-
Ρε συ FlowerPower, αν ο παππούς σου δεν ζει πιά, θα τρέμουν τα κόκκαλά του, τόσο συχνά που τον θυμάσαι.
-
skye ευχαριστώ για τη διόρθωση.
Το πολυτονικό ενσωμάτωσε τα πνεύματα ( κατ' αρχήν ) σε αντικατάσταση γραμμάτων. Πχ η Ελένη γράφεται με δασεία ενώ στους αρχαίους χρόνους γράφονταν με 'Η' πριν το 'Ε' , εξ' ού και το Helen αντί Elen px.
Η εξέλιξη της γλώσσας είναι σε άμεση σχέση με τη δυνατότητά της να παράγει λέξεις. Δεν είναι δυνατόν να αναπτυχθεί γλώσσα που δεν μπορεί να αναπτύξει τις σκέψεις ενός γόνιμα σκεπτόμενου λαού. Η ετυμολογία λοιπόν εξετάζει τη ρίζα αλλά και την εξέλιξη αυτής και δίνει χρήσιμα συμπεράσματα για τη μέθοδο και τρόπο σκέψης των ομιλούντων αυτήν τη γλώσσα. Τώρα εάν θεωρείς ότι αφορά μόνο στους επιστήμονες , λυπάμαι αλλά δεν θα συμφωνήσω.
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Περί των λοιπών που γράφεις :Όχι μόνο δικαιούσαι να έχεις άποψη επί παντός επιστητού αλλά είναι και πολύ ενδιαφέρον...Εσύ όμως δεν είπες απλά την άποψή σου αλλά απαξίωσες τον Μπαμπινιώτη...Το διαφωνώ απέχει παρασάγκας από το χαρακτηρισμό που χρησιμοποίησες 'μπαμπινιώτηδες'...Δεν θεμελίωσες την άποψή σου, απλά απέρριψες αυτή του Μπαμπινιώτη...Πως θες αυτό να το εκλάβω? Ως δείγμα διαλόγου?Το κρίσιμο δεν είναι αν έχεις άποψη αλλά πως τη θεμελιώνεις και πως στρέφεσαι ενάντια στην αντίθετη...
Αν κατάλαβα καλά απέρριψες ΣΥΝΟΛΙΚΑ τον Μπαμπινιώτη γιατί διαφωνούσες σε καποια θέματα μαζί του χωρίς να εξετάζεις μία προς μία την κάθε άποψή του...Είναι επιστημονικό αυτό? Επειδή πχ διαφωνείς στη γραφή του 'αβγό' θα διαφωνείς και σε ό,τι άλλο λέει ο Μπαμπινιώτης?
Δεν σου μετέφερα καμία απόδειξη αλλά απλώς την άλλη άποψη από αυτή που υποστηρίζεις εσύ, πράγμα που θα έπρεπε να είχες κάνει εσύ για να δικαιολογήσεις την 'επιστημονική ' σου επίθεση...Εγώ αντιθέτως δεν υποστηρίζω καμία διότι δεν θεωρώ ότι είμαι σε θέση να πάρω θέση στο ζήτημα...Οπότε
'Δεν είναι δικαίωμά σου να παρουσιάζεσαι ως η Α.Μ. Αυθεντία' : αυτό θα είχες την καλωσύνη να μου εξηγήσεις από που το συνήγαγες τη στιγμή που δήλώνω ότι δεν είμαι ικανός να συμμετάσχω σε γλωσσολογικό διάλογο επί της ουσίας?
Για τους χαρακτηρισμούς που μου αποδίδεις δεν έχω τίποτα να σχολιάσω...Οι σπουδές δεν παίζουν κανένα ρόλο μέσα στο forum...Το μόνο που παίζει ρόλο είναι αυτά που γράφονται και είναι τα μόνα τα οποία μας χαρακτηρίζουν...Αυτά που γράφω προσπαθώ να είναι τεκηριωμένα και προσεκτικά διατυπωμένα...Από αυτά πρέπει να κριθώ στο πλαίσιο του forum καθότι τίποτα άλλο για μένα δεν είναι γνωστό (ο οιοσδήποτε μπορεί να λέει ψέμματα με το κιλό)...
Με ενοχλούν τα τσιτάτα, οι αφορισμοί και οι μη θεμελιωμένες απόψεις όταν αυτές άπτονται επιστημονικών ζητημάτων...Για να καταλάβω , το πρόβλημά σου είναι ό,τι απορρίπτω τον Μπαμπινιώτη ή οι λόγοι της απόρριψης ; Αναζητάς το εάν είμαι ικανός να κρίνω ή όχι τις θέσεις του όποιου Μπαμπινιώτη ειδικά όταν αυτές εκτίθενται δημόσια και επηρεάζουν τη γλώσσα μου , ήτοι το εργαλείο που μεταφέρω τις σκέψεις μου στο χαρτί ; Είσαι ο αυτόκλητος δικηγόρος του Μπαμπινιώτη ;
Σε ό,τι αφορά γενικά την απόρριψη του Μπαμπινιώτη , συνηθίζω να απορρίπτω θεωρίες που ξεκινούν με λάθος βάσεις. Καταλήγουν σε λογικοφανή συμπεράσματα αλλά εφ' όσον η διαδρομή είναι λάθος , τότε θεωρώ και το συμπέρασμα λάθος.
Ο τρόπος που εξανίστασαι κάθε φορά που κάτι ενδεχομένως δεν σου αρέσει με όχι οδηγήσει στη σκέψη πως κάπως έτσι φαντάζεσαι τον εαυτό σου.
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Σου έχω απαντήσει koutsan. Αλλά δεν ήθελες να το δεις. Δεν ήταν ανάγκη να περιμένεις πέντε μήνες.
Αν δε σου είναι μεγάλος κόπος κάνε ένα copy paste εδώ την απάντησή σου σε αυτό που σου έγραψα παραπάνω γιατί εγώ δεν τη βρίσκω... .....ΘΕΜΑ = κατά πόσο η Συνθήκη της Λωζάννης μιλάει για **'ελληνική' μειονότητα **....Βρες την εδώ είναι το link της τότε κουβέντας μας για να σε διευκολύνω...
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... &start=285Δεν είδα επίσης να απαντάς σε αυτό που μου χρέωσες ότι έλεγα την μουσουλμανική μειονότητα τουρκική το οποίο είναι ψευδές...Επιμένεις σε αυτό? Αν κάνω καμιά 10ρια copy paste, θα σε πείσω?
Κάνε όπως νομίζεις.....
-
Ο χρήστης FlowerPower έγραψε:
Δεν ξερω για σενα, αλλα εγω ζουσα οταν καταργηθηκαν οι τονοι. Σε πληροφορω οτι οση μουσικοτητα ειχε η γλωσσα τοτε εχει και τωρα.
Τι αλλο θα ακουσουμε δηλαδης....αααααααααααχ
εγω θυμαμαι τον παππου μου που μιλουσε ακομα χρησιμοποιωντας πολυτονικο
σαν καναρινι εβγαιναν οι λεξεις απο το στωμα του, μια ευηχη μελωδια αγκαλιαζε το δωματιο οταν αρθρωνε εστω και 3 λεξεις.και εμεις που μιλουσαμε χρησιμοποιοωντας το μονοτονικο ειμασταν αταιριαστες συγχορδιες μεσα σε αυτο το υφαντο αγαλιασης και γλυκητητας που μονο με το θυμαρισιο μελι μπορει να συγκριθει....
τωρα πια..παει το πολυτονικο..παει η μελωδια...για αυτο ολοι οι καινουριοι τραγουδιστες μας ακουγονται φαλτσοι...ενω οταν ηταν η μοσχολιου...ουρανια αρμονια...
Ο παππούς σου μπορούσε να γράψει αυτά που έλεγε με τρόπο τέτοιο που απέδιδε σωστά - ηχητικά - την κάθε λέξη.
Εσύ είσαι μονότονος.
-
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
Σου έχω απαντήσει koutsan. Αλλά δεν ήθελες να το δεις. Δεν ήταν ανάγκη να περιμένεις πέντε μήνες.
Αν δε σου είναι μεγάλος κόπος κάνε ένα copy paste εδώ την απάντησή σου σε αυτό που σου έγραψα παραπάνω γιατί εγώ δεν τη βρίσκω... .....ΘΕΜΑ = κατά πόσο η Συνθήκη της Λωζάννης μιλάει για **'ελληνική' μειονότητα **....Βρες την εδώ είναι το link της τότε κουβέντας μας για να σε διευκολύνω...
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... &start=285Δεν είδα επίσης να απαντάς σε αυτό που μου χρέωσες ότι έλεγα την μουσουλμανική μειονότητα τουρκική το οποίο είναι ψευδές...Επιμένεις σε αυτό? Αν κάνω καμιά 10ρια copy paste, θα σε πείσω?
Κάνε όπως νομίζεις.....
Αποστομώθηκα ...Πήρα την απάντησή μου και πάω να ρουφήξω τ'αυγό μου...
-
Ο παππους μου μαμουσε και εδερνε.
εγω ειμαι μονογαμικος.
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Σου έχω απαντήσει koutsan. Αλλά δεν ήθελες να το δεις. Δεν ήταν ανάγκη να περιμένεις πέντε μήνες.
Αν δε σου είναι μεγάλος κόπος κάνε ένα copy paste εδώ την απάντησή σου σε αυτό που σου έγραψα παραπάνω γιατί εγώ δεν τη βρίσκω... .....ΘΕΜΑ = κατά πόσο η Συνθήκη της Λωζάννης μιλάει για **'ελληνική' μειονότητα **....Βρες την εδώ είναι το link της τότε κουβέντας μας για να σε διευκολύνω...
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... &start=285Δεν είδα επίσης να απαντάς σε αυτό που μου χρέωσες ότι έλεγα την μουσουλμανική μειονότητα τουρκική το οποίο είναι ψευδές...Επιμένεις σε αυτό? Αν κάνω καμιά 10ρια copy paste, θα σε πείσω?
Κάνε όπως νομίζεις.....
Αποστομώθηκα ...Πήρα την απάντησή μου και πάω να ρουφήξω τ'αυγό μου...
Θα κάνεις πολύ καλά , πιστεύω.
-
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
Για να καταλάβω , το πρόβλημά σου είναι ό,τι απορρίπτω τον Μπαμπινιώτη ή οι λόγοι της απόρριψης ; Αναζητάς το εάν είμαι ικανός να κρίνω ή όχι τις θέσεις του όποιου Μπαμπινιώτη ειδικά όταν αυτές εκτίθενται δημόσια και επηρεάζουν τη γλώσσα μου , ήτοι το εργαλείο που μεταφέρω τις σκέψεις μου στο χαρτί ; Είσαι ο αυτόκλητος δικηγόρος του Μπαμπινιώτη ;
**Δεν δίνω ούτε πεντάρα τσακιστή για το Μπαμπινιώτη (όπως άλλωστε ούτε για την Ελλάδα, ούτε για τα κόκκαλα του πατέρα μου, ούτε για τίποτα όπως εύστοχα σημείωσες ) **
Σε ό,τι αφορά γενικά την απόρριψη του Μπαμπινιώτη , συνηθίζω να απορρίπτω θεωρίες που ξεκινούν με λάθος βάσεις. Καταλήγουν σε λογικοφανή συμπεράσματα αλλά εφ' όσον η διαδρομή είναι λάθος , τότε θεωρώ και το συμπέρασμα λάθος.
Δεν μας είχες πει τις λάθος βάσεις όταν απέρριπτες τον Μπαμπινιώτη
Ο τρόπος που εξανίστασαι κάθε φορά που κάτι ενδεχομένως δεν σου αρέσει με όχι οδηγήσει στη σκέψη πως κάπως έτσι φαντάζεσαι τον εαυτό σου.
**
Και με αυτή σου τη θεμελίωση με άφησες ενεό μπροστά στη δύναμη της λογικής**... -
Ο χρήστης FlowerPower έγραψε:
Ο παππους μου μαμουσε και εδερνε.εγω ειμαι μονογαμικος.
O παπους μου ηταν πιο τραγουδιαρης και πιο πηδηχταρας απο το δικο σου.
-
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Για να καταλάβω , το πρόβλημά σου είναι ό,τι απορρίπτω τον Μπαμπινιώτη ή οι λόγοι της απόρριψης ; Αναζητάς το εάν είμαι ικανός να κρίνω ή όχι τις θέσεις του όποιου Μπαμπινιώτη ειδικά όταν αυτές εκτίθενται δημόσια και επηρεάζουν τη γλώσσα μου , ήτοι το εργαλείο που μεταφέρω τις σκέψεις μου στο χαρτί ; Είσαι ο αυτόκλητος δικηγόρος του Μπαμπινιώτη ;
**Δεν δίνω ούτε πεντάρα τσακιστή για το Μπαμπινιώτη (όπως άλλωστε ούτε για την Ελλάδα, ούτε για τα κόκκαλα του πατέρα μου, ούτε για τίποτα όπως εύστοχα σημείωσες ) **
Σε ό,τι αφορά γενικά την απόρριψη του Μπαμπινιώτη , συνηθίζω να απορρίπτω θεωρίες που ξεκινούν με λάθος βάσεις. Καταλήγουν σε λογικοφανή συμπεράσματα αλλά εφ' όσον η διαδρομή είναι λάθος , τότε θεωρώ και το συμπέρασμα λάθος.
Δεν μας είχες πει τις λάθος βάσεις όταν απέρριπτες τον Μπαμπινιώτη
Σε ρώτησα και ποιο πάνω σε τι ακριβώς θες να σου απαντήσω.
Ο τρόπος που εξανίστασαι κάθε φορά που κάτι ενδεχομένως δεν σου αρέσει με όχι οδηγήσει στη σκέψη πως κάπως έτσι φαντάζεσαι τον εαυτό σου.
**
Και με αυτή σου τη θεμελίωση με άφησες ενεό μπροστά στη δύναμη της λογικής**..Η εικόνα που έχω για 'σένα και το βλέπεις τον εαυτό σου ( απαντώ στο ζήτημα της ΑΜ ) είναι αυτή. Υποθέτω ότι σε αφήνει παγερά αδιάφορο και ενδεχομένως να είναι καλλίτερα έτσι. Και εμένα πλέον οι δημοσιεύσεις σου ειδικά όταν εμπεριέχουν επιθέσεις απέναντι σε εμένα προσωπικά με αφήνουν το ίδιο αδιάφορο. Με ανησυχεί πάντως αυτό το φαινόμενο. Μέχρι τώρα έχουμε τουλάχιστον δύο αυθεντίες εδώ και έναν διασκεδαστή.
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
Ο παππους μου μαμουσε και εδερνε.
εγω ειμαι μονογαμικος.
O παπους μου ηταν πιο τραγουδιαρης και πιο πηδηχταρας απο το δικο σου.
-
Ε οπως και να το κανεις, αλλο Θασος και αλλο Σαμοθρακη
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
Ο παππους μου μαμουσε και εδερνε.
εγω ειμαι μονογαμικος.
O παπους μου ηταν πιο τραγουδιαρης και πιο πηδηχταρας απο το δικο σου.
H ΦΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΑ-ΝΙ
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
:lol: Ε οπως και να το κανεις, αλλο Θασος και αλλο ΣαμοθρακηΛευκιμη ρε
-
Το ιδιο κανει
-
Offtopic ρεεεε!
-
Ο χρήστης Michael-Amott έγραψε:
Η τρέλα όσο μεγάλη και να είναι, γράφεται πάντα με ένα λάμδα. Το ίδιο και ο τρελός..
Εχω την εντυπωση πως και με δυο λαμδα ειναι σωστο..ας μας διαφωτισει καποιος.
Νομίζω ότι για το τρελός δεν υφίσταται διχογνωμία ότι σωστό είναι το 'τρελός' με 1 'λ'...Τουλάχιστον εγώ δε βρήκα πουθενά να υποστηρίζεται ως ορθή ορθογραφία το 'τρελλός'...
Υποτίθεται ότι η λέξη προήλθε από την αρχαία λέξη 'τρηρός' που σημαίνει ελαφρός διανοητικά, ελαφρόμυαλος με τροπή άτονου [ir] σε [er] και ανομοίωση των υγρών συμφώνων [r-r > r-l] Παλαιότερα - υποτίθεται πάλι -έγραφαν με δύο λ και τον τρελλό και την τρέλλα διότι παρήγαν τη λέξη από το αρχαιοελληνικό όνομα Τρέλλος ή Τρέλλων.
-
Απλα το ειπα επειδη το εχω συναντησει πολλες φορες σε βιβλια και με 1 λ και με 2λ..
Αρα το σωστο ειναι με 1,οκ γιατι εγω το εγραφα με 2 συνηθως! -
Έπεσα σε αυτό το κειμενάκι από συζήτηση στο internet, Αλέξανδρος Φατσής ο συγγραφέας (δεν τον γνωρίζω - ούτε αυτός εμένα - αλλά το κειμενάκι είναι κατ'εμέ απολαυστικό...)
'*...Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος επιστήμονας σε οποιονδήποτε τομέα. Αρκεί να είναι Έλληνας. Αυτό τον κάνει αυθεντία σε οποιονδήποτε τομέα. Εναλλακτικά, αρκεί να υποστηρίζει ελληνοκεντρικές θέσεις, οπότε και αυτό αποτελεί ασφαλές κριτήριο για την αυθεντία του. Αυτό σημαίνει ότι ένας Έλληνας δικηγόρος είναι αρμοδιότερος να καταθέσει απόψεις σχετικά με τη γλωσσολογία, την ιστορία και την παλαιοντολογία από έναν μη Έλληνα καθηγητή γλωσσολογίας, ιστορίας ή παλαιοντολογίας. Σύμφωνα με τον δεύτερο κανόνα, όταν διαφωνούν δύο Έλληνες, πιο αξιόπιστος θεωρείται κατά τεκμήριο εκείνος που υποστηρίζει ελληνοκεντρικές θέσεις. Αν δηλαδή διαφωνούν σε ένα θέμα γλωσσολογίας ένας δικηγόρος και ένας καθηγητής γλωσσολογίας, εξετάζεις ποιανού οι θέσεις ακούγονται καλύτερα για την Ελλάδα. Ας υποθέσουμε ότι είναι αυτές του δικηγόρου. Αμέσως προκύπτει ότι ειδικότερος επί του θέματος είναι ο δικηγόρος και όχι ο γλωσσολόγος. Το ίδιο ισχύει για όλες τις επιστήμες. Έστω ότι έχεις ένα πρόβλημα υγείας και χρειάζεσαι εγχείρηση. Και έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε έναν γιατρό καθηγητή Πανεπιστημίου και σε έναν μη γιατρό που όμως έχει διαβάσει Ιπποκράτη, Γαληνό κ.λπ. Είναι προφανές ότι θα πρέπει να επιλέξεις τον δεύτερο. Πολύ περισσότερο μάλιστα, αν ο καθηγητής Πανεπιστημίου είναι μη Έλληνας'. *
Περί ελληνικής γλώσσας.