Επανέρχομαι στην συζήτηση που άνοιξε ο παλαβός (ναι εγώ είμαι αυτός) που ήθελε να βάλει 0w20 στο ολοκαίνουργιο ατμοσφαιρικό Forester ακολουθώντας κατά γράμμα το manual. Τώρα είμαι κάπως ποιο γνώστης, και θέλω να θέσω τους προβληματισμούς μου.
Αρχίζω με μερικές υπενθυμίσεις ... απο περίπου εδώ
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.php?t=550&postdays=0&postorder=asc&highlight=htts+0w20&start=1335
που έγιναν πριν περίπου 5 μήνες.
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Τα παραπάνω με επηρέασαν έντονα.
Τελικά βρήκα XXW20 και έβαλα μόλις σήμερα.
Ποιο συγκεκριμένα έβαλα torco 5w20
http://eolcs.api.org/DisplayLicenseInfo ... nseNo=1131
που βρήκα στην trade wind (thanks και πάλι JimTheo).
Δέχομαι χωρίς να προσβάλλομαι ... κράξιμο αλλά και άλλα σχόλια
Θα σας ενημερώσω για τις εξελίξεις...
Στην subaru φιλοθέης με κοίταζαν σαν να είμαι UFO, βάζουν 10w40 ... πόσα χρόνια πίσω είναι;
**HTHS **
Οτιδήποτε έχει HTHS κάτω από 3,5 (νομίζω κάτω από 5/30) δεν το βάζω στο κινητήρα μου ότι και να λένε
Χμμ, το Torco SR1 5w20 που έβαλα έχει 2.9
Καταρχήν χρησιμοποιούσε RED LINE 5W20 το οποίο έχει HTHS από άλλο πλανήτη. Παραθέτω τα χαρακτηριστικά του:
Viscosity 40C: 55 cSt
Viscosity 100C: 9.1 cSt (πολύ παχύ 20άρι αφού από τα 9.3cSt αρχίζουν τα 30άρια)
HTHS: 3.3 (τα περισσότερα 30άρια εδώ χάνουν)
Viscosity Index: 145 (λογικό αφού η απόσταση ιξώδους του είναι πολύ μικρή =15)
Pour Point: -45C
Flash Point: 251C (πολύ ανθεκτικό στην εξάτμιση για 20άρι...)
NOACK: 8 (εξαιρετικός δείκτης εξάτμισης για 20άρι όπως υποδηλώνει και το FP)
Τέτοιο 20άρι που είναι σαν δυνατό 30άρι και με φιλμ που ρίχνει και στα απλά 40άρια (ειδικά μετά τα πρώτα 500-1000χλμ), θα το δοκίμαζα κι εγώ...
Τώρα που έχω μάθει και εγώ κάποια πράγματα το βρήσκω εντυπωσικό, σίγουρα συγκριτικά με το αντίστοιχο torco. Το redline ξεπερνάει ακόμα και το 5w30 της Torco, που έχει HTHS 3.3! Δεν βλέπω όμως αναφορά σε ACEA A3 ή Α5; Ξεπερνάει επίσης το Mobil 1 5w30 Truck and SUV που έχει 3.09 (δεν βρίσκω στοιχεία για τα άλλα 5w30 ούτε βέβαια για τα 5w20 & 0w20)
Λοιπόν απο ότι φαίνεται το λάδι που έβαλα (Torco SR-1) μάλλον είναι GroupIII εφόσον μόνο στο αγωνιστικό της (Torco SR-5) αναφέρει ότι είναι GroupIV/V
http://www.torcousa.com/products/produc ... a7ed7ed12e
Αυτό δεν είναι κακό εφόσον ήθελα να ακολουθήσω της οδηγίες του Jim και να μην βάλω 100% συνθετικό στο στρώσιμο.
Τώρα πλέον έχω αρκετές παραπάνω επιλογές εφόσον στο site http://www.trade-wind.gr υπάρχουν αρκετά xw20 (Royal Purple+Redline+AMSOIL XLM σε 5w20, Mobil 1 σε 0w20). To Torco SR-1 5w20 δεν το έχουν ανεβάσει ακόμα στο site!
Σε κάνα μήνα θα έχει περάσει το 6μηνο από την αλλαγή με περίπου 5.000 χλμ και σκέφτομαι να ξαναβάλω τα torco SR-1 μιας και τα έχω ήδη αγοράσει αλλά αυτήν την φορά σε 5w30 και να συνεχίζω στο «στρώσιμο», δηλαδή να αλλάξω πάλι κάπως γρήγορα ( σε 6 μήνες δηλαδή). Βέβαια, μπορώ και να τα βάλω κάπου αλλού ή ... να τα γυρίσω πίσω.
Oil analysis μάλλον δεν έχει νόημα να κάνω (εφόσον σκέφτομαι να φύγω από το SR-1 5w20), σωστά;
Το θέμα είναι τι να βάλω μετά.
Πάλι κάτι σε xw20; Αν ναι με βλέπω για Redline. (Με αλλαγή κάθε ; )
Απο την μία είναι ο Dr με τις Ferrari και από την άλλη το άρθρο της amsoil
http://www.smartsynthetics.com/articles/5w20oil.htm ή
http://www.performanceoiltechnology.com/ford5w20.htm
Αν καταλήξω πως όχι τότε σε xw30 υπάρχουν πολύ περισσότερες επιλογές και έχουν προταθεί αρκετά εδώ.
FUCHS TITAN SUPERSYN SL 0W30
ELF EXCELLIUM LDX 0W30
TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 0W30
CASTROL Formula SLX LongTec 0W30
Valvoline SynPower XL-III 5W30
AMSOIL (TSO) Series 2000 0W30
Από αυτά θα ξεχώριζα τα AMSOIL αλλά μάλλον είναι πολλά τα 18