Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ Ελβετία το αμάξι μου (χιλιάρι Ίμπιζα) έχει κατανάλωση 8,5 λίτρα / 100 χμ. Με Ελληνική 95άρα φυσικά.
ΓΥΡΝΩΝΤΑΣ από Ελβετία έχει 6,25!!! Με Ελβετική 95άρα φυσικά.
Το υψόμετρο στον τόπο αναχώρησης ειναι ίδιο με του προορισμού, ενώ η διαδρομή ΟΛΟΙΔΙΑ, και το φορτίο ΙΔΙΟ, όπως και ο οδηγός, ο ρυθμός οδήγησης, και η κίνηση στο δρόμο!!!
Οπότε Η ΜΟΝΗ διαφορά είναι το καύσιμο!!!
Άρα ο Ελβετός ξοδεύει 27% λιγότερο καύσιμο για την ίδια διαδρομή. Αν εμείς το αγοράζουμε 1.00 ευρώ το λίτρο, και ο Ελβετός 1.25 ευρώ το λίτρο, εσείς ποιος λέτε πως έχει φτηνότερο καύσιμο;;;;
2+ lt/100km (27% στην προκειμένη περίπτωση) είναι τεράστια διαφορά για να οφείλεται στην 'σούπερ-ποιότητα' της Ελβετικής βενζίνης 95 RON. Kάτι άλλο παίζει.
Επίσης, δε νομίζω ότι στην Ελβετία κάνουν π.χ. 0-100 σε 2 δευτερόλεπτα λιγότερο απ' ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη με το ίδιο αμάξι, λόγω καλύτερης βενζίνης, έτσι δεν είναι?....
Παρεμπιπτόντως, περί τα 8.5 lt/100km καίει και το δικό μου (2000cc, 1100kg + 2 άτομα + αποσκευές) σε ταξίδι χωρίς να προσέχω ιδιαίτερα, είτε του βάζω 95άρα, είτε 100άρα. Θα περίμενα από 1000άρι να καίει σαφώς λιγότερο - εκτός κι αν το πας με το γκάζι στο πάτωμα....
Για το πρώτο, πές μου τι μπορεί να φταίει!!
Τα έχω ψάξει όλα, και είναι στοιχεία που μέτρησα σε 3 διαφορετικά ταξίδια, όταν το αμάξι ήταν 1 μηνός - 1500 χμ, 18 μηνών - 20.000 χμ και 2,5 ετών, 45.000 χμ. Δε νομίζω να μου διαφεύγει κάτι, αλλά αν έχεις κάτι υπόψιν πες το!!
...
Το χιλιάρι ΣΑΦΩΣ και πάει ΜΟΝΙΜΩΣ (πόλης σε κίνηση συμπεριλαμβανομένης!!!) με το γκάζι στο πάτωμα!!! Ναι, ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ αργό!!!
Γιώργο,
Αυτό που εικάζω ότι είναι το πρόβλημα (διότι με τίποτα δεν πιστεύω ότι η Ελβετική 95άρα δίνει περί το 30% μεγαλύτερη αυτονομία) είναι ο τρόπος με τον οποίο διεξάγεις τα 'πειράματά' σου.
Φουλάρεις βενζίνη στην Ελλάδα και φεύγεις για Ελβετία. Μέχρι που σε πάει αυτή η βενζίνη? Αθήνα-Γενεύη, π.χ. είναι οδικώς πάνω από 2500 χιλιόμετρα. Αν δεν κουβαλάς ολόκληρο βυτίο με Ελληνική βενζίνη μαζί σου, θέλεις κάμποσους ανεφοδιασμούς στο δρόμο σου με άλλες βενζίνες μέχρι να φτάσεις. Άρα την κατανάλωση με την Ελληνική 95άρα τη μετράς στο πρώτο κομμάτι της διαδρομής.
Αντίστοιχα όταν φουλάρεις στην Ελβετία και φεύγεις για Ελλάδα. Μετράς κατανάλωση με την Ελβετική 95άρα στο πρώτο κομμάτι ΑΛΛΗΣ διαδρομής.
Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι ο τρόπος οδήγησης, η κίνηση στο δρόμο, η θερμοκρασία, η υγρασία, το φορτίο, η φορά του ανέμου, κλπ είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ιδια (που δεν είναι) δε μπορείς να βγάλεις έτσι σωστό συμπέρασμα.
Δεν το πάω πιο πέρα, ας μας πουν και οι άλλοι τι πιστεύουν.
Για το δεύτερο μην τρελλαθούμε, πες μου ΠΟΥ στο καλό διάβασες να λέω για επιδόσεις!!! (για να μετράω το 0-100 σε χιλιάρι Ίμπιζα πρέπει να είμαι ψυχοπαθής ή βαριεστημένος...)
Πουθενά δεν έγραψα ότι εσύ μίλησες για επιδόσεις. Αλλά κάνω την εξής σκέψη: Aν ισχύει το συμπέρασμά σου και με 27% λιγότερη βενζίνη (όταν βάζεις Ελβετική 95άρα αντί 'Ελληνικής') το Ibiza σου έχει την ίδια απόδοση (στην ουσία παράγει το ίδιο έργο στον ίδιο χρόνο), τότε με την ίδια ποσότητα βενζίνης (=το γκάζι στο πάτωμα) δε θα είναι, λογικά, σαφώς ταχύτερο με την 'καλή' 95άρα βενζίνη? Δε μπορεί και να παράγει το ίδιο έργο με πολύ λιγότερη βενζίνη, και το ίδιο με την ίδια ποσότητα. Και δε μιλάμε για διαφορές της τάξεως του 5%, σχεδόν 30% έγραψες!
Παρεμπιπτόντως, με τι συμπίεση δουλεύει? Και ποιά θεωρείς εσύ ότι είναι η διαφορά μεταξύ μιας ΚΑΛΗΣ Ελληνικής 95άρας και μιας Ελβετικής όσον αφορά τη σύνθεση κλπ?...