-
Τότε εγώ θα ήμουν σίγουρος ότι έιναι θερμοστάτης. Πήγαινε σε ένα συνεργείο να τον αλλάξεις και θα ησυχάσεις. Άσε που θα ρίξεις και την κατανάλωση!
-
Προσωπικά μου ακούγεται φυσιολογικό να κατεβαίνεις π.χ. μια κατηφόρα έχοντας μόνο ταχύτητα, χωρίς γκάζι, και ο δείκτης θερμοκρασίας να πέφτει...ενοείτε όχι τελείως κάτω, απλά 1-2 γραμμές.
-
Ο χρήστης famas έγραψε:
Προσωπικά μου ακούγεται φυσιολογικό να κατεβαίνεις π.χ. μια κατηφόρα έχοντας μόνο ταχύτητα, χωρίς γκάζι, και ο δείκτης θερμοκρασίας να πέφτει...ενοείτε όχι τελείως κάτω, απλά 1-2 γραμμές.Έχεις Renault, ε;
Υπάρχουν και δείκτες 'αναίσθητοι' σε τέτοιες αυξομειώσεις τις θερμοκρασίες.
-
famas, σε μένα όταν είχα κολλημένο θερμοστάτη έπεφτε τελείως κάτω. Εδώ είχα εμπλουτισμό ρελαντί σαν να ξεκίναγα εκείνη την ώρα! Υποθέτω ότι το ίδιο εννοεί και ο HUNTER.GR.
funkyreverend, ο δικός μου είναι έτσι αναίσθητος όπως λες. Από τη στιγμή που πιάσει θερμοκρασία, είτε ρολάρεις σε κατηφόρα για 10km είτε το σκίζεις στα Μέγαρα, μένει σταθερός.
-
Ο χρήστης HUNTER.GR έγραψε:
Πάλι εδώ!!
Έσω παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό ένα με τη θερμοκρασία.Ο δείκτης αργεί ν'ανέβει πάρα πολύ με αποτέλεσμα αυτό τον καιρό με το κρύο να μην έχει απόδοση καλή το καλοριφέρ,& όταν ανεβεί μετά από ώρα όλα είναι καλά.Νόμισα ότι ήταν η βαλβίδα την άλλαξα αλλά πάλι τα ίδια!Τι άλλο μπορεί να φταίει;Να έχει κολλήσει ο θερμοστάτης & όλα να μην δουλεύουν καλά;
Μήπως έχει το ίδιο αυτ/το & κάποιος άλλος φίλος να μέ διαφωτίσει καλύτερα;;Δύο θερμοστάτες υπάρχουν όπως και 2 ψυγεία συνήθως. Ένα του μοτέρ και ένα του καλοριφέρ. Αν του μοτέρ κολήσει δεν ανεβαίνει η θερμοκρασία το χειμώνα γιατί το νερό ψύχεται συνέχεια στο ψυγείο αφού ο θερμοστάτης μένει ανοιχτός ενώ πρέπει να είναι κλειστός και σε κάποια θερμοκρασία όταν φτάσει το νερό να ανοίξει και να το αφήσει να περάσει από το ψυγείο του μοτέρ. Στο καλοριφέρ και εκεί αν κολήσει δεν περνάει το ζεστό νερό απο το ψυγείο για να έχεις ζεστό αέρα. Εσύ το πιο πιθανό είναι να σου έχει κολήσει ο θερμοστάτης στο ψυγείο του μοτέρ και να μην ανοιγοκλείνει όταν πρέπει. Το αλλάζεις και τελειώνει η δουλειά. Το πρόβλημα το σοβαρό είναι αν δεν περνάει το νερό από το ψυγείο ανεβάσει το μοτέρ θερμοκρασία και μετά αν δεν το πάρεις χαμπάρι αρχίζεις από φλάντζα κεφαλής μέχρι όπου πάει η ζημειά. Παλιά αν θυμάμαι στο θερμοστάτη είχε μια 'φουσκα' σαν αισθητήρας ας πούμε για τη θερμοκρασία του νερού και μπορούσες να αλλάξεις μονο αυτό το εξάρτημα. Στα καινούργια δεν ξέρω αν γίνεται αυτό. Έχουν περάσει και κάτι χρόνια που έχω να αλλάξω θερμοστάτη αλλά συνήθως όταν άρχιζαν τα κρύα μου την έκανε τη λαδιά.
Υ.Γ
Λέω νερό, αλλά μπορεί να είναι αντιψυκτικό ή ότι άλλο βάζεις στο ψυγείο του μοτέρ. -
Σήμερα πάει για αλλαγή θερμοστάτη.
Θα ενημερώσω όταν τελειώσει & δείχνουν όλα καλά!
Ευχαριστώ όλους τους φίλους για την προθυμότητα & τις απαντήσεις! -
πιο ασφαλής τρόπος για να διαπιστώσεις αν έχει κολλήσει ο θερμοστάτης δεν 8α ήταν να δεις αν δουλεύει συνέχει το βεντιλατέρ;
Φτάσε σε κάποιο προορισμο, ασε ανοιχτή τη μηχανή βγες έξω και δες.
Αν γυρναέι το βεντιλατέρ και δεν σταματήσει μετά από λίγα λεπτά, τότε 100% έχει κολλήσει.Αν σταματάει τότε δεν έχει κολλήσει (αλλά μπορεί και πάλι να έχει γίνει πιο αναίσθητο στις μεταβολές θερμοκρασίας)
-
Κολλημενος ανοιχτος θερμοστατης:εν κινηση το αμαξι δεν ανεβαζει θερμοκρασια στα κανονικα επιπεδα παρα μονο μονο λιγο πανω απο το τελειως κρυο.Οταν η μηχανη δουλευει σε σταση η θερμοκρασια ανεβαινει κανονικα αλλα μολις αρχισει να κινηται το αμαξι πεφτει παλι πολυ χαμηλα.Τωρα το χειμωνα ειναι πιο εντονο .
Αν κολλησει κλειστος τοτε βραζουν νερα ,καιει φλατζα κλπ.
Το καλοριφερ δεν εχει θερμοστατη αλλα διακοπτη .
Το βεντιλατερ εξαρταται απο που παιρνει το σημα.Αν το παιρνει απο σημειο που ειναι κρυο δεν θα αναβει. -
Παρατηρηση.Οταν ειναι κρυο το αμαξι να εχετε τον διακοπτη του καλοριφερ στο κρυο.Θα παρατηρησετε οτι ανεβαινει πιο γρηγορα η θερμοκρασια.
-
Ο χρήστης driver_106 έγραψε:
Παρατηρηση.Οταν ειναι κρυο το αμαξι να εχετε τον διακοπτη του καλοριφερ στο κρυο.Θα παρατηρησετε οτι ανεβαινει πιο γρηγορα η θερμοκρασια.Με την ίδια λογική φαντάζομαι που αν ανεβάσει θερμοκρασία το αυτοκίνητο, υποβοηθητικά βάζεις full το καλοριφέρ για να απάγει και αυτό μέρος της θερμότητας...
Το βεντιλατέρ έχει δικό του διαφορετικό θερμοστάτη από του μοτέρ;
-
Ο χρήστης driver_106 έγραψε:
Παρατηρηση.Οταν ειναι κρυο το αμαξι να εχετε τον διακοπτη του καλοριφερ στο κρυο.Θα παρατηρησετε οτι ανεβαινει πιο γρηγορα η θερμοκρασια.απλα να δειχνει στο κρυο ή να βγαζει και αερα...?
Γιατι αμα μπουμε χειμωνα στο car και βαλουμε κρυο αερα να φυσαει την κατσαμε... -
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
Παρατηρηση.Οταν ειναι κρυο το αμαξι να εχετε τον διακοπτη του καλοριφερ στο κρυο.Θα παρατηρησετε οτι ανεβαινει πιο γρηγορα η θερμοκρασια.
Με την ίδια λογική φαντάζομαι που αν ανεβάσει θερμοκρασία το αυτοκίνητο, υποβοηθητικά βάζεις full το καλοριφέρ για να απάγει και αυτό μέρος της θερμότητας...
Το βεντιλατέρ έχει δικό του διαφορετικό θερμοστάτη από του μοτέρ;
Το βεντιλατερ εχει διακοπτη/βαλβιδα και οχι ακριβως θερμοστατη οπως η μηχανη.Ειναι μια βαλβιδα που κλεινει το ηλεκτρικο κυκλωμα οταν ξεπερασει καποια θερμοκρασια και ανοιγει το κυκλωμα οταν αυτη πεσει.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Παρατηρηση.Οταν ειναι κρυο το αμαξι να εχετε τον διακοπτη του καλοριφερ στο κρυο.Θα παρατηρησετε οτι ανεβαινει πιο γρηγορα η θερμοκρασια.
Με την ίδια λογική φαντάζομαι που αν ανεβάσει θερμοκρασία το αυτοκίνητο, υποβοηθητικά βάζεις full το καλοριφέρ για να απάγει και αυτό μέρος της θερμότητας...
Το βεντιλατέρ έχει δικό του διαφορετικό θερμοστάτη από του μοτέρ;
Το βεντιλατερ εχει διακοπτη/βαλβιδα και οχι ακριβως θερμοστατη οπως η μηχανη.Ειναι μια βαλβιδα που κλεινει το ηλεκτρικο κυκλωμα οταν ξεπερασει καποια θερμοκρασια και ανοιγει το κυκλωμα οταν αυτη πεσει.
Bill33 έχω την εντύπωση ότι είναι αντίθετα. Στο βεντιλατέρ όταν αναίβει η θερμοκρασία από κάποιους βαθμούς και πάνω αρχίζει το βεντιλατέρ να δουλεύει προκειμένου να πάει η θερμοκρασία του μοτέρ στα επίπεδα που ορίζει ο κατασκευαστής (προς τα κάτω εννοείται). Υπάρχει επίσης ας το πούμε αισθητήρας με δύο σκάλες. Δηλαδή όταν η θερμοκρασία του μοτέρ φτάσει στο 1/4 δίνει εντολή στο βεντιλατέρ να δουλεύει με λιγότερες στροφές και όταν η θερμοκρασία πάει στο μέσο τότε δίνει εντολή στο βεντιλατέρ να δουλεύει στις κανονικές στροφές. Αυτόν τον αισθητήρα τον βάζεις το καλοκαίρι για να 'δροσίζεται' το μοτέρ (αυτό το είχα στο Golf II) πιο νωρίς. Βέβαια στο δικό μου αυτοκίνητο το βεντιλατέρ ξεκινούσε με λιγότερες στροφές να δουλεύει στο 1/4 της θερμοκρασίας με τον 'αισθητήρα' της αντιπροσωπείας που ο κατασκυεαστής όριζε σε ποιά θερμοκρασία θα δουλέψει στην πρωτη και σε ποιά στη δεύτερη σκάλα το βεντιλατέρ. Το χειμώνα άλλαζα τον αισθητήρα και έβαζα αυτόν που έχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα και κάνει το βεντιλατέρ να δουλεύει όταν η θερμοκρασία πάει στο κέντρο και λίγο πιο πάνω. Όμως με τις δυο σκάλες ο αισθητήρας είχε το μειονέκτημα να κάνει το βεντιλατέρ να δουλεύει περισσότερο με αρνητικές επιπτώσεις στο χρόνο ζωής του και για αυτό μετά από ένα καμένο μοτέρ του βεντιλατέρ είχα μόνο με τη μία σκάλα αισθητήρα που από όσο ξέρω τη λένε τα μαστόρια 'φούσκα'.
-
Ο χρήστης powergs έγραψε:
Το βεντιλατερ εχει διακοπτη/βαλβιδα και οχι ακριβως θερμοστατη οπως η μηχανη.Ειναι μια βαλβιδα που κλεινει το ηλεκτρικο κυκλωμα οταν ξεπερασει καποια θερμοκρασια και ανοιγει το κυκλωμα οταν αυτη πεσει.
Bill33 έχω την εντύπωση ότι είναι αντίθετα.
Κλείνει το κύκλωμα -> περνάει ρεύμα & λειτουργεί
Ανοίγει το κύκλωμα -> 'κόβεται' το ρεύμα & παύει να λειτουργείΕγώ για κάποιο λόγο νόμιζα ότι όλο το σύστημα υδρόψυξης θα μοιραζόταν κοινό αισθητήρα/θερμοστάτη... i stand corrected.
-
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
Το βεντιλατερ εχει διακοπτη/βαλβιδα και οχι ακριβως θερμοστατη οπως η μηχανη.Ειναι μια βαλβιδα που κλεινει το ηλεκτρικο κυκλωμα οταν ξεπερασει καποια θερμοκρασια και ανοιγει το κυκλωμα οταν αυτη πεσει.
Bill33 έχω την εντύπωση ότι είναι αντίθετα.
Κλείνει το κύκλωμα -> περνάει ρεύμα & λειτουργεί
Ανοίγει το κύκλωμα -> 'κόβεται' το ρεύμα & παύει να λειτουργείΕγώ για κάποιο λόγο νόμιζα ότι όλο το σύστημα υδρόψυξης θα μοιραζόταν κοινό αισθητήρα/θερμοστάτη... i stand corrected.
Σωστά. Αν το δεις από την άποψη της ορολογίας είναι όπως το περιγράφεις σε σχέση με αυτό που το λέμε εμείς. Το σύστημα υδρόψυξης έχει έναν αισθητήρα που κανονίζει πότε θα περάσει το νερό από το καλοριφέρ. Όταν ζεσταθεί το νερό ανοίγει ο θερμοστάτης και περνάει το νερό από το ψυγείο του αυτοκινήτου. Το βεντιλατέρ όμως δε θα αρχίσει να δουλεύει όταν ανοίξει ο θερμοστάτης του ψυγείου γιατί τότε το νερό θα ψύχεται αμέσως και δε θα αφήσει το μοτέρ να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία. Το βεντιλατέρ θα αρχίσει να λειτουργεί όταν ο αισθητήρας στο βεντιλατέρ 'δει' ότι η θερμοκρασία του νερού έχει αναίβει πάνω από τη θερμοκρασία που έχει καθορίσει ο κατασκευαστής προκειμένου να το ψύξει. Έτσι ήταν πριν κάτι χρόνια. Αν τώρα με τα ηλεκτρονικά καλούδια έχουν κάνει άλλα συστήματα τι να πω..... Θερμοστάτης υπάρχει και στο καλοριφέρ προκειμένου όταν ζεσταθεί το νερό να περάσει από το ψυγείο του καλοριφέρ και να βγει ζεστός αέρας. Παλιά το καλοκαίρι το θερμοστάτη του καλοριφέρ κάποιοι τον βγάζανε. Επίσης αν θες μπορείς με έναν διακόπτη εσύ να βάζεις όποτε θες σε λειτουργία το βεντιλατέρ (αυτό παλιά το έκαναν σε πίστας μότο). Μου έχει τύχει χειμωνιάτικα να χαλάσει ο θερμοστάτης του καλοριφέρ και να μην ανοίγει και να ξεπαγιάζω. Όπως μου έτυχε και να χαλάσει ο θερμοστάτης πάλι χειμώνα του ψυγείου να μένει ανοιχτός να περνάει το νερό συνέχεια από το ψυγείο και το μοτέρ να μην αναιβάζει θερμοκρασία. Αν έχει παλιό αυτοκίνητο από τις επισκέψεις στα μαστόρια μαθαίνεις κάποια πράγματα αρκεί να κάθεσαι πάνω από το κεφάλι τους γιατί μπορεί να πας όπως το έπαθα με ψυγείο που έχανε νερό (έγλυφε κάπου) και ο μάγκας πήγε να μου βγάλει ότι η φλάντζα κεφαλής φταίει. Η φλάντζα της δικής του κεφαλής ήθελε αλλαγή
-
Ο χρήστης HUNTER.GR έγραψε:
Πάλι εδώ!!
Έσω παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό ένα με τη θερμοκρασία.Ο δείκτης αργεί ν'ανέβει πάρα πολύ με αποτέλεσμα αυτό τον καιρό με το κρύο να μην έχει απόδοση καλή το καλοριφέρ,& όταν ανεβεί μετά από ώρα όλα είναι καλά.Νόμισα ότι ήταν η βαλβίδα την άλλαξα αλλά πάλι τα ίδια!Τι άλλο μπορεί να φταίει;Να έχει κολλήσει ο θερμοστάτης & όλα να μην δουλεύουν καλά;
Μήπως έχει το ίδιο αυτ/το & κάποιος άλλος φίλος να μέ διαφωτίσει καλύτερα;;Αντί να χαίρεσαι... Εγώ έχω το αντίθετο πρόβλημα που, πίστεψέ με, είναι χειρότερο και δεν λύνεται κιόλας, σε μακροχρόνια βάση τουλάχιστον... Θα δοκιμάσουμε σήμερα με τον πατέρα μου μια πατέντα για να δούμε...
@νδρέας
-
Ο χρήστης HUNTER.GR έγραψε:
Η αλήθεια είναι φίλε μου ότι είναι ανοιχτός ο δρόμος & δεν κόβω πουθενά.Μετά από περίπου 6-7 χλμ που φτάνω στον προορισμό μου τότε αρχίζει να ανεβαίνει ο δείκτης & να έχω καλοριφέρ.Εντός της πόλης στην κίνηση ανεβαίνει κανονικά(λίγο πριν τη μέση).Επειδή βγήκα 2 φορές εθνική ο δείκτης έπεσε κατευθείαν στο μηδέν όπως όταν είναι σβηστή η μηχανή & πάλι χωρίς καλοριφέρ.
Βέβαια με τ'άλλα αυτ/τα είναι εντελώς το αντίθετο.Και με το ibiza & με το ford σε 2 λεπτά έχει ανέβει κανονικότατα η θερμοκρασία.Έχεις δοκιμάσει να ξεκινάς χωρίς καλοριφέρ και να το ανάβεις λίγο αργότερα; Το λέω επειδή το καλοριφέρ ρίχνει τη θερμοκρασία του κινητήρα.
@νδρέας
-
Το καλοριφερ χρησιμοποιει το νερο της μηχανης για να βγαλει ζεστη.Αν ο θερμοστατης της μηχανης ειναι συνεχεια ανοιχτος με συνεπεια να κυκλοφορουν συνεχεια τα νερα και να μην ζεστενονται τοτε δεν προκειται το καλοριφερ να βγαλει ζεστο αερα.
-
Το εργαλείο είναι έτοιμο!!Αλλάχτηκε ο θερμοστάτης(ο παλιός ήταν διαλυμένος εντελώς).Η τιμή ήταν τσιμπημένη,44€ το μαλλί.32€ η εργατοώρα + το αντιψυκτικό που μου έβαλε γιατί το άλλο χύθηκε(& είχα βάλει καινούργιο το σ/κ).Υπ'όψην ότι το θερμοστάτη τον είχα γω.
Για άλλη μια φορά να ευχαριστήσω τους φίλους που μπήκαν στον κόπο να μου απαντήσουν! -
[quote='HUNTER.GR']Το εργαλείο είναι έτοιμο!!Αλλάχτηκε ο θερμοστάτης(ο παλιός ήταν διαλυμένος εντελώς).Η τιμή ήταν τσιμπημένη,44
-
Ο χρήστης HUNTER.GR έγραψε:
το αντιψυκτικό που μου έβαλε γιατί το άλλο χύθηκε(& είχα βάλει καινούργιο το σ/κ).Aν το αντιπηκτικό το είχε βάλει αυτός, για να μη το χρεωθεί θα το μάζευε μια χαρά. 5 λεπτά παραπάνω θα του έπαιρνε.
ΑΠΟΡΙΑ...