-
Ερώτηση προφανώς νοσταλγική και καθαρά ακαδημαϊκού χαρακτήρα (και χωρίς διάθεση για διενέξεις)
Μετά από πολλές συζητήσεις με παλιότερους και από τα ολίγα που έχω διαβάσει, τα δύο αυτά αυτοκίνητα συγκεντρώνουν τις περισσότερες ψήφους ως υλοποιήσεις σπόρ αυτοκινήτων με μπροστινή κίνηση. Το Golf GTi θεωρείται από τους περισσότερους ως ο ιδρυτής της κατηγορίας.
Κάποιοι όμως λένε ότι η Alfasud αδικήθηκε..
Ή μήπως υπάρχει κάποιο άλο αξιομνημόνευτο?
Ποιό ήταν εκείνο το αυτοκίνητο που επέβαλε την μπροστινή κίνηση σε συνδυασμό με σπόρ συμπεριφορά? -
Ερώτηση προφανώς νοσταλγική και καθαρά ακαδημαϊκού χαρακτήρα (και χωρίς διάθεση για διενέξεις)
Μετά από πολλές συζητήσεις με παλιότερους και από τα ολίγα που έχω διαβάσει, τα δύο αυτά αυτοκίνητα συγκεντρώνουν τις περισσότερες ψήφους ως υλοποιήσεις σπόρ αυτοκινήτων με μπροστινή κίνηση. Το Golf GTi θεωρείται από τους περισσότερους ως ο ιδρυτής της κατηγορίας.
Κάποιοι όμως λένε ότι η Alfasud αδικήθηκε..
Ή μήπως υπάρχει κάποιο άλο αξιομνημόνευτο?
Ποιό ήταν εκείνο το αυτοκίνητο που επέβαλε την μπροστινή κίνηση σε συνδυασμό με σπόρ συμπεριφορά? -
Ερώτηση προφανώς νοσταλγική και καθαρά ακαδημαϊκού χαρακτήρα (και χωρίς διάθεση για διενέξεις)
Μετά από πολλές συζητήσεις με παλιότερους και από τα ολίγα που έχω διαβάσει, τα δύο αυτά αυτοκίνητα συγκεντρώνουν τις περισσότερες ψήφους ως υλοποιήσεις σπόρ αυτοκινήτων με μπροστινή κίνηση. Το Golf GTi θεωρείται από τους περισσότερους ως ο ιδρυτής της κατηγορίας.
Κάποιοι όμως λένε ότι η Alfasud αδικήθηκε..
Ή μήπως υπάρχει κάποιο άλο αξιομνημόνευτο?
Ποιό ήταν εκείνο το αυτοκίνητο που επέβαλε την μπροστινή κίνηση σε συνδυασμό με σπόρ συμπεριφορά? -
Ο χρήστης isidoros έγραψε:
Ερώτηση προφανώς νοσταλγική και καθαρά ακαδημαϊκού χαρακτήρα (και χωρίς διάθεση για διενέξεις)
Μετά από πολλές συζητήσεις με παλιότερους και από τα ολίγα που έχω διαβάσει, τα δύο αυτά αυτοκίνητα συγκεντρώνουν τις περισσότερες ψήφους ως υλοποιήσεις σπόρ αυτοκινήτων με μπροστινή κίνηση. Το Golf GTi θεωρείται από τους περισσότερους ως ο ιδρυτής της κατηγορίας.
Κάποιοι όμως λένε ότι η Alfasud αδικήθηκε..
Ή μήπως υπάρχει κάποιο άλο αξιομνημόνευτο?
Ποιό ήταν εκείνο το αυτοκίνητο που επέβαλε την μπροστινή κίνηση σε συνδυασμό με σπόρ συμπεριφορά?Αν και το βλέπω λίγο δύσκολο,το εύχομαι!
Χωρίς να έχω ψάξει ιδιαίτερα το θέμα,νομίζω ότι η sud όντας προγενέστερη,αδικήθηκε στο συγκεκριμένο θέμα. -
Mini Cooper (1965 νομίζω)
(αμαν πια με τη ΓερμανοΙταλική 'κόντρα')
-
αδικία η όχι δεν καταφερε να σταθει στο ύψος της προκατόχου της και ίσως αυτο σε συνδιασμό με τα κλασσικα προβλήματα των αλφα της εποχής την κατέβασαν από αυτό το άτυπο βαθρο..
ίσως το mini να διεκδικούσε αυτή τη θέση όντας καρτ αλλα λόγω μεγεθους δεν μπορούσε να χτυπήσει την πρώτη θέση στα αυτοκίνητα μεγάλου τουρισμου με σπορ διαθέσεις...
μένει μόνο ο ανταγωνιστής του golf.. to astra η μαλλον τότε το kadett αλλα δεν με συγκλόνισε ποτε για να πω την αληθεια..
τωρα άλλο μπροστοκίνητο που να έκανε πραγματικα τη διαφορα ήταν λ8ερ το 205 αλλα πλέον μπαίνουμε στα τελη των 80's...
για μενα όμως δαγκωτο το 205 1,9 gti..
κάτι από καρτ με λίγο μεγαλύτερο μέγεθος...
-
Autobianchi Abarth!
-
Αν καί δέν έχω οδηγήσει τα περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα (πλήν τού καντέτ μου τού '85) θεωρώ τή Σούντ απίστευτη οδηγικά.
Λίγους γύρους πού έκανα μέ αυτή στήν πίστα τών Σερρών μέ εντυπωσίασε (γιά να μήν πώ μέ ενθουσίασε)
Εξαιρετικό,έτσι απλά. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Αν καί δέν έχω οδηγήσει τα περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα (πλήν τού καντέτ μου τού '85) θεωρώ τή Σούντ απίστευτη οδηγικά.
Λίγους γύρους πού έκανα μέ αυτή στήν πίστα τών Σερρών μέ εντυπωσίασε (γιά να μήν πώ μέ ενθουσίασε)
Εξαιρετικό,έτσι απλά.πιστεύω πως ότι κα ινα οδηγησεις από εκείνη την εποχή ειδικα αυτοκίνητα σαν τη sud η πληροφόρηση και το συναισθημα που σου μεταδίδουν ειναι τόσο μακρυα από την καθημερινότητα που από μόνο του αυτό φτανει για να σε βάλει σε σκέψεις του ΄στυλ 'να πάρω ένα για να κάνω βόλτες μόνο'
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Mini Cooper (1965 νομίζω)(αμαν πια με τη ΓερμανοΙταλική 'κόντρα')
Φίλε nass, καμία διάθεση για ιταλογερμανική κόντρα.. Απλά ανέφερα τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα γιατί αυτά (καλώς ή κακώς) θεωρούνται από τους περισσότερους ως τα επικρατέστερα για την κατάκτηση του άτυπου τίτλου. Αν υπήρχε ένα γιαπωνέζικο θα είχα αναφέρει και αυτό, όπως και ένα γαλλικό ή ότι άλλο επίσης (παρεπιπτόντως συμφωνώ με το φίλο για το 205 αλλά ήταν πολύ μεταγενέστερο).
Το Golf GTi θεωρείται από πολλούς ως ο ιδρυτής των GTi..
Όσο για την Alfaromeo Alfasud, το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα, 30 χρόνια μετά, μιλάνε για τον τρόπο που στρίβει, νομίζω την κάνει να δικαιούται να διεκδικεί τον άτυπο αυτό τίτλο.. -
Ο χρήστης isidoros έγραψε:
Όσο για την Alfaromeo Alfasud, το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα, 30 χρόνια μετά, μιλάνε για τον τρόπο που στρίβει, νομίζω την κάνει να δικαιούται να διεκδικεί τον άτυπο αυτό τίτλο..
Ετσι πιστεύω καί εγώ Ισίδωρε.
Μπορεί να μήν είμαι ο πλέον έμπειρος γιά να κρίνω αυτοκίνητα,αλλά είναι από τα λίγα αυτοκίνητα πού θα μού μείνουν στό μυαλό,λόγω τού τρόπου πού πατάει κάτω. -
ωρες ωρες βλέπω κάτι αυτοκίνητα θρύλους πεταμένα απο δω κι απο κει και με πιανει η καρδιά μου..
μακαρι να μπορούσα να συντηρήσω κι άλλο αυτοκίνητο και θα παιρνα ευχαρίστως κάτι από εκείνη την εποχη...
ps και μένα μου αρεσαν τα autobianki και mini αλλά μήπως δεν μπορούν λόγω κατηγορίας να παίξουν στα gti??
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Ετσι πιστεύω καί εγώ Ισίδωρε.
Μπορεί να μήν είμαι ο πλέον έμπειρος γιά να κρίνω αυτοκίνητα,αλλά είναι από τα λίγα αυτοκίνητα πού θα μού μείνουν στό μυαλό,λόγω τού τρόπου πού πατάει κάτω.Δυστυχώς μέχρι τώρα δεν είχα την τύχη να οδηγήσω την Alfasud..
Η εμπειρία μου όμως από μια Alfaromeo 33, η οποία αν δεν κάνω λάθος είχε κληρονομήσει αρκετά γονίδια από τη Sud (ας με διορθώσουν οι αλφίστι αν κάνω λάθος) με κάνει να συμφωνήσω μαζί σου..
Πραγματικά κρίμα όμως για την alfasud που αδικήθηκε απίστευτα από την απαράδεκτη ποιότητα κατασκευής της. Χαρακτηριστικά θυμάμαι τη φράση συγγενή μου που την είχε και μου είπε χαμογελώντας οτι 'όταν αγόρασα την alfasud αγόρασα ένα πρόβλημα'.. -
Ο χρήστης isidoros έγραψε:
Mini Cooper (1965 νομίζω)
(αμαν πια με τη ΓερμανοΙταλική 'κόντρα')
Φίλε nass, καμία διάθεση για ιταλογερμανική κόντρα.. Απλά ανέφερα τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα γιατί αυτά (καλώς ή κακώς) θεωρούνται από τους περισσότερους ως τα επικρατέστερα για την κατάκτηση του άτυπου τίτλου.
Δεν αναφέρομαι σε σένα αλλά γενικά στις μονομανίες 'Γερμανών' και 'Ιταλών'.
Η άποψή μου είναι πως το Mini Cooper ήταν αυτό που αναφέρεις: καλές επιδόσεις (το 1,3), κράτημα πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της δεκαετίας του '60 και αξιοπρεπέστατο με κάθε κριτήριο (σαν μεγάλο κάρτ), αξιοπιστία (πλην ηλεκτρικών Lucas αν δεν κάνω λάθος), χώρους για 4 με κάποιες παραχωρήσεις και μόνο πρόβλημα, απ΄ όσο ξέρω, τα μέτρια φρένα (όπως άλλωστε και το GTi Mk1).
Α, και κάτι άλλο, που ΙΜΗΟ μετράει: τεράστιες διακρίσεις στους αγώνες της εποχής του, κάτι που δεν έχει να επιδείξει ούτε το GTi Mk1 ούτε (πολύ περισσότερο, και είναι απογοητευτικό αυτό) η Alfasud.
-
Ο χρήστης grc πανος έγραψε:
ps και μένα μου αρεσαν τα autobianki και mini αλλά μήπως δεν μπορούν λόγω κατηγορίας να παίξουν στα gti??Μα ο τίτλος του θέματος δεν είναι 'πρώτο GTi' αλλά 'πρώτο σπορ προσθιοκίνητο'
Πρώτο GTi είναι αυτοδίκαια το Golf, διότι είναι αυτό που καθιέρωσε τον όρο. Πριν το Golf αν έλεγες σε κάποιον πως το αυτοκίνητο είναι GTi θα νόμιζε πως έχεις κάνει λάθος. Μόνο αν δεχόμαστε ορισμούς με αναδρομική ισχύ μπορούμε να βάλουμε την Alfasud μέσα στα GTi.
Αν τώρα μιλάμε για 'σπορ προσθιοκίνητα του segment B ή C' (αν και ούτε αυτοί οι ορισμοί υπήρχαν τότε) τότε, εκτός φυσικά της Alfasud, δεν πρέπει να ξεχνάμε κάτι Lancia Fulvia HF, 128 Sport/3Ρ (φανταστικό αυτοκίνητο, είχε ο πατέρας μου ένα ), ακόμα και το 127 Sport.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Mini Cooper (1965 νομίζω)
(αμαν πια με τη ΓερμανοΙταλική 'κόντρα')
Φίλε nass, καμία διάθεση για ιταλογερμανική κόντρα.. Απλά ανέφερα τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα γιατί αυτά (καλώς ή κακώς) θεωρούνται από τους περισσότερους ως τα επικρατέστερα για την κατάκτηση του άτυπου τίτλου.
Δεν αναφέρομαι σε σένα αλλά γενικά στις μονομανίες 'Γερμανών' και 'Ιταλών'.
Η άποψή μου είναι πως το Mini Cooper ήταν αυτό που αναφέρεις: καλές επιδόσεις (το 1,3), κράτημα πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της δεκαετίας του '60 και αξιοπρεπέστατο με κάθε κριτήριο (σαν μεγάλο κάρτ), αξιοπιστία (πλην ηλεκτρικών Lucas αν δεν κάνω λάθος), χώρους για 4 με κάποιες παραχωρήσεις και μόνο πρόβλημα, απ΄ όσο ξέρω, τα μέτρια φρένα (όπως άλλωστε και το GTi Mk1).
Α, και κάτι άλλο, που ΙΜΗΟ μετράει: τεράστιες διακρίσεις στους αγώνες της εποχής του, κάτι που δεν έχει να επιδείξει ούτε το GTi Mk1 ούτε (πολύ περισσότερο, και είναι απογοητευτικό αυτό) η Alfasud.
ψάχνω στο πίσω μέρος του εγκεφάλου( ) μου και βρίσκω πως η alfasud δεν πήρε μέρος σε αγώνες με διακρίσεις για τους εξής λόγους..
μετα τις GTam που μεσουράνησαν το marketing οτυ gruppo fiat βλέποντας τις ευεργετικές επιπτώσεις της αγωνιστικης εμπλοκής της alfa στις πωλήσεις θέλησε να ανεβάσει λίγο την μέχρι τότε υποτονική lancia και έριξε στο χορο τον munnari (ονομα κι'αυτο ) με το fulvia HF(μπροστοκίνητο τη εποχης ίσως και καλύτερο απο sud???) κάνοντας μεγάλη επιτυχια. αργότερα βέβαια το τι ακολούθησε το ξέρουμε όλοι (stratos,037,deltaS4,integralle). αυτη η τελευταία (Delta) ήταν και ο λόγος που δεν μπήκε στους αγώνες και ένα άλλο πολλά υποσχόμενο τότε μοντέλο της fiat, το tipo.. (2.0lt sedicivalvole)
αυτά και συγγνώμη αν κούρασα με το μεγάλο post..
αν κάτι δεν το μετεφερα σωστα παρακαλώ διορθώστε καθώς μνήμη είναι αυτη και δυστυχώς όχι ελεφαντα...
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
ps και μένα μου αρεσαν τα autobianki και mini αλλά μήπως δεν μπορούν λόγω κατηγορίας να παίξουν στα gti??
Μα ο τίτλος του θέματος δεν είναι 'πρώτο GTi' αλλά 'πρώτο σπορ προσθιοκίνητο'
Πρώτο GTi είναι αυτοδίκαια το Golf, διότι είναι αυτό που καθιέρωσε τον όρο. Πριν το Golf αν έλεγες σε κάποιον πως το αυτοκίνητο είναι GTi θα νόμιζε πως έχεις κάνει λάθος. Μόνο αν δεχόμαστε ορισμούς με αναδρομική ισχύ μπορούμε να βάλουμε την Alfasud μέσα στα GTi.
Αν τώρα μιλάμε για 'σπορ προσθιοκίνητα του segment B ή C' (αν και ούτε αυτοί οι ορισμοί υπήρχαν τότε) τότε, εκτός φυσικά της Alfasud, δεν πρέπει να ξεχνάμε κάτι Lancia Fulvia HF, 128 Sport/3Ρ (φανταστικό αυτοκίνητο, είχε ο πατέρας μου ένα ), ακόμα και το 127 Sport.
αυτο θα πει ταυτοχρονο ποσταρισμα!! σωστα διορθωσες -δεν μιλάμε για gti- οπότε ευλογα τα mini και autobianki μπρούν να βγάλουν αφοβα γλώσσα καθώς ειδικα το mini ηταν το πλέον αξιόλογο κομμάτι της εποχης σε θέμα αγωνιστικής εμπλοκής..!!!
-
Ο χρήστης grc πανος έγραψε:
μετα τις GTam που μεσουράνησαν το marketing οτυ gruppo fiat βλέποντας τις ευεργετικές επιπτώσεις της αγωνιστικης εμπλοκής της alfa στις πωλήσεις θέλησε να ανεβάσει λίγο την μέχρι τότε υποτονική lancia και έριξε στο χορο τον munnari (ονομα κι'αυτο ) με το fulvia HF(μπροστοκίνητο τη εποχης ίσως και καλύτερο απο sud???) κάνοντας μεγάλη επιτυχια. αργότερα βέβαια το τι ακολούθησε το ξέρουμε όλοι (stratos,037,deltaS4,integralle). αυτη η τελευταία (Delta) ήταν και ο λόγος που δεν μπήκε στους αγώνες και ένα άλλο πολλά υποσχόμενο τότε μοντέλο της fiat, το tipo.. (2.0lt sedicivalvole)To 1970 ούτε η Alfa (100%) ούτε η Lancia (λιγότερο σίγουρος) ανήκαν στο Gruppo.
Η Alfa είχε εμπλοκή τότε σε ΕΠΑΤ (το σημερινό WTCC/ETCC/BTCC κτλ.) με τις GTAm και στα σπορ-πρωτότυπα (τα σημερινά GT) με τις 33 (τις original , όχι τις οικογενειακές Sud).
-
πάω να ρίξω ένα καλό ξεσκόνισμα εκει πίσω γιατι δεν βλέπω να κάνω ανακληση σωστών αρχείων πάντως νομίζω πως είχε εμπλακει το gruppo απο νωρίς... χωρις να μαι και γω απόλυτα σίγουρος...
-
Να πω μερικά τεχνολογικά και άλλα ασυνήθιστα highlights της Alfasud:
- Κινητήρας μπόξερ (υδρόψυκτος, για να προλάβω τους VAGγους ) που έδινε χαμηλό κέντρο βάρους.
- Κατ'επέκτασιν διαμήκες κιβώτιο ταχυτήτων με ισομεγέθη ημιαξόνια. Οι κάτοχοι δυνατών προσθιοκίνητων ξέρουν πόσο σημαντικό είναι το τελευταίο.
- Εσωτερικοί δίσκοι στα εμπρός φρένα που έδιναν πολύ καλό τιμόνι λόγω μείωσης του φερόμενου βάρους από την μπροστινή ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης.
- Πίσω δισκόφρενα ακόμα και στα πιο μικρά μοντέλα.
- Αντεστραμμένα (up-side-down) αμορτισέρ και πολύ-πολύ στιβαρά μπροστινά γόνατα μακφέρσον.
- Πίσω ανάρτηση με συνδέσμους Βατ και ράβδο Πανάρ που παρά την απλότητά της έδινε εξαιρετικό έλεγχο των κινήσεων των πίσω τροχών.
- Δύο ανεξάρτητα κυκλώματα φρένων, ένα που έπιανε στους 4 τροχούς και ένα μόνο στους μπροστινούς.
- Ρυθμιζόμενο καθ'ύψος τιμόνι σε όλες τις εκδόσεις.
- Ένδειξη υψηλής αλλά και χαμηλής θερμοκρασίας λαδιών με λυχνία στο ταμπλό.
Όποιος ξέρει για το Mini και το Golf GTI αντίστοιχα highlights ας τα παραθέσει.
Πρώτα σπόρ προσθιοκίνητα: Alfasud, Golf Gti ή τι άλλο?