Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    [Διάσπαση] Περί ιστορικής υπόστασης του Ιησού Χριστού
    1. Home
    2. Αντίλογος
    3. [Διάσπαση] Περί ιστορικής υπόστασης του Ιησού Χριστού
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 36
    • 37
    • 4 / 37
    Αντίλογος
    61
    728
    1528
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • S
      skullone last edited by

      Ποιου από τους τρεις κατακλυσμούς όμως; Ο κατακλυσμός του Νώε φαίνεται ότι συμπίπτει με αυτόν που περιγράφεται στην ιστορία του Δευκαλίωνος, όπως και μ'αυτόν του έπους του Γιλγαμές. Πριν από αυτόν όμως, η Ελληνική παράδοση αναφέρει άλλους δύο.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • S
        skullone last edited by

        Pai Mei:

        Εγώ σου ανέφερα συγκεκριμένα χωρία, όπου ο Ιησούς λέει πράγματα που σήμερα αν τα έλεγε οποιοσδήποτε θα τον αποκαλούσαμε φονταμενταλιστή - στην καλύτερη περίπτωση. Σου τα υπενθυμίζω με τη σειρά που τα ανέφερα πριν και θέτω από κάτω με πλάγια γραφή τις ερωτήσεις μου.

        • Λέει πως δεν ήρθε να καταλύσει την Π.Δ., αλλά να τη συμπληρώσει.

        Αυτό σημαίνει δηλαδή πως δεν αναιρεί τις αγριότητες που αυτή προστάζει, σωστά;

        • Προτείνει, αν είναι να αμαρτήσουμε, να αυτοακρωτηριαστούμε (αν το μάτι σου σε βάζει σε πειρασμό, βγάλτο).

        Πολύ βολική λύση... Φαντάζομαι η πνευματική εγκράτεια δεν αποτελεί επιλογή.

        • Ένας μαθητής του του λέει 'άσε με πρώτα σε παρακαλώ να κηδέψω τον πατέρα μου' κι ο Ιησούς του απαντά 'έλα μαζί μου κι άσε τους νεκρούς να θάψουν τους νεκρούς τους'.

        Δηλαδή, για τον Ιησού ήταν ΝΕΚΡΟΙ (ή ανάξιοι λόγου) οι συγγενείς του μαθητού;

        • Αυτοί που δεν δέχονται να πιστέψουν το κήρυγμά του (που θα διαδώσουν οι μαθητές του) είναι καταδικασμένοι να έχουν τύχη χειρότερη των κατοίκων των Σοδόμων και των Γομόρρων.

        *Μαθήματα ανεξιθρησκείας... *

        • Προφητεύει πως, εξαιτίας του, οικογένειες θα διχαστούν και θα σφάζει αδερφός τον αδερφό, γιος το γονιό.

        Αυτή είναι η επιείκεια και η αγάπη του Θεού και του Ιησού;

        • Πάλι σ'αυτό που έγραψα ανωτέρω, αλλά επεκτείνοντάς το: λέει πως δεν ήρθε για να φέρει ειρήνη στον κόσμο, αλλά λεπίδι.

        Είναι αυτό μήνυμα ειρήνης, επιείκειας και αγάπης;

        • Λέει πως οι άγγελοί του θα'ρθουν και θα ξεκληρίσουν τους άπιστους και θα τους ρίξουν στην κόλαση.

        Επαναλαμβάνω το προηγούμενο ερώτημά μου.

        • Όταν οι φαρισαίοι τον επικρίνουν που δεν έπλυνε τα χέρια του για να φάει, τους επικρίνει που δεν εφαρμόζουν τον ιουδαϊκό (θεόπνευστο... ) νόμο που υπαγορεύει πως τα ανυπάκουα παιδιά πρέπει να θανατώνονται.

        Επιείκεια...

        • Τη Δευτέρα του Παρουσία την παρομοιάζει με τον κατακλυσμό του Νώε, δηλαδή θα πνίξει σε πλημμύρα όλη την ανθρωπότητα.

        Να επαναλάβω το ερώτημά μου;

        • Ο θεός, λέει, θα έρθει όταν οι άνθρωποι δεν τον περιμένουν και θα τους σκοτώσει επειδή δεν υπακούν σ'αυτόν.

        Μίλησε κανείς για επιείκεια; Ή μήπως έχουμε πάλι να κάνουμε με τον ζηλόφθονο Γιαχβέ της Βίβλου;

        • Όσους ο Ιησούς και ο πατέρας του (ο θεός, αν πιστέψουμε τα όσα γράφονται) κρίνει ανάξιους θα τους ρίξει στην πυρά...

        ...

        Αυτά από τον Ματθαίο. Πάμε στον Μάρκο.

        • Επαναλαμβάνεται η απειλή καταστροφής και θανάτου για τις πόλεις που δεν δέχονται το κήρυγμα των μαθητών του.

        Επαναλαμβάνεται και το ερώτημά μου περί επιείκειας.

        • Επαναλαμβάνεται η επίκριση του Ιησού προς τους Εβραίους που δεν ξεπαστρεύουν τα ανυπάκουα παιδιά τους.

        Να επαναλάβω για άλλη μια φορά το ερώτημά μου;

        • Όσοι πιστεύουν και έχουν βαπτισθεί σώζονται, οι άλλοι είναι καταδικασμένοι σε όλα τα ωραία που προβλέπει ο χριcτιανιcμός για τους απίστους.

        *Δηλαδή κριτήριο για να σωθεί κανείς είναι η δήλωση πίστεως; *

        Λουκάς τώρα:

        • Όσοι δεν δίνουν καλό καρπό... Λεπίδι.

        • Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής λέει πως ο Ιησούς θα κάψει σε άσβεστο πυρ τους κολασμένους και τους άπιστους (που είναι η ήρα κι όχι το στάρι).

        • ΞΑΝΑ απειλές για καταστροφή και ξεπάτωμα ολόκληρων πόλεων που θα τολμήσουν να μη δεχθούν το κήρυγμά του...

        Πολύ δημοκρατικές αντιλήψεις βλέπω...

        • Μας λέει να ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ τον θεό (ποιος σεβασμός; εδώ μιλάμε για ΤΡΟΜΟ), γιατί έχει τη δύναμη να μας σκοτώσει όποτε θέλει και να μας στείλει ολοσούμπιτους στην κόλαση.

        ΑΥΤΗ είναι η αγάπη του θεού; ΑΥΤΗ είναι η επιείκεια;

        • Παρακάτω, έχουμε ξανά προτροπή προς υπακοή, με απειλή που παρομοιάζει το θεό με αφέντη σκλάβων που τους μαστιγώνει.

        Μάλιστα... Μας αγαπάει πολύ ο θεός, ε;

        • Μόνον λίγοι θα σωθούν. Οι άλλοι... Στο καμίνι.

        Ποιος μίλησε για ανεκτικότητα;

        • Πιστεύει απόλυτα (ο Ιησούς) την ιστορία του Νώε και λέει πως ελάχιστοι άνθρωποι θα σωθούν, ενώ οι άλλοι θα έχουν την ίδια τύχη μ'αυτούς που δεν ήταν στην κιβωτό. Δεν φαίνεται να έχει καμμία αντίρρηση με το να συμβεί κάτι τέτοιο ξανά στην ανθρωπότητα.

        Αγαπάει πολύ τους ανθρώπους, ε;

        • Τελειώνοντας με τον Λουκά (19:27), προτρέπει ο Ιησούς (ο επιεικής, φιλάνθρωπος, ελεήμων κλπ κλπ κλπ) τους μαθητές του να φέρουν μπροστά τους όσους δεν υποτάσσονται στο θέλημά του και να τους σφάξουν μπροστά του.

        Μετά απ'αυτό, εξακολουθούμε να μιλάμε για 'επιείκεια, φιλανθρωπία κλπ';

        Να πιάσουμε τώρα και τον Ιωάννη...

        • Μας λέει πως οι άνθρωποι σώζονται οι καταδικάζονται βάσει του αν πιστεύουν ή όχι.

        Ανεξαρτήτως του τι άνθρωποι είναι; *

        • Για τους άπιστους επιφυλάσσεται η ΟΡΓΗ του θεού.

        Ξεχειλίζουμε από επιείκεια βλέπω...

        • Λέει στον ανάπηρο που γιάτρεψε να μην αμαρτήσει ξανά, γιατί θα πάθει χειρότερα.

        Δηλαδή οι ασθένειες και οι αναπηρίες είναι θεόσταλτες τιμωρίες για τις αμαρτίες των ανθρώπων;

        • Και ξανά... Όσοι δεν τον πιστεύουν τον Ιησού... Κάψιμο!

        Ε, μένει πια τίποτα να πω για την επιείκεια του Ιησού;

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • S
          saxogus2 last edited by

          Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:

          Αλλά όσοι πιστεύουν στον Θεό, ή ακολουθούν το Χριστιανικό ή κάποιο άλλο δόγμα, μπορούν κάλλιστα να πιστεύουν και στον εαυτό τους...

          Δυστυχώς οι άνθρωποι νομίζουν πως μπορούν να τα έχουν όλα αλλά αυτό δεν γίνεται!

          Ο κόσμος θα ήταν διαφορετικός έαν αντί για το 'ΕΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ' λέγαμε ο καθένας για τον ευατό του 'ΕΧΕΙ π.χ. Ο ΓΙΩΡΓΟς,Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ,Ο ΓΙΑΝΝΗΣ,Ο ΚΩΣΤΑΣ,Ο ΑΝΤΩΝΗΣ κ.λ.π.'

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • S
            sergeant last edited by

            Με συγχωρείτε....

            Γιατί ασχολούμαστε με Εβραϊκές θρησκείες και τις αιρέσεις τους;

            Είναι και αυτό - όπως και στις πωλήσεις - μία μέθοδος για να αυξήσεις την δημοτικότητά σου ...

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • S
              skullone last edited by

              Αλήθεια, με την υποτιθέμενη σφαγή των νηπίων τι παίζει; Καμμία απολύτως ιστορική πηγή δεν αναφέρει κάτι τέτοιο, ούτε καν ο Ιώσηπος που ασχολήθηκε εκτενέστατα με τον συγκεκριμένο Ηρώδη.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • S
                sergeant last edited by

                Φίλε, skullone ! ...μην την ψάχνεις...

                Δυστηχώς - κατ'εμέ - για την ανθρωπότητα, ο Χριστιανισμός είχε πολύ καλό 'marketing' και επεκράτησε όλους αυτούς τους αιώνες !!!

                Προσοχή, όμως στον πόλεμο που υφίσταται τώρα !
                Οι Εβραίοι ποτέ δεν 'χώνεψαν' αυτή την επικράτηση της συγκεκριμένης αίρεσης...
                Προσωπικά, δεν επιθυμώ να 'σβήσει¨ο Χριστιανισμός για να επανακάμψει ο -γνήσιος - Ιουδαϊσμός...

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • S
                  skullone last edited by

                  Κατ'εμέ, ο Μέγας Αλέξανδρος έχασε μια καταπληκτική ευκαιρία κατά τη διάρκεια της εκστρατείας του...

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • K
                    krusenstern last edited by

                    Παίδες, να υπενθυμίσω ότι το θέμα αφορά ΜΟΝΟ στον Ιησού Χριστο ως ιστορικό προσωπο, και όχι στον χριστιανισμό γενικότερα. Τόπικ περι θρησκείας είχαμε παλαιότερα και κλειδώθηκε. Μείνετε στο θέμα παρακαλώ.

                    [moderator]

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • S
                      sergeant last edited by

                      Sorry boss!

                      Για να δέσω λοιπον τα προηγούμενα με τον Χριστιανισμό:

                      Επειδή, η ύπαρξη ή μή του Ιησού είναι όπως καταλαβαίνουμε όλοι ζωτικής σημασίας για την ύπαρξη του Χριστιανισμού, γι αυτό και έγιναν αυτές οι αναφορές...

                      Anyway,
                      Θα έχετε διακρίνει όλοι τα τελευταία χρόνια ενα παγκόσμιο ενδιαφέρον γύρω από το πρόσωπο του Χριστού, τρανταχτό παράδειγμα:
                      Κώδικας Da Vinci...

                      Η ύπαρξη ή μη του ιησου, ή η ανθρώπινη ή θεϊκή του φύση αφορά τον Χριστιανισμό και όλο το διαμορφωμένο δόγμα του...

                      Συγνωμη ξανα mod..

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • A
                        argyrismm last edited by

                        dfgvbn

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • S
                          skullone last edited by

                          Δεν τίθεται θέμα προπαγάνδας. Απλώς έθεσα το ζήτημα της βίας και της μισαλλοδοξίας, όπως αυτή εκδηλώνεται στις 'άγιες' γραφές. Αν δεν σου αρέσει να αμφισβητείται η ποιότητα αυτών των κειμένων, δεν με ενδιαφέρει. Τι σόι εμβάθυνση μπορεί να γίνει στο 'φέρτους (αυτούς που δεν δέχονται τα κηρύγματά ΜΟΥ) μπροστά μου και σφάξ'τους' εμένα προσωπικά μου διαφεύγει.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • P
                            pai-mei last edited by

                            Είναι ευχάριστο ότι η συζήτησή μας προχωράει. Ξεκινήσαμε με την ιστορικότητα του Ιησού, το αν υπήρξε ή όχι, παραθέσαμε πηγές, ανεξάρτητες, προσκείμενες και εχθρικές, περάσαμε στον Παύλο, τις προθέσεις και το αποστολικό του έργο, ασχοληθήκαμε με το άρθρο ενός ραβίνου, εξετάσαμε πολύ συνοπτικά τη σχέση των χειρογράφων της Ερυθράς θάλασσας με τον Ιησού, και επιχειρηματολογήσαμε πάνω στη θεωρία της προπαρασκευής ένοπλου κινήματος του Χριστού-Εσσαίου.

                            @skullone
                            Η απορία μου, πριν σου απαντήσω στα ζητήματα που έθεσες, είναι η εξής: Πώς είναι δυνατόν να επιχειρηματολογείς πάνω στο τι είπε ή τι δεν είπε ένα πρόσωπο, το οποίο κατ’ εσέ δεν υπήρξε ποτέ; Και επιπλέον να φέρνεις στη συζήτηση εδάφια και περικοπές των Ευαγγελίων, τα οποία θεωρείς αμιγή μυθολογία; Ακόμα φαίνεται ότι δεν έχεις ξεκαθαρίσει απόλυτα τι πιστεύεις για τον Ιησού, διότι σε ένα ποστ έγραψες ότι δεν πιστεύεις καν στην ύπαρξή του, ενώ σε ένα άλλο έγραψες ότι επρόκειτο για μέλος ένοπλου στρατιωτικού κινήματος, επιφορτισμένο με την προπαρασκευή στρατιωτικού αγώνα δια του προσηλυτισμού.

                            Έρχομαι στα ζητήματα, που έθεσες.
                            Έγραψα και πιο πάνω, ότι ο Ιησούς είχε συνείδηση της αναγκαιότητας του έργου του. Αισθανόταν ότι ήταν ο απεσταλμένος του Θεού στη Γη.
                            [Πιστεύω ότι ήταν άνθρωπος και όχι ένα υβρίδιο Θεού-Ανθρώπου. Δηλαδή η φύση του ήταν πλήρως ανθρώπινη. Διότι δεν μπορώ να εξηγήσω, πώς είναι δυνατόν κάποιος να είναι και τέλειος Θεός και τέλειος Άνθρωπος και οι δύο αυτές φύσεις να μην συγχωνεύονται. Επειδή έχω περιορισμένες θεολογικές γνώσεις, αν γνωρίζει κανείς κάτι παραπάνω θα ήθελα να με διαφωτίσει. Έχω όμως την πίστη ότι όντως είχε ιδιαίτερη σχέση με το Θεό, όπως μπορεί να έχει ο καθένας από εμάς.
                            Κλείνω εδώ τη θεολογική αναφορά.]
                            Στα πλαίσια αυτού του ρόλου, εντάσσεται και η ερμηνεία των επίμαχων περικοπών. Όπως είπε στους ακόλουθούς του ότι αυτοί είναι οι γονείς και τα αδέρφια του, έτσι είπε και το «ακολούθοι μοι και άφες τους νεκρούς να θάψωσι τους εαυτών νεκρούς»[Ματθ.8.21-2] σε αυτόν που θέλησε να γίνει μαθητής του, αλλά του ζήτησε πρώτα να του επιτρέψει να θάψει τον πατέρα του.
                            Η φράση αυτή αν αντιμετωπιστεί κατά τρόπο «ιεχωβαδικό», αποκομμένη από τα συμφραζομενά της, όντως προβληματίζει. Οι προβληματισμοί όμως διαλύονται αν την εντάξουμε στο προαναφερθέν πλαίσιο. Μια επιπλέον διαφωτιστική ερμηνεία είναι ότι ο Ιησούς παρότρυνε τους ηθικά νεκρούς να θάψουν τους σωματικά νεκρούς, αντιδιαστέλλοντάς τους προς το ηθικό μεγαλείο, που εκείνος αντιπροσώπευε.
                            Μία αντίστοιχη περίπτωση ήταν κι εκείνη του πλουσίου, από τον οποίο ο Ιησούς ζήτησε να πουλήσει όλα τα υπάρχοντά του και να τον ακολουθήσει. Είναι λοιπόν γεγονός ότι από ορισμένους μαθητές του ζητούσε πλήρη αυταπάρνηση.

                            Ας μου επιτραπεί στο σημείο αυτό, μια παρατήρηση. Η απαίτηση από τον ηγέτη ενός οποιουδήποτε κινήματος, πλήρους αυταπάρνησης εκ μέρους των ακολούθων του είναι κάτι πολύ σύνηθες ιστορικά. Ο Άρης Βελουχιώτης έφυγε από την οικογένεια του, άλλαξε όνομα, απαρνήθηκε τη σεβαστή περιουσία του πατέρα του και μία σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση, άρχισε να περιοδεύει με πενιχρά μέσα, και απαίτησε από τους συναγωνιστές του την ίδια αυτοθυσία και αυταπάρνηση. Το «όστις θέλει οπίσω μου ελθείν», είναι διαχρονικά η επιτομή του εθελοντισμού, με τη γνώση όμως ότι σε περίπτωση ένταξης στον αγώνα οι θυσίες είναι δεδομένες και σημαντικές.

                            Και ο Ιησούς δεν είχε «που να κλίνει την κεφαλήν».

                            Ο Ιησούς θεωρούσε την αποστολή του, ό,τι σημαντικότερο. Και στα πλαίσια αυτής της συνειδητοποίησης, δεν δείχνει ότι δεν τρέφει σεβασμό στον πατέρα και τη μητέρα αλλά ότι είχε μια τέτοια στάση απέναντι στην αποστολή του, που μπορούσε να τον οδηγήσει ακόμα και σε παραγνώριση του ιουδαϊκού νόμου.

                            Η απειλή του εναντίον πόλεων όπως η Τύρος και η Σιδώνα «πλην λέγω υμίν, Τύρω και Σιδώνι ανεκτότερον έσται εν ημέρα κρίσεως η υμίν» (Ματθ. 11.20-22)δεν πρέπει να μας εκπλήσσει. Είναι μια παραδοσιακή κρίση, αναμενόμενη στο κήρυγμα ενός εσχατολόγου. Όπως ακριβώς και το «ουαί υμίν» εναντίον των Φαρισαίων. Όμως αυτές οι εσχατολογικές κορώνες δεν είναι το μήνυμα, που κυριαρχεί στη διδασκαλία του. Η κορύφωση της διδασκαλίας του στην επί του Όρους των Ελαιών ομιλία του ήταν το μήνυμα της αγάπης του Θεού για όλους τους ανθρώπους, αμαρτωλούς και μη. Το «Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως εαυτόν», είναι το βασικό του μήνυμα για τη σχέση των ανθρώπων. Αυτό γιατί δεν το σχολιάζεις; Από τη στιγμή, που αποτελεί και τον κεντρικό άξονα;

                            «ζητείτε δε πρώτον την βασιλεία του Θεού και την δικαιοσύνη αυτού, και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμίν.» [Ματθ. 6.31-3]

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • S
                              skullone last edited by

                              Επιχειρηματολογώ πάνω σε αυτά που φέρεται ότι είπε.

                              Σε ό,τι αφορά το 'ακολούθει μοι και άφες τους νεκρούς να θάψωσι τους εαυτών νεκρούς', με ξενίζει πολύ μια θρησκεία της οποίας ο ιδρυτής, εν ονόματι του - όποιου - μεγαλείου της - όποιας - βασιλείας των ουρανών, απαιτεί από κάποιον να αμελήσει τις δέουσες τιμές (που όλες οι θρησκείες προβλέπουν και - ορθώς - επιβάλλουν) προς το νεκρό πατέρα. Και υπ'όψιν ότι αυτή η ρήση του Ιησού αντιβαίνει προς τον Μωσαϊκό Νόμο, που υπαγορεύει 'τίμα τον πατέρα και τη μητέρα σου'. Ο ίδιος ο Ιησούς δεν έλεγε πως 'δεν ήρθε να καταλύσει το Νόμο, αλλά να τον εκπληρώσει'; Αφού πιστεύει ακράδαντα στον Μωσαϊκό Νόμο, πώς εδώ πέρα έχει την απαίτηση να καταστρατηγηθεί και μάλιστα προσβάλλει τους συγγενείς του ανθρώπου που έχασε τον πατέρα του, αποκαλώντας τους (σύμφωνα με το πλαίσιο που μου προτείνεις) 'πνευματικά νεκρούς';

                              Οι 'ειδωλολάτρες' Έλληνες είχαν να αντιπαραθέσουν σ'αυτήν την πρωτοφανή αξίωση του Ιησού μια Αντιγόνη που, για να αποδώσει τις απαιτούμενες από τους θεούς τιμές στο νεκρό αδελφό της, αντιτάχθηκε στη θέληση της κοσμικής εξουσίας και το πλήρωσε με τη ζωή της. Αλλά η Αντιγόνη φαντάζομαι ήταν 'πνευματικά νεκρή' κατά τον Ιησού... Τουλάχιστον σύμφωνα με τους ισχυρισμούς σου και σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνεις για το κήρυγμά του.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • P
                                pai-mei last edited by

                                Δεν φοβόταν να αντιπαρατεθεί στον ιουδαικό νόμο, όπως απέδειξε και με τις θεραπείες του το Σάββατο, την επίσημη ιουδαική αργία. Ας μην ξεχνάμε ότι τα επεισόδια που προκάλεσε στο Ναό, ήταν μία από τις αφορμές της παραπομπής του σε δίκη.

                                Για την επίμαχη φράση, έχω απαντήσει ήδη, και για το πώς ερμηνεύεται και που εντάσσεται.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • A
                                  athanasios last edited by

                                  Παιδιά sorry αν σας ξενερώνω με την παρέμβασή μου,αλλά πραγματικά μ'έχετε εντυπωσιάσει με το επίπεδο της συζήτησής σας και ιδιαίτερα με τις βιβλιογραφικές αναφορές σας και σας δηλώνω ευθαρσώς ότι αδυνατώ να συμετάσχω Χαίρομαι όμως να σας διαβάζω.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • S
                                    skullone last edited by

                                    Με απειλές του τύπου 'αλίμονο στις πόλεις των οποίων οι κάτοικοι δεν θα με πιστέψουν' ουδείς εχέφρων άνθρωπος πείθεται. Αν αυτά πήγαινε και τα έλεγε σε Έλληνες της εποχής εκείνης και όχι σε αγράμματους Εβραίους ψαράδες, οι αντιδράσεις τους θα ήταν αντίστοιχες με αυτές των Αθηναίων στο κήρυγμα του Σαούλ/Παύλου: χλευαστικές.

                                    Και εννοείται ότι δεν δέχομαι πως τέτοιες απειλές μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε πνευματικό πλαίσιο. Η γλώσσα που χρησιμοποιεί (αφήνοντας στην άκρη τα σχόλια του Τρεμπέλα) μου θυμίζει περισσότερο κάποιον κύριο Χομεϊνί.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • A
                                      argyrismm last edited by

                                      kaydnbvka

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • P
                                        pai-mei last edited by

                                        Ο χρήστης skullone έγραψε:
                                        Οι 'ειδωλολάτρες' Έλληνες είχαν να αντιπαραθέσουν σ'αυτήν την πρωτοφανή αξίωση του Ιησού μια Αντιγόνη που, για να αποδώσει τις απαιτούμενες από τους θεούς τιμές στο νεκρό αδελφό της, αντιτάχθηκε στη θέληση της κοσμικής εξουσίας και το πλήρωσε με τη ζωή της. Αλλά η Αντιγόνη φαντάζομαι ήταν 'πνευματικά νεκρή' κατά τον Ιησού...

                                        Η Αντιγόνη είναι ηρωίδα μιας τραγωδίας, που αντανακλά τις αντιλήψεις των Ελλήνων και τη σχέση τους με το θείο.
                                        Είναι προς τιμήν της, ότι διακυβεύει τη ζωή της για να αποδώσει τα 'νενομισμένα', τις νεκρικές τιμές που οι θεοί απαιτούσαν.

                                        Τα πλαίσια αναφοράς είναι εντελώς διαφορετικά. Επομένως συνεπαγωγές του τύπου 'αφήστε τους πνευματικά νεκρούς να θάψουν τους σωματικά νεκρούς' - 'η Αντιγόνη, θάβει το νεκρό αδερφό της' = 'η Αντιγόνη είναι πνευματικά νεκρή' είναι τουλάχιστον άστοχες.

                                        Με μία ευρύτερη συνεπαγωγή αυτού του τύπου, όλοι μας είμαστε πνευματικά νεκροί, καθώς όλοι μας έχουμε θάψει σωματικά νεκρούς.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • P
                                          pai-mei last edited by

                                          Ο χρήστης skullone έγραψε:
                                          Με απειλές του τύπου 'αλίμονο στις πόλεις των οποίων οι κάτοικοι δεν θα με πιστέψουν' ουδείς εχέφρων άνθρωπος πείθεται. Αν αυτά πήγαινε και τα έλεγε σε Έλληνες της εποχής εκείνης και όχι σε αγράμματους Εβραίους ψαράδες, οι αντιδράσεις τους θα ήταν αντίστοιχες με αυτές των Αθηναίων στο κήρυγμα του Σαούλ/Παύλου: χλευαστικές.

                                          Ο Παύλος είχε μερική επιτυχία με τους Αθηναίους.
                                          Αν δεν τους έλεγε και τα περί ανάστασης νεκρών, ο 'Άγνωστος θεός' θα γινόταν δεκτός με μεγαλύτερο ενθουσιασμό από τους Αθηναίους.

                                          Και είναι πράγματι αντιφατικό, γιατί σε άλλο σημείο ο Παύλος έχει υποστηρίξει ότι η 'σάρκα και το αίμα δεν μπορούν να κληρονομήσουν τη βασιλεία των ουρανών'.

                                          Ας μην ξεχνάμε ότι περί τα τέλη του πρώτου μεταχριστιανικού αιώνα η συντριπτική πλειονότητα των χριστιανών είναι πρώην εθνικοί. Ιστορικά αποδεδειγμένο.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • S
                                            sergeant last edited by

                                            Πάντως, απ'όσα γνωρίζω - και αναφέρει και ο skullone - δεν υπάρχουν αναφορές στον Ιησού (τον 'Υιο του Θεού') με ιστορική βαρύτητα.

                                            Το να συζητούμε πάνω σε 'θεόπνευστα' κείμενα, τα οποία - όπως και τον Χριστιανισμό - ή τα αποδέχεσαι ή τα απορρίπτεις νομίζω ότι είναι περιττό.

                                            Επίσης, η ουσία του Χριστιανισμού - και κάθε αποκαλυπτικής, μεσσιανικής μονοθειστικής θρησκείας - είναι η πίστη. Αν αποδέχεσαι - πιστεύεις στον Χριστιανισμό, δέχεσαι - και δεν ψάχνεις - την ιστορική ύπαρξη του Χριστού, γιατί αυτός ήταν - κατά την θρησκεία - η ενσάρκωση του θεού.

                                            Ο τίτλος λοιπόν του συγκεκριμένου θρεντ που συζητούμε θα μπορούσε να είναι επίσης ' Πιστεύετε στον Χριστό - Χριστιανισμό;'

                                            Argirism

                                            Και μην ξεχνάς, ότι ο Θεός που ειρωνεύεσαι μας έχει δώσει το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής, όποτε αν θέλεις πιστεύεις. Σαν υπερβολικά δημοκρατικό δεν σου φαίνεται αυτό; Δεν είναι πάνω από το κεφάλι σου να σε φοβερίζει.
                                            Δεν είναι ανάγκη να λες ότι σου κατέβει υποστηρίζοντας τις δικιές σου απόψεις, δίνοντας δικιές σου ερμηνείες και μάλιστα να ενοχλείς και κάποιους από τους υπόλοιπους. Βλέπεις, σε αυτή τη χώρα, απ' όσο γνωρίζω είναι πλημμέλημα η βλασφημία των Θείων (όχι μόνο των Χριστιανικών) και τιμωρείται με έως και τρεις μήνες φυλάκιση.

                                            Καταπληκτικο!
                                            Από τη μία μας μιλάς για την υπερβολική δημοκρατία που χαρακτηρίζει τον θεό, ο οποίος δεν μας φοβερίζει, από την άλλη όμως προφανώς έχει αφήσει καλούς αποστόλους εδώ - σ' αυτή τη χώρα - και φυλακίζει αυτούς που 'βλασφημούν'!
                                            Αν θίγεσαι και 'ενοχλείσαι' με τις απόψεις 'αλλόθρησκων' ή 'απίστων' τότε δεν μπορώ να καταλαβω πόσο 'δημοκρατικός' είσαι , και γιατί δεν συζητάς μόνο με 'πιστούς' για να συμφωνείτε σε όλα !

                                            Δεν θέλω να σε θίξω, αλλά αν μη τι άλλο, εφάρμοσε αυτα που λες...

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 36
                                            • 37
                                            • 4 / 37
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr