-
Αυτή είναι η φυσιολογική λειτουργία για αυτοκίνητα με ηλεκτρικό ανεμιστήρα ψύξης. Στη κίνηση ο θερμοστάτης που ανοίγει-κλείνει τον ηλεκτρικό ανεμιστήρα είναι γύρω στους 90C ενώ όταν τρέχεις το χειμώνα, ο θερμοστάτης του νερού κρατάει την ελάχιστη θερμοκρασία του νερού. Αν στο δικό σου πέφτει στους 70C ο θερμοστάτης είναι πολύ χαμηλός ή δεν κλείνει καλά.
Αν όταν σταματάς το χειμώνα με θερμοκρασία νερού στους 70C έχεις κανονικό ρελαντί και ο εγκέφαλος δεν νομίζει ότι το αυτοκίνητο είναι κρύο, μην αλλάζεις το θερμοστάτη. Τι θερμοκρασία γράφει ο θερμοστάτης νερού που έχεις; (ή πόσο είναι ο εργοστασιακός).
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αν στο δικό σου πέφτει στους 70C ο θερμοστάτης είναι πολύ χαμηλός ή δεν κλείνει καλά.Αν όταν σταματάς το χειμώνα με θερμοκρασία νερού στους 70C έχεις κανονικό ρελαντί και ο εγκέφαλος δεν νομίζει ότι το αυτοκίνητο είναι κρύο, μην αλλάζεις το θερμοστάτη. Τι θερμοκρασία γράφει ο θερμοστάτης νερού που έχεις; (ή πόσο είναι ο εργοστασιακός).
Δεν ξέρω τι γράφει πάνω ο θερμοστάτης. Πως μπορώ να το δω. Το γράφει πάνω στο σώμα του;
Δηλαδή αν πάνω του γράφει 70~72 βαθμούς είμαι ΟΚ. Έτσι δεν είναι;Πάντως πάντα το ρελαντί είναι στις 750rpm, και στην τελευταία Κ.Ε.Κ. που έβγαλα οι HC ήταν πολύ χαμηλοι στο ρελαντί, κάτι που υποδηλώνει την στοιχειομετρική καύση.
-
Το γράφει επάνω. Όταν καθαρίζεις το σύστημα ψύξης να βγάζεις το θερμοστάτη, να ξανακλείνεις και μετά να το ξεπλένεις - μη ξεχνάς το καλοριφέρ να είναι στο ζεστό. Μετά βάζεις τον ίδιο θερμοστάτη.
Τόσο χαμηλό θερμοστάτη έχεις; το σιβικ έχει 76 και το βρίσκω πολύ χαμηλό. Όλα τα αυτοκίνητα που είχα έβαζαν θερμοστάτες από 85 και πάνω (ένα volvo είχε 92C και μύριζε η μοκέτα καμμένο με το καλοριφέρ στο φουλ). Μπορεί να έχουν χαμηλούς θερμοστάτες γιατί είναι στην επιστροφή.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το γράφει επάνω. Όταν καθαρίζεις το σύστημα ψύξης να βγάζεις το θερμοστάτη, να ξανακλείνεις και μετά να το ξεπλένεις - μη ξεχνάς το καλοριφέρ να είναι στο ζεστό. Μετά βάζεις τον ίδιο θερμοστάτη.Τόσο χαμηλό θερμοστάτη έχεις; το σιβικ έχει 76 και το βρίσκω πολύ χαμηλό. Όλα τα αυτοκίνητα που είχα έβαζαν θερμοστάτες από 85 και πάνω (ένα volvo είχε 92C και μύριζε η μοκέτα καμμένο με το καλοριφέρ στο φουλ). Μπορεί να έχουν χαμηλούς θερμοστάτες γιατί είναι στην επιστροφή.
Σε λίγες μέρες θα πάω σε ένα μηχανικό δικό μου (Βασίληδες), να δω αν ο θερμοστάτης δουλεύει καλά. Αν όχι, θα τον αλλάξω.
-
Το πρωί, 5 λεπτά μετά που ξεκινήσεις το κινητήρα, σταμάτησε και πιάσε το πάνω κολάρο του νερού. Κοντά στο κινητήρα πρέπει να είναι ζεστό αλλά κοντά στο ψυγείο πρέπει να είναι κρύο. Αν είναι κρύο ο θερμοστάτης σου κλείνει αρκετά καλά.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το πρωί, 5 λεπτά μετά που ξεκινήσεις το κινητήρα, σταμάτησε και πιάσε το πάνω κολάρο του νερού. Κοντά στο κινητήρα πρέπει να είναι ζεστό αλλά κοντά στο ψυγείο πρέπει να είναι κρύο. Αν είναι κρύο ο θερμοστάτης σου κλείνει αρκετά καλά.Σωστά! Αυτό δεν το σκέφτηκα!
Αλλά πήγα ήδη στον μηχανικό και μου είπε ότι η θερμοκρασία αυτή είναι πολύ χαμηλή και θέλει αλλαγή ο θερμοστάτης, μιας και είναι μονίμως ανοικτός.
-
Έπιασα και το κολλάρο 9 λεπτά αφού εκκίνησα τον κινητήρα. Τελικά ήταν σε όλο του το μήκος ζεστό...
Την Δευτέρα έκλεισα ραντεβού.
-
Τότε είναι κολλημένος ανοιχτός ο θερμοστάτης. Φαντάζεσαι να κολλούσε στο κλειστό; Το έχω πάθει... Σώζεις δε σώζεις τον κινητήρα σου...
-
Χτες το βράδυ, οδηγώντας περίπου 70Km σε καταρρακτώδη βροχή, σε εθνικό, επαρχιακό δίκτυο, και αφού έκανα και κάποια χιλιόμετρα μέσα στην Aθήνα σε κίνηση παρατήρησα το εξής: Μόλις έφτασα να παρκάρω, και αφού είχα ρίξει μερικές γκαζιές σε ανηφόρα, η θερμοκρασία ήταν λίγο πάνω από τους 90...Σκέφτηκα να αφήσω λίγο τον κινητήρα ανοιχτό και έκλεισα το καλοριφέρ...Παρατήρησα τη θερμοκρασία να ανεβαίνει και άλλο και να πλησιάζει τους 100...Πανικοβλήθηκα και έκλεισα αμέσως τον κινητήρα.
Το περίεργο είναι ότι το βεντιλατέρ δεν άνοιξε. Συνήθως, σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις ή και ηπιότερες ανοίγει πάντα και μένει ανοιχτό για τουλάχιστον 10 λεπτά αφού σβήσω την μηχανή... Αυτό είχε συμβεί και παλιότερα 1 ή 2 φορές και ρωτώντας υπεύθυνο μηχανικό μου είπε ότι δεν μπορεί να φταίει κάποιο περιφερειακό εξάρτημα, καθώς το βεντιλατέρ ελέγχεται πλήρως από τον εγκέφαλο του κινητήρα. Από τότε βέβαια (έχει περάσει αρκετός καιρός) δεν ξαναείχα πρόβλημα...
Ξέχασα να αναφέρω ότι το αυτοκίνητο είναι Megane Coupe 1.6 Phase 2.
Γνωρίζετε τι μπορεί να συμβαίνει? Να αναφέρω ότι το συνήθως συμβαίνον στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι το βεντιλατέρ να ανάβει κατόπιν του σβησίματος του κινητήρα για περίπου 5 με 10 λεπτά, πράγμα που σπάνια έχω παρατηρήσει σε άλλα μοντέλα. Οι μηχανικοί της αντιπροσωπείας όμως το θεωρούν απόλυτα φυσιολογικό... -
Ο χρήστης ekatsaros έγραψε:
Να αναφέρω ότι το συνήθως συμβαίνον στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι το βεντιλατέρ να ανάβει κατόπιν του σβησίματος του κινητήρα για περίπου 5 με 10 λεπτά, πράγμα που σπάνια έχω παρατηρήσει σε άλλα μοντέλα. Οι μηχανικοί της αντιπροσωπείας όμως το θεωρούν απόλυτα φυσιολογικό...Αυτό το κάνει και το δικό μου αυτοκίνητο. Σπάνια όμως. Και σε άλλα το έχω δει. Η υπερθέμανση μπορέι να οφείλεται στο ότι το βεντιλατέρ για κάποιο λόγο δεν παίρνει σήμα από τον εγκέφαλο, ώστε να τεθεί σε λειτουργία.
Τώρα, στα δικά μου :
Άλλαξα τον θερμοστάτη, διατηρώντας το παλιό παραφλού (που ήταν καινούργιο και πολύ καλό).
**Τώρα η θερμοκρασία είναι αμετάβλητη στους 80+. **Στην κίνηση ή σε στάση μπορεί να ξεπεράσει και τους 90+. -
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Άλλαξα τον θερμοστάτη, διατηρώντας το παλιό παραφλού (που ήταν καινούργιο και πολύ καλό).
**Τώρα η θερμοκρασία είναι αμετάβλητη στους 80+. **Στην κίνηση ή σε στάση μπορεί να ξεπεράσει και τους 90+.Έτσι πρέπει να δουλεύει, ο θερμοστάτης σου δεν έκλεινε καλά. Δεν πρέπει να ήταν εντελώς ανοικτός γιατί τότε δεν θα έπιανε ούτε 70 με τέτοιο κρύο.
-
Ο χρήστης ekatsaros έγραψε:
Αυτό είχε συμβεί και παλιότερα 1 ή 2 φορές και ρωτώντας υπεύθυνο μηχανικό μου είπε ότι δεν μπορεί να φταίει κάποιο περιφερειακό εξάρτημα, καθώς το βεντιλατέρ ελέγχεται πλήρως από τον εγκέφαλο του κινητήρα.Το ότι ελέγχει απευθείας ο εγκέφαλος τη λειτουργία του βεντιλατέρ σημαίνει μόνο ότι δεν πρέπει να ελέγχεις το βεντιλατέρ δίνοντας ρεύμα από άλλη πηγή γιατί θα κάνεις ακριβή ζημιά - τίποτε άλλο. Μπορεί να φταίει κάποιος αισθητήρας θερμοκρασίας και ο εγκέφαλος δεν ξέρει ότι το αυτοκίνητο υπερθερμαίνεται ή να υπάρχει κάποιο άλλο ηλεκτρικό πρόβλημα.
Αν δεν δουλεύει το βεντιλατέρ, επειδή έχει κρύο, ακόμα και αν κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα το αυτοκίνητο δεν υπερθερμαίνεται και το πρόβλημα εμφανίζεται μόνο αν είσαι σταματημένος.
-
Μεταφέρω το post που έκανα σε άλλο θρεντ:
Τις τελευταίες μέρες παρατήρησα το εξής: ξεκινάω με κρύα την μηχανή, σιγά σιγά ανεβαίνει η θερμοκρασία στους 91-91, και μετα πέφτει στους 80, και ανεβαίνει σιγά σιγά πάλι στους 90, την συνηθη θερμοκρασία. Τι λέτε να παίζει; Θερμοστάτης;
-
Γ.Κ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΕ τελικα τι ειχε το πεζω σου? εχω ακριβως το ιδιο προβλημα με λεον 1.8Τ....ειναι στο συνεργειο σημερα για να το κοιταξουν...
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Τις τελευταίες μέρες παρατήρησα το εξής: ξεκινάω με κρύα την μηχανή, σιγά σιγά ανεβαίνει η θερμοκρασία στους 91-91, και μετα πέφτει στους 80, και ανεβαίνει σιγά σιγά πάλι στους 90, την συνηθη θερμοκρασία. Τι λέτε να παίζει; Θερμοστάτης;Αν έχεις κάνει καλή εξαέρωση και ο θερμοστάτης είναι τοποθετημένος σωστά (έχει μια μικρή τρύπα στο δίσκο της περιφέρειας και πρέπει να είναι προς τη πάνω πλευρά) τότε έτσι δουλεύει αυτό το αυτοκίνητο. Καλύτερα, έτσι δουλεύουν όλα αλλά όχι τόσο έντονα.
-
Το peugeot κυκλοφορεί κανονικά.Δεν έκανα απολύτως τίποτα.Θα δείξει όταν
ζεστάνει ο καιρός. -
Ο χρήστης Γ.Κ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
Το peugeot κυκλοφορεί κανονικά.Δεν έκανα απολύτως τίποτα.Θα δείξει όταν
ζεστάνει ο καιρός.και δε το πατας πανω απο τη ταχυτητα που ζεσταινεται?
-
Ο χρήστης Γ.Κ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
Το peugeot κυκλοφορεί κανονικά.Δεν έκανα απολύτως τίποτα.Θα δείξει όταν ζεστάνει ο καιρός.Την άνοιξη θέλεις καινούριο ψυγείο.
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Το θέμα είναι ότι η θερμοκρασία πέφτει χωρίς να δουλεύει ο ανεμιστήρας. Πιστεύω ότι για κάποιο λόγο ο ατμοσφαιρικός αέρας κρύώνει τη μηχανή περισσότερο απ' ότι θα έπρεπε όταν το αυτοκίνητο κινείται με μέσες ή μεγάλες ταχύτητες. Απ' την άλλη, όταν το αμάξι είναι ακίνητο με ανοιχτή τη μηχανή ο ανεμιστήρας παίρνει μπροστά όταν ξεπεράσει ελάχιστα η θερμοκρασία τους 90οC και σβήνει αυτόματα όταν η θερμοκρασία πέσει λίγο κάτω από τους 90oC.
Η πλάκα είναι ότι όταν σβήσω τη μηχανή, αν ο κινητήρας είναι ζεστός, ο ανεμιστήρας δουλεύει για 20-30 δευτερόλεπτα και μετά σβήνει αυτόματα. Είναι το μόνο αμάξι στο οποίο το έχω προσέξει αυτό.Για το Tipo δε μιλάς? Kαι στο δικό μου Fiat τα ίδια γίνονται. Στην ΕΟ που κινούμαι με ταχύτητα η θερμοκρασία πέφτει αρκετά (γύρω στους 75 βαθμούς). Εγώ το βρίσκω απόλυτα φυσιολογικό διότι είναι αποτέλεσμα του αέρα που μπαίνει με ταχύτητα στο χώρο του κινητήρα και τον κρυώνει.
Επίσης, σχετικά με το πότε κομπλάρει το βεντιλατέρ, αυτό το καθορίζει η βαλβίδα του θερμοστάτη. Υπάρχουν διάφορες με διαφορετικές θερμοκρασίες (μπορείτε να τις δείτε χτυπημένες επάνω στη βαλβίδα). Φερ' ειπείν το χειμώνα βάζω μία 92-88 (στους 92 κομπλάρει στους 88 σταματάει) και το καλοκαίρι συνήθως την αλλάζω με 84-80 (ή κάτι τέτοιο, δε θυμάμαι) για να μη ζεσταίνεται πολύ το αυτοκίνητο.
Όσο για το γεγονός ότι στα Fiat συνεχίζει να λειτουργεί το βεντιλατέρ, μόνο ως καλή σκέψη μπορώ να το εκλάβω, παρέα με άλλα πράγματα (πχ σβήνεις τον κινητήρα και σβήνουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ, οι μπροστινές ασφάλειες δεν πέφτουν με ανοιχτή πόρτα για να μην ξεχάσεις μέσα τα κλειδιά σου κλπ).
-
Ο χρήστης adis4gr έγραψε:
Γ.Κ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΕ τελικα τι ειχε το πεζω σου? εχω ακριβως το ιδιο προβλημα με λεον 1.8Τ....ειναι στο συνεργειο σημερα για να το κοιταξουν...αντλια νερου τελικα το προβλημα απ'οτι φαινεται...
Υπερθέρμανση κινητήρα(;)