-
Το σίγουρο είναι ότι καί τα δύο είναι Full Group IV.
Από ότι διάβασα κάποια ιξώδη του M1 Extended Peformance που είναι κοινά με του M1, θα αντικαταστήσουν πλήρως του M1 (πχ το M1 15W50). -
τι διαφορές ομως?
τα νορμάλ Μ1 κελαηδάει το μοτέρ μου, με το E.P μια φορά και το έκαιγε και δεν ακουγόταν ωραία.. αρά κάτι παίζει εδώ.. -
Από το site της Mobil:
*What is the difference between Mobil 1 Extended Performance and the currently available Mobil 1?
Mobil 1 Extended Performance formulas are designed specifically for today's longer service intervals and are guaranteed to protect for up to 15,000 miles or one year.
Mobil 1 Extended Performance has a unique formulation with boosted level of protection and performance. These formulations with the Advanced SuperSyn System contain 50 percent more SuperSyn, 36 percent more anti-wear additives, and 37 percent more cleaning agents than the current Mobil 1. *Επίσης λέει ότι κάποια ιξώδη από το M1 αντικαταστάθηκαν ή θα αντικατασταθούν από το M1EP.
Επί του παρόντος, η σειρά Mobil 1 βγαίνει στα παρακάτω ιξώδη:
Mobil 1 0W-30
Mobil 1 0W-40
Mobil 1 5W-20
Mobil 1 5W-30
Mobil 1 10W-30
Mobil 1 Extended Performance 5W-30
Mobil 1 Extended Performance 10W-30
Mobil 1 Extended Performance 10W-40
Mobil 1 Extended Performance 15W-50 -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
...
Κι επειδή δεν θέλω να μείνετε μόνο με τα λόγια μου, περιμένω απάντηση επί του θέματος, από την Mobil, ELF και AMSOIL, όπως και από τον εισαγωγέα της AMSOIL στην Ελλάδα που είναι ειδικά καταρτισμένος και διαβασμένος επί του θέματος (περισσότερο από εμένα). Ταυτόχρονα ψάχνω να βρω και επίσημη-σοβαρή βιβλιογραφία για να στηρίξω (ή να συμπληρώσω ή και διορθώσω) την άποψή μου και να σταματήσουν οι πλανώμενες απόψεις επί του θέματος.Θυμίζω ότι το ερώτημά μας είναι αν αληθεύει ο ισχυρισμός ορισμένων μηχανικών ότι δεν πρέπει να αλλάζουμε πολύ συχνά το λιπαντικό γιατί με φρέσκο λιπαντικό ο κινητήρας φθείρεται περισσότερο, κι αυτό επειδή ίσως το λιπαντικό χρειάζεται 'στρώσιμο' ή κάτι τέτοιο.
Μέχρι τώρα απαντήθηκα από τον αντιπρόσωπο TOTAL Ελλάδος (η ερώτηση προωθήθηκε μέσω Γαλλίας) και AMSOIL Ελλάδος (ο οποίος είναι ειδικός και εκπαιδευμένος οπότε και η AMSOIL USA απαντάει μέσω αυτού). Καλύτερα γιατί έτσι οι απαντήσεις έρχονται στα ελληνικά.
TOTAL:
'Τα λιπαντικά που προσθέτουμε στο κύκλωμα λίπανσης ενός οχήματος δεν απαιτούν λιγότερο ή περισσότερο χρόνο για δράση, σε συνάρτηση με την ηλικία του λιπαντικού. Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος που απαιτείται για να λειτουργήσει το λιπαντικό είναι ο ίδιος και καθορίζεται σε μερικά λεπτά μετά την έναρξη λειτουργίας του οχήματος.'
Σαφής και ικανοποιητική η απάντηση αλλά παρόλα αυτά έστειλα επερώτηση (τώρα απευθείας στην TOTAL Hellas γιατί τελικά έχουν ειδικό για να απαντάει σε τεχνικής φύσεως ερωτήσεις) για περισσότερη διευκρίνηση και αναμένω.AMSOIL:
'ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ!!!ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΛΙΠΑΝΣΗ.ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΗ ΜΥΘΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ.Ο ΜΟΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΟΓΙΚΗ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΛΑΔΙΑ ΣΥΝΧΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ.'
'ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΠΑΝΤΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΜΕ ΦΡΕΣΚΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ ΚΑΘΩΣ ΤΟ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΠΟΝΗΘΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΙΚΗ ΣΤΟ ΝΑ ΡΙΣΚΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΓΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ.'
'Η AMSOIL ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΘΟΡΑ ΕΑΝ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΛΑΔΙΑ ΣΤΑ 1000 ΧΛΜ ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΤΗΣ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.'
Σαφέστατος και πλήρης...Δεν τολμάω να τους ζητήσω να τεκμηριώσουν πιο επιστημονικά. Σε αυτούς η ερώτηση μοιάζει με το αν η γη γυρίζει... ή με το να προσπαθείς να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας! Μην με περάσουν και για ηλίθιο...
Δυστυχώς η Mobil δεν μου απάντησε ακόμη. Κάποιος είχε πει ότι η Mobil απαντάει σε ερωτήσεις. Εύχομαι να είναι έτσι.
-
Το να ρωτας πωλητες λαδιων ποσο συχνα να κανεις αλλαγες, αγγιζει τα ορια του ασκοπου...
-
Οι αλλαγες λαδιων οριζονται παντα απ τον κατασκευαστη πρωτα (στα επισημα τεχνικα κι οχι απ τους ντηλερς) και μετα απ τις εταιριες λιπαντικων.Ετσι,επιλεγοντας λιπαντικα με βαση τις προδιαγραφες του κατασκευαστη εχουμε το κεφαλι μας ησυχο
-
Αυτό ρώτησα; Κάθε πότε να αλλάζουμε λάδια;;! Πάλι τζάμπα ποστ θα γράφουμε; Υπάρχει άπειρη βιβλιογραφία για να μας κατατοπίσει σε αυτό το σημείο, αλλά και ύστερα από όσα έχουμε πει δε νομίζω να υπάρχουν ακόμη απορίες επ'αυτού.
Ξαναθυμίζω ότι ρώτησα για τον εάν φθείρεται ο κινητήρας όταν αλλάζουμε λάδια πολύ νωρίς!!
Δηλαδή, το θέμα που βλέπω να μας ταλανίζει εδώ και καιρό, και που οι απαντήσεις μου στερούνται τεχνικού υπόβαθρου ώστε να πειστούν οι αντίθετοι ισχυρισμοί. Αυτό είναι κάτι που έχει ειπωθεί καί από μηχανικούς αντιπροσωπειών, άρα είναι σοβαρό το θέμα και πρέπει να τελειώσει κάποτε!
Ο εισαγωγέας της AMSOIL είναι πολύ καταρτισμένος, αλλά επειδή δεν είναι τεχνικός της ρώτησα καί την AMSOIL USA η οποία όμως με παρέπεμψε στον εισαγωγέα, άρα είναι ο πλησιέστερος υπεύθυνος της εταιρίας.
Ο υπεύθυνος που ρώτησα την TOTAL Ελλάδος (που είναι απείρως πιο οργανωμένη και δικτυωμένη από την AMSOIL) υπογράφει ως Application Engineer, και με παρέπεμψε σε αυτόν η TOTAL Γαλλίας, γιατί στην Γαλλία απευθύνθηκα πρώτα. Παρόλα αυτά μου υποσχέθηκε (με σημερινό του μήνυμα) μία πιο εμπεριστατωμένη απάντηση απευθείας από το τεχνικό τμήμα της Γαλλίας.Η δε Mobil ούτε φωνή ούτε ακρόαση... Και είχα γραφτεί και ως 'μέλος' στο site της για να μου δώσουν περισσότερη σημασία.
Για να μην παρεξηγηθώ, με όλους αυτούς επικοινωνώ με αληθινά πλήρη στοιχεία, τηλέφωνα και διευθύνσεις (εννοείται αλλά το αναφέρω κι αυτό).
-
Οι δικες μου πληροφοριες ερχονται απο εργαστηρια εταιρείας λαδιων.
Και χαρακτηριζονται ως confidential,οχι τοσο γιατι αποτελουν καποιο καλα κρυμμενο μυστικο,αλλα περισσότερο γιατι θεωρουν χρήσιμο ο καταναλωτης να μην γνωρίζει πολλα επι του θέματος. -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Οι δικες μου πληροφοριες ερχονται απο εργαστηρια εταιρείας λαδιων.
Και χαρακτηριζονται ως confidential,οχι τοσο γιατι αποτελουν καποιο καλα κρυμμενο μυστικο,αλλα περισσότερο γιατι θεωρουν χρήσιμο ο καταναλωτης να μην γνωρίζει πολλα επι του θέματος.Άρα δεν μπορώ να σε αμφισβητήσω με την δική μου γνώση. Θα περιμένω όμως την επίσημη απάντηση από τους αρμόδιους της TOTAL. Θα μου απαντήσουν σωστά γιατί τους είπα ότι σκοπεύω να δημιουργήσω θέμα σε όσους μηχανικούς-αντιπροσωπείες μιλάνε αυθαίρετα, εάν μιλάνε αυθαίρετα, και για να το κάνω αυτό χρειάζομαι επίσημη θέση για κάλυψη. Γι αυτό υποθέτω ότι μου είπε ο τεχνικός της TOTAL Ελλάδος ότι πρώθησε την ερώτησή μου στην Γαλλία για πιο εμπεριστατωμένη απάντηση. Όπως είδες οι Γάλλοι με έστειλαν στους Έλληνες και οι Έλληνες με ξαναστέλνουν στους Γάλλους. Πιστεύω ότι κάτι επίσημο θα βγει προς τα έξω, που να μην φοράει την ταμπέλα 'confidential' που εμένα μου γεννάει υποψίες μεν για το ότι ίσως κάτι συμβαίνει (έστω και υπό συνθήκες) αλλά σίγουρα κυριαρχείται από ασάφεια (ανευθυνότητα; ) και δεν αρκεί για να μου ανατρέψει αυτά που γνωρίζω (για το συγκεκριμένο ερώτημα φυσικά).
Πιστεύω, ότι κάνω καλά, γιατί η παραμυθολογία στην Ελλάδα (και στον κόσμο) είναι απίστευτη. Πχ σε συζήτηση που είχα με πολύ γνωστό ρεκτιφιατζή της Θεσσαλονίκης παρουσία του μηχανικού μου, ισχυρίστηκε ότι η 100άρα βενζίνη καταστρέφει τους κινητήρες και οι πετρελαιοεταιρίες το κρύβουν γιατί με το υπάρχων μάρκετινγκ πουλάνε καλά και κερδίζουν πολύ περισσότερα από το αν πουλούσαν 95άρα. Για το τελευταίο θα συμφωνήσω αλλά για τα υπόλοιπα ! Η κάθετη διαφωνία μου έπεσε στο κενό αφού μου πρόβαλλε την επαγγελματική του ιδιότητα και εμπειρία αποστομώνοντάς με πολύ εύκολα...
-
Έχεις δίκιο. Πολλά τρελά ακούγονται και δεν είναι δύσκολο ιδίως σε μια χώρα που η κάθε είδους ιστορίες συνωμοσίας έχουν μεγάλη πέραση. Σε μένα πρόσφατα μου έτυχε περίπτωση ανάλογη για την εκατοστάρα με επιχείρημα ότι η μεγάλη της εκρηκτικότητα (την σύγκρινε μάλιστα με αυτή της κηροζίνης, άλλη μεγάλη πλάνη) αποκολλά κομμάτια μετάλλου από τους κυλίνδρους και τα έμβολα με αποτέλεσμα μεγάλη και πρόωρη φθορά!!!! Ότι και να είπα χρησιμοποιώντας και την ιδιότητα μου δεν ήταν αρκετό να τον πείσει.
-
Αρε παιδια να ξερατε γενικα τι παπαριες μας πουλανε οι εταιριες και ποσο γραφικοι φαινονται οι σωστοι επαγγελματιες στα ματια των περισσοτερων πελατων
-
Μιλτο,ετσι απο περιεργεια,ποιος ρεκτιφιατζης ητανε?
-
Παρότι οι γνώσεις μου για τα λάδια είναι μικρές θα ήθελα να προσθέσω μία κάπως αιρετική άποψη στο όλο θέμα.
Θέλω να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι δεν σνομπάρω το θέμα αλλά αντίθετα το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον. Θα ήθελα όμως να γίνει μία εκτίμηση της αξίας της πληροφορίας που προσφέρεται.
-
Όπως έχω γράψει και σε άλλο topic ο διευθυντής της Spoon προτείνει να χρησιμοποιούμε τα λάδια που προτείνει ο κατασκευαστής και τα διαστήματα αλλαγής επίσης ακόμα και για έρασιτεχνική χρήση πίστας.
-
Ας λάβουμε επιπλέον υπόψη ότι ο τεχνικός στο συνεργείο με διαβεβαίωσε ότι ένας κινητήρας από Ν15 θα περάσει σίγουρα τα 250.000km.
-
Επιπλέον το κόστος τοποθέτησης ενός άλλου μεταχειρισμένου κινητήρα με δυσκολία θα ξεπεράσει τα 1000€ για την πλειοψηφία των κινητήρων.
Με βάση τα παραπάνω ποιος ο λόγος να σπαταλούμε φαιά ουσία και χρήματα σε ζητήματα που αφορούν την αλλαγή λαδιών?
Ακόμα και αν κάποιος αποδείξει ότι καλύτερο είναι να βάζουμε ακριβά λάδια και να τα αλλάζουμε σε αραιότερα διαστήματα, ποιοί είναι αυτοί που θα μπουν σε αυτή τη διαδικασία που εμπεριέχει και μία δόση ρίσκου.
Βέβαια όλα αυτά λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν συμμετέχουμε σε κάποιο ερευνητικό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από κάποια βιομηχανία...
Κατά μέσο όρο τα 250.000km σε έναν κινητήρα θα γίνουν σε περισσότερα από 10χρόνια.
Πιστεύω ότι σε μεγάλο βαθμό η φθορά ενός κινητήρα οφείλεται στην εφαρμογή φορτίου σε πολύ κρύο κινητήρα (όπου δεν έχουν λιπανθεί όλες οι επιφάνειες) και επιπλέον στην υπολείτουργία του (πολύ χαμηλές στροφές, χαμηλή πίεση λαδιού) που δεν επιτρέπει στο λάδι να λιπάνει ικανοποιητικά όλα τα μέρη του κινητήρα.
Επιπλέον πιστεύω ότι η φθορά του ενός κινητήρα στα km οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και σε σχεδιαστικές παραμέτρους.
Δλδ το λάδι είναι ένα από κομμάτι στο παζλ.
Τελικά αξίζει κάποιος να ασχολείται;
-
-
Φυσικά και αξίζει τον κόπο να ασχολείσαι! Υπάρχει πάντα η άποψη ότι ακολουθώ κατά γράμμα ότι λέει ο κατασκευαστής και έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Κάνεις δεν μπορεί να απορρίψει μια τέτοια αντίληψη. Κάθε άλλο μάλιστα. Ο κατασκευαστής όμως πάντα ψάχνει τη χρυσή τομή μεταξύ κόστους , αξιοπιστίας με δεδομένο ένα εύρος συνθηκών και χρήσης. Αν εμείς πιάνουμε τα όριο σε κάποιο από αυτά ή απλά θέλουμε τη βέλτιστη λειτουργία καλό είναι να ψάχνουμε γιατί το σωστό λάδι είναι συχνά καλύτερη βελτίωση από μια πχ εξάτμιση. Άσε που αντί να αυξάνει τοπ θόρυβο συχνά τον μειώνει.
-
Συμφωνώ στο ότι ο κατασκευαστής έχει κάνει μία επιλογή με κριτήριο τη μεσότητα.
Από εκεί και πέρα εξαρτάται από την διάθεση, τον χρόνο και το χρήμα του καθενός... Δεν το συζητώ.
Απλά στους πολλούς μπορεί να δημιουργείται η ψευδαίσθηση ότι για μία μέση χρήση (που τα καλύπτει όλα) είναι απαραίτητη η εξειδίκευση όσον αφορά το λάδι.
Για την συντριπτική πλειοψηφία ένα αξιοπρεπές και τίμιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο does the work for you...
-
Έχεις απόλυτο δίκιο. Αφού όμως υπάρχει αυτό το Forum και μπορεί να πάρει κάποιος γνώση από ποιο ειδικούς γιατί να μην γίνεται συζήτηση; Ο κάθε ένας μας κάτι έχει να κερδίσει τουλάχιστον γνώση.
-
Συμφωνώ καί με τις δύο στάσεις. Το ζήτημα είναι να κοιμόμαστε καλά το βράδυ. Αν κοιμόμαστε καλά... όλα καλά!
(κυριολεκτώ δεν υπαινίσσομαι κάτι)
Μια ζωή την έχουμε και το άγχος βλάπτει σοβαρά την υγεία...Πέρα από αυτό, πρακτικά συγκλίνω με την στάση του Εμμανουήλ.
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Μιλτο,ετσι απο περιεργεια,ποιος ρεκτιφιατζης ητανε?Έχεις pm.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Έχεις απόλυτο δίκιο. Αφού όμως υπάρχει αυτό το Forum και μπορεί να πάρει κάποιος γνώση από ποιο ειδικούς γιατί να μην γίνεται συζήτηση; Ο κάθε ένας μας κάτι έχει να κερδίσει τουλάχιστον γνώση.Οπωσδήποτε...
Δεν το συζητάμε αυτό. Αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός του forum. -
Ακόμα και αν κάποιος αποδείξει ότι καλύτερο είναι να βάζουμε ακριβά λάδια και να τα αλλάζουμε σε αραιότερα διαστήματα, ποιοί είναι αυτοί που θα μπουν σε αυτή τη διαδικασία που εμπεριέχει και μία δόση ρίσκου.
Δεν εμπεριεχει ρισκο.Αντιθετα ρισκο εμπεριεχει να κανεις αλλα απο αυτα που συμβουλευει ο κατασκευαστης.Παραδειγμα φαινομενικα ακραιο αλλα καθολου σπανιο:
Νεο αυτοκινητο με τον οδηγο να πηγαινει με 5η και..100 στροφές (στρωσιμο και προσοχη σου λεει),και να αλλαζει λαδια καθε...δευτερη δευτερα.Μετα οταν το μοτορι του γινει σαν τον γκωλο της μαϊμούς,θα του φταίει 'η γαλλικη εταιρεια,ο ιταλος κατασκευαστης,το beetle του πατερα μου ηταν πολυ καλύτερο '
Βέβαια όλα αυτά λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν συμμετέχουμε σε κάποιο ερευνητικό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από κάποια βιομηχανία...
Αμα δεν εχουμε προσβαση σε τετοιες πληροφοριες,η συζητηση γινεται καφενειακη,μαντειολογικη κ.ο.κ.
Πιστεύω ότι σε μεγάλο βαθμό η φθορά ενός κινητήρα οφείλεται στην εφαρμογή φορτίου σε πολύ κρύο κινητήρα (όπου δεν έχουν λιπανθεί όλες οι επιφάνειες) και επιπλέον στην υπολείτουργία του (πολύ χαμηλές στροφές, χαμηλή πίεση λαδιού) που δεν επιτρέπει στο λάδι να λιπάνει ικανοποιητικά όλα τα μέρη του κινητήρα
.
Αναμφίβολα.
Επιπλέον πιστεύω ότι η φθορά του ενός κινητήρα στα km οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και σε σχεδιαστικές παραμέτρους.
Δλδ το λάδι είναι ένα από κομμάτι στο παζλ.
Τελικά αξίζει κάποιος να ασχολείται;Το αν αξιζει καποιος να ασχολειται ειναι καθαρα υποκειμενικο.Αλλος σκοτωνει την ωρα του,αλλος προσπαθει να μαθει περισσότερα γιατι ειναι εργαζομενος στον χωρο κ.ο.κ.
Παντως το λάδι ειναι σοβαρότατο κομματι του παζλ.
Περι λιπαντικών γενικώς