Μη ξεχνάς και πόσα θα εισπράξει με το 'ειδικό για VAG' λάδι. Αυτή η μόδα με τις ειδικές προδιαγραφές έχει στόχο τις εισπράξεις.
Μα φυσικα.
Αν τα λιπαντικα που παραγουν οι εταιριες λιπαντικων δεν πληρουν τα νεα στανταρς λιπανσης που απαιτουν οι νεοι κινητηρες,ειναι επομενο να μην πουλησουν.Και να ξερεις οτι το κατωφλι των αυτοκινητοβιομηχανιων το περνανε μονο οι (μετρημενες) επωνυμες εταιριες λιπαντικων.Με απλα λογια,αν το Χ λαδι δεν το δοκιμασει η VW (και η καθε VW)και στα δικα της εργαστηρια,παγκους δοκιμων,πιστες,χημειο για να βγαλει ΑΝΤΟΧΗ ΛΙΠΑΝΣΗΣ και ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ δεν παιρνει προδιαγραφη ουτε στην αλλη του ζωη.Και ποσοι νομιζεις εχουν την τεχνογνωσια και την ικανοτητα αυτη?Εδω φυσικα στο ελλαδισταν υπαρχουν πανω απο 400!!!! εταιριες λιπαντικων οπου ΟΛΟΙ σχεδον πληρουν προδιαγραφες κατα API/ACEA.Στην περιπτωση δε που δει καποιος σε αυτους και νορμες αυτοκινητοβιομηχανιων,εε εκει απλα γελας.Τελος παντων,αυτο ειναι μια αλλη πονεμενη ιστορια.
Οπως εξεσελισσονται οι κιντηρες ετσι εξελισσονται και τα λιπαντικα.>Τα δύο λάδια που συγκρίνεις, Mobil 0W40 και Motul 300V είναι για διαφορετική δουλειά, έχουν άλλα πρόσθετα.
Εξαρταται πως το βλεπει κανεις.
Στην ουσια και τα δυο απευθυνονται σε οδηγους 'κανιβαλους'(με την καλη εννοια παντα).Απλα η καθε εταιρια εχει τη δικη της φιλοσοφια.Η motul στη συγκεκριμενη περιπτωση καλυπτει τους 'ανυσηχους' οδηγους με μια γκαμα εξτρα απ την κοινη που διαθετει και την ονομαζει 300V η οποια δεν διαθετει καμια προδιαγραφη (ναι μεν κορυφαιο λιπαντικο αλλα περιορισμενης χρονικης διαρκειας) και η mobil απ την αλλη συνθετει μια γκαμα λιπαντικων με την ονομασια 1 η οποια καλυπτει και την καθημερινη (πληροι ολες τις προδιαγραφες=αρια διαστηματα αλλαγης)αλλα και την αγρια οδηγηση.Πχ υπαρχει το synt s 5/40 φουλ συνθετικο το οποιο απευθυνεται στον καθημερινο οδηγο και το mobil1 5/40 higher mileage formula που ειναι ενα τελειως διαφορετικο λιπαντικο.Το ιδιο ισχυει και για τη motul.Αλλο πραγμα το 8100 5/40 και αλλο το 300V 5/40.Οι διαφορες ειπαμε ποιες ειναι.Η χιλιομετρικη αποδοση.
Η φιλοσοφια στην ουσια αλλαζει μεταξυ τους οσον αναφορα την παρασκευη και συνθεση τους,οπου πραγματι εκει ειναι δυο τελειως διαφορετικοι δρομοι.
Και κατι ακομα.Το να χρησιμοποιησει καποιος 300V η mobil1 η racing 10/60 valvoline δε σημαινει οτι πρεπει να μπει και σε γρηγορο μοτερ.Αν εχεις χιλιαρι με 50 αλογα και το σκιζεις επιβαλετε να βαζεις τετοιας ποιοτητας λιπαντικα.Το ποτε θα γινουν οι αλλαγες και κατα ποσο η καθε εταιρια πληροι τις Χ προδιαγραφες για το συγκεκριμενο Α μοτερ αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.>Για το μικρό ιξώδες που συνιστούν οι κατασκευαστές δεν είναι υπεύθυνες οι μικρότερες ανοχές. Αν ένας κινητήρας έχει πρόβλημα να λειτουργήσει με σκέτο 40άρι λάδι επειδή είναι πολύ χοντρό για τις ανοχές του, δεν πρόκειται να δουλέψει με τίποτα, ούτε με νερό.
Ωραια,και χωρις ιχνος ειρωνειας.
Σε μοτερ που νομιζεις οτι θα δουλεψει με sae 40 ριχτου μεσα βαλβολινη και βαλτο παγωμενο μπρος για 10 λεπτα και μετα βγαλτο.Θα σου ελεγα να το αφησεις για καμια 5 000km αλλα εδω εχουμε να κανουμε στη βαλβολινη με διαφορετικα προσθετα.Απλα δοκιμασε το για δεκα λεπτακια ως ιξωδες.
Εγω προσωπικα σε Golf πενταρι τουρμπατο θα εριχνα 5/30,κλεισιμο το καπω και μεχρι την αλλη αλλαγη (γιατι οχι και 15 000km) με το γκαζι στο πατωμα.Κι αν νομιζει κανεις οτι θα του εκανε καλυτερο με ενα ποιο παχυ λαδι,ας το ριξει.
Απλα θα το καταλαβετε οταν πλεον δεν θα βρισκετε τιποτα αλλο στην αγορα εκτος απο 10/40 και κατω.Απλα κατι 15/50 και 20/50 τα κρατανε οι εταιριες για τριτοκοσμικους σαν κι εμας.Ετσι ναμιζαμε κι εμεις πριν λιγα,πολυ λιγα χρονια,αλλα οταν η εταιρια σε καθισει στο σκαμνι των σεμιναριων εκει βλεπεις οτι εισαι πολυ μικρος για να κρινεις (και το λεω για μενα,για κανεναν αλλον) απ εξω αν το παχυτερο λαδι ειναι καλυτερο απο αυτο που ο κατασκευαστης ονομαζει προδιαγραφες,με οτι αυτο κι αν συνεπαγεται ως ορος 'προδιαγραφη'.Οι εταιριες λιπαντικων(οσες φυσικα πληρουν ολη γκαμα των προδιαγραφων) εχουν πασης φυσεως φουλ συνθετικα λιπαντικα και πανω κατω οι τιμες ειναι περιπου κοντα.Η εταιρια σε εμπορικο επιπεδο οφειλει να εξηγησει τουλαχιστον στους συνεργατες της(κι αυτοι με τη σειρα τους στο πελατολογιο τους) τι ρολο παιζει το καθε λιπαντικο και που απευθυνεται.Το αν εγω βαλω συνθετικο γρασο για να κραταει το μοτερ μου, ουτε κρυο ουτε ζεστη για την εταιρια.
Ενα ομως πραγμα θα πω.Εγω δεν ειδα κανεναν απ τους τρελλαμενους γκαζοφονιαδες που σπανε τα μοτερ τους και παραλληλα ειναι και ειδικοι σε θεματα λιπανσης να ριχνουν τις αιτιες για την λαθος επιλογη λιπαντικου τους, ουτε ειδα κανεναν μετα απο σπασμενο μοτερ να κανουν μια χημικη αναλυση που τοσα και τοσα φραγκα σκανε σε βελτιωσεις και καρακιτσαρια.Παντα φταιει το φτωχο μειγμα,το πλουσιο μειγμα,ο καιρος,ο αερας, ο θειος η θεια και ο κατασκευαστης.
Και με την ευκαρια (νομιζω οτι καλυψα τελειως και τον φιλο JIM THEO,για να μην κανω πολλαπλα και κουσαστικα quοte)να απαντησω και στο ερωτημα του jim γιατι ειμαι ευχαριστημενος με το Χ λαδι.Οχι φιλε μου ουτε χημικος ειμαι ουτε μαγος.Απλα διαπιστωνει πολλα καποιος οταν με το Χ λιπαντικο και με ασωτα χιλιομετρα στην πλατη του μοτερ ανοιγεις καπακι βαλβιδων και βλεπεις την εσωτερικη επιφανειακη κατασταση του κινητηρα,οταν παλι με τοσα και αλλα τοσα χιλιομετρα ανοιγεις καρτερ και κεφαλη και διαπιστωνεις οτι οι φθορες του κινητηρα ειναι πολυ λιγοτερες απ οτι λογικα περιμενες να βρεις για την συγκεκριμεη χρηση που υπεστη το μοτερ και α αναλογα χιλιομετρα,και οταν εν τελει βλεπεις οτι οι επισκευες σου γενικα εχουν ελαχιστοποιηθει.Αυτα ολα ειναι προσωπικη εμπειρια και δεν μεταφερονται στο μυαλο του αλλου οταν ηδη ειναι προκατηλημενος με θεωριες της περασμενης εικοσαετιας.
Το αν κανει καλυτερα τη δουλεια του ενα 0/30 απο ενα αλλο λιπαντικο ακομα σε μοτερ που πανε τεζα ασε να το κρινει ο κατασκευαστης,απλα εμεις θα το καταλαβουμε οταν αυτα τα μοτερ θα εχουν κανει καμια 300 000km και ανοιγοντας τα θα τα κοιταμε με δεος, απορωντας τοτε για τις λιπαντικες τους ικανοτητες.Μεχρι τοτε θα εχει περασει καμια δεκαετια μεχρι να το εμπεδωσουμε,εφοσον φυσικα οι περισσοτεροι απο μας δεν ειμαστε διατεθιμενοι να κοιταξουμε και λιγο παραδιπλα ταυτιζοντας εστω στο ελαχιστο τις αποψεις μας.Μεχρι τοτε η τεχνολογια των λιπαντικων θα ειναι μια δεκαετια μπροστα μη μπορωντας ακομα να κατανοησουμε, η μαλλον να εμπεδωσουμε τη σημερινη,και παει λεγοντας
Τα πολύ λεπτά λάδια μειώνουν ελαφρά τη κατανάλωση καυσίμου αλλά επίσης μειώνουν και τη ζωή του κινητήρα. Για παράδειγμα, η Honda έχει μειώσει την αναμενόμενη ζωή των κινητήρων (σε ιδανική κατάσταση) από 10 χρόνια / 160.000 χλμ με χρήση λιπαντικού 5W30, σε 7 χρόνια / 110.000 χλμ με χρήση λιπαντικού 5W20. Επίσης, η Mercedes συνιστά να χρησιμοποιείται συνθετικό λάδι 5W40 για αύξηση της μακροζωίας του κινητήρα, ενώ προηγουμένως συνιστούσε λάδι 5W30. Με χρήση λιπαντικών με 27% μεγαλύτερο ιξώδες (SynLube 5W50) η ζωή του κινητήρα αυξάνεται θεαματικά από 300% έως και 500%.
Πηγή: SynLube.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Και για να κλεισω.
Οταν ειπα vag νορμες εννοουσα οτι εχει σχεση με το γκρουπ vag.Αυτο σημαινει οτι οτι λαδι κανει για golf δεν κανει απαραιτητα για subaru η honda.Οι ιαπωνες κατασκευαστες στην πλειοψηφεια τους αρκουνται στις προδιαγραφες API/ACEA οι οποιες ομως απο μονες δεν καθοριζουν και ευρος ιξωδους.Αυτο πρεπει και το διευκρινιζει ο εκαστοτε κατασκευαστης.
Επισης οταν ενας ιαπωνας κατασκευαστης συνιστα πχ 10/40 τη στιγμη που ο γερμανος καθοριζει τη ρευστοτητα μεσα απο προδιαγραφη(κανενα μανουαλ στν vw δεν αναφερει ρευστοτητα) και η οποια σημερα κατα μεσο ορο ειναι 0/40 0/30 καταλαβαινεις και την διαφορα φιλοσοφιας των κατασκευαστων σε κινητηρες.Αυτο φυσικα δε σημαινει απαραιτητα οτι οι ιαπωνες υστερουν αλλα απο αυτο και μονο καποιος βγαζει χρησιμα συμπερασματα.Το να δοκιμασει η honda πχ ενα 0/30 το οποιο φανερα δεν της κανει εκτος απο το χρησιμοποιησει για λογους οικονομιας επειδη το βαζουν κατα κορον πλεον οι ευρωπαιοι δε σημαινει οτι αυτο το λαδι δε δουλευει τελεια για τον κινητηρα τον οποιο εχει κατασκευαστει.Αν πρεπει στο honda να μπει 10/40 με προδιαγραφη SL ας πουμε,τοτε αυτο πρεπει να μπει.
Εκτος απο το θεμα της οικονομιας καυσιμου που προσφερει ενα 0/30 ο σκοπος εφαρμογης του βασικα δεν ειναι αυτος.Η οικονομια καυσιμου ουτως η αλλως προκυπτει απ το χαμηλο ιξωδες,απλα εδω μπορουμε να το χρησιμοποιησουμε και στην διαφημιστκη μας καμπανια,με αλλα λογια με εναν σμπαρο δυο τριγωνια. Και γι αυτο αυτα τα λαδια δεν κανουν για τους ιαπωνες,γιατι η επιλογη λιπαντικου βασιζετε σε αλλα κριτηρια,οπως τα μακρας διαρκειας διαστηματα αλλαγων που δεν μπορει να προσφερει κανενα λιπαντικο 10/40 η 15/50 και η μεγαλυτερη αντοχη τους στην καταπονηση την θερμοκρασια και τις τριβες.
Αυτα