[............ γεια χαρα σε ολους. προσφατα αγορασα το passat 1.6 και σε ερωτηση που εκανα για την πρωτη αλλαγη λαδιων ο αντιπροσωπος(φιλοσιδης) ηταν κατηγορηματικος οτι πρεπει να γινει στα 15000 κλμ. που προτεινει και ο κατασκευαστης. επειδη εχω οικολογικες ανησυχιες αλλα προσεχω και το αυτοκινητο μου, τι λετε να κανω ? οσο για την συχνοτητα των επομενων αλλαγων μαλλον λεω να ακολουθησω την εντολη του κατασκευαστη γιατι τα αυτοκινητα που χρησιμοποιω δεν τα σπαω (το πολυ 4500-5000 στροφες(το προηγουμενο renault19 το εδωσα με 170000 και στον κοφτη δεν το πηγα ποτε !!!)) και δεν κινουμαι μεσα στο κεντρο της αθηνας σχεδον ποτε.
μαλλον θα συμφωνησω οτι πιο τακτικες αλλαγες απο οσο συστηνει ο κατασκευαστης καλο ειναι να γινονται εφ'οσον χρησιμοποιουνται καλης ποιοτητας λιπαντικα και οχι φτηνιαρικα .
δεν νομιζω οτι συντρεχουν λογοι οικολογικης συνειδησης για αυτον τον σκοπο γιατι τα λαδια πλεον εδω και πολλα χρονια ανακυκλωνονται και αφου καθαριστουν καταλληλα και με τον εμπλουτισμο τους με χημικα προσθετα ξανασυσκευαζονται και χρησιμοποιουνται παλι.
εκτος και αν, οπως μερικοι ηλιθιοι φραγκοφονιαδες κανουν, για να γλυτωσουν μερικα cents αφου τα αλλαξουν μονοι τους μετα τα ξεφορτωνονται στα φρεατια των ομβριων.
τελος θα ηθελα να επισημανω οτι η λογικη ''δεν το σπαω '' για να μην χαλασει και παω νορμαλ μεχρι καποιο αριθμο στροφων μπορει πολλες φορες να εχει τα εντελως αντιθετα αποτελεσματα γιατι υπαρχουν πολλα προβληματα που μπορει να παρουσιαστουν πηγαινοντας αργα.
κανενας κινητηρας δεν παθαινει απολυτως τιποτα οταν ενιοτε ''ξεκαπνιζεται'' κοντα στο ενδεικτικο οριο των στροφων του [κοκκινο] και μαλιστα αυτο επιβαλεται να γινεται............. ενω στην συνεχεια δουλευει και πιο ''στρωτα'' εφ'οσον κατι τετοιο δεν γινεται οταν δεν εχει την καταλληλη θερμοκρασια λειτουργιας.
δεν ξερω αν το ξεκαπνισμα ειναι απαραιτητο, αυτο που θελω να πω ειναι οτι το renault που ειχα μετα απο 170000 σε 8 χρονια δεν ειχε βγαλει καμια ζημια και δεν εκαιγε σταγονα. τυχαιο ηταν ?
τωρα οταν λεω να αλλαζω τα λαδια καθε 15000 χλμ. μιλαω για τα λαδια που συστηνει ο κατασκευαστης και στην προκειμενη περιπτωση τα ονομαζει τυπου LONGLIFE. επισης το ξερουν ολοι οτι τα λαδια αφου τοποθετηθουν στο μοτερ σε 1 χρονο ''ληγουν'' ασχετα με το ποσα χιλιομετρα εχουν γινει. θα συμφωνησω με τον φιλο που λεει οτι κανενας κατασκευαστης δεν θελει να βγει βρωμα οτι μετα απο καποια χρονια τα αυτοκινητα του χαλανε.