Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Matra-Simca Baggheera
    1. Home
    2. Κατασκευαστές και Μοντέλα
    3. Matra-Simca Baggheera
    • 1
    • 2
    • 1 / 2
    Κατασκευαστές και Μοντέλα
    6
    22
    408
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • S
      skullone last edited by

      Το 1973, η Matra υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την Chrysler, προκειμένου να επωφεληθεί από το δίκτυο πωλήσεων της Αμερικανικής εταιρείας, η οποία είχε ήδη αγοράσει τη Simca, καθώς επίσης και τον Βρετανικό όμιλο Rootes (Hillman, Sunbeam, Humber κλπ). Η Chrysler ένιωθε μάλλον άβολα με το να έχει στη γκάμα της ένα αυτοκίνητο με κινητήρα Ford (έναν V-4, στο Matra Μ530) και έτσι, αποφασίσθηκε η παραγωγή ενός νέου αυτοκινήτου. Ο στόχος ήταν να παραχθεί ένα πιο αεροδυναμικό και κομψό όχημα. Επιδίωξη της Matra ήταν να μπορεί το αυτοκίνητο να φιλοξενήσει περισσότερα των δύο ατόμων, οπότε η τελική σχεδίαση του Αντώνη Βολάνη προέβλεπε τρεις θέσεις. Αρχικά, μελετήθηκε μια αρχιτεκτονική παρόμοια μ'αυτήν της πρόσφατης McLaren F1 (ο οδηγός στο κέντρο με τους επιβάτες καθισμένους εκατέρωθεν αυτού), η οποία όμως απορρίφθηκε, επειδή θα απέτρεπε τη χρήση έτοιμων εξαρτημάτων από άλλα αυτοκίνητα, αυξάνοντας έτσι υπερβολικά το κόστος παραγωγής και την τιμή πώλησης - που θα είχε ως συνέπεια να χάσει το αυτοκίνητο το χαρακτήρα που ήθελε να του δώσει η Matra - και υιοθετήθηκε αντίθετα η τοποθέτηση του οδηγού στα αριστερά (ή δεξιά για την Αγγλία και τις χώρες που ακολουθούν αυτήν τη διάταξη), με τους επιβάτες σε ένα διπλό 'καναπέ' δίπλα από αυτόν.

      Το Matra-Simca Baggheera πήρε, όπως είναι προφανές, το όνομά του από τον πάνθηρα φίλο του Μόγλι στο 'Βιβλίο της Ζούγκλας' του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ.

      Αρχικά, το κινητήριο σύνολό του προερχόταν από το Simca 1100TI με 1294 κ.εκ. Η καλή αεροδυναμική του και το σχετικά χαμηλό βάρος του του προσέδιδαν μάλλον ικανοποιητικές επιδόσεις, αν και ήταν φανερό σε όλους ότι μπορούσε να δεχθεί ισχυρότερους κινητήρες. Το κράτημα και η οδική συμπεριφορά ήταν εξαιρετικά και το αυτοκίνητο έτυχε πολύ καλής υποδοχής από τους φίλους της αυτοκίνησης σε όλον τον κόσμο. Μάλιστα, το 1974 βραβεύθηκε ως ομορφότερη και συνάμα πρακτική σχεδίαση, με αντιπάλους αυτοκίνητα όπως η Lancia Beta και η Ferrari 308 GTB.

      Στη γκάμα της Matra αργότερα προσετέθη το Rancho, ένα αυτοκίνητο αντίστοιχο των σημερινών Renault Kangoo και Citroen Berlingo, το οποίο ήταν πάρα πολύ βασισμένο στο Simca 1100.

      Με την πάροδο του χρόνου, το Baggheera άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα από τον ανταγωνισμό και κατέστη πλέον εμφανές ότι χρειαζόταν έναν μεγαλύτερο κινητήρα, μια και ο 1300άρης εθεωρείτο πλέον ασθενικός. Έτσι, το 1976 υπέστη ένα face-lift, προϊόν του οποίου ήταν τα Baggheera-S και ΙΙ, με αναθεωρημένο ταμπλώ, προφυλακτήρες, πίσω φώτα (παρμένα από το Simca 1307), ο δε κινητήρας αντικαταστάθηκε από τον 1500άρη (1442 κ.εκ. για την ακρίβεια) της Simca, ο οποίος απέδιδε 90 ίππους. Τώρα πια, η επιτάχυνση 0-100 χ.α.ω έφτασε τα 11.6', που ήταν πλέον μια αξιοσέβαστη επίδοση.

      Η Chrysler/Simca δεν ήταν καθόλου διατεθειμένη να τοποθετήσει στο αυτοκίνητο αυτό μεγαλύτερους, ισχυρότερους κινητήρες, αλλά η Matra παρ'όλα αυτά πειραματιζόταν με διάφορες βελτιώσεις των υπαρχόντων κινητήρων. Η πιο ακραία μετατροπή ήταν η έκδοση U-8, στην οποία κυριολεκτικά ένωσε δύο μπλοκ μεταξύ τους, συνδέοντάς τα πριν το συμπλέκτη. Το αποτέλεσμα ήταν μια ισχύς περίπου 170 ίππων. Το αυτοκίνητο, για να φιλοξενήσει τον ογκώδη αυτό κινητήρα, επιμηκύνθηκε και ζύγιζε 1200 κιλά. Καθόλου άσχημα. Τελικά, το Baggheera U-8 παρέμεινε στο στάδιο του πρωτοτύπου.

      Αν και το Baggheera ήταν ένα όμορφο και ικανό αυτοκίνητο, ήταν στην κυριολεξία υδατοδιαλυτό, καθώς δεν είχε ουσιαστικά καμία αντισκωριακή προστασία. Έτσι, αν η συντήρηση ήταν πλημμελής, μπορούσε πολύ εύκολα να διαλυθεί εις τα εξ ων συνετέθη (πλην του χάλυβα από τον οποίον ήταν φτιαγμένο το αυτοφερόμενό του, ο οποίος είχε πλέον χαθεί με τη μορφή σκουριάς) μπροστά στα απορημένα μάτια του ιδιοκτήτη του.

      Άλλα προβλήματα ήταν η αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων και του συμπλέκτη.

      Κατασκευάσθηκαν 47.802 Baggheera και, παρά το σημαντικότατο πρόβλημα της σκουριάς, υπάρχουν ακόμα αρκετά ανά την Ευρώπη.

      Το 1980, το Baggheera αντικαταστάθηκε από το βαρύτερο, εξοπλισμένο με μεγαλύτερους κινητήρες και πλήρως γαλβανισμένο Murena.

      1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • S
        skullone last edited by

        Το 1973, η Matra υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την Chrysler, προκειμένου να επωφεληθεί από το δίκτυο πωλήσεων της Αμερικανικής εταιρείας, η οποία είχε ήδη αγοράσει τη Simca, καθώς επίσης και τον Βρετανικό όμιλο Rootes (Hillman, Sunbeam, Humber κλπ). Η Chrysler ένιωθε μάλλον άβολα με το να έχει στη γκάμα της ένα αυτοκίνητο με κινητήρα Ford (έναν V-4, στο Matra Μ530) και έτσι, αποφασίσθηκε η παραγωγή ενός νέου αυτοκινήτου. Ο στόχος ήταν να παραχθεί ένα πιο αεροδυναμικό και κομψό όχημα. Επιδίωξη της Matra ήταν να μπορεί το αυτοκίνητο να φιλοξενήσει περισσότερα των δύο ατόμων, οπότε η τελική σχεδίαση του Αντώνη Βολάνη προέβλεπε τρεις θέσεις. Αρχικά, μελετήθηκε μια αρχιτεκτονική παρόμοια μ'αυτήν της πρόσφατης McLaren F1 (ο οδηγός στο κέντρο με τους επιβάτες καθισμένους εκατέρωθεν αυτού), η οποία όμως απορρίφθηκε, επειδή θα απέτρεπε τη χρήση έτοιμων εξαρτημάτων από άλλα αυτοκίνητα, αυξάνοντας έτσι υπερβολικά το κόστος παραγωγής και την τιμή πώλησης - που θα είχε ως συνέπεια να χάσει το αυτοκίνητο το χαρακτήρα που ήθελε να του δώσει η Matra - και υιοθετήθηκε αντίθετα η τοποθέτηση του οδηγού στα αριστερά (ή δεξιά για την Αγγλία και τις χώρες που ακολουθούν αυτήν τη διάταξη), με τους επιβάτες σε ένα διπλό 'καναπέ' δίπλα από αυτόν.

        Το Matra-Simca Baggheera πήρε, όπως είναι προφανές, το όνομά του από τον πάνθηρα φίλο του Μόγλι στο 'Βιβλίο της Ζούγκλας' του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ.

        Αρχικά, το κινητήριο σύνολό του προερχόταν από το Simca 1100TI με 1294 κ.εκ. Η καλή αεροδυναμική του και το σχετικά χαμηλό βάρος του του προσέδιδαν μάλλον ικανοποιητικές επιδόσεις, αν και ήταν φανερό σε όλους ότι μπορούσε να δεχθεί ισχυρότερους κινητήρες. Το κράτημα και η οδική συμπεριφορά ήταν εξαιρετικά και το αυτοκίνητο έτυχε πολύ καλής υποδοχής από τους φίλους της αυτοκίνησης σε όλον τον κόσμο. Μάλιστα, το 1974 βραβεύθηκε ως ομορφότερη και συνάμα πρακτική σχεδίαση, με αντιπάλους αυτοκίνητα όπως η Lancia Beta και η Ferrari 308 GTB.

        Στη γκάμα της Matra αργότερα προσετέθη το Rancho, ένα αυτοκίνητο αντίστοιχο των σημερινών Renault Kangoo και Citroen Berlingo, το οποίο ήταν πάρα πολύ βασισμένο στο Simca 1100.

        Με την πάροδο του χρόνου, το Baggheera άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα από τον ανταγωνισμό και κατέστη πλέον εμφανές ότι χρειαζόταν έναν μεγαλύτερο κινητήρα, μια και ο 1300άρης εθεωρείτο πλέον ασθενικός. Έτσι, το 1976 υπέστη ένα face-lift, προϊόν του οποίου ήταν τα Baggheera-S και ΙΙ, με αναθεωρημένο ταμπλώ, προφυλακτήρες, πίσω φώτα (παρμένα από το Simca 1307), ο δε κινητήρας αντικαταστάθηκε από τον 1500άρη (1442 κ.εκ. για την ακρίβεια) της Simca, ο οποίος απέδιδε 90 ίππους. Τώρα πια, η επιτάχυνση 0-100 χ.α.ω έφτασε τα 11.6', που ήταν πλέον μια αξιοσέβαστη επίδοση.

        Η Chrysler/Simca δεν ήταν καθόλου διατεθειμένη να τοποθετήσει στο αυτοκίνητο αυτό μεγαλύτερους, ισχυρότερους κινητήρες, αλλά η Matra παρ'όλα αυτά πειραματιζόταν με διάφορες βελτιώσεις των υπαρχόντων κινητήρων. Η πιο ακραία μετατροπή ήταν η έκδοση U-8, στην οποία κυριολεκτικά ένωσε δύο μπλοκ μεταξύ τους, συνδέοντάς τα πριν το συμπλέκτη. Το αποτέλεσμα ήταν μια ισχύς περίπου 170 ίππων. Το αυτοκίνητο, για να φιλοξενήσει τον ογκώδη αυτό κινητήρα, επιμηκύνθηκε και ζύγιζε 1200 κιλά. Καθόλου άσχημα. Τελικά, το Baggheera U-8 παρέμεινε στο στάδιο του πρωτοτύπου.

        Αν και το Baggheera ήταν ένα όμορφο και ικανό αυτοκίνητο, ήταν στην κυριολεξία υδατοδιαλυτό, καθώς δεν είχε ουσιαστικά καμία αντισκωριακή προστασία. Έτσι, αν η συντήρηση ήταν πλημμελής, μπορούσε πολύ εύκολα να διαλυθεί εις τα εξ ων συνετέθη (πλην του χάλυβα από τον οποίον ήταν φτιαγμένο το αυτοφερόμενό του, ο οποίος είχε πλέον χαθεί με τη μορφή σκουριάς) μπροστά στα απορημένα μάτια του ιδιοκτήτη του.

        Άλλα προβλήματα ήταν η αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων και του συμπλέκτη.

        Κατασκευάσθηκαν 47.802 Baggheera και, παρά το σημαντικότατο πρόβλημα της σκουριάς, υπάρχουν ακόμα αρκετά ανά την Ευρώπη.

        Το 1980, το Baggheera αντικαταστάθηκε από το βαρύτερο, εξοπλισμένο με μεγαλύτερους κινητήρες και πλήρως γαλβανισμένο Murena.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • S
          skullone last edited by

          Το 1973, η Matra υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την Chrysler, προκειμένου να επωφεληθεί από το δίκτυο πωλήσεων της Αμερικανικής εταιρείας, η οποία είχε ήδη αγοράσει τη Simca, καθώς επίσης και τον Βρετανικό όμιλο Rootes (Hillman, Sunbeam, Humber κλπ). Η Chrysler ένιωθε μάλλον άβολα με το να έχει στη γκάμα της ένα αυτοκίνητο με κινητήρα Ford (έναν V-4, στο Matra Μ530) και έτσι, αποφασίσθηκε η παραγωγή ενός νέου αυτοκινήτου. Ο στόχος ήταν να παραχθεί ένα πιο αεροδυναμικό και κομψό όχημα. Επιδίωξη της Matra ήταν να μπορεί το αυτοκίνητο να φιλοξενήσει περισσότερα των δύο ατόμων, οπότε η τελική σχεδίαση του Αντώνη Βολάνη προέβλεπε τρεις θέσεις. Αρχικά, μελετήθηκε μια αρχιτεκτονική παρόμοια μ'αυτήν της πρόσφατης McLaren F1 (ο οδηγός στο κέντρο με τους επιβάτες καθισμένους εκατέρωθεν αυτού), η οποία όμως απορρίφθηκε, επειδή θα απέτρεπε τη χρήση έτοιμων εξαρτημάτων από άλλα αυτοκίνητα, αυξάνοντας έτσι υπερβολικά το κόστος παραγωγής και την τιμή πώλησης - που θα είχε ως συνέπεια να χάσει το αυτοκίνητο το χαρακτήρα που ήθελε να του δώσει η Matra - και υιοθετήθηκε αντίθετα η τοποθέτηση του οδηγού στα αριστερά (ή δεξιά για την Αγγλία και τις χώρες που ακολουθούν αυτήν τη διάταξη), με τους επιβάτες σε ένα διπλό 'καναπέ' δίπλα από αυτόν.

          Το Matra-Simca Baggheera πήρε, όπως είναι προφανές, το όνομά του από τον πάνθηρα φίλο του Μόγλι στο 'Βιβλίο της Ζούγκλας' του Ράντγιαρντ Κίπλινγκ.

          Αρχικά, το κινητήριο σύνολό του προερχόταν από το Simca 1100TI με 1294 κ.εκ. Η καλή αεροδυναμική του και το σχετικά χαμηλό βάρος του του προσέδιδαν μάλλον ικανοποιητικές επιδόσεις, αν και ήταν φανερό σε όλους ότι μπορούσε να δεχθεί ισχυρότερους κινητήρες. Το κράτημα και η οδική συμπεριφορά ήταν εξαιρετικά και το αυτοκίνητο έτυχε πολύ καλής υποδοχής από τους φίλους της αυτοκίνησης σε όλον τον κόσμο. Μάλιστα, το 1974 βραβεύθηκε ως ομορφότερη και συνάμα πρακτική σχεδίαση, με αντιπάλους αυτοκίνητα όπως η Lancia Beta και η Ferrari 308 GTB.

          Στη γκάμα της Matra αργότερα προσετέθη το Rancho, ένα αυτοκίνητο αντίστοιχο των σημερινών Renault Kangoo και Citroen Berlingo, το οποίο ήταν πάρα πολύ βασισμένο στο Simca 1100.

          Με την πάροδο του χρόνου, το Baggheera άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα από τον ανταγωνισμό και κατέστη πλέον εμφανές ότι χρειαζόταν έναν μεγαλύτερο κινητήρα, μια και ο 1300άρης εθεωρείτο πλέον ασθενικός. Έτσι, το 1976 υπέστη ένα face-lift, προϊόν του οποίου ήταν τα Baggheera-S και ΙΙ, με αναθεωρημένο ταμπλώ, προφυλακτήρες, πίσω φώτα (παρμένα από το Simca 1307), ο δε κινητήρας αντικαταστάθηκε από τον 1500άρη (1442 κ.εκ. για την ακρίβεια) της Simca, ο οποίος απέδιδε 90 ίππους. Τώρα πια, η επιτάχυνση 0-100 χ.α.ω έφτασε τα 11.6', που ήταν πλέον μια αξιοσέβαστη επίδοση.

          Η Chrysler/Simca δεν ήταν καθόλου διατεθειμένη να τοποθετήσει στο αυτοκίνητο αυτό μεγαλύτερους, ισχυρότερους κινητήρες, αλλά η Matra παρ'όλα αυτά πειραματιζόταν με διάφορες βελτιώσεις των υπαρχόντων κινητήρων. Η πιο ακραία μετατροπή ήταν η έκδοση U-8, στην οποία κυριολεκτικά ένωσε δύο μπλοκ μεταξύ τους, συνδέοντάς τα πριν το συμπλέκτη. Το αποτέλεσμα ήταν μια ισχύς περίπου 170 ίππων. Το αυτοκίνητο, για να φιλοξενήσει τον ογκώδη αυτό κινητήρα, επιμηκύνθηκε και ζύγιζε 1200 κιλά. Καθόλου άσχημα. Τελικά, το Baggheera U-8 παρέμεινε στο στάδιο του πρωτοτύπου.

          Αν και το Baggheera ήταν ένα όμορφο και ικανό αυτοκίνητο, ήταν στην κυριολεξία υδατοδιαλυτό, καθώς δεν είχε ουσιαστικά καμία αντισκωριακή προστασία. Έτσι, αν η συντήρηση ήταν πλημμελής, μπορούσε πολύ εύκολα να διαλυθεί εις τα εξ ων συνετέθη (πλην του χάλυβα από τον οποίον ήταν φτιαγμένο το αυτοφερόμενό του, ο οποίος είχε πλέον χαθεί με τη μορφή σκουριάς) μπροστά στα απορημένα μάτια του ιδιοκτήτη του.

          Άλλα προβλήματα ήταν η αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων και του συμπλέκτη.

          Κατασκευάσθηκαν 47.802 Baggheera και, παρά το σημαντικότατο πρόβλημα της σκουριάς, υπάρχουν ακόμα αρκετά ανά την Ευρώπη.

          Το 1980, το Baggheera αντικαταστάθηκε από το βαρύτερο, εξοπλισμένο με μεγαλύτερους κινητήρες και πλήρως γαλβανισμένο Murena.

          1 Reply Last reply Reply Quote 3
          • S
            sirgus last edited by

            Επιτέλους μου λύσατε τις απορίες για αυτό το αυτοκίνητο (Simca-Matra)!
            Και αυτό το λέω γιατί πάνω από 5 χρόνια χάζευα αυτό το αυτοκίνητο που είναι παρατημένο σε ένα δρόμο στα Πατήσια.
            Μόλις το είχα δει θυμάμαι το κοιτούσα σαν χαζός γιατί τουλάχιστον σε εμένα μου φάνηκε τρομερό σχέδιο για την εποχή του γιατί φαντάστηκα ότι πρόκειται για παλιό αυτοκίνητο.
            Βέβαια οι πληροφορίες του skullone είναι πραγματικά απαραίτητες!
            Ακόμα και τώρα όμως, όταν περνάω από εκεί το κοιτάω για λίγα λεπτά... και λέω και πάλι...κάποτε έβγαιναν και τέτοια αυτοκίνητα...!

            1 Reply Last reply Reply Quote 5
            • F
              filandos last edited by

              Πολύ καλές οι πληροφορίες. Αν είναι δυνατόν να είχαμε και μια φωτογραφία...

              1 Reply Last reply Reply Quote 5
              • S
                sirgus last edited by

                Ο χρήστης filandos έγραψε:
                Πολύ καλές οι πληροφορίες. Αν είναι δυνατόν να είχαμε και μια φωτογραφία...

                Του αξίζουν πολλές!





                1 Reply Last reply Reply Quote 4
                • S
                  skullone last edited by

                  Αρκετές πληροφορίες και φωτό για όλα τα μοντέλα της Matra (δυστυχώς όμως όχι τεχνικά χαρακτηριστικά για το Baggheera, γιατί μάλλον αλλάξανε τις ιστοσελίδες πρόσφατα) θα βρείτε στον διαδικτυακό τόπο http://www.matrasport.dk/

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • K
                    kilo last edited by

                    Chrysler/Simca. Ισως απο τα ποιό ποιοτικά, πρωτοποριακά και γρήγορα αυτοκίνητα που κατασκεύαζε η Γαλλία (πάντα για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής). Δυστιχώς όμως η μαμά Chrysler ήταν απο τις πρώτες που έφτασαν στα πρόθυρα του οικονομικού κράχ με την επέλαση των Ιαπωνικών αυτοκινήτων στις αρχές τις 10ετίας του 1980. Ετσι για να αποφύγει την ολοκληρωτική οικονομική καταστροφή αναγκάστηκε και έκλεισε πολλές μονάδες παραγωγής τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη. Ετσι λοιπόν η περίφημη Chrysler France, πέρασε στην ιστορία.
                    Για όμως ας θυμηθούμε ποιά μοντέλα έβγαζε.
                    Λοιπόν απο τα μοντέλα που έφεραν επάνω τους και το σήμα της Chrysler:
                    1972. το Simca 1100 GLS. Από τα ποιό επαναστατικά αυτοκίνητα. Καινοτομία τους η ανάρτησή του με ράβδους στρέψεως (ακόμη και σήμερα ακριβός τύπος ανάρτησης, αλλά μπορεί και σου συγχωρεί πολλά σου λάθη)και μηχανή 1100 47ΗΡ.
                    1977 Simca Horizon, Simca 1307 και 1508. Σουλούπια πολύ high για την εποχή τους. Εχουν στάνταρ εξοπλισμό, Ηλεκτρονική ανάφλεξη, ηλεκτρικά τζάμια και μηχανές απο 55 έως 98ΗΡ.
                    Αυτά μέχρι το 1978 όπου η Chrysler Simca πέρασε στην Talbot και λίγο αργότερα στην Peugeot για να γίνει το group Peugeot/Talbot. Λίγο αργότερα και πρίν το 1985 με την συγχώνευση και της Citroen, η Talbot σαν φίρμα σταμάτησε. Λέγεται δε ότι όλαν έκλεισε η Chrysler μονάδες παραγωγής στις ΗΠΑ, οι εργαζόμενοι είχαν ένα Ιαπωνέζικο αυτοκίνητο σε κάποιο προάυλιο το οποίο το κτυπούσαν με βαριοπούλες πρός ένδειξη διαμαρτιρίας για το κλείσιμο της Chrysler.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 5
                    • S
                      skullone last edited by

                      Χμμμ... Επειδή τυχαίνει να έχουμε υπάρξει κάτοχοι Simca, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.

                      Η Chrysler Ευρώπης (Όμιλος Rootes, Simca, Matra) καταστράφηκε όχι εξαιτίας του Ιαπωνικού ανταγωνισμού, αλλά λόγω της εντελώς λανθασμένης του πολιτικής.

                      Εξηγούμαι:

                      Όσον αφορά τα Simca της εποχής της Chrysler πρώτα απ'όλα, μια και είχαμε ένα 1307 και γνωρίζαμε κι αρκετούς κατόχους τέτοιων αυτοκινήτων. Επίσης, ένας οικογενειακός μας φίλος είχε ένα Sunbeam Αvenger.

                      Το δικό μας 1307 αγοράστηκε μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση και με σχετικά λίγα χιλιόμετρα για να αντικαταστήσει ένα Lada 1500 που είχαμε πριν από αυτό, όμως σύντομα καταλάβαμε γιατί το πούλησε ο ιδιοκτήτης του.

                      1. Πάρα μα πάρα πολλά ηλεκτρικά προβλήματα λόγω κακής σχεδίασης και υλοποίησης. Χειρότερο κι από FIAT, εξίσου κακό με British Leyland (Austin, Morris, Rover, Jaguar κλπ).
                      2. Πολλά μηχανικά προβλήματα από τον απηρχαιωμένο (η ηλεκτρονική ανάφλεξη δε μπόρεσε να τον σώσει...) κινητήρα του. Και να σκεφτεί κανείς ότι φθηνότερα και παλαιότερα αυτοκίνητα, όπως το FIAT 128 έφεραν επικεφαλής εκκεντροφόρο...
                      3. Κακή ποιότητα κατασκευής. Δεν υπερείχε σε τίποτα από ένα Lada.
                      4. ΑΠΟΛΥΤΩΣ ανύπαρκτη αντισκωριακή προστασία. Έχοντας σοβαρά προβλήματα ακαμψίας που παρουσιάστηκαν αφού σταμάτησαν πια για λίγο καιρό τα προβλήματα με τον κινητήρα και τα φρένα, αρχίσαμε να έχουμε σοβαρές στρεβλώσεις και μυρωδιά μούχλας στο εσωτερικό. Στο φαναρτζίδικο, διαπιστώθηκε ότι το αυτοκίνητο κυριολεκτικά ΣΑΠΙΖΕ, ενώ κάτω από το κάθισμα του οδηγού υπήρχε μια ευμεγέθης τρύπα (!), αφού η λαμαρίνα είχε σκουριάσει και υποχωρήσει...

                      Όσον αφορά τώρα τη μηχανική εκλέπτυνση των μοντέλων αυτών, οι Citroen (και ιδίως η καταπληκτική CX) είχαν υπέροχα κιβώτια ταχυτήτων, το οποίο χρησιμοποιήθηκε από εταιρείες όπως Maserati και Lotus, ενώ τα Simca υστερούσαν.

                      Προγραμματισμός παρουσίασης νέων μοντέλων εκ μέρους της Simca: Με την εξαίρεση των καλών, αλλά με σοβαρά ελαττώματα, Horizon και 1307 (και του Matra Baggheera), η Chrysler σπαταλούσε χρήματα ετοιμάζοντας μοντέλα τα οποία ήταν τελείως άσχετα με τις συνθήκες που επικρατούσαν στην αγορά. Γιατί;

                      Ας πάρουμε το μοντέλο που ετοίμαζε για ναυαρχίδα, το Βρετανικής σχεδίασης δίλιτρο Chrysler 180. Αυτό ήταν ουσιαστικά ένα μεγαλωμένο Sunbeam/Hillman Avenger, το οποίο με τη σειρά του ήταν ένα αντίγραφο (αισθητικά) της Ford Cortina Μκ. ΙΙΙ. Από πλευράς αισθητικής, το 180 ήταν ήδη απηρχαιωμένο και παλιομοδίτικο εκείνη την εποχή, ενώ η φήμη της Chrysler και των υπό αυτήν εταιρειών είχε ήδη πάρει την κάτω βόλτα. Προσπαθούσε με αισθητική των τελών της δεκαετίας του '60 να ανταγωνιστεί μοντέλα των μέσων προς τελών της δεκαετίας του '70, απείρως πιο φρέσκα και μοντέρνα.

                      Επίσης, μια πολύ μεγάλη ανοησία της Chrysler ήταν ότι, δια της κατοχής του ομίλου Rootes, είχε δικαιώματα παραγωγής ενός έξοχου κινητήρα (της σειράς FW της Coventry-Climax, έναν κινητήρα με πλουσιότατο αγωνιστικό παλμαρές, ο οποιός χρησιμοποιήθηκε με φοβερή επιτυχία κι από τη Lotus), αλλά δεν τον εκμεταλλεύθηκε στα μοντέλα της, αλλά αντίθετα κράτησε οπισθοδρομικές ΠΑΛΙΑΤΖΟΥΡΕΣ.

                      Θα τους πείραζε δηλαδή να βάλουν τον FW, συνδυασμένο μ'ένα καλό σανζμάν σε όλα τους τα μοντέλα αιχμής, (Simca 1307/1508, Matra Baggheera, σε ειδικές εκδόσεις του Horizon - το Rancho, λόγω χαρακτήρα, δεν είχε ανάγκη από κορυφαίες επιδόσεις) και να προσαρμόσουν στα αισθητικά πρότυπα της εποχής τα Sunbeam και να καταργήσουν μια και καλή το απολίθωμα 1301/1501 (το οποίο όταν παρουσιάσθηκε ήταν καλό, αλλά πλέον είχε παλιώσει πάρα πολύ);

                      Ή μήπως θα πάθαιναν τίποτα αν πρόσεχαν την ποιότητα κατασκευής, την αξιοπιστία και την αντισκωριακή προστασία των Γαλλικής κατασκευής προϊόντων τους;

                      Όχι βέβαια ότι και στις ΗΠΑ τα πήγαιναν καλύτερα. Τότε, η Chrysler έβγαζε τα πλέον αναξιόπιστα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, πολλά εκ των οποίων μάλιστα, από πλευράς σχεδιασμού, εθεωρούντο κακόγουστα κι από τους ίδιους τους Αμερικανούς αγοραστές!

                      Δεν έφταιγαν λοιπόν οι Ιάπωνες ανταγωνιστές, αλλά η ίδια η Chrysler που έπαιζε κατενάτσιο.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 5
                      • K
                        kilo last edited by

                        Φίλε μου Κώστα, δεν θα συμφωνήσω σε πολλά απο τα γραφόμενά σου. Ετυχε να έχω μέχρι τώρα δύ Chrysler/Simca, και ακόμη και ένα τρίτο που βρίσκεται στη οικογένεια, και εργάζεται ακόμη!!!!
                        Το 1976 αγόρασα το πρώτο μου Simca το θρυλικό αλλά και ίσως το ποιό αντιεμπορικό μοντέλο που κυκλοφόρησε. Το 1100GLS. Ηταν μεταχειρισμένο μοντέλο του 1972 με τότε αν θυμάμαι καλά γύρω στι 85 χιλιάδες χιλιόμετρα.
                        Το αυτοκίνητο δεν παρουσίασε προβλήματα μέχρι και τις 150 χιλ.χιλιόμετρα όπου άρχισε να καίει λάδια η μηχανή του. Τότε αποφάσισα να του αλλάξω μηχανή. Βρήκα τότε μιά 1300 απο Horizon. Πρίν κάνω την αλλαγή θυμάμαι ότι το είχα πάει σε φανοποιό για να δω την κατάσταση του αμαξώματος. Το αμάξωμα εξετάστηκε και πέραν απο μικροσκουριές στα φτερά δεν βρέθηκε τίποτε άλλο. Αλλάχθηκε η μηχανή και το κράτησα περίπου μέχρι το 1986 όπου και εδώθη ανταλλαγή. Εζησα με αυτο το αυτοκίνητο για 10 περίπου χρόνια. Απο τα πολύ καλά του. Η ανάρτησή του (με ράβδους στρέψεως σε όλους τους τροχούς), το απίθανο τιμόνι του που έστριβε σαν διαβίτης και οι σχετικά καλές του επιδόσεις, και ιδιαίτερα με την 1300 μηχανή. Στα άσχημά του ήταν. Οι σταυροί στα ημιαξώνιά του. Δυστιχώς άν τα αυτοκίνητα της Simca είχαν ένα μελανό σημείο, ήταν τα ημιαξώνια τους που χαλάγαν στι περίπου 50 με 60 χιλ.χιλιόμετρα και ήταν ιδιαίτερα ακριβά. Αλλο άσχημο σημείο τους ήταν ο αρκετά θορυβώδης κινητήρας τους, ιδιαίτερα σε υψηλές στροφές. Απο πλευράς ηλεκτρικών, ποτέ μα ποτέ δεν παρουσίασαν κανένα πρόβλημα πέρα απο κάποια service που χρειάστικαν κάποια στιγμή η μίζα και το δυναμό του (alternator).
                        Ημουν δε τόσο ευχαριστημένος που στη συνέχεια αγόρασα το Simca 1508GT, μοντέλο του 1978, φυσικά μεταχειρισμένο και αυτό. Μηχανή 1490 κυβικούλια και 89 αλογάκια χωρίς εκκεντροφόρους επικεφαλής και άλλα τέτοια. Με διπλό καρμπυρατέρ weber και ηλεκτρονική ανάφλεξη. Στο δρόμο ταχύτατο και σταθερότατο. Στην άνεση δεν παιζότανε. Βέβαια τα γνωστά προβλήματα της Simca υπήρχαν και εδώ, αλλά το σύνολο ήταν απίθανο. Υπ'όψη ότι βγήκε αυτοκίνητο της χρονιάς 1977 και η τιμή του τότε ήταν 750 χιλιάδες, δηλαδή κατά πρίπου 60 με 65 χιλιάδες ακριβώτερο απο την BMW 1600. Το κράτησα μέχρι το 1995 όπου και το αγόρασε κάποιος γνωστός μου απο την Κρήτη. Το αυτοκίνητο ακόμη σήμερα εργάζεται σε κάποιο χωριό των Χανίων σαν φορτηγάκι μεταφέροντας ελιές και εργάτες.
                        Και τέλος υπάρχει ακόμη στην οικογένεια ένα ίδιο, που αν και με τρείς κυλίνδρους εξακολουθεί να εργάζεται. Εξ έλλου αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για αυτά τα αυτοκίνητα πήγαινε στο site http://www.simca.gr
                        Τώρα για τό ότι η Chrysler δεν μπόρεσε να κρατήσει το Ευρωπαϊκό κομμάτι της, ναι πρωτείστος φταίει η μή καλή πολιτική της μεταξύ του και το ταυτόχρονο άνοιγμά της ανάμεσα στην τότε Αγγλική και Γαλλική τεχνολογία. Αλλά σαν αυτοκίνητα τα Chrysler/Simca ήταν ίσως απο τα καλύτερα ευρωπαϊκά που κάποτε κυκλοφορούσαν.

                        Στέλιος

                        1 Reply Last reply Reply Quote 2
                        • S
                          skullone last edited by

                          Δεν είπα ότι δεν είχε καλή οδική συμπεριφορά - γαλλικό ήταν άλλωστε. Αλλά οι ρημάδες οι λαμαρίνες του ήταν για τα μπάζα. Και είχε και το πρόβλημα με τα ημιαξόνια. Ο κινητήρας του 1508, αν θυμάμαι καλά, είχε 1442 κυβικά και πρέπει να έβγαζε 90 ή 92 ίππους. Τέλος πάντων, το δικό μας Simca βγήκε καλό μόνο στην οδική συμπεριφορά, στα φρένα, τις επιδόσεις (όταν λειτουργούσε) και την άνεση. Επίσης, βγήκε αυτοκίνητο της χρονίας του 1976, όχι του '77.

                          Την ιστοσελίδα που αναφέρεις την ξέρω. Για το δικό σου 1508 GT για πες χρώμα και πινακίδες (αν τις θυμάσαι), γιατί τυχαίνει να έχω δει ένα να κυκλοφορεί στα Χανιά. Μπορεί αυτό που έχω δει να είναι το παλιό που είχες.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 4
                          • S
                            skullone last edited by

                            Επίσης, κάπου διάβασα ότι το πρώτο Renault Espace βασίστηκε στο δάπεδο του Simca 1307.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • K
                              kilo last edited by

                              Φίλε μου Κώστα, το Simca 1508GT που είχα ήταν χρώματος μπορτώ αλλά δεν θυμάμαι νούμερα στις πινακίδες του. Ενα χαρακτηριστικό του όμως που θυμάμαι ήταν ότι είχα αλλάξει την original κεραία που είχε σπάσει στην οροφή, με μιά κοντή λαστιχένια άσπρου χρώματος. Αν λοιπόν το αυτοκίνητο που είδες έχει τέτοια κεραία στην οροφή του, τότε είναι το πάλαι ποτέ δικό μου.

                              Στέλιος

                              1 Reply Last reply Reply Quote 5
                              • S
                                skullone last edited by

                                Όχι, ένα χρυσαφί έχω δει... Το οποίο έχει βγάλει χλαπάτσα σε ορισμένα σημεία.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • P
                                  psychodriver last edited by

                                  Πώ, πω... Matra Bagheera... Τί μου θυμίσατε τώρα... Ήταν ένα από τα όνειρα της παιδικής μου ηλικίας...

                                  Το Fiat-Bertone X1/9 το θυμάται κανείς ;;; Βασισμένο στο 128, αλλά με τον κινητήρα στο κέντρο και πίσω ανάρτηση ουσιαστικά το μπροστινό σύστημα του 128 χωρίς κρεμαγιέρα !!!

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                  • S
                                    skullone last edited by

                                    Δεν ήταν βασισμένο στο 128. Από εκεί πήρε κινητήρα και σύστημα μετάδοσης, αλλά ήταν εντελώς καινούργιο. Αυτό αποδεικνύεται κι από την ανάρτησή του, η οποία έφερε γόνατα McPherson μπρος-πίσω, ενώ το 128 είχε πίσω εγκάρσιο φύλλο σούστας. Για την πίσω ανάρτηση, δε μπορεί να ήταν απλά το μπροστινό σύστημα του 128 χωρίς κρεμαγιέρα, γιατί τότε θα έπρεπε να έχει και τις μπροστινές πλήμνες του 128.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                    • S
                                      sirgus last edited by

                                      Ο χρήστης PsychoDriver έγραψε:

                                      Το Fiat-Bertone X1/9 το θυμάται κανείς ;;;

                                      Όπως έχω ξαναγράψει είναι το αυτοκίνητο που μου έχει κολλήσει κάποτε να πάρω...
                                      Το έβλεπα για 2 χρόνια παρατημένο κάτω από το σπίτι μου και όσο να'ναι με επηρέασε...
                                      Δεν είναι λίγο να βλέπεις κάτι τέτοιο για 2 χρόνια κάτω από το σπίτι σου και να μην το ερωτευθείς!

                                      Έψαξα πάρα πολύ το αυτοκίνητο, μίλησα με πολλούς κατόχους στην Αθήνα αλλά...τελικά κόλλησα στα λεφτά (κλασικό ε?)
                                      Όχι πολλά (1.500.000 περίπου) απλά θέλει αρκετό κουράγιο να έχεις τέτοιο αυτοκίνητο!
                                      Ποτέ δεν θα περίμενα να μου λένε ΟΛΟΙ όσοι το πουλάγανε ότι πρέπει να πιάνει το χέρι σου και να έχεις οπωσδήποτε 2ο αυτοκίνητο!!!

                                      (Υπάρχουν ακόμα κάποια αλλά όχι και πολλά...)
                                      Θαυμάστε το!

                                      Υ.Γ Ρωτάω και πάλι...θα γίνει ενότητα για παλιά αυτοκίνητα?

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                      • S
                                        skullone last edited by

                                        Φαίνεται ότι τα είχανε Κούλονεν. Το Χ-1/9 φημιζόταν για το ωραίο του κράτημα και την πολύ καλή του συμπεριφορά. Άσε που δεν είχε και πολύ μεγάλη ισχύ, οπότε το πλαίσιο δεν προβληματιζόταν. Δεύτερο αυτοκίνητο γιατί έπρεπε να έχεις; Χώρο αποσκευών είχε, περίπου όσο το Υ10, άντε λίγο παραπάνω.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                        • S
                                          sirgus last edited by

                                          Ο χρήστης skullone έγραψε:
                                          Φαίνεται ότι τα είχανε Κούλονεν. Το Χ-1/9 φημιζόταν για το ωραίο του κράτημα και την πολύ καλή του συμπεριφορά. Άσε που δεν είχε και πολύ μεγάλη ισχύ, οπότε το πλαίσιο δεν προβληματιζόταν. Δεύτερο αυτοκίνητο γιατί έπρεπε να έχεις; Χώρο αποσκευών είχε, περίπου όσο το Υ10, άντε λίγο παραπάνω.

                                          Απλά ενώ θα ήθελαν να το πουλήσουν, μου λέγανε όλοι οι πωλητές ότι να το σκεφτώ καλά γιατί δεν είναι και από τα πιο γερά και μη ζημιάρικα αυτοκίνητα!

                                          Και από ανταλλακτικά αν εξαιρέσεις τα μηχανικά που είναι 128 και Ritmo κατά τ'άλλα να είναι καλά το internet...

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                          • T
                                            takiskoym last edited by

                                            Επειδή τα πάντα σήμερα (όπως και πάντα ήταν) είναι θέμα Marketing, πάτε στο site http://www.simca.gr και ακολουθήστε τα links. Θα δήτε κάτι μοντέλα που έβγαζε ή Matra/Simca που θα τα ζηλεύαμε ακόμη και σήμερα.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr