Περί μπλοκέ ...
Η έλλειψη LSD στις νέες BMW (ακόμα κι από τον προαιρετικό εξοπλισμό)
δεν αφήνει περιθώρια για πολλά παιχνίδια ενώ και το traction που προσφέρει
σίγουρα δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τα διάφορα ηλεκτρονικά.
Τα Μ μοντέλα της BMW έχουν ένα διαφορικό που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την GKN
και είναι ένας συνδυασμός Visco drive με κλασσικό μπλοκέ με δισκάκια. Αυτό το μπλοκέ είναι πολύ
προοδευτικό στις αντιδράσεις του και δεν επηρεάζει τα ηλεκτρονικά
του αυτοκινήτου (όταν είναι ενεργοποιημένα).
Δεν είναι διαθέσιμο προς πώληση από την GKN και για να μπει σε Ε87 Ε90 κλπ. ξεχάστε το.
Ένα τύπου Torsen διαφορικό θα έκανε θαύματα (το θεωρώ κορυφαίο για χρήση δρόμου αφού δεν απαιτεί
συντήρηση -δεν κάνει θόρυβο και δεν παρεμβάλλεται στη λειτουργία των διάφορων ηλεκτρονικών).
Η Quaife όμως θέλει τουλάχιστον 10 τεμάχια για παραγγελία οπότε δύσκολο ...
Μια άλλη καλή λύση είναι η OSGIKEN αλλά δυστυχώς δεν έχει προς το παρών την 130 στη λίστα της.
Ψάχνοντας λοιπόν αρκετά, κατέληξα στην Drexler Motorsport
Η εταιρεία κατασκευάζει τα μπλοκέ για τα 120D και 130i cup και έχει τεράστια εμπειρία στα BMW.
Η Drexler κατασκευάζει κλασσικό μπλοκέ με δισκάκια για την 130 (αλλά και για οποιοδήποτε αυτοκίνητο)
με ρυθμίσεις που θα υποδείξει ο πελάτης, από αγωνιστικό setup μέχρι απλή χρήση δρόμου.
Σύμφωνα με αυτούς, σε δοκιμές που έκαναν σε συνεργασία με την BMW Αυστρίας σε Ε87,
βρήκαν μερικά setup δρόμου που δεν αλλοιώνουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου
με ενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά.
Για χρήση δρόμου αλλά και track days μου πρότειναν ένα setup (το πιο ακραίο πριν τα full racing)
το οποίο είναι: 50°/40° with 50 Nm preload με 4 δισκάκια.
Αυτό σημαίνει ότι η ramp angle κατά την επιτάχυνση είναι 50° κατά την επιβράδυνση 40°
και ότι το αρχικό preload είναι 50 Nm.
Σε ποσοστά θα είναι περίπου 45% στην επιτάχυνση και 55% στην επιβράδυνση (2way LSD)
Για σύγκριση τα original BMW μπλοκέ έχουν ίδια ramp angle 45° και στις 2 πλευρές
είναι 25% μπλοκέ και χρησιμοποιούν 2 δισκάκια
και preload 60 Νm για τα Ε36/Z3 1.8 / 1.9 , 78 Νm για τα Μ3 Ε30 / Ζ3Μ και 142 Nm για τα Μ5 Ε39 / Μ3 Ε46
Το κόστος βέβαια είναι υψηλό, 1955 € , αλλά δικαιολογείται εν μέρη σαν αγωνιστικό ανταλλακτικό.
Μόλις το παραλάβω και το τοποθετήσω ....... θα επανέλθω με εντυπώσεις.