-
Διαβάζοντας τυχαία ενα περιοδικό βρήκα ενα πραγματικά τρανταχτό παράδειγμα που δείχνει πως υπάρχει πάνω απο ενας τρόπος να φτάσεις σε ενα καλό αποτέλεσμα.
Εχουμε λοιπόν τα εξής 2 αυτοκίνητα:
Το πρώτο αποδίδει 500 άλογα, ζυγίζει 1550 κιλά και είναι 10κύλινδρο με 2 βαλβίδες ανα κύλινδρο και χωρίς καν εκκεντροφόρους επικεφαλείς με κυβισμό 8000κ.εκ.
Το δευτερο αποδίδει 483 άλογα, ζυγίζει 1350 κιλά , είναι 8κύλινδρο με 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο και 4ΕΕΚ και με κυβισμό 4300κ.εκ.
Οι επιδόσεις είναι παρόμοιες, το δευτερο λίγο πιο γρήγορο λόγω μικρότερου βάρους το οποίο όμως δεν οφείλεται στον κινητήρα αλλα στο αλουμινένιο του πλαίσιο, ο κινητήρας του πρώτου είναι παρόμοιου βάρους (μάλλον λίγο ελαφρύτερος).
Οπότε έχουμε απο την μια ενα hi-tech V8 υποτίθεται συμπαγή και ελαφρύ (στη πράξη βαρύτερο όμως) και απο την άλλη εναν 'αρχαίο' V10 ο οποίος καταφέρνειο να κινεί ενα αυτοκίνητο 200 κιλά βαρύτερο με αντίστοιχες επιδόσεις.quiz: ποιο απο τα 2 αυτοκίνητα καίει λιγότερο??????
παρατήρηση 1: αν και μάλλον θα έχετε καταλάβει ποια είναι τα 2 αυτοκίνητα, το πρώτο προέρχεται απο εναν mainstream κατασκευαστή ενω το δευτερο απο εναν απο τους κορυφαίους και ελιτίστικους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων. Επίσης το πρώτο κοστίζει περίπου το 60% του δευτερου, είναι δηλαδή σημαντικά φθηνότερο.
παρατήρηση 2: δε συγκρίνω τα 2 αυτοκίνητα συνολικά, αυτό που εδώ έχει σημασία είναι οι 2 εντελώς διαφορετικοί τεχνολογικά δρόμοι που ακολούθησαν οι 2 εταιρίες για να φτάσουν στο ποθητό (και παρεμφερές) αποτέλεσμα όσον αφορά τις επιδόσεις.
παρατήρηση 3:Το νόημα αυτού του τόπικ ειναι να υπογραμμίσει πως συνήθως υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτάσει κάποιος στο επιθυμητό αποτέλεσμα, πολλές φορές όμως εγκλωβιζόμαστε σε στερεότυπα.
-
Διαβάζοντας τυχαία ενα περιοδικό βρήκα ενα πραγματικά τρανταχτό παράδειγμα που δείχνει πως υπάρχει πάνω απο ενας τρόπος να φτάσεις σε ενα καλό αποτέλεσμα.
Εχουμε λοιπόν τα εξής 2 αυτοκίνητα:
Το πρώτο αποδίδει 500 άλογα, ζυγίζει 1550 κιλά και είναι 10κύλινδρο με 2 βαλβίδες ανα κύλινδρο και χωρίς καν εκκεντροφόρους επικεφαλείς με κυβισμό 8000κ.εκ.
Το δευτερο αποδίδει 483 άλογα, ζυγίζει 1350 κιλά , είναι 8κύλινδρο με 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο και 4ΕΕΚ και με κυβισμό 4300κ.εκ.
Οι επιδόσεις είναι παρόμοιες, το δευτερο λίγο πιο γρήγορο λόγω μικρότερου βάρους το οποίο όμως δεν οφείλεται στον κινητήρα αλλα στο αλουμινένιο του πλαίσιο, ο κινητήρας του πρώτου είναι παρόμοιου βάρους (μάλλον λίγο ελαφρύτερος).
Οπότε έχουμε απο την μια ενα hi-tech V8 υποτίθεται συμπαγή και ελαφρύ (στη πράξη βαρύτερο όμως) και απο την άλλη εναν 'αρχαίο' V10 ο οποίος καταφέρνειο να κινεί ενα αυτοκίνητο 200 κιλά βαρύτερο με αντίστοιχες επιδόσεις.quiz: ποιο απο τα 2 αυτοκίνητα καίει λιγότερο??????
παρατήρηση 1: αν και μάλλον θα έχετε καταλάβει ποια είναι τα 2 αυτοκίνητα, το πρώτο προέρχεται απο εναν mainstream κατασκευαστή ενω το δευτερο απο εναν απο τους κορυφαίους και ελιτίστικους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων. Επίσης το πρώτο κοστίζει περίπου το 60% του δευτερου, είναι δηλαδή σημαντικά φθηνότερο.
παρατήρηση 2: δε συγκρίνω τα 2 αυτοκίνητα συνολικά, αυτό που εδώ έχει σημασία είναι οι 2 εντελώς διαφορετικοί τεχνολογικά δρόμοι που ακολούθησαν οι 2 εταιρίες για να φτάσουν στο ποθητό (και παρεμφερές) αποτέλεσμα όσον αφορά τις επιδόσεις.
παρατήρηση 3:Το νόημα αυτού του τόπικ ειναι να υπογραμμίσει πως συνήθως υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτάσει κάποιος στο επιθυμητό αποτέλεσμα, πολλές φορές όμως εγκλωβιζόμαστε σε στερεότυπα.
-
Διαβάζοντας τυχαία ενα περιοδικό βρήκα ενα πραγματικά τρανταχτό παράδειγμα που δείχνει πως υπάρχει πάνω απο ενας τρόπος να φτάσεις σε ενα καλό αποτέλεσμα.
Εχουμε λοιπόν τα εξής 2 αυτοκίνητα:
Το πρώτο αποδίδει 500 άλογα, ζυγίζει 1550 κιλά και είναι 10κύλινδρο με 2 βαλβίδες ανα κύλινδρο και χωρίς καν εκκεντροφόρους επικεφαλείς με κυβισμό 8000κ.εκ.
Το δευτερο αποδίδει 483 άλογα, ζυγίζει 1350 κιλά , είναι 8κύλινδρο με 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο και 4ΕΕΚ και με κυβισμό 4300κ.εκ.
Οι επιδόσεις είναι παρόμοιες, το δευτερο λίγο πιο γρήγορο λόγω μικρότερου βάρους το οποίο όμως δεν οφείλεται στον κινητήρα αλλα στο αλουμινένιο του πλαίσιο, ο κινητήρας του πρώτου είναι παρόμοιου βάρους (μάλλον λίγο ελαφρύτερος).
Οπότε έχουμε απο την μια ενα hi-tech V8 υποτίθεται συμπαγή και ελαφρύ (στη πράξη βαρύτερο όμως) και απο την άλλη εναν 'αρχαίο' V10 ο οποίος καταφέρνειο να κινεί ενα αυτοκίνητο 200 κιλά βαρύτερο με αντίστοιχες επιδόσεις.quiz: ποιο απο τα 2 αυτοκίνητα καίει λιγότερο??????
παρατήρηση 1: αν και μάλλον θα έχετε καταλάβει ποια είναι τα 2 αυτοκίνητα, το πρώτο προέρχεται απο εναν mainstream κατασκευαστή ενω το δευτερο απο εναν απο τους κορυφαίους και ελιτίστικους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων. Επίσης το πρώτο κοστίζει περίπου το 60% του δευτερου, είναι δηλαδή σημαντικά φθηνότερο.
παρατήρηση 2: δε συγκρίνω τα 2 αυτοκίνητα συνολικά, αυτό που εδώ έχει σημασία είναι οι 2 εντελώς διαφορετικοί τεχνολογικά δρόμοι που ακολούθησαν οι 2 εταιρίες για να φτάσουν στο ποθητό (και παρεμφερές) αποτέλεσμα όσον αφορά τις επιδόσεις.
παρατήρηση 3:Το νόημα αυτού του τόπικ ειναι να υπογραμμίσει πως συνήθως υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτάσει κάποιος στο επιθυμητό αποτέλεσμα, πολλές φορές όμως εγκλωβιζόμαστε σε στερεότυπα.
-
Αρχαίος ο V10 της Μ5;
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Το πρώτο αποδίδει 500 άλογα, ζυγίζει 1550 κιλά και είναι 10κύλινδρο με 2 βαλβίδες ανα κύλινδρο και χωρίς καν εκκεντροφόρους επικεφαλείς με κυβισμό 8000κ.εκ.
skullone δε διαβάζεις προσεκτικά!!
-
Σωστά, έχεις δίκιο. Μιλάς για το Dodge Viper SRT10. Είδα 500 άτια και πήγε εκεί το μυαλό μου (έπρεπε να κοιτάξω τις βαλβίδες και την τιμή). Θες τώρα εκτίμηση τιμών κατανάλωσης...
Εννοείται ότι ΚΑΝΕΝΑ από τα δυο αυτοκίνητα δεν είναι το οικονομικό οικογενειακό. Δεν είναι αυτή η δουλειά τους άλλωστε. Το Dodge πάντως σίγουρα θα πίνει κάπως περισσότερο. Βασικά το Dodge είναι ο Ορέστης Μακρής... Τώρα και η Ferrari δεν θα πρέπει να βρίσκεται πολύ μακριά. Να υποθέσω ότι καίει περίπου 20% λιγότερο;
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Τώρα και η Ferrari δεν θα πρέπει να βρίσκεται πολύ μακριά. Να υποθέσω ότι καίει περίπου 20% λιγότερο;χμμμμ
έπεσες σχετικά κοντά αλλα ανάποδα!
Με βάση την τυποποιημένη κατανάλωση το Viper καίεί κατα 28% λιγότερο!
Μπορεί κανείς να πει μεν πως η τυποποιημένη κατανάλωση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αλλα η σύγκριση μεταξύ 2 αυτοκινήτων με βάση αυτή ευσταθεί και με το παραπάνω.
-
Μη νομίζεις ότι βγάζουν τα άπειρα χιλιόμετρα οι αμερικάνικοι κινητήρες. Μέσο όρο ζωής έχουν - πριν χρειαστούν ανακατασκευή - τις 300.000 χλμ. Και μοτέρ σαν αυτά τα big block έχουν ανάγκη από ψυγεία που να δουλεύουν ΠΑΝΤΑ στην εντέλεια, αλλιώς γίνονται σώμα τα πιστόνια με το μπλοκ. Ειδικά ο Hemi μάλιστα έβγαζε πάντα πολλές βλάβες. Τώρα για το αν θα ήθελες να ζεις μ'αυτό... ΟΚ, αν σ'αρέσει να σε ξεροψήνει η εξάτμιση, δικαίωμά σου. Εγώ κάπου εκεί κοντά θα είμαι, μια και το αστεριξικό μου παρατσούκλι εδώ μέσα είναι 'ολαστακαρβουνερίξ', με τη ρίγανη, το λεμόνι, το αλατοπίπερο, την πηρούνα και την πιατέλα, περιμένοντας πότε θα είσαι έτοιμος για να σε βάλω στο πιάτο...
-
Το οτι η χαμηλή ειδική ισχύς αντιστοιχεί σε αντοχή και διάρκεια ζωής είναι άλλο ένα στερεότυπο που φυσικά δεν ισχύει πάντα.
Για εμένα και οι δύο αυτοί κινητήρες είναι σύγχρονοι, απλώς διαφορετικοί.
-
Ο χρήστης Bruce έγραψε:
...δλδ πιστευεις (δεν ειναι προσωπικη η ερωτηση) οτι δεν μπορει να φτιαξει εναν υπερσυγχρονο κινητηρα ο αμερικανος?
...
Εμένα πάντως μου φαίνεται αρκετά σύγχρονος αφού μπορεί και έχει επιδοσεις σύγχρονου supercar...
-
Νομίζω πως τα αμερικάνικα κυβικά θα κάψουν λιγότερο λόγω ατελείωτης ροπής και απουσίας ανάγκης το στροφόμετρο να μπει βαθιά για να αποδώσουν.
-
Σύγχρονος δεν είναι σε καμία περίπτωση. Το να φτιάξω ένα θεόβαρο τέρας από μαντέμι με 8, 9, 10 χιλιάδες κυβικά δε μου λέει τίποτα. Δεν υπάρχει καμία απολύτως τεχνολογική πρόκληση σ'αυτό. Είναι η φθηνιάρικη και τεμπέλικη λύση.
Αλλά μάλλον θα πρέπει να λέμε πάλι καλά που ξεφύγανε από τα μοτόρια με τις πλαϊνές βαλβίδες (sidevalve)...
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Σύγχρονος δεν είναι σε καμία περίπτωση. Το να φτιάξω ένα θεόβαρο τέρας από μαντέμι με 8, 9, 10 χιλιάδες κυβικά δε μου λέει τίποτα. Δεν υπάρχει καμία απολύτως τεχνολογική πρόκληση σ'αυτό. Είναι η φθηνιάρικη και τεμπέλικη λύση.Αυτή ακριβώς την προκατάληψη θέλω να καταπολεμήσω με το τόπικ αυτό.
Ο κινητήρας του Viper είναι ελαφρύτερος, ισχυρότερος και οικονομικότερος* απο τον V8 της Ferrari, γιατί είναι η 'τεμπέλικη' λύση?
*= το συγκεκριμένο στοιχείο το είχε αναφέρει σε άρθρο του ο συγχορεμένος LJK Setright, αλλα και αν ρίξετε μια ματιά στο βάρος των δύο αυτοκινήτων επιβεβαιώνεται.
edit: είναι και **φθηνότερος **επίσης!
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Σύγχρονος δεν είναι σε καμία περίπτωση. Το να φτιάξω ένα θεόβαρο τέρας από μαντέμι με 8, 9, 10 χιλιάδες κυβικά δε μου λέει τίποτα. Δεν υπάρχει καμία απολύτως τεχνολογική πρόκληση σ'αυτό. Είναι η φθηνιάρικη και τεμπέλικη λύση.Αλλά μάλλον θα πρέπει να λέμε πάλι καλά που ξεφύγανε από τα μοτόρια με τις πλαϊνές βαλβίδες (sidevalve)...
ενώ είναι τεχνολογική πρόκληση να κατασκευάσεις ένα αυτοκίνητο 200.000 ή 300.000 ευρώ;
θα έχει πρόβλημα η Ferrari και η όποια Ferrari αν το κόστος παραγωγής ενός μοντέλου είναι τελικά 100.000 ευρώ κι όχι 101.000
-
Να ξέρεις πως, αν οι Ferrari 430 έβγαιναν από εντελώς αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής, δεν θα στοίχιζαν παραπάνω από το Viper. Αλλά και πάλι το Viper, με δεδομένη την ανυπαρξία τεχνολογικών καινοτομιών επάνω του, πολλά στοιχίζει. Κανονικά δεν θα έπρεπε να κάνει παραπάνω από ένα RX-8... Που όμως και πάλι θα έμοιαζε υπερτιμολογημένο δίπλα στον Ιάπωνα.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Να ξέρεις πως, αν οι Ferrari 430 έβγαιναν από εντελώς αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής, δεν θα στοίχιζαν παραπάνω από το Viper. Αλλά και πάλι το Viper, με δεδομένη την ανυπαρξία τεχνολογικών καινοτομιών επάνω του, πολλά στοιχίζει. Κανονικά δεν θα έπρεπε να κάνει παραπάνω από ένα RX-8... Που όμως και πάλι θα έμοιαζε υπερτιμολογημένο δίπλα στον Ιάπωνα.πόσο κοστίζει το Viper άραγε; ξέρεις;
-
Παράκληση, μήν συγκρίνετε τα 2 αυτοκίνητα, συγκρίνετε αν θέλετε τους δυο διαφορετικούς τεχνολογικά δρόμους.
skullone αν σου έλεγαν να διαλέξεις ανάμεσα στους 2 αυτούς κινητήρες **χωρίς να γνωρίζεις **τον κυβισμό τους και τα τεχνικά χαρακτηριστικά (πόσες βαλβίδες έχουν κλπ), αλλα γνωρίζοντας βάρος, κατανάλωση και απόδοση (λεπτομερός, με γράφημα ιπποδύναμης) ποιόν θα διάλεγες? (και γιατί)
-
Γύρω στις 75 με 82 χιλιάδες δολλάρια, ανάλογα με την τιμή που θα σου κάνει ο έμπορος.
http://autos.yahoo.com/newcars/dodge_vi ... rview.html
Και πάλι όμως, μπορείς να μου δικαιολογήσεις τόσα λεφτά για ένα μοτέρ με εκκεντροφόρο στη μέση (σα να λέμε δηλαδή σήμερα να σου πουλήσω ένα αμάξι στην κατηγορία του Civic Type-R με τον εκκεντροφόρο ΣΤΟ ΠΛΑΪ); Αν δηλαδή είναι υπερτιμολογημένη η Ferrari, πόσες φορές είναι υπερτιμολογημένο το Viper που σε αρχιτεκτονική κινητήρα πατάει σταθερά στο 1955 και δεν εννοεί να ξεκολλήσει από εκεί;
Αλλά σε καταλαβαίνω. Βγάζεις σπυριά με τα Ιταλικά αυτοκίνητα, όπως κάποιοι που τη φάγανε από πίσω στο 'Ρινγκ το '35 από την Alfa Romeo και δεν είχανε δίσκο γραμμοφώνου για να παίξουν τον Ιταλικό εθνικό ύμνο. Τι να κάνουμε... Όταν αυτοί που θαυμάζεις επέμεναν να σκοτώνουν κόσμο με 1600άρια μοτέρ 40 και 50 ημιόνων και αιωρούμενα ημιαξόνια, οι 'ου σατανά' Ιταλοί είχανε επικεφαλής εκκεντροφόρους, δισκόφρενα μπρος-πίσω και βγάζανε τα διπλάσια άλογα ανά λίτρο.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Παράκληση, μήν συγκρίνετε τα 2 αυτοκίνητα, συγκρίνετε αν θέλετε τους δυο διαφορετικούς τεχνολογικά δρόμους.skullone αν σου έλεγαν να διαλέξεις ανάμεσα στους 2 αυτούς κινητήρες **χωρίς να γνωρίζεις **τον κυβισμό τους και τα τεχνικά χαρακτηριστικά (πόσες βαλβίδες έχουν κλπ), αλλα γνωρίζοντας βάρος, κατανάλωση και απόδοση (λεπτομερός, με γράφημα ιπποδύναμης) ποιόν θα διάλεγες? (και γιατί)
Ανάλογα. Αν είχα κατά νου να βάλω το μοτέρ σε φορτηγό, θα επέλεγα το αμερικάνικο. Αν όμως ήθελα να το βάλω σε σπορ αμάξι, θα επέλεγα της Ferrari. Από τα διαγράμματα και μόνον, χωρίς να ξέρω ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.-
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Γύρω στις 75 με 82 χιλιάδες δολλάρια, ανάλογα με την τιμή που θα σου κάνει ο έμπορος.http://autos.yahoo.com/newcars/dodge_vi ... rview.html
Και πάλι όμως, μπορείς να μου δικαιολογήσεις τόσα λεφτά για ένα μοτέρ με εκκεντροφόρο στη μέση (σα να λέμε δηλαδή σήμερα να σου πουλήσω ένα αμάξι στην κατηγορία του Civic Type-R με τον εκκεντροφόρο ΣΤΟ ΠΛΑΪ); Αν δηλαδή είναι υπερτιμολογημένη η Ferrari, πόσες φορές είναι υπερτιμολογημένο το Viper που σε αρχιτεκτονική κινητήρα πατάει σταθερά στο 1955 και δεν εννοεί να ξεκολλήσει από εκεί;
Αλλά σε καταλαβαίνω. Βγάζεις σπυριά με τα Ιταλικά αυτοκίνητα, όπως κάποιοι που τη φάγανε από πίσω στο 'Ρινγκ το '35 από την Alfa Romeo και δεν είχανε δίσκο γραμμοφώνου για να παίξουν τον Ιταλικό εθνικό ύμνο. Τι να κάνουμε... Όταν αυτοί που θαυμάζεις επέμεναν να σκοτώνουν κόσμο με 1600άρια μοτέρ 40 και 50 ημιόνων και αιωρούμενα ημιαξόνια, οι 'ου σατανά' Ιταλοί είχανε επικεφαλής εκκεντροφόρους, δισκόφρενα μπρος-πίσω και βγάζανε τα διπλάσια άλογα ανά λίτρο.
έχεις ξεφύγει τελείως Ποιους θαυμάζω; πας καλά;;;;;
ΞΕΚΟΛΛΑ!
βιοποικιλότητα