-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Αυτο που εγω εχω καταλαβει απο την ολη συζητηση ειναι οτι ΤΟ ΜΟΝΟ σιγουρο ειναι οτι ανεβαινει η καταναλωση κατα ενα ποσοστο μεχρι 3%.
Ως κρατος και ως ατομα, ακομη και αυτο το 3% ειναι δαπανηρο.
Ολα τα αλλα; Οπως λεει και ο Νιονιος
Φημες και ψευτιες και ανοησιες και στατιστικεςΕντελώς προσωπική εκτίμηση και χωρίς στοχεία, αλλά αυτό το νούμερο μου φαίνεται πολύ μεγάλο. Αν μιλούσαμε για 0.3%, θα το θεωρούσα λογικό.
'Παίζει' πολύ η επιβάρυνση στην κατανάλωση. Σε μια μελέτη που βρήκα ( http://www.mynrma.com.au/files/1/031118 ... CV_new.pdf ) ανφέρει το εξής (σελ. 18
-
Average fuel consumption increases by between 0.15% (for 30 watts of lighting) to 2% (for 100 watts of lighting typical of dimmed headlights)
-
Normal low beams, plus tail and side lights that illuminate when the headlights are switched on, increase fuel consumption by about** 4.6%**.
Το σίγουρο είναι ότι εξαρτάται από τον κινητήρα στον οποίο αναφερόμαστε (σε γεννικές γραμμές όσο μεγαλύτερος τόσο μικρότερη η ποσοστιαία αύξηση της κατανάλωσης).
-
-
Η κατανάλωση ανεβαίνει πάνω από 1% μόνο μέσα σε πολύ κίνηση και μόνο σε μερικά αυτοκίνητα (όπως το Jazz) που ρίχνουν πολύ τις στροφές του ρελαντί όταν δεν έχουν ηλεκτρικό φορτίο.
Σε κίνηση έξω είναι μηδαμινή 0,1-0,3% αλλά αν υπολογίσεις πόσο βενζίνη θα χάνεται κάθε χρόνο σε όλα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, το ποσό είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ.
Όσοι υποστηρίζουν ότι βλέπουν τα αυτοκίνητα με αναμμένα φώτα σε μέρα με ήλιο αρκετά νωρίτερα, να περάσουν από οφθαλμίατρο για να βάλουν γυαλιά.
Χαμένα καύσιμα, καμμένες λάμπες, πιο ακριβά αυτοκίνητα - δεν πειράζει, ας έχουν DRL. ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΟΥΜΠΙ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΣΒΗΣΩ. Φυσικά τα αυτοκίνητα να έχουν ειδικά φώτα μόνο για DRL (όχι τις παπαριές της GM με τα μεγάλα φώτα σε χαμηλή ένταση που θαμπώνουν σαν τα φώτα ομίχλης).
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όσοι υποστηρίζουν ότι βλέπουν τα αυτοκίνητα με αναμμένα φώτα σε μέρα με ήλιο αρκετά νωρίτερα, να περάσουν από οφθαλμίατρο για να βάλουν γυαλιά.Προσωπικά έχω κάνει διάφορα πειράματα και δε μου κάνει την παραμικρή διαφορά κάτω από τον καλοκαιρινό ήλιο. Μόνο τα 'μακρινά' και τα 'ομίχλης' μου τραβούν την προσοχή αν είναι κι αυτά αναμμένα, κι αυτό όχι από όλες της γωνίες. Ίσως εγώ να θέλω οφθαλμίατρο, βέβαια, ή το αυτοκίνητό μου πιο δυνατά φώτα!...
Είναι πάντως αρκετοί αυτοί που λένε 'αφού τώρα απ' ότι φαίνεται με προσέχουν περισσότερο όταν ανάβω τα φώτα μου την ημέρα στην Εθνική Οδό, θα με προσέχουν κι αν γίνει υποχρεωτικό για όλους...' ή 'αφού ΜΠΟΡΕΙ και να βλέπω τους άλλους από πιο μακριά (κι αντιστρόφως) τις πρωινές ώρες, ας το κάνουν κι αυτό υποχρεωτικό'.
Άραγε, αυτοί που το βλέπουν έτσι θεωρούν ότι ΟΙ ΙΔΙΟΙ δε βλέπουν τους άλλους αρκετά καλά κάτω από το φως του ήλιου (και άρα είναι ευπρόσδεκτη οποιαδήποτε πιθανή 'αναβάθμιση της όρασής τους') ή επειδή θεωρούν ότι ΟΙ ΑΛΛΟΙ δεν βλέπουν τους ίδιους αρκετά καλά?.....
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Η κατανάλωση ανεβαίνει πάνω από 1% μόνο μέσα σε πολύ κίνηση και μόνο σε μερικά αυτοκίνητα (όπως το Jazz) που ρίχνουν πολύ τις στροφές του ρελαντί όταν δεν έχουν ηλεκτρικό φορτίο.Σε κίνηση έξω είναι μηδαμινή 0,1-0,3% αλλά αν υπολογίσεις πόσο βενζίνη θα χάνεται κάθε χρόνο σε όλα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, ....
Λεωνίδα, μια που απ΄ο,τι φαίνεται το έχεις ψάξει αρκετά, μπορείς να εξηγήσεις πότε ισχύει το 4.6% που αναφέρει η μελέτη που έκανα quote παραπάνω? Έγώ καταλαβαίνω ότι το ποσοστό αυτό αναφέρεται στα συμβατικά αυτοκίνητα [όπως αυτά που οδηγούμε εδώ στην Ελλάδα] που δεν έχουν ξεχωριστά DRL, και στα οποία όταν ανάβεις τα μεσαία φώτα ανάβουν αναγκαστικά και τα μικρά και τα πίσω....
-
Ψήφισα 'ναι', κάποιους συγκεκριμμένους μήνες το χρόνο.....(ενδεικτικά απο Νοέμβριο ως Μάρτιο).Τους υπόλοιπους μήνες στη χώρα μας το θεωρώ ΒΛΑΚΩΔΕΣ να είναι τα φώτα αναμμένα όλη την ημέρα.....Επιχειρήματα γι΄αυτό εχουν ειπωθεί υπεραρκετά μέχρι τώρα.
Ο χρήστης maximos έγραψε:
Αλήθεια οι δικυκλιστές γιατί κυκλοφορούν πάντα με τα φωτά ανοικτά ; Έχει δεν έχει ήλιο κλπ ; Συμβάλλει αυτό στην ασφάλειά τους ; Αν ναί, γιατί να μην επεκταθεί και στα αυτοκίνητα ;Και τι σημαίνει αυτο???? Οτι πρέπει να κανουμε τα πάντα προκειμένου να διασφαλίσουμε την 'ασφάλειά' μας ??? Να τρέχουμε και να προσκυνούμε οτιδήποτε μας πασάρουν με πρόσχημα την 'ασφάλειά' και το 'καλό μας' ?? Με αυτή τη λογική, αν διάβασες φίλε Μάξιμε και τις προηγούμενες δημοσιεύσεις, θα πρέπει να αρχίσουν να καταργούνται και ορισμένα 'αόρατα' χρώματα αυτοκινήτων...Ακόμα κι 1% λιγότερους θανάτους να έχουμε χάρη σε αυτό το μέτρο, θα είναι μεγάλη υπόθεση.Ολοι ξέρουμε οτι η ανθρώπινη ζωή είναι ανεκτίμητη.Προσθέτωντας μάλιστα αλλο 1% μείωση ατυχημάτων , απο τις μηχανές που στο εξης θα έχουν θορυβώδεις εξατμίσεις υποχρεωτικά (να με συγχωρείτε, αλλα εγω την ανθρώπινη ζωή την βάζω πιο ψηλά απο την 'κοινή ησυχία', τις επιπτώσεις της ηχορύπανσης, κλπ μπούρδες....), αφου τα αναμμένα τους φώτα για να με βοηθήσουν εμένα ως πεζό, πρέπει να τα κοιτάω,και συνεπώς δεν είναι επαρκή. Ετσι δεν είναι?? Εχεις δει 'καθαρό', να παρασέρνει πεζό ????
Τι φτάσαμε να συζητάμε πια?????
-
Θα πρόσθετα επίσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επειδή είναι ουσιαστικά αθόρυβα να γίνεται υποχρεωτικά η μετάδοση με γρανάζια με ίσια δόντια ώστε να κάνουν θόρυβο και να τα αντιλαμβάνονται οι πεζή!!!!!
Φίλοι μου μην φτάνουμε σε υπερβολές αλλά σε ότι μπορούμε να μην κάνουμε εκπτώσεις. Δεν θα βοηθούσαν τα αναμμένα φώτα συγκεκριμένες περιόδους του χρόνου και συγκεκριμένες ώρες της μέρας; Γιατί όχι τότε; -
Με την αλλαγη της ωρας να αναβουμε και μονιμα τα φωτα.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όσοι υποστηρίζουν ότι βλέπουν τα αυτοκίνητα με αναμμένα φώτα σε μέρα με ήλιο αρκετά νωρίτερα, να περάσουν από οφθαλμίατρο για να βάλουν γυαλιά.Εγώ έχω πει ότι βλέπω πιο γρήγορα τους άλλους οδηγούς, όταν έχουν αναμμένα φώτα (με ήλιο και χωρίς) και επίσης να δηλώσω ότι έχω μυωπία, για την οποία φοράω γυαλιά πάντα, ειδικά στην οδήγηση. Άρα, το επιχείρημα δεν στέκει. Εκτός και αν είμαι η εξαίρεση στον κανόνα και συνδυάζω 'γυαλιά'+'ενισχυμένη αντίληψη χώρου με ενεργοποιημένα φώτα'! Ένα θαύμα της τεχνολογίας οπτικής!
Φυσικά, τη διαφορά την αναγνωρίζω (και μπορώ να μιλάω με σιγουριά) κυρίως σε ΕΟ και γενικότερα ανοιχτούς δρόμους, όπου οι αποστάσεις ανάμεσα στα αυτοκίνητα ανοίγουν. Στην πόλη δεν είναι τόσο εμφανής η διαφορά, μια που στους δρόμους κινούνται διάφορα άλλα οχήματα (μηχανάκια, ποδήλατα, καροτσάκια, πεζοί, φορτηγά παντός μεγέθους, αστικά κλπ.) άρα και το όποιο 'πλεονέκτημα' με τη χρήση των φώτων μειώνεται ή/και εκμηδενίζεται.
Τώρα αν κατορθώσουμε να στρέψουμε τη συζήτηση για ένα μέτρο καθαρά οδικής ασφάλειας (επαρκές ή ανεπαρκές), σε θέμα που άπτεται της υπογραφής του Petros, είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
-
Α, και κάτι ακόμα.....
Σε αρκετά καινούρια αυτοκίνητα, θύματα για μένα του design, τα φλάς είναι μικρά και δυσδιάκριτα οταν αναβοσβήνουν, ακόμα και τη νύχτα.....(μόνο οταν πλησιάσεις πολύ ξεχωρίζουν....).Προφανώς αναφέρομαι στα μποροστινά και στις περιπτώσεις που κάποιος κανει προσπέραση απο το αντίθετο ρεύμα.Την ημέρα, με τα μεσαία φώτα αναμμένα, πόσο ευδιάκριτα θα είναι άραγε???? (τους καλοκαιρινούς κυρίως μήνες....)
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Θα πρόσθετα επίσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επειδή είναι ουσιαστικά αθόρυβα να γίνεται υποχρεωτικά η μετάδοση με γρανάζια με ίσια δόντια ώστε να κάνουν θόρυβο και να τα αντιλαμβάνονται οι πεζή!!!!!Εσύ τώρα αυτό το λες για αστείο, αλλά και αυτό είναι πρόβλημα!!!
Εγώ κυκλοφορώντας με το ποδήλατο στην πόλη, παρακολουθώ τους πεζούς που πηγαίνουν όπου νά'ναι με μόνο αισθητήριο την ακοή, και δε με ακούνε να έρχομαι! Ευτυχώς δεν έχω πέσει πάνω σε κανέναν ακόμα, γιατί προσέχω!
Επίσης έχω διαβάσει ότι πολλοί κάτοχοι υβριδικών βάζουν το... στερεοφωνικό στο τέρμα, ώστε να κάνουν θόρυβο και να τούς ακούνε οι πεζοί, ιδίως σε πάρκινγκ που κυκλοφορούν μαζί πεζοί και αυτοκίνητα!
-
@nidosan Η επιβάρυνση στη κατανάλωση είναι πολύ μικρή (ανά αυτοκίνητο) - τα μεγάλα και εντυπωσιακά νούμερα μπορεί να ισχύουν σε ένα υβριδικό μέσα στη πόλη που έχει σβηστό το κινητήρα σταματημένο και κανονικά μηδενική κατανάλωση, με τα φώτα θα έχει μετρήσιμη επιβάρυνση στη κατανάλωση αλλά δεν είναι ενδεικτικό νούμερο για να το χρησιμοποιούμε.
-
avel
Σωστό αυτό με τα πάρκινγκ - πρέπει να είναι πολύ επικίνδυνο...Spartan
Σωστός για τα φλας, για τη σχεδίαση, χάνουν την ουσία μερικά μοντέλα... -
Τώρα αν κατορθώσουμε να στρέψουμε τη συζήτηση για ένα μέτρο καθαρά οδικής ασφάλειας (επαρκές ή ανεπαρκές), σε θέμα που άπτεται της υπογραφής του Petros, είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Πολλά είναι τα προτεινόμενα μέτρα που έχουν χαρακτήρα 'καθαρά οδικής ασφάλειας' και μέσα σε αυτά είναι κι αυτό που ανέφερε ο Spartan παραπάνω - να καταργηθούν ορισμένα 'αόρατα' χρώματα.
Το βρίσκω τουλάχιστον τόσο λογικό [αλλά και πολύ πιο απλό και οικονομικό στην εφαρμογή του] όσο το να κυκλοφορούμε με αναμμένα φώτα και την ημέρα στην Ελλάδα με ήλιο. Το μοναδικό μειονέκτημα που έχει είναι ότι μερικοί δε θα κυκλοφορούν με αυτοκίνητα βαμμένα στο χρώμα της αρεσκείας τους. Δεν αξίζει αυτό για να είμαστε όλοι πιο 'ασφαλείς'? Με βάση ποια κριτήρια αυτό είναι υπερβολικό και δεν είναι τα φώτα και την ημέρα, τα οποία έχουν σαφώς περισσότερα και σημαντικότερα μειονεκτήματα σύμφωνα με της μελέτες που έχουν γίνει [και δεν αναφέρομαι στην ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση και ρύπανση]?
Ο χρήστης avel έγραψε:
Εγώ κυκλοφορώντας με το ποδήλατο στην πόλη, παρακολουθώ τους πεζούς που πηγαίνουν όπου νά'ναι με μόνο αισθητήριο την ακοή, και δε με ακούνε να έρχομαι! Ευτυχώς δεν έχω πέσει πάνω σε κανέναν ακόμα, γιατί προσέχω!Κι εγώ το είχα θέσει κάπως έτσι σ'ένα φίλο που κάναμε αυτή τη συζήτηση και ξέρεις τι μου είπε? '*Ναι, αλλά έτσι αισθάνεσαι **πνευματικά εξουθενωμένος *μετά από κάθε διαδρομή'!!
Ίσως, αλλά αν δεν ήθελα να αισθάνομαι 'πνευματικά εξουθενωμένος' θα καθόμουν σπίτι μου.....
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Πολλά είναι τα προτεινόμενα μέτρα που έχουν χαρακτήρα 'καθαρά οδικής ασφάλειας' και μέσα σε αυτά είναι κι αυτό που ανέφερε ο Spartan παραπάνω - να καταργηθούν ορισμένα 'αόρατα' χρώματα.Το βρίσκω τουλάχιστον τόσο λογικό [αλλά και πολύ πιο απλό και οικονομικό στην εφαρμογή του] όσο το να κυκλοφορούμε με αναμμένα φώτα και την ημέρα στην Ελλάδα με ήλιο. Το μοναδικό μειονέκτημα που έχει είναι ότι μερικοί δε θα κυκλοφορούν με αυτοκίνητα βαμμένα στο χρώμα της αρεσκείας τους. Δεν αξίζει αυτό για να είμαστε όλοι πιο 'ασφαλείς'? Με βάση ποια κριτήρια αυτό είναι υπερβολικό και δεν είναι τα φώτα και την ημέρα, τα οποία έχουν σαφώς περισσότερα και σημαντικότερα μειονεκτήματα σύμφωνα με της μελέτες που έχουν γίνει [και δεν αναφέρομαι στην ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση και ρύπανση]?
Τα υπογραμμισμένα αντιβαίνουν σε βασικές αρχές ελευθερίας του Συντάγματος! Αν ήμουν τυπικό μέλος του 4ΤF, αυτό θα έβλεπες να γράφω, μη γελάς!!!
Εμένα το μέτρο δεν με νοιάζει αν θα εφαρμοστεί ή όχι αφού είπα και πιο πάνω ότι δεν είναι μέτρο που θα φέρει επανάσταση στην οδική ασφάλεια, να ξέρεις όμως ότι αν με πλησιάσεις σε ανοιχτό δρόμο και έχεις αναμμένα φώτα, θα σε δω πιο γρήγορα και θα υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες να σε εμποδίσω και νομίζω ότι το ίδιο ισχύει για όλους μας.
Τώρα περί οικονομίας και ρύπανσης όπως και για το αν μειώνουν ή όχι τα ατυχήματα...οι έρευνες ίσως δεν μπορούν να δείξουν πλήρη και ακριβή στοιχεία. Π.χ. δεν συμφωνήσαμε καν για το ποσοστό άυξησης της κατανάλωσης (μιλάμε για διαφορές 10πλάσιες), δεν ξέρουμε τι στατιστική σημασία έχει η αύξηση των αυτοκινητοχιλιομέτρων και των αυτοκινήτων στα ατυχήματα κ.ο.κ., οπότε εγώ μιλάω βάσει ΜΟΝΟ της προσωπικής μου εμπειρίας ως οδηγού (βλέπε bold).
Α, by the way, το μαύρο είναι το χρώμα που είναι το πιο προβληματικό τη νύχτα και το ασημί την ημέρα. Το είχα δει σε ντοκυμαντέρ, ευκαιρία να φύγουν από τους δρόμους μας τα εκατομμύρια ασημί ίδια αυτοκίνητα.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
@nidosan Η επιβάρυνση στη κατανάλωση είναι πολύ μικρή (ανά αυτοκίνητο) - τα μεγάλα και εντυπωσιακά νούμερα μπορεί να ισχύουν σε ένα υβριδικό μέσα στη πόλη που έχει σβηστό το κινητήρα σταματημένο και κανονικά μηδενική κατανάλωση, με τα φώτα θα έχει μετρήσιμη επιβάρυνση στη κατανάλωση αλλά δεν είναι ενδεικτικό νούμερο για να το χρησιμοποιούμε.Προσπαθώ να εξηγήσω αυτό το 4.6% που βρήκα (κι εμένα μου φαίνεται κάπως υπερβολικό, αλλά υποθέτω από κάπου προέκυψε). Έχεις καμιά πηγή πρόχειρη που να αναφέρει πιο συγκεκριμένα (περι συμβατικών αυτοκινήτων χωρίς DRL, υβριδικών, κλπ)?..
-
Στο ρελαντί μου πάντως (0,7 με 0,8 l/h), η χρήση φώτων διασταύρωσης ή πορείας ανεβάζει την κατανάλωση στα 0,8 σταθερά μόνο αν λειτουργούν ΟΛΑ τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου μαζί!
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Αν ήμουν τυπικό μέλος του 4ΤF, αυτό θα έβλεπες να γράφω, μη γελάς!!!Καλό!
Εμένα το μέτρο δεν με νοιάζει αν θα εφαρμοστεί ή όχι αφού είπα και πιο πάνω ότι δεν είναι μέτρο που θα φέρει επανάσταση στην οδική ασφάλεια, να ξέρεις όμως ότι αν με πλησιάσεις σε ανοιχτό δρόμο και έχεις αναμμένα φώτα, θα σε δω πιο γρήγορα και θα υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες να σε εμποδίσω.
Από την άλλη, αν με πλησιάσεις εσύ σε ανοιχτό δρόμο με αναμμένα φώτα ένα καλοκαιριάτικο πρωινό έχοντας την εντύπωση ότι θα σε δω πιο γρήγορα και θα κάνω στην άκρη, μπορεί να πέσεις έξω...
Μήπως να το συζητήσω με έναν οφθαλμίατρο?!
-
Εγώ δεν έχω ανοιχτά τα φώτα μου, για να μη χρειάζεται να δίνω εξηγήσεις σε μπλόκα μπάτσων!
Άσε που δεν τρέχω...! Πάω για μπάνιο, δεν θα κάνουμε και ράλι!!!
Ξαναματαλέω: Όσοι κινούνται με φώτα ανοιχτά, έχουν ένα έξτρα στοιχείο ασφάλειας, αλλά δεν θα το επιβάλλουμε κιόλας...αν νιώθουν και άλλοι έτσι, τότε καλώς να γίνει. Το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να το μετατρέψουμε σε φιλοσοφικό/νομικό ζήτημα...
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Αυτο που εγω εχω καταλαβει απο την ολη συζητηση ειναι οτι ΤΟ ΜΟΝΟ σιγουρο ειναι οτι ανεβαινει η καταναλωση κατα ενα ποσοστο μεχρι 3%.
Ως κρατος και ως ατομα, ακομη και αυτο το 3% ειναι δαπανηρο.
Ολα τα αλλα; Οπως λεει και ο Νιονιος
Φημες και ψευτιες και ανοησιες και στατιστικεςΕντελώς προσωπική εκτίμηση και χωρίς στοχεία, αλλά αυτό το νούμερο μου φαίνεται πολύ μεγάλο. Αν μιλούσαμε για 0.3%, θα το θεωρούσα λογικό.
Μία από τα ίδια... Υπερβολικό το νούμερο ΙΜΗΟ...
Πάντως δεν βλέπω πουθενά το κακό στο να τα ανάβουμε υποχρεωτικά τον μισό χρόνο... Δεν ήταν και λίγες οι μέρες με συννεφιά, βροχή ή μουντάδα φέτος, ούτε και πέρσι... Ιδιαίτερα στην Εθνική, όπου οι σχετικές ταχύτητες μεταξύ παράλληλα κινούμενων αυτοκινήτων είναι πολύ μεγαλύτερες απ' ότι στην πόλη (μπορούν να φτάσουν ή να ξεπεράσουν τα 100 ΧΑΩ) θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικά αναμμένα τα φώτα, καθώς πολλες φορές τυχαίνει να μην καταλάβεις για πότε έφτασε δίπλα σου αυτός που έβλεπες στον καθρέπτη σου... Αν είχε όμως αναμμένα φώτα, θα τον είχες δει από πολύ πιο νωρίς...
Με τη μηχανή πάντως τα ανάβω πάντα και 1-2 φορές που έτυχε να τα ξεχάσω και να μην τα ανάψω, παρατήρησα ότι δεν μου έδιναν και τόση σημασία οι προπορευόμενοι οδηγοί...
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Προσπαθώ να εξηγήσω αυτό το 4.6% που βρήκα (κι εμένα μου φαίνεται κάπως υπερβολικό, αλλά υποθέτω από κάπου προέκυψε). Έχεις καμιά πηγή πρόχειρη που να αναφέρει πιο συγκεκριμένα (περι συμβατικών αυτοκινήτων χωρίς DRL, υβριδικών, κλπ)?..Χοντρικά, η μέση απαιτούμενη ισχύς στον Ευρωπαϊκό Αστικό Κύκλο είναι της τάξης των 3000W, τα φώτα αντιστοιχούν επιπλέον σε ένα ηλεκτρικό φορτίο 100W, οπότε η επιβάρυνση από τα φώτα είναι πράγματι της τάξης του 3-3.5%. Χοντρικά πάντα, και με την επιφύλαξη ότι σε πραγματικές συνθήκες η απαίτηση ισχύος σπάνια είναι τόσο χαμηλή, άρα η επιβάρυνση από τα φώτα είναι μικρότερη ως ποσοστό.
Με τα φώτα ανοικτά μέρα-νύχτα και στην Ελλάδα?...