-
Ο χρήστης dimitrios έγραψε:
Μα το σωστό και το λάθος ορίζονται από τα αυτιά του ακροατή.
Δεν είναι δυνατόν να υποτιμήσω την αξία της κλασικής μουσικής, οι γνώσεις μου είναι ασήμαντες άλλωστε. Ωστόσο, υπάρχουν είδη μουσικής που μιλούν κατευθείαν στην καρδιά του ακροατή, υπάρχουν σκοποί που τους ακούω κι ανατριχιάζω. Γιατί θα πρέπει να μην τα θεωρούμε 'μουσική';
το σωστό και το λάθος ορίζονται από τον ακροατή που έχει σπουδάσει μουσική.
Πλάκα κάνεις!
Δηλαδή όποιος δεν έχει σπουδάσει μουσική, δεν ξέρει να κρίνει? Ή μήπως αναγκαστικά δεν έχει γούστο???Η μουσική, ανακαλύφθηκε από τον άνθρωπο ΓΙΑ τον άνθρωπο. Και το τι είδος αρέσει στον καθένα, επ ουδενί δεν μπορεί να μειώσει τα άλλα είδη.
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Πλάκα κάνεις!
Δηλαδή όποιος δεν έχει σπουδάσει μουσική, δεν ξέρει να κρίνει? Ή μήπως αναγκαστικά δεν έχει γούστο???Η μουσική, ανακαλύφθηκε από τον άνθρωπο ΓΙΑ τον άνθρωπο. Και το τι είδος αρέσει στον καθένα, επ ουδενί δεν μπορεί να μειώσει τα άλλα είδη.
Η αξία της κριτικής είναι στην αξία του κριτή._
Το να σου αρέσει η 'μελωδία' ή να μιλάει στην καρδιά σου σημαίνει οτι είσαι ερωτευμένος, οτι σου πονάει η κοιλιά σου ή οτι άλλο θες εκτός από το ότι ξέρεις από μουσική. Εγώ λέω το εξής:
Ας μην είχαμε οι Έλληνες ακούσματα από 5 χρονών με Τσιτσάνη και Βαμβακάρη και θα σας έλεγα τι γνώμη θα είχαμε για αυτά. Το 'μαθημένο' ρεμπέτικο αφτί (μυαλό!) μπορεί να καταλάβει άμεσα την ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΤΑΤΗ διαφορά μεταξύ Φραγκοσυριανής και Βανδής... Ένας κινέζος, όμως, δε θα καταλάβει διαφορά.
Και ξαναλέω, η παραδοσιακή μουσική (βλέπε η μουσική που μέσα από τα βάθη των αιώνων έπαψε να έχει καθαρά εμπορικό χαρακτήρα) είναι πραγματική μουσική, είτε λέγεται κλασσική (ευρωπαϊκή δλδ) είτε δημοτικά ελληνικά, είτε κινέζικά είτε σουαχίλέζικα! Η μουσική της μόδας, trendy, beatακι-εποχής κλπ κλπ είναι για να περνάμε καλά και να πίνουμε το ποτό μας μόνο... -
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Μα το σωστό και το λάθος ορίζονται από τα αυτιά του ακροατή.
Δεν είναι δυνατόν να υποτιμήσω την αξία της κλασικής μουσικής, οι γνώσεις μου είναι ασήμαντες άλλωστε. Ωστόσο, υπάρχουν είδη μουσικής που μιλούν κατευθείαν στην καρδιά του ακροατή, υπάρχουν σκοποί που τους ακούω κι ανατριχιάζω. Γιατί θα πρέπει να μην τα θεωρούμε 'μουσική';
το σωστό και το λάθος ορίζονται από τον ακροατή που έχει σπουδάσει μουσική.
Πλάκα κάνεις!
Δηλαδή όποιος δεν έχει σπουδάσει μουσική, δεν ξέρει να κρίνει? Ή μήπως αναγκαστικά δεν έχει γούστο???Η μουσική, ανακαλύφθηκε από τον άνθρωπο ΓΙΑ τον άνθρωπο. Και το τι είδος αρέσει στον καθένα, επ ουδενί δεν μπορεί να μειώσει τα άλλα είδη.
αυτή είναι η δική μου γνώμη.δεν χρειάζεται να συμφωνήσεις.
οποιος δεν έχει σπουδάσει μουσική δεν μπορεί να κρίνει,και οποιος διαβάζει για αυτοκίνητα μόνο στα περιοδικά επίσης δεν μπορεί να κρίνει.
εγώ για θέματα στα οποία είμαι άσχετος δεν ανοίγω το στοματάκι μου.κάνω τουμπεκί και ακούω τους επαίοντες.
thats my two pence.
-
@D-Jet & dimitrios
για να καταλαβω
για εσας η μουσικη τι ειναι
τεχνικη ή εκφραση?? -
Ο χρήστης dimitrios έγραψε:
οποιος δεν έχει σπουδάσει μουσική δεν μπορεί να κρίνει,και οποιος διαβάζει για αυτοκίνητα μόνο στα περιοδικά επίσης δεν μπορεί να κρίνει.
Ok, τότε στα δισκάδικα να βάλουν πορτιέρηδες να ελέγχουν τα πτυχία των ακροατών...
(παρεμπιπτόντως, μήπως έχουμε ξεφύγει από το θέμα μας, και να συνεχίσουμε στο 'τι μουσική ακούμε'; )
-
Τότε στο Πυρ το Εξώτερον ο Βαμβακάρης, ο Hendrix, o Stevie Ray Vaughan, o Robert Johnson, o Μπιθικώτσης, ο Μαργαρίτης, ο Στράτος, οι δημιουργοί του δημοτικού τραγουδιού...
-
Κι επίσης, γνωρίζω πολλούς 'σπουδαγμένους' που τα έργα τους είναι γτπ τελείως.
-
Ο χρήστης j.marr έγραψε:
για να καταλαβω
για εσας η μουσικη τι ειναι
τεχνικη ή εκφραση??Τέχνική και έκφραση με το κομμάτι της τεχνικής να ενδιαφέρει (κυρίως) τον εκτελεστή-δημιουργό.
Αλλά όταν λέμε έκφραση, αυτό δεν αναιρεί το ότι η ποιότητα της μπορεί να διαφέρει. Αν βγω να γράψω ένα δοκίμιο, ίσα και όμοια θα το γράψω με έναν καθηγητή φιλολογίας; Αν γράφω ωραία, ευανάγνωστα πράγματα μέσα, όμως, κάποιος που μόλις έμαθε γράμματα δε θα βρει το δικό μου πιο ενδιαφέρον;
Γενικά, το εύπεπτο σπάνια είναι και ποιοτικό...
Αν βγω και παίξω πέντε συγχορδίες σε μινόρε και τον πιάσει τον κοσμάκη το παράπονο και 'συγκινηθεί' αυτό δε με κάνει σοβαρό μουσικό, εν ολίγοις...Όχι ότι έχουν κάτι κακό οι συγχορδίες, απλά είναι κάτι που είναι πολύ λογικό και πολύ εύκολο να γίνει άρα και εγω δεν είμαι κάτι το ιδιαίτερο! Αν, τώρα, ένας ακροατής που δεν γνωρίζει μουσική το ακούσει και 'συγκινηθεί' γιατί του θυμίζει η μουσική μου τότε που ήταν φαντάρος, μπορώ να θεωρηθώ καλός μουσικός επειδή τον 'συγκίνησα';Βοήθησα καθόλου;
-
Δηλαδή πρώτα ψάχνουμε αν ο μουσικός έχει πάρει πτυχίο απ'το ωδείο και μετά αν το έργο του αγγίζει αυτόν που το ακούει; Τι άλλο θα μάθω πια...
-
Ο Χατζιδάκης και ο Θοδωράκης προβιβάζονται ή... τον Σεπτέμβρη;
Ο Κηπουργός; Ο Roger Waters; Ο Τσιτσάνης;Τελικά ο Yanni είναι σημαντικότερος μουσικός από τον Βαμβακάρη;
Ο Vangelis όταν ήταν στους Aphrodite's Child ήταν γιεγιές και μετά με τις Mythodies έγινε άνθρωπος; -
Επίσης, οι παραδοσιακοί μουσικοί, οι βάρδοι, οι μενεστρέλοι, στις μελωδίες των οποίων χτίσανε το corpus τους οι κλασσικοί, είναι για τα σκουπίδια;
Οι παραδοσιακοί - μη σπουδαγμένοι - μουσικοί στην Ιρλανδία, στο Καμερούν, στο Περού, στην Ελλάδα, στη Τζαμάικα, στην Ινδονησία, στην Κίνα, στην Ινδία, στη Ρωσσία κλπ είναι του πεταμάτου; Είναι ευτελείς;
Αν ήταν, τότε γιατί οι κλασσικοί που έβγαλε κάθε χώρα βασίστηκαν σ'αυτών τις μουσικές; Ο Σκαλκώττας, ο Τσαϊκόφσκυ, ο Ρίμσκυ-Κορσακώφ, ο Μποροντίν, ο Προκόφιεφ, ο Μότσαρτ, ο Μπετόβεν, ο Ραβέλ, όλοι αυτοί βασίστηκαν σε... ευτελές υλικό;
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Δηλαδή πρώτα ψάχνουμε αν ο μουσικός έχει πάρει πτυχίο απ'το ωδείο και μετά αν το έργο του αγγίζει αυτόν που το ακούει; Τι άλλο θα μάθω πια...Αν δείξεις στη γιαγιά σου (λέμε τώρα) έναν πικάσο και μια τυχαία θαλασσογραφία, ποιο θα θεωρήσει σπουδαίο έργο;
Ο Τσιτσάνης, ο Θοδωράκης και ο Χατζηδάκις ξέρεις τι κ@λο έχουν τρίψει για να γράψουν ότι έγραψαν; Έτσι στα ξεκούδουνα τους ήρθε η έμπνευση ή γεννήθηκαν σαν τον Καρβέλλα με φυσικό χάρισμα; Επαναλαμβάνω, λογικό είναι στην ελληνική μουσική να έχουμε περισσότερα ακούσματα και να είμαστε πιο έμπειροι κριτές!
-
Αν ρωτήσεις όμως τον Θεοδωράκη να σου πει τι γνώμη έχει γι'αυτά που λες, είσαι σίγουρος ότι ΔΕΝ θα προσβληθείς από την απάντησή του;
-
Αλλά πες μου ρε συ, αν δεν έχεις ακούσματα από παραδοσική και μη μουσική μπορείς να την κρίνεις;
Ο κάθε λαός, που σπεύδεις να πεις, έχει ΑΠΕΙΡΑ ακούσματα της παραδοσιακής ΤΟΥ μουσικής και αυτό τον κάνει καλό κριτή σε αυτό!
Που βλέπεις το κακό και που θα διαφωνίσει ο Θεοδωράκης μαζί μου; -
σε μια απο τις τελευταίες μουσικες εκδηλώσεις που είχε κάνει η μάνα μου,
είχε βιβάλντι και θοδωράκη, ή βιβάλντι και χατζηδακη τέλος πάντων δεν θυμάμαι ποιος ήταν γιατί τους μπερδεύω και ετυχε η κούφια η ώρα και τα 2 έργα που παίχτηκαν έμοιαζαν δλδ ο ελληνας είχε κλεψει την κεντρική ιδεα απο τον βιβάλντι.μιλάμε για πολύ γέλιο.μην μου λέτε για έλληνες συνθέτες.....
ενας σκαλκώτας είναι κι αυτός ότι ναναι έχει βγάλει.
λοιπόν από εμένα τελειώνει εδώ το θέμα,ούτε προσπαθώ να πείσω κανέναν ούτε εχω χρόνο να εξηγήσω το σκεπτικό μου.για μένα μουσική είναι μονο η κλασσική.
εγώ ακούω τα πάντα εκτός απο heavy metal και ελάχιστα ελληνικα, προτιμώ όμως house trance rnb κτλ.
ο καθένας μπορεί να ακούει ότι μουσική τον/την εκφράζει δεν σημαίνει όμως ότι είναι και τίποτα ιδιαίτερο αυτό που ακούει.
αυτά από εμένα,τσακωθείτε μόνοι σας από δω και πέρα......
-
Ναι αλλά οι παραδοσιακοί μουσικοί δεν ήταν σπουδαγμένοι! Και αυτοί που ανέφερα ήταν όλοι τους αυτοδίδακτοι. Ακόμα και ιερά τέρατα του χώρου του progressive rock, με εντονότατες κλασσικές επιρροές είναι αυτοδίδακτοι.
Steve Howe (κιθαρίστας των Yes): Ούτε μια νότα δεν ξέρει να διαβάσει ο άνθρωπος
Keith Emerson (o τρομερός κημπορντίστας των The Nice και Emerson, Lake & Palmer): ουσιαστικά αυτοδίδακτος.
Greg Lake: Μηδέν επίσημη μουσική παιδεία. Του έκανε μαθήματα μουσικής (καμμία σχέση με ωδείο) ένας γνωστός κιθαρίστας της περιοχής του Dorset και από εκεί κι έπειτα, μόνος του.
David Gilmour: Ουσιαστικά αυτοδίδακτος.
Syd Barrett: Ό,τι έμαθε, ο Gilmour του το'μαθε.
Peter Green: Δεν πήγε σε ωδείο.
Οι τρεις βασιλείς (Albert King, B.B. King, Freddie King): Καμμία επίσημη μουσική εκπαίδευση.
-
Δεν είναι μόνον ο Σκαλκώττας... Είναι κι ο Σαμάρας και άλλοι. Εγώ πάντως δεν θα βιαζόμουν να αρνηθώ την αξία του έργου των Ελλήνων κλασσικών μουσουργών.
Σε ό,τι αφορά το heavy metal, εμένα με εκνευρίζουν οι εμμονές αυτού του είδους.
-
Πως διάλο μπορείς να γίνεις παραδοσιακός μουσικός αν δεν έχεις σπουδάσει την παράδοση; Ποιος μίλησε για νότες και για ωδεία;
-
Θα σε κουφάνω: το 'Blues' του Hendrix το έχω σε διπλό βινύλιο 200gr της Classic Records. O ικανός μουσικός γνωρίζει πώς να διαχειρισθεί τα τονικά διαστήματα και τους ήχους για να δημιουργήσει το soundscape (αναφορά σε Robert Fripp...) που επιθυμεί. Αν, τώρα, είναι και δεξιοτέχνης, ακόμη καλύτερα, αν και δεν είναι προαπαιτούμενο. Ο Barrett μόνο δεξιοτέχνης δεν ήταν, αλλά ήταν ανανεωτής.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Δεν είναι μόνον ο Σκαλκώττας... Είναι κι ο Σαμάρας και άλλοι. Εγώ πάντως δεν θα βιαζόμουν να αρνηθώ την αξία του έργου των Ελλήνων κλασσικών μουσουργών.Σε ό,τι αφορά το heavy metal, εμένα με εκνευρίζουν οι εμμονές αυτού του είδους.
βασικά ακούω ραμσταιν αλλα δεν γνωρίζω σε ποιο ειδος να τους καταταξω...
Παίζουμε μουσική/σαματά;