-
μία σχετική δημοσίευση που βρήκα είναι αυτή. Αν υπάρχει και άλλη επισήμανε τη.
(Τα χιονολάστιχα) Είναι αποδοτικά σε χιόνι - πάγο όχι μόνο σε άσφαλτο (όπου όταν έχεις εναλλαγή στεγνό - βρεγμένο - χιόνι - πάγος κοκ φαίνονται οι αρετές τους) αλλά και σε χώμα με λογική λάσπη ή λασπόχιονο. Σε βαθειά λάσπη απέφυγα να τα βάλω, σε ψιλή γλιστερή όμως συμπεριφέρονται ίσως καλύτερα από τα Α/Τ και σίγουρα καλύτερα από τα Η/Τ που συνήθως φοράνε από τη μάνα τους τα 4κίνητά μας.
Στα πετρωτά μέρη χωρίς σπιναρίσματα και με προσοχή περνάνε καλούτσικα, αλλά εχθρός τους είναι η ζέστη και ειδικά το καλοκαίρι οπότε και αφήνουν το κορμί τους πάνω της, άσε που σφυρίζουν και αφήνουν μαύρες γραμμές με το παραμικρό.Δηλαδή να πετάξω τα Α/Τ και να βάλω χιονολάστιχα αφού σε γενικές γραμμές είναι καλύτερα παντού + το μπόνους του πάγου. Και στον πηλό που με τα μαμα Η/Τ έψαχνα για τρακτέρ και με τα Α/Τ πήγαινα με την ταυτότητα στο στόμα αλλά πέρασα, με τα χιονολάστιχα και τις ξυραφιές τους θα πηγαίνω τραίνο.
Είναι γνωστές οι αρετές τους καθώς είχα μια 4αδα σε μτχ από Γερμανία και κάνουν ακριβώς αυτό που λένε. Όχι όμως ότι είναι και Α/Τ. Όχι ότι τα Α/Τ είναι θεϊκά, απλά είναι μέτρια σε όλα. Πιθανόν για την περιοχή σου και τα δρομολόγια σου να είναι η καλύτερη λύση. Αλλά άν είναι τα χιονολάστιχα να με αποτρέψουν από το να μπω κάπου, προτιμώ 5' στάση για αλυσίδες στα Α/Τ. -
Το κάθε λάστιχο υπερέχει για τη συγκεκριμμένη χρήση που είναι σχεδιασμένο, αν χρειάζεσαι Α/Τ λάστιχο γιατί βγαίνεις πολύ εκτός δρόμου σε λάσπες και πέτρες και κινείσαι λίγο σε χιονισμένους δρόμους τότε κάνεις και την αντίστοιχη επιλογή. Αν θέλεις ένα λάστιχο να το φοράς χειμώνα-καλοκαίρι τότε κάπου θα πρέπει να δεχθείς τη χαμηλή απόδοση.
Κάτω από 7C τα καλοκαιρινά λάστιχα σκληραίνουν πολύ και δεν πιάνουν καλά, ακόμα και σε στεγνή άσφαλτο - εκεί είναι καλύτερα τα χιονολάστιχα. Όταν όμως έχει ζέστη, το χειμερινό λάστιχο είναι πολύ μαλακό, φθείρεται πολύ και γλιστράει σαν σαπούνι.
Τα χειμερινά ελαστικά έχουν μαλακή γόμα για να 'πιάνουν' σε χαμηλές θερμοκρασίες (και στο πάγο) αλλά όχι πολύ μαλακή για να μη ζεσταίνονται. Αν τα ζεστάνεις (όσο ζεσταίνονται στο χιόνι) με σπινιαρίσματα, μετά θα έχουν μικρότερη πρόσφυση γιατί θα λιώνουν το χιόνι και το πάγο που πατάνε.
-
Μεταφέρω την εμπειρία μου μετά από χρήση 18000χλμ σε ένα Panda 4x4 με Pirelli 190 winter snowcontrol (με σήμα νιφάδας):
Το λάστιχο συμπεριφέρθηκε άψογα σε χιόνι και πάγο οδηγώντας το αυτοκίνητο συνετά. Δεν έβαλα πουθενά αλυσίδες και δεν με πούλησε ούτε σε ανηφόρα ούτε σε κατηφόρα.
Το πρόβλημα βέβαια είναι πως πείθεις την τροχαία ότι δεν χρειάζεσαι αλυσίδες. (Τους λες ότι κοίτα πως πήγε ο Βουλγαράκης!!)
Παραδόξως έχει χρησιμοποιηθεί και το καλοκαίρι σε χώμα και άσφαλτο χωρίς σημάδια κόπωσης. Βέβαια το αυτοκίνητο δεν πιάνει τρελές ταχύτητες άρα και θερμοκρασίες. -
Ο χρήστης diamond έγραψε:
Μεταφέρω την εμπειρία μου μετά από χρήση 18000χλμ σε ένα Panda 4x4 με Pirelli 190 winter snowcontrol (με σήμα νιφάδας):
Το λάστιχο συμπεριφέρθηκε άψογα σε χιόνι και πάγο οδηγώντας το αυτοκίνητο συνετά. Δεν έβαλα πουθενά αλυσίδες και δεν με πούλησε ούτε σε ανηφόρα ούτε σε κατηφόρα.
Το πρόβλημα βέβαια είναι πως πείθεις την τροχαία ότι δεν χρειάζεσαι αλυσίδες. (Τους λες ότι κοίτα πως πήγε ο Βουλγαράκης!!)
Παραδόξως έχει χρησιμοποιηθεί και το καλοκαίρι σε χώμα και άσφαλτο χωρίς σημάδια κόπωσης. Βέβαια το αυτοκίνητο δεν πιάνει τρελές ταχύτητες άρα και θερμοκρασίες.Εκτύπωσε το άρθρο 19 του ΚΟΚ που αφορά στο θέμα και να τους το δείχνεις!
http://www.glavopoulos.gr/kok/kok019.htm
Το επίμαχο τμήμα είναι:
Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων που κινούνται σε οδό με χιόνια υποχρεούνται, εφόσον το όχημα δε φέρει ειδικά ελαστικά, να τοποθετούν στους δύο τουλάχιστον κινητήριους τροχούς αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα. Την ίδια υποχρέωση έχουν οι οδηγοί των πιο πάνω οχημάτων και όταν κινούνται σε οδό με παγετό, εφόσον ειδοποιούνται προς τούτο με ρυθμιστικές πινακίδες ή από τις αρμόδιες αρχές. -
Ο χρήστης diamond έγραψε:
Το πρόβλημα βέβαια είναι πως πείθεις την τροχαία ότι δεν χρειάζεσαι αλυσίδες. (Τους λες ότι κοίτα πως πήγε ο Βουλγαράκης!!)Τι περιμένεις από αυτούς που υποχρεώνουν συρόμενα και επικαθήμενα να βάλουν αλυσίδες ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΠΛΩΝΟΥΝ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ.
-
Ο χρήστης tasos953 έγραψε:
Μεταφέρω την εμπειρία μου μετά από χρήση 18000χλμ σε ένα Panda 4x4 με Pirelli 190 winter snowcontrol (με σήμα νιφάδας):
Το λάστιχο συμπεριφέρθηκε άψογα σε χιόνι και πάγο οδηγώντας το αυτοκίνητο συνετά. Δεν έβαλα πουθενά αλυσίδες και δεν με πούλησε ούτε σε ανηφόρα ούτε σε κατηφόρα.
Το πρόβλημα βέβαια είναι πως πείθεις την τροχαία ότι δεν χρειάζεσαι αλυσίδες. (Τους λες ότι κοίτα πως πήγε ο Βουλγαράκης!!)
Παραδόξως έχει χρησιμοποιηθεί και το καλοκαίρι σε χώμα και άσφαλτο χωρίς σημάδια κόπωσης. Βέβαια το αυτοκίνητο δεν πιάνει τρελές ταχύτητες άρα και θερμοκρασίες.Εκτύπωσε το άρθρο 19 του ΚΟΚ που αφορά στο θέμα και να τους το δείχνεις!
http://www.glavopoulos.gr/kok/kok019.htm
Το επίμαχο τμήμα είναι:
Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων που κινούνται σε οδό με χιόνια υποχρεούνται, εφόσον το όχημα δε φέρει ειδικά ελαστικά, να τοποθετούν στους δύο τουλάχιστον κινητήριους τροχούς αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα. Την ίδια υποχρέωση έχουν οι οδηγοί των πιο πάνω οχημάτων και όταν κινούνται σε οδό με παγετό, εφόσον ειδοποιούνται προς τούτο με ρυθμιστικές πινακίδες ή από τις αρμόδιες αρχές.Να σαι καλά φίλε μου
Με έβγαλες από το δίλλημαΣχετικά με τη διάρκεια ζωής των χειμερινών ελαστικών είδα πρόσφατα ότι το Nokian wr allweather plus δίνεται για όλες τις εποχές και διάρκεια ζωής 80000χλμ και έχει αξιοπρεπέστατες κριτικές. Βέβαια δεν ξέρω αν έρχεται Ελλάδα.http://www.tirefactory.net/NRW.htm
-
ΓΕΙΑ ΣΑΣ,
ΔΙΑΒΑΣΑ, ΕΜΑΘΑ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΑ!!
ΤΟ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ ΣΤΟ HONDA CR-V (ΑΥΤΟ ΕΧΩ) , ΓΡΑΦΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ.
ΕΙΜΑΙ ΤΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ, ΑΝΤΕ ΚΑΜΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ...ΑΣΠΡΗ ΜΕΡΑ!! ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ Χ/Κ.
ΝΑ ΠΑΡΩ ΕΝΑ Ή ΔΥΟ ΖΕΥΓΑΡΙΑ (ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΤΙΓΜΗ);
ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ BF GOODRICH Traction T/A spec (M+S), ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΩ ΤΗΝ ΒΟΛΤΑ ...ΧΩΡΙΣ;
ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΙΣ TRAK, ΟΙ 4Τ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ (ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΖΑΝΤΕΣ ΟΠΩΣ ΟΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ, ΑΛΛΑ ...ΤΣΙΜΠΑΝΕ ΤΑ ΔΥΟ ΖΕΥΓΑΡΙΑ)!!ΚΑΘΕ ΠΡΟΤΑΣΗ-ΒΟΗΘΕΙΑ ΔΕΚΤΗ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
-
Τα λάστιχά σου χωρίς νάναι καθαρόαιμα χειμερινά, σύμφωνα με τον κατασκευαστή τους κάνουν και για χιόνι. Για μιά κοινή εκδρομή μάλλον δεν θα συναντήσεις πρόβλημα και δεν πρόκειται να χρειαστείς κάν αλυσσίδες για χιόνι 10-15 εκ. Έχε πάντως μαζύ σου ένα καλό ζευγάρι αλυσσίδες (με ρομβοειδή διάταξη) και να τις βάλεις μόνο άν χρειαστεί και οπωσδήποτε εμπρός, μιας και το αυτοκίνητό σου είναι βασικά προσθιοκίνητο. Τα αντιολισθητικά μέσα που ανέφερες μάλλον είναι αδύνατα για τις συνθήκες που θα τα χρειαστείς με τον συγκεκριμμένο συνδυασμό αυτοκινήτου - ελαστικών.
-
Τα λάστιχά σου χωρίς νάναι καθαρόαιμα χειμερινά, σύμφωνα με τον κατασκευαστή τους κάνουν και για χιόνι. Για μιά κοινή εκδρομή μάλλον δεν θα συναντήσεις πρόβλημα και δεν πρόκειται να χρειαστείς κάν αλυσσίδες για χιόνι 10-15 εκ. Έχε πάντως μαζύ σου ένα καλό ζευγάρι αλυσσίδες (με ρομβοειδή διάταξη) και να τις βάλεις μόνο άν χρειαστεί και οπωσδήποτε εμπρός, μιας και το αυτοκίνητό σου είναι βασικά προσθιοκίνητο. Τα αντιολισθητικά μέσα που ανέφερες μάλλον είναι αδύνατα για τις συνθήκες που θα τα χρειαστείς με τον συγκεκριμμένο συνδυασμό αυτοκινήτου - ελαστικών.
'tasos953' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ.
ΑΝΕΦΕΡΑ ΤΙΣ TRAK ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΖΗΜΙΑ ΣΤΙΣ ΖΑΝΤΕΣ (ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ...ΚΟΣΚΙΝΑΚΙ ΜΟΥ κλπ!!!).ΚΑΙ ΠΑΛΙ Σ΄ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΑΛΥΣΙΔΕΣ