Επειδή κάποιοι γράφουν για σωστή 'ψυχολόγηση' των άλλων οδηγών μέσα από αστραπιαίο data gathering, για να δούμε πόσο είμαστε οι περισσότεροι στις μεγάλες ταχύτητες...
QUIZ
Έστω ότι πάτε με 200km/h κι ο μπροστινός σας με 120km/h, που σημαίνει ότι τον πλησιάζετε με σχετική ταχύτητα 22 μέτρα το δευτερόλεπτο.
Έστω ότι το αυτοκίνητό σας είναι ικανό να δώσει μέγιστη πλευρική επιτάχυνση της τάξεως του 1g (10m/s^2) σε καλή άσφαλτο. Στην περίπτωση αυτή, η ελάχιστη μεταξύ σας απόσταση, μετά την οποία δεν προλαβαίνετε να τον αποφύγετε αν αλλάξει ξαφνικά πορεία, θα είναι περίπου 20μ (*)
Έστω επίσης ότι ο χρόνος αντίδρασης σας σε πιθανή στραβή είναι περιπου 0.5', που δίνει άλλα 10μ αναγκαίας απόστασης από το μπροστινό σας όχημα για να προλάβετε να αντιδράσετε εγκαίρως με 200km/h.
Ερώτηση: Μπορείτε/προλαβαίνετε, από 30μ απόσταση (όπου και θα λήξει η προθεσμία του 'data gathering' και μετά τα οποία αν γίνει η στραβή θα είναι πολύ αργά) ή περισσότερα (2 δευτερόλεπτα πριν τον πλησιάσετε στα 30μ θα τον έχετε στα 75μ) να δείτε αν αυτός που πλησιάζετε φοράει εξάτμιση, αν έχει σήμα γιατρού, αν μιλάει στο κινητό, αν ψάχνει σταθμό στο ραδιόφωνο, κλπ, για να τον 'ψυχολογήσετε' σωστά; Ας μην είναι και νύχτα. Τι στοιχεία νομίζετε ότι θα προλάβετε να πάρετε από τέτοιες αποστάσεις σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα και σε τι θα στηρίξετε την 'ψυχολόγηση' του προπορευόμενου;
(*)Ένας πρόχειρος υπολογισμός για αποφυγή εμποδίου με 22m/s (η ταχύτητα μας ως προς το εμποδιο) δίνει 14μ ελάχιστη απόσταση για ελιγμό 'πλάτους' 2μ , με 1g πλευρική επιτάχυνση. Όμως δεν έχουμε κατευθείαν μέγιστη πλευρική επιτάχυνση (καθώς το τιμόνι στρίβει σταδιακά) και θεωρώ το 20μ ως πιο λογικό νούμερο από το 14μ - εντελώς αυθαίρετα και χωρίς να έχω καθήσει να ολοκληρώσω για να υπολογίσω με μεγαλύτερη ακρίβεια.