Θα πρέπει να διαχωρίσουμε την 'ιδεατή' από την πραγματοποιήσιμη στρατηγική.
Για κάθε μονοθέσιο υπάρχει μια δεδομένη τακτική που επιτρέπει την κάλυψη της απόστασης αγώνα στο βέλτιστο χρόνο. ΑΠό εκεί και πέρα μπορείς να αποκλίνεις είτε 2-3 γύρους πριν ή μετά, γνωρίζοντας φυσικά ότι αποκλίνεις από το θεωρητικά ιδανικό χρόνο, αλλά προσβλέπεις σε άλλα οφέλη όπως π.χ θέση στην εκκίνηση, πιθανότητα βροχής/SC, κίνηση, θέληση για μεταβολή τακτικής, κλπ.
Έχουμε λοιπόν τη Ferrari και τη Renault. Και οι δύο γνωρίζουν ότι η μεταξύ τους διαφορά σε ρυθμό είναι ελάχιστη, συνεπώς ξέρουν καλά ότι για να κερδίσουν έχουν μόνο ο ένας τον άλλον για αντίπαλο και δε θέλουν να μπλέξουν με αργότερους συνδυασμούς. Τι κάνουν λοιπόν; Αποκλίνουν από το ιδεατό για 2-3 γύρους λιγότερη βενζίνη προσβλέποντας στην pole, που θα δώσει τη δυνατότητα να δώσουν ρυθμό από την αρχή. Φυσικά μεταξύ τους είχαν διαφορά στην αρχική τακτική κατά 1-2 γύρους αλλά η γενική λογική είναι η ίδια.
Έστω ότι είσαι η Mclaren. Γνωρίζεις λοιπόν τα εξής:
- Σε ρυθμό είσαι πιο αργός από Ferrari και Renault, ενώ δύσκολα παίρνεις pole ακόμα και με ίδια καύσιμα, μιας και δεν έχεις τόσο καλή απόδοση στον 1 γύρο, απόρροια του ότι το μονοθέσιο είναι πολύ 'ευγενικό' στα λάστιχα του.
- Είσαι πολύ πιο γρήγορος σε ρυθμό από τις λοιπές Honda, BMW, κλπ.
Έχεις δύο δρόμους λοιπόν:
- Βάζεις 1-2 γύρους λιγότερα καύσιμα από Renault* (δηλαδή 1ο στοπ στον 15ο γύρο!), και χαλάς 2 σετ λάστιχα για να μπορέσεις να χτυπήσεις pole. Από εκεί και πέρα ναι μεν θα είσαι μπροστά, με σοβαρή πιθανότητα όμως να σε περάσει ο Alonso στην εκκίνηση, και με μια τακτική που αποκλίνει πολύ από το ιδεατό. Όταν μάλιστα μπεις για τον 1ο ανεφοδιασμό, θα είναι αρκετά νωρίς και ρισκάρεις να βρεθείς ακριβώς μέσα στο 'γκρουπ' της 4ης-5ης θέσης για 3-4 γύρους, 'ξεφτιλίζοντας' έτσι το πλεονέκτημα του πολύ γρήγορου outlap που θα σου έδιναν τα φρέσκα λάστιχα.
Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι ακόμα και με τακτική Alonso/MS, κόλλησαν για λίγο πίσω από τον JB. Η λογική λέει ότι χωρίς το SC, με τις διαφορές να ανοίγουν για 2-3 γύρους παραπάνω, κάποιος που θα έμπαινε 2 γύρους νωρίτερα από τον FA ίσως κόλλαγε γερά στο Button.
- Βάζεις 3-4 γύρους παραπάνω καύσιμα. Το αρνητικό είναι ότι ξεγράφεις εντελώς την pole, και ότι ρισκάρεις να σε περάσουν τίποτα Honda ή BMW στα δοκιμαστικά. Ακόμα κι αν γίνει αυτό όμως, ξέρεις ότι στον αγώνα θα τις περάσεις οπωσδήποτε(όπως έγινε στην Imola). Στην περίπτωση όμως που δε σε απασχολήσουν αργότεροι συνδυασμοί μπορείς με λίγη τύχη να ελπίζεις σε κάποιο podium(και ο Kimi δεν ήταν ΤΟΣΟ μακριά από τον Massa μετά το 2ο στοπ). Θα αρκούσε μάλιστα μια γερή καθυστέρηση κάποιου εκ των 3 πρωτοπόρων στο 1ο στοπ(που η πιθανότητα κίνησης στην έξοδο είναι μεγαλύτερη) ώστε να τον περάσει ο Kimi, και μετά ποιός ξέρει;
Συγχωρέστε με για τη φλυαρία απλώς πάντα γούσταρα την 'αποκρυπτογράφηση' του αγώνα μέσω του γυρολογίου. Πιστεύω επίσης ότι δεν κολλάνε μπρίκια στη Mclaren, και έχουν λόγω που ακολουθούν την τακτική που ακολουθούν. Αν η Michelin στον άλλο αγώνα τους δώσει λάστιχο με άλλα χαρακτηριστικά φθοράς, ή κρίνουν ότι γενικά είναι πιο ανταγωνιστικοί σε ρυθμό ίσως δοκιμάσουν κάτι άλλο.
*Σημείωση. Μην κρίνουμε τα φορτία καυσίμου των δοκιμαστικών από το πότε μπήκαν οι οδηγοί στον 1ο ανεφοδιασμό, διότι πρέπει να προσθέσουμε και το fuel allocation των δοκιμών. Π.χ ο Kimi μπορεί να μπήκε 5 γύρους μετά τον MS, αλλά στην πραγματικότητα είχε 4 γύρους παραπάνω όταν έκανε την προσπάθεια του.