-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Μην είσαι απόλυτος, το δακτυλίδι δεν κάνει τίποτα άλλο από το να κεντράρει τη ζάντα (οι βίδες δεν μπορούν να κεντράρουν). Μόλις σφίξουν οι βίδες δεν παίζει κανένα ρόλο.Το offset είναι αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής εκτός αν αλλάζεις τη συνολική διάμετρο του τροχού οπότε το διαλέγεις έτσι ώστε να έχεις το ίδιο scrub radius (μπορεί όμως να θέλεις να αλλάξεις το scrub radius). Το offset δεν το διαλέγεις για να χωράνε οι ρόδες μέσα στα φτερά.
Προς θεου γιατι να ειμαι απολυτος, εχεις δικιο για το δαχτυλιδι πως δεν παιζει κανενα αλλο απο το ρολο που αναφερεις αλλα εγω εννοω πως βγαζουν μια ζαντα με Χ οφσετ και την ταιριαζουν σε απειρα μοντελα με παρομοιο καρε βαζοντας δαχτυλιδι χωρις να νοιαζονται αν κατα τα αλλα εχει το απολυτα σωστο πλατος και οφσετ για το εκαστοτε αυτοκινητο και μαλιστα το κανουν ολες σχεδον οι εταιρειες ζαντων πλην ελαχιστων που βγαζουν μονο για συγκεκριμενα μοντελα/μαρκες αυτοκινητων!
-
Σε μένα πάντως το δακτυλίδι ήρθε σε απόλυτη ευθεία με την επιφάνεια της ζάντας - αν αυτό παίζει κάποιο ρόλο.
-
Λοιπόν, πήγα σε ένα εξουσιοδοτημένο και το θέμα ήταν (κατά κύριο λόγο) οι δισκόπλακες. Βγήκαν, πήγαν σε τόρνο, και η συμπεριφορά του τουτού μου βελτιώθηκε ήδη πολύ.
Απομένει άλλος ένας μικρός έλεγχος και κάποιο πειραματισμοί επειδή μπορεί τα λάστιχα (πιρελλι ζερο νερο) να δημιουργούν το τράβηγμα στην επιτάχυνση.
Δεν είναι unidirectional για να υπάρχει ΤΟ πρόβλημα, αλλά δεν είναι και συμμετρικά, οπότε μπορεί να υπάρχει κάποιο μικροπρόβλημα που αφείλεται σε αυτό.
Βάσει συμβουλών του μηχανικού περιμένω κανα 2 εβδομάδες να πατήσει καλά το λάστιχο και το ξανακοιτάμε.
Ευχαριστώ όλους σας για τις συμβουλές και προτάσεις!
-
Λοιπόν, πήγα σε ένα εξουσιοδοτημένο και το θέμα ήταν (κατά κύριο λόγο) οι δισκόπλακες
Καλα ειναι δυνατον να ειχες προβλημα στους δισκους και να μην ετρεμε στο φρεναρισμα;
Απιθανο το βλεπω! -
Έτρεμε και στο φρενάρισμα, (από τα 80 και πάνω και σε σχετικά απότομο φρενάρισμα) αλλά το θεώρησα μικρότερης σημασίας από ότι τα άλλα που ανέφερα.
Αυτό μου είπαν. Μηχανικά ήταν όλα ΟΚ, και μένα για να σας πω μου έκανε εντύπωση αλλά μιας που βγήκαν και ξαναμπήκαν οι τροχοί, ίσως και να άλλαξε και η διάταξη των τροχών, ξέρω γω; Μπορεί να βοήθησαν κι αυτά!
Πάντως το σημαντικό είναι ότι καθάρισα προς το παρόν!
-
Βρήκα στο δίκτυο αυτή την σελίδα που έχει όλα τα προβλήματα του συστήματος διεύθυνσης και τις πιθανές διαγνώσεις για το καθένα από αυτά:
http://www.forparts.com/techpowersteer.htm -
Ίσως απαντώ λίγο αργά...
Έχω και εγώ Almera Ν15 αλλά 1400.
Το αμάξι από άποψη οδικής συμπεριφοράς είναι πολύ καλό.
Από εκεί και πέρα θα σημειώσω ότι και το Almera το δικό μου δεν είναι το αμάξι που αφήνεις το τιμόνι στα 160. Έχει την τάση να ακολουθεί τις κλίσεις του δρόμου.
Το φαινόμενο γίνεται εντονότερο αλλάζοντας το offset. Πιστεύω ότι ο τρόπος που συμπεριφέρεται το αμάξι είναι φυσιολογικός απλά είχες συνηθίσει σε πιο αναίσθητο τιμόνι στα πολλά.
Αν δεν παρατηρείς ανακολουθίες στις εντολές του τιμονιού δεν πρόκειται για πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης.
Όσον αφορά το τρέμουλο. Δεν γνωρίζω για άλλα αμάξια. Πάντως απέφυγε να παρκάρεις με πεζοδρόμιο με αυτό το αμάξι γιατί θα είσαι συνέχεια σε βουλκανιζατέρ.
Οι δισκόπλακες θα δημιουργούσαν τρέμουλο μόνο στο φρενάρισμα. Ακόμα και αν τις έφτιαξες το τρέμουλο θα παραμείνει όταν δεν φρενάρεις. Το τρέμουλο μπορεί να οφείλεται (δύσκολο όμως) σε στραβό ημιαξόνιο.
Αφού το τρέμουλο δεν οφείλεται στις ζάντες ή στα λάστιχα πιστεύω ότι αυτό είναι το επόμενο σημείο που πρέπει να κοιτάξεις. Δεν μπορεί να είναι και κάτι άλλο πλέον...
Πάντως θεωρώ ότι τα 215 σε 16άρες είναι κάπως υπερβολική διάσταση για αυτό το αμάξι και τους ελληνικούς δρόμους.
Ακόμα κάτι. Αν το αμάξι είναι χαμηλωμένο με την άυξηση του κάμπερ που θα έχει προκύψει (στο ήδη αρκετό που έχει το Almera) σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα και φαρδιά λάστιχα μαζί με μία ελαφριά αλλαγή του offset και τους ελληνικούς δρόμους δημιουργούν ένα πακέτο πολύ επιρρεπές σε τρέμουλα...
-
Yannis,
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σου και την βοήθειά σου.
Ακόμα το αυτοκίνητο είναι η αλήθεια δεν έχει το πάτημα που θέλω.
Άσχετα αν ψιλοέκελεισα το θεμα, το ότι ακόμα ψάχνομαι στο δίκτυο και δημοσιεύω links σημαίνει ότι δεν είμαι πλήρως ικανοποιημένος.
Τα σχόλιά μου στο post σου ακολουθούν:Από εκεί και πέρα θα σημειώσω ότι και το Almera το δικό μου δεν είναι το αμάξι που αφήνεις το τιμόνι στα 160. Έχει την τάση να ακολουθεί τις κλίσεις του δρόμου.
*Δεν θέλω να κάνω κάτι τέτοιο, απλά η προηγούμενη κατάσταση ήταν ότι όταν άφηνες το τιμόνι, ακόμα και σε πολύ λιγότερα χλμ, το αμάξι 'περιπλανιόταν' όπου ήθελε χωρίς συγκεκριμένο τρόπο συμπεριφοράς. Τώρα το κάνει ακόμα, αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό.
*Το φαινόμενο γίνεται εντονότερο αλλάζοντας το offset. Πιστεύω ότι ο τρόπος που συμπεριφέρεται το αμάξι είναι φυσιολογικός απλά είχες συνηθίσει σε πιο αναίσθητο τιμόνι στα πολλά.
*
Δεν ήταν φυσιολογικός. Και το ΖΧ κάθε άλλο παρά ανάισθητο τιμόνι έχει. Εξάλου είναι κι αυτό σπορτίφ (furio).*Αν δεν παρατηρείς ανακολουθίες στις εντολές του τιμονιού δεν πρόκειται για πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης.
Δεν είμαι σίγουρος τι εννοείς με αυτό. Αν θέλεις εξήγησέ το λίγο...
Οι δισκόπλακες θα δημιουργούσαν τρέμουλο μόνο στο φρενάρισμα. Ακόμα και αν τις έφτιαξες το τρέμουλο θα παραμείνει όταν δεν φρενάρεις. Το τρέμουλο μπορεί να οφείλεται (δύσκολο όμως) σε στραβό ημιαξόνιο.
Αφού το τρέμουλο δεν οφείλεται στις ζάντες ή στα λάστιχα πιστεύω ότι αυτό είναι το επόμενο σημείο που πρέπει να κοιτάξεις. Δεν μπορεί να είναι και κάτι άλλο πλέον...Μηχανικά υποτίθεται ότι όλα είναι ΟΚ. Υπάρχει ένα μικρό τρέμουλο στα 130 περίπου αλλά λιγότερο από ότι πριν. 2 Ζυγοσταθμίσεις έχω κάνει. Τι άλλο να δοκιμάσω;;;
Πάντως θεωρώ ότι τα 215 σε 16άρες είναι κάπως υπερβολική διάσταση για αυτό το αμάξι και τους ελληνικούς δρόμους.
Είναι 205/45/16. Δικό μου το λάθος.
Ακόμα κάτι. Αν το αμάξι είναι χαμηλωμένο με την άυξηση του κάμπερ που θα έχει προκύψει (στο ήδη αρκετό που έχει το Almera) σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα και φαρδιά λάστιχα μαζί με μία ελαφριά αλλαγή του offset και τους ελληνικούς δρόμους δημιουργούν ένα πακέτο πολύ επιρρεπές σε τρέμουλα...
Προτείνεις δηλαδή να γυρίσω σε μαμά διαστάσεις; Το αμάξι στρίβει πολυ καλά όπως είναι στημένο τώρα. Οι ευθείες με προβληματίζουν...
-
Για τι δαχτυλιδια λετε για τις ζαντες? Μηπως εννοειτε τους αποστατες για να μειωνουν το offset του τροχου? Και πως η ευθυβολια του αυτοκινητου αλλαζει με την αλλαγη του offset? (και συγκεκριμενα μειωνοντας η αυξανοντας το offset?)
-
Λοιπόν, για να συμπληρώσουμε το άρθρο και να έχουν και κάποιο νόημα τα posts.
Πήγα το αυτοκίνητο στον Διονυσόπουλο, με τα παλιά ελατήρια της μαμάς στο χέρι.
Έχω αναφέρει ότι το αυτοκίνητο κοπάναγε πολύ. Αποφάσισα λοιπόν να το ψηλώσω μήπως διορθωθεί λίγο η κατάσταση. Αφήνω λοιπόν το τουτού, πάω στην δουλειά και είπαμε για οτιδήποτε βρει να συνενοούμαστε τηλεφωνικά.
Να μην τα πολυλογώ, ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε κάνει τα ακόλουθα:
('Φρόντιζε' μόνος του το αυτοκίνητο γιατί δεν το εμπιστευόταν σε μάστοράτζες!)- Είχε βάλει λάθος μπροστινά αμορτισέρ, μεγαλύτερα σε διάσταση και τα είχε συνδυάσει με ελατήρια χαμηλώματος, με αποτέλεσμα η διαδρομή να είναι περίπου 3 εκατοστά μόνο!
- Κάτι λαστιχάκια επαφής που μπαίνουν ένα στο αμορτισέρ κι ένα στον θόλο, τα είχε βάλει και τα δύο πάνω στο αμορτισέρ με αποτέλεσμα στην ένωση να είμαι μέταλο με μέταλο. Πάλι καλά που δεν μου φυγε κανας θόλος!
- Το οφφσετ και το βήμα ήταν εντελώς λάθος, προφανώς του άρεσαν οι ζάντες τις πήρε και τις έβαλε χωρίς να υπολογίσει καθόλου τις επιπτώσεις.
αυτό το τελυταίο, τελικά όπως αποδείχθηκε δημιουργούσε το μικρότερο πρόβλημα από όλα τα άλλα στην οδηγική συμπεριφορά. Αφέθηκε όπως εχει προσωρινά, μέχρι να βελτιωθεί η οικονομική μου κατάσταση.
Λοιπόν, το αυτοκίνητο μεταμορφώθηκε. Είναι μεν αρκετά άνετο και χαλαρό (το ήθελα λίγο πιο σκληρό από ότι είναι τώρα) αλλά είναι πλέον αυτοκίνητο. Στρίβει επιταχύνει, φρενάρει και κυλάει πολύ καλύτερα.
Τα επόμενα βήματα θα είναι μια δοκιμή με τα κοντύτερα ελατήρια, μήπως βρούμε την χρυσή τομή τώρα που έχουμε τα σωστά αμορτισέρ και φυσικά επιστροφή στις σωστές διαστάσεις / αναλογίες στους τροχούς.Να πώ επίσης, ότι η ζτγοστάθμιση έγινε επί αυτοκινήτου και ότι τελικά αυτό με τα σημαδάκια ποια ρόδα σε ποιο σημείο και σε πιο μπουλόνι ΙΣΧΥΕΙ. Α δηλαδή ξαναβγάλω τροχούς πρέπει να τους βάλω πάλι ακριβώς όπως είναι τώρα!
Επιτέλους βρήκα άκρη! Νόμιζα σε μία φάση ότι είχα παραισθήσεις και φανταζόμουνα πράγματα!
Για οτιδήποτε νεώτερο θα ενημερώνω το post ώστε να βοηθιούνται και οι επόμενες γενιές!!!
-
Ε'ιναι αυτονόητο, ότι τα λάθος αμορτισέρ δεν μπορούσαν να τα δούν και έτσι να διαπιστώσουν τα λάθη οι προηγούμενοι τεχνικοί.... Ευτυχώς που ζήτησα 'ψήλωμα' δηλαδή...
-
Παντως σχετικα με αυτο που ειπες οτι δεν αφηνεις το ιμονι με 160, μπορει να εχεις προβλημα, μπορει και οχι. Νομιζω οτι το επικοινωνιακο τιμόνι ¨οφειλει' να ειναι ατιθασο στην γεωμετρια του δρομου, οποτε μπορει να ειναι καλο αυτο που λες!
Λύση:Almera GTI τρέμουλο στο τιμόνι και ασαφές "πάτημα