-
O νόμος το λέει και όχι εγώ πάντως (έτσι μου έχουν πει βασικά).
μονάχα στον αυτοκινητόδρομο δεν έχουν προτεραιότητα γιατί πολύ απλά δε θα έπρεπε καν να βρίσκονται εκεί.
-
CARυοθραύστης
- δεν έχει χρόνο αντίδρασης ο εκάστοτε οδηγός.
- για αυτό υπάρχει το κόκκινο...ειδάλλως δεν θα το είχαν.
-
Ωραία τοποθέτηση,,,
Να δούμε τι θα πει ο KC. Καθε φορά παραθέτει και τα αντίστοιχα 'εδάφια' από τον ΚΟΚ
-
Οι πεζοί έχουν προτεραιότητα όπου υπάρχουν διαβάσεις χωρίς φανάρι.
Αυτό έλειπε να πρέπει να κοκκαλώνουμε κάθε φορά που κάποιος αποφασίζει να διασχύσει κάθετα το δρόμο, σε όποιο σημείο του καπνίσειΣε διαβάσεις όμως απ΄τη μία εκνευρίζομαι όταν πάω να περάσω πεζός και μου τη λένε και από πάνω οι οδηγοί των αυτοκινήτων και απ' την άλλη εκνευρίζομαι όταν ως οδηγός σταματάω για να περάσουν πεζοί και οι από πίσω αρχίζουν να κορνάρουν. Η καλύτερη εκδίκηση σ' αυτή την περίπτωση είναι η εξής: 1η και τον πας με 10χλμ/ώρα
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
(εχω την εντύπωση πάντως ότι οι πεζοί έχουν πάντα δίκιο και προτεραίοτητα...)
δεν νομίζω όταν έχουν κόκκινο...σκέψου να περνάω εγώ με 60χλμ με πράσινο και εκείνη την ώρα να ξεκινήσει να περάσει πεζός έχοντας τον 'Σταμάτη'...
θα τον πάρω παραμάζωμα...τι θα πει έχω προτεραιότητα? πώς τεκμηριώνεται αυτό?
Αλεξ πάντως αυτό το κακό με τους θρασύδειλους τρέντηδες έχει παραγίνει.
Το κοκκινο δεν εχει καμια λογικη.
Αν χτυπησεις καποιον πεζο ο οποιος περασε με κοκκινο, το δικαστηριο θα δικαιωσει τον πεζο.
Απλα....
Δεν καταλαβαινω, με ποια λογικη!!!!!!!!
Αν περασω εγω με κοκκινο....
Φταιω
Αν περασει ο πεζος με κοκκινο....
Παλι φταιω.... -
aserf
Οι πεζοί έχουν προτεραιότητα όπου υπάρχουν διαβάσεις χωρίς φανάρι.
+1!
Aμα το φαναρι για τους πεζους ειναι κοκκινο δεν εχουν προτεραιοτητα! -
Γιατί ο πεζός είναι ΑΝΘΡΩΠΟΣ και το αμάξι φτιάχτηκε για να εξυπηρετεί τον άνθρωπο, όχι να τον σκοτώνει, όποια κι αν είναι αυτή η περίπτωση.
-
Ο χρήστης CARυοθραύστης έγραψε:
O νόμος το λέει και όχι εγώ πάντως (έτσι μου έχουν πει βασικά).μονάχα στον αυτοκινητόδρομο δεν έχουν προτεραιότητα γιατί πολύ απλά δε θα έπρεπε καν να βρίσκονται εκεί.
Ξερω περιπτωση ανθρωπου, που μες στα μαυρα μεσανυχτα, εστειλε μια μαυροφορουσα γρια, που περνουσε την Συγγρου, κοντα στο Δελτα Φαληρου, οπου ο φωτισμος ειναι ανυπαρκτος, να δει τα ραδικια αναποδα, την ωρα που εβγαινε αναμεσα απο τις μπαριερες.
Αυτο εγεινε πριν απο 6 χρονια....
Και ακομα τρεχει στα δικαστηρια....
'Οφειλε να εχει τεταμενη την προσωχη του..... 'Περιμενω κ εγω να μας δωσει τα φωτα του ο KC, απλα δεν ξερω αν αυτα που λεει ο ΚΟΚ ισχιουν στα Ελ.Δικαστηρια....
-
Ο χρήστης CARυοθραύστης έγραψε:
(εχω την εντύπωση πάντως ότι οι πεζοί έχουν πάντα δίκιο και προτεραίοτητα...)εχεις μεγαλο λαθος. διαβασε τον κοκ. Φιλικα στο λεω, απλα λιγο αποτομα γιατι εχω βαρεθει να ακουω αυτη την καραμελα ακομα και απο ατομα που υποτιθεται οτι εχουν μια Χ σχεση με το τιμονι μεγαλυτεηρ απο τους χιλιαδες μλκες που κυκλοφορουν εκει εξω.
εκτος απο αυτο, το να εξεταζει ο πεζος ποιος εχει δικιο και ποιος οχι και να περναει αερα πατερα ενω ερχονται αυτοκινητα με την λογικη 'εχω δικιο', ειναι τρισμεγιστη μλκια. Οταν σε πατησει καποιος και σε απλωσει στην ασφαλτο, μετα κατσε να δεις ποιος εχει δικιο μεγαλε...Ενα πραγμα σαν τους μηχανακηδες 'γιατι δεν με αφησες να περασω, θα με παταγες'...
-
EDIT:
απαντουσα απο 2 σελιδες πισω. Λοιπον, τα εχουμε ξαναγραψει 10 χιλιαδες φορες, ψαξ'τε στα 'νομικα θεματα', και σε αλλα 15 τοπικς..
-
Ο χρήστης CARυοθραύστης έγραψε:
Γιατί ο πεζός είναι ΑΝΘΡΩΠΟΣ και το αμάξι φτιάχτηκε για να εξυπηρετεί τον άνθρωπο, όχι να τον σκοτώνει, όποια κι αν είναι αυτή η περίπτωση.ναι...επισης το αμαξι για να σταματησει δεν μπορει να κανει μαγικα ο οδηγος του, ο πεζος μπορει να διαλεξει να ΜΗΝ περασει απο οπου και κυριως ΟΠΟΤΕ του κ@&^(%$λωσει...
-
ΟΚ απλά είπα τι μου είχανε πει παλαιότερα. Δις μάλιστα...
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Γιατί ο πεζός είναι ΑΝΘΡΩΠΟΣ και το αμάξι φτιάχτηκε για να εξυπηρετεί τον άνθρωπο, όχι να τον σκοτώνει, όποια κι αν είναι αυτή η περίπτωση.
ναι...επισης το αμαξι για να σταματησει δεν μπορει να κανει μαγικα ο οδηγος του, ο πεζος μπορει να διαλεξει να ΜΗΝ περασει απο οπου και κυριως ΟΠΟΤΕ του κ@&^(%$λωσει...
KC μπερδεύεσαι ρε μάστορα.
Δε λέω ότι είναι σωστός ή λάθος ο νομος. Δεν πήρα θέση όπως είδες.
Απλά λεω οτι έτσι είναι.
-
αντε, δεν γ#!@%μιεται, δεν κανω τιποτα αυτη την στιγμη
αθρο 7
- Οι πεζοί υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τις ενδείξεις των ειδικών για αυτούς φωτεινών σηματοδοτών ως ακολούθως, εκτός αν η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται από τροχονόμους κατά διάφορο τρόπο.
α) Πράσινο σταθερό φως με σύμβολο άτομο που βαδίζει: Οι πεζοί μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.
β) Ερυθρό σταθερό φως με σύμβολο άτομο σε στάση: Οι πεζοί δεν μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα.
γ) Πράσινο φως το οποίο αναβοσβήνει με σύμβολο άτομο που βαδίζει: Οι πεζοί μπορούν να διασχίσουν το οδόστρωμα με ιδιαίτερη προσοχή και με παραχώρηση της προτεραιότητας στα οχήματα.
Οταν το ειχα γραψει αυτο, μου ειχαν πει αρκετοι οτι ειναι ανηκουστο πεζος να πρεπει να παραχωρησει προτεραιοτητα σε αυτοκινητο και οτι δεν ξερω τι λεω...
- Αν ο πεζός καταληφθεί στη διάβαση από το ερυθρό φως με σύμβολο ατόμου σε στάση, δικαιούται να συνεχίσει την πορεία του προς την απέναντι πλευρά της οδού.
Αυτο ΔΕΝ σημαινει οτι μπορουμε να ξεκιναμε να περασουμε πεζοι τον δρομο ΕΝΩ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ...
- Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου αυτού τιμωρείται με πρόστιμο 'οκτώ χιλιάδων (8.000)' δραχμών.
αρθρο 38
- Οι πεζοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τα πεζοδρόμια ή τα ειδικά για αυτούς ερείσματα. Κατ' εξαίρεση μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα, αφού λάβουν τις αναγκαίες προφυλάξεις:
α) Πεζοί, που ωθούνται, σύρονται ή μεταφέρουν ογκώδη αντικείμενα, οι οποίοι αν βάδιζαν στο πεζοδρόμιο ή το έρεισμα, θα προκαλούσαν σοβαρή δυσχέρεια στην κίνηση των άλλων πεζών.
β) Ομάδες πεζών, όταν οδηγούνται από ειδικά για το σκοπό αυτόν επιφορτισμένο πρόσωπο ή σχηματίζουν πομπή.
γ) Άτομα με μειωμένη κινητικότητα τα οποία κινούνται σε αναπηρικά καθίσματα.
-
Αν είναι αδύνατη η χρησιμοποίηση των πεζοδρομίων ή των ερεισμάτων, που προορίζονται για τους πεζούς ή δεν υπάρχουν πεζοδρόμια ή ερείσματα, οι πεζοί μπορούν να βαδίζουν στο οδόστρωμα, κατά τρόπον ώστε να μην εμποδίζουν την κυκλοφορία. Αν το οδόστρωμα διαθέτει λωρίδα για ποδήλατα ή μοτοποδήλατα, μπορούν να βαδίζουν σε αυτή αν το επιτρέπει η πυκνότητα της κυκλοφορίας και δεν παρεμποδίζουν την κίνηση των μοτοποδηλάτων ή ποδηλάτων.** Οι πεζοί δεν επιτρέπεται να υπερπηδούν εμπόδια π.χ. δοκούς, αλυσίδες, που έχουν τοποθετηθεί από τις αρμόδιες αρχές για ειδικούς λόγους. Η ύπαρξη τέτοιων εμποδίων σημαίνει απαγόρευση εισόδου του πεζού στην αποκλεισμένη επιφάνεια της οδού.**
-
Οι πεζοί που χρησιμοποιούν το οδόστρωμα, υποχρεούνται να βαδίζουν αντίθετα με την κίνηση της κυκλοφορίας και όσον το δυνατόν πλησιέστερα στο άκρο του οδοστρώματος, εκτός αν κατ' αυτόν τον τρόπον κινδυνεύουν ή δεν το επιτρέπουν ειδικές περιστάσεις.
Κατ' εξαίρεση, πρόσωπα που ωθούν ή σύρουν χειράμαξες, ωθούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο ή μοτοσυκλέτα, άτομα με μειωμένη κινητικότητα, που κινούνται σε αναπηρικά καθίσματα ως και ομάδες πεζών, όταν σχηματίζουν πομπή ή οδηγούνται από ειδικά επιφορτισμένο πρόσωπο, υποχρεούνται να βαδίζουν πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος. Οι πεζοί που βαδίζουν στο οδόστρωμα, αν δεν σχηματίζουν πομπή, υποχρεούνται να βαδίζουν σε απλό στοίχο, όταν το απαιτεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας, εξαιτίας των συνθηκών ορατότητας, της πυκνότητας ή άλλων λόγων. Ομάδες πεζών που κινούνται στις οδούς υποχρεούνται να αφήνουν ελεύθερη στα δεξιά της οδού επαρκή επιφάνεια του οδοστρώματος ώστε να μπορεί να διέρχεται ένα όχημα.
- **Οι πεζοί προκειμένου να διασχίσουν το οδόστρωμα υποχρεούνται:
α) Αν υπάρχουν στο οδόστρωμα διαβάσεις πεζών να τις χρησιμοποιούν.
β) Αν στη διάβαση πεζών, την οποία πρόκειται να χρησιμοποιήσουν, υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες πεζών, να συμμορφώνονται στα σήματά τους.
γ) Αν στη διάβαση δεν υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες πεζών, αλλά η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, οχημάτων ή από τροχονόμους και δίνεται σήμα για να προχωρήσουν τα οχήματα, να μην κατέρχονται στο οδόστρωμα.
δ) Σε διαβάσεις που η κυκλοφορία τόσο των πεζών όσο και των οχημάτων δεν ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, να μην κατεβαίνουν στο οδόστρωμα πριν λάβουν υπόψη τους την απόσταση και την ταχύτητα των οχημάτων τα οποία πλησιάζουν.
ε) Αν δεν υπάρχουν στο οδόστρωμα διαβάσεις πεζών να μην κατεβαίνουν σε αυτό αν δεν βεβαιωθούν ότι δεν θα παρεμποδίσουν την κυκλοφορία των οχημάτων, στην συνέχεια δε να διασχίζουν το οδόστρωμα κάθετα προς τον άξονά του.**
στ) Σε ισόπεδους οδικούς κόμβους, στους οποίους η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες οχημάτων ή τροχονόμους να διασχίζουν το οδόστρωμα βαδίζοντας παράλληλα με τα κινούμενα οχήματα.
ζ) Να διασχίζουν το οδόστρωμα, κάθετα χωρίς να βραδυπορούν ή να σταματούν σε αυτό αδικαιολόγητα.
- Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού, τιμωρείται με πρόστιμο 'οκτώ χιλιάδων (8.000)' δραχμών.
Οπως βλεπετε, ακομα και σε διαβασεις πεζων, οι πεζοι ΔΕΝ μπορουν να κανουν οτι τους κατεβει στην αδεια κεφαλη κεφαλης τους. Ειδικα στο 38/1δ λεει ξεκαθαρα οτι η διαβαση ΔΕΝ σημαινει οτι αυτοματα ο πεζος εχει προτεραιοτητα, πραγμα λογικο αν σκεφτειτε που βαζουν διαβασεις οι φωστηρες που κανονιζουν αυτα τα θεματα. Sorry αλλα ΔΕΝ προκειται να σταματησω σε διαβαση στο μεσο της παραλιακης, αναμεσα σε δυο φαναρια, για να ερθουν να πεσουν αλλοι 15 πανω μου...Σαφεστατα οι οδηγοι εχουν και αυτοι υποχρεωσεις εναντι στους πεζους, τις οποιες δεν γραφω ΟΧΙ γιατι δεν με συμφερει αλλα γιατι
α) λιγο πολυ ολοι τις ξερουμε
β) εγω προσωπικα τις εφαρμοζω, το τι κανουν οι πεζοι σε εμενα ειναι που με καιει...CARυοθραύστης
και εγω λεω οτι ετσι ειναι (=οτι δηλαδη το αμαξι δεν μπορει να κανει μαγικα και υποκειται στους νομους της φυσικης για το ποτε θα σταματησει, ενω ο πεζος ειναι πολυ πιο ευκολο να αποφασισει να ΜΗΝ περασει οταν δεν πρεπει). Επισης να μην κυκλοφορει στον δρομο σαν τα προβατα του παππου του στο χωριο απο το οποιο ηρθε...
-
Ωραία, αλλά στην περίπτωση πχ του φίλου του Βάγκνερ τι γίνεται;
Ο ΚΟΚ λέει οτι απαγορεύεται κλπ κλπ αλλά τελικά άμα γίνει το κακό υπάρχει περίπτωση να μην καταδικαστεί ο αυτ/στης?
-
To σωστό ερώτημα:
'υπάρχει περίπτωση να καταδικαστεί ο αυτ/στής;'Ναι, εφόσον οδηγούσε με ταχύτητα πάνω από το καθορισμένο όριο ή εφόσον υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να αντιδράσει έγκαιρα (όχι πχ να πηγαίνει με 50, να κατέβει στο οδόστρωμα ο άλλος στα 50 μέτρα και ο οδηγός να τον πατήσει επειδή διάβαζε SMS ή κοίταζε τις περαστικές κυρίες).
-
Οχι, γιατι οι δικαστες μας κοιτανε πιο πολυ το κοινο αισθημα :
'αμα χτυπησεις πεζο φταις, ΟΤΙ ΜΛΚΙΑ κι αν εκανε ο πεζος, ακομα και αν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ηταν ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΣ ΑΔΥΝΑΤΟ να τον αποφυγεις, φταις'
παρα την λογικη και τον νομο. Στην περιπτωση που γιαγια με μαυρα διασχιζει την σκοτεινη οδο ταχειας κυκλοφοριας, 'ωφειλες να εχεις τεταμενη προσοχη' ασχετως του οτι ηταν ΑΔΥΝΑΤΟΝ να την δεις μπροστα σου, ποσο μαλλον δε να την αποφυγεις.
Γενικα η τεραστια μπαλκονοπορτα (και οχι παραθυρακι) που αφηνει ο ΚΟΚ λεγοντας 'οι οδηγοι πρεπει να ρυθμιζουν την ταχυτητα τους ετσι ωστε να προλαμβανουν εκτακτες καταστασεις' μπορει να σε βαλει σε μεγαλους μπελαδες. Πχ, προσγειωνεται ιπποποταμος στον δρομο, σκας πανω του και καταληγεις πανω σε σταση λεωφορειου με πεζους. ΕΠΡΕΠΕ να ρυθμισεις ετσι την ταχυτητα σου ωστε να εισαι σε θεση να αποφυγεις τον ιπποποταμο. Κανεις δεν καθεται να ασχοληθει με το τι ειναι πραγματικα εκτακτη κατασταση που ωφειλεις να μπορεις να αποφυγεις, και τι εινια ανυπερβλητη μαλακια που κανεις δεν θα μπορουσε να περιμενει ('anticipate') να συμβει και κανεις δεν ζηταει απο αυτον που την εκανε να πληρωσει την μλκια του.
Η το αλλο ανεκδιηγητο 'πρεπει να εχεις τεταμενη την προσοχη σου'. Την εχω ρε μεγαλε, αλλα δεν μπορω να προβλεψω την ΚΑΘΕ ΜΛΚΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΑΛΑΚΑ που κανει πραγματα περαν καθε λογικης (πχ περναω τον δρομο οπου και την στιγμη που θα μου την δωσει εχοντας μαλιστα και την πεποιθηση οτι εχω δικιο, πραγμα που φαινεται απο το οτι μετα κανω και τσαμπουκα)... Στα Καμινια υπαρχουν ΔΥΟ κεντρικοι δρομοι ολοι κι ολοι. Ε λοιπον στον εναν, πολλοι πεζοι εκει που περπατανε πανω στο πεζοδρομιο και με την ιδια κατευθυνση με εμενα (αρα με εχουν και πλατη), ξαφνικα αποφασιζουν να κατεβουν απο το πεζοδρομιο και μετα να κοιταξουν πισω τους. Επειδη ο δρομος μαζι με τα παρκαρισμενα ειναι στενος, αναγκαστικα οδηγεις πολυ κοντα στο πεζοδρομιο, οποτε μπορει ξαφνικα να δεις να κατεβαινει πεζος στον δρομο στα 3 μετρα μπροστα σου. Με ΟΤΙ ταχυτητα και να πηγαινεις, δεν τον αποφευγεις (για να μην πουμε για τα 50 νομιμα χαω...). ξαφνικα βρισκεσαι να εχεις χτυπησει μαλακα, να του εχεις σπασει λεκανη, και ο δικαστης να σου λεει οτι 'επρεπε να περιμενεις οτι ο αλλος θα ειναι τοοοοοσο μαλακας ωστε, σκεπτομενος ενηλικας μεν, κατεβαινει στον δρομο στα 3 μετρα μπροστα σου χωρις να κοιταξει μπας και τον πατησει καποιος δε', και οτι εσυ επρεπε να γινει Copperfield και να εξαφανιστεις απο το διαβα του...
Κουιζακι:
Πεζος πεταγεται στην Συγγρου πηδωντας την μπαριερα χωρις να κοιταξει που παει και τι παει να κανει. Καταφερνεις να τον αποφυγεις αλλα καταληγεις πανω σε παρκαρισμενα, χωρις να χτυπησεις. Θα βγει δικαστης να διαταξει τον πεζο να σου πληρωσει την ζημια? , αλλα ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΚΑΡΙΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΗ? Ε?
Manosk
Ασ'το ...9/10 θα βρεις τον μπελα σου, τωρα **τελευταια **και σε **ελαχιστες **περιπτωσεις εχει δικαιωθει οδηγος... -
Δεν θυμάστε ρε παιδιά που πριν κανα χρόνο βγαίνανε και κόβανε κλήσεις σε παζούς που περνάγανε με κόκκινο? Μπροστά στην κάμερα κιόλας!
Ένας μπάτσος καταδίωξε με τα πόδια πεζό που προσπάθησε να το σκάσει γιατί δεν του έπαιρνε τον αριθμό?
-
Παραλίγο φονιάς το βράδυ του Σαββάτου. Γυρνάω κουρασμένος στο χωριό στην Εύβοια και πάνω σε μια στροφή την στιγμή που διασταυρώνομαι με αντίθετα ερχόμενο όχημα με αναμμένα τα Γ@ΜΗΜΕΝ@ φώτα ομίχλης (βλ. λ. δεν βλέπω μπροστά μου) συνειδητοποιώ ότι πέρασα δίπλα από μηχανάκι χωρίς φώτα μπρος - πίσω.
Το ότι δεν τον σκότωσα οφείλεται καθαρά και μόνο στην τύχη αφού τον είδα μόνο όταν πέρασα σύριζα δίπλα του.
-
Παρασκευή - Αθήνα--> Πρέβεζα.
Σάββατο - Πρέβεζα --> Ιωάννινα --> Γρεβενά --> Θεσ/νίκη (μέσω Κατάρας)
Κυριακή - Θεσ/νίκη --> Αθήνα.1350 χιλιόμετρα μέσα σε 3 μέρες και ΟΥΤΕ ένα ζώο δεν συνάντησα...
Δεν κάνω πλάκα, όλοι έκαναν δεξιά όταν προσπερνούσα, κανένας δεν βρέθηκε μπροστά μας πάνω στις στροφές της κατάρας, υποδειγματικά όλα.Συμπέρασμα:
1o Γίναμε Ευρώπη.
ή
2ο Είμαι και πολύ κ@λ@φαρδος.Υ.Γ.
Το μόνο που συνάντησα και άξιζε ήταν 6 evo + 1 S2000 που ανέβαιναν μαζί προς Μέτσοβο.
Ζώα ζώα ζώα [#2]