-
Να χαιρετισω την παρεα και να παρατηρησω οτι στο θεμα της διαρκειας δεν αναφερετε το ειδος των λιπαντικων που ειναι σημαντικο για την διαρκεια του λαδιου.
Ακομη και τα συνθετικα δεν ειναι ιδια μεταξυ τους σε αποδοση. -
Χρησιμοποιω τα λαδια που αναφερει το βιβλιο του κατασκευαστη.
Παρ'αυτα ΘΕΛΩ και αλλαζω τα λαδια μου καθε 5000-6000 χιλιομετρα ενω θα πρεπε καθε 10000.Ο τροπος οδηγησης μου ειναι τετοιος ωστε ο κινητηρας να καταπονειται σε υψηλες στροφες αφου εχει ζεσταθει το λαδι.
Επιθυμω να αποφυγω την φθορα απο κατι τοσο σημαντικο οσο το λαδι.Ασχετα αν προκαλω με την χρηση του αυτοκινητου.
Οι εταιριες θελοντας να ειναι ανταγωνιστικες προτεινουν αυτο που συμφερει. Το καντε service μετα απο 15.000 χιλ. αφηνει μεγαλα περιθωρια να γινει κακο στον κινητηρα.Το φθηνο δεν ειναι καλο αν και ειναι δελεαστικο σημερα.
Για τον ογκο του λαδιου και τα περι οικολογιας και λοιπα να τα σκεφτονταν πριν τα παραγουν και τα διαθεσουν διαφορετικα να τα καταργησουν και να μας δωσουν νεες λυσεις.Ανακυκλωση υπαρχει και ειναι πραγματικοτητα για καθε συνεργειο που σεβεται τον εαυτο του . δειτε που πανε τα λαδια στην επομενη αλλαγη.
Στεργιος
-
ΠΑΙΔΙΑ, ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΛΑΔΙΑ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΑΠ' ΟΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ...
ΓΙΑΤΙ Ο (ΚΑΘΕ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ Γ@Μ@Ν ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ. ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΜΒΑΝΩ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΟΝΟΜΑ ΟΤΙ ΤΑ ΜΟΤΕΡ ΤΟΥ ΣΠΑΝΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ... ΤΩΡΑ ΣΙΓΟΥΡΑ, ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΛΑΔΙΑ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΛΑΦΡΩΝΕΤΕ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΣΑΣ (ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ ΚΑΤ'ΕΜΕ) ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΚΑΙ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ (ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΣΤΟ ΚΟΥΡΜΠΕΤΙ, Π.Χ. Ο FIRE ΤΗΣ FIAT Ή Ο TU ΤΗΣ PSA ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΒΓΑΙΝΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 10 ΧΡΟΝΙΑ). ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΠΟΛΥ...
-
φυσικα οι κινητηρες δουλευουν με τον ιδιο τροπο οπως οταν κατσκευαστηκαν ασχετα με το αν βελτιωθηκαν βλεπε καυσαερια,Injection,αμεσος ψεκασμος και λοιπα που εφαρμοστηκαν στους παλιους κινητηρες.
το λαδι δεν παυει να ειναι αναλωσιμο και να υποκειται σε νομους της φυσικης που αλλαζουν τις ιδιοτητες του οσο και αν το βελτιωνουμε με προσθετα και νεες τεχνικες καστασκευης. Οταν λοιπον σπας τον κινητηρα ή αφηνεις το λαδι για ενα σοβαρο χρονικο διαστημα/χιλιομετρα και δεν καταλαβαινεις τιποτα αλαζεις την δομη του λαδιου σου σε σημειο τετοιο ωστε πλεον να μην κανει την δουλεια του. ε μια δυο την τριτη θα χεις ανεπιθιμητη φθορα.
Δεν σημαινει οτι θα εχεις προβλημα αμεσα αλλα σιγουρα η φθορα υπαρχει.Η τριβη ειναι παντα εκει και περιμενει την αδυναμη στιγμη
αναλωσιμο για το οποιο κανενας μας δεν μπορει να ειναι σιγουρος αυτο ειναι το λαδι για μενα. και αν ειναι να ειμαι μιζερος για τα 4.5 λιτρα λαδι που εχουν 20 € τι αλλο να πω. ΧΑΛΑΛΙ ΤΟΥ αλλωστε ολοι λιγο πολυ κανουμε ασκοπα εξοδα . αυτο ειναι τουλαχιστο προς οφελος.
Στεργιος
-
Ο χρήστης b_stergios έγραψε:
Χρησιμοποιω τα λαδια που αναφερει το βιβλιο του κατασκευαστη.
Παρ'αυτα ΘΕΛΩ και αλλαζω τα λαδια μου καθε 5000-6000 χιλιομετρα ενω θα πρεπε καθε 10000.Ο τροπος οδηγησης μου ειναι τετοιος ωστε ο κινητηρας να καταπονειται σε υψηλες στροφες αφου εχει ζεσταθει το λαδι.
Επιθυμω να αποφυγω την φθορα απο κατι τοσο σημαντικο οσο το λαδι.Ασχετα αν προκαλω με την χρηση του αυτοκινητου.
Οι εταιριες θελοντας να ειναι ανταγωνιστικες προτεινουν αυτο που συμφερει. Το καντε service μετα απο 15.000 χιλ. αφηνει μεγαλα περιθωρια να γινει κακο στον κινητηρα.Το φθηνο δεν ειναι καλο αν και ειναι δελεαστικο σημερα.
Για τον ογκο του λαδιου και τα περι οικολογιας και λοιπα να τα σκεφτονταν πριν τα παραγουν και τα διαθεσουν διαφορετικα να τα καταργησουν και να μας δωσουν νεες λυσεις.Ανακυκλωση υπαρχει και ειναι πραγματικοτητα για καθε συνεργειο που σεβεται τον εαυτο του . δειτε που πανε τα λαδια στην επομενη αλλαγη.
Στεργιος
Εφ' όσον χρησιμοποιείς τα λάδια πού ΑΝΑΦΕΡΕΙ στο βιβλιο ο κατασκευαστής , έστω και κάτω απο τις πιό αντίξοες συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα , πιστεύεω ότι θα ήταν ΑΠΟΛΥΤΩΣ χρήσιμο και για τα υπόλοιπα μέλη του forum να μάθουμε ΠΟΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ λιπαντικό χρησιμοποιείς ( ή σε προτρέπουν / υποχρεώνουν να χρησιμοποιείσεις) και,σε ποιό όχημα , ποιού κατασκευαστή και σε ποιόν κινητήρα γίνεται αυτό.
-
Ο χρήστης b_stergios έγραψε:
φυσικα οι κινητηρες δουλευουν με τον ιδιο τροπο οπως οταν κατσκευαστηκαν ασχετα με το αν βελτιωθηκαν βλεπε καυσαερια,Injection,αμεσος ψεκασμος και λοιπα που εφαρμοστηκαν στους παλιους κινητηρες.Αντιθέτως, οι κινητήρες αυτοί συνεχώς βελτιώνονται καθώς βελτιώνονται τα υλικά και οι μηχανές που τους κατασκευάζουν. Κλασσικό παράφειγμα οι ΤU των 106 και 206 της Πεζώ, που από το 2000 και μετά παίρνουν και 30άρι λάδι, ενώ για τα παλαιότερα μοντέλα είναι απαγορευμένο. Αυτό οφείλεται στην μεγαλύτερη ακρίβεια κατά την κατασκευή του κινητήρα.
Θα συμφωνήσω με τον MarkVag, μην τρελαίνεστε με τα λάδια...βάζεις αυτό που πρέπει, το αλλάζεις σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή και καθάρισες. Άλλωστε ο κατασκευαστής έχει προβλέψει και το ζόρισμα και τις θερμοκρασίες που θα δει ο κινητήρας.
Εκτός και αν ξεκινάτε κάθε κρύο πρωινό με κόφτες... -
Ο χρήστης markvag έγραψε:
[.........ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΕΓΩ ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΖΩ ΤΟΝΟΥΣ. ΘΑ ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΚΑΙ ΘΑ ΜΟΥ ΕΣΠΑΓΕ ΤΑ ΝΕΥΡΑ, ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΞΕΧΝΟΥΣΑ ΣΥΧΝΑ ΣΤΟΝ Υ/Η-ΣΤΟ ΧΑΡΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΞΕΧΝΑΩ). ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝΟΥΣ (ΜΕ ΜΙΚΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΕΦ. ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ). ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ...ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΝΕΥΡΙΣΤΙΚΟ, ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ...ειναι γνωστο σε ολους οσους εχουν καποια σχετικη εμπειρια με chat οτι η χρηση των κεφαλαιων ''απαγορευεται'' γιατι ειναι αντιστοιχο με το να φωναζει καποιος δυνατα και οχι να συζηταει.
ειναι λοιπον θεμα ''καλων τροπων'' και συμπεριφορας οσο και αν αυτο μπορει να μην ειναι ευκολο να κατανοηθει μερικες φορες.
και εγω ξεκινωντας εκανα το ιδιο λαθος αλλα γρηγορα το καταλαβα και σταματησα να ''φωναζω''.
επισης ειναι αρκετα κουραστικο για μενα, και σε αλλους οπως εχω διαβασει, να γραφουν σχετικα με το να διαβαζεις κειμενο σε κεφαλαια παρα σε μικρα.
τελος για του τονους δεν τους χρησιμοποιω γιατι δεν το εχω συνηθισει στο πληκτρολογιο και αν προσπαθησω αργω πολυ και βαριεμαι ...........δεν βλεπω τον λογο ομως να μην γραφουμε μικρα επειδη δεν μπορουμε ή δεν θελουμε να βαζουμε τονους................τι εχει δηλαδη ενα κειμενο μη τονισμενο;;;;;;;; και νοημα βγαζεις και δεν σου ''βγαινουν'' τα ματια.
-
Ελπίζω να είστε όλοι καλά. Απλά θα ήθελα να επισημάνω , ότι για θέματα που αφορούν τα λιπαντικά μέρη του κινητήρα και μάλιστα σχετικά με τα VW ρωτήστε με pm τον G60power.Είναι εκπληκτικός γνώστης!Είμαι κάτοχος ενός Ιμπίθα 2001 1400 101 αλόγων και με ελάχιστες βελτιώσεις αλλά...αρκετή πίεση στο αμάξι, το κυριότερο πράγμα που με απασχόλησε ήταν η σωστή επιλογή τόσο βαλβολίνων όσο κυρίως λαδιών.Με τη συμβουλή του οδηγού αγώνων και καλού φίλου Κωνσταντίνου Παραδείση η επιλογή και αλλαγή των βαλβολίνων ήδη από τα 15000 χλμ με ενισχυμένες αγωνιστικών προδιαγραφών SRG Silicoline ήταν η καλύτερη επιλογή!Επειδή κατά καιρούς έχω οδηγήσει τόσο μικρές ιταλικές,ιαπωνικές όσο και γαλλικές καινούριες σβέλτες βολιδίτσες, σας λέω ότι όταν ζεσταθούν οι βαλβολίνες αυτές είναι θαύμα , ο επιλογέας εξαιρετικός για τα δεδομένα και αν δεν αναζητάς καθαρά αγωνιστικά κατεβάσματα αλλά στοχεύεις γρήγορα και με ακρίβεια στον επιλογέα,είναι μονόδρομος.Με 30000 χλμ στο οδόμετρο έχω μείνει έκπληκτος από την αποτελεσματικότητα του επιλογέα από ένα κατασκευαστή που πέραν της αξιοπιστίας δε διακρίνεται πουθενά αλλού στα κιβώτιά του.
Αναφορικά με τα λάδια και με το θέμα αλλαγής και κατάλληλου χρόνου, όποιος αλλάζει μέσα στις συνθήκες της Αθήνας κάθε 20000 λάδια...είναι καταδικασμένος να φθείρει τον κινητήρα νωρίς!Εγώ στα 7500 του κατασκευαστή και πάλι φοβάμαι!Πάντως η επιλογή των Motul 300V Competition 15/50 που έκανα είναι ό,τι καλύτερο...αφού μαζί με την εκπληκτική απόδοση του κινητήρα σε κάθε υψηλή θερμοκρασία μειώθηκε και ο θόρυβος στο ρελαντί με κρύο αλλά κυρίως ζεστό κινητήρα!Μην ακούτε πάντα τον κατασκευαστή!Αν απαιτείτε από το αμάξι σας πολλά, τότε απευθυνθείτε σε γνώστες και υπάρχουν αρκετοί σε κάθε αυτοκινητιστικό σάιτ.
Φιλικά -
O georgex λέει ότι η Skoda προτείνει 15000km. Εμένα η Seat στον ίδιο κινητήρα γιατί προτείνει 7500km? Τι να πω ...
Παρεμπιπτόντως πλησιάζω τα 7500km και δεν ξέρω τι λάδια να βάλω ... έχετε κάτι να προτείνετε? (Seat Leon 1.8 20VT) -
Ο χρήστης io9 έγραψε:
Παρεμπιπτόντως πλησιάζω τα 7500km και δεν ξέρω τι λάδια να βάλω ... έχετε κάτι να προτείνετε? (Seat Leon 1.8 20VT)Aral Basic Tronic 10W40, αν θες ημι-συνθετικά. Tα προτείνει και η VW. Είναι τα καλύτερα ημι-συνθετικά που έχω βάλει. Μετά από αυτά θα δοκιμάσω και τα Εlf 10W40, για τα οποία έχω ακούσει καλά λόγια.
Σε συνθετικά, όλες οι γνωστές μάρκες έχουν καλά προϊόντα.
-
Ο χρήστης Χρονομέτρης έγραψε:
Πάντως η επιλογή των Motul 300V Competition 15/50 που έκανα είναι ό,τι καλύτερο...αφού μαζί με την εκπληκτική απόδοση του κινητήρα σε κάθε υψηλή θερμοκρασία μειώθηκε και ο θόρυβος στο ρελαντί με κρύο αλλά κυρίως ζεστό κινητήρα!Μην ακούτε πάντα τον κατασκευαστή!ΦιλικάΑυτά τα λάδια είναι από τα καλύτερα, αλλά θέλουν άλλαγμα κάθε 5000km. Σύμφωνα με την Motul, δεν προορίζονται για καθημερινή χρήση και μεγάλα διαστήματα μεταξύ των αλλαγών. Είναι αγωνιστικά λάδια.
-
Ο χρήστης BTS έγραψε:
Πρόσφατα με ρώτησαν δύο φίλοι με καινούργια Corsa και Punto αντίστοιχα τι λάδια να χρησιμοποιούν και κάθε πότε να τα αλλάζουν.Ανοίγω τα manual τους...
Στο Corsa ανέφερε μόνο τα επιτρεπόμενα ιξώδη και στο Punto ΟΛΟ το manual ήταν ένας κατάλογος με τους αντιπροσώπους της Φίατ παγκοσμίως!Το Punto έρχεται με 3 βιβλιαράκια. Τα δύο πρώτα είναι τα manual σε ελληνικά και αγγλικά και το τρίτο είναι ένας κατάλογος με όλους τους αντιπροσώπους FIAT παγκοσμίως. Μάλλον ο φίλος σου δεν κατάλαβε ότι ήθελες το manual , το οποίο φυσικά και αναφέρει όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες για τις αλλαγές λαδιών και τα χαρακτηριστικά των λαδιών
-
Ο χρήστης alexastrag έγραψε:
[.........ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΕΓΩ ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΖΩ ΤΟΝΟΥΣ. ΘΑ ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ (ΚΑΙ ΘΑ ΜΟΥ ΕΣΠΑΓΕ ΤΑ ΝΕΥΡΑ, ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΞΕΧΝΟΥΣΑ ΣΥΧΝΑ ΣΤΟΝ Υ/Η-ΣΤΟ ΧΑΡΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΞΕΧΝΑΩ). ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝΟΥΣ (ΜΕ ΜΙΚΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΕΦ. ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ). ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ...ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΝΕΥΡΙΣΤΙΚΟ, ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ...
ειναι γνωστο σε ολους οσους εχουν καποια σχετικη εμπειρια με chat οτι η χρηση των κεφαλαιων ''απαγορευεται'' γιατι ειναι αντιστοιχο με το να φωναζει καποιος δυνατα και οχι να συζηταει.
ειναι λοιπον θεμα ''καλων τροπων'' και συμπεριφορας οσο και αν αυτο μπορει να μην ειναι ευκολο να κατανοηθει μερικες φορες.
και εγω ξεκινωντας εκανα το ιδιο λαθος αλλα γρηγορα το καταλαβα και σταματησα να ''φωναζω''.
επισης ειναι αρκετα κουραστικο για μενα, και σε αλλους οπως εχω διαβασει, να γραφουν σχετικα με το να διαβαζεις κειμενο σε κεφαλαια παρα σε μικρα.
τελος για του τονους δεν τους χρησιμοποιω γιατι δεν το εχω συνηθισει στο πληκτρολογιο και αν προσπαθησω αργω πολυ και βαριεμαι ...........δεν βλεπω τον λογο ομως να μην γραφουμε μικρα επειδη δεν μπορουμε ή δεν θελουμε να βαζουμε τονους................τι εχει δηλαδη ενα κειμενο μη τονισμενο;;;;;;;; και νοημα βγαζεις και δεν σου ''βγαινουν'' τα ματια.
ΟΚ, αν είναι έτσι ζητώ συγνώμη και θα γράφω με μικρά. Ναι, δεν έχω μεγάλη εμπειρία σε chat, οπότε ελπίζω να με συγχωρήσετε
Πάντως επιμένω ότι δε μ'αρεσουν τα μικρά γράμμτα χωρίς τόνους. Απλά δεν είναι σωστά Ελληνικά, όχι ότι τα Ελληνικά μου είναι τέλεια, απλά αυτό είναι κάτι που μ' ενοχλεί. Το καταλαβαίνω βέβαια ότι το να μπαίνουν τόνοι στο ηλεκτρονικό κείμενο είναι δύσκολο... -
Ο χρήστης cdro έγραψε:
Μάλλον ο φίλος σου δεν κατάλαβε ότι ήθελες το manualΜάλλον κάτι τέτοιο έγινε. Και του είπα, 'το manual'... Τώρα θα πάω να του πω 'κατέβαινε και τα άλλα δύο'...
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
[
ΟΚ, αν είναι έτσι ζητώ συγνώμη και θα γράφω με μικρά. Ναι, δεν έχω μεγάλη εμπειρία σε chat, οπότε ελπίζω να με συγχωρήσετε
Πάντως επιμένω ότι δε μ'αρεσουν τα μικρά γράμμτα χωρίς τόνους. Απλά δεν είναι σωστά Ελληνικά, όχι ότι τα Ελληνικά μου είναι τέλεια, απλά αυτό είναι κάτι που μ' ενοχλεί. Το καταλαβαίνω βέβαια ότι το να μπαίνουν τόνοι στο ηλεκτρονικό κείμενο είναι δύσκολο...ΑΨΟΓΟΣ!!!!!!!!!!
εαν αλλαζαν και τα γκρικλις οσοι τα χρησιμοποιουν ενω εχουν ελληνικες γραμματοσειρες θα ηταν πολυ καλυτερα.
-
Τα διαστήματα αλλαγής λαδιών έχουν ανέβει τα τελευταία χρόνια.
Είναι λόγω καλύτερων λαδιών ή/και μηχανικών μερών, ή επειδή θέλουν οι κατασκευαστές να εμφανίζουν μεγαλύτερα μεταξύ αλλαγών διαστήματα?
Ελπίζω το 1ο. Θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας. Αντέχουν τα λάδια 15-20 χιλιάδες χιλιόμετρα μεταξύ αλλαγών, που προτείνουν μερικοί κατασκευαστές?
γεια χαρα σε ολους. προσφατα αγορασα το passat 1.6 και σε ερωτηση που εκανα για την πρωτη αλλαγη λαδιων ο αντιπροσωπος(φιλοσιδης) ηταν κατηγορηματικος οτι πρεπει να γινει στα 15000 κλμ. που προτεινει και ο κατασκευαστης. επειδη εχω οικολογικες ανησυχιες αλλα προσεχω και το αυτοκινητο μου, τι λετε να κανω ? οσο για την συχνοτητα των επομενων αλλαγων μαλλον λεω να ακολουθησω την εντολη του κατασκευαστη γιατι τα αυτοκινητα που χρησιμοποιω δεν τα σπαω (το πολυ 4500-5000 στροφες(το προηγουμενο renault19 το εδωσα με 170000 και στον κοφτη δεν το πηγα ποτε !!!)) και δεν κινουμαι μεσα στο κεντρο της αθηνας σχεδον ποτε.
-
Ο χρήστης bgiorgo έγραψε:
[............ γεια χαρα σε ολους. προσφατα αγορασα το passat 1.6 και σε ερωτηση που εκανα για την πρωτη αλλαγη λαδιων ο αντιπροσωπος(φιλοσιδης) ηταν κατηγορηματικος οτι πρεπει να γινει στα 15000 κλμ. που προτεινει και ο κατασκευαστης. επειδη εχω οικολογικες ανησυχιες αλλα προσεχω και το αυτοκινητο μου, τι λετε να κανω ? οσο για την συχνοτητα των επομενων αλλαγων μαλλον λεω να ακολουθησω την εντολη του κατασκευαστη γιατι τα αυτοκινητα που χρησιμοποιω δεν τα σπαω (το πολυ 4500-5000 στροφες(το προηγουμενο renault19 το εδωσα με 170000 και στον κοφτη δεν το πηγα ποτε !!!)) και δεν κινουμαι μεσα στο κεντρο της αθηνας σχεδον ποτε.μαλλον θα συμφωνησω οτι πιο τακτικες αλλαγες απο οσο συστηνει ο κατασκευαστης καλο ειναι να γινονται εφ'οσον χρησιμοποιουνται καλης ποιοτητας λιπαντικα και οχι φτηνιαρικα .
δεν νομιζω οτι συντρεχουν λογοι οικολογικης συνειδησης για αυτον τον σκοπο γιατι τα λαδια πλεον εδω και πολλα χρονια ανακυκλωνονται και αφου καθαριστουν καταλληλα και με τον εμπλουτισμο τους με χημικα προσθετα ξανασυσκευαζονται και χρησιμοποιουνται παλι.
εκτος και αν, οπως μερικοι ηλιθιοι φραγκοφονιαδες κανουν, για να γλυτωσουν μερικα cents αφου τα αλλαξουν μονοι τους μετα τα ξεφορτωνονται στα φρεατια των ομβριων.
τελος θα ηθελα να επισημανω οτι η λογικη ''δεν το σπαω '' για να μην χαλασει και παω νορμαλ μεχρι καποιο αριθμο στροφων μπορει πολλες φορες να εχει τα εντελως αντιθετα αποτελεσματα γιατι υπαρχουν πολλα προβληματα που μπορει να παρουσιαστουν πηγαινοντας αργα.
κανενας κινητηρας δεν παθαινει απολυτως τιποτα οταν ενιοτε ''ξεκαπνιζεται'' κοντα στο ενδεικτικο οριο των στροφων του [κοκκινο] και μαλιστα αυτο επιβαλεται να γινεται............. ενω στην συνεχεια δουλευει και πιο ''στρωτα'' εφ'οσον κατι τετοιο δεν γινεται οταν δεν εχει την καταλληλη θερμοκρασια λειτουργιας.
-
Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να ξακαθαρίσουμε για τί κινητήρες μιλάμε.
Αν μιλάμε για ατμοσφαιρικά μοτέρ σύγχρονης τεχνολογίας,πιστεύω οτι αλλαγές σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή άκόμη κι αν μιλάνε για κάθε 15000 χλμ,δεν θα προξενήσουν βλάβες στον κινητήρα,αρκεί η στάθμη να είναι πάντα ανάμεσα στο min και max.Μόνο πολύ ακραίες συνθήκες θα δημιουργήσουν ανάγκες για πιό συχνές αλλαγές και αυτές είναι,η αποκλειστική κίνηση στην πόλη υπο μεγάλα φορτία.Η αποκλειστική χρήση στην εθνική οδό πιστεύω οτι δεν αποτελεί 'ακραία συνθήκη'.
Πιστεύω όμως οτι θα πρέπει πάντα αρχικά στο καινούριο μας αυτοκίνητο (στα 1000-1500 km) να γίνει μια πρώτη αλλαγή μαζί με το φίλτρο.
Οσον αφορά υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες,τα πράγματα αλλάζουν.
Συνήθως αυτά τα αυτοκίνητα σε προκαλούν να τα οδηγείς 'σκίζοντάς' τα.
Ετσι κάποιες βαρβαρότητες σε κρύα μοτέρ δεν θα αποφευχθούν ή ακόμη κι αν αποφευχθούν τα θερμικά φορτία τους είναι πολύ μεγάλα σε σχέση με τα ατμοσφαιρικά ,οπότε το λιπαντικό πρέπει πάντοτε να κάνει τη δουλειά του άριστα ώστε να αποφύγουμε πρόωρες φθορές.
Πάντως παλαιότερα σε ένα Sunny N13 που είχα,αρχικά άλλαζα τα λάδια κάθε 2.500 km (έτσι συνιστούσε η Nissan) .Αργότερα βάζοντας κάποια καλά λάδια αύξησα το μεσοδιάστημα στα 5000 χλμ.Το αυτοκίνητο πουλήθηκε πριν 2 χρόνια με 250000 χλμ με άψογο μοτέρ και κυκλοφορεί ακόμη στους δρόμους της πολής μου χωρίς προβλήματα,όπως μου λέει ο νέος ιδιοκτήτης του.
Μέχρι τώρα στην Laguna έκανα 2 αλλαγές,στα 8000 και στα 15000χλμ,παρόλο που ο κατασκευαστής λέει κάθε 15000 χλμ.Τώρα με 23000 χλμ στην πλάτη,το μοτέρ είναι αγνώριστο.Πολύ καλή απόκριση,ευστροφία και δύναμη παντού.Επόμενη αλλαγή θα έκανα στο service των 30000 χλμ και μετά κάθε 15000 χλμ.Βέβαια με προλαμβάνει η 2.0Τ οπότε,φτού κι απ'την αρχή το ροντάρισμα.... -
να κανουμε μια καλη αρχη τι λετε;
ολα τα λιπαντικα των εταιρειων ειναι ανακατασκευασμενα απο αυτα που αφηνουμε εμεις σε καθε αλλαγη λαδιων.
η πρωτη υλη δηλαδη ειναι το λαδακι μας απλα με διαφορες επεξεργασιες καθαριζεται.
η καθε εταιρεια στην συνεχεια προσθετει τα δικα της προσθετα και στην συνεχεια το προωθει.με την παροδο του χρονου το λαδι δεν καταστρεφεται επαναλαμβανω το λαδι δεν καταστρεφεται.αυτο που καταστρεφεται ειναι τα προσθετα.το λαδι ουσιαστικα εχει σαν πρωτη υλη το πετρελαιο.τα προσθετα ειναι χημικα.αυτα καταστρεφονται.
ο κατασκευαστης ομως επειδη τα μοτερ που δινει στην παραγωγη ειναι μικρων σχετικα απαιτησεων πχ 1.4 1.6cc. ενταξει εξαιρουνται τα πολυ δυνατα,δινει το περιθωριο να μεγαλωσουν ελαφρως οι συχνοτητες αλλαγων.δηλ.επειδη οι απαιτησεις ειναι συγκεκριμενες και να χαθει ενα μερος απο τα προσθετα οι επιδρασεις δεν θα ειναι τοσο δραματικες για το μοτερ.απο τα καλυτερα προσθετα παντως εχουν οι TOTAL ΚΑΙ Η ELF.
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
να κανουμε μια καλη αρχη τι λετε;Καλή δε λες τίποτα! Έτσι, για να μην τα βλέπουμε όλα εξιδανικευμένα...
Αλλαγές Λαδιών: κάθε πότε ?