-
Κοιτάς τη μέση του πέλματος εκεί που πατάει στο δρόμο. Όταν αυτό το σημείο πηγαίνει προς τα έξω γίνεται πιο θετικό το scrub radius (δηλαδή όταν βγάζεις προς τα έξω το τροχό ή δίνεις αρνητικό κάμπερ). Όταν μεγαλώνεις τη διάμετρο της ζάντας (με ίδιο offset) γίνεται πιο αρνητικό.
-
TO zantolaστιχο μας ειναι χοντρικα στα 595χιλ.
το μισο ειναι 300.αν το μουαγιε στριψει 2 μοιρες αυτο σημαινει οτι εφαπτομενη(2)=χ/297
αρα το χ που ματακινειται το μεσο ελαστικου ειναι 7.7χιλιοστα....αν κατεβεις σε 195-50-15 εχεις 576διαμετρο αρα το μισο 288
οποτε το χ γινεται 7.54 ..........
αρα ρε μιλτο για 0.15χιλιοστα ΞΕΚΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ...
το φαρδος της ζαντας οπως ειπε και ο παναγιωτης και ο μανθος δεν επηρεαζει(ελαχιστα αν το μετρησουμε) καθως αυξανει το ιδιο το πλατιασμα του ελαστικου και μεσα και εξω αρα η μεση μενει στο ιδιο σημειο.
η διαμετρος της ζαντας και γενικα τα ελαστικα δεν παιζουν ρολο εκτος αν φυγουμε πολυ εκτος βηματος
επισης το εσωτερικο ιχνος μιλτο εχεις σκεφτει οτι πρεπει να μενει κοντα στο εργοστασιακο για να μη βρισκει η ζαντα στο τερμα λοκ τιμονι???οεο
αν στριψουμε τη ροδα ποσο νομιζετε οτι μενει ελευθερο μεχρι αναρτηση θολους>?αυτο πρεπει να τσεκαριστει...ισως για αυτο οσοι βγαζουν πιο φαρδιες ζαντες για ενα μοντελο παντα βγαζουν και μερικα χιλιοστα πιο εξω το οφσετ?????????
ρωταω εεεε?
καποιος να τσεκαρει... -
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
Πρόεδρε σόρυ για την απουσία αλλά ήμουν Καστελλόριζο λόγω διορισμού της Κας Υπουργού... .
Για να βάλουμε μια τάξη λοιπόν... Η προσθήκη σαν προσθήκη δεν είναι κακό αν εξαιρέσουμε την αυξημένη πιθανότητα αστοχίας σε σχέση με μια μασιφ ζάντα. Όλα έχουν να κάνουν με το συνολικό offset του τροχού (ζάντας + προσθήκης). Επειδή οι περιπτώσεις όπου θέλουμε εκούσια να αλλάξουμε offset από τον κατασκευαστή είναι σπάνιες (σε πολύ εκτεταμένες μετατροπές) καλό είναι να αποφεύγονται. Ο λόγος απλός, ο ρυθμός αλλοίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της ανάρτησης είναι πολλαπλάσιος του ρυθμού αύξησης του μετατροχίου. Τυπικά προβλήματα είναι το scrub radius το οποίο είναι η απόσταση μεταξύ της προέκτασης του βασιλικού πείρου στο έδαφος και του κέντρου του πέλματος στο έδαφος (το πραγματικό που πατάει όχι το θεωρητικό κέντρο). Με τη μεγέθυνση του ο τροχός γίνεται πολύ πιο ευαίσθητος στις διαμήκεις ανωμαλίες με αποτέλεσμα το αμάξι να ψάχνεται γύρω από την ευθεία και το τιμόνι να τραβάει δεξιά - αριστερά. Ένα άλλο πρόβλημα έχει να κάνει με το τόξο που σχηματίζει ο τροχός κατά το στρίψιμο. Μπορεί να σας φαίνεται περίεργο αλλά ο τροχός οταν στρίβει δεν το κάνει γύρω από τον εαυτό του όπους οι περισσότεροι φαντάζονται αλλά γύρω από τον steering axis , με αποτέλεσμα να περπατάει κιόλας όταν στρίβει (εκτός του μηδενικού scrub radius). Με την προσθήκη μεγενθύνουμε το τόξο που κάνει με καταστρεπτικά αποτελέσματα για την πρόσφυση και την αίσθηση. Όσον αφορά το θέμα μετατροχίου, οι παράγοντες που επηρεάζουν την ολική μεταφορά φορτίου (και άρα την 'ωμή' πρόσφυση) είναι το μετατρόχιο, το κέντρο βάρους και η ταχύτητα διέλευσης από τη στροφή. Το μεγαλύτερο μετατρόχιο ΠΑΝΤΑ δίνει μεγαλύτερη πρόσφυση στο δεδομένο άκρο του αυτοκινήτου. Στα καρτ ωστόσο, Κύριε Πρωταθλητή (χεχε) συμβαίνει ακριβώς αυτό που λες. Παράδοξο? οχι, απλά το κάρτ δεν είναι αυτοκίνητο. Το κάρτ λόγο σχεδίασης της μπροστινής γεωμετρίας (πολύ κάστερ και scrub radius) ανασηκώνει τον πίσω τροχό (τον μπροστά όταν είστε σταματημένοι). Όσο μεγαλώνει το πίσω μετατρόχιο τόσο μεγαλώνει ο μοχλός και τόσο πιο εύκολα σηκώνεται ο πίσω και άρα γλιστράει περισσότερο. Όταν το κλείσεις πατάνε και οι δυο, έχεις μούτρα και πεθαίνει και το μοτέρ...
Βασικά ίσως θα έπρεπε να μετακινηθεί το topic στο αναρτηση καθώς αν και οι προσθήκες μπαίνουν στους τροχούς, ουσιαστικά αυτό που μεταβάλλουν είναι στοιχεία της ανάρτησης.
Για περισσότερα και αναλυτικότερα στο πρώτο τεχνικό σεμινάριο με θέμα ανάρτηση στην πίστα των Σερρών... Πρόεδρε έσκασα και το ξεστόμισα! :headbang:aυτο ελεγα μιλτο...εδω λεει αυτο που ελεγες εσυ πιο πριν και μπερδευες με το σκρουμπ...αμαν πια ολα απο μενα τα περιμενετε
-
Δες τώρα ποιά είναι η ακτίνα κύλισης (rolling radius) που δεν έχει καμία σχέση με το scrub radius.
*Rolling Radius
This is the distance in millimetres from the centre of the wheel to the very edge of the tyre's tread*
Είναι η απόσταση του κέντρου του τροχού έως την άκρη του πέλματος συμπεριλαμβανομένης της παραμόρφωσής του από το βάρος του αυτοκινήτου. Δηλαδή άλλο η ακτίνα κύλιση και άλλο η ακτίνα τροχού (που ισούται με την μισή διάμετρο).Άρα, θυμόμουν λάθος τον ορισμό της ακτίνας κύλισης και γι αυτό και δεν συννενοούμασταν. Βέβαια όσα έλεγα ισχύουν γιατί έως τώρα όποτε ανέφερα 'ακτίνα κύλισης' εννοούσα το scrub radius (ακτίνα τριβής;). Γαμώ την ασχετίλα μου αλλά θα τα μάθω κι αυτά πού θα μου πάει...
-
to θεμα μιλτο ειναι οτι με βαση οσα βγραψα πιο πανω εσυ αν βαλεις και αποστατες θα ερθεις στο σκρουμπ που ειχα με τις ξαροζαντες...δηλαδη +5απο αποστατες +7 απο ακρα....οποτε ισως οντως το αμαξι σου να ειναι χαλια.
απο την αλλη ισως θα επρεπε να δοκιμασεις πισω για να σταθεροποιησεις κωλο... -
επισης....
βρεθηκε μια ακρη να πραγγελθουν κατευθειαν αποστατες απο μια εταιρεια.
αφου τους δοκιμασω στο δικομου οταν θυμηθουν να γυρισουν οι δικοι μου και αφου δοκιμαστουν και σε ενα 206 μαμα που εχω υποψη μου αν συνεχισουν να ειναι θετικα τα αποτελεσματα λεω να δοκιμασουμε μια ομαδικη...
το μεγαλο ερωτημα ειναι ομως πλεον ενα...
-τι ειδος αλουμινιο πρεπει να χρησιμοποιησουμε???????????
μανθοι-μιλτοι και σια ερευνηστε το .......
-
Παναή, ο κώλος μου είναι μία χαρά πλέον (μετά το επιπλέον χαμήλωμα πίσω και την εμπρός αντιστρεπτική) σε βαθμό που δεν αποκλείω την τοποθέτηση ράβδων 21χιλ. Αν και αισθάνομαι μία χαρά έτσι πλην των ζαντολάστιχων (τα ημισλίκ είναι που είναι ιδιότροπα, τα στρίμωξα και στις 6άρες).
Διαβάστε τώρα την επικοινωνία που είχα απευθείας με SPEEDLINE αφού πρώτα ο αντιπρόσωπος μου πρότειενε 7X15 ET22...
Sent: Tuesday, October 17, 2006 2:15 PM
Subject: Speedline Corse Enquiry (website)name: Miltos Anastasiadis
address: ---
Thessaloniki
Hellas
postCode: ---
phone: ---
fax:
infoRequired: I would like to know the weight (Kg) of your Speedline Corse 2118 7X15 ET22.
I am willing to fit it on my Peugeot 206 1.6 GTi.Ivor Braiden - SL Corse Ltd wrote:
Hi,
We do not stock 7x15 type 2118 for this car as most peugeots run a 6x15 which we stock.
we have 6x15 ET18.5 in stock type 2118 white = 8.3 kgs.
Just as an example 7x15 ET28 which is the lowest offset make in type 2118 at this time = 9.6 kgs.
Most SUPER 1600 cars as JWRC Rules use 6x15 and 7x17.
regards
----- Original Message ----- From: 'Miltellas'
To: 'Ivor Braiden - SL Corse Ltd'
Sent: Tuesday, October 17, 2006 5:31 PM
Subject: Re: Speedline Corse Enquiry (website)Dear Ivor,
Thank you very much for your immediate answer. I need it because I am going to buy SPEEDLINE wheels for my Peugeot.
Would you like to suggest to me some SPEEDLINE aluminum wheels applicable for Peugeot 206 GTi 1.6 16V at 7x15 and 6.5x15 capable for fitting 205/50/15 tyres for street like ΥΟΚΟΗΑΜΑ AVS SPORT or for competition like YOKOHAMA ADVAN A048R?
I prefer white or gold color but most of all I would like the wheel to be applicable for me.
I do not know if it is a matter for offset correction but perhaps you should know that I have -2 Camber at front wheels by Peugeot Sport.
The dealer here in Thessaloniki suggested to me the 7x15 2118 ET22. I am worried because of the offset...
Miltos Anastasiadis
PRC Club Hellas
Thessaloniki - GreeceHi Miltellas,
The correct fitment for Peugeot 206 any model is,
4x108 pcd offset ET27 to 28mm.We have in stock 6.5x15 type 2120 ET27 in white and silver.
This wheel is for race,rally, fast road use. Type 2118 is a GRAVEL Rally wheel. So type 2120 is perfect for what you want.We stock for Peugeot 206,
TYPE 2120 'Turini' 11 spoke wheel used for Tarmac/Asphalt race/rally used by 90% of the JWRC runners on the world rally c,ship. In sizes of,
6.5x15
7x16
7x17The Turini type 2120 is made in 8x18 also and will be seen next year on S2000 cars such as Peugeot 207 cup
Toyota, VW, Fiat.Best regards
Ivor*
Όπως βλέπετε η SPEEDLINE για το 206 προτείνει ΕΤ27-28... Εμένα εδώ μου είπαν ότι προτείνει ΕΤ22... Κλασσικοί γκιόζηδες επαγγελματίες! Σε κατάλογο που έχω της SPEEDLINE δίνει για το 306 ET19-22... Άρα πήγαν να μου πουλήσουν ζάντες για 306! Μιλάμε για γνωστό συνεργάτη!
Αλλά τρώει η κατσίκα ταραμά;Αυτή τη στιγμή δεν συζητάω για το αν και πόσο διαφορετικό offset μπορούμε να βάλουμε αλλά για το τί προτείνει η ίδια η SPEEDLINE που παράγει ζάντες ειδικά για Peugeot καί για αγωνιστική χρήση!
-
Λοιπόν παιδάκια, σήμερα ζύγισα το 206 μου.
Είναι 2001 μοντέλο και ζυγίζει 1050kgr.
το ζύγισα με 25λίτρα βενζίνη που είναι περίπου 15 κιλά.Αλλά περιμένω απάντηση για το ακριβές ειδικό βάρος της βενζίνης.
Οπότε έχουμε 1050-15(βενζίνη)-15(συμπράγκαλα)=1020kgr.
Αν βγάλουμε λάδια-ξύδια-μύδια πάμε στα 1000kgr περίπου!!
Επίσης να σας πώ ότι οι ζάντες του GTi είναι 8 kgr.
Είναι 6άρες και έχουν offset 28. -
giaννη το γραφω πιο πανω. τα 206 τα πρωτα xs οπως δικο σου τα εδιναν 1030και κατι..με το κλειδι στο χερι!
το δεδικο μου 1085.....50κιλα συν................................... -
Ο χρήστης pskarm έγραψε:
giaννη το γραφω πιο πανω. τα 206 τα πρωτα xs οπως δικο σου τα εδιναν 1030και κατι..με το κλειδι στο χερι!
το δεδικο μου 1085.....50κιλα συν...................................Ναι άρα οι υπολογισμοί μας πάνε καλά!
-
Ο χρήστης GIANNIS206 έγραψε:
Ëïéðüí ðáéäÜêéá, óÞìåñá æýãéóá ôï 206 ìïõ.
Åßíáé 2001 ìïíôÝëï êáé æõãßæåé 1050kgr.
ôï æýãéóá ìå 25ëßôñá âåíæßíç ðïõ åßíáé ðåñßðïõ 15 êéëÜ.ÁëëÜ ðåñéìÝíù áðÜíôçóç ãéá ôï áêñéâÝò åéäéêü âÜñïò ôçò âåíæßíçò.
Ïðüôå Ý÷ïõìå 1050-15(âåíæßíç)-15(óõìðñÜãêáëá)=1020kgr.
Áí âãÜëïõìå ëÜäéá-îýäéá-ìýäéá ðÜìå óôá 1000kgr ðåñßðïõ!!
Åðßóçò íá óáò ðþ üôé ïé æÜíôåò ôïõ GTi åßíáé 8 kgr.
Åßíáé 6Üñåò êáé Ý÷ïõí offset 28.Âåíæßíç 0.7 áñá ðåñßðïõ 17,5 êéëÜ + êÜôé øéëá óôéò óùëçíþóåéò .
-
ÁìïñôéóÝñ óÞñéáë ôÝëïò ....
ÔïðïèåôÞèçêáí Kayaba ìáýñá ìáæß ìå Hr 3 ðïíôá Ôþñá ðþò êáôÝëçîå åêåß ? Åßíáé ìåãÜëï ôï óôüñõ .
ÔÝëïò ðÜíôùí ïé áñ÷éêÝò åíôõðþóåéò åßíáé êáëÝò éäáßôåñá áðï ôá Hr ,åßíáé ðïëý êáëõôåñá óôéò ìéêñïáíùìáëßåò áðï üôé ôá ìáìÜ áñêåß íá ìçí îå÷íéÝìáé ëüãù ìåéùìÝíïõ ýøïõò ðëÝïí .Ðßóù ìéá áðï ôá ßäéá ìå ôá ìáìÜ óôá êáëõôåñÜ ôïõò .
ÄéáäñïìÝò ìüíï åí ðüëéôåßá ôùí Áèçíþí ðñïâëÝðïíôáé ãêáæßäéá êáé åêôüòõ.ã üôáí åßäá ôá áìïñôéóÝñ ðïõ ÷ñçóéìïðïéïýóá ìÝ÷ñé ðñüôéíïò ,ðñáãìáôéêÜ ôñüìáîá ìéáò êáé ç åííïéá 'åðáíáöïñÜ' äåí èá ìðïñïýóå íá ÷ñçóéìïðïéçèåß
-
Ο χρήστης gskarmou έγραψε:
Αμορτισέρ σήριαλ τέλος ....Τοποθετήθηκαν Kayaba μαύρα μαζί με Hr 3 ποντα Τώρα πώς κατέληξε εκεί ? Είναι μεγάλο το στόρυ .
Τέλος πάντων οι αρχικές εντυπώσεις είναι καλές ιδαίτερα απο τα Hr ,είναι πολύ καλυτερα στις μικροανωμαλίες απο ότι τα μαμά αρκεί να μην ξεχνιέμαι λόγω μειωμένου ύψους πλέον .Πίσω μια απο τα ίδια με τα μαμά στα καλυτερά τους .
Διαδρομές μόνο εν πόλιτεία των Αθηνών προβλέπονται γκαζίδια και εκτόςυ.γ όταν είδα τα αμορτισέρ που χρησιμοποιούσα μέχρι πρότινος ,πραγματικά τρόμαξα μιας και η εννοια 'επαναφορά' δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί
Πίσω δεν έχουν επαναφορα καθόλου γιατί είναι σκέτα λαδιού και όχι αέρος λαδιού!
-
Ο χρήστης gskarmou έγραψε:
Λοιπόν παιδάκια, σήμερα ζύγισα το 206 μου.
Είναι 2001 μοντέλο και ζυγίζει 1050kgr.
το ζύγισα με 25λίτρα βενζίνη που είναι περίπου 15 κιλά.Αλλά περιμένω απάντηση για το ακριβές ειδικό βάρος της βενζίνης.
Οπότε έχουμε 1050-15(βενζίνη)-15(συμπράγκαλα)=1020kgr.
Αν βγάλουμε λάδια-ξύδια-μύδια πάμε στα 1000kgr περίπου!!
Επίσης να σας πώ ότι οι ζάντες του GTi είναι 8 kgr.
Είναι 6άρες και έχουν offset 28.Βενζίνη 0.7 αρα περίπου 17,5 κιλά + κάτι ψιλα στις σωληνώσεις .
Την είχα υπολογίσει 0,6!
thanks! -
Τα πίσω συχνά είναι σκέτα λαδιού (τα μαμίσια είναι σίγουρα λαδιού) και δεν επανέρχονται από μόνα τους αν πατηθούν, απλά πάνω στο αυτοκίνητο τα επαναφέρουν οι ράβδοι στρέψης. Αυτό δεν είναι κακό. Μάλιστα αν το λιπαντικό τους έχει υψηλό σημείο βρασμού θεωρούνται καλύτερα-ακριβέστερα από τα αερίου-λαδιού.
-
gskarmoy μπορεις να μου πεις ενα λογο που προτιμησες τα καγιαμπα απο τα αμορτισερ του ρουσου...
και πριν πεις κατι σου λεω οτι τα αμοσρτισερ του ρουσου ειναι ελαχιστα πιο σκληρα απο τα μαμα...
-
Ναι, και τα Record SP πρέπει να είναι σκληρότερα, ειδικά τα πίσω...
-
Ο χρήστης GIANNIS206 έγραψε:
Επίσης να σας πώ ότι οι ζάντες του GTi είναι 8 kgr.
Είναι 6άρες και έχουν offset 28.Και γω αυτό θυμώμουν για το offset...
Το είδες γραμμένο στο εσωτερικό τους?τέλος όσον αφορά το offset εγώ καταλήγω σιγά σιγά ότι μέχρι μινιμουν 22 δεν έχεις παρανέργειες στο τιμόνι.
Το δικό μου με τις 7χ15 ετ20 και τα 540s μπροστά (032 πίσω) στις διάφορες ανωμαλίες του δρόμου (κυρίως με λίγα χιλιόμετρα = 30~60) αλλάζει λουρίδες μόνο του... και θέλει να είσαι πάντα 100% συγκεντρωμένος.
Αλλά μόλις αρχίσεις να στρίβεις είναι άντε γεια...έχω την αίσθηση ότι με 22 (σε 7άρα) ή και λιγότερο έως 24 η σταθερότητα μέσα στην στροφή θα βελτιωθεί (σε σχέση με την μαμά 6άρα~27/28) και θα μειωθούν αισθητά οι ανεπιθύμητες (πλην όμως διασκεδαστικές ) αλλαγές πορείας...
Επίσης κάτι μου λέει ότι το μέσα μέρος του ελαστικού(=και τις ζάντας=το μέρος προς την πλευρά του μοτερ) παίζει τον κύριο λόγο στην ευθεία = το πόσο επηρεάζεται η πορεία του αυτοκινήτου από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Αντίθετα στην στροφή αυτό που επηρεάζει περισσότερο είναι το έξω μέρος και κάτι μου λέει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ψάχνουν να βρουν πάντα την χρυσή τομή μεταξύ ευβολίας και στριψίματος (ανάλογα με τον χαρακτήρα του κάθε αυτοκινήτου)
(θεωρητικό πολύ όλο αυτό βέβαια αλλά δεν πρέπει να απέχει και πολύ από την πραγματικότητα, νομίζω...)
-
Ο χρήστης MEMsound έγραψε:
Επίσης να σας πώ ότι οι ζάντες του GTi είναι 8 kgr.
Είναι 6άρες και έχουν offset 28.Και γω αυτό θυμώμουν για το offset...
Το είδες γραμμένο στο εσωτερικό τους?Ναι βγάλαμε μία ζάντα και το είδαμε με τον Μίλτο.
Το έγραφε από πίσω.
Το όνομα της ζάντας είναι Foundre και είναι made in Spain.
Αυτά. -
οκ ευχαριστώ.
Τα πάντα για το Peugeot 206