-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Σε μένα πρόσφατα μου έτυχε περίπτωση ανάλογη για την εκατοστάρα με επιχείρημα ότι η μεγάλη της εκρηκτικότητα (την σύγκρινε μάλιστα με αυτή της κηροζίνης, άλλη μεγάλη πλάνη) αποκολλά κομμάτια μετάλλου από τους κυλίνδρους και τα έμβολα με αποτέλεσμα μεγάλη και πρόωρη φθορά!!!! Ότι και να είπα χρησιμοποιώντας και την ιδιότητα μου δεν ήταν αρκετό να τον πείσει.Θα ήθελα πολύ αυτός ο γραφικός τύπος να μας πει πως ορίζει το μέγεθος 'εκρηκτικότητα'...
Από ποιους παράγοντες εξαρτάται, πως επηρεάζει την καύση και που το συνάντησε.Όπου και να ανατρέξετε, όπου και να ψάξετε, δεν πρόκειται να βρείτε αυτόν τον όρο (απ' όσο ξέρω τουλάχιστον). Δεν αποτελεί κάποια ιδιότητα ενός καυσίμου.
Πρόκειται απλά για αποκύημα της φαντασίας μερικών ανθρώπων. Συνεπώς δεν λαμβάνεται υπ' όψην...
Έτσι απλά.
Όχι ρεκτιφιατζής να είναι, αλλά και ο grand papas να μου πει περί 'εκρηκτικότητας', δεν θα τον πιστέψω. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Γι αυτό κι εγώ θα επανέλθω μόνο αν τελικά μου απαντήσει η TOTAL Γαλλίας ή η Mobil USA ή αν μάθω κάτι αξιόπιστο και αξιόλογο (άξιο λόγου και όχι απαραίτητα ουσίας). Έτσι για την ιστορία πλέον...
Μη περιμένεις να πάρει θέση ο κατασκευαστής του λιπαντικού και να κάνει συστάσεις για φθορές κινητήρα σχετικές με συχνές ή αραιές αλλαγές λαδιών. Ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου τις ορίζει ακόμα και αν δεν συμφωνούν με τις οδηγίες του κατασκευαστή λιπαντικών.
Οι αλλαγες λαδιων οριζονται παντα απ τον κατασκευαστη πρωτα (στα επισημα τεχνικα κι οχι απ τους ντηλερς) και μετα απ τις εταιριες λιπαντικων.
Έτσι είναι... Αλλά δεν έχασα και τίποτα που επικοινώνησα... Ακόμη και δια της απουσίας τους... μιλάνε!
...Το 5W40 είναι στα 14Ε/1quart και το 10W40 στα 11.5Ε/1quart...
Ξέχασα να αναφέρω ότι θα αυξηθούν ελαφρά οι τιμές σύντομα (τάδε έφη εισαγωγεύς...).
...Όχι ρεκτιφιατζής να είναι, αλλά και ο grand papas να μου πει περί 'εκρηκτικότητας', δεν θα τον πιστέψω.
Θα σε δω αύριο στο Ρύσιο έτσι;
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Θα σε δω αύριο στο Ρύσιο έτσι;
Δεν θα μπορέσω...
Έχω δουλειά στην σχολή μου. -
Καλά ρε στην κοπή της Πίτας δουλειά είχες?
Κρίμα!!Δεν θα με έβλεπες να κερδίζω το φλουρί!! -
Καλά η Mobil USA δεν περιμένω πλέον να απαντήσει.
Αλλά η TOTAL FRANCE τόση καθυστέρηση; Με ΕΛΤΑ θα απαντήσουν;
Κρίμα... -
Σκέφτηκες να τους το γράψεις σε Γαλλικά!!
Καθότι σωβινιστές οι ΦραπόΓαλλοι, μπορεί να απαντούσαν πιο γρήγορα!! -
Εμένα το manual του αυτοκινήτου για το 5w-30 γραφεί :
«Το λιπαντικό αυτό συντελεί στην εξοικονόμηση καυσίμου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στους κινητήρες του 306gti»
Ενώ για το 5w-40 & 0w30 δεν λέει τίποτα. ενώ προτείνονται.
Πως γίνεται? ιδιαίτερα για το 0w-30?? -
Ο χρήστης nik_marin έγραψε:
Πως γίνεται? ιδιαίτερα για το 0w-30??Είναι πολύ λεπτό λιπαντικό για τον κινητήρα σου και ξεφεύγει από τις προδιαγραφές του (σε ό,τι αφορά τις ανοχές συναρμογών του κατά κύριο λόγο)...
Κρίμα!!! Δεν θα με έβλεπες να κερδίζω το φλουρί!!!
Συγχαρητήρια...
-
Ο χρήστης nik_marin έγραψε:
Εμένα το manual του αυτοκινήτου για το 5w-30 γραφεί :
«Το λιπαντικό αυτό συντελεί στην εξοικονόμηση καυσίμου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στους κινητήρες του 306gti»
Ενώ για το 5w-40 & 0w30 δεν λέει τίποτα. ενώ προτείνονται.
Πως γίνεται? ιδιαίτερα για το 0w-30??Θα προσπαθήσω να σου απαντήσω ολοκληρωμένα λαμβάνοντας υπ'όψιν και το έτος κατασκευής του 2.0lt κινητήρα του 306 GTi (κάπου στο 1997) άρα και το έτος συγγραφής του manual, ώστε να καλυφθείς πλήρως.
Εκτός λοιπόν από την παρατήρηση του Δημήτριου περί ανοχών (αν και στις τελευταίες εκδόσεις του κινητήρα σου προτείνεται και 30άρι για Χειμώνα), το πιο σημαντικό και σίγουρο είναι τα εξής παρακάτω:
Η ACEA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Πιστοποίησης Λιπαντικών) έχει καθορίσει κάποιες γενικές προδιαγραφές και σύμφωνα με αυτές κατατάσσει τα λιπανικά σε 4 Κατηγορίες (όπου Α=Βενζίνη / Β=Πετρέλαιο):
Α1/Β1 Προδιαγραφή Χαμηλών Επιδόσεων και Χαμηλών Ρύπων
Α3/Β3 Προδιαγραφή Υψηλών Επιδόσεων
Α3/Β4 Το ίδιο με Α3 που καλύπτει κάποιες επιπλέον προδιαγραφές για χρήση diesel
Α5/Β5 Προδιαγραφή Υψηλών Επιδόσεων και Χαμηλών ΡύπωνΥπόψιν ότι από το 2004 η προδιαγραφή Α2/Β2 καταργήθηκε (καλώς ή κακώς).
Η Α1/Β1 και Α5/Β5 είναι προδιαγραφές που απαντώνται σε λεπτόρευστα λιπαντικά xW30.
Μέχρι πριν λίγα χρόνια (2-3 χρόνια περίπου) δεν υπήρχαν τα λιπαντικά με προδιαγραφή A5/B5 (πρώτη στην Ευρώπη τα παρήγαγε η TOTALFINAELF). Αυτά είναι πολύ εξελιγμένα λεπτόρευστα λιπαντικά (0-5W30) που συνδυάζουν τις προδιαγραφές A1/Β1 και Α3/Β3/Β4. Αυτά ίσως και να είναι τα μοναδικά 30άρια που να μπορείς να χρησιμοποιήσεις στον κινητήρα του 306GTi. Δεν είναι απόλυτο αλλά είναι από τα τελευταία Group IV λιπαντικά που εξακολουθούν να παράγουν οι Ευρωπαίοι κι αυτό γιατί η 100% συνθετική τους υπόσταση είναι ο μόνος τρόπος για να προστατέψουν έναν κινητήρα υψηλών επιδόσεων (οπότε Α5/Β5 σε Group III είναι καλύτερο να τα αποφεύγουμε -εδώ σε θέλω- για υψηλές ιπποδυνάμεις αφού προφανώς θα τηρούν οριακά τις προδιαγραφές ACEA).
Συνεπώς, τα 30άρια με προδιαγραφή Α1/Β1 είναι ακατάλληλα για χρήση σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων. Και την εποχή που παρήχθη ο δυνατός 2.0lt κινητήρας της PSA δεν υπήρχαν τόσο εξελιγμένα 30άρια στην Ευρώπη ώστε να οριστεί ξεχωριστή γι αυτά κατηγορία (μόνο σε Mobil 1 ή AMSOIL ίσως αλλά δεν κυκλοφορούσαν τότε). Ίσως κι επειδή δεν υπήρχαν και τόσο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων όπως σήμερα.
Άρα, ίσως και να μπορείς να χρησιμοποιήσεις 30άρι σε Α5 (προσοχή: Group IV/V), αλλά για να έχεις ήσυχο το κεφάλι σου κρατήσου καλύτερα στο 0-5-10W40 (σε Group IV/V λέω εγώ, αλλά για φτηνότερα μπορείς και σε Group III με μικρά διαστήματα αλλαγών).
-
Είδα τον όρο Group I II III κλπ για λάδια που είναι κάτι που δεν το ήξερα. Ήξερα για προδιαγραφές του τύπου SH κλπ ή Α3 κλπ....
Πείτε τι εννοείτε (ή δείξτε μου σας παρακαλώ πού το έχετε αναφέρει) -
Εν συντομία:
Τα λιπαντικά χωρίζονται σε 5 κατηγορίες ανάλογα με την προέλευση αλλά και τον δείκτη ιξώδους τους. Είναι οι: Group I, II, III, IV και V.
Group I: Απλά ορυκτέλαια
Group II: Ενισχυμένα ορυκτέλαια
Group III: Υπερενισχυμένα ορυκτέλαια
Group IV: Συνθετικά από πολυαλφαολεφίνες (PAO base stocks)
Group V: Συνθετικά από εστέρες (diesters-polyolesters) ή άλλες συνθετικές πηγές -
Τα Group III παράγονται με μια διαδικασία που επεμβαίνουν στο μέγεθος του μορίου του υδρογονάνθρακα (hydrocracking) και νομικά έχουν κερδίσει το δικαίωμα να λέγονται συνθετικά (όπως π.χ. μερικά Gr. IV που ΣΥΝΘΕΤΟΝΤΑΙ από αέρια ασετυλίνη). Έτσι ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις ακριβώς τι λάδι είναι αυτό που πωλείται ως 'συνθετικό'.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Θυμίζω ότι το ερώτημά μας είναι αν αληθεύει ο ισχυρισμός ορισμένων μηχανικών ότι δεν πρέπει να αλλάζουμε πολύ συχνά το λιπαντικό γιατί με φρέσκο λιπαντικό ο κινητήρας φθείρεται περισσότερο, κι αυτό επειδή ίσως το λιπαντικό χρειάζεται 'στρώσιμο' ή κάτι τέτοιο.
Μέχρι τώρα απαντήθηκα από τον αντιπρόσωπο TOTAL Ελλάδος (η ερώτηση προωθήθηκε μέσω Γαλλίας) και AMSOIL Ελλάδος (ο οποίος είναι ειδικός και εκπαιδευμένος οπότε και η AMSOIL USA απαντάει μέσω αυτού). Καλύτερα γιατί έτσι οι απαντήσεις έρχονται στα ελληνικά.
TOTAL:
'Τα λιπαντικά που προσθέτουμε στο κύκλωμα λίπανσης ενός οχήματος δεν απαιτούν λιγότερο ή περισσότερο χρόνο για δράση, σε συνάρτηση με την ηλικία του λιπαντικού. Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος που απαιτείται για να λειτουργήσει το λιπαντικό είναι ο ίδιος και καθορίζεται σε μερικά λεπτά μετά την έναρξη λειτουργίας του οχήματος.'
Σαφής και ικανοποιητική η απάντηση αλλά παρόλα αυτά έστειλα επερώτηση (τώρα απευθείας στην TOTAL Hellas γιατί τελικά έχουν ειδικό για να απαντάει σε τεχνικής φύσεως ερωτήσεις) για περισσότερη διευκρίνηση και αναμένω.AMSOIL:
'ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ!!!ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΛΙΠΑΝΣΗ.ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΗ ΜΥΘΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ.Ο ΜΟΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΟΓΙΚΗ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΛΑΔΙΑ ΣΥΝΧΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ.'
'ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΠΑΝΤΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΜΕ ΦΡΕΣΚΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ ΚΑΘΩΣ ΤΟ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΠΟΝΗΘΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΙΚΗ ΣΤΟ ΝΑ ΡΙΣΚΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΓΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ.'
'Η AMSOIL ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΘΟΡΑ ΕΑΝ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΛΑΔΙΑ ΣΤΑ 1000 ΧΛΜ ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΤΗΣ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.'
Σαφέστατος και πλήρης...Δεν τολμάω να τους ζητήσω να τεκμηριώσουν πιο επιστημονικά. Σε αυτούς η ερώτηση μοιάζει με το αν η γη γυρίζει... ή με το να προσπαθείς να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας! Μην με περάσουν και για ηλίθιο...
Δυστυχώς η Mobil δεν μου απάντησε ακόμη. Κάποιος είχε πει ότι η Mobil απαντάει σε ερωτήσεις. Εύχομαι να είναι έτσι.
Λοιπόν(@copyright by χρονομέτρης), ιδού μια πανεπιστημιακή έρευνα
(Research sponsored by the US Department of Energy,
Assistant Secretary for Energy Efficiency and Renewable
Energy, Office of FreedomCAR and Heavy Vehicle
Technologies, under contract DE-AC05-00OR22725 with
UT-Battelle LLC. J. Qu was supported in part by an
appointment to the ORNL Postdoctoral Research Associates
Program administered jointly by ORNL and ORISE.)σύμφωνα με την οποία 'Used 15W40 oil showed the least wear'
στην εικόνα fig.8
http://www.ornl.gov/~webworks/cppr/y200 ... 117987.pdf -
Το μελετάω φίλε μου για να καταλάβω.
Διαβάζοντας πάντως στην αρχή βλέπω ότι το τεστ έγινε σε θερμοκρασίες 25C-100C, που σημαίνει ότι εξομοιώνει θερμοκρασίες στο αρχικό στάδιο θερμοκρασιών του κινητήρα (καλύπτοντας και την συνηθισμένη χρήση του χωρίς ιδιαίτερα φορτία) και σε καμία περίπτωση θερμοκρασίες στο επίπεδο των 150C (όπου λαμβάνουν χώρα καθιερωμένα τεστς όπως Four Ball Wear ή το HTHS και άλλα) που είναι θερμοκρασίες κινητήρων που δουλεύουν υπό σημαντικά φορτία. Ήδη ξεκινώντας αναφέρει το αναμενόμενο, ότι στους 100C οι διαφορές σε όλα τα τεστ είναι οριακές αν και μετρήσιμες.
Προχωράω το διάβασμα. Θα πάρει χρόνο.
Πολύ αναλυτικό το τεστ! -
Εντάξει, το διάβασα. Νομίζω ότι η ουσία βρίσκεται στα συμπεράσματα όπως διατυπώνονται στην 7η σελίδα του pdf όπου εν ολίγοις λένε ότι θα ξαναπροσπαθήσουν το τεστ όταν καταφέρουν να προσομοιώσουν πλήρως την λειτουργία του κινητήρα (θάλαμος καύσης, πολύ υψηλές θερμοκρασίες, πολύ υψηλές πιέσεις και φορτία, πολύ μεγάλη επιτάχυνση-ταχύτητα των κινητών μερών).
Το καλό είναι ότι έκαναν ενδελεχής και σοβαρή έρευνα που δεν παρασύρεται σε βιαστικά ή ανώριμα συμπεράσματα, αλλά αρκείται σε παρατηρήσεις επί της ουσίας, γι αυτό και λένε ότι θα υπάρξει συνέχεια. Άραγε, μπορούμε να βρούμε την συνέχεια αυτής;
-
Μερικά(ή ολα;) τα τέστ που πρέπει να περάσει ένα λιπαντικό για να πάρει τις διάφορες πιστοποιήσεις κατα ACEA και JASO.
http://www.swri.org/4org/d08/global/home.htm
http://www.acea.be/ASB20/axidownloads20 ... 0Sep05.pdf
http://www.utc.fr/~tthomass/Themes/Unit ... uences.pdf
-
Το Σάββατα έδωσα στον αντιπρόσωπο της ELF στην Κομοτηνή το λάδι της μηχανής για έλεγχο.
Τα αποτελέσματα θα βγούν σε ένα μήνα περίπου, αφού θα σταλούν στη Γαλλία μέσω Αθηνών.
Κόστος μηδέν !! αφού για λιπαντικά της ELF-Total ο έλεγχος είναι δωρεάν. Όσοι 'φοράτε' τέτοια λάδια μπορείτε να κάνετε το ίδιο, επισκευτείτε τον αντιπρόσωπο που τα αγοράσατε.
Για περισσότερες λεπτομέριες ρωτήστε τον κ.Κοντούλη της ELF-Total.
evangelos.kontoulis@total.gr -
Με βάζεις σε πειρασμό να στείλω για ανάλυση το μείγμα Mobil - BP που έχει το αμάξι μου (1X 0W40 - 2X 15W50) - φυσικά όχι στην ELF.
-
Πιστεύω οτι πλέον είναι εύκολο. Το Σάββατο που πήρα τον αντιπρόσωπο τηλέφωνο παίχτηκε ο παρακάτω διάλογος.
-Καλήμερα.
-Καλημέρα σας.
-(Εγώ) Μπορούμε να στείλουμε ένα δείγμα λιπαντικού για έλεγχο;
-Βεβαίως. (Χωρίς να με ρωτήσει τι λάδια φοράω, από που τα πήρα κ.τ.λ.) ο άνθρωπος πουλάει 3-4 μάρκες από ότι είδα.
.
.
. -
Πολύ ενδιαφέρον!! Περιμένουμε νεότερα παιδιά από τα αποτελέσματα.
Περι λιπαντικών γενικώς