-
Παιδιά βοήθεια. Το αυτοκίνητο μου είναι μια bmw e30 318i,αυτόματη. Το κιβώτιο έχει τις επιλογές R N D 1 2 3. Aυτό που θέλω να ρωτήσω είναι το εξής. Κινούμαι με το αυτοκίνητο και έχω την επιλογή για παράδειγμα D. Mπορω εν κινήσει να επιλέξω ας πούμε 3? Όταν βρίσκομαι σε κλειστά κομμάτια και θέλω να κινηθώ σε γρήγορους ρυθμούς κάνω τις παρακάτω αλλαγές. Πατώντας την ασφάλεια στο λεβιε από D κατεβάζω σε 3 η σε 2 και το αμάξι κομπλάρει κανονικά ,σαν ένα κανονικό κατέβασμα σε μη αυτόματο αυτοκίνητο. Δε ξέρω όμως κατά πόσο είναι σωστό αυτό. Κατά τη διάρκεια της αλλαγής δεν ακούγεται ο παραμικρός θόρυβος από το σασμάν σα να είναι όλα φυσιολογικά. Σύμφωνα με το τρόπο που λειτουργούν αυτά τα σασμαν (με πλανήτες) δε νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα. Δεν αναφέρεται πουθενά όμως σε κάποιο manual ότι μπορεί να γίνονται αυτές οι αλλαγές εν κινήσει. Παιδιά βοηθήστε γιατί είμαι καινούργιος στα αυτόματα. Αχαχαχαχ κλασικέ συμπλεχτακο ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙΣ.
-
Παιδιά βοήθεια. Το αυτοκίνητο μου είναι μια bmw e30 318i,αυτόματη. Το κιβώτιο έχει τις επιλογές R N D 1 2 3. Aυτό που θέλω να ρωτήσω είναι το εξής. Κινούμαι με το αυτοκίνητο και έχω την επιλογή για παράδειγμα D. Mπορω εν κινήσει να επιλέξω ας πούμε 3? Όταν βρίσκομαι σε κλειστά κομμάτια και θέλω να κινηθώ σε γρήγορους ρυθμούς κάνω τις παρακάτω αλλαγές. Πατώντας την ασφάλεια στο λεβιε από D κατεβάζω σε 3 η σε 2 και το αμάξι κομπλάρει κανονικά ,σαν ένα κανονικό κατέβασμα σε μη αυτόματο αυτοκίνητο. Δε ξέρω όμως κατά πόσο είναι σωστό αυτό. Κατά τη διάρκεια της αλλαγής δεν ακούγεται ο παραμικρός θόρυβος από το σασμάν σα να είναι όλα φυσιολογικά. Σύμφωνα με το τρόπο που λειτουργούν αυτά τα σασμαν (με πλανήτες) δε νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα. Δεν αναφέρεται πουθενά όμως σε κάποιο manual ότι μπορεί να γίνονται αυτές οι αλλαγές εν κινήσει. Παιδιά βοηθήστε γιατί είμαι καινούργιος στα αυτόματα. Αχαχαχαχ κλασικέ συμπλεχτακο ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙΣ.
-
Παιδιά βοήθεια. Το αυτοκίνητο μου είναι μια bmw e30 318i,αυτόματη. Το κιβώτιο έχει τις επιλογές R N D 1 2 3. Aυτό που θέλω να ρωτήσω είναι το εξής. Κινούμαι με το αυτοκίνητο και έχω την επιλογή για παράδειγμα D. Mπορω εν κινήσει να επιλέξω ας πούμε 3? Όταν βρίσκομαι σε κλειστά κομμάτια και θέλω να κινηθώ σε γρήγορους ρυθμούς κάνω τις παρακάτω αλλαγές. Πατώντας την ασφάλεια στο λεβιε από D κατεβάζω σε 3 η σε 2 και το αμάξι κομπλάρει κανονικά ,σαν ένα κανονικό κατέβασμα σε μη αυτόματο αυτοκίνητο. Δε ξέρω όμως κατά πόσο είναι σωστό αυτό. Κατά τη διάρκεια της αλλαγής δεν ακούγεται ο παραμικρός θόρυβος από το σασμάν σα να είναι όλα φυσιολογικά. Σύμφωνα με το τρόπο που λειτουργούν αυτά τα σασμαν (με πλανήτες) δε νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα. Δεν αναφέρεται πουθενά όμως σε κάποιο manual ότι μπορεί να γίνονται αυτές οι αλλαγές εν κινήσει. Παιδιά βοηθήστε γιατί είμαι καινούργιος στα αυτόματα. Αχαχαχαχ κλασικέ συμπλεχτακο ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙΣ.
-
και γιατι δε ρωτάς στη αντιπροσωπεία?
-
Σαν κάτοχος αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο ελπίζω να βοηθήσω. Εν κίνηση λογικά μπορείς να επιλέξεις όποια σχέση θέλεις αρκεί να μην είναι η 1, η οποία είναι ουσιαστικά η πρώτη σχέση. Όπως και εσύ είπες τα κατεβάσματα γίνονται κανόνικα σαν να είναι μη αυτόματο.
Όταν είσαι σταματημένος δοκίμασε να κατεβάσεις-ανεβάσεις το μοχλό χωρίς να έχεις πατημένη την ασφάλεια/πλαινό κουμπί. Εμένα η κορολα μου με 'αφήνει' όταν είμαι στην N να κατεβάσω μέχρι την 2 χωρίς να έχω πατημένο το κουμπί. Όταν είμαι σε κίνηση δεν μπορώ να επιλέξω την 1(L σε μένα) γιατί δεν με αφήνει το κιβώτιο, παρα μόνο όταν είμαι τελείως σταματημένος και όταν κρατήσω πατημένο το πλαινό κουμπί.
Επίσης (σε μένα τουλάχιστο) μπορείς να χρησιμοποιήσεις το κιβώτιο ως σειριακό σε εκκίνηση ξεκινώντας από την L και ανεβάζοντας διαδοχικά σε 2 και D, χωρίς το κιβώτιο να αλλάξει μόνο του σχέση ακόμα και στα κόκκινα. Αυτό σε μένα γίνεται απλά σπρώχνοντας το μοχλό προς τα πάνω.
Με μια γρήγορη αναζήτηση δεν βρήκα φώτο του κιβωτίου σου για να σε βοηθήσω καλύτερα. Εμένα είναι αυτό:Προβλήματα, 0 μέχρι στιγμής και χρησιμοποιώ αρκετά συχνά την διαδικασία που σου ανάφερα πιο πάνω.
-
Φίλε MITORADE σε ευχαριστώ πολύ. Στο ανέβασμα ισχύει και σε μένα το ίδιο. Αν και υπάρχει και το kickdown που σου επιτρέπει να φτάνεις κόφτες με ασφάλεια. από ότι διάβασα επειδή η συμπλεξη γίνετε υδραυλικά δεν υπάρχει πρόβλημα για αλλαγές εν κινηση. Και από το τρόπο που λειτουργεί ένα αυτόματο δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Εμένα μου επιτρέπει να βάλω και 1 εν κινηση πατώντας πάντα την ασφάλεια, βεβαια δεν το έχω δοκιμάσει αυτό με πολλά χιλιόμετρα. από τα 30 km/h πάντως μου επιτρέπει
-
Φίλε MITORADE σε ευχαριστώ πολύ. Στο ανέβασμα ισχύει και σε μένα το ίδιο. Αν και υπάρχει και το kickdown που σου επιτρέπει να φτάνεις κόφτες με ασφάλεια. από ότι διάβασα επειδή η συμπλεξη γίνετε υδραυλικά δεν υπάρχει πρόβλημα για αλλαγές εν κινηση. Και από το τρόπο που λειτουργεί ένα αυτόματο δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Εμένα μου επιτρέπει να βάλω και 1 εν κινηση πατώντας πάντα την ασφάλεια, βεβαια δεν το έχω δοκιμάσει αυτό με πολλά χιλιόμετρα. από τα 30 km/h πάντως μου επιτρέπει
-
Αν βάλεις με 120 χαω 1η ταχύτητα, ούτε 2α δεν θα σου δώσει. Θα αφήσει 3η και θα περιμένει να επιβραδύνεις λίγο για να σου δώσει 2α στο όριο των στροφών (απότομα και αποσταθεροποιώντας λίγο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου).
Βάζε ότι ταχύτητα θέλεις δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα - μόνο να προσέχεις στις ανηφόρες (βουνά) να μη πατινάρει άσκοπα ο μετατροπέας για πολύ ώρα γιατί υπερθερμαίνεται (π.χ. συνεχόμενη 3η με 2000σαλ αντί 2α με 2500σαλ).
Όταν παρκάρεις να αφήνεις πρώτα το αυτοκίνητο στο νεκρό, να βάζεις χειρόφρενο και μετά να επιλέγεις το Ρ. Υπάρχει ένα πειράκι στο σαζμάν που μπλοκάρει τη μετάδοση στο Park και είναι ευαίσθητο, δεν του αρέσει να δέχεται όλο το βάρος του αυτοκινήτου στις κατηφόρες.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όταν παρκάρεις να αφήνεις πρώτα το αυτοκίνητο στο νεκρό, να βάζεις χειρόφρενο και μετά να επιλέγεις το Ρ. Υπάρχει ένα πειράκι στο σαζμάν που μπλοκάρει τη μετάδοση στο Park και είναι ευαίσθητο, δεν του αρέσει να δέχεται όλο το βάρος του αυτοκινήτου στις κατηφόρες.Σωστός. Αν το κάνεις αυτό (κρεμάσεις το αυτοκίνητο στον πείρο), ενδέχεται να δυσκολευτείς κιόλας να πας το λεβιέ στο D από το P όταν θα ξαναβάλεις μπροστά.
-
Σε πολλά σαζμάν αυτό το πειράκι είναι πάνω στο κέλυφος του σαζμάν. Με πολλή κακή χρήση (ακόμα και αν δεν σπάσει) μπορεί να κουνηθεί και να έχει μικροδιαρροές λαδιού από εκεί. Αυτή η βλάβη δεν επισκευάζεται, πάντα θα λερώνει εκείνη η πλευρά του σαζμάν.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αν βάλεις με 120 χαω 1η ταχύτητα, ούτε 2α δεν θα σου δώσει. Θα αφήσει 3η και θα περιμένει να επιβραδύνεις λίγο για να σου δώσει 2α στο όριο των στροφών (απότομα και αποσταθεροποιώντας λίγο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου).Βάζε ότι ταχύτητα θέλεις δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα - μόνο να προσέχεις στις ανηφόρες (βουνά) να μη πατινάρει άσκοπα ο μετατροπέας για πολύ ώρα γιατί υπερθερμαίνεται (π.χ. συνεχόμενη 3η με 2000σαλ αντί 2α με 2500σαλ).
Όταν παρκάρεις να αφήνεις πρώτα το αυτοκίνητο στο νεκρό, να βάζεις χειρόφρενο και μετά να επιλέγεις το Ρ. Υπάρχει ένα πειράκι στο σαζμάν που μπλοκάρει τη μετάδοση στο Park και είναι ευαίσθητο, δεν του αρέσει να δέχεται όλο το βάρος του αυτοκινήτου στις κατηφόρες.
Μορείς να εξηγήσεις γιατί πατινάρει με συνεχόμενη τρίτη στην ανηφόρα; Εγώ σε ανηφόρες πολλές φορές αν το αυτοκίνητο έχει αποκτήσει κεκτημένη ταχύτητα με D, κρατώντας το γκάζι απαλά κρατά 3η ή 4η με χαμηλές στροφές. Αυτό γιατί να δημιουργεί πρόβλημα;
-
Θα συμφωνήσω και εγώ με τους προλαλήσαντες, σαν μακροχρόνιος χρήστης (και) αυτόματου κιβωτίου. Μπορείς να κάνεις κατεβάσματα εν κινήσει χωρίς πρόβλημα. Βέβαια παρόλο που το σύστημα (φαντάζομαι και σε ΒΜW) έχει δικλείδες προστασίας καλό θα ήταν να το χρησιμοποιείς όπως θα χρησιμοποιούσες ένα manual κιβώτιο...Δηλαδή δεν υπάρχει κανένας λόγος να δοκιμάσεις με 4η και 150Κm/ώρα να κατεβάσεις σε 2η, παρόλο που το σύστημα θα περιμένει μέχρι να το κάνει να φτάσεις τα όρια στροφών... Όμως σε ένα φανάρι που τα έχεις δει σκούρα (κοκκινίζει εννοώ ) και είσαι με σπασμένη δευτέρα, μπορείς μαζί με **μπόλικο φρένο ** να δοκιμάσεις κατέβασμα σε 1η...Βέβαια ένα έξυπνο proactive κιβώτιο συχνά σε προλαβαίνει και κάνει μόνο του την αλλάγή...
Αυτά... -
Αχ παιδιά με ανακουφίζετε. Η σπορ οδήγηση δηλαδη δε λαμβάνει τέλος.
-
Εγω παλι, οδηγοντας ενα ταπινό Accent - φανταζομαι θα ειναι μικρες οι διαφορες με την BMW - οταν ειμαι με το D και βρεθω σε ανηφορα ή θελω να κινηθω γρηγορα απλα παταω το γκαζι πιο πολυ και το αμαξι κατεβαζει σχεση αυτοματα. Για να επανελθει απλα αφηνω μετα παλι το γκαζι και επιστρεφει στην προηγουμενη σχεση - ας πουμε την 5η.
Αλλαγες κανω ελευθερα φυσικα εκτος απο το να παω απο το D στο 1 γιατι...δεν θελω να το δοκιμασω. -
Σε ορεινές διαδρομές κανονικά χρησιμοποιείς τις ενδιάμεσες σχέσεις για να μην ανεβοκατεβάζει συνέχεια το κιβώτιο (ή πατινάρει πολύ) γιατί φθείρεται (και υπερθερμαίνεται). Υπάρχουν (λίγα) κιβώτια που έχουν grade logic και κάνουν αυτή τη δουλειά μόνα τους αλλά δεν είναι τόσο δύσκολο να κουνήσει κάποιος το χέρι του.
Το κακό με τα αυτόματα στις ανηφόρες είναι οι πολύ αραιές σχέσεις και δυστυχώς η θορυβώδης λειτουργία στις ψηλές στροφές.
-
Πράγματι τα 4τάχυτα αυτόματα με τις αναγκαστικά πολύ αραιές σχέσεις προβληματίζουν σε μεγάλες ανηφορικές διαδρομές όταν δεν υπάρχουν πολλά άλογα κάτω από το καπό να αντισταθμίσουν την αραιή κλιμάκωση.
Πάντως σε αρκετά αμερικάνικα σύγχρονα μοντέλα (ή γιαπωνέζικα που προορίζονται για την αγορά της Αμερικής) η ροπή και η ιπποδύναμη είναι τέτοια που το αραιό 4-τάχυτο μπορεί να κάνει το στροφόμετρο να κινείται σαν στροφόμετρο UNO turbo πρώτης γενιάς ....(με αντίτιμο πολύ υψηλή κατανάλωση φυσικά...)
Θα έλεγα φίλε leonp ότι ο θόρυβος είναι ενοχλητικότερος (σε αυτόματα που έχω δοκιμάσει βέβαια) κατά την εκκίνηση, ειδικά σε ανηφόρα, παρά στις υψηλές στροφές, όπου συνήθως ο κινητήρας πνίγει τους υπόλοιπους θορύβους...Πάντως πράγματι, και με βάση στοιχεία του κατασκευαστή το αυτόματο κιβώτιο είναι περισσότερο θορυβώδες σε όλες τις κλίμακες στροφών. -
Αναφέρεσαι στον επιπλέον θόρυβο που κάνει το αυτόματο σαζμάν, αυτό δεν με πειράζει πολύ. Εμένα με ενοχλεί περισσότερο ο θόρυβος από το κινητήρα που δουλεύει σε πολλές στροφές λόγω των αραιών σχέσεων (στις ανηφόρες, στο ίσιο είναι μια χαρά).
Δεν φταίει ότι είναι μόνο 4 οι σχέσεις αλλά η πολύ κακή επιλογή τους. Π.χ. στο συγκριτικό RAV και Santa Fe και τα δύο είχαν 3η ταχύτητα που έπιανε (σχεδόν) τελική. Πολύ, πολύ αραιές οι σχέσεις και φυσικά ο θόρυβος γιατί πρέπει να τις κρατάς (με το χέρι) στις ανηφόρες πριν αλλάξεις γιατί με την αλλαγή θα πέσουν πολύ οι στροφές. Με τόσο μακριά 3η στις ορεινές διαδρομές θα κινείσαι συνέχεια με 2α.
-
Κατάλαβα τι εννοείς..... Κρατάς τις στροφές ψηλά γιατί αν ανεβάσεις, η επόμενη σχέση είναι τόσο μακριά που ο κινητήρας 'ψοφάει'.....οπότε αναγκάζεσαι να είσαι στις 4000+ για να έχεις αίσθηση στο γκάζι.....Σε έντονες ανηφορικές διαδρομές συμβαίνει συχνά.....
-
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας γιατί και στο δικό μου έτσι είναι. Φαντάζομαι στα αυτόματα με 5 ταχύτητες θα είναι καλύτερα τα πράγματα.
-
Ο χρήστης ekatsaros έγραψε:
Κατάλαβα τι εννοείς..... Κρατάς τις στροφές ψηλά γιατί αν ανεβάσεις, η επόμενη σχέση είναι τόσο μακριά που ο κινητήρας 'ψοφάει'.....οπότε αναγκάζεσαι να είσαι στις 4000+ για να έχεις αίσθηση στο γκάζι.....Σε έντονες ανηφορικές διαδρομές συμβαίνει συχνά.....Εγώ πάλι γιατί δεν έχω αυτή την αίσθηση; Με το Hyundai Matrix με 103 άλογα και σε έντονη ανηφόρα, με τον επιλογέα στο D, πάει άνετα με 3000 στροφές (σχέση δεν ξέρω ποια έχει επιλέξει, πάντως όχι πρώτη) και νοιώθω ότι έχει αρκετή δύναμη (δεν ψοφάει). Με απλά λόγια, δεν χρειάζεται να το ζορίζω και να φτάνουν οι στροφές στα ύψη.
Φιλικά,
Σπύρος
ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΣΑΣΜΑΝ