-
Ο χρήστης project940 έγραψε:
Αυτό που εχω παρατηρήσει είναι ότι σε συγκεκριμένη στροφή
που περνάω μέρα παρά μέρα, ενώ με τετάρτη ταχύτητα μπορώ
να μπω max 100km, με τρίτη μπορώ να μπω ανετα με 110km.Πως εξηγείται?
Φόβος.
-
Ο χρήστης nasos/sti έγραψε:
Συμβουλες γρηγορης οδηγησης για στροφες..ο καθενας ας πει το τιπ του
παρε το βιβλιο του dimi fylaktonen.-
-
Ο χρήστης nasos/sti έγραψε:
Συμβουλες γρηγορης οδηγησης για στροφες..ο καθενας ας πει το τιπ του
παρε το βιβλιο του dimi fylaktonen.-
το χεις διαβασει κ συ σπυρο?
εγω τρεις φορες.
απ τις συμβουλες του βιβλιου εμαθα να παταω φρενα με τ αριστερο
κ να μπαινω ταυτοτητες στα στροφιλικια του ολυμπου.
του βουνου των δωδεκα θεων.αυτος μας ανοιξε τα ματια μιλαμε!!!
κριμα να μην γραφει πλεον εδω μεσα...τετοιες συμβουλες για αντρικια οδηγηση δεν ειχα ξαναδει!!
-
Να πατάτε τέρμα γκάζι και να μην αφήνετε μέχρι να νοιώσετε σίγουροι για την αποτυχία σας.
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Αυτό που εχω παρατηρήσει είναι ότι σε συγκεκριμένη στροφή
που περνάω μέρα παρά μέρα, ενώ με τετάρτη ταχύτητα μπορώ
να μπω max 100km, με τρίτη μπορώ να μπω ανετα με 110km.Πως εξηγείται?
Φόβος.
Εεε... Ροπή μήπως;;; Θέλετε να το αναλύσουμε;
Θεωρώ ότι η απάντηση του Σπύρου ήταν για χαβαλέ!
EDIT:
Τώρα είδα τη δημοσίευση του Νίκου:
Με τρίτη είσαι σε φασμα στροφών που εξυπηρετεί καλύτερα η διαθέσιμη δύναμη του κινητηρα?...
Αυτό είναι!
Αλλά και πάλι μας μπερδεύεις... Το να ανοίξει το πίσω μέρος είναι λίγο παράλογο. Να υποστρέφεις λίγο, θα μου φαινόταν πιο λογικό... Εκτός αν είσαι ήδη με 110 ας πούμε και πέφτει η ταχύτητα του αυτοκινήτου καθώς με την 4η δεν έχει τη δύναμη ο κινητήρας να διατηρήσει την πορεία και την ταχύτητά σου για να στρίψεις...
(Τα ξεμπουρδέλεψα εντελώς;;; )
-
Ο χρήστης nasos79 έγραψε:
Αυτό που εχω παρατηρήσει είναι ότι σε συγκεκριμένη στροφή
που περνάω μέρα παρά μέρα, ενώ με τετάρτη ταχύτητα μπορώ
να μπω max 100km, με τρίτη μπορώ να μπω ανετα με 110km.Πως εξηγείται?
Φόβος.
Εεε... Ροπή μήπως;;; Θέλετε να το αναλύσουμε;
Θεωρώ ότι η απάντηση του Σπύρου ήταν για χαβαλέ!
Εγώ πάλι γιατί νομίζω οτι ο Σπύρος έχει δίκιο;
Αν μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο στην ίδια **επίπεδη **(οχι δλδ ανηφορική.κατηφορική) στροφή και συγκρίνουμε δύο περάσματα με την ίδια γραμμή και με 100 και 110 χαω (σταθερή ταχύτητα) δεν βλέπω τι μπορεί να επηρεάζει η σχέση στο κιβώτιο, η ροπή ή η ιπποδύναμη. Με άλλα λόγια, αν ενα αυτοκίνητο μπορεί να πάρει μια στροφή με 110 και 4η θα μπορέσει να το κάνει και με 5η και με 3η και χωρίς κιβώτιο και χωρίς κινητήρα.
Απο κει και πέρα τα χαρακτηριστικά του κινητήρα (ιπποδύναμη/ροπή) και η σχέση στο κιβώτιο έχουν να κάνουν με τη δυνατότητα που έχουμε να κάνουμε γρηγορότερη έξοδο από τη στροφή, διορθώσεις ή αγορά οικοπέδων. -
Ο χρήστης nasos79 έγραψε:
Αυτό που εχω παρατηρήσει είναι ότι σε συγκεκριμένη στροφή
που περνάω μέρα παρά μέρα, ενώ με τετάρτη ταχύτητα μπορώ
να μπω max 100km, με τρίτη μπορώ να μπω ανετα με 110km.Πως εξηγείται?
Φόβος.
Εεε... Ροπή μήπως;;; Θέλετε να το αναλύσουμε;
Θεωρώ ότι η απάντηση του Σπύρου ήταν για χαβαλέ!
Kαθόλου για χαβαλέ δεν ήταν. Τσεκάρισε τα bold
Με 110 θα μπορούσε να μπει και με νεκρά, εφόσον μπήκε με 3η. Το αν θα είχε δύναμη ΜΕΤΑ να τον βγάλει στο 'φως', αυτό είναι άλλη υπόθεση. Ο φίλος απλά ΦΟΒΗΘΗΚΕ την έλλειψη ροπής με 4η που θα τον έσωνε ΑΝ γινόταν καμιά στραβή, και μπήκε με λιγότεραΕρώτηση: αν υποθέσουμε ότι μπαίνοντας στην εν λόγω στροφή με 3η στρίβεις με 110 σταθερά χωρίς ΚΑΝΕΝΑΣ τροχός να χάνει την προσφυσή του, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να στρίψει ΟΛΗ τη στροφή με ΝΕΚΡΑ ή όχι? (εννοείται φρένο απαγορεύεται)
Edit 2: Χρήστο, το ίδιο λέμε
-
Την υποστροφή μπορείς να την ελέγξεις το ίδιο καλά με λιγότερη ισχύ;
-
Όσα γράφετε είναι θεωρητικά νομίζω σωστά. Αλλά ξεχνάμε τις απώλειες, το γεγονός ότι ΔΕΝ μένει σταθερή ταχύτητα χωρίς παρεχόμενη ισχύ και επίσης, ότι η κεντρομόλος για να αναπτυχθεί θέλει 'κάτι' να την παρέχει και αυτό το κάτι δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι σε αρκετό βαθμό το βάρος και η υπάρχουσα ταχύτητα (=αδράνεια?).
Δεν έχω το θεωρητικό υπόβαθρο για να στηρίξω όσα λέω, από απλή παρατήρηση τα γνωρίζω.
Επίσης, ο manosk έχει δίκιο, σε περίπτωση υποστροφής, τι κάνεις με μία σχέση πάνω;
-
Υποστροφή με μια σχέση πάνω μήπως είναι υποστροφή αδράνειας και όχι ισχύος; Μήπως αντε γειά; (για τον μέσο οδηγο)
-
Ο χρήστης nasos79 έγραψε:
Επίσης, ο manosk έχει δίκιο, σε περίπτωση υποστροφής, τι κάνεις με μία σχέση πάνω;Πάμε ξανά: τον πίνεις!
Συζητάμε τι γίνεται σε μια στροφή που δεν χάνεται η πρόσφυση όμως. Εκεί, ΔΕΝ παίζει ρόλο ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο, αφού (θεωρητικά και στις περισσότερες περιπτώσεις) ΟΛΕΣ οι σχέσεις (3η, 4η, 5η, 6η) είναι ικανές να σου διατηρήσουν σταθερή ταχύτητα στη στροφή των 110 χιλιομέτρων.
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Την υποστροφή μπορείς να την ελέγξεις το ίδιο καλά με λιγότερη ισχύ;απλα με μια σχεση κατω, ο κινητηρας δινει περισσοτερο φρενο αν αφησεις το γκαζι, επομενως διορθωνεις πιο αμεσα μια υποστροφη ισχυος.
-
Ο χρήστης hrdoukas έγραψε:
Υποστροφή με μια σχέση πάνω μήπως είναι υποστροφή αδράνειας και όχι ισχύος; Μήπως αντε γειά; (για τον μέσο οδηγο)Όπως και με νεκρά;
Μήπως χάσαμε το θέμα;
-
Παιδες, να βάλουμε ένα κοινό παρονομαστή??? Μιλάμε ΠΑΝΤΑ για υποστροφή ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ. Για να έχεις ισχύος, πάει, τα έχεις κάνει ΟΛΑ λάθος από την αρχή, τι κουβέντα να κάνουμε σ' αυτό? Επίσης, υποστροφή ισχύος μπορείς να έχεις κυρίως στην έξοδο και όχι στην είσοδο, εκτός αν εσείς πατάτε τέρμα γκάζι πριν στρίψετε
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Παιδες, να βάλουμε ένα κοινό παρονομαστή??? Μιλάμε ΠΑΝΤΑ για υποστροφή ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ. Για να έχεις ισχύος, πάει, τα έχεις κάνει ΟΛΑ λάθος από την αρχή, τι κουβέντα να κάνουμε σ' αυτό?υποστροφη αδρανειας= χειροφρενο!
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Παιδες, να βάλουμε ένα κοινό παρονομαστή??? Μιλάμε ΠΑΝΤΑ για υποστροφή ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ. Για να έχεις ισχύος, πάει, τα έχεις κάνει ΟΛΑ λάθος από την αρχή, τι κουβέντα να κάνουμε σ' αυτό?
υποστροφη αδρανειας= χειροφρενο!
Όχι εγώ, ευχαριστώ!
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Παιδες, να βάλουμε ένα κοινό παρονομαστή??? Μιλάμε ΠΑΝΤΑ για υποστροφή ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ. Για να έχεις ισχύος, πάει, τα έχεις κάνει ΟΛΑ λάθος από την αρχή, τι κουβέντα να κάνουμε σ' αυτό?
υποστροφη αδρανειας= χειροφρενο!
Με κάθε επιτυχημένη χειροφρενιά στα 110 για διορθωση υποστροφής δώρο ένα μπακετ σε ομάδα του WRC
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Παιδες, να βάλουμε ένα κοινό παρονομαστή??? Μιλάμε ΠΑΝΤΑ για υποστροφή ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ. Για να έχεις ισχύος, πάει, τα έχεις κάνει ΟΛΑ λάθος από την αρχή, τι κουβέντα να κάνουμε σ' αυτό?
υποστροφη αδρανειας= χειροφρενο!
Όχι εγώ, ευχαριστώ!
ουτε εγω!
-
ευτυχως υπαρχει και το ABS, και ESP για αλλους.
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
''έτσι ώστε να μπορεί κανείς με τη χρήση του γκαζιού να υποβοηθήσει το στρίψιμο του αυτοκινήτου ή απλά να έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση εμποδίου πάνω στη στροφή να αλλάξει πορεία χωρίς να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου λόγω έλλειψης δύναμης στους κινητήριους τροχούς. ''
ναι αλλα αν ειναι υποστροφικα στημενο το αυτοκινητο(προσθοκινητο παντα)
τα παραπανω δε δουλεουν,σωστα?Όχι. Ακόμα και ένα υποστροφικό αυτοκίνητο, αν αφήσεις γκάζι στην εκδήλωση υποστροφής (κλασική αντίδραση), στις περισσότερες των περιπτώσεων θα δείξει τάση να υπερστρέψει. Εκεί είναι που θέλεις το γκάζι ή, για την ακρίβεια, τη μέγιστη ροπή (εξ ού και το κατέβασμα, βάζεις τον κινητήρα στις στροφές της ροπής του), ώστε να σου 'τραβήξει' τα μούτρα πάλι μπροστά.
αν υποστρέψει δεν πατάς γκάζι! αφήνεις **λίγο **γκάζι να 'ελαφρώσει' το πίσω μέρος για να κλείσει όσο πρέπει η τροχιά σου και μάλλον να αποκτήσεις **λίγο **καλύτερη μπροστινή πρόσφυση αφού θα πέσει **λίγο **πιο πολύ βάρος ( ? ) στρίβεις και **λίγο **πιο πολύ ή και **λίγο **πιο...λίγο αφού μπορεί να το έχεις 'κλειδώσει'. (αυτό το λίγο λίγο λίγο είνα μεγάλη πονηριά που λέει και το τραγούδι )
Κατά βάση πρέπει να θυμόμαστε πως η πρόσφυση των τροχών είναι δεδομένη. Θα την έχεις είτε για να επιταχύνεις-επιβραδύνεις είτε για να στρίβεις. Όσο αρχίζεις να στρίβεις, αφήνεις φρένα όσο ισιώνεις πατάς γκάζι. Εξαίρεση οι μηχανές που πάνω στη στροφή θέλουν να ανοίγεις λίγο! το γκάζι για να δημιουργείς ροπή. Όπως όταν γκαζώνεις στην ευθεία και η ροπή σηκώνει τον τροχό έτσι και πάνω στη στροφή αφού η ροπή τώρα σπρώχνει τον μπροστά τροχό προς το εσωτερικό (αφού η μηχανή έχει γύρει). Άρα στις μηχανές προστατευόμαστε τελικά από την υποστροφή ανοίγοντας **λίγο ** το γκάζι. Στα αμάξια αν υποστρέφεις έχεις έλλειψη προσφυσης και πόσο μάλλον δεν υπάρχει άλλη να σε σπρώξει. Εκτός αν υπάρχει και εκεί μια μικρή ποσότητα γκαζιού που βοηθάει (και δεν την έχω δοκιμάσει ποτε) ( ? )
Συμβουλες Γρηγορης Οδηγησης