-
Εγώ πιστεύω ότι όσο πιο πολλές στροφές έχει ο κινητήρας
(εμπροσθιοκίνητο) τόσο καλύτερο και το πάτημα του,
ακόμα και χωρίς να χρειαστεί να επιταχύνεις -
Ο χρήστης patro έγραψε:
''έτσι ώστε να μπορεί κανείς με τη χρήση του γκαζιού να υποβοηθήσει το στρίψιμο του αυτοκινήτου ή απλά να έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση εμποδίου πάνω στη στροφή να αλλάξει πορεία χωρίς να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου λόγω έλλειψης δύναμης στους κινητήριους τροχούς. ''
ναι αλλα αν ειναι υποστροφικα στημενο το αυτοκινητο(προσθοκινητο παντα)
τα παραπανω δε δουλεουν,σωστα?Όχι. Ακόμα και ένα υποστροφικό αυτοκίνητο, αν αφήσεις γκάζι στην εκδήλωση υποστροφής (κλασική αντίδραση), στις περισσότερες των περιπτώσεων θα δείξει τάση να υπερστρέψει. Εκεί είναι που θέλεις το γκάζι ή, για την ακρίβεια, τη μέγιστη ροπή (εξ ού και το κατέβασμα, βάζεις τον κινητήρα στις στροφές της ροπής του), ώστε να σου 'τραβήξει' τα μούτρα πάλι μπροστά.
''Με τέτοιες στροφές δεν έχεις ισχύ στα χέρια σου κι αν χρειαστεί να διορθώσεις την πορεία σου θα έχεις πρόβλημα. Για εμένα αυτή η κίνηση δεν είναι τεχνική γρήγορης οδήγησης αλλά ασφαλούς οδήγησης.''
το ιδιο συμπερασμα και εδω? πχ σε ενα παιχνιδιαρικο μικρο βοηθα πραγματι,αλλα ποσο νοημα εχει πχ σe accent,cordoba manosk?
για να το διευκρηνισω ,λεω για το σημειο που χρησιμοποιειται ως φρεναρισμα κινητηρα,
γιατι οχι κατεβασμα στο apex?(υπο την προυποθεση οτι δεν υπαρχει θεμα αποσταθεροποιησης σε ενα υποστροφικο προσθοκινητο)Σε όλα τα αυτοκίνητα βοηθάει.
Κατέβασμα στο apex? Μα, στο apex, πρέπει να έχεις μέσα ΗΔΗ τη σωστή σχέση στο κιβώτιο και να είσαι έτοιμος να σανιδώσεις για την έξοδο. Το φρενάρισμα γίνεται με τα φρένα και τον κινητήρα απλώς να συνεπικουρεί, όχι με τον κινητήρα και ΕΙΔΙΚΑ οχι πάνω στο apex. Αν κατεβάσεις εκεί, απλά τα έχεις κάνει όλα πολύ αργά. Φρενάρουμε με τα φρένα και τους τροχούς στην ΕΥΘΕΙΑ, δλδ ΠΡΙΝ τη στροφή. Υπάρχουν βέβαια ειδικές περιπτώσεις στροφών (και setup αυτοκινήτων), όπου μπορείς να αργήσεις τα φρένα ΛΙΓΟ παραπάνω και να μείνεις (ελαφρά!) στο φρένο και αφού έχεις αρχίσει να στρίβεις, αλλά αυτό ΔΕΝ είναι κανόνας, θέλει εξάσκηση και ΔΕΝ εφαρμόζεται παντού και πάντα.Και, η προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει θέμα αποσταθεροποίησης σε υποστροφικό αυτοκίνητο, απλά δεν ισχύει. Αν κατεβάσεις ταχύτητα απότομα μέσα στη στροφή, υπάρχει γερή πιθανότητα να σου γυρίσει. Ειδικά αν δεν βάλεις τακούνι στο γκάζι για να σηκώσεις τις στροφές κατά το κατέβασμα.
Εγώ πιστεύω ότι όσο πιο πολλές στροφές έχει ο κινητήρας
(εμπροσθιοκίνητο) τόσο καλύτερο και το πάτημα του,
ακόμα και χωρίς να χρειαστεί να επιταχύνειςΤι σχέση έχει ο κινητήρας με το πάτημα του αυτοκινήτου, και τι ακριβώς σημαίνει 'πάτημα' κατ' εσέ?
-
Καλο ειναι να δωσετε περιπου 300-350 ευρω και να πατε στο 4Τ-σειφτρακ.
Εκει θα σας λυθουν πολλες απορειες απο εμπειρους δασκαλους-οδηγους αγωνων ,για ολες τις περιπτωσεις οδηγησης και για ολους τους ρυθμους. -
Ο χρήστης Amaxopoulos έγραψε:
Καλο ειναι να δωσετε περιπου 300-350 ευρω και να πατε στο 4Τ-σειφτρακ.
Εκει θα σας λυθουν πολλες απορειες απο εμπειρους δασκαλους-οδηγους αγωνων ,για ολες τις περιπτωσεις οδηγησης και για ολους τους ρυθμους.Συμφωνώ και επαυξάνω. Είχα παρακολουθήσει ένα από τα πρώτα διήμερα για τους εξής (λάθος) λόγους: για παρέα σε μια φίλη που ήθελε να ξεπεράσει μια φοβία μετά από τρακάρισμα, και για πλάκα/ψυχαγωγία.
Τελικά αποδείχτηκε ότι έμαθα πάαααρα πολλά πράγματα και το κόστος το 'απόσβεσα', στο πολλαπλάσιο, σε τουλάχιστον δύο περιπτώσεις, καταφέρνοντας να αποφύγω δύο ατυχήματα (το ένα μάλλον θα ήταν δυστύχημα...) -
Ερωτηση:
Ποια ειναι τα σημάδια οτι το αυτοκινητο 'φεύγει' απο την στροφή;
(Προφανως μιλαμε για κατασταση μπηκα με λιγο παραπανω/στο οριο και οχι μπηκα σε φουρκετα-χωματόδρομο με Atos 200αρισμένο..)
-
Λοιπον:
1-Ποτε φρενο μεσα στην στροφη!
2-Ποτε οδηγηση κουρασμενος(νυσταγμενος)!
3-Ποτε γρηγορη οδηγηση σε καταστασεις εντονης κυκλοφοριας!
4-Μην υπερτιμας το μοτερι σου(και την αναρτηση-λαστιχα σου)
5-Μην υποτιμας τον απεναντι σου ή τον μπροστινο σου.
6-Μην ασχολεισαι με οτιδηποτε αλλο εκτος απ το τιμονι,πενταλ,λεβιε σε
γρηγορη οδηγηση.
Αυτα απο εμενα. -
Ο χρήστης pipikikinos έγραψε:
Λοιπον:
1-Ποτε φρενο μεσα στην στροφη!εισαι σιγουρος?
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Λοιπον:
1-Ποτε φρενο μεσα στην στροφη!εισαι σιγουρος?
ποτε αποτομο φρενο μεσα στη στροφη, maybe
-
Ο χρήστης Amaxopoulos έγραψε:
Καλο ειναι να δωσετε περιπου 300-350 ευρω και να πατε στο 4Τ-σειφτρακ.
Εκει θα σας λυθουν πολλες απορειες απο εμπειρους δασκαλους-οδηγους αγωνων ,για ολες τις περιπτωσεις οδηγησης και για ολους τους ρυθμους.Σωστή άποψη, μόνο που το κόστος ανέρχεται, για την ακρίβεια, στα 400 ευρώ και επιπλέον, πρέπει να πάρει κάποιος άδεια από τη δουλειά του (αν εργάζεται...) , διότι τα σεμινάρια διεξάγονται καθημερινές ...
-
Μπορει μια ημερα αυτα τα 400 ευρω να σε σωσουν η να σωσουν τον απεναντι σου η τους συνοδους αυτων,η τους συγγενεις των χαμενων η καποιο πεζο η,η,η......
Ας πουμε οτι αυτη ειναι η ολοκληρωση σκεψης,του γιατι να δωσω 400 και να παρω και 2 μερες αδεια!Και επειδη μεσα απο ενα τοπικ(οπως αυτο εδω) ,δεν μπορουμε να ξερουμε τι ειναι σωστο και τι οχι σε αυτα που γραφουμε η μας γραφουν,περισσοτερο εχουν χαρακτηρα προβληματισμου παρα απαραιτητα οτι ειναι σωστα!
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
''έτσι ώστε να μπορεί κανείς με τη χρήση του γκαζιού να υποβοηθήσει το στρίψιμο του αυτοκινήτου ή απλά να έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση εμποδίου πάνω στη στροφή να αλλάξει πορεία χωρίς να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου λόγω έλλειψης δύναμης στους κινητήριους τροχούς. ''
ναι αλλα αν ειναι υποστροφικα στημενο το αυτοκινητο(προσθοκινητο παντα)
τα παραπανω δε δουλεουν,σωστα?Όχι. Ακόμα και ένα υποστροφικό αυτοκίνητο, αν αφήσεις γκάζι στην εκδήλωση υποστροφής (κλασική αντίδραση), στις περισσότερες των περιπτώσεων θα δείξει τάση να υπερστρέψει. Εκεί είναι που θέλεις το γκάζι ή, για την ακρίβεια, τη μέγιστη ροπή (εξ ού και το κατέβασμα, βάζεις τον κινητήρα στις στροφές της ροπής του), ώστε να σου 'τραβήξει' τα μούτρα πάλι μπροστά.
krus σκοπος της 'τασης να υπερστρεψει' ειναι να μεινει στο δρομο και να μη φυγει ευθεια ομως δεν θα φτασει(δεν εχω μεγαλη εμπειρια) νομιζω στο σημειο να υπερστρεψει και να κατευθυνθει εντονα προς τα μεσα εκτως αν κανεις μεγαλη κουλαδα
''Με τέτοιες στροφές δεν έχεις ισχύ στα χέρια σου κι αν χρειαστεί να διορθώσεις την πορεία σου θα έχεις πρόβλημα. Για εμένα αυτή η κίνηση δεν είναι τεχνική γρήγορης οδήγησης αλλά ασφαλούς οδήγησης.''
το ιδιο συμπερασμα και εδω? πχ σε ενα παιχνιδιαρικο μικρο βοηθα πραγματι,αλλα ποσο νοημα εχει πχ σe accent,cordoba manosk?
για να το διευκρηνισω ,λεω για το σημειο που χρησιμοποιειται ως φρεναρισμα κινητηρα,
γιατι οχι κατεβασμα στο apex?(υπο την προυποθεση οτι δεν υπαρχει θεμα αποσταθεροποιησης σε ενα υποστροφικο προσθοκινητο)Σε όλα τα αυτοκίνητα βοηθάει.
Κατέβασμα στο apex? Μα, στο apex, πρέπει να έχεις μέσα ΗΔΗ τη σωστή σχέση στο κιβώτιο και να είσαι έτοιμος να σανιδώσεις για την έξοδο. Το φρενάρισμα γίνεται με τα φρένα και τον κινητήρα απλώς να συνεπικουρεί, όχι με τον κινητήρα και ΕΙΔΙΚΑ οχι πάνω στο apex. Αν κατεβάσεις εκεί, απλά τα έχεις κάνει όλα πολύ αργά. Φρενάρουμε με τα φρένα και τους τροχούς στην ΕΥΘΕΙΑ, δλδ ΠΡΙΝ τη στροφή. Υπάρχουν βέβαια ειδικές περιπτώσεις στροφών (και setup αυτοκινήτων), όπου μπορείς να αργήσεις τα φρένα ΛΙΓΟ παραπάνω και να μείνεις (ελαφρά!) στο φρένο και αφού έχεις αρχίσει να στρίβεις, αλλά αυτό ΔΕΝ είναι κανόνας, θέλει εξάσκηση και ΔΕΝ εφαρμόζεται παντού και πάντα.Και, η προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει θέμα αποσταθεροποίησης σε υποστροφικό αυτοκίνητο, απλά δεν ισχύει. Αν κατεβάσεις ταχύτητα απότομα μέσα στη στροφή, υπάρχει γερή πιθανότητα να σου γυρίσει. Ειδικά αν δεν βάλεις τακούνι στο γκάζι για να σηκώσεις τις στροφές κατά το κατέβασμα.
εννοω λιγο πριν το apex,αρκετα πριν χρειαστω το γκαζι αλλα δεν ειναι εδω το θεμα.
γιατα φρενα συμφωνω αλλα σε δρομο που ξερεις και πηγαινεις απλα γρηγορουτσικα σε ανοιχτες καμπες μπορεις να φρεναρεις απαλα απο την αρχη μεχρι λιγο πριν το apex ωστε να μη φρεναρεις αρχικα.σε γρηγορες ταχυτητες εχω ζησει σκηνες τρομου...φιλος εχει την ταση να κοκκαλωνει τα φρενα μολις υποψιαστει υποστροφη
Εγώ πιστεύω ότι όσο πιο πολλές στροφές έχει ο κινητήρας
(εμπροσθιοκίνητο) τόσο καλύτερο και το πάτημα του,
ακόμα και χωρίς να χρειαστεί να επιταχύνειςΤι σχέση έχει ο κινητήρας με το πάτημα του αυτοκινήτου, και τι ακριβώς σημαίνει 'πάτημα' κατ' εσέ?
εδω ακριβως ειναι η απορια μου... ενα σωρο ατομα βλεπω σε ανοιχτες στροφες χωρις φρενο , να κατεβαζουν πριν τη στροφη βαζοντας τον κινητηρα 1000 στροφες πριν απο τον κοφτη ....και καλα γιατι παταει το αμαξι καλυτερα και ενα σωρο παρομοιες ιστοριες που ομως δε βρισκω λογικη....ουτε αυτοι εχουν απαντηση
-
Ο χρήστης patro έγραψε:
''έτσι ώστε να μπορεί κανείς με τη χρήση του γκαζιού να υποβοηθήσει το στρίψιμο του αυτοκινήτου ή απλά να έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση εμποδίου πάνω στη στροφή να αλλάξει πορεία χωρίς να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου λόγω έλλειψης δύναμης στους κινητήριους τροχούς. ''
ναι αλλα αν ειναι υποστροφικα στημενο το αυτοκινητο(προσθοκινητο παντα)
τα παραπανω δε δουλεουν,σωστα?Όχι. Ακόμα και ένα υποστροφικό αυτοκίνητο, αν αφήσεις γκάζι στην εκδήλωση υποστροφής (κλασική αντίδραση), στις περισσότερες των περιπτώσεων θα δείξει τάση να υπερστρέψει. Εκεί είναι που θέλεις το γκάζι ή, για την ακρίβεια, τη μέγιστη ροπή (εξ ού και το κατέβασμα, βάζεις τον κινητήρα στις στροφές της ροπής του), ώστε να σου 'τραβήξει' τα μούτρα πάλι μπροστά.
krus σκοπος της 'τασης να υπερστρεψει' ειναι να μεινει στο δρομο και να μη φυγει ευθεια ομως δεν θα φτασει(δεν εχω μεγαλη εμπειρια) νομιζω στο σημειο να υπερστρεψει και να κατευθυνθει εντονα προς τα μεσα εκτως αν κανεις μεγαλη κουλαδα
Μα, και τετάκα να μην φας, πάλι δεν θέλεις ΟΛΟ το γκάζι (=όλη τη ροπή)??? Για γρήγορη οδήγηση μιλάμε.
''Με τέτοιες στροφές δεν έχεις ισχύ στα χέρια σου κι αν χρειαστεί να διορθώσεις την πορεία σου θα έχεις πρόβλημα. Για εμένα αυτή η κίνηση δεν είναι τεχνική γρήγορης οδήγησης αλλά ασφαλούς οδήγησης.''
το ιδιο συμπερασμα και εδω? πχ σε ενα παιχνιδιαρικο μικρο βοηθα πραγματι,αλλα ποσο νοημα εχει πχ σe accent,cordoba manosk?
για να το διευκρηνισω ,λεω για το σημειο που χρησιμοποιειται ως φρεναρισμα κινητηρα,
γιατι οχι κατεβασμα στο apex?(υπο την προυποθεση οτι δεν υπαρχει θεμα αποσταθεροποιησης σε ενα υποστροφικο προσθοκινητο)Σε όλα τα αυτοκίνητα βοηθάει.
Κατέβασμα στο apex? Μα, στο apex, πρέπει να έχεις μέσα ΗΔΗ τη σωστή σχέση στο κιβώτιο και να είσαι έτοιμος να σανιδώσεις για την έξοδο. Το φρενάρισμα γίνεται με τα φρένα και τον κινητήρα απλώς να συνεπικουρεί, όχι με τον κινητήρα και ΕΙΔΙΚΑ οχι πάνω στο apex. Αν κατεβάσεις εκεί, απλά τα έχεις κάνει όλα πολύ αργά. Φρενάρουμε με τα φρένα και τους τροχούς στην ΕΥΘΕΙΑ, δλδ ΠΡΙΝ τη στροφή. Υπάρχουν βέβαια ειδικές περιπτώσεις στροφών (και setup αυτοκινήτων), όπου μπορείς να αργήσεις τα φρένα ΛΙΓΟ παραπάνω και να μείνεις (ελαφρά!) στο φρένο και αφού έχεις αρχίσει να στρίβεις, αλλά αυτό ΔΕΝ είναι κανόνας, θέλει εξάσκηση και ΔΕΝ εφαρμόζεται παντού και πάντα.Και, η προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει θέμα αποσταθεροποίησης σε υποστροφικό αυτοκίνητο, απλά δεν ισχύει. Αν κατεβάσεις ταχύτητα απότομα μέσα στη στροφή, υπάρχει γερή πιθανότητα να σου γυρίσει. Ειδικά αν δεν βάλεις τακούνι στο γκάζι για να σηκώσεις τις στροφές κατά το κατέβασμα.
εννοω λιγο πριν το apex,αρκετα πριν χρειαστω το γκαζι αλλα δεν ειναι εδω το θεμα.
γιατα φρενα συμφωνω αλλα σε δρομο που ξερεις και πηγαινεις απλα γρηγορουτσικα σε ανοιχτες καμπες μπορεις να φρεναρεις απαλα απο την αρχη μεχρι λιγο πριν το apex ωστε να μη φρεναρεις αρχικα.σε γρηγορες ταχυτητες εχω ζησει σκηνες τρομου...φιλος εχει την ταση να κοκκαλωνει τα φρενα μολις υποψιαστει υποστροφη
ΜΟΝΟ σε δρόμο που ξέρεις, και πάλι όχι πάντα
Επαναλαμβάνω, μιλάμε για γρήγορη οδήγηση. Αν πας 'γρηγορούτσικα' όπως λες και το μοτέρ έχει στοιχειώδη ροπή, μια χαρά περνάς και με μία πάνω. Αν θες να κλέψεις χρόνο, πρέπει να εξαντλείς τα περιθώρια στο γκάζι πριν φτάσεις στο σημείο που θα πέσεις στα φρένα για να μπεις στη στροφή. -
ναι δε διαφωνω, εννοειται οτι θα εχεις την καταλληλη σχεση...αλλιως κανεις βολτα
δεν ειναι εκει η απορια μου αλλα στο τελευταιο που ειπε ο project940
και μαζι μαυτο απο το τελευταιο που λες '''''''''(Αν πας 'γρηγορούτσικα' όπως λες και το μοτέρ έχει στοιχειώδη ροπή, μια χαρά περνάς και με μία πάνω.)'''''''''' βγαινει οτι αν δεν εχεις ροπη στους τροχους χανεις προσφυση αυτο πως εξηγειται?
-
Ο χρήστης patro έγραψε:
και μαζι μαυτο απο το τελευταιο που λες '''''''''(Αν πας 'γρηγορούτσικα' όπως λες και το μοτέρ έχει στοιχειώδη ροπή, μια χαρά περνάς και με μία πάνω.)'''''''''' βγαινει οτι αν δεν εχεις ροπη στους τροχους χανεις προσφυση αυτο πως εξηγειται?Όχι, δεν βγαίνει αυτό, ούτε είπα αυτό. Αν όμως δεν έχεις ροπή στους τροχούς ΚΑΙ χαθεί η πρόσφυση για ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ λόγο (μπήκες με πολλά, έχει χώμα, βρεγμένο ή οτιδήποτε άλλο), τότε έχεις πρόβλημα να το μαζέψεις. Αυτό λέω.
Αφήνω έξω την περίπτωση απώλειας πρόσφυσης στην έξοδο λόγω υπερβολικής ροπής στους τροχούς, νομίζω είναι προφανές ότι δεν συζητάμε αυτό.
-
krus ασε αυτο το θεμα ,καταλαβαινω τι λες
'Αφήνω έξω την περίπτωση απώλειας πρόσφυσης στην έξοδο λόγω υπερβολικής ροπής στους τροχούς, νομίζω είναι προφανές ότι δεν συζητάμε αυτό.' αντιστοιχα δε χανεις προσφυση και στην εισοδο αν εχεις πολυ ροπη???
για πιο λογο αυτη η ιστορια με το κατεβασμα και το καλυτερη προσφυση που δινει????? ειναι το μεγαλυτερο urban legend της αυτοκινησης---απο ανθρωπους που νομιζουν οτι ξερουν??? -
Ο χρήστης patro έγραψε:
krus ασε αυτο το θεμα ,καταλαβαινω τι λες'Αφήνω έξω την περίπτωση απώλειας πρόσφυσης στην έξοδο λόγω υπερβολικής ροπής στους τροχούς, νομίζω είναι προφανές ότι δεν συζητάμε αυτό.' αντιστοιχα δε χανεις προσφυση και στην εισοδο αν εχεις πολυ ροπη???
για πιο λογο αυτη η ιστορια με το κατεβασμα και το καλυτερη προσφυση που δινει????? ειναι το μεγαλυτερο urban legend της αυτοκινησης---απο ανθρωπους που νομιζουν οτι ξερουν???Δεν χάνεις πρόσφυση στην είσοδο, γιατί στην είσοδο ΔΕΝ ΠΑΤΑΣ γκάζι ή τουλάχιστον δεν πατάς τέρμα γκάζι.
Και δεν είπα πουθενά ότι το κατέβασμα δίνει πρόσφυση, για δεύτερη φορά το επισημαίνω
-
ναι δεν ειπα οτι το ειπες ΕΣΥ.
ετσι ισχυριζονται καποιοι και αυτο ηταν η αφορμη για να γραψω σε αυτο το θεμα ,και δε περιμενω να απαντησεις μονο εσυ αλλα οποιος αλλος εχει μια λογικη εξηγηση. θα επανελθω αυριο
-
Αυτό που εχω παρατηρήσει είναι ότι σε συγκεκριμένη στροφή
που περνάω μέρα παρά μέρα, ενώ με τετάρτη ταχύτητα μπορώ
να μπω max 100km, με τρίτη μπορώ να μπω ανετα με 110km.Πως εξηγείται?
-
Με τρίτη είσαι σε φασμα στροφών που εξυπηρετεί καλύτερα η διαθέσιμη δύναμη του κινητηρα?...
-
Ετσι νομιζω και εγώ.
Στην ίδια πάλι στροφή με απότομο φρενάρισμα και τρίτη
ταχύτητα το αυτοκίνητο δεν κουνήθηκε.
Με τα ίδια χιλιόμετρα και τετάρτη έφυγε λίγο ο κώλος.???
Συμβουλες Γρηγορης Οδηγησης