-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Σωστά το πας. Ρίχνε όμως κανένα ξεκάπνισμα που και που σε ανοιχτή ευθεία (ως τις 5000 αφήνοντας τον κινητήρα να ρίξει μόνος του τις στροφές χωρίς να πατάς συμπλέκτη).
Γιατί, diesel είναι?
Έχει και 6.000 το μενού, και 6.500. Μην το φοβάστε παίδες!
Μπορει και 7300 παντως, μετα μπαινει ο κοφτης
Σοβαρα τωρα ο αρχιμηχανικος στην αντιπροσωπεια μου ειπε μεχρι τα 1000χλμ μεχρι 3.500 στροφες και ειδικοτερα να προσεξω να μη μπει το vvti (στις 4100 μπαινει) και μετα τα 1000 χλμ να του δωσω να καταλαβει..
-
Ο χρήστης bad boy έγραψε:
Σωστά το πας. Ρίχνε όμως κανένα ξεκάπνισμα που και που σε ανοιχτή ευθεία (ως τις 5000 αφήνοντας τον κινητήρα να ρίξει μόνος του τις στροφές χωρίς να πατάς συμπλέκτη).
Γιατί, diesel είναι?
Έχει και 6.000 το μενού, και 6.500. Μην το φοβάστε παίδες!
Μπορει και 7300 παντως, μετα μπαινει ο κοφτης
Με όλο το σέβας, αλλά αν στο αυτοκίνητό σου ο κόφτης μπαίνει στις 7300, και εσύ το 'στρώνεις' πηγαίνοντάς το 2000-3500, μόνο κακό του κάνεις.
Βγάλτο στην εθνική μια νύχτα καθημερινής και άνοιξε καλά (ΚΑΛΑ! Όχι τόσο, ΚΙ ΑΛΛΟ!) όλες τις ταχύτητες πλην της πρώτης (δεν έχει νόημα), αφήνοντας μετά τις στροφές να πέφτουν χωρίς να πατάς φρένο, ούτε συμπλέκτη. Κάντο αρκετές φορές. Θα με θυμηθείς.
Σοβαρα τωρα ο αρχιμηχανικος στην αντιπροσωπεια μου ειπε μεχρι τα 1000χλμ μεχρι 3.500 στροφες και ειδικοτερα να προσεξω να μη μπει το vvti (στις 4100 μπαινει) και μετα τα 1000 χλμ να του δωσω να καταλαβει..
Να μην μπει το VVTi, για ποιο λόγο ακριβώς???
-
φιλε δε διαφωνω οτι μπορει να εχεις και δικιο αλλα προτιμω να εχω ενα μοτερ που θα με παει περισσοτερα χλμ, παρα ενα μοτερ που θα βγαζει ενα κλικ περισσοτερη δυναμη αλλα με μικροτερο ισως χρονο ζωης...
Δηλ. αν το πλακωσω μετα τα 1000 δε θα ξεμπουκωσει? τοσο νωρις πρεπει να το πλακωσω, οπωσδηποτε???
Για το vvti ισως εννουσε οτι θα κλωτσησει αποτομα και το αποτομο δε το θελουμε (παντως μου ειπε οτι οταν μπαινει το vvti το αμαξι μεταμορφωνεται πραγματικα...)
-
Ορισμένοι ψυχοπαθείς το πλακώνουν από την αρχή. Ισχυρίζονται ότι έτσι θα ζήσει η μηχανή περισσότερο και θα αποδίδει καλύτερα. Μετά πίνουν τον εσπρέσσο τους από το αυτόματο μηχάνημα του συνεργείου.
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Ορισμένοι ψυχοπαθείς το πλακώνουν από την αρχή. Ισχυρίζονται ότι έτσι θα ζήσει η μηχανή περισσότερο και θα αποδίδει καλύτερα. Μετά πίνουν τον εσπρέσσο τους από το αυτόματο μηχάνημα του συνεργείου.Μην του λες τέτοια του ανθρώπου ρε!!!
φιλε δε διαφωνω οτι μπορει να εχεις και δικιο αλλα προτιμω να εχω ενα μοτερ που θα με παει περισσοτερα χλμ, παρα ενα μοτερ που θα βγαζει ενα κλικ περισσοτερη δυναμη αλλα με μικροτερο ισως χρονο ζωης...
Δηλ. αν το πλακωσω μετα τα 1000 δε θα ξεμπουκωσει? τοσο νωρις πρεπει να το πλακωσω, οπωσδηποτε???
Για το vvti ισως εννουσε οτι θα κλωτσησει αποτομα και το αποτομο δε το θελουμε (παντως μου ειπε οτι οταν μπαινει το vvti το αμαξι μεταμορφωνεται πραγματικα...)
Θα ανοίξει... κάποτε. Το θέμα είναι πότε και πόσο. Για τη διάρκεια ζωής του μοτέρ, δεν έχεις δίκιο. Το δικό μου VVTi, που στρώθηκε πιο βάναυσα από όσο μπορείς να φανταστείς, από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο, μετά από σχεδόν 150.000 χιλιόμετρα που έχει σήμερα ακόμα κελαηδάει.
Όπως και να 'χει, δικό σου το μοτέρ, κάντου ό,τι νομίζεις. Τη γνώμη μας λέμε εμείς, μπορεί πάντα να λέμε και βλακείες
-
παντως ο αρχιμηχανικος που σας λεω ειναι γνωστος στη Θεσσαλονικη και τον εκτιμουν πολλοι...
Επισης, τρεχει με το αγωνιστικο Ignis Sport της αντιπροσωπειας και εχει και για προσωπικο του αυτοκινητο επισης Ignis SportΕγω λοιπον θα τον ακουσω και θα πραξω οπως μου λεει...
-
Συνοψίζω όσο ακριβέστερα μπορώ, τί διάβασα στο εξωτερικό
από τους σοβαρότερους ειδικούς, όσον αφορά το στρώσιμο-
To στρώσιμο αφορά όχι μόνο κινητήρα αλλά και κιβώτιο, διαφορικό, άξονες κλπ
-
Αφορά την 'τελική' συναρμογή των κινούμενων μερών. Το πόσο 'καλά' δένουν μεταξύ τους
και την αφαίρεση 'αιχμών' που δεν ταιριάζουν στα λιπανόμενα μέρη. -
Κυκλοφορούν άπειρες φήμες για το 'σωστό στρώσιμο', μερικές είναι εσφαλμένες
-
Οι ανοχές των μηχανικών τμημάτων τώρα είναι περίπου... 2000 φορές μικρότερες
από τις ανοχές της δεκαετίας του 70. Ακόμη απαιτείται στρώσιμο, αλλά ελάχιστο
σε σχέση με τότε! -
Οι πρώτες οδηγικές ώρες ή μερικές 100άδες χιλιόμετρα μόνο είναι ουσιαστικά
το στρώσιμο! Μετά έχει ελάχιστη διαφορά !
Κανόνες (απλοποιημένοι)...
-
Όταν ξεκινά το στρώσιμο δεν πρέπει να λειτουργεί το αυτοκίνητο στο ρελαντί, ώστε
τμήματα που απαιτούν λάδι να λάβουν σημαντική ποσότητα. -
Ομοίως όταν ξενικά το στρώσιμο μην βάλετε φορτίο στο όχημα
-
Οδηγείτε το πολύ στα 3/4 των στροφών. Μερικοί τύποι κινητήρως απαιτούν στρώσιμο
κάτω από 3000 στροφές, αλλά προσοχή στο ... 8 -
Μην οδηγείτε αργά με μικρές σχέσεις (4η, 5η κλπ). Γενικώς ΜΗΝ οδηγείτε πολύ
αργότερα από ότι η σχέση κιβωτίου σας επιτρέπει -
Η οδήγηση με διάφορες ταχύτητες (π.χ μερικά χλμ με 4η, μερικά με 5η) δεν έχει νόημα
-
Αν το στρώσετε στην εθνική, αφήστε το γκάζι κάθε λίγα χιλιόμετρα αφήνοντας
το να 'κυλίσει' ώστε να λιπανθούν τα άνω τμήματα κυλίνδρων και βαλβίδων.
Όπως είπαν και τα παιδιά εδώ στο thread. -
Το στρώσιμο διαρκεί ουσιαστικά μερικές ώρες. Μετά, οποιαδήποτε 'μεταχείριση' δεν
έχει διαφορά στο αποτέλεσμα.!!!
Πηγές:
Jim Kerr, master automotive mechanic http://www.canadiandriver.com/articles/jk/030108.htmΤα.. δύσκολα. Στρώσιμο για βελτίωση της ιπποδύναμης
-
Το ζήτημα είναι τόσο αμφιλεγόμενο που όπου και αν δείς, θα διαβάσεις διαφορετικά
-
Κάποιοι 'ειδικοί' λένε ότι το στρώσιμο όσον αφορά την ιπποδύναμη, σχετίζεται ΜΟΝΟ
και ΜΟΝΟ το πώς θα καθίσουν τα δαχτυλίδια στους κυλίνδρους. Το στρώσιμο διαρκεί μόνο...
20χιλιόμετρα: Ζεσταίνεις τη μηχανή πηγαίνοντας φυσιολογικά, και μετά του δινεις και
καταλαβαίνει για 20 χιλιόμετρα μόνο. To φαινομενο το λένε 'cross-hatching'.
Προτείνουν μάλιστα ΟΧΙ συνθετικά λάδια στο στρώσιμο και μετά τα αλλάζεις. -
Το παραπάνω το λένε πολλοί, αλλά υπάρχουν και διαφωνίες. Οι διαφωνίες λένε ότι,
ενώ η διαδικασία (cross-hatching) είναι σωστή, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να θερμανθούν πολύ οι
κύλινδροι ώστε στο σημείο που βρίσκουν τα δαχτυλίδια στο κύλινδρο να μην ποτίσουν λάδι.
Οπότε μεταφράστε το 'του δίνεις και καταλαβαίνει' στο 'το πατάς αρκετά'.
Diesel
- To στρώσιμο είναι εντελώς διαφορετικό, δεν θα το αναφέρω εδώ !
Τα κακά νέα
- Σε μερικές μηχανές, τα δαχτυλίδια χρειάζονται ως και 5000χλμ για να 'καθίσουν'.
Τέτοιες μηχανές συνήθως έρχονται στρωμένες από τον κατασκευαστή, οπότε το στρώσιμο
αφορά μόνο την συναρμογή των υπολοίπων μερών.
-
-
Το cross-hatching είναι μια διαδικασία που χαράζει το κύλινδρο με σταυρωτές γραμμές (επίσης honing). Ο κάθε κατασκευαστής δακτυλιδιών έχει μια διαδικασία που συνιστά για να καθήσουν τα ελατήρια (δακτυλίδια). Αφορά μερικά 'τέρμα γκάζι' κλπ. (προσοχή στη διαδικασία) όχι σκίσιμο για 20 χλμ. Αν δεν καθήσουν στην αρχή σωστά δεν θα καθήσουν ποτέ, όμως αφορά επισκευές γιατί τα καινούρια αμάξια έρχονται με 'καθισμένα' δακτυλίδια. Μετά στρώσιμο για τα υπόλοιπα μέρη του κινητήρα.
Το στρώσιμο γίνεται στην αρχή και πρέπει να είναι γρήγορο 500 χλμ (το πολύ 1000 χλμ σε ταξίδι). Αν το οδηγάς μέχρι 3500 σαλ δεν στρώνει καλά και αργεί πολύ. Πάνω από 2000 σαλ ΠΑΝΤΑ και κανονική οδήγηση. Το 'ιταλικό στρώσιμο' (ή κάτι παρόμοιο) μπορεί να είναι καλύτερο αλλά αν δεν ξέρεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ τη τεχνική καλύτερα να το αποφύγεις για να μη στρώσεις άθλια το κινητήρα.
Δεν αλλάζουν ανοχές στο στρώσιμο, αποκτούν τα μέταλλα μια επιφανειακή 'γυαλάδα' που δεν φθείρεται εύκολα και θα κρατήσει για πάρα πολλά χιλιόμετρα. Αλλιώς η φθορά είναι συνεχής και με τα χιλιόμετρα ο κινητήρας φθείρεται πιο γρήγορα από ένα στρωμένο. Αν κρατήσεις για λίγα χιλιόμετρα το αυτοκίνητο δεν έχει καμία σημασία, μεταβιβάζεις το πρόβλημα στον επόμενο.
-
Τι μακροχρόνιες επιπτώσεις έχει ένα σωστό/λάθος στρώσιμο;
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Δεν αλλάζουν ανοχές στο στρώσιμο, αποκτούν τα μέταλλα μια επιφανειακή 'γυαλάδα' που δεν φθείρεται εύκολα και θα κρατήσει για πάρα πολλά χιλιόμετρα. Αλλιώς η φθορά είναι συνεχής και με τα χιλιόμετρα ο κινητήρας φθείρεται πιο γρήγορα από ένα στρωμένο. Αν κρατήσεις για λίγα χιλιόμετρα το αυτοκίνητο δεν έχει καμία σημασία, μεταβιβάζεις το πρόβλημα στον επόμενο. -
-
Ο χρήστης bad boy έγραψε:
Σοβαρα τωρα ο αρχιμηχανικος στην αντιπροσωπεια μου ειπε μεχρι τα 1000χλμ μεχρι 3.500 στροφες και ειδικοτερα να προσεξω να μη μπει το vvti (στις 4100 μπαινει) και μετα τα 1000 χλμ να του δωσω να καταλαβει..Το vvt-i είναι σύστημα συνεχούς μεταβολής της γωνίας του εκκεντροφόρου. Δεν έχει κάποιο σημείο που 'μπαίνει', γιατί εξαρτάται και από τις στροφές αλλά και από το φορτίο. Άλλες μοίρες θα δώσει με 2α, 2500 στροφές και τέρμα γκάζι και άλλες με 5η, 2500 στροφές και cruising στα 100km/h.
Αν μιλούσαμε για vtec θα ίσχυε 100% το περί στροφών, αλλά και πάλι όχι με το καινούριο i-vtec.Η δική μου γνώμη για το στρώσιμο: Ήρεμη οδήγηση, οι στροφές εκεί που βγάζει ροπή (πάνω κάτω 2500-4500), να μην το αφήνεις να κρεμάει, ανοίγματα με 2α-3η στην εθνική και άφημα γκαζιού. Ίσως όχι το καλύτερο, αλλά αρκετά ασφαλές!
-
ετσι οπως ειπες το στρωνω, μονο που δεν εφτασα τις 4500. Εχω αλλα 300χλμ μεχρι τα 1000 και τωρα θα χτυπησω και 4000 και 4500 αμα ειναι...
-
Oi khnhtres pou exetai sta autokinhta sas den xreiazontai strwsimo giati apla tous kanoume to legomeno HOT TEST prin mpoun se autokinhto. Strwsimo tha xreiastei mono ean ginei genikh episkeuh ston kinhthra. Kata ta alla se ena aytokinhto ta panta theloun me to malako(frena, sazman, lastixa, rouleman trxwn,) alla oxi o kinhthras.
-
Ο χρήστης nasos/sti έγραψε:
Τι μακροχρόνιες επιπτώσεις έχει ένα σωστό/λάθος στρώσιμο;
αν εχεις ιαπωνα καμια επιπτωση.
Βρες ένα Yaris 1.0 που στρώθηκε 'κανονικά' και έλα να μου το ξαναπεις αυτό
-
Αυτό λέω ρε Νάσο. Του έσκισα τα ράμματα από το πρώτο χιλιόμετρο. Ακόμα πάει (150.000 χμ.) χωρίς ζημιά, και πάει και καλά
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Τι μακροχρόνιες επιπτώσεις έχει ένα σωστό/λάθος στρώσιμο;
αν εχεις ιαπωνα καμια επιπτωση.
Βρες ένα Yaris 1.0 που στρώθηκε 'κανονικά' και έλα να μου το ξαναπεις αυτό
Τότε αλλάξτε το τίτλο του θέματος σε
'Στρώσιμο νέου αυτοκινήτου πλήν Ιαπωνικών' -
Παιδια εχω εχω το focus II 1.6 Ti-Vct με τα 115 αλογα μεχρι τα 3000κμ το πηγαινα μεχρι 3000 στροφες μετα το ανοιγα σταδιακα ανα 1000 κμ και 1000 στροφες μεχρι τα 7000κμ οπου και του τα εδωσα ολα με πεμπτη στο κιβωτιο ,στα 6000κμ εκανα αλαγη λαδιων και ειχα καταναλωση σχεδον ενα λιτρο λαδι μετα το ανοιγμα αρχισεη τρελλη καταναλωση αν το αμαξι πηγαινε μεχρι τις 4500στροφες σε ταξιδι δεν εκαιγε σταγονα αμα ομως το τσιτωνες και πηγαινες τελικες εκαιγε ενα λιτρο στα 600κμ. Του αλαζω λαδια του βαζω καινουργια και μου σφραγιζει η αντιπροσωπεια το μοτερ για να μετρησει καταναλωση και αρχιζω να του τα δινω παω θεσσαλονκη απο πατρα και ερχομαι αυθηερον στις ευθειε 180+ Γυρναω σηκωνω το δεικτη δεν εχει τσιμπησει σταγονα με βγαζει τρελλο η αντιπροσωπεια. Γραφω αλλα 600κμ απο τα οποια μονο τα 100 πγα πατημενα σηκωνω το δεικτη και ειναι στην μεση περιμενω να συμπληρωσω τα 1000κμ και να τους το παω! Ξερει κανεις τι μποει να συμβαινει; Φταιω εγω που αργησα να το ανοιξω; Γιατι αμα ειναι καινουργια τα λαδια δεν κατεβαζει και αμα παλωσουν αρχιζει να τσιμπαει; Οι ανοχες τις εταιριε για αυτο το μοτερ ειναι ενα λιτρο ανα 1000κμ Αν ξερει καποιος κατι παρακαλω τα φωτα του το αμαξι το εχω εξι μηνες εχω γραψει 15000κμ εχω κανει δυο αλλαγες λαδιων μια τα 6000κμ και μια στα 13000κμ που μου το σφραγισαν και τωρα ειμαι στα 15000κμ σχεδον και εχω συμπληρωσει σχεδον 6 λιτρα.Η εταιρια μου λεει αλλαγη λαδιων καθε 20000κμ!Το μονο που παρατηρω ειναι οτι τωρα στα 600κμ δεν μου κατεβασε ολο το δεικτη αλλα το μισο δηλ περιπου 500gr Λετε να στρωσει και απλα να φταιει που αργισα να του τα δωσω;
-
Δεν μπορεί να φταίει αυτό, μην τρελαθούμε κιόλας. Κι εγώ κάπως έτσι το έστρωσα αλλά με 3.500 ως όριο (τσίμπαγα ως τις 4.000 κάπου-κάπου). Το θέμα είναι ότι αν κι εμένα μου έκαιγε ως 1λ. ανά 1000 χλμ θα το θεωρούσαν φυσιλογικό βάσει των (άθλιων) προδιαγραφών του κατασκευαστή. Αλλά μου έκαψε συνολικά 400 ml στα 21.000 και τίποτα μετά το πρώτο έτος και την προληπτική αλλαγή λαδιών. Δεν συνηθίζω να το σκίζω, αλλά πιστεύω ότι λιγότερο θα καταπονούσα τον κινητήρα πηγαίνοντας με υψηλές στροφές παρά στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης.
Μπας και τελικά πρέπει να το σκίζεις από την αρχή αν σκοπεύεις να το σκίζεις στη συνέχεια και να κάνεις ήπιο στρώσιμο αν σκοπεύεις να οδηγείς ήπια; Λέω τώρα...
-
Ο χρήστης Anastasios έγραψε:
Παιδια εχω εχω το focus II 1.6 Ti-Vct με τα 115 αλογα μεχρι τα 3000κμ το πηγαινα μεχρι 3000 στροφες μετα το ανοιγα σταδιακα ανα 1000 κμ και 1000 στροφες μεχρι τα 7000κμ οπου και του τα εδωσα ολα με πεμπτη στο κιβωτιο ,στα 6000κμ εκανα αλαγη λαδιων και ειχα καταναλωση σχεδον ενα λιτρο λαδι μετα το ανοιγμα αρχισεη τρελλη καταναλωση αν το αμαξι πηγαινε μεχρι τις 4500στροφες σε ταξιδι δεν εκαιγε σταγονα αμα ομως το τσιτωνες και πηγαινες τελικες εκαιγε ενα λιτρο στα 600κμ.Ανεξάρτητα με την κατανάλωση λαδιού και το λόγο που καίει λάδι το Φόκους...
ΤΡΕΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ολόκληρα χιλιόμετρα μέχρι 3000 στροφές... γιατί κάνετε τέτοια βασανιστήρια στα αυτοκίνητα ρε παιδιά?
Στρώσιμο Νέου Αυτοκινήτου.....