείτε)
                                Ειδικές περιπτώσεις
                                ...

                              Σίγουρα 75W90 Amsoil? 90άρα! ? Φαντάζομαι θα είναι καλύτερη σε μεγάλες ζέστες/ημι-racing καταστάσεις... σωστά;
                              Σε αυτήν http://www.trade-wind.gr/index.php?co=products&cat_id=71&prod_id=421 την redline αναφέρεσαι; Μάλλον όχι (είναι και GL-5), άρα δεν την έχουν.

                              Πολλά ευχαριστώ

                              mouths are for eating, noses for breathing.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • M
                                miltellas last edited by

                                Έχω γράψει πολλά για την συγκεκριμένη AMSOIL. Είναι ουσιαστικά 85ρα και δουλεύει καταπληκτικά χειμώνα-καλοκαίρι. Στο πλάκωμα δεν καταλαβαίνει απολύτως τίποτα. Αλλαγές στο φτερό, τέλειο κούμπωμα, ακόμη και κατακαλόκαιρο ντάλα μεσημέρι στο Αιγίνιο (πίστα) με τις κλειστές στροφές και τα επικίνδυνα-ανθυγιεινά κατεβάσματα με φουλ γκάζια και φρένα.

                                Ναι, αναφέρομαι στην RED LINE MTL. Ασυναγώνιστα τεχνικά χαρακτηριστικά και είναι σκέτη GL-4. Αναμφισβήτητα ποιοτικότατη και θεωρητικά θα έχει ακόμη καλύτερο shifting από την AMSOIL MTG.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • mesastou
                                  mesastou last edited by

                                  Έχεις δίκιο (φυσικά)
                                  http://www.redlineoil.com/products_gear ... tegoryID=7
                                  Λάθος γράφουν στην trade-wind.
                                  είναι τόσο απλο, όσο ένα google search.

                                  mouths are for eating, noses for breathing.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • R
                                    redline last edited by

                                    Ρε συ Μιλτο για Suzuki Jimny τι παιζει απο motul για σασμαν και διαφορικα?

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • J
                                      jim-theo last edited by

                                      1. ELF TRANSELF HTX732 75W80

                                      Aftin eidika ein ekatapliktiki!

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • M
                                        miltellas last edited by

                                        Ο χρήστης RedLine έγραψε:
                                        Ρε συ Μιλτο για Suzuki Jimny τι παιζει απο motul για σασμαν και διαφορικα?

                                        • Σασμάν (1.1lt) και transferbox (0.7lt): 75W80-75W90 GL-4 (χωρίς να απαγορεύεται η GL-5 - κλασσικά)
                                          Προτείνω GL-4 και έτσι όπως το παρουσιαζει όντως η MTG φαντάζει ιδανική καθότι στην ουσία είναι 75W85. Αφού όμως ρωτάς για MOTUL η σωστή επιλογή είναι η Motylgear 75W90 GL-4/5. Ποιοτική βαλβολίνη.
                                        • Εμπρός (1.1lt) και πίσω (1.3lt) διαφορικά: 75W90-80W90 GL-5 (εδώ είναι ξεκάθαρη η επιλογή)
                                          Καλή GL-5 βγάζουν πολλοί. Η MOTUL εδώ παράγει μία κορυφαία Group IV/V την Gear 300. Μπορείς φυσικά να χρησιμοποιησεις πάλι την γενικών καθηκόντων Motylgear που προαναφέραμε και που είναι και φθηνότερη.

                                        Motylgear 75W90 > http://www.trade-wind.gr/index.php?co=p ... rod_id=468
                                        Gear 300 > http://www.trade-wind.gr/index.php?co=p ... rod_id=467

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • R
                                          redline last edited by

                                          Thanks Μιλτο, θα κανω μια ερευνα αγορας και θα αποφασισω.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • mesastou
                                            mesastou last edited by

                                            Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
                                            Σε σειρά;
                                            ... Kαταρχήν αυστηρά και μόνο GL-4

                                            1. AMSOIL MTG 75W90
                                            2. RED LINE MTL (70W80)
                                            3. ELF TRANSELF TRP 75W80 (επίσης και η TRZ αν την βρείτε)

                                            Τελικά έβαλα σήμερα κιόλας την Redline. Σχόλια αργότερα....
                                            Ευχαριστώ και πάλι

                                            mouths are for eating, noses for breathing.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 105
                                            • 106
                                            • 107
                                            • 108
                                            • 109
                                            • 315
                                            • 316
                                            • 107 / 316
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            APRILIOS

                                            ΤΕΥΧΟΣ Απρίλιος 2025

                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr