-
Καθόμουν και συζητούσα με ένα φίλο μου πότε είναι πιο συμφέρον να αλλάζουμε τα αμάξια μας. Η μία εκδοχή είναι κάθε 2-3 χρόνια πριν προλάβουν να παλιώσουν. Η άλλη εκδοχή είναι μετά από 12-15 χρόνια όπου θα έχουμε μαζέψει τα λεφτά , αλλά τότε θα έχει απαξιωθεί πολύ το αμάξι καθώς θα απέχει έτη φωτός από την τεχνολογία!
Ας δούμε μοιπόν δύο παραδείγματα:
έστω ότι αγοράζουμε ένα αμάξι 30000δρχ.
Ας θεωήσουμε μηδενικό πληθωρισμό και επιτόκια για μαθηματική ευκολία.Σενάριο Α:
Ετος 0 -αξία: 30000
Έτος 3 -αξία: 24000
Έτος 6 -αξία: 18000
Έτος 9 -αξία: 12000
Έτος 12 -αξία: 6000Και στο 12 έτος το πουλάμε και πέρνουμε ένα αμάξι 30000
-
Καθόμουν και συζητούσα με ένα φίλο μου πότε είναι πιο συμφέρον να αλλάζουμε τα αμάξια μας. Η μία εκδοχή είναι κάθε 2-3 χρόνια πριν προλάβουν να παλιώσουν. Η άλλη εκδοχή είναι μετά από 12-15 χρόνια όπου θα έχουμε μαζέψει τα λεφτά , αλλά τότε θα έχει απαξιωθεί πολύ το αμάξι καθώς θα απέχει έτη φωτός από την τεχνολογία!
Ας δούμε μοιπόν δύο παραδείγματα:
έστω ότι αγοράζουμε ένα αμάξι 30000δρχ.
Ας θεωήσουμε μηδενικό πληθωρισμό και επιτόκια για μαθηματική ευκολία.Σενάριο Α:
Ετος 0 -αξία: 30000
Έτος 3 -αξία: 24000
Έτος 6 -αξία: 18000
Έτος 9 -αξία: 12000
Έτος 12 -αξία: 6000Και στο 12 έτος το πουλάμε και πέρνουμε ένα αμάξι 30000
-
Καθόμουν και συζητούσα με ένα φίλο μου πότε είναι πιο συμφέρον να αλλάζουμε τα αμάξια μας. Η μία εκδοχή είναι κάθε 2-3 χρόνια πριν προλάβουν να παλιώσουν. Η άλλη εκδοχή είναι μετά από 12-15 χρόνια όπου θα έχουμε μαζέψει τα λεφτά , αλλά τότε θα έχει απαξιωθεί πολύ το αμάξι καθώς θα απέχει έτη φωτός από την τεχνολογία!
Ας δούμε μοιπόν δύο παραδείγματα:
έστω ότι αγοράζουμε ένα αμάξι 30000δρχ.
Ας θεωήσουμε μηδενικό πληθωρισμό και επιτόκια για μαθηματική ευκολία.Σενάριο Α:
Ετος 0 -αξία: 30000
Έτος 3 -αξία: 24000
Έτος 6 -αξία: 18000
Έτος 9 -αξία: 12000
Έτος 12 -αξία: 6000Και στο 12 έτος το πουλάμε και πέρνουμε ένα αμάξι 30000
-
...είσαι απίστευτος!
εγώ προσωπικά στα 5 με 6 χρόνια τα αλλάζω.
δεν χάνω ούτε πολλά αλλά ούτε και κερδίζω πολλά.
απλά με βολεύει το χρονικό διάστημα... -
Ο χρήστης elteo έγραψε:
...είσαι απίστευτος!εγώ προσωπικά στα 5 με 6 χρόνια τα αλλάζω.
δεν χάνω ούτε πολλά αλλά ούτε και κερδίζω πολλά.
απλά με βολεύει το χρονικό διάστημα...Γιατί είμαι απίστευτος?
-
Το δικό μου πρόβλημα είναι πως με όλες τις μαλακίες που κυκλοφορούνε σήμερα, δεν βρίσκω κανένα καλύτερο από το δικό μου για να αγοράσω χωρίς να χρειαστεί να βάλω ενέχυρο το αριστερό μου @.
-
....οταν ξεπληρωσουμε αυτο που 'εχουμε' τωρα !!!
-
Βασικά θα ήθελα να ρωτήσω αν η απαξίωση είναι σε τάξη μεγέθους όση υπολογίζω δηλ:
3000 -
[quote='Babbis']Βασικά θα ήθελα να ρωτήσω αν η απαξίωση είναι σε τάξη μεγέθους όση υπολογίζω δηλ:
3000 -
Τα μεταχειρισμένα με την σημερινή απαξίωση απέχουν από τις τιμες που παραθέτεις. Συγκεκριμένα η δικιά μου 147, 3μιση χρόνια με 40Κ κμ δεν μπορεί να πουληθεί πάνω από 12Κ €, με αρχική τιμή αγορά κοντά στα 21Κ. 40%+ σε 3μιση χρόνια.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Όσο παλιώνει τόσο μικραίνει η ετήσια απαξίωση! Βασικά ένα αμάξι 30.000 δύσκολα θα κάνει 24.000 στα 3 χρόνια, μάλλον 20.000 με εξαιρέσεις όπως SLK ή Μini και γενικά αυτοκίνητα που θα έχουν μείνει εντός μόδας.
Σαν πολλά μου φαίνονται 10000
-
[quote='cmarin']Τα μεταχειρισμένα με την σημερινή απαξίωση απέχουν από τις τιμες που παραθέτεις. Συγκεκριμένα η δικιά μου 147, 3μιση χρόνια με 40Κ κμ δεν μπορεί να πουληθεί πάνω από 12Κ
-
Πιστεύω ότι όταν δεν είσαι ευχαριστημένος από το αυτοκίνητο που έχεις, πρέπει να το πουλάς όσο πιό νωρίς γίνεται.Και εξηγώ το δικό μου παράδειγμα.Αγόρασα το 4θ civic 1.6 πριν δύο ακριβώς χρόνια έχοντας κάνει 21000 χλμ(ζω στην επαρχία και για τις αστικές μετακινήσεις χρησιμοποιώ ποδήλατο ).Για διάφορους λόγους το αυτοκίνητο δεν μου άρεσε.Το αγόρασα 18.500 ευρώ και το πούλησα 14000(εδώ παίζει ρόλο και το πολύ καλό όνομα της Honda στα μεταχειρισμάνα).Εάν περίμενα φυσιολογικά άλλα δύο χρόνια και με την έλευση του καινούργιου μοντέλλου δεν νομίζω ότι θα το έδινα πάνω από 10000.Αν υπολογίσουμε τα service,αλλαγή ελαστικών κ.λ.π θα έχανα άλλα 1000 ευρώ συνεχίζοντας να έχω ένα αυτοκίνητο που δεν θα με ικανοποιούσε.Το μόνο πρόβλημα σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ότι οι υποψήφιοι αγοραστές είναι καχύποπτοι,πιστεύοντας ότι για να πουλάς τόσο γρήγορα ένα αυτοκίνητο μάλλον έχει κάποιο πρόβλημα.
-
Η απαξίωση ποικίλει από μάρκα σε μάρκα οπότε δεν μιλάμε για σταθερά ποσά...
12 χρόνια το ίδιο αυτοκίνητο;;;;;
Μόνο στις δύο παρακάτω εκδοχές:
-
είμαστε φτωχομπατήριδες και αφού με τα πολλά αποκτήσαμε ένα αυτοκινητάκι το κρατάμε με νύχια και με δόντια και όσο μας βγάλει...
-
είμαστε ευκατάστατοι και αποκτήσαμε ένα μοντέλλο που αξίζει να το διατηρήσουμε στο χρόνο αφού αποτελεί διαχρονικό κομμάτι...
Τί έγινε βρε Μπάμπη;;;
Ψάχνεσαι να αλλάξεις την κούκλα σου;;;; -
-
.
Ο χρήστης Babbis έγραψε:
Ας θεωήσουμε μηδενικό πληθωρισμό και επιτόκια για μαθηματική ευκολία.Συμπεράσματα με παραδοχές είναι συμπεράσματα με παραδοχές και δεν εξυπηρετούν τίποτα παραπάνω παρά θεωρητική εξάσκηση καθώς δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Θα είχε πολύ περισσότερο ενδιαφέρον (και με ενδιαφέρει πραγματικά), αν το πρόβλημα γινόταν πιο σύνθετο έτσι ώστε να γίνει η συζήτηση επάνω σε πιο ρεαλιστική βάση.
.
-
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
.Ας θεωήσουμε μηδενικό πληθωρισμό και επιτόκια για μαθηματική ευκολία.
Συμπεράσματα με παραδοχές είναι συμπεράσματα με παραδοχές και δεν εξυπηρετούν τίποτα παραπάνω παρά θεωρητική εξάσκηση καθώς δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Θα είχε πολύ περισσότερο ενδιαφέρον (και με ενδιαφέρει πραγματικά), αν το πρόβλημα γινόταν πιο σύνθετο έτσι ώστε να γίνει η συζήτηση επάνω σε πιο ρεαλιστική βάση.
.
Μέσα!! ορεξη να έχετε!!
@dpolal
Φυσικά και δεν σκέφτομαι να αλλάξω το μωρό μου.
Αλλά θα με ενδιέφερε όταν το αλλάξω να κερδίσω όσα μπορώ παραπάνω -
Ο χρήστης Babbis έγραψε:
Θα μπορούσες να δώσεις ένα πινακάκι απαξίωσης στα 3-6-9-12 χρόνια για να συγκρίνουμε?Πολύ πολύ χονδρικά πιστεύω πως η κατάσταση έχει ως εξής:
Μείωση 15-20% τον 1ο χρόνο
Μείωση 40% τον 3ο χρόνο
Μείωση 60% τον 6ο χρόνο
Μείωση 80% τον 10ο χρόνοΕdit: Συμφέρει πολύ η αγορά φρέσκων μεταχειρισμένων έως 18 μηνών.
Για κάποιον με περιορισμένο προυπολογισμό συμφέρει πολύ η αγορά μεταχειρισμένων 6ετίας και πιθανώς η πώληση στη 10ετία.
Πάντα όμως έχεις τους κινδύνους του μεταχειρισμένου... -
είχα διαβάσει ένα πιο μπακαλίστικο αλλά ίσως πιο σωστό τρόπο υπολογισμού:
δηλ ότι με το που το αγοράζεις χάνεις ένα 20% της αρχικής αξίας του τον 1ο χρόνο και στα επόμενα χρόνια χάνεις ένα 6-7% για κάθε έτος που το κρατάς!παίζουν και οι εξαιρέσεις με την εμπορικότητα ενός μοντέλου..
-
H πιο 'σωστη' περιοδο για να αλλαξεις αυτοκινητο και να μη χασεις πολλα λεφτα λενε οτι ειναι η τριετια....
Εγω εχω αλλη αποψη..καλυτερα να το αλλαξεις οταν το βαρεθεις,και αν εχει κυκλοφορησει κατι ενδιαφερον...
Αλλα ετσι οπως πανε τα πραγματα στην αυτοκινηση,καθε περυσι και καλυτερα! -
Ο χρήστης pad έγραψε:
Αλλα ετσι οπως πανε τα πραγματα στην αυτοκινηση,καθε περυσι και καλυτερα!Για όποιον αγοράζει καινούργια γιατί για όποιον αγοράζει μεταχειρισμένο η κατάσταση επιτέλους βελτιώνεται
Τα ελληνικά μεταχειρισμένα εξακολουθούν να είναι ακριβά πάντως.
Πότε είναι η πιο συμφέρουσα στιγμή να αλλάξουμε αμάξι?