-
Το αυτοκίνητο φρενάρει καλύτερα χωρίς κατεβάσματα ταχυτήτων και είναι εύκολο να το αποσταθεροποιήσεις σε οριακό φρενάρισμα κατεβάζοντας ταχύτητα. Δεν θα μπλοκάρουν οι τροχοί γιατί έχεις επιλεγμένη ταχύτητα, αλλά για λίγο θα γυρίζουν αρκετά πιο αργά από το δρόμο και θα γλιστρούν.
Ο λόγος που έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο φρενάροντας είναι για ασφάλεια (μήπως ξαφνικά χρειαστεί να επιταχύνεις, μήπως σβήσει ο κινητήρας κλπ.).
Οι μόνοι που ενδιαφέρονται να μη πάρουν φωτιά τα φρένα τους και είναι απαραίτητο το φρενάρισμα με το κινητήρα (ή μάλλον η διατήρηση χαμηλής ταχύτητας) είναι τα βαριά φορτηγά. Επίσης, εάν κατεβαίνεις κάποιο τεράστιο βουνό όπως το Pikes Peak στο Αμέρικα που τα όργανα τα τάξης ελέγχουν με θερμόμετρο τα φρένα σου και εάν δεν φρέναρες με το κινητήρα σε σταματούν για κανένα μισάωρο μέχρι να κρυώσουν.
-
Μάλιστσα... πριν τις στροφές να μην κατεβάζουμε ταχύτητα
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Μάλιστσα... πριν τις στροφές να μην κατεβάζουμε ταχύτητα :roll: :roll:Βγάζεις νόημα από αυτά που διαβάζεις;
Το αυτοκίνητο φρενάρει καλύτερα χωρίς κατεβάσματα ταχυτήτων και είναι εύκολο να το αποσταθεροποιήσεις σε οριακό φρενάρισμα κατεβάζοντας ταχύτητα.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Μάλιστσα... πριν τις στροφές να μην κατεβάζουμε ταχύτητα
Βγάζεις νόημα από αυτά που διαβάζεις;
Το αυτοκίνητο φρενάρει καλύτερα χωρίς κατεβάσματα ταχυτήτων και είναι εύκολο να το αποσταθεροποιήσεις σε οριακό φρενάρισμα κατεβάζοντας ταχύτητα.
αν είσαι κουλός και άτσαλος ναι, αλλά ειδικά σε πισωκίνητα μπορεί να το θες κι όλας Θα επέμβει όμως το ABS (τουλάχιστον) και δεν θα φανεί καθόλου
τώρα για το αν ένα αυτοκίνητο φρενάρει καλύτερα χωρίς κατεβάσματα, (ακόμα και οριακά) έχει συζητηθεί άπειρες φορές
-
Άρα δεν είσαι κουλός και άτσαλος, συγχρονίζεις στροφές και δεν φρενάρεις με το κινητήρα.
Εάν φρενάρεις και με το κινητήρα όταν φρενάρεις οριακά, αλλάζεις τουλάχιστον τη κατανομή της πέδησης μπρος - πίσω. Ποιός οδηγά αγωνιστικά αυτοκίνητα, δεν ρυθμίζει σωστά το κατανεμητή πίεσης και μετά χρησιμοποιεί το κινητήρα για να ζυγίσει το φρενάρισμα; Ξέρεις κανέναν;
-
Πρόσεξα λίγο καλύτερα τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην πορεία με ταχύτητα και χωρίς γκάζι και διαπίστωσα τελικά ότι υπάρχει κατανάλωση αν οι στροφές είναι χαμηλότερες από τις ~1500. Από εκεί και πάνω είναι μηδενική.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Άρα δεν είσαι κουλός και άτσαλος, συγχρονίζεις στροφές και δεν φρενάρεις με το κινητήρα.Εάν φρενάρεις και με το κινητήρα όταν φρενάρεις οριακά, αλλάζεις τουλάχιστον τη κατανομή της πέδησης μπρος - πίσω. Ποιός οδηγά αγωνιστικά αυτοκίνητα, δεν ρυθμίζει σωστά το κατανεμητή πίεσης και μετά χρησιμοποιεί το κινητήρα για να ζυγίσει το φρενάρισμα; Ξέρεις κανέναν;
φυσικά και φρενάρω (και) με τον κινητήρα, ακόμα και στο turbo, αφού έχει υψηλή συμπίεση και βαρύ σφόνδυλο.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Άρα δεν είσαι κουλός και άτσαλος, συγχρονίζεις στροφές και δεν φρενάρεις με το κινητήραΌχι, συγχρονίζεις τις στροφές ώστε η αδράνεια του κινητήρα πράγματι να μην σου μπλοκάρει τους τροχούς και μετά φρενάρεις και με τον κινητήρα. Ουσιαστικά είναι σαν να έχεις δυνατότερα φρένα-και ποιός δεν θέλει δυνατότερα φρένα
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
ακόμα και στο turbo, αφού έχει υψηλή συμπίεσηturbo = χαμηλή συμπίεση
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ουσιαστικά είναι σαν να έχεις δυνατότερα φρέναΈχεις δυνατότερα φρένα μόνο στους κινητήριους τροχούς (αλλάζεις τη κατανομή της πέδησης).
Υπάρχουν 2 σχολές φρεναρίσματος (όχι για αγωνιστική οδήγηση).
Η μία είναι η σχολή που εκφράζει ο ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ που θέλει να μειώνει το έργο των φρένων όσο το δυνατό περισσότερο χρησιμοποιώντας το κινητήρα.
Η άλλη είναι αυτή που λέει να αφήνεις το φρενάρισμα αποκλειστικά στο σύστημα των φρένων.
Πλεονέκτημα της 1ης σχολής είναι οι χαμηλότερες θερμοκρασίες των φρένων και η μικρότερη φθορά τους. Μειονέκτημα η φθορά του κιβωτίου (συγχρονιζέ) και δίσκου συμπλέκτη.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Πλεονέκτημα της 1ης σχολής είναι οι χαμηλότερες θερμοκρασίες των φρένων και η μικρότερη φθορά τους. Μειονέκτημα η φθορά του κιβωτίου (συγχρονιζέ) και δίσκου συμπλέκτη.Σε αυτό έχεις δίκιο.
Αλλά με την ξερογκαζιά, γλυτώνεις την πρόσθετη κρουστικού τύπου καταπόνησης στο γρανάζωμα (δεν μιλάω για τα κόμπλερ), καθώς και την φθορά στον συμπλέκτη.
Επίσης, άμα κινήσεις τον λεβιέ με αργή κίνηση, στο συγχρονιζέ δεν θα ασκηθούν μεγάλες δυνάμες, μιας και η (γωνιακή) επιτάχυνση/επιβράδυνση των εμπλεκόμενων γραναζιών είναι μικρότερη.
Βέβαια, σε γρήγορο φρενάρισμα δεν έχεις καιρό για αργή κίνηση του λεβιέ. Αντιθέτως, η ξερογκαζιά δεν είναι πρόβλημα.Μια μέση λύση είναι να φρενάρεις πρώτα και μετά από λίγο να κατεβάσεις (με ξερογκαζιά) μόνο μια ταχύτητα κάτω (και όχι κάτι βάρβαρα 5η-2α, που σιγά μην την πάρει την 2α, αλλά λέμε τώρα)...
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
ακόμα και στο turbo, αφού έχει υψηλή συμπίεση
turbo = χαμηλή συμπίεση
όχι όλα γι' αυτό και το ΑΚΟΜΑ.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
ÏõóéáóôéêÜ åßíáé óáí íá Ý÷åéò äõíáôüôåñá öñÝíá
¸÷åéò äõíáôüôåñá öñÝíá ìüíï óôïõò êéíçôÞñéïõò ôñï÷ïýò (áëëÜæåéò ôç êáôáíïìÞ ôçò ðÝäçóçò).
ÕðÜñ÷ïõí 2 ó÷ïëÝò öñåíáñßóìáôïò (ü÷é ãéá áãùíéóôéêÞ ïäÞãçóç).
Ç ìßá åßíáé ç ó÷ïëÞ ðïõ åêöñÜæåé ï ÅÌÌÁÍÏÕÇË ðïõ èÝëåé íá ìåéþíåé ôï Ýñãï ôùí öñÝíùí üóï ôï äõíáôü ðåñéóóüôåñï ÷ñçóéìïðïéþíôáò ôï êéíçôÞñá.
Ç Üëëç åßíáé áõôÞ ðïõ ëÝåé íá áöÞíåéò ôï öñåíÜñéóìá áðïêëåéóôéêÜ óôï óýóôçìá ôùí öñÝíùí.
ÐëåïíÝêôçìá ôçò 1çò ó÷ïëÞò åßíáé ïé ÷áìçëüôåñåò èåñìïêñáóßåò ôùí öñÝíùí êáé ç ìéêñüôåñç öèïñÜ ôïõò. ÌåéïíÝêôçìá ç öèïñÜ ôïõ êéâùôßïõ (óõã÷ñïíéæÝ) êáé äßóêïõ óõìðëÝêôç.
Káé ìéá ôñßôç ó÷ïëÞ ðïõ êÜíåé êáé ôá äýï ÷ñçóéìïðïéþíôáò Ýíá 70-80% áðï ôïí êÜèå ôñüðï êáé êåñäßæåé óå áðüäïóç ìå ôéò ëéãüôåñåò äõíáôÝò öèïñÝò.
ôï óùóôü êáôÝâáóìá ôï ðåñéãñÜöåé ï ÄçìÞôñéïò ðïëý êáëÜ ðéï ðÜíù áí êáé
ç îåñïãêáæßá óôá Ý÷ïíôá çë.ãêÜæé åßíáé ëßãï ìðåëÜò
Ôï íá êáôåâÜæåéò ãéá íá öñåíÜñåéò åßíáé êáëü áëëÜ ãéá ïéêïíïìßá äýóêïëï.
ÁöÞíåéò íùñßôåñá ãêÜæé êáôåâÜæïíôáò ôá÷ýôçôá áíÜëïãá ìå ôá ÷éëéüìåôñá ðïõ êéíåßóáé êáé óçêþíåé ç êÜèå ôá÷ýôçôá ð.÷ äåí èá êáôÝâáæá óå 2á áí åß÷á 100+ áëëÜ 50 Þ 40 (ôï 206 Ý÷åé èåüìáêñåò ó÷Ýóåéò ìå ôçí 1ç íá öèÜíåé ó÷åäüí 50 êáé ôçí 2á óôá 100) êïéíþò ôá÷ýôçôá ðïõ äåí èá óôåßëåé ôïí êéíçôÞñá óôá êüêêéíá ãéá íá Ý÷åéò ìéá õðïôõðþäç ïéêïíïìßá êáé ôçí óùóôÞ ó÷Ýóç ãéá ðáí åíäå÷ïìåíï .ïö ôüðéê
Ïéêïíïìßá ðñáãìáôéêÞ Ý÷ù äåß ðÜíôùò ÷ùñßò éäáßôåñç ðñïóðÜèåéá ìå óôáäéáêü Üíïéãìá ãêáæéïý êáôÜëëçëç ó÷Ýóç êáé ôá÷ýôçôá êáé ôïí êéíçôÞñá óôéò óôñïöÝò ôçò ìÝãéóôçò ñïðÞò Þ ëßãï ðéï êÜôù.Äåí êÜíù ïéêïíïìßá ìå íåêñÜ.Áíô´áõôïý èá ðñïôéìïýóá óùëçíÜêéá õøçëÞò ðßåóçò,õãñÜ öñÝíùí áõóôçñþôåùí ðñïäéáãñáöþí êáé æÜíôåò ìå ìåãáëýôåñá áíïßãìáôá ãéá êáëõôåñï áåñéóìü .. ôÝëïò ïö ôüðéê -
Ο χρήστης gskarmou έγραψε:
...το σωστό κατέβασμα το περιγράφει ο Δημήτριος πολύ καλά πιο πάνω αν και **η ξερογκαζία στα έχοντα ηλ.γκάζι είναι λίγο μπελάς **Αν μάλιστα η ηχομόνωση της καμπίνας είναι καλή, η δυσκολία αυξάνεται. Μόνο με το στροφόμετρο γίνεται κάτι, αλλά παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο.
-
Kανείς δεν λέει-προτείνει να φρενάρεις με κατεβάσματα πάντα ακόμη και σε χαλαρές συνθήκες. Εκεί προφανώς λειτουργείς προνοητικά αφήνοντας το γκάζι από μακρυά και ρίχνοντας σταδιακά ταχύτητα, βάζοντας νεκρό λίγο πριν ο κινητήρας φτάσει στο ρελαντί.
Εδώ νομίζω αναφερόμαστε σε λίγο σφιγμένες καταστάσεις όπου πας με 100 και πρέπει να φρενάρεις σε 100 μέτρα.
Σε καταστάσεις δηλαδή σβέλτες όπου όσο πιο κρύα κρατήσεις τα φρένα σου τόσο το καλύτερο.
Μπορεί μεν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα να έχουν 100% δυνατά φρένα μετά από 2-3 δυνατά φρεναρίσματα από τα 100+ όμως τα φρένα των περσσότερων απλών αυτοκινήτων αρχίζουν να φθίνουν. Αυτό το αποφεύγεις με τα κατεβάσματα.Ακόμη με το κατέβασμα το φρενάρισμα για κάποιον μϋστήριο λόγο εμένα τουλάχιστον μου φαίνεται πιο 'γλυκό'. Το έχει παρατηρήσει άλλος αυτό?
-
Εστω ότι έχουμε 2 ίδια αυτοκίνητα με ίδια ταχύτητα πχ 100 χλμ/ω το ένα με ταχύτητα 5η και το άλλο το νεκρό. Αν πατήσουμε τέρμα το φρένο μέχρι να σταματίσουν, τότε πιστευω ότι τα φρένα σε αυτό με το νεκρό θα επιβαρυνθουν λιγότερο, οπότε πιθανώς να σταματίσει και ποιο γρήγορα.
Ο λόγος είναι ο εξής: Στο πολύ απότομο φρενάρισμα η επιβράδυνση που προκαλεί η μηχανή είναι λιγότερη από αυτή των φρένων, οπότε τα φρένα πρέπει να σταματήσουν, πέρα από το αμάξι, και την περιστροφή της μηχανης. Αρα μεγαλύτερη επιβάρυνση και μεγαλήτερα ποσά θερμότητας.
Σε ένα ήπιο φρενάρισμα η μηχανή σίγουρα βοηθά τα φρένα.
Στο Αστρα Η 1.8 σε κάθε περίπτωση φρεναρίσματος, ακόμα και σε μεγάλες κατηφόρες, η κατανάλωση μηδενίζεται.
-
Ο χρήστης zrush έγραψε:
Εστω ότι έχουμε 2 ίδια αυτοκίνητα με ίδια ταχύτητα πχ 100 χλμ/ω το ένα με ταχύτητα 5η και το άλλο το νεκρό. Αν πατήσουμε τέρμα το φρένο μέχρι να σταματίσουν, τότε πιστευω ότι τα φρένα σε αυτό με το νεκρό θα επιβαρυνθουν λιγότερο, οπότε πιθανώς να σταματίσει και ποιο γρήγορα.Ο λόγος είναι ο εξής: Στο πολύ απότομο φρενάρισμα η επιβράδυνση που προκαλεί η μηχανή είναι λιγότερη από αυτή των φρένων, οπότε τα φρένα πρέπει να σταματήσουν, πέρα από το αμάξι, και την περιστροφή της μηχανης. Αρα μεγαλύτερη επιβάρυνση και μεγαλήτερα ποσά θερμότητας.
Σε ένα ήπιο φρενάρισμα η μηχανή σίγουρα βοηθά τα φρένα.
Στο Αστρα Η 1.8 σε κάθε περίπτωση φρεναρίσματος, ακόμα και σε μεγάλες κατηφόρες, η κατανάλωση μηδενίζεται.
Kaλώς ήρθες
Καλού κακού μην 'παίζεις' με αυτά (εκτός από συζήτηση σε θεωρητικό επίπεδο) τα πράγματα.
Είναι επίκίνδυνο να πηγαίνεις με 'νεκρό'. Εχει γραφτεί πολλές φορές και από πολλούς χρήστες -
H περίπτωση ο κινητήρας να επιβαρύνει το φρενάρισμα είναι με πρώτη στο κιβώτιο, πιθανώς δε και με 2α.
Για ένα φρενάρισμα με δεδομένη ταχύτητα και στροφές κινητήρα, αν ο χρόνος του φρεναρίσματος μέχρι την επιβράδυνση στην ταχύτητα του ρελαντί είναι μεγαλύτερος από το χρόνο που χρειάζεται για να πέσει ο κινητήρας στο ρελαντί μόνος του (μαρσάροντας με νεκρά) τότε το φρενάρισμα με σχέση στο κιβώτιο βοηθά. Αλλιώς όχι.
Σίγουρα καλό είναι πριν την ακινητοποίηση να αποσυμπλέκουμε (μιας και ο κινητήρας κοντά στο ρελαντί πέρνει καύσιμο και δεν φρενάρει).Στην πράξη πάντως, σε φρενάρισμα πανικού με 3η ή μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο φρενάρεις με τη σχέση στο κιβώτιο και, αν έχεις την ψυχραιμία, αποσυμπλέκεις λίγο πριν το τέλος.
-
Ευχαριστώ...
Συμφωνώ. Ο τρόπος που ανάφερα ειναι καθαρά θεωρητικός.
Ετσι και αλλιώς σε φρενάρισμα πανικού, ποιος θα θυμιθει τον συμπλέκτη; -
Ο χρήστης zrush έγραψε:
Ευχαριστώ...Συμφωνώ. Ο τρόπος που ανάφερα ειναι καθαρά θεωρητικός.
Ετσι και αλλιώς σε φρενάρισμα πανικού, ποιος θα θυμιθει τον συμπλέκτη;νομίζω κάπου είχε γραφτεί, ότι στατιστικά το μεγαλύτερο ποσοστό οδηγών πατάει συμπλέκτη ταυτόχρονα με το φρένο
Φρενάρισμα με τον κινητήρα και οικονομία καυσίμου...